MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Pfffffffffff, vanuit het achterveld naar plaats 3, held

Beetje als PSV

Ook wereldtop

Hendrik68
Kom net terug van een stukje fietsen en hoor dat hij 3e is geworden. Knap hoor, al had ik wel verwacht dat hij minimaal 6e zou worden. De rest van het veld heeft zulke langzame auto's dat je een minuut achterstand nog wel goedmaakt. Maar toch mooi. Als straks de nieuwe motor daadwerkelijk competitief gaat zijn kon het wel eens een heel mooi seizoen worden voor Max. Maar of het voor de kijkers nog heel mooi gaat worden weet ik nog zo niet. Alleen Sainz van de rest van het veld in dezelfde ronde als de grote 3 teams. Kortom maar 6 auto's die telkens aanspraak maken op het podium. Leuk voor de fans van de desbetreffende teams, maar voor de neutrale kijker niks aan. Inderdaad net als de Eredivisie. Daarom ga ik volgende week ook naar FC Groningen - PEC Zwolle....

Hendrik68 schreef:
Alleen Sainz van de rest van het veld in dezelfde ronde als de grote 3 teams. Kortom maar 6 auto's die telkens aanspraak maken op het podium.

Ach ja, er zijn natuurlijk wel meer sporten waar een klein groepje de dienst uitmaakt, maar goed als je als
Mer, Fer, Red rijder 6e wordt dan ben je ook wel een beetje laatste geworden (met punten dat weer wel).

Rudi S schreef:
(quote)

Klopt
Go Ahmad - 29 en NEC - 25

Eagles gaan het wellicht nog enorm berouwen dat ze tegen Feyenoord de goals zo makkelijk weggegeven hebben. Hun doelsaldo was redelijk wat beter dan dat van Roda, nu is het precies omgedraaid.

Rudi S schreef:
Dost heeft dan ook nog minder speeltijd gehad dan Messi, wel raar dat de doelpunten in Portugal ook in de categorie "factor 2" thuishoren

Is alleen dit seizoen omdat Portugal in 2016 op de 5e plaats in de coëfficiëntenlijststond. Voor 1-5 geldt een factor 2, voor 6-21 een factor 1,5 en voor alle landen die lager staan een factor 1. Nederland heeft de laatste jaren van de vorige eeuw ook nog in de top 5 gestaan. Waardoor Machlas ook nog een Gouden Schoen op zijn schoorsteenmantel heeft staan.
Volgend seizoen staat gewoon Frankrijk weer op plek 5. Ik vind het wel opmerkelijk dat de organisatie wel corrigeert voor sterkte maar niet voor aantal wedstrijden dat de competitie telt. De Primeira Liga telde jarenlang maar 16 teams, dan speel je dus gewoon 8 wedstrijden minder dan de grote competities.
Ik geef Dost nu een goede kans om de Gouden Schoen daadwerkelijk te pakken. Barca en Messi zullen zich nu toch vooral moeten richten op de CL.

]Van de traditionele topdrie heeft Feyenoord in de laatste zes eredivisieseizoenen verreweg het slechtst gepresteerd op kunstgras. De Rotterdammers wonnen slechts 54,17 procent van hun wedstrijden. Bij Ajax (69,23%) en PSV (75%) ligt dat percentage een stuk hoger.

Feyenoord en kunstgras; geen gelukkig huwelijk | NOS

Ik ben benieuwd in hoeverre dit aan het kunstgras ligt. Er is geen onderzoek gedaan naar de percentages van alle uitwedstrijden. Zou best kunnen dat Feyenoord daarop in de afgelopen 6 jaar ook een stuk minder scoort dan Ajax en PSV.

Echt weer een in de categorie kleine leugens, grote leugens en statistieken, volgens mij lag het winstpercentage van Feyenoord overall ook ietsje lager de laatste 6 jaar

Zal best zijn dat het op kunstgras nóg lager was, maar die cijfers horen er wel bij om ze te kunnen relateren.

Overigens wel zo'n gevoel over vanmiddag, oh nee hè, het zal toch niet. Aande andere kant, Feyenoord is precies gelijk opgegaan met Chelsea de laatste weken en Chelsea won uit gisteravond (helemaal niet magisch denken )

Frenz schreef:

Overigens wel zo'n gevoel over vanmiddag, oh nee hè, het zal toch niet. Aande andere kant, Feyenoord is precies gelijk opgegaan met Chelsea de laatste weken en Chelsea won uit gisteravond (helemaal niet magisch denken )

Hehe, het verleden bewijst dat Feyenoord het lastig heeft als ze in de speelronde na Ajax aan de bak moet en de druk er echt op staat (en dat is zeker nu het geval). We mogen normaal gesproken geen wonderen van PEC verwachten, maar ze hebben wel nog alles om voor te spelen. Op de counter kunnen ze levensgevaarlijk zijn met de snelle spelers voorin. Als ze vandaag winnen kunnen ze zich min of meer veilig spelen (8 teams met minder punten dan). Jans kennende zal ie dat z'n spelers ook inprenten.

