MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
herman schreef:
Yup, maar de volgende ronde wordt wel een onhaalbare kaart denk ik.

Voor Young Boys en Steaua hoef je niet veel banger te zijn dan voor PAOK. En vergeet niet dat Ajax de thuiswedstrijd wel overtuigde. Tegen Roma en Monaco zal het wel haast onmogelijk worden. Als ze Rostov loten moet er voor die tijd een goede spits binnen zijn en Sanchez een betere verdediger dan die Westermann blijken te zijn.

Maar goed, EL groepsfase is nu zeker en voor de coëfficiënten is EL misschien maar beter ook. Daar overwinteren levert volgens mij een stuk meer punten op dan 4e worden in de CL-groepsfase. En we hebben veel, heel veel punten nodig willen we zeker zijn van directe plaatsing CL. Al zou de huidige 13e plaats genoeg kunnen zijn met een gunstige EL-winnaar en zou bovendien het format van de CL veranderd kunnen worden in het jaar dat we dat ticket normaal gesproken gaan verliezen (seizoen 18/19).

west schreef:
(quote)

Mmmm...... volgens mij was toen alles weer gelijk Geert. En met die voorzichtige tactiek had PAOK de weinige kansen. Ajax kwam goed weg gisteravond. Het had in die tweede helft juist van eigen (vleugel-)kracht uit moeten gaan.

Met het risico om dan weer tegen een snelle counter op te lopen. Nee, als je in Europees verband gelijk staat in de tweede wedstrijd kun je beter wat behoudener spelen. Natuurlijk moet Ajax normaal 2 maten te groot zijn voor een tegenstander maar met een nieuwe trainer + nieuwe spelers mag je niet verwachten dat alles al goed op elkaar is ingespeeld.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Valt mee. Uit het rijtje:

Young Boys
AS Monaco
Steau Boekarest
Rostov
AS Roma

Moeten ze wel een stuk beter gaan voetballen.

Steaua zou nog wel haalbaar kunnen zijn, maar 2 jaar terug verloren ze er al van en toen stond er nog een iets beter team.

Young Boys heeft net Shakhtar uitgeschakeld, de laatste jaren een ploeg die redelijk makkelijk door de groepsfase heenkomt.

Rostov ken ik niet echt, maar werd 2e in Rusland en dan moet je wel wat in huis hebben. De topteams daar zijn een stuk beter dan de Nederlandse teams.

Monaco en Roma hebben sowieso een veel sterkere selectie. Ajax moet dan wel echt een ander niveau gaan halen willen ze een kans maken.

Zoveel nieuwe spelers heeft Ajax niet. Na de zoveelste terugspeelbal heb ik maar een film opgezet. Het goede nieuws is dat 2 Griekse clubs en 1 (van de 2) Tsjechische club zijn uitgeschakeld voor de CL play-offs. Griekenland staat namelijk één plaats achter en Tsjechië één plaats voor Nederland in de Uefa coëfficientenlijst.
Voor Anderlecht is het wel sneu, 65% balbezit en dan 0-2 verliezen tegen de no 2 van Rusland. (uit 2-2)

Teunnis, hoezo verliezen we het hoofdtournooi ticket pas in 18/19? Als NL 13e blijft aan het einde van dit Europese seizoen dan zijn we het ticket toch al kwijt? Of ga je ervan uit dat de highscore uit 12/13 van Tsjechië vervalt en dat NL sowieso weer opschuift naar 12.

herman schreef:
(quote)

Steaua zou nog wel haalbaar kunnen zijn, maar 2 jaar terug verloren ze er al van en toen stond er nog een iets beter team.

Young Boys heeft net Shakhtar uitgeschakeld, de laatste jaren een ploeg die redelijk makkelijk door de groepsfase heenkomt.

Rostov ken ik niet echt, maar werd 2e in Rusland en dan moet je wel wat in huis hebben. De topteams daar zijn een stuk beter dan de Nederlandse teams.

Monaco en Roma hebben sowieso een veel sterkere selectie. Ajax moet dan wel echt een ander niveau gaan halen willen ze een kans maken.

Het zal sowieso niet makkelijk worden, maar het is weer geen onhaalbare kaart. Zelfs Monaco en Roma niet, al is Ajax dan wel zwaar de underdog.

gigage schreef:
Na de zoveelste terugspeelbal heb ik maar een film opgezet.

