MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Sir Spamalot (crew)
Het moet niet altijd voetbal zijn... Morgen begint de Six Nations Rugby! Verdere info: http://www.rbs6nations.com/.

Hendrik68
Het hoeft zeker niet altijd voetbal te zijn. Morgenavond 1e zondag in februari en dus de Superbowl. Denver Broncos tegen Carolina Panthers. Krijgt levende legende Peyton Manning zijn droomafscheid of wordt het de wedstrijd van de rijzende ster Cam Newton, dat is de grote vraag. Manning is eigenlijk een jaar te lang doorgegaan. Hij wilde echter nog 1 keer proberen de Superbowl te halen en verdomd, het is hem nog gelukt ook, maar om te zeggen dat Manning dit eigenhandig heeft bewerkstelligd, nee deze keer niet. Zonder de soms waanzinnig sterke verdediging hadden de Broncos de Superbowl nooit gehaald. Even dreigde Manning na een blessure zelfs zijn basisplaats kwijt te raken aan Brock Osweiler, maar de status van Manning heeft hem gered. En sindsdien speelt Manning alsof hij beseft dat hij daadwerkelijk aan zijn laatste kunstje bezig is en speelt hij weer bij vlagen zoals we van hem gewend waren. Net op tijd om de Patriots van andere legende Tom Brady in een heroisch duel te verslaan en zich zo te plaatsen voor de Superbowl. Manning was daarin weer een echte leider en de verdedigers werkten Brady en consorten vaker tegen de vlakte dan ooit te voren. Is dat alles genoeg tegen de Panthers die als team veel completer zijn? Dat moet blijken. De Panthers komen vaak zeer snel op een voorsprong, maar komen niet zelden op het laatste moment toch nog in de problemen. Toch is het zaak voor de Broncos de Panthers niet te snel weg te laten lopen. Lukt dat dan is het spannend tot het einde en kan Manning de kroon op zijn carriere zetten. En er is niemand die hem dat misgunt, zelfs de Pantherfans niet. Ik stap morgenmiddag in de trein naar Amsterdam om met een hoop American Footballfans de wedtrijd in de kroeg te aanschouwen.

Goeie tip Hendrik68 ik was het al bijna vergeten. Voor wie ben je? of maakt het je niet uit.

Op TV: FOX begint de voorbeschouwing om 23.00 uur. Het begin van de wedstrijd is om 00.30 uur. Op digitaal basiskanaal FOX wordt de wedstrijd met Nederlands commentaar uitgezonden. De populaire Britse groep Coldplay verzorgt in de rust van het sportevenement het optreden

Hendrik68
Beyonce en Bruno Mars komen ook langs geloof ik. Voor wie ik ben? Ik ben normaal gesproken voor de New York Jets, maar voor die in de Superbowl komen zijn er wel wat jaartjes verstreken. Door het prachtige draftsysteem krijgt iedere ploeg ooit wel eens de kans om de Superbowl te halen. Als de Jets in de draft een paar goede offensive tackles kunnen draften dan kunnen volgend jaar de play offs wel eens gehaald worden. Dit jaar ging het in de laatste wedstrijd mis. De Jets hebben de pech dat ze bij de New England Patriots inzitten en die beleven de beste 15 jaar uit hun historie. Gelukkig is Brady aan zijn laatste jaren bezig en zal het team langzaam instorten zodat ook de Jets weer eens echt kunnen meespelen.

Morgenavond ben ik uiteraard voor de Broncos. Peyton Manning is al een halve heilige en ook al is hij dit jaar eigenlijk geen schim meer van de grote ster uit het verleden, hij verdient het om groots afscheid te nemen. Daarnaast houd ik van prachtig defensief werk en dat is dit jaar echt smullen geblazen. De defense van de Panthers is overigens ook niet kinderachtig, maar lang niet zo indrukwekkend als die van de Broncos. Zoals die tekeer gingen tegen de Patriots was gewoon fantastisch. Daarnaast vind ik de Broncos gewoon een veel aansprekender naam met het prachtige oranje tenue. De Panthers doen me eigenlijk niks. Maar Cam Newton van de Panthers is wel de nieuwe ster, maar die gaat normaal gesproken nog veel meer kansen krijgen. Hij heeft werkelijk alles, een prachtige pass, een prima run en een hoop charisma. Hij moet alleen zijn irritante pedante lachje eens van zijn snavel halen. Dat levert hem weinig sympathie van de tegenstanders op die het vooral uitleggen als uitlachen. Als hij daaraan werkt kan hij op zijn 40ste ook zo de Hall of Fame binnenlopen.

