MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Groot gelijk van die supporters, het is toch godgeklaagd dat een voetballer het waagt om een doelpunt te scoren. Als je dat toestaat is het hek van de dam, voor je het weet vinden ze het normaal om tegen die bal te schoppen.

herman schreef:
(quote)

Ze wilden blijkbaar niet komen. Dat kan je de NOS dan ook niet kwalijk nemen.

zeiden ze dat?

Mjuman schreef:
Laten we vanavond eens kijken wat Gijp en Co ervan maken

Co schuift alleen aan bij Studio Voetbal

Running On Empty schreef:
(quote)

Co schuift alleen aan bij Studio Voetbal

Laat die Haller en Co van jou later deze week maar beter schuiven dan gisteren

vigil schreef:
en weer een dieptepunt in de voetbalsport....

De Graafschap doelpuntmaker Smeets wordt op allerlei manieren (telefonisch, app, internet) bedreigd vanuit "supporters" van Ajax.... De KNVB en De Graafschap willen gezien de aard van de bedreigingen dat hij aangifte gaat doen bij de politie maar daar wil Smeets voorlopig nog niet aan en hij hoopt dat de bedreigingen vanaf nu af zullen nemen.

Persman van De Graafschap ontkent overigens dat er sprake is van bedreigingen:

http://www.volkskrant.nl/sport/bryan-smeets-last-mediastop-in-na-eerste-doelpunt-in-de-eredivisie~a4297357/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=shared%20content&utm_content=paid&hash=0f6bd858ee1cdab9c763335eeed09e2950682279

Elbsegler
Titmeister schreef:

(quote)

Meen je dit? Kans op Olympisch goud heb je maar eens in de 4 jaar, de Giro is elk jaar (nog los van het feit dat je met de Tour en de Vuelta nog 2 grote rondes per jaar hebt).

Ja, ik meen dit. Voor sporten als wielrennen, tennis, voetbal tellen voor mij de OS gewoon helemaal niet zwaar. Veel te weinig historie (ja, amateurwielrennen wel een lange historie, maar professioneel wielrennen niet. Ik kan moeiteloos de Tour, Giro en Vuelta winnaars van vele jaren opnoemen, evenals de wereldkampioenen, en veel klassiekeroverwinningen weet ik ook nog, maar ik zou echt moeten googlen om te weten wie er in Londen de Olympische tijdrit of wegwedstrijd gewonnen heeft. Ook zou ik niet weten wie er Olympisch voetbal- of tenniskampioen is/zijn. Boeit me gewoon nauwelijk. OS kijk ik voor atletiek, zwemmen, volleybal, handbal en nog heel veel anders, maar niet voor eerder genoemde sporten.

Mental Theo maakt er een mooi feestje van @OmroepBrabant

Jong Utrecht net kampioen geworden en volgend jaar in de Jupiler League

Jong Utrecht net kampioen geworden en volgend jaar in de Jupiler League

Dan heeft Utrecht bij deze ook z'n prijs te pakken

vigil schreef:
Dan heeft Utrecht bij deze ook z'n prijs te pakken

Dus alleen Amsterdam heeft helemaal niets

Kampioenschappen laatste 40 jaar : PSV - Ajax, 17-17
(tja, wat moet je ermee)

(quote)

Dus alleen Amsterdam heeft helemaal niets

Echt helemaal niets in Amsterdam.

Waar wordt trouwens op 31 juli om de Johan Cruijff Schaal gespeeld tussen Feyenoord en Psv? Het Gelredome dan maar? Niet in die galmbak lijkt mij. Of in de Galgenwaard: zou ook kunnen.

Ik denk toch echt in de 020 UFO Galmbak

ho, ho, de dames kunnen nog kampioen worden. Ik neem aan dat ze het podium nog even hebben laten staan, niet?

gigage schreef:
Mental Theo maakt er een mooi feestje van @OmroepBrabant

Tja, met allemaal dronken mensen die enthousiast worden gaat ie nog denken dat ie super goed is ook. ..

