Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
buizen
geplaatst: 12 februari 2016, 10:33 uur
Motörheadpubliek en bezoekers van heavy metal concerten in het algemeen staan niet bekend om een discriminatoire houding jegens kleurlingen, dix. De concerten die ik heb meegemaakt worden inderdaad bezocht door hoofdzakelijk blanken maar je ziet ook altijd Antillianen, Surinamers, hindoestanen, etc. Is altijd al zo geweest, ze horen er gewoon bij, fijne mede-metalheads.
Hier wat foto's van het afscheid in de Rainbow bar, i.v.m. Lemmy's begrafenis.
Er is wel eens een tijd geweest dat je nazifiguren zag opduiken bij Slayerconcerten en dat was absoluut niet fijn, een nare sfeer. Werd niet door metalheads gewaardeerd.
Dit dartvolkpubliek dat na de commotie over die pop gewoon alsnog met die rare bordjes/teksten in de zaal kwam? Je hebt het IQ/EQ van een amoeube als je zo Kenneth Vermeer 'begroet'.
0
geplaatst: 12 februari 2016, 10:38 uur
mijn zoontje is toen hij een jaar of 6 was weleens naar een (verjaardag)piratenfeestje geweest, bedoel jij dat 
0
buizen
geplaatst: 12 februari 2016, 10:42 uur
Rudi S schreef:
mijn zoontje is toen hij een jaar of 6 was weleens naar een (verjaardag)piratenfeestje geweest, bedoel jij dat
(quote)
Nee, er bestaan festijnen (in grote 'feesttenten') gericht op 'piratenmuziek' ('geheime zender muziek'), voor 'volwassenen'. Die bedoel ik.
Zie de foto hieronder van GrafGantz.
0
geplaatst: 12 februari 2016, 11:00 uur
daar kun je geen schat zoeken of versierde pannenkoeken eten.
0
geplaatst: 12 februari 2016, 11:06 uur
0
geplaatst: 12 februari 2016, 11:22 uur
Mij lijkt dat me meer een plaatje voor dit topic
Muziek >> Algemeen >> Algemene muziekgerelateerde ergernissen
Muziek >> Algemeen >> Algemene muziekgerelateerde ergernissen
0
geplaatst: 12 februari 2016, 13:30 uur
buizen schreef:
Motörheadpubliek en bezoekers van heavy metal concerten in het algemeen staan niet bekend om een discriminatoire houding jegens kleurlingen, dix.
(quote)
Motörheadpubliek en bezoekers van heavy metal concerten in het algemeen staan niet bekend om een discriminatoire houding jegens kleurlingen, dix.
Dat zeg ik toch nergens?
Generalisaties, ik ben er dol op. Maar ik ben er daarnaast van overtuigd dat er dartfans zijn met een gekleurd vriendinnetje, en Motörheadfans bij wie de sympathie voor het Derde Rijk wat verder gaat dan de parafernalia die Lemmy verzamelde.
0
buizen
geplaatst: 12 februari 2016, 14:18 uur
dix schreef:
Dat zeg ik toch nergens?
Generalisaties, ik ben er doel op. Maar ik ben er daarnaast van overtuigd dat er dartfans zijn met een gekleurd vriendinnetje
(quote)
Dat zeg ik toch nergens?
Generalisaties, ik ben er doel op. Maar ik ben er daarnaast van overtuigd dat er dartfans zijn met een gekleurd vriendinnetje
Heb mensenkennis genoeg om die 'generalisatie' los te laten op genoemd publiek. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen die de regel bevestigen, beetje flauw antwoord. Weet niet wat je dan verder wel bedoelde met 'just asking'. Waarom vroeg je het? Voor mij ging het wel degelijk om discriminerende uitlatingen, bij Motorhead werden geen aapgeluiden gemaakt of borden met rare teksten omhoog gehouden als er een Surinamer in de zaal was. Je vindt echter geen kleurlingen in het publiek van de dart'sport', en dat zal niet voor niets zijn.
Maar liever was ik hier niet op doorgegaan, gezien Lukas' opmerking. Wou alleen niet onbeleefd overkomen door niet op je reactie in te gaan.
0
geplaatst: 12 februari 2016, 14:46 uur
Na het failliet van de Nederlandse prof ijshockey competitie gaat het nu ook met het Nederlands Team snel bergafwaarts. Bij het pre-OKT heeft Nederland het onderspit moeten delven tegen de Britten. De sterker geachte Italianen en Serviers moeten verslagen worden. Ooit speelden we op de Olympische Spelen, lang lang heeeel lang geleden.
0
geplaatst: 13 februari 2016, 09:34 uur
buizen schreef:
Simpel dartvolk (publiek). Echt ongelooflijk.
Viel me al op dat je nooit een zwarte in het publiek ziet.
Idem bij piratenfestijnen, daar zie je ook geen kleurling in het bezoekpubliek.
Sterkte aan Kenneth Vermeer.
