menu

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
avatar van Ataloona
En ondertussen weer een trade in de NBA: Westbrook naar Houston. Dat Westbrook bij OKC weg zou gaan leek slechts een kwestie van tijd nadat George daar een trade wist te forceren. Dat Westbrook naar Houston gaat (in plaats van bijvoorbeeld Miami) is wel een kleine verrassing. Harden en Westbrook zijn weer herenigd.

OKC wil nu vol gaan verjongen en levert veel kwaliteit in, maar is ook van de strop van het contract van Westbrook af. Die zou op zijn 34e nog 47 miljoen op jaarbasis verdienen. Ze moeten wel het ongelukkig grote contract van oude veteraan Chris Paul absorberen die de omgekeerde weg bewandeld, maar die kan mooi als mentor fungeren voor jonge spelers de komende jaren. Het zorgt er alleen wel voor dat het moeilijk wordt voor OKC om andere sterren aan te trekken komende jaren. Dat wordt dus een fiks meerjaren traject voordat die weer mee kunnen dingen met de top.

Ik ben erg benieuwd of dit nieuwe duo Harden/Westbrook überhaupt gaat werken. Ik ben toch bang voor een kleine flop. De twee stats chasers van de NBA in één team. Westbrook en Harden zijn allebei spelers die het liefst de hele wedstrijd de bal in hun handen hebben en ze zijn gewend aan teams die compleet op hun gefocust zijn. Paul en Harden speelden al niet zo lekker samen, dus ik ben benieuwd of dit duo dan wel op elkaar afgestemd geraakt (en of er conflicten komen tussen de twee). Vooral Harden zal zijn speelstijl moeten aanpassen. Momenteel gebruikt hij 20 van de 24 seconden van de shotclock volledig voor zichzelf en verloopt letterlijk iedere aanval via hem. Nu zal hij toch meer ball handling en playmaking bevoegdheden moeten overdragen aan Westbrook.

Het gaat een mooi NBA-seizoen worden in ieder geval

bennerd
Ik vrees er ook wel voor. Anderzijds, als het klikt, heb je wel een absoluut topduo. Wat een verschuivingen zijn er al geweest!

avatar van Mjuman
VladTheImpaler schreef:
Ohja, en ik wil nog even klagen over Herbert en Ducrot. Ik ben op hun aangewezen omdat ik doordeweeks de etappes moet terugkijken en dat kan niet via de Belgen. Vroeger kon ik Herbert en Ducrot nog wel goed hebben, maar god wat een niveau af en toe.



Daarom nog even een 'verhaaltje van vroeger'. Zat op de Oude Gracht ooit met vrouwelijke collega op het (voormalig) terras van Bloem, bekend en geliefd in Utrecht, een tafeltje verder ging lange Maarten zitten en die had duidelijk wel interesse in mijn blonde collega. Hij bleef maar gluren over zijn zonnebril. Zegt zij op een gegeven moment: "Jij hebt wel een bekend gezicht …" Maarten one big smile. Ze zit te peinzen en opeens zegt ze: "Oja, nu weet ik het weer, jij was wielrenner, bij de Kwantumkwallen" (zo werden ze door bijv De Kneet ook wel genoemd). Zelden een smile zo snel van vorm zien veranderen.

avatar van Teunnis
VladTheImpaler schreef:
Ach ja, ik kan het me voorstellen dat als er zoveel Belgen in de kopgroep - en die ook nog eens goede kans hebben om de rit te winnen - dat ze wat chauvinistisch raken. Dat worden Ducrot en Dijkstra ook wel.

Philipsen is in hun ogen de sensatie van deze Tour in de sprints.

EDIT: Terwijl ik het typ zie ik dat hij vandaag knap vijfde is geworden.

avatar van Mb.
Mb.
Het commentaar van Eurosport was afgelopen Giro zeer op orde. Helaas doen ze niks ditmaal. Ik volg Teunnis daarin volledig. Ik onderschrijf ook dat ze op Sporza gevoelsmatig toch ietwat chauvinistischer uit de hoek komen tegenwoordig. Het valt me vooral op dat Wuyts en De Cauwer een stokpaardje hebben gevonden in Van Aert en "dat in zijn eerste tour, amai, amai".

Maar desalniettemin kijk ik toch liever naar onze Vlaamse vrienden dan naar de NOS. Ducrot en Dijkstra vergissen zich vaak in renners, en daarbij ben ik wel klaar met "chasse pattate", het "oude" en het "nieuwe" wielrennen (het verschil probeert de heer Ducrot ons al 10 jaar uit te leggen) en "op zijn Mollema's".