Gunstig vooruitzicht voor Ajax: als Rostov 2e wordt in Rusland en er in de andere competities geen gekke dingen gebeuren op de laatste speeldag, dan zijn ze ook in de 4e kwalificatieronde van de CL (mits ze dat halen) geplaatst. (Zeer waarschijnlijk) sturen Italië, Duitsland, Frankrijk en Rusland lager geplaatste teams.

Voorlopig lijken de geplaatste teams Man Utd./City, Porto, Shakhtar, Villareal en Ajax te worden. De ongeplaatste teams bestaan sowieso uit Mönchengladbach en Roma, en uit de 3e ronde (op basis van ranking) Anderlecht, Fenerbahce en Monaco. Niet dat die ongeplaatste teams zo makkelijk zijn, maar tegen de geplaatste teams wordt het sowieso heel erg moelijk.

In de groepsfase lijkt PSV (en ook Ajax als ze het redden) in Pot 4 terecht te komen. EDIT: Even de champions route over het hoofd gezien, gaat er om hangen voor PSV. Daar zitten nou net de enige wat zwakkere teams. En dat terwijl er volgend seizoen heel veel punten gehaald moeten worden om ons directe ticket CL te behouden.

Nog een jaar een gunstige loting zat er ook niet in voor PSV. Maar goed, kunnen ze het volgend jaar ook eens tegen Madrid, Munchen of Barcelona laten zien.

Verder zou Monaco wel een aardige tegenstander zijn, daar heeft eigenaar Rybolovlev de geldkraan toch wat dichtgedraaid na zijn peperdure scheiding. Valt me mee dat ze nog zo hoog staan in Ligue 1.

Een extreem sterke tegenstander in de poule is ook helemaal niet erg, zo lang die dan maar alles van iedereen winnen dan maakt het niet uit en kan je vol voor e 2de plek gaan. Afgelopen seizoen won iedereen van iedereen en viel het kwartje precies goed maar het had net zo goed helemaal niks kunnen worden.

vigil schreef:
Een extreem sterke tegenstander in de poule is ook helemaal niet erg, zo lang die dan maar alles van iedereen winnen dan maakt het niet uit en kan je vol voor e 2de plek gaan.

Dan moeten de andere twee wel wat minder zijn. En mindere tegenstanders zijn erg schaars in pot 2 en 3. Zeker voor Europees overwinteren is het wel lekker als je bijvoorbeeld een Viktoria Plzen loot.

herman schreef:
Nog een jaar een gunstige loting zat er ook niet in voor PSV. Maar goed, kunnen ze het volgend jaar ook eens tegen Madrid, Munchen of Barcelona laten zien.

Verder zou Monaco wel een aardige tegenstander zijn, daar heeft eigenaar Rybolovlev de geldkraan toch wat dichtgedraaid na zijn peperdure scheiding. Valt me mee dat ze nog zo hoog staan in Ligue 1.

Nou, zo gunstig vond men het hier niet in augustus. De derde plek was het hoogst haalbare volgens sommigen, en daar was ik zelf ook bij.

Ik denk dat voor Ajax elke tegenstander te zwaar is als ze niet eens serieuze versterkingen gaan halen, vorig jaar was het slechts een formaliteit tegen Rapid Wien volgens velen, nou dat hebben we gezien.

Ik vond het vooral een gevaarlijke loting met drie redelijke tegenstanders. Maar om door te stoten naar de volgende ronde CL was het zeker gunstig - dat zei ik destijds ook al. En het scheelde ook weinig of PSV werd 4e in de poule.

Een kleine mogelijkheid zei je toen. Niemand heeft het toen een gunstige loting genoemd.

dix
herman schreef:
Nog een jaar een gunstige loting zat er ook niet in voor PSV.

Ja, vond je dat ze vorig jaar gunstig geloot hadden?