Dit is eigenlijk de eerst Super Bowl die ik ga bekijken waarbij allebei de teams hem mogen winnen van mij. Aan de ene kant heb je de Panthers en Cam Newton met zijn MVP-seizoen. Aan de andere kant heb je een levende legende als Manning die ik het perfecte afscheid gun.

Meestal supporter ik voor AFC ploegen in de Super Bowl, maar dit jaar ben ik echt neutraal. Ik ben eerlijk gezegd gewoon opgelucht dat die dekselse Patriots er deze keer niet bij zijn

Voor de Comp is het goed dat Ajax vandaag wint. Nu maar hopen dat Feyenoord de draad weer snel oppakt. En ik hoop voor ze dat de KNVB beker gaan winnen !!

Vond een gelijkspel vandaag terechte geweest. Het zat Feyenoord voor de winterstop nog weleens mee. Dat staat weer op z'n kop.

Cured
Ik had liever Feyenoord zien winnen, dus.....erg jammer.

Running On Empty schreef:
(quote)

Absoluut waar. Echter, de beker is voor PSV zonder meer het minst belangrijk, immers een potje winnen of gelijk in de Champions League tegen Atletico levert al snel een paar miljoen op. Het kampioenschap is verder heilig. PSV zal voor de beker tegen FC Utrecht een veredeld B-team opstellen en FC Utrecht in de huidige vorm is zeker in staat daarvan te winnen.

Drie dagen na de bekerwedstrijd speelt PSV voor de competitie in Utrecht. Ik voorspel dat FC Utrecht in Eindhoven gaat winnen (Beker) en dat PSV 3 dagen later in Utrecht gaat winnen (Competitie).

ROE blijkt vaardig te zijn in het voorspellen zijn van dealtjes.

Cured schreef:
Ik had liever Feyenoord zien winnen, dus.....erg jammer.

Waarom?

Nu blijft de titelstrijd spannend en ook de strijd om plek 3 (geen play-offs te hoeven spelen voor EL). Dat is voor het einde van de competitie veel leuker, ook voor de neutrale toeschouwer.

Ik haat spannend

Ach, in 2007 was het dan weer wel leuk, die spanning...achteraf dan...
Virtuele stand laatste 90 minuten van de competitie
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a0/Decisive_day_dutch_football_championship_2007.png

Daar wil ik als Alkmaarder liever niet aan herinnerd worden...

Wel leuk dat de strijd om plek 3 heel spannend lijkt te gaan worden. Volgende week de vierde en vijfde cruciale wedstrijd op rij: respectievelijk bij Heracles en daarna Groningen thuis. Zou heel knap (en cruciaal voor de derde plek) zijn als ze deze reeks nog even kunnen doorzetten.

Gretz schreef:
(quote)

ROE blijkt vaardig te zijn in het voorspellen zijn van dealtjes.

Ja knap hè

FC Utrecht was gewoon nog niet toe aan de wedstrijd van vandaag.

Hendrik68 schreef:
Morgenavond ben ik uiteraard voor de Broncos.

Ik ook, al jaren. Een kwart van mijn familie van moeders kant woont in en om Denver. Vind het ook leuk om te zien dat uitstekend verdedigen zo wordt beloond. Sowieso, in de meeste grote Amerikaanse sporten ben ik meer onder de indruk van een gesloten verdediging dan van flitsend aanvalsspel.

