menu

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
avatar van johan de witt
Zal toch best spannend geweest zijn...
Ik kijk de finale Djokovic-Nadal wel.

avatar van arcade monkeys
Het was best spannend het eerste half uur ongeveer, daarna sloeg David geen deuk in een pakje boter meer. 10 spelletjes op rij verloren
Dit soort inzakkingen overkomt hem wel vaker, zeker tegen de toppers. In de finale van Halle verloor hij de eerste set maar heel nipt van Federer om in de tweede compleet in elkaar te zakken.

Het is alweer sinds 2002 geleden dat iemand anders dan de big 3 Wimbledon heeft gewonnen. Zal dit jaar vast niet anders zijn.

avatar van Teunnis
johan de witt schreef:
Zal toch best spannend geweest zijn...
Ik kijk de finale Djokovic-Nadal wel.

Er schijnt ook wel een aardige halve finale aan te komen.

EDIT: Terwijl ik dit typ lees ik dat Federer een set achter staat

avatar van chevy93
GrafGantz schreef:
(quote)


En dat was het zo te lezen ook
Na de eerste set was er inderdaad weinig meer aan. Goffin begon echt heel goed. Maar ja, Nishikori begon ook goed tegen Federer.

avatar van chevy93
arcade monkeys schreef:
Het is alweer sinds 2002 geleden dat iemand anders dan de big 3 Wimbledon heeft gewonnen. Zal dit jaar vast niet anders zijn.
In 2013 en 2016 won Murray hoor.


avatar van chevy93
Querrey won 72 van zijn 73 servicegames tot nu toe. Nadal heeft al vier keer gebroken in twee sets..

En breakt een vijfde keer in de openingsgame van de derde.

avatar van Teunnis
Spektakel! Luke Rowe komt aan de kop van het peloton!

avatar van johan de witt
Movistar begint weer dom te doen.

avatar van Poles Apart
De grootte van het peloton spreekt boekdelen. Er moet iemand eens flink aan de boom schudden. Denk dat de rit winnaar in ieder geval in de kop groep zit. Ciccone? (familie van Madonna??).

avatar van Teunnis
Vind het juist erg verstandig van Movistar. Ze hebben wat tijd goed te maken en hierna is dat eigenlijk alleen nog maar mogelijk in de derde week. Dus nu alvast kijken of je wat uit de boom kan schudden. Het zou bijvoorbeeld best kunnen dat vandaag de enige mogelijkheid is om Kruijswijk op achterstand te zetten.

avatar van johan de witt
Zeker, maar niet nu. Deze beklimming leent zich daar niet voor, iedereen blijft er ook gewoon aanhangen of komt in de afdaling terug.

Nu krachten sparen en op de voorlaatste beklimming voluit gaan zou veel beter zijn.
En dan Mikel op de Belles Filles.

avatar van Teunnis
Daar heb je een punt ja, maar het leek ook nog niet op voluit gaan.

avatar van Arrie
Poles Apart schreef:
De grootte van het peloton spreekt boekdelen. Er moet iemand eens flink aan de boom schudden. Denk dat de rit winnaar in ieder geval in de kop groep zit. Ciccone? (familie van Madonna??).

Bernal is toch ook geen familie van Jody?

avatar van Poles Apart
Teuns pakt hem.

Fraaie slot kilometer.

Huzarenstukje nog wel van Alaphilippe, al pakt Ciccone het geel.

Kruijswijk en Bardet tegenvallend.

avatar van chevy93
Prachtige finish. Kruipend over de streep.

avatar van Teunnis
Poles Apart schreef:
Kruijswijk [...] tegenvallend.

Ik vind het juist wel meevallen. Dit is echt alles behalve zijn terrein.

Ciccone toch nog in het geel

avatar van johan de witt
Erg saaie etappe, alleen Landa probeerde het nog even.
Wel leuk voor Teuns, en Ciccone

avatar van Poles Apart
Teunnis schreef:
(quote)

Ik vind het juist enorm meevallen. Dit is echt alles behalve zijn terrein.

Da's waar, hij is niet explosief genoeg en houdt van lange beklimmingen, maar toch verliest ie altijd weer tijd op de concurrentie in dit soort ritten en eindigt ie iets té ver van achteren. Dat maakt dan net het verschil tussen Tour podium of net er buiten.

Thomas wat mij betreft weer kandidaat #1 voor de eindzege na vandaag.

avatar van johan de witt
Kruijswijk kan in de tijdrit weer wat winnen op de meesten, en in de laatste week.

Thomas nu topfavoriet, ja. Bernal viel tegen.

avatar van Edgar18
Interessante laatste klim!

Thomas zoals verwacht (door mij althans) op de afspraak, Pinot alert en goed, Kruijswijk redelijk (wat Teun zegt: niet zijn terrein), Quintana beter dan gedacht, Bernal juist iets minder, Porte goed, Uran goed, Fuglsang goed, Bardet juist niet en Alaphillipe heeft het uiterste van zijn lichaam gevraagd en kon er zo net net net bijblijven.

avatar van Teunnis
Bernal en Bardet de tegenvallers. Porte, Buchmann en Quintana de meevallers. Thomas natuurlijk niet onverwachts, maar wel heel vervelend.

Teunnis schreef:
Bernal en Bardet de tegenvallers. Porte, Buchmann en Quintana de meevallers. Thomas natuurlijk niet onverwachts, maar wel heel vervelend.

Goede samenvatting. Verschillen zijn nog steeds erg klein, alleen Bardet staat al op meer dan 2 minuten. Hopelijk wordt ie nog wat beter en kan ie aanvallen in de derde week.

avatar van Mb.
Mb.
Onze Vlaamse vrienden van de TV waren maar wat blij met al die Belgen in de kopgroep. Maar toegegeven, de overwinning van Teuns was zeker een verdiende. Mooie koers in ieder geval - al bleven de kopmannen lang zitten.