Simpel dartvolk (publiek). Echt ongelooflijk.
Viel me al op dat je nooit een zwarte in het publiek ziet.
Idem bij piratenfestijnen, daar zie je ook geen kleurling in het bezoekpubliek.
Sterkte aan Kenneth Vermeer.
Ik las gister dat die vent zijn baan is kwijt geraakt. 1-0 voor Vermeer !!
0
geplaatst: 13 februari 2016, 09:37 uur
Ja klopt, hij werkte in een verzorgingstehuis... Dat betekend dat de ouwetjes (je cliënten dus) de oorlog hebben meegemaakt... Dan ga jij als medewerker NSB op je bordje kalken...
Lachen in de camera en duimpje er bij... Dan is er toch wel heel wat met je mis.
Lachen in de camera en duimpje er bij... Dan is er toch wel heel wat met je mis.
0
geplaatst: 13 februari 2016, 10:07 uur
Het ontslag is op zich wel toe te juichen. De vraag is alleen waar zo iemand nog terecht kan.
Er lopen heel wat zieke mensen rond in Nederland. Inmiddels staan ze wel bovenaan in de peilingen.
Ik begrijp niet waarom supporters zich sowieso richten op de huidskleur van spelers van andere clubs. Elke elftal heeft veel verschillende nationaliteiten, ook verschillende huidskleuren.
Als dat al uit zou maken, maar het is dan toch een simpele "kijk naar jezelf" discussie of mis ik dan iets?
Mocht dat geblondeerde Beethoven kapsel aan de macht komen, maakt hij de ontslagen werknemer vermoedelijk directeur van de instelling. Want de frustraties zitten diep. Het is wel interessant te zien dat ze openlijk met de oude afkorting NSB beginnen te koketteren.
Er lopen heel wat zieke mensen rond in Nederland. Inmiddels staan ze wel bovenaan in de peilingen.
Ik begrijp niet waarom supporters zich sowieso richten op de huidskleur van spelers van andere clubs. Elke elftal heeft veel verschillende nationaliteiten, ook verschillende huidskleuren.
Als dat al uit zou maken, maar het is dan toch een simpele "kijk naar jezelf" discussie of mis ik dan iets?
Mocht dat geblondeerde Beethoven kapsel aan de macht komen, maakt hij de ontslagen werknemer vermoedelijk directeur van de instelling. Want de frustraties zitten diep. Het is wel interessant te zien dat ze openlijk met de oude afkorting NSB beginnen te koketteren.
0
geplaatst: 13 februari 2016, 10:13 uur
Het punt is toch niet de huidskleur? Het punt is dat hij een verrader wordt gevonden omdat hij overgestapt is van de ene naar de andere. Dus landverraad, dus NSB.
0
geplaatst: 13 februari 2016, 10:23 uur
En beginnen ze daar dan nu pas over? Er zijn overigens 25 transfers per dag, dus dat wordt dan nog aanpoten voor de "anti overstap fanaten".
En dan laat ik alle mensen die sowieso van baan/werk veranderen nog buiten beschouwing.
Zou het bekend zijn dat "landverraad" in het voetbal nagenoeg een onmogelijkheid is, door de FIFA? Eenmaal gekozen te spelen voor het "vaderland" maakt dat je van je levensdagen nooit meer zal kunnen uitkomen voor een ander land.
Nee, als landverraad ergens niet kan, dan is het in het voetbal.
En dan laat ik alle mensen die sowieso van baan/werk veranderen nog buiten beschouwing.
Zou het bekend zijn dat "landverraad" in het voetbal nagenoeg een onmogelijkheid is, door de FIFA? Eenmaal gekozen te spelen voor het "vaderland" maakt dat je van je levensdagen nooit meer zal kunnen uitkomen voor een ander land.
Nee, als landverraad ergens niet kan, dan is het in het voetbal.

0
geplaatst: 13 februari 2016, 10:28 uur
Ik hoef jou toch niet uit te leggen dat een overstap van Ajax naar Feyenoord anders is dan al die 25 transfers per dag die van Fortuna naar Groningen en van AZ naar NEC gaan?
Landverraad slaat natuurlijk op de clubverraad van een Ajacied naar Feyenoord
Landverraad slaat natuurlijk op de clubverraad van een Ajacied naar Feyenoord
0
geplaatst: 13 februari 2016, 10:38 uur
Jawel, maar er moet die mensen bij Ajax die het betreffen, zoals de chef spandoeken van vak 410, even worden uitgelegd dat noch de NSB, noch landverraad hier van toepassing kan zijn.
Het gebrek aan intelligentie bij sommige Ajax supporters is misschien het beste te ondervangen door enige educatie.
Het is wellicht niet de juiste weg of wordt niet begrepen. Je kunt als alternatief er nog op meppen, dat schept vermoedelijk meer duidelijkheid maar dat ligt minder in mijn aard.
Ik ben trouwens erg benieuwd, welke maatregelen Ajax nog meer gaat nemen.
