MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Lowlands

zoeken in:
fastpulseboy
Louis2703 schreef:
Het opvallende is altijd dat bijna iedereen vooraf loopt te verkondigen dat het een vreselijke/karige/repetetieve line-up is, maar dat iedereen na afloop om het hardst schreeuwt dat het geweldig was (met name op last.fm, maar hier ook).

Ik zie toch al een groot aantal namen staan die ik sowieso wel wil zien... Wordt nog wat met het blokkenschema straks.

dat iedereen roept dat het geweldig was komt natuurlijk door de drank, drugs en lekkere meiden. Niet de line up toch?

Daar heeft fastpulseboy wel een punt.

Bij vorige edities kwam ik hoofdzakelijk altijd voor de line up, maar als je er later op terug kijkt, zijn het deze 'randzaken' die beklijven.

Ja, als je over een jaar of wat de line-up van dit jaar bekijkt zie je namen staan die het dan wel gemaakt hebben, bij het grote publiek, of omdat je ze op LL gezien hebt en veel indruk gemaakt hebben, en zitten er dus veel meer bekende namen in de line-up.

Voorgaande edities zijn altijd beter maar ook 2009 zal een voorgaande editie worden.

Een 6-laptops-liveset van Luciano!

Het wordt sowieso vet, maar nu ook daadwerkelijk iets muzikaal verfrissends

Ik had vorig jaar amper tijd om bier te drinken en al helemaal om drugs te gebruiken.

Ik denk dat de_nis_ gelijk heeft. Ik vind de line-up van 2008 nu veel beter dan voor die editie... Met name Sigur Rós heeft het helemaal gemaakt hiero...

Vandaag trouwens nieuwe namen. Waarschijnlijk comedie...

Ik heb erg genoten van met name de zondag. MGMT gaf een goede show. Elbow gaf een geweldige show en Sigur Ros een buitenaardse show 's Ochtends vroeg nog genoten van de luisterliedjes van Lucky Fonz III en later op de ochtend We Are Scientists die toch ook niet onverdienstelijk speelden. Zaterdag waren NERD en Franz Ferdinand echte gangmakers die hun Alpha status zeker waarmaakten. Ook Jamie Lidell gaf een heerlijke set. Vrijdag vond ik de minste dag maar had met The National toch nog een van de hoogtepunten. Ook Pete Philly was goed.

Het leuke is dat ik zelf ook teleurgesteld was in de line-up van tevoren. Als ik keek naar 2007 met Interpol, Arcade Fire en The Killers leek het in 2008 zoveel minder goed. Toch heb ik dat gevoel tijdens het festival geen moment meer gehad.

Dit jaar heb ik er na gisteren weer een act bij die graag wil zien: Maximo Park. Er moet nog heel wat bekend worden. Wie weet wat er nog uit de hoge hoed wordt getoverd.

dans theather en comedy namen

VB1
Dn!S schreef:
Ik heb erg genoten van met name de zondag. MGMT gaf een goede show. Elbow gaf een geweldige show en Sigur Ros een buitenaardse show 's Ochtends vroeg nog genoten van de luisterliedjes van Lucky Fonz III en later op de ochtend We Are Scientists die toch ook niet onverdienstelijk speelden. Zaterdag waren NERD en Franz Ferdinand echte gangmakers die hun Alpha status zeker waarmaakten. Ook Jamie Lidell gaf een heerlijke set. Vrijdag vond ik de minste dag maar had met The National toch nog een van de hoogtepunten. Ook Pete Philly was goed.

Het leuke is dat ik zelf ook teleurgesteld was in de line-up van tevoren. Als ik keek naar 2007 met Interpol, Arcade Fire en The Killers leek het in 2008 zoveel minder goed. Toch heb ik dat gevoel tijdens het festival geen moment meer gehad.

Dit jaar heb ik er na gisteren weer een act bij die graag wil zien: Maximo Park. Er moet nog heel wat bekend worden. Wie weet wat er nog uit de hoge hoed wordt getoverd.

Ik vond we are scientists vorig jaar bijna slaapverwekkend. Flaming Lips waren trouwens wel erg leuk vorig jaar. Ik ben tot nu toe ook wel wat teleurgesteld in de line up, maar ik denk dat het vast wel leuk wordt.

Flaming Lips waren zeker goed! Ik ging erheen bij gebrek aan beter maar werd aangenaam verrast.

Vampire Weekend:

Aug 18 2009
Ibiza Rocks
San Antonio, Spain

Aug 22 2009
Highfield Festival
Erfurt, Germany

Zie ik daar een plekkie voor Lowlands?

VB1
Matthijs72 schreef:
Vampire Weekend:

Aug 18 2009
Ibiza Rocks
San Antonio, Spain

Aug 22 2009
Highfield Festival
Erfurt, Germany

Zie ik daar een plekkie voor Lowlands?

Would be nice, hun debuut blijft een leuke plaat, zeker nu het weer wat zonniger is. Nieuwe namen zeggen me niet zo veel, degene die ik ken zijn om te janken.

