Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 3 augustus 2016, 11:51 uur
Ja super toch ??

Ik was bij FC Utrecht nog vergeten te melden dat Barazite waarschijnlijk naar een Turkse Club gaat. Die gaat dus in principe ook weg. Heeft al een paar oefenpotjes niet meer mee gedaan.
0
geplaatst: 3 augustus 2016, 12:07 uur
Bij AZ scoort de 19 jarige Helmer aan de lopende band in de oefenpotjes tegen de jupiler clubs. Krijgt hij straks ook een kans nu Wuytens weg gaat of is dat nog te vroeg Teunnis?
0
geplaatst: 3 augustus 2016, 12:29 uur
(Jan) Wuytens is een verdediger (die bovendien vorig jaar zo goed als niks heeft gespeeld). Misschien bedoel je Haye, die is ook weg (naar Willem II). Helmer zal de rol van Haye overnemen en dat houdt in een plaats op de bank met veel invalbeurten.
Stijn Wuytens speelde vorig jaar voornamelijk in de verdediging, maar zal nu eerder op het middenveld spelen (zeker met de blessure van Rienstra).
Stijn Wuytens speelde vorig jaar voornamelijk in de verdediging, maar zal nu eerder op het middenveld spelen (zeker met de blessure van Rienstra).
0
geplaatst: 3 augustus 2016, 12:54 uur
Er blijft niet veel scorend vermogen over als ik dat zo lees... Boymans en Barazite weg, Haller misschien ook nog...
0
geplaatst: 3 augustus 2016, 14:24 uur
Wil jij dat doen Martial?
Ben momenteel druk met het schrijven van een nieuw Fox Sports liedje. Minder belangrijk natuurlijk, maar moet wel gebeuren voor zaterdag.
0
geplaatst: 3 augustus 2016, 14:33 uur
herman schreef:
Er blijft niet veel scorend vermogen over als ik dat zo lees... Boymans en Barazite weg, Haller misschien ook nog...
Ja en spelers die ze op het oog hadden als vervangers hebben elders reeds getekend.
Richairo Zivkovic (020) wordt hier en daar genoemd.
Denk dat ze met de miljoenen van Letschert nu Haller niet zo maar meer laten gaan.
0
geplaatst: 3 augustus 2016, 14:48 uur
Ik was me er helemaal niet bewust van, maar Letschert heeft blijkbaar een gedeelte van zijn jeugdopleiding bij Heerenveen doorlopen. Daardoor mag Heerenveen ook weer zo'n 60000 euro bijschrijven. Blijf het toch een bijzonder systeem vinden.
0
geplaatst: 3 augustus 2016, 16:25 uur
Ik ben benieuwd of trebremmit tevreden is over de aanstelling van de nieuwe entrenador Faber van FC Groningen, maar misschien is het nog even afwachten.
0
geplaatst: 3 augustus 2016, 16:59 uur
Over Faber kan ik nog niks over zeggen, eerst maar eens zien hoe het gaat. De voorbereiding ging best goed, met een overwinning op QPR.
Bij Groningen luisteren ze nu vooral naar Gerard Kemkers, die heeft het ei van Columbus uitgevonden, namelijk meer en harder trainen, want voetballers zijn verwende mannetjes. Ik vind het maar een kwakzalver maar we zullen zien, ik verwacht een super fit elftal.
Sommigen noemen hem al de opvolger van Nijland maar dat lijkt mij onzin. Nijland die dit jaar trouwens al twintig jaar directeur is, de langst zittende in het betaald voetbal.
Wat spelers betreft zijn er maar twee echt goede weggegaan, namelijk De Leeuw en Lindgren. Daar zijn voor teruggekomen de Bosnische verdediger Samir Memesevic en de middenvelder Ruben Yttergård Jenssen. Heb echt geen idee wat ik daar van kan verwachten, de eerste schijnt wel een aardig talent te zijn en de tweede een Noor met veel ervaring in de 2de Bundesliga.
Dan is er nog de spits Tom van Weert van Excelsior gekocht, daar verwacht ik wel vijftien goals van, en dat wordt ook wel weer eens tijd na jaren met spitsen die nooit scoren. En gehuurd is de spits Pozzebon van Juventus maar die gaat eerst in het tweede spelen.
Al met al hoop ik meer dat spelers zoals Rusnak, Drost, Linssen, Mahi, Tibbling en Maduro wat meer gaan laten zien dan vorig jaar, dan zou het best wat kunnen worden dit seizoen.
Het is de eredivisie dus voorspellen is moeilijk maar ik denk dat we rond de achtste plek gaan eindigen, en als alles meezit en Faber blijkt de topcoach te zijn zoals velen beweren dan moet de vijfde plek haalbaar zijn.
Bij Groningen luisteren ze nu vooral naar Gerard Kemkers, die heeft het ei van Columbus uitgevonden, namelijk meer en harder trainen, want voetballers zijn verwende mannetjes. Ik vind het maar een kwakzalver maar we zullen zien, ik verwacht een super fit elftal.

