MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Titmeister schreef:
Toch bizar, 2x dezelfde uitslag. Vooral van Arsenal is het best wel treurig.

Extreem treurig ja.

Wat is een grotere blamage. 10 goals van Bayern slikken of voor het zevende jaar op rij stranden in de achtste finale?

Arsenal in CL

2011 -1/8e finale
2012 -1/8e finale
2013 -1/8e finale
2014 -1/8e finale
2015 -1/8e finale
2016 -1/8e finale
2017 -1/8e finale

Niet gezien, maar het lijkt me dat het tijdperk Wenger wel een keer ten einde is? Alhoewel ik een collega had met een seizoenskaart voor Arsenal van wie Wenger voor altijd mocht blijven. Maar hij zal vast een vd weinigen zijn.

Het zou wel behoorlijk hypocriet zijn om Wenger weg te sturen, dit seizoen gebeurt namelijk precies hetzelfde als de voorgaande 3,4 seizoenen; vóór het moment dat de prijzen verdeeld gaan worden, geeft Arsenal niet thuis en hierboven zie zie je ook een constante prestatiecurve als het gaat om de CL.

Aan de andere kant, hij zit er pas net, hired to be fired toch?

Het zou wel beter zijn als hij de eer aan zichzelf liet en via de voordeur Arsenal zou verlaten (en nu dus aankondigen dat hij stopt)

Nou dan wordt t in navolging van gister dus 0-4 voor PSG

Wenger en Arsenal moeten gewoon samen tot de conclusie komen om aan het einde van het seizoen uit elkaar te gaan. Hem nu ontslaan zou niet chique zijn en je schiet er niet veel mee op denk ik.

De vraag is wie er eventueel klaar staat. Een aantal jaar terug waren Guardiola en Klopp beschikbaar. Dat was een ideaal moment om een trainerswissel toe te passen (en Wenger naar de bestuurslaag te sturen).

Gretz schreef:
Krachtsverschillen in de Champions League zijn helaas veel te groot. Kan bijna niet anders dat Bayern en Real dit jaar ook weer de halve finale halen.

Ramos is wel een fenomeen trouwens.

Nou vond ik dat Napoli in de buurt kwam. Die goals van Ramos kwamen letterlijk uit de lucht vallen. Als dat niet gebeurt (maar als bestaat niet) dan moet ik het nog zien. En inderdaad: Ramos is onvoorstelbaar belangrijk voor Real Madrid.

Gretz schreef:

Wat is een grotere blamage. 10 goals van Bayern slikken of voor het zevende jaar op rij stranden in de achtste finale?

Dat eerste uiteraard. Volgens mij zijn er maar héél weinig clubs die zeven jaar op rij de laatste 16 van de CL gehaald hebben, sowieso nul Engelse clubs. Doe je toch wel iets goed.

Gezien Wenger's staat van dienst, moet hij sowieso door de voordeur weg. Zou hem ook het seizoen wel af laten maken en hem vervagen als er een trainer beschikbaar is die bij de club past.

Dat ze nooit ver komen in de CL vind ik ook niet zo erg, 10 goals slikken tegen Bayern wel.

Ouch, Vilhena drie wedstrijden aan z'n broek, idd incl. de klassieker.

Kijken of de handige Harries bij Feyenoord weer een loophole weten te vinden in de arbitrageregels...

Nicolage Rico schreef:
herman wil je nooit meer roepen dat Feyenoord niet zoveel last heeft van blessures?

Na Elia, Bilal, Kongolo en Jorgensen nu ook Jones geblesseerd. Gelukkig is Vermeer weer fit. Al ben ik benieuwd hoe hij er echt voor staat - zonder wedstrijdritme.

Heb het de afgelopen dagen niet meer gevolgd, maar al die spelers incl. blijkbaar 3 wedstrijden zonder Vilhena is wel een gemis. Jammer, het is toch het leukst als alle teams op hun sterkst zijn. Maar Kuyt zal wel blij zijn dat ie weer aan spelen toekomt.

Kongolo zal het waarschijnlijk niet halen en de keeper is een groot twijfelgeval. Die andere zullen het wel halen geloof ik. Vermeer lijkt me niet een enorme verzwakking en voor Kongolo mag hopelijk Woudenberg mee doen ipv die verschrikking van een Nelom

Sparta uit gaat ons het kampioenschap kosten.

0 punten
6 blessures
1 schorsing

Precies in de moeilijkste periode.

Hopelijk krijgt onze heldjurist het voor elkaar om de schorsing van Vilhena nog voor het weekend naar 2 te krijgen, maar dat lijkt me sterk.