Overigens een saaie rit vandaag, maar wel met een mooie sprint. Groenewegen allicht niet de snelste, maar wel met de beste timing. Een mooie overwinning toch zeker.

avatar van Poek
Bij Eurosport zijn de reclames tussendoor jammer, maar het is wel fijn dat ze de etappe vanaf het begin uitzenden. Vooral als er gevochten wordt om in de kopgroep te komen is het begin leuk om te kijken.

avatar van johan de witt
Ja zoals vandaag.

avatar van Edgar18
Mb. schreef:
Ducrot en Dijkstra vergissen zich vaak in renners.
Dit vind ik het meest storend aan het commentaar bij de NOS. Dat gewauwel kan ik over het algemeen goed hebben maar de vele fouten die ze maken ergeren me behoorlijk. Als ik het kan zien zouden zij dat toch ook moeten kunnen?
Ataloona schreef:
Ik ben erg benieuwd of dit nieuwe duo Harden/Westbrook überhaupt gaat werken. Ik ben toch bang voor een kleine flop. De twee stats chasers van de NBA in één team. Westbrook en Harden zijn allebei spelers die het liefst de hele wedstrijd de bal in hun handen hebben en ze zijn gewend aan teams die compleet op hun gefocust zijn.
Ik ben minstens zo benieuwd als jij. De kans dat het helemaal niets wordt is zeker aanwezig maar het kan wat mij betreft net zo goed als een trein gaan lopen. In dit filmpje wordt mooi toegelicht waarom Harden en Westbrook weleens goed bij elkaar zouden kunnen passen. Ze zullen toch ook wel contact hebben gehad voorafgaand aan de trade? Beide weten waar ze aan beginnen als ze (wederom!) met de ander gaan samenspelen.

Wie is nu jullie (vroege) favoriet voor de Finals? Lakers, Clippers, Rockets, Jazz, Nuggets of nog een ander team?

Hendrik68
Poles Apart schreef:
ITV4 is ietsje beter (met o.a. David Millar, Brian Smith en Bradley Wiggins op locatie).
Millar en Wiggins op locatie?. Elke dag een bezoekje aan de plaatselijke apotheek, "Ha die Brad, lang niet gezien, en David ook hier?"

avatar van Poles Apart
Wiggins zelf zit achter op de motor in het peloton... Als een pizzabezorger, compleet met Stone Roses jas en gewapend met een microfoon. I kid you not.

avatar van VladTheImpaler
Wel knap van Groenewegen hoor, hoe snel hij weer goed is na die harde valpartij. Dit is gewoon al ritzege nummer 2 voor Nederland.

avatar van Poles Apart
VladTheImpaler schreef:
Wel knap van Groenewegen hoor, hoe snel hij weer goed is na die harde valpartij. Dit is gewoon al ritzege nummer 2 voor Nederland.

Drie als je de ploegentijdrit zege van Jumbo meetelt.


avatar van ranboy
Wie had dat verwacht: Federer verslaat Nadal in de halve finale!

avatar van Gretz
Fedje
(afbeelding)

Magistraal
(afbeelding)

avatar van Edgar18
Wat een wedstrijd! Het blijft zo'n genot om naar Federer te kijken. Djokovic is zondag de favoriet maar ik zou het zo gaaf vinden als Federer nog een keer wint.

avatar van jeroentjuhh
Heerlijke pot tennis, enorm van genoten !

Nu maar hopen dat Federer zondag weer zo'n hoog niveau haalt en dat dat dan voldoende is voor de winst.

avatar van vigil
ranboy schreef:
Wie had dat verwacht: Federer verslaat Nadal in de halve finale!

Nou ja, eigenlijk had ik dat wel verwacht. Ook erg gehoopt trouwens

avatar van ranboy
vigil schreef:
(quote)

Nou ja, eigenlijk had ik dat wel verwacht. Ook erg gehoopt trouwens


Gehoopt met alle macht, maar niet durven verwachten... Wel een aanslag op de zenuwen, vooral die laatste games.

avatar van Teunnis
Vandaag meer genoten van het tennis dan de afgelopen drie maanden bij elkaar met wielrennen.

Vooral die laatste anderhalve set waren magistraal tennis van Federer Nadal had geniale momenten, maar veel te veel missers.

avatar van chevy93
Hè wat saai, weer Federer - Djokovic in een finale... Oh wacht, ik ben johan niet.

Wát een partij van Federer, zo relaxt, zo degelijk. Pieken op de juiste momenten. En Nadal was echt niet slecht. Federer was echt buitenklasse vandaag. Ongekend wat deze mannen jaar in, jaar uit laten zien.

Wat vooral opviel was hoe snel Federer de ballen pakte. Direct na de stuit en bijna alles diep het veld in.

avatar van gigage
Vandaag gaat Terpstra in de aanval in het "ardennen" parcours . Net als taaramee, v avermaat en 45 anderen die het gaan proberen. Calmejane rijdt richting zijn thuisomgeving, die verwacht ik ook wel , onlangs contract verlengd maar lijkt wat uit vorm (lees 1 kilo te zwaar)

avatar van johan de witt
Te steil voor Terpstra. Ik verwacht weer een Belg vandaag.

avatar van yeahyeahyeah
Echte Belgenrit ja. Greg, Wout, Tiesj, Tim, Jasper, ... veel opties qua juichende zuiderburen.

avatar van Poles Apart
Leek me normaal gesproken ook wel een ritje voor Mollema, maar met Ciccone in het geel zal die wel andere stalorders hebben nu.

avatar van gigage
Ik neem aan dat Wout al genoeg gedaan heeft gisteren en met Steven (virtueel 4e) zo kort op thomas en Bernal zal er toch ook wel wat op het klassement gelet worden?

avatar van vigil
johan de witt schreef:
Te steil voor Terpstra. Ik verwacht weer een Belg vandaag.

Hij is weg en De Gendt is mee

avatar van johan de witt
Ja, in de zoveelste kansloze vlucht van deze week.
De winnaar zit in het peloton.

avatar van vigil
Oké sportmoppersmurf

avatar van johan de witt
Flippie wil de trui terug.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:54 uur

geplaatst: vandaag om 10:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.