Sommigen noemen hem al de opvolger van Nijland maar dat lijkt mij onzin. Nijland die dit jaar trouwens al twintig jaar directeur is, de langst zittende in het betaald voetbal.
Wat spelers betreft zijn er maar twee echt goede weggegaan, namelijk De Leeuw en Lindgren. Daar zijn voor teruggekomen de Bosnische verdediger Samir Memesevic en de middenvelder Ruben Yttergård Jenssen. Heb echt geen idee wat ik daar van kan verwachten, de eerste schijnt wel een aardig talent te zijn en de tweede een Noor met veel ervaring in de 2de Bundesliga.
Dan is er nog de spits Tom van Weert van Excelsior gekocht, daar verwacht ik wel vijftien goals van, en dat wordt ook wel weer eens tijd na jaren met spitsen die nooit scoren. En gehuurd is de spits Pozzebon van Juventus maar die gaat eerst in het tweede spelen.
Al met al hoop ik meer dat spelers zoals Rusnak, Drost, Linssen, Mahi, Tibbling en Maduro wat meer gaan laten zien dan vorig jaar, dan zou het best wat kunnen worden dit seizoen.
Het is de eredivisie dus voorspellen is moeilijk maar ik denk dat we rond de achtste plek gaan eindigen, en als alles meezit en Faber blijkt de topcoach te zijn zoals velen beweren dan moet de vijfde plek haalbaar zijn.
0
geplaatst: 3 augustus 2016, 17:22 uur
Ik heb eens naar Sparta gekeken, een club waar ik wel sympathie voor heb sinds ik er een jaar of 5 geleden eens een rondleiding kreeg en wat wedstrijden bezocht. Na een onrustige periode met veel trainerswisselingen lijkt de rust te zijn weergekeerd: Alex Pastoor doet het goed als trainer, geruggesteund door good old "Don" Leo Beenhakker.
Ik kan me zo voorstellen dat Pastoor zich wel revancheren in de eredivisie na zijn roemloze aftocht bij AZ en zijn desastreuze laatste periode bij NEC. Ook nog van NEC kennen we voetbalveteraan Michel Breuer, die daar een paar jaar terug bewees eigenlijk niet meer mee te kunnen in de eredivisie, maar zich herpakte als aanvoerder van Sparta. Ik verwacht eigenlijk ook wel dat de verdediging Sparta's achilleshiel zal zijn komend seizoen. Vorig jaar al kregen ze 40 goals tegen, best veel voor een kampioen. Maar wie weet wat er nog bijkomt.
Lichtpuntje is in ieder geval Denzel Dumfries, het volgende talent dat zich aandient uit een van de sterkste jeugdopleidingen van Nederland. Het is wel te hopen dat hij niet nog wordt weggekocht, o.a. PSV heeft al interesse getoond. Verder is het positief dat de doelpuntenmakers van vorig seizoen nog rondlopen in Rotterdam-Noord: Verhaar, Brogno, maar ook middenvelders Van Moorsel en Sanusi zullen ook in de eredivisie hun doelpunten mee gaan pikken. En dan is ook nog talent El Azzouzi in huis gehaald. Hij komt uit de jeugdopleiding van Ajax en deed het gezien zijn leeftijd vorig jaar al redelijk bij Twente. Van de verdere versterkingen heb ik niet zo'n beeld. Er is een Spanjaard gehaald die het niet heeft gered in het Championship, maar dat zegt ook niet alles.
Al met al wordt het denk ik een seizoen van overleven in de eredivisie. Scorend vermogen en creativiteit vanuit het middenveld is er voldoende, achterin zou er eigenlijk nog wel een flinke versterking bij mogen. Toch denk ik dat Sparta er wel in blijft en rond de 15e plek eindigt, aangezien er nog een paar zwakkere teams meedoen.
Ik kan me zo voorstellen dat Pastoor zich wel revancheren in de eredivisie na zijn roemloze aftocht bij AZ en zijn desastreuze laatste periode bij NEC. Ook nog van NEC kennen we voetbalveteraan Michel Breuer, die daar een paar jaar terug bewees eigenlijk niet meer mee te kunnen in de eredivisie, maar zich herpakte als aanvoerder van Sparta. Ik verwacht eigenlijk ook wel dat de verdediging Sparta's achilleshiel zal zijn komend seizoen. Vorig jaar al kregen ze 40 goals tegen, best veel voor een kampioen. Maar wie weet wat er nog bijkomt.
Lichtpuntje is in ieder geval Denzel Dumfries, het volgende talent dat zich aandient uit een van de sterkste jeugdopleidingen van Nederland. Het is wel te hopen dat hij niet nog wordt weggekocht, o.a. PSV heeft al interesse getoond. Verder is het positief dat de doelpuntenmakers van vorig seizoen nog rondlopen in Rotterdam-Noord: Verhaar, Brogno, maar ook middenvelders Van Moorsel en Sanusi zullen ook in de eredivisie hun doelpunten mee gaan pikken. En dan is ook nog talent El Azzouzi in huis gehaald. Hij komt uit de jeugdopleiding van Ajax en deed het gezien zijn leeftijd vorig jaar al redelijk bij Twente. Van de verdere versterkingen heb ik niet zo'n beeld. Er is een Spanjaard gehaald die het niet heeft gered in het Championship, maar dat zegt ook niet alles.
Al met al wordt het denk ik een seizoen van overleven in de eredivisie. Scorend vermogen en creativiteit vanuit het middenveld is er voldoende, achterin zou er eigenlijk nog wel een flinke versterking bij mogen. Toch denk ik dat Sparta er wel in blijft en rond de 15e plek eindigt, aangezien er nog een paar zwakkere teams meedoen.
0
geplaatst: 3 augustus 2016, 17:27 uur
herman schreef:
Verder is het positief dat de doelpuntenmakers van vorig seizoen nog rondlopen in Rotterdam-Noord
Verder is het positief dat de doelpuntenmakers van vorig seizoen nog rondlopen in Rotterdam-Noord
Gaat dit nog steeds over Sparta? Want dat is R'dam-West