Movistar soupeerde haar knechten om vervolgens weinig uit te halen. Dat doen ze wel vaker in de voorbije jaren van de Tour, maar ik moet zeggen dat Quintana prima overeind bleef. Misschien in een latere etappe op zoek naar die extra punch? Daar ga ik voor juichen!

avatar van VladTheImpaler
Weer een heel mooi parcours vandaag. Die laatste slotkilometer deed me denken aan een of ander super steil klimmetje uit de Vuelta. Ik had Thomas (nu al) niet zo goed verwacht. Super jammer dat Kruijswijk niet mee kon. Zulke hele steile klimmen liggen hem niet zo, maar ik had toch het gevoel en de hoop dat hij goed in vorm was. Bardet indd ook een tegenvaller.
Jammer dat Alaphilippe uit het geel is, is toch een Fransman die je wilt supporteren.

Ohja, en ik wil nog even klagen over Herbert en Ducrot. Ik ben op hun aangewezen omdat ik doordeweeks de etappes moet terugkijken en dat kan niet via de Belgen. Vroeger kon ik Herbert en Ducrot nog wel goed hebben, maar god wat een niveau af en toe.

Hendrik68
Nee hoor niks mis mee. Dat Vlaamse accent is niet te doen. Iedereen beneden de grote rivieren moet op spraakles. Maar serieus ik vind het echt een perfect koppel. Eerste paar jaar had Ducrot het moeilijk, maar hij is niet meer weg te denken.

Kruijswijk kan best in vorm zijn hoor. Maar dit soort bergen ligt hem gewoon niet. Hij is de man van de lange adem. Daar gok ik nu ook op. Kan best het podium halen.

Maar leuk die Tour, er zijn veel meer mensen in de wereld met een andere sport bezig, maar die gaat dus volledig aan ons Hollandse TV kijkers voorbij. Wat jammer dat Sky de rechten van het WK Cricket heeft, zo blijft het een sport voor de traditionele landen en zullen wij er nooit warm voor gemaakt worden. Cricket is bijna nog mooier als honkbal. Engeland en Nieuw Zeeland staan in de finale, die wij dus niet kunnen zien, of je moet naar een pub met Sky in de hoofdstad. Maar die is vanaf Emmen net iets te ver.

avatar van Poles Apart
VladTheImpaler schreef:

Ohja, en ik wil nog even klagen over Herbert en Ducrot. Ik ben op hun aangewezen omdat ik doordeweeks de etappes moet terugkijken en dat kan niet via de Belgen. Vroeger kon ik Herbert en Ducrot nog wel goed hebben, maar god wat een niveau af en toe.

Het kan nog erger: de Britse Eurosport heeft ene Carlton Kirby in dienst, die afwisselend met Rob Hatch het commentaar doet vergezeld van Sean Kelly, en vooral zichzelf op de voorgrond plaatst. Kelly weet als ex-topcoureur heel veel van de koers (al zal je hem nooit op een grapje betrappen), maar de twee commentaren zijn bar slecht, die waren er bijv. van overtuigd dat Van Aert de openingsrit had gewonnen (i.p.v. Teunissen), pas zowat nadat Teunissen als winnaar geinterviewd werd viel de penny. ITV4 is ietsje beter (met o.a. David Millar, Brian Smith en Bradley Wiggins op locatie), maar ook die verbleken bij Wuyts/De Cauwer, dan wel de gloriejaren van het duo Smeets/Nelissen van weleer.

avatar van Teunnis
VladTheImpaler schreef:
Ohja, en ik wil nog even klagen over Herbert en Ducrot. Ik ben op hun aangewezen omdat ik doordeweeks de etappes moet terugkijken en dat kan niet via de Belgen. Vroeger kon ik Herbert en Ducrot nog wel goed hebben, maar god wat een niveau af en toe.

Misschien verzacht het de pijn als ik je vertel dat Sporza ongekend slecht bezig is. Ik ben vandaag zelfs even gaan zappen naar de NOS. Wuyts is chauvinistisher dan ooit tevoren, De Cauwer gaat er ver in mee, ze onderbreken de koers om de haverklap voor tenenkrommende filmpjes en het ergste van allemaal is ene Carl op de motor, die op de belangrijkste momenten komt inbreken om te vertellen wat iedereen al minuten geleden heeft kunnen zien.

Ik mis Karsten en Jeroen en Renaat (waarom doet die niks deze tour?)

EDIT: haha Kirby. Dat is echt de allergrootste grap als commentator. Nee, dan nog liever D en D.

Ik ben ook weer overgestapt naar de NOS. Dijkstra kan ik overigens prima hebben, dat is gewoon een - wellicht enigszins droge - factuele commentator. Ducrot is wel irritant met zijn stokpaardjes die hij blijft herhalen - zoals gisteren 'Meurisse op ontdekkingstocht'. Beter vervangen ze hem volgend jaar door Karsten Kroon

avatar van VladTheImpaler
Ach ja, ik kan het me voorstellen dat als er zoveel Belgen in de kopgroep - en die ook nog eens goede kans hebben om de rit te winnen - dat ze wat chauvinistisch raken. Dat worden Ducrot en Dijkstra ook wel.

Het probleem dat ik met D&D heb is dat ze hun commentaar als Tour de France voor dummies brengen. En zo nu en dan komen ze ook nog eens over als dummies.

Karsten & Kroon was wel het toppunt van ongemakkelijkheid af en toe.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:42 uur

geplaatst: vandaag om 12:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.