Serious?

gigage schreef:
Teunnis, hoezo verliezen we het hoofdtournooi ticket pas in 18/19? Als NL 13e blijft aan het einde van dit Europese seizoen dan zijn we het ticket toch al kwijt? Of ga je ervan uit dat de highscore uit 12/13 van Tsjechië vervalt en dat NL sowieso weer opschuift naar 12.

Omdat er op basis van de ranking aan het einde van het afgelopen seizoen, nu al bepaald is waar de Eredivisieclubs dit seizoen voor spelen. Het staat nu al vast dat de Eredivisiekampioen van 16/17 een ticket gaat krijgen voor het CL-seizoen 17/18. Wanneer we niet over Tsjechië (of Zwitserland) heen gaan, dan gaat de kampioen van 17/18 geen automatisch ticket meer krijgen voor het seizoen 18/19.

Dat lijken me nou niet zulke zware tegenstanders voor Ajax, hopelijk hebben ze tegen die tijd een goede spits en een creatieve middenvelder.

Ik zeg Sneijder en Gomez ophalen in Istanboel.

Prima idee.

Kost wel wat maar zie het als een investering, als je de CL haalt verdien je dat weer terug en Ajax heeft toch geld zat.

Thanks Teunnis, dat wist ik niet.

gigage schreef:
Zoveel nieuwe spelers heeft Ajax niet. Na de zoveelste terugspeelbal heb ik maar een film opgezet.

Het beste advies dat ik kan geven is beelden aan laten staan bij het tegelijkertijd draaien van hele goeie muziek, een beetje hard.
Zo heb ik gisteren mijn hele lijst uit het 2016 topic voorbij laten komen: een verademing, zeker vergeleken bij die wedstrijd.
Een beetje goede muziek kan je emoties zo omhoog stuwen, dat je niet alleen dat ellendige terug tikken van Ajax (is er nog wat veranderd sinds vorig jaar?) kunt hebben maar dat zelfs een doelpunt van Klaassen al niet (meer) leidt tot het uit het hoofd trekken van je haren.

Het zal de nieuwe tactiek worden van Bosz: spel dat publiek en keeper in slaap sust en dan in de laatste minuut een schot op doel.
De muziek en de wedstrijd waren zo'n beetje tegelijkertijd klaar, dus dat kwam dan mooi uit.

musician,
Waarom kijk je überhaupt zo dwangmatig naar wedstrijden van Ajax als je er blijkbaar toch nooit van kunt genieten?

Genoeg andere bezigheden die je kunt doen terwijl je keiharde muziek draait.

Ik had al het vermoeden dat je een ernstig anti-Ajax/Amsterdam syndroom hebt, maar als je de wedstrijden schijnbaar enkel kijkt om je dan weer buitenproportioneel kritisch uit te kunnen laten over de gehate rivaal is het echt dramatisch met je gesteld.

Tip: maak je eens wat minder druk om een club waar je niets mee hebt en al je vooroordelen al over klaar hebt. Je kunt je energie beter steken in het supporteren van je eigen club. Leuker voor jezelf en leuker voor de rest.

Je kunt toch niet met drogen ogen hier melden dat er iemand moet zijn geweest die heeft genoten van deze wedstrijd?

Dat ik dat niet heb gedaan ligt niet aan mij, als Feyenoorder.

Je moet de blik eens verplaatsen waar die thuis hoort, richting de Arena.
Als daar mooi voetbal wordt gespeeld, moet je me even waarschuwen.

Ik kijk in beginsel wedstrijden van Nederlandse clubs in Europa, je weet maar nooit, en dan vind ik er ook nog wat van. Moet ik mij daar nu opeens voor verantwoorden?

musician schreef:
Je kunt toch niet met drogen ogen hier melden dat er iemand moet zijn geweest die heeft genoten van deze wedstrijd?

Jawel. Uitermate spannend met genoeg hachelijke situaties voor de doelen. Niveau lag niet enorm hoog maar dat hoeft niet per se een harde voorwaarde te zijn.

musician schreef:

Zo heb ik gisteren mijn hele lijst uit het 2016 topic voorbij laten komen: een verademing, zeker vergeleken bij die wedstrijd.
Een beetje goede muziek kan je emoties zo omhoog stuwen, dat je niet alleen dat ellendige terug tikken van Ajax (is er nog wat veranderd sinds vorig jaar?) kunt hebben maar dat zelfs een doelpunt van Klaassen al niet (meer) leidt tot het uit het hoofd trekken van je haren.