Kongolo en Jones zijn er lang uit, vrees ik. Bilal ook vast. Hopelijk halen Elia en Jorgensen AZ al.

Nicolage Rico schreef:
Hopelijk krijgt onze heldjurist het voor elkaar om de schorsing van Vilhena nog voor het weekend naar 2 te krijgen, maar dat lijkt me sterk.

Volgens mij heeft de wel heel zware eis van 4 wedstrijden (1 voorwaardelijk) te maken met die huisjurist. Anders houden ze weer zo weinig schorsing voor een Feyenoord speler over.

De Fox Sport commentator had het over geel, Frank Snoeks zei: hij raakt 'm helemaal niet in het gezicht (wat niet klopte natuurlijk) en Makkelie zag het niet of vond het geen kaart waard. Zelf vind ik dat je er rood voor kan geven, maar 4 wedstrijden, dat is wel heel erg veel. Die jongen stond ook vrij snel weer op.

vigil schreef:
....en voor Kongolo mag hopelijk Woudenberg mee doen ipv die verschrikking van een Nelom
Als Gio Nelom weer opstelt of inbrengt mag hij samen met Wenger door de voordeur weg.
Gio had in die fase tegen Sparta trouwens beter eerst Kuyt kunnen inbrengen i.p.v. Nelom en met 3 verdedigers gaan spelen. Dan had hij naar het einde Kramer nog kunnen brengen voor Bilal.

Toornstra zal tegen AZ wel op de plek van Vilhena gaan spelen met Kuyt voor hem. Hij vulde het toen El Ahmadi weg was ook goed in daar.

Vilhena zal wel meevallen, verder hoop ik natuurlijk dat Nelom en Kramer spelen.

Nelom wordt lastig..die heeft al genoeg aan zn hoofd tijdens de warming-up

Hij nam een Dreadlock Holiday.

Ja: hoezo hoort dit sporttopic niet thuis op Musicmeter?

Hendrik68
Morgen is het 9 maart. De eerste speeldag in de NFL is pas begin september, maar de voorbereidingen op het nieuwe seizoen gaan morgen van start. Dan begint de zogeheten Free Agency.

Spelers van wie het contract is afgelopen kunnen bij andere clubs of bij hun eigen club hengelen naar een nieuw contract. Free Agents die weggestuurd zijn kunnen alleen maar hopen dat andere teams hen wil hebben. De goede spelers gaan vanzelfsprekend voor een riante salarisverhoging. Alle clubs mogen echter "maar" 167 miljoen euro spenderen aan salarissen. Teams die daar nu al tegen aanzitten kunnen niet zomaar Jan en alleman een duurder contract bieden. Een voorbeeld is mijn favoriete team de New York Jets. Die hebben relatief weinig ruimte in het salarishuis. Daarnaast heeft het team een belabberd seizoen achter de rug. Er moet dus versterkt worden, maar voor de ruimte in het salarishuis moeten er wel een paar spelers van de hand gedaan worden. Nou dat hebben de Jets gedaan en niet te zuinig ook. Een van de allergrootste cornerbacks in de geschiedenis van de NFL, Darelle Revis, is de deur gewezen. Hij heeft een minder jaar achter de rug, is met de politie in aanraking gekomen en is een hele dure en al wat oudere kracht. Een moeilijke keus, maar zijn criminele activiteiten buiten het veld maakten de beslissing wel wat makkelijker. De NFL is allergisch voor criminele footballers en schorst spelers nog voor het stelen van een lollie. Naast Revis is ook afscheid genomen van Nick Mangold, een zeer gewaardeerde center, en kicker Nick Folk. Frappante is dat Mangold een van de weinigen in de offensive line was die wel een voldoende scoorde de afgelopen jaren. Maar offensive en defensive linesmen boven de 30 gaan vaak rap in kwaliteit achteruit. Maar liefst 2 quarterbacks, Fitzpatrick en Smith kunnen vertrekken. Dan heeft Brandon Marshall, een topreceiver, gevraagd om ontbinding van het contract. Dat hoefde nou ook weer niet, maar Marshall ziet dat de Jets aan een metamorfose werken en dat grote successen nu nog langer op zich zullen laten wachten en dus wil hij op zijn leeftijd naar een team dat wat serieuzer om de titel kan strijden. Voordeel voor de Jets is dat door het eigen verzoek van Marshall de Jets wel elke cent mogen besteden aan nieuwe spelers. Spelers zomaar wegsturen heeft namelijk niet alleen maar voordelen. Een gedeelte van de restwaarde van een contract gaat van die 167 miljoen af en wordt ook wel "Dead Money" genoemd.

