Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 27 maart 2017, 00:08 uur
In Groep E heeft de nr. 2 nu evenveel punten als NL na 5 wedstrijden, dus dat zit alvast mee. Nu zelf nog even 4 x winnen 

0
geplaatst: 27 maart 2017, 00:26 uur
Over wat er allemaal misgaat bij de knvb als het om (beoogde) aanstellingen van trainers gaat:
Topsport? Nee, het Nederlandse voetbal functioneert als een gezelligheidsvereniging - decorrespondent.nl
Topsport? Nee, het Nederlandse voetbal functioneert als een gezelligheidsvereniging - decorrespondent.nl
0
geplaatst: 27 maart 2017, 10:32 uur
De KNVB heeft in ieder geval een paar maanden de tijd om met een goede vervanger te komen. Helaas zal dat Van Breukelen zijn pakkie-an worden. Hij heeft 1 voordeel. Slechter dan Blind zal het niet snel worden.
0
geplaatst: 27 maart 2017, 10:46 uur
Kan volgens mij in een paar dagen rond zijn.
Zo moeilijk lijkt het me niet.
Zo moeilijk lijkt het me niet.
2
geplaatst: 27 maart 2017, 11:08 uur
luigifort schreef:
In Groep E heeft de nr. 2 nu evenveel punten als NL na 5 wedstrijden, dus dat zit alvast mee. Nu zelf nog even 4 x winnen
Zou normaal gesproken toch moeten lukken.
Zweden uit had al gewonnen moeten worden, zo'n wonderploeg is dat niet. Wit-Rusland uit kan een gekke wedstrijd worden, maar als de nieuwe coach de juiste poppetjes in het veld stuurt, moet dat toch geen probleem zijn. Bulgarije thuis en Luxemburg thuis moeten vernederd worden (werken aan doelsaldo). Dan nog proberen een punt te pakken in Frankrijk of de schade beperkt houden.
En dan vliegen we er keihard uit in de play-offs tegen Montenegro.
0
geplaatst: 27 maart 2017, 11:16 uur
Ms kunnen we een duo aanstelling doen. Van Gaal nu een jaar en dan Koeman 

0
geplaatst: 27 maart 2017, 11:45 uur
Nicolage Rico schreef:
Zweden uit had al gewonnen moeten worden, zo'n wonderploeg is dat niet. Wit-Rusland uit kan een gekke wedstrijd worden, maar als de nieuwe coach de juiste poppetjes in het veld stuurt, moet dat toch geen probleem zijn. Bulgarije thuis en Luxemburg thuis moeten vernederd worden (werken aan doelsaldo). Dan nog proberen een punt te pakken in Frankrijk of de schade beperkt houden.
(quote)
Mits er een capabele coach wordt aangesteld zal het vertrouwen snel terugkeren wanneer er in juni simpel van Luxemburg gewonnen wordt (100% zeker) en Zweden niet blijkt te kunnen stunten tegen Frankrijk (lijkt me ook een zekerheidje). Dan wachten er vanaf eind augustus 4 finales waar Oranje nog alles in eigen hand heeft.
Als de thuiswedstrijden tegen Bulgarije en Zweden onverhoopt niet gewonnen kunnen worden heb je op een WK in ieder geval niets te zoeken, zo simpel is het wel.Ik heb goede hoop dat wanneer de play-offs gehaald worden Nederland nog nipt geplaatst zal zijn. Dan ontloop je in ieder geval Spanje/Italië en Portugal. De rest kunnen we allemaal hebben.
0
geplaatst: 27 maart 2017, 12:51 uur
Laten we het hopen. Ik ben daar niet zo zeker van.
Van Gaal is met pensioen.
Koeman doet het niet.
Voor De Boer komt het waarschijnlijk te vroeg.
Lahm vond Klinsmann tactisch nou niet bepaald sterk.
Ten Cate is ook geen topper. Wel beter dan Blind.
Er zal nog wel wat uitgezocht moeten worden. Vrees ik.
1
geplaatst: 27 maart 2017, 12:55 uur
Koeman kan inderdaad niet, Van Gaal wil
waarschijnlijk niet, valt weinig eer voor hem te behalen.
De Boer gaat het wel doen, mits hij een contract krijgt tot 2020.
Klinsmann of Ten Cate moet je sowieso niet aan beginnen
waarschijnlijk niet, valt weinig eer voor hem te behalen.
De Boer gaat het wel doen, mits hij een contract krijgt tot 2020.
Klinsmann of Ten Cate moet je sowieso niet aan beginnen
0
geplaatst: 27 maart 2017, 12:57 uur
Hoe weet jij dat zo zeker ?
Volgens mij heeft De Boer eerder aangegeven dat hij het te vroeg vond.
1
geplaatst: 27 maart 2017, 13:08 uur
Met De Boer krijg je een degelijk elftal waarin die defensieve onzin en fouten niet meer gebeuren. En win je je potjes met 1 goal verschil, maar dat juich ik nog meer toe dan wat we de laatste jaren gezien hebben. Op zich een begrijpelijke keuze. Je krijgt dan een stabiel elftal en winnen we wat aanzien terug ten opzichte van het lachertje wat we nu zijn voor andere Europese landen.
1
geplaatst: 27 maart 2017, 13:16 uur
Spectaculair voetbal zul je met dit elftal sowieso niet krijgen nee. Maar hopelijk wel een WK. En zelfs dat wordt een hell of a job.
1
geplaatst: 27 maart 2017, 13:21 uur
iggy schreef:
Veel opties zijn er verder niet voor hem toch? Topclubs in het buitenland staan niet in de rij, en bij Oranje is hij beter af dan bij een subtopper in het buitenland.
Lijkt me dat hij zeker wel wil.
Maar ze zullen wel eerst Van Gaal proberen om te praten

