MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Lowlands

zoeken in:
Alles is daar alleen tien keer minder geregeld (heb ik me laten vertellen).

Ik ben er een paar jaar terug geweest en de voorzieningen zijn er inderdaad wel minder dan op Lowlands. Maar goed, dat is sowieso wel iets waar de Nederlandse festivals in uitblinken.

Dat was inderdaad zo, maar vorig jaar waren ook de voorzieningen en organisatie van Dour op een fatsoenlijk niveau.

herman schreef:
Tsja, Dour is de helft goedkoper en heeft een dubbel zo goed programma

Tja, als je bescheiden aankomt met 'eerste namen', en daarbij Aphex Twin, Caribou, Crystal Castles en Deerhoof hebt staan. Ik zou me bijna afvragen of ze hun wensenlijstje hebben verward met hun echte lijst.

Wel muf en erg typerend dat de vroege vogel kaartjes nu al zijn uitverkocht terwijl er nog nauwelijks iets bekend is !
Ik kan mijn kaartjes pas in mei kopen als mijn vakantie geld binnen is , anders wil ik toch wel erg graag Dour proberen!

Vanavond nieuwe namen!

The Prodigy ja
Kom op programmeurs, béétje je best doen.

Prodigy in 2005 was anders wel een feestje hoor

Bloc Party en Opeth hoef ik niet te zien. De dubstep act moet ik nog even beluisteren.

BPDD

Bloc Party dus

Tot nu toe;

Arctic Monkeys,
Basement Jaxx,
Bloc Party,
Bon Iver,
Boys Noize,
Crookers,
Enter Shikari,
La Caravane Passe,
Opeth,
The Prodigy,
Rusko,
Sonata Arctica

Best wat leuks maar nog niets om van te watertanden.

Nog weinig wat ik nog niet gezien heb. En weer die lawaaischoppers van Opeth....

Herman Brusselmans komt ook trouwens.

De-noir schreef:
Herman Brusselmans komt ook trouwens.

Puur Gelul

Al 7 namen waarvan ik denk jaaa! Dat komt wel goed dit jaar^^

Ik kom tot nu toe voor:

1.Bloc Party (!)
2. The Prodigy (net zo'n feest als Pendulum vorig jaar?)
3. Arctic Monkeys
4. Boys Noize
5. Opeth
6. Basement Jaxx

Wat een heerlijke line-up nu al! En dan moeten de grote namen nog komen toch?

Overigens was Bon Iver vorig jaar in Paradiso één van de mooiste concerten die ik ooit zag. Ik denk dat hij in een tent minder goed tot zijn recht komt, maar lijkt me desalniettemin de moeite waard.

Louis2703 schreef:
Ik kom tot nu toe voor:

1.Bloc Party (!)
2. The Prodigy (net zo'n feest als Pendulum vorig jaar?)
3. Arctic Monkeys
4. Boys Noize
5. Opeth
6. Basement Jaxx

Wat een heerlijke line-up nu al! En dan moeten de grote namen nog komen toch?

1 t/m 3 zijn grote namen.

levenvergeten schreef:
Overigens was Bon Iver vorig jaar in Paradiso één van de mooiste concerten die ik ooit zag. Ik denk dat hij in een tent minder goed tot zijn recht komt, maar lijkt me desalniettemin de moeite waard.

Dat is inderdaad bijna niet te doen op een festival met vallende bekertjes en alle rumoer om je heen.

1 t/m 3 grote namen? Nou het zijn wel leuke bandjes maar Radiohead noem ik een echt grote naam. Daar komen deze bandjes niet bij in de buurt.

Toch vind ik het nu al jammer dat ik niet naar Lowlands ga. Zou graag Bloc Party en the Prodigy een keer live zien.

daamn prodigy.. ik wil heen!
Niet alleen daarvoor hoor wil sowieso wel.

Hm ik moet vrienden sprokkelen die ook willen..
Tot nu toe wel kandidaten maar iedereen zit tot nu toe met geld en data-problemen boehoe,..

Montorsi schreef:
(quote)

Dat is inderdaad bijna niet te doen op een festival met vallende bekertjes en alle rumoer om je heen.

Hoorde je maar vallende bekertjes, dat zou ik op Lowlands iets heel positiefs vinden

lauradance schreef:
1 t/m 3 grote namen? Nou het zijn wel leuke bandjes maar Radiohead noem ik een echt grote naam. Daar komen deze bandjes niet bij in de buurt..

Ik hoef ze geen van drieen te zien, maar voor lowlands zijn het alledrie hele grote namen. Waarschijnlijk zelfs afsluiters in een van de grote tenten (Arctic Monkeys sowieso). Radiohead is zelfs eerder te groot voor lowlands. Er komen dus waarschijnlijk geen nog grotere namen.

Wel nog meer even grote namen.

Tja grote namen, grote namen. Wat verstaan we onder 'grote namen', dat is de vraag. Zo groot vind ik Bloc Party, Arctic Monkeys en The Prodigy niet. Zeker niet wanneer je het vergelijkt met de line-up van twee jaar terug. Arcade Fire, Dinosaur Jr, Interpol, The Killers, NIN, Sonic Youth, Tool.. stuk voor stuk namen die ik 'groter' acht dan de 3 eerder genoemden. Ook de 'grote' namen van vorig jaar (Franzje Ferdinand, NERD, Sigur Ros en in mindere mate oud vuil Sex Pistols en Underworld) sla ik hoger aan.

Enfin, wat ik wilde zeggen: ik hoop dat je ongelijk hebt starbright boy

Sigur Ros staat voor dit jaar ook weer op de geruchtenlijst die wil ik zeker nog wel een keer zien. NERD is ook weer aan het touren in deze regionen rondom Lowlands dus wie weet. Ook Royksopp en Klaxons zijn waarschijnlijk dus nog genoeg leuks wat eventueel langs kan komen. En dan komen er vast nog wel wat oude garde acts zoals ieder jaar. Zou My Bloody Valentine een mogelijkheid zijn? (ik zeg maar wat hoor, nergens op gebaseerd).

faith no more is allicht ook een optie. De band komt in de geruchtenstroom voor. En ja, dat is een grote naam

Gisteren zijn de namen voor Leeds/Reading bekend gemaakt. Hopelijk zullen er een aantal op Lowlands staan...en dan vooral Radiohead!!!

Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat als net als vorig jaar de hoofdacts pas aan het eind bekend gemaakt worden, dat ik dan ga denken in termen van hele grote namen (Oasis? misschien?)... al acht ik het zeer waarschijnlijk dat The Prodigy, Arctic Monkeys en Bloc Party allen dagafsluiters worden in Grolsch/Alpha.

groter dan The Prodigy is toch niet echt een optie voor Lowlands.

Nou ja

Laat My Bloody Valentine maar komen.

Ik merk dat het begrip "groot" nogal subjectief is

Gast
geplaatst: vandaag om 01:02 uur

geplaatst: vandaag om 01:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.