Grace , Fucking Jones!! Waarom???
Voor die oude uitgezakte koeiekut kan je 20 hele leuke acts neerzetten.
Bijvoorbeeld een Tortoise en Fennesz .

Verkoop die kaart en ga naar Pukkelpop!

By the way: het schijnt dat Lowlands The Jesus Lizard kon krijgen, maar dit geweigerd heeft omdat er al genoeg voor de oudere jongeren in het programma zat.

Als dat waar is: ³³

Ach, ik heb Jesus Lizard al gezien toen David Yow nog een jonge (doch alcoholistische) god was . Heb het nu wel weer gehad met die reünies. Er komen heus nog wel leuke namen, ze zijn alleen mega-traag met bekend maken dit jaar. Grace Jones zit ik niet op te wachten overigens.

Cygnus schreef:
Verkoop die kaart en ga naar Pukkelpop!

By the way: het schijnt dat Lowlands The Jesus Lizard kon krijgen, maar dit geweigerd heeft omdat er al genoeg voor de oudere jongeren in het programma zat.

Als dat waar is: ³³

Vorig jaar ben ik voor de 2e keer naar Pukkelpop geweest de line up is altijd ok alleen ik ben beroofd aldaar ,terwijl ik sliep.
Heb er nog een wrange smaak van in de mond.
En het sanitair is ook echt om te janken op Pukkelpop vind ik.

Dat er al genoeg voor de oudere jongeren in het programma van Lowlands zit ben is natuurlijk de grootste kul.

jurado schreef:
Grace , Fucking Jones!! Waarom???
Voor die oude uitgezakte koeiekut kan je 20 hele leuke acts neerzetten.
Bijvoorbeeld een Tortoise en Fennesz .

Wat je er muzikaal ook over mag denken wil ik je tcoh aanraden om die uitgezakte koeiekut te gaan spotten op LL.
Toch als je van een goeie show houdt niet gespeend van wat kitch. En trouwens die uitgezakte koeiekut ziet er nog super strak uit op haar 60ste, stukken beter dan veel hedendaagse rock en pop bimbo's.
In de jaren 70 was ze al de muze van Andy Warhol en wie ben ik om zijn oordeel in twijfel te trekken .

jurado schreef:
(quote)

Vorig jaar ben ik voor de 2e keer naar Pukkelpop geweest de line up is altijd ok alleen ik ben beroofd aldaar ,terwijl ik sliep.
Heb er nog een wrange smaak van in de mond.
En het sanitair is ook echt om te janken op Pukkelpop vind ik.

Dat er al genoeg voor de oudere jongeren in het programma van Lowlands zit ben is natuurlijk de grootste kul.

Ik kan me voorstellen dat je daardoor een naar gevoel aan het festival overhoudt, maar beroofd worden kun je ook op Lowlands of welk festival dan ook. Het sanitair op Pukkelpop is inderdaad niet om over naar huis te schrijven, maar op welk festival is het dat wel?

achja lowlands heeft die ozo unieke lowlands sfeer. not

maarja probeer dat maar tege je vriendn te vertellen die alleen naar lowlands zijn gegaan en gevoed door de hypes die op het internet onderhand over lowlands zijn ontstaan.

Ik vind de line up echt triest worden als het echt zo door blijft gaan met nieuwe namen.

kraftwerk is al geweigerd, zou me niks verbazen als ze The Jesus Lizard en of My Bloody Valentine ook geweigerd hebben, wegens het graag hebben van een jong progamma ofzo.

nouja meschien is het gewoon niet mijn festival dat lowlands,maarja alleen naar pukkelpop gaan is ook zoiets.

Sorry voor deze uiting van frustraties.

Kraftwerk geweigerd? Dat is werkelijk volkomen idioot.

Ze schijnen ook Dan Deacon en Animal Collective te hebben geweigerd

Ben ook nog niet helemaal overtuigd van het programma,
maar ik kijk er al naar uit en kan me niet voorstellen dat het
niks wordt. Volgens mij ontstaat een deel van het Lowlands
gevoel ook doordat er geen dagkaarten te koop zijn.
Vorig jaar ben ik ook naar Pukkelpop geweest en dat is zeker
een leuk festival, maar wel dagkaarten. Dus op zaterdag
(Metallicadag) in eens 10.000 'fris en fruitige' bezoekers meer.

@Silver.. dan kun je beter naar Sziget gaan,
het lijkt me zelf wat lastig te combineren PP en LL

obsessed schreef:
Ze schijnen ook Dan Deacon en Animal Collective te hebben geweigerd

Waar komen die verhalen vandaan? Ik ben niet zo'n enorme Dan Deacon-fan, maar live is die echt buitensporig geniaal. Staat geloof ik een filmpje van op zijn artiestenpagina hier.

En dan ook nog Kraftwerk... als die op LL zouden staan ging ik er wel heen; nu heb ik er nog geen minuut over nagedacht...

Het avondprogramma ziet er trouwens wel goed uit, vind ik, het is meer het bandjesgebeuren dat een beetje achterblijft. Aan de andere kant: LL was ooit een festival voor alternatieve muziek, voor onbekende en opkomende bandjes. En nu klaagt iedereen steen en been, omdat er niet genoeg headliners zijn...