Met dat vrijgekomen geld, plus de ruimte die nog over was kunnen de Jets gaan bouwen. De defense is redelijk voor elkaar bij de Jets, maar het vertrek van Revis maakt een nieuwe cornerback wel noodzakelijk. Misschien kan die worden gevonden in Marshon Lattimore van Ohio State tijdens de draft die in April plaats vindt. Maar de offense is het grootste zorgenkindje voor de Jets. Dus waarschijnlijk richten ze zich vanaf morgen eerst op de offensive line (de mannen die een muur moeten vormen voor de quarterback). Probleem hierbij is dat de Jets niet de enigen zijn die een probleem in de offensive line hebben. Ook de Broncos, Panthers, Lions en nog veel meer hebben hier behoefte aan. Die teams zijn sportief momenteel aantrekkelijker dan de Jets en dus is de kans groot dat de beste free agents eerst hun kansen bij andere clubs afwachten en dat wat er overblijft daar mogen de Jets mee onderhandelen en dat betekent hoge salarissen voor niet de allerbesten. Wat moet je dan? Wachten op de draft, maar dat is ook maar beperkt. Je kan per ronde, straks in april, maar 1 speler kiezen. Je moet dus zorgen dat je zo efficient mogelijk zo veel mogelijk kwaliteit aan je bindt in de free agency. Vervolgens komt de draft (het kiezen van de beste spelers van de universiteiten). De posities die dan nog niet voldoende zijn ingevuld worden dan met een talent opgevuld.

Er wordt logischerwijs volop gespeculeerd wat de Jets als eerste gaan doen en wie ze als eerste benaderen. De Jets hebben naast goede offensive players ook een nieuwe quarterback nodig. Wordt dit een relatief goedkoop talent of gaan ze voor een free agent. Gevreesd wordt dat Jay Cutler, die weg moet bij Chicago een aanbieding wordt gedaan. Laten we dat niet hopen. Een vervelende klier zonder leiderskwaliteiten, maar de quarterbackcoach van de Jets heeft al 2 keer eerder met hem gewerkt en zou wel enthousiast over hem zijn. De Jets missen al jaren een echte franchise quarterback. D.w.z. een quarterback die meerdere jaren achtereen de leider van het team is. De Jets worden compleet gestoord van elke keer weer een ander. Hoeft niet eens een Brady te zijn, een type Matthew Stafford is ook prima. Ook hierin hebben de Jets concurrentie. Een heleboel teams willen een franchise quarterback en er zijn minder goede franchise quarterbacks dan dat er teams zijn. De beste quarterback van de universiteit draften brengt ook een hoop risico met zich mee. Vele toppers van universiteiten blijken de druk van de NFL niet aan te kunnen. Zo werd Jared Goff vorig jaar als nummer 1 door de Rams gedraft. De Rams kochten de eerste ronde pick zelfs van de Browns om zo de eerste keus te kunnen hebben. Goff bracht er helemaal niks van terecht in zijn eerste jaar. 2e keus Carson Wentz deed het veel beter bij de Eagles, maar 3e keus Dak Prescott bleek pas de man te zijn die het echt 100 procent waarmaakt. Hij deed de legendarische Tony Romo compleet vergeten. Romo raakte geblesseerd en Prescott pakte de kans en stond zijn plek niet weer af en kwam met zijn Cowboys heel dicht bij de Superbowl.

Morgen gaat het loos, ben zeer benieuwd wie waar heen gaan.

Ondanks dat ik niks met die sport heb vind ik het wel interessant om te lezen hoe het daar werkt.

Leuk stuk dus, Hendrik68

chevy93 schreef:
De vraag is wie er eventueel klaar staat. Een aantal jaar terug waren Guardiola en Klopp beschikbaar. Dat was een ideaal moment om een trainerswissel toe te passen (en Wenger naar de bestuurslaag te sturen).

De namen van Tuchel en Eddie Howe (trainer van Bournemouth) vallen volgens mij best vaak.

trebremmit schreef:
Ondanks dat ik niks met die sport heb vind ik het wel interessant om te lezen hoe het daar werkt.

Leuk stuk dus, Hendrik68

Inderdaad. Ook altijd helder en goed beschreven.

Ik mis alleen de management samenvatting

Die heeft hem via pm ontvangen.

Zo dat is 1

Bam!

Je kunt nog niet eens even rustig een plasje doen.

Hendrik68
Jawel hoor, want bij jou is de wedstrijd al afgelopen.

ff voor de rust er nog eentje in prikken, gewoon omdat het kan. Dat de spanning blijft

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:43 uur

geplaatst: vandaag om 16:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.