Mooie race hoor van Verstappen, vooral die eerste ronde.

Check het filmpje van Sky Sports met de analyse van zijn race, voor een beknopt overzicht.

Gretz schreef:
(quote)

Eagles gaan het wellicht nog enorm berouwen dat ze tegen Feyenoord de goals zo makkelijk weggegeven hebben. Hun doelsaldo was redelijk wat beter dan dat van Roda, nu is het precies omgedraaid.

Makkelijk? Was geen houden aan. Had makkelijk 12-0 kunnen worden als Feyenoord beter was omgegaan met de kansen.

Ah onrwikkelingshulp, hadden misschien beter voor NEC kunnen kiezen.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Makkelijk? Was geen houden aan. Had makkelijk 12-0 kunnen worden als Feyenoord beter was omgegaan met de kansen.

Het leek helemaal nergens op wat Go Ahead deed. Had nooit zo'n grote uitslag kunnen worden als ze wat compacter en feller hadden verdedigd. Bij zulke monsterscores is het bijna altijd het verdedigende team dat faalt. Knappe wederopstanding van Feyenoord, maar ik zou het wel in perspectief plaatsen.

Net zoals de 1-5 van Ajax tegen een NEC dat er helemaal niks meer van bakt ook niet heel bijzonder is.

Dus conclusie van jouw laatste posts is dat als je (te) weinig scoort dit aan het gebrek aan eigen kwaliteit te wijten is en als je wel veel scoort dit aan de kwaliteit van de tegenstander ligt.

Eens kijken of druk vanmiddag al een rol gaat spelen. Het is wel een feit dat de tegenstanders die Feyenoord hierna nog treft allemaal (redelijk) in vorm zijn.

Utrecht (3x op rij gewonnen)
Vitesse (3x op rij gewonnen)
Excelsior (8 punten in de laatste 5, waaronder de knappe 1-1 tegen Ajax)
Heracles (3 van de 5 laatste wedstrijden gewonnen)

Ik voorspel voor zometeen een 1-1, een gele kaart voor Vilhena (Berghuis mag ook) en tenminste 1 Feyenoorder die uitvalt met een blessure. Hoop doet leven.

Dirkie er toch gewoon bij.
Gelijkspel zou inderdaad mooi zijn. Dan houden we nog wat spanning over.

vigil schreef:
Dus conclusie van jouw laatste posts is dat als je (te) weinig scoort dit aan het gebrek aan eigen kwaliteit te wijten is en als je wel veel scoort dit aan de kwaliteit van de tegenstander ligt.

Haha, zo bekeken definieer ik het misschien een beetje te zwart dit. Uiteraard heeft het maken of incasseren van goals altijd te maken met de kwaliteiten van beide teams. Maar wat ik duidelijk wilde maken is dat ook de zwakkere teams in de eredivisie de schade beperkt moeten kunnen houden als ze realistisch spelen en alles geven. Dat leek bij GAE niet het geval woensdag.

Menig, lekker!

johan de witt schreef:
Dirkie er toch gewoon bij.
Gelijkspel zou inderdaad mooi zijn. Dan houden we nog wat spanning over.

Haha gunstig, Kuijt in de spits, dan zou ik daar toch nog eerder Kramer neerzetten. Het seizoen duurt te lang voor Dirk, die lijkt echt wel aardig op te zijn.

Dat deed hij van de week beter...

Menig is altijd een echte ajacied geweest.

Edit: die vroege tegengoals tegen Sparta, Heerenveen, Ajax en nu PEC weer, dat heeft dus echt wel met 'kampioensdruk' te maken. Kan niet anders. Nu weer een fout van Jones, zou ie denk ik eerder in het seizoen niet hebben gemaakt.

Van Polen, lekker!

Haha, als zelfs Van Polen al gaat scoren.

Ik was een beetje optimistisch vandaag over de kansen van PEC, maar dit is toch wel een bizarre start.

Gaat het toch nog spannend worden

Als PEC in dit tempo doorgaat met scoren dan staat Ajax na vanmiddag op doelsaldo bovenaan.

Zucht, ik had al zo'n voorgevoel....

Gelukkig is er nog tijd dat de kampioen kan opstaan, anders hebben ze ook nergens recht op

De aansluiting is weer gevonden

Nu nog 2

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:58 uur

geplaatst: vandaag om 15:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.