Ik zie toch liever wat meer plays (zoals in het begin)

Hendrik68
Manning heeft zijn droomafscheid (al heeft hij zijn afscheid nog altijd niet bevestigd). Dat hij eigenlijk geen moment in de wedstrijd kwam zal hem achteraf niet hebben gedeerd. Vooraf was er voor de Broncos de vrees dat ze de aanval van de Panthers niet vanaf het begin zouden kunnen stoppen en al gauw tegen een behoorlijke achterstand op zouden kijken. Niets was minder waar. Het was de avond van DeMarcus Ware en Von Miller. Die laatste werd volkomen terecht tot MVP van de Superbowl uirgeroepen. Het meest complete team met het grootste arsenaal aan verschillende plays werd vanaf minuut 1 finaal aan gort gespeeld. De ene sack na de andere en de de ene geforceerde fumble na de andere. Playboy Cam Newton, met afstand de beste quarterback van dit jaar, werd er helemaal gek van en eindelijk was die ziekmakende grijns verdwenen. Constant die druk van de pass rush, hij kon gewoon niemand bereiken en lag al voor hij er erg in had op de grond. Hij zag er bij de rust al doodmoe uit. De Panthers offensive line die het hele seizoen een toonbeeld van stabiliteit was werd compleet overlopen. En dat tot de laatste seconde. Dat is echt ontzettend knap. Liefhebbers van spijtende passes hadden er helemaal niks aan, maar ik heb met volle teugen genoten. In de NFL wordt wel gezegd "Defenses win championships". Zo is het maar net , maar zoals gisteravond is het zelden vertoond. Het was pure kunst wat de Broncos defense liet zien.

Een finale is zelden de beste wedstrijd, Newton heeft amper een bal goed gegooid (vanwege wat Hendrik68 schrijft), maar ook Manning vond ik niet altijd even sterk. Verdedigend waren beide teams goed.
Het begin was veelbelovend maar na 4 pogingen de 10 yard halen was meer uitzondering dan regel (aan beide kanten). Record aantal punters? Na één helft (das dus 2 uur wedstrijd, stand 13-7) heb ik het voor gezien gelaten. Volgend jaar is er weer één. Bronco's gefeliciteerd.

Het was inderdaad niet zo'n geslaagde editie. Vorig jaar vond ik dan weer stukken spannender. Maar goed, ik heb toch kunnen genieten van Ware en Miller. Proficiat aan 'The Sheriff', nu mag hij wel op pensioen gaan

Zo, zondag Ajax even klop geven, moet kunnen dacht ik met Viergever in de verdediging. Ik gok 2-0 voor Groningen.
Goed nieuws dus voor PSV.

Wel apart trouwens, Chery zit op de bank bij QPR en Kieftenbeld doet het juist heel goed bij Birmingham, terwijl dat de mindere voetballer is. Vroeg me begin van het seizoen al af wat Chery daar te zoeken had.

Goed nieuws, weet niet, Groningen komt dan wel akelig dichtbij.

trebremmit schreef:
Zo, zondag Ajax even klop geven, moet kunnen dacht ik met Viergever in de verdediging.

Nou ik weet het niet hoor. Winnen van Ajax is voor niet veel clubs weggelegd

De Jong weg bij Cambuur

Als zelfs De Jong er niet meer in gelooft... Lodeweges weer terug? Beetje Italiaanse taferelen zou het Friese land goed doen.

Of Arie Haan met als assistent die stoere van Eck. Maar van Eck moet dan niet de keepers gaan trainen !

Een bejaarde Groninger samen met een behaarde Rotterdammer, cool

buizen
Simpel dartvolk (publiek). Echt ongelooflijk.
Viel me al op dat je nooit een zwarte in het publiek ziet.
Idem bij piratenfestijnen, daar zie je ook geen kleurling in het bezoekpubliek.

Sterkte aan Kenneth Vermeer.

dix
buizen schreef:
Simpel dartvolk (publiek). Echt ongelooflijk.
Viel me al op dat je nooit een zwarte in het publiek ziet.
Idem bij piratenfestijnen, daar zie je ook geen kleurling in het bezoekpubliek.

En bij Motörhead? Just asking.

Er zijn er toch ook die en van Black metal en van Motorhead houden

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:50 uur

geplaatst: vandaag om 10:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.