0
geplaatst: 27 maart 2017, 13:32 uur
Wel raar dat Van Breukelen niks heeft gezegd, die gaat toch over de functie van bondscoach?
0
geplaatst: 27 maart 2017, 13:36 uur
Precies waarom de KNVB een puinhoop is 
verschuilen achter mekaar

verschuilen achter mekaar
0
geplaatst: 27 maart 2017, 13:52 uur
Wat mij betreft niet Van Gaal. Het is ook eens een keer klaar. Frank de Boer ligt voor de hand denk ik, maar is wel een 4-3-3-ofiel. Als het even kan, zou ik de traditie van Nederlandse trainers niet willen doorbreken in ieder geval.
0
geplaatst: 27 maart 2017, 13:56 uur
Preud'homme wordt ook genoemd, stopt eind dit seizoen bij Club Brugge. Geen idee hoe goed hij is, ken hem alleen van Twente en daar deed hij het wel aardig.
Ik zie Frank de Boer trouwens niet zo zitten, daar krijg ik het zelfde lamlendige gevoel bij als Blind, ik denk ook dat hij de boel helemaal niet aan de praat gaat krijgen. Laat hem eerst maar eens wat meer ervaring op doen in het clubvoetbal. Als je echt een goede Nederlandse trainer wilt dan is Koeman de enige optie, want Van Gaal dat is verleden tijd, met Hiddink hebben ze die fout ook gemaakt en dat moet je niet nog een keer doen.
Ik zie Frank de Boer trouwens niet zo zitten, daar krijg ik het zelfde lamlendige gevoel bij als Blind, ik denk ook dat hij de boel helemaal niet aan de praat gaat krijgen. Laat hem eerst maar eens wat meer ervaring op doen in het clubvoetbal. Als je echt een goede Nederlandse trainer wilt dan is Koeman de enige optie, want Van Gaal dat is verleden tijd, met Hiddink hebben ze die fout ook gemaakt en dat moet je niet nog een keer doen.
0
geplaatst: 27 maart 2017, 14:48 uur
trebremmit schreef:
Wel raar dat Van Breukelen niks heeft gezegd, die gaat toch over de functie van bondscoach?
Het is nog vroeg dag natuurlijk. Alleen heb ik ook niet veel vertouwen in Van Breukelen. Die heeft tot dusver ook maar weinig klaargespeeld. Hij heeft met een hoop gezeik een 2e keep als assistent op de bank gekregen.
Maar wie weet. Meschien verbaast de Breuk ons wel.
0
geplaatst: 27 maart 2017, 15:29 uur
Buitenlandse trainer is wat mij betreft geen bezwaar. Echt veel topkandidaten hebben we niet.
Van Gaal kan er beter zijn vingers niet meer aan branden, het WK 2014 valt niet meer te overtreffen.
Eigenlijk gaat het al vanaf 2011 beroerd en was het WK 2014 een uitzonderlijke piek in een verder neergaande lijn.
Blind heeft wel iets te makkelijk afscheid genomen van wat oudere spelers (mn. Van Persie, waarvoor geen goede vervanging is zolang Janssen niet speelt voor zijn club) en houdt teveel vast aan Sneijder, waar de glans toch wel vanaf is. Een middenveld met Strootman, Sneijder, Klaassen en Wijnaldum is wel erg veel van hetzelfde. Onbegrijpelijk dat ie Sneijder liet invallen, terwijl je ook echte vleugelspelers als Lens en Depay op de bank hebt.
Een nieuwe bondscoach zal in ieder geval duidelijke keuzes moeten maken en niet elke keer het roer weer omgooien.
Van Gaal kan er beter zijn vingers niet meer aan branden, het WK 2014 valt niet meer te overtreffen.
Eigenlijk gaat het al vanaf 2011 beroerd en was het WK 2014 een uitzonderlijke piek in een verder neergaande lijn.
Blind heeft wel iets te makkelijk afscheid genomen van wat oudere spelers (mn. Van Persie, waarvoor geen goede vervanging is zolang Janssen niet speelt voor zijn club) en houdt teveel vast aan Sneijder, waar de glans toch wel vanaf is. Een middenveld met Strootman, Sneijder, Klaassen en Wijnaldum is wel erg veel van hetzelfde. Onbegrijpelijk dat ie Sneijder liet invallen, terwijl je ook echte vleugelspelers als Lens en Depay op de bank hebt.
Een nieuwe bondscoach zal in ieder geval duidelijke keuzes moeten maken en niet elke keer het roer weer omgooien.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 27 maart 2017, 15:49 uur
Ik vind het sowieso raar dat Van Breukelen gisteravond die persconferentie niet deed. Hij was toch de leidinggevende van Blind en verantwoordelijk voor het technisch beleid? Ipv het gezwam van de Breuk kregen we nu de commercieel directeur te horen.
Ik geloof niet dat er één voetballiefhebber in Nederland rouwig is om zijn vertrek. Het feit dat iedereen dit zo ervaart, op de hoofdpersoon na zegt iets over het bord wat hij zijn voor kop heeft. "We waren op de goede weg....."; hoe krijg je het uit je mond.
Voor de opvolging gaat mijn voorkeur toch uit naar een Nederlandse trainer met ervaring en die gepresteerd heeft. Een buitenlandse trainer zou interessant kunnen zijn voor het idee, alleen ik vind dat een bondselftal ook gecoacht moet worden door een trainer met dezelfde nationaliteit.
Het rijtje namen is zodoende beperkt: Van Gaal valt af, dat tijdperk is geweest, je moet die klok niet terug willen zetten. Blijven zodoende De Boer, Koeman en Cocu over met de middelste als gewenste kandidaat. Ik weet niet wanneer zijn contract afloopt maar het bondscoach schap kan weer een trein zijn die Ronald niet kan laten passeren en dan kan hij mooi in juni, na dit seizoen, starten.
Ik geloof niet dat er één voetballiefhebber in Nederland rouwig is om zijn vertrek. Het feit dat iedereen dit zo ervaart, op de hoofdpersoon na zegt iets over het bord wat hij zijn voor kop heeft. "We waren op de goede weg....."; hoe krijg je het uit je mond.
Voor de opvolging gaat mijn voorkeur toch uit naar een Nederlandse trainer met ervaring en die gepresteerd heeft. Een buitenlandse trainer zou interessant kunnen zijn voor het idee, alleen ik vind dat een bondselftal ook gecoacht moet worden door een trainer met dezelfde nationaliteit.
Het rijtje namen is zodoende beperkt: Van Gaal valt af, dat tijdperk is geweest, je moet die klok niet terug willen zetten. Blijven zodoende De Boer, Koeman en Cocu over met de middelste als gewenste kandidaat. Ik weet niet wanneer zijn contract afloopt maar het bondscoach schap kan weer een trein zijn die Ronald niet kan laten passeren en dan kan hij mooi in juni, na dit seizoen, starten.
0
geplaatst: 27 maart 2017, 16:04 uur
Het schijnt dat ene Daniël van het H aan van Breukelen heeft voorgesteld om Patrick Kluivert tot nieuwe bondscoach te benoemen 