Het gebrek aan intelligentie bij sommige Ajax supporters is misschien het beste te ondervangen door enige educatie.
Het is wellicht niet de juiste weg of wordt niet begrepen. Je kunt als alternatief er nog op meppen, dat schept vermoedelijk meer duidelijkheid maar dat ligt minder in mijn aard.
0
geplaatst: 13 februari 2016, 10:46 uur
musician schreef:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Persoonlijk vraag ik me namelijk ook af wat er mis bij de controles gaat als je ongemerkt (?) een paspop mee het stadion in kan nemen. Het lijkt me toch dat dat ook een aspect is waar Ajax naar zal moeten kijken, want daar ligt ook een verantwoordelijkheid voor de club.
0
geplaatst: 13 februari 2016, 11:52 uur
Als het Cilessen was geweest ipv Vermeer die naar Feyenoord was gegaan, dan zou zoiets ook gebeurd kunnen zijn. Dus dat het om (alleen) huidskleur zou gaan dat maken de mensen er zelf van. Dan wordt er van alles bijgesleept. Maar ja, dartpubliek is te blank, schijnbaar. Schaatspubliek, tennispubliek en wielrenpubliek niet? Als er maar met de vinger gewezen kan worden.
0
geplaatst: 13 februari 2016, 13:00 uur
Ja hoor, Marcel Keizer per direct naar Cambuur, lekker dan voor Emmen. Maar goed, eigen schuld ook van het bestuur, ze hadden een goede trainer met Gall, maar die was niet goed genoeg om Emmen verder te brengen volgens hun. Goede keuze gemaakt hoor met de loyale Keizer.
Maar goed, volgend jaar komt Emmen hem wel tegen.

0
Hendrik68
geplaatst: 13 februari 2016, 14:01 uur
Keizer gaat terug naar zijn oude liefde en zal er financieel vet op vooruit gaan. Dan maakt degradatie niks uit. Heb nooit begrepen wat Emmen er mee moest. Het ging goed met een trainer die wilde blijven en populair was. maar ja populairder dan de bestuursleden en die houden daar niet van. Is altijd al zo geweest in Emmen. Kwamen ze met een kulreden als zou Gall niet passen in de lange termijnvisie. Komen ze met een totaal kleurloze Keizer. Na een dik half jaar gaat het zeker niet beter met Emmen en zijn er al helemaal geen signalen die op een lange termijnvisie lijken. Daar is Cambuur als een blok voor gevallen. Ik hoor Van der Vegt al zeggen dat hij precies aan de "profielschets" voldeed. Ook zo'n modewoord van omhooggevallen TD'tjes.
0
geplaatst: 13 februari 2016, 14:01 uur
Van de vier clubs die vorig jaar (14/15) na 1 januari van trainer zijn gewisseld zijn er 3 gedegradeerd (NAC, GAE, Dord). Dus dat geeft niet veel moed aan den Leeuwardse burger, echter het jaar daarvoor (13/14) heeft Henk Fraser ADO van de laatste plek (5 feb 2014) naar uiteindelijk een knappe negende plaats geleid door oa in de laatste wedstrijd te winnen van..SC Cambuur.
0
geplaatst: 13 februari 2016, 15:09 uur
trebremmit schreef:
Ja hoor, Marcel Keizer per direct naar Cambuur, lekker dan voor Emmen. Maar goed, eigen schuld ook van het bestuur, ze hadden een goede trainer met Gall, maar die was niet goed genoeg om Emmen verder te brengen volgens hun. Goede keuze gemaakt hoor met de loyale Keizer.
Gelukkig heeft FC Utrecht de punten alvast meegenomen uit Leeuwarden gisteren en terecht gewonnen van een slaand, schoppend en ellebogend Cambuur.
0
geplaatst: 13 februari 2016, 18:20 uur
Southampton gaat trouwens wel erg goed, nog maar 1 puntje achter Man U, en al zes wedstrijden geen goal tegen.
0
geplaatst: 13 februari 2016, 21:30 uur
Teunnis schreef:
>:
Wel leuk dat de strijd om plek 3 heel spannend lijkt te gaan worden. Volgende week de vierde en vijfde cruciale wedstrijd op rij: respectievelijk bij Heracles en daarna Groningen thuis. Zou heel knap (en cruciaal voor de derde plek) zijn als ze deze reeks nog even kunnen doorzetten.
>:
Wel leuk dat de strijd om plek 3 heel spannend lijkt te gaan worden. Volgende week de vierde en vijfde cruciale wedstrijd op rij: respectievelijk bij Heracles en daarna Groningen thuis. Zou heel knap (en cruciaal voor de derde plek) zijn als ze deze reeks nog even kunnen doorzetten.
AZ lijkt/blijkt nu wel DE ploeg in vorm. Welliswaar nog niks gezien van de laatste wedtrijd. Maar 3-6 spreekt wel boekdelen zeg !!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.