Ik ben echt benieuwd naar de bronnen van mensen die weten wat er allemaal geweigerd is. Want hetzelfde wordt geroepen op het last.fm forum en ik heb echt het idee dat iedereen elkaar loopt na te praten.

Ik ken iemand die weer iemand kent die dicht bij het vuur zit. Ik zal 's vragen.

Silver schreef:
achja lowlands heeft die ozo unieke lowlands sfeer. not

maarja probeer dat maar tege je vriendn te vertellen die alleen naar lowlands zijn gegaan en gevoed door de hypes die op het internet onderhand over lowlands zijn ontstaan.

Ik vind de line up echt triest worden als het echt zo door blijft gaan met nieuwe namen.

kraftwerk is al geweigerd, zou me niks verbazen als ze The Jesus Lizard en of My Bloody Valentine ook geweigerd hebben, wegens het graag hebben van een jong progamma ofzo.

nouja meschien is het gewoon niet mijn festival dat lowlands,maarja alleen naar pukkelpop gaan is ook zoiets.

Sorry voor deze uiting van frustraties.

Damn, ik moet er bijna van huilen. Ben je zelf al naar andere festivals geweest? Vergeleken met Pinkpop en Werchter is Lowlands toch iets heel anders, totaal andere sfeer en beleving.

Het wordt steeds gekker, het lijkt wel alsof veel mensen de line-up nu als persoonlijke belediging opvatten.

Dat van die geweigerde artiesten was inderdaad een hypeje, iemand roept het en opeens valt iedereen over elkaar heen, ik vraag me af of het waar is. Volgens mij gebeurd dit elk jaar wel een keertje. Maar goed, als het zo mocht zijn is het wel heel sad. (kom maar op met het nieuws Herman!)

Daarbij is er zoals elk jaar niet bijster veel verschil tussen de line-up van lowlands en pukkelpop. Een heel erg groot gedeelte is gewoon precies hetzelfde.

freakyy schreef:
(quote)

Damn, ik moet er bijna van huilen. Ben je zelf al naar andere festivals geweest? Vergeleken met Pinkpop en Werchter is Lowlands toch iets heel anders, totaal andere sfeer en beleving.

Het wordt steeds gekker, het lijkt wel alsof veel mensen de line-up nu als persoonlijke belediging opvatten.

Dat van die geweigerde artiesten was inderdaad een hypeje, iemand roept het en opeens valt iedereen over elkaar heen, ik vraag me af of het waar is. Volgens mij gebeurd dit elk jaar wel een keertje. Maar goed, als het zo mocht zijn is het wel heel sad. (kom maar op met het nieuws Herman!)

Daarbij is er zoals elk jaar niet bijster veel verschil tussen de line-up van lowlands en pukkelpop. Een heel erg groot gedeelte is gewoon precies hetzelfde.

Ik heb geen zin om hier een persoonlijke aanval te gaan beginnen, maar mensen zoals jou bedoel ik nou Lowlands is voor mij echt niks anders dan een Pukkelpop of een Pinkpop de sfeer is precies hetzelfde. Ik kom er voor de muziek en niet om allemaal rand gebeuren en wat dan ook flauwe theather dingen die rondlopen op lowlands vind ik louter irritant en ergerlijk en voor mij eigelijk alleen afdoen aan de o zo geweldige "sfeer" (die lui lopen trouwens ook rond op pukkelpop)

je doet toch op elk festival hetzelfde, bandjes kijken,dansen,uit je dak gaan, ouwehoeren op de camping etcetera. daarin verschlt lowlands echt niet met andere grote festivals.

Plus dat de line up van Pukkelpop toch altijd wel interesanter is en voor een groot deel wel precies hetzelfde, daar heb je gelijk in, maar artiesten als My Bloody Valntine,The Jesus Lizard,Dinosaur Jr,Placebo etc maken toch wel echt een groot verschil.

en over het ondekken van nieuwe bandjes ik weet niet hoe het daar mee zit want ik ontdek altijd bar weinig nieuws op festivals.maar wat er aan nieuwe bandjes staat tegenwoodig is gewoon de volgende NME hype.

maar ach het is allemaal niet erg eigelijk en Lowlands word toch weer een feest, daar heeft de lie up weinig mee te maken.

ik ben trouwens in mijn korte leventje naar een aantal festivals geweest en zoals vast al 3x gezegd. ik vind elk festival eigelijk hetzelfde.(lowlands heeft wel betere sanitaire voorzieningen dan de meesta festivals)

Ik heb de infomatie van het wel dan niet geweigerd zijn van namen van last.FM ik weet niet of ze kloppen maar ik vind het wel passen bij de filosofie die de lowlands progammeurs aanhouden.

Nja, nu ik dat lees neem ik het allemaal niet zo serieus dat van die geweigerde dingen, the kids wat een nonterm.

Het is Hans, dus ik geloof het wel.

En Dan Deacon vraagt inderdaad heel veel geld. Maar komt dan ook met 22-koppige band (maar dus niet naar Lowlands)

Gast
geplaatst: vandaag om 07:43 uur

geplaatst: vandaag om 07:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.