Ze hadden het wel veel slechter kunnen treffen, volgens mij waren ze zelf de enige kampioen in hun poule. Ajax zat een paar jaar geleden nog bij Dortmund, Real Madrid en Manchester City in de poule. Dat lijkt me toch een stuk lastiger.
trebremmit schreef:
Een kleine mogelijkheid zei je toen. Niemand heeft het toen een gunstige loting genoemd.

Je schreef wel dit:
Valt wel mee toch, zo sterk is CSKA Moskou toch niet? Wolfsburg heeft zijn beste speler verkocht, vorig jaar zag ik ze in de EL en daar maakten ze weinig indruk. Alleen Man U lijkt me niet te doen want die gaan vast nog wel wat kopen.

Zelf was ik niet echt positief gestemd, maar dat lag meer aan PSV dan aan de tegenstanders. In seizoen 2014/2015 was PSV erg teleurstellend in de Europa League en dat was de jaren ervoor niet veel beter.

Nou tegen Zenit kun je verliezen, dat vind ik niet zo teleurstellend eigenlijk.

Verder vind ik het gewoon een beetje flauw om het nu achteraf een gunstige loting te noemen, PSV heeft gewoon prima gepresteerd en ook al noemde ik het niet zulke hele sterke tegenstanders, ik had niet verwacht dat ze door zouden gaan.

dix
trebremmit schreef:
PSV heeft gewoon prima gepresteerd.

Wellicht blijkt nog dat ze zonder te verliezen uitgeschakeld zijn door de uiteindelijke CL-winnaar

No need to argue, maar vanaf hier kan een iegelijk een Tommy doen ("go to the mirror") en teruglezen wat hij destijds over PSV en de loting heeft gezegd Overigen >> Algemeen >> Algemeen sporttopic #2

PSV was idd niet sterk in EL seizoen 14 - 15, maar er is een heel nieuwe as gekomen, met Moreno, Guardado en De Jong als belangrijkste fixtures en - in aanvallend opzicht - de combi Willems/De Jong en Narsing/De Jong is een fijne. De Jong is gewoon veel meer pivot (scharnier) dan menig andere spits.

herman schreef:
Zelf was ik niet echt positief gestemd, maar dat lag meer aan PSV dan aan de tegenstanders. In seizoen 2014/2015 was PSV erg teleurstellend in de Europa League en dat was de jaren ervoor niet veel beter.
PSV heeft alleen in het seizoen 2012/2013 de volgende ronde niet gehaald; de jaren daarvoor elk seizoen (waaronder een achtste en kwartfinale) en in het seizoen 2014/2015 werd het kansloos uitgeschakeld door een veel rijker (en veel beter) Zenit. PSV heeft juist prima cijfers behaald in de CL-loze jaren dat ze in de Europa League speelde. Ter aanvulling: klik.

Mjuman schreef:
No need to argue, maar vanaf hier kan een iegelijk een Tommy doen ("go to the mirror") en teruglezen wat hij destijds over PSV en de loting heeft gezegd Overigen >> Algemeen >> Algemeen sporttopic #2

Dat is dus precies wat ik net zei. Voor de derde plek een enorme kutloting. Maar voor CL-overwintering zat er een klein kansje in. Desalniettemin heel knap dat ze dat gelukt is.

Teunnis schreef:
(quote)

Dat is dus precies wat ik net zei. Voor de derde plek een enorme kutloting. Maar voor CL-overwintering zat er een klein kansje in. Desalniettemin heel knap dat ze dat gelukt is.

Fijn dat je je eigen teksten
maar als ik realistisch ben *voorspel ik* PSV op de *4e plek* in de poule. Wel leuk dat ze Van Gaal & co. hebben geloot.
zo'n duiding kan geven dat het lijkt of je het met me eens bent, maar dat was je de facto dus niet.

Beetje vent had toegegeven dat ie 't toen verkeerd had

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:12 uur

geplaatst: vandaag om 08:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.