0
geplaatst: 3 augustus 2016, 20:09 uur
Peter Bosz valt nu al van zijn geloof, 5 verdedigers terwijl je moet winnen 

0
geplaatst: 3 augustus 2016, 20:58 uur
Ben de spelopvatting van Bosz nu al weer helemaal zat. In Europa op zo'n naïeve manier op balbezit spelen werkt gewoon totaal niet. PAOK is de enige die serieuze kansen krijgt.
0
geplaatst: 3 augustus 2016, 21:00 uur
Ik kan het niet zien maar dit ziet er niet best uit: http://www.vi.nl/live/vi-live-paok-overrompelt-offensief-onmachtig-ajax.htm
0
geplaatst: 3 augustus 2016, 21:09 uur
Westermann - de naam alleen al - is een drama. Wie haalt nu zo'n speler
Je zou denken dat het toch al goed stond achterin vorig seizoen.
Ik kan me niet voorstellen dat Bosz de kerst haalt.
Je zou denken dat het toch al goed stond achterin vorig seizoen.Ik kan me niet voorstellen dat Bosz de kerst haalt.
0
geplaatst: 3 augustus 2016, 21:31 uur
Ajax moet toch direct Ziyech kopen? Nu hebben ze bijna geen enkele creatieve speler.
0
geplaatst: 3 augustus 2016, 21:56 uur
Precies ja, die ga je sowieso voor meer kunnen verkopen. Had al veel eerder gehaald moeten worden.
0
geplaatst: 3 augustus 2016, 22:17 uur
Z'n sterspeler redt hem voorlopig. Maar dit spel wordt het normaal gewoon instromen in de EL.
0
geplaatst: 3 augustus 2016, 22:18 uur
Wel een heerlijk moment om te scoren.

Niet te vroeg juichen nu want 6 jaar geleden kregen we er ook nog 2 tegen toen we ons al nagenoeg veilig waanden.
Niet te vroeg juichen nu want 6 jaar geleden kregen we er ook nog 2 tegen toen we ons al nagenoeg veilig waanden.
0
geplaatst: 3 augustus 2016, 22:21 uur
Echt een bedroevend niveau deze wedstrijd.
En we waren toch wel wat gewend...
En we waren toch wel wat gewend...
0
geplaatst: 3 augustus 2016, 22:25 uur
Er werd in de tweede helft niet extreem veel risico genomen en dat vond ik zeer verstandig. Vanaf het moment dat het 1-1 stond had Ajax de beste uitgangspositie.
Tsja en het spel liet zeker genoeg te wensen over. Stukken minder dan vorige week in de ArenA.
0
geplaatst: 3 augustus 2016, 22:26 uur
PAOK kan er echt helemaal niks van, gelukkig weet Ajax nog te winnen want die punten zijn we hard nodig in Nederland.
0
geplaatst: 4 augustus 2016, 10:10 uur
Yup, maar de volgende ronde wordt wel een onhaalbare kaart denk ik.
Ik zag dat Roberto Martinez de nieuwe bondscoach van België wordt. Verrassende naam, ben wel benieuwd wat de Belgische users ervan vinden?
Ik zag dat Roberto Martinez de nieuwe bondscoach van België wordt. Verrassende naam, ben wel benieuwd wat de Belgische users ervan vinden?
0
geplaatst: 4 augustus 2016, 10:18 uur
Gretz schreef:
Er werd in de tweede helft niet extreem veel risico genomen en dat vond ik zeer verstandig. Vanaf het moment dat het 1-1 stond had Ajax de beste uitgangspositie.
(quote)
Mmmm...... volgens mij was toen alles weer gelijk Geert. En met die voorzichtige tactiek had PAOK de weinige kansen. Ajax kwam goed weg gisteravond. Het had in die tweede helft juist van eigen (vleugel-)kracht uit moeten gaan.
0
geplaatst: 4 augustus 2016, 10:32 uur
Valt mee. Uit het rijtje:
Young Boys
AS Monaco
Steau Boekarest
Rostov
AS Roma
Moeten ze wel een stuk beter gaan voetballen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.