0
geplaatst: 27 maart 2017, 16:13 uur
herman schreef:
........ Onbegrijpelijk dat ie Sneijder liet invallen, terwijl je ook echte vleugelspelers als Lens en Depay op de bank hebt.......
........ Onbegrijpelijk dat ie Sneijder liet invallen, terwijl je ook echte vleugelspelers als Lens en Depay op de bank hebt.......
Helemaal niet, ze staan allebei in de basis bij hun team, zijn allebei in vorm, dan kon je het vergeten bij Blind (gelukkig is het laaste deel van de zin in de verleden tijd)
1
geplaatst: 27 maart 2017, 16:57 uur
En wie kwamen wij nou toch tegen op de A9? Het Nederlands Elftal. Wat een mooie bus voor zo'n baggerteam. 
Ik heb ze maar afgesneden, ze liggen nu ergens in de berm bij Uitgeest of zo....

Ik heb ze maar afgesneden, ze liggen nu ergens in de berm bij Uitgeest of zo....

0
geplaatst: 27 maart 2017, 17:27 uur
cosmic kid schreef:
Ik weet niet wanneer zijn contract afloopt maar het bondscoach schap kan weer een trein zijn die Ronald niet kan laten passeren en dan kan hij mooi in juni, na dit seizoen, starten.
Ik weet niet wanneer zijn contract afloopt maar het bondscoach schap kan weer een trein zijn die Ronald niet kan laten passeren en dan kan hij mooi in juni, na dit seizoen, starten.
Koeman heeft al laten weten er niet voor open te staan.
1
geplaatst: 27 maart 2017, 17:29 uur
Misschien dat je Gert-Jan Verbeek wel kan overhalen om weg te gaan uit Duitsland. Lijkt me ook wel een geschikte man, al weet ik niet of hij liever een clubcoach is.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.