Met droge oren beweren dat het zien van een doelpunt van een van de beste Nederlandse middenvelders er bij jou normaal voor zorgt dat je de haren uit het hoofd trekt. ? Komt me over als de reactie van een troll. Zou je eens willen proberen om een serieus bericht te plaatsen dat niet enkel bestaat uit het afzeiken van Ajax?

Heb het niet gezien, maar het schijnt dat 89% van de kijkers het verloren heeft van de slaap en eentje ging een film kijken.

AZ staat 1-2 voor en mag 2 doelpunten incasseren. Dat gaat normaal gesproken niet meer mis. Stevige tik die we de Grieken uitdelen met oog op de coëfficiëntenlijst.

Nicolage Rico schreef:
Heb het niet gezien, maar het schijnt dat 89% van de kijkers het verloren heeft van de slaap en eentje ging een film kijken.

Verder heeft 5 procent van de kijkers besloten om de hond wat eerder uit te laten, ook zij die geen hond hebben.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Serious?

Nee, Layer Cake

Heb jij de pot wel afgekeken dan? Edit: Oh, ik zie dat je 'm niet gezien hebt. Nou, er was geen enkele aanvallende intentie van de uitspelende ploeg die vooral moeite had met elkaar voorin te vinden en met het warme weer. In balbezit werd er net zolang rond gespeeld richting eigen doel zodat de keeper de dieptepass moest verzorgen (lees: hengst naar voren) en zodra er weer balbezit was dan speelde hetzelfde scenario zich opnieuw af. Vandaar.

Heracles weggepoetst.

dix
Teunnis schreef:
Als ze Rostov loten moet er voor die tijd een goede spits binnen zijn.

Et Voila : 'Balotelli staat open voor transfer naar Ajax'

If Pigs Could Fly

Daily Mail, niet echt betrouwbaar dus. Hopelijk staat Ajax niet open voor Balotelli. Kan eigenlijk alleen maar mislukken met zijn mentaliteit.

Ik zou het prachtig vinden. Groot fan van Super Mario en als hij ook maar een beetje zijn best doet scoort hij er zo 30 in een jaar tegen Eredivisieverdedigers. Maar als ik TD van Ajax zou zijn, dan had ik dit meteen afgewezen. Veel te groot risico. Zal ook wel niet gebeuren.

panjoe (moderator)
Rostov lijkt me een erg ongunstige loting voor Ajax. Een Oost-Europese beukploeg, en dan ook nog eens een hele defensieve (vorig jaar 2e, voor Spartak en Zenith, met slechts 20 tegendoelpunten)... Ik zie het somber in.

Ja, dat wordt niks of Ajax moet het zelf ook dicht weten te houden achterin. Dit wordt weer een wedstrijd van de jongetjes tegen de kerels.

Stromen ze nou automatisch door naar de Europaleague als ze er uitvliegen of moeten ze daar ook weer een voorronde voor spelen?

herman schreef:

Stromen ze nou automatisch door naar de Europaleague als ze er uitvliegen of moeten ze daar ook weer een voorronde voor spelen?

Verlies is automatisch Europaleague poule, winst is CL poule. Dus in elk geval europees voetbal tot nieuwjaar voor Ajax.

Dat Rostov is het Twente van Rusland, megaschulden maar mag toch gewoon meedoen van de UEFA. Gelukkig voor hun heeft de voorzitter van POAK ze gered.

Ajax speelt eerst thuis, misschien is dat wel een voordeel, en als ik zie wie er bij Rostov speelt stelt dat niet zoveel voor.

Overigens is Spartak Moskou in de vEL al uitgeschakeld door de Cypriotische ploeg AEK Lacarna ( Daar heeft Roda JC de nauwelijks scorende Cypriotische reservespits weggeplukt.afgelopen maand)
Nou, dan moet Ajax dat toch ook wel voor elkaar kunnen boksen, lijkt me.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:39 uur

geplaatst: vandaag om 01:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.