MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Lowlands

zoeken in:
Ja Bon Iver kwam niet heel erg uit de verf. Ach hoewel hij op een aantal momenten toch wel kippenvel kon bezorgen.

Vind het verder jammer dat ik nog niemand over Metric heb gehoord. Ik vond het echt een geweldig optreden. Daarnaast ook genoten van Dizzee Rascal, 2 Many DJ's, Rusko en Thursday.

Boris1 schreef:
De Staat; internationale allure uit Nijmegen.

Ik hoorde van bassist Jop dat Chris Goss het optreden vanuit de coulissen had bekeken en dat hij het te gek vond.

Goede/geweldige lowlands gehad. Qua optredens minder gezien dan dat ik wou maar toch leuke optredens gezien.

Hoogtepunten waren:
HEALTH: echt waanzinnig hard (ook qua volume)
Fever Ray

Teleurstelling in tegenstelling tot velen zo te horen vond ik de Arctic Monkyes. Leuk hoor die nieuwe nummers maar daar krijg je de tent nou niet echt van in beweging. Als "afsluiter" mag dat van mij wel.

Laatste uurtjes trouwens nog ff lekker los gegaan op Kees, Boy Noize en the Darkraver... Met als afsluiting de Vietnamese Bar...

Fever Ray, koningin van lowlands, best kut als je voor de "veilige" Kaiser Chiefs kiest en dan dus stiekem 1 van de hoogtepunten mist.

Faith No More deden (behalve hun opener. lachen!) niks bijzonders, maar als je zulk repertoir hebt en daar deze klassiekers uit distilleert dan scoor je hier een dikke 9, wat een feest, immer spektakel met Patton, hate 'em or love 'em.

Ghinzu te kort (kwartier) gezien maar imponeerde. Grizzly Bear had meer publiek verdiend, stemmen en composities als engeltjes, gewoon echt 4 goeie vocalisten, gast in het rood de mooiste stem.

Florence+The Machine en Temper Trap zijn imho de betere nieuwkomers.

Beirut, Patrick Watson (daar viel ook gewoon nog wat te lachen, wat een relaxte gast, tevens topmusicus) en Vampire Weekend ook veel meer dan een voldoende

Beste optredens voor mij waren toch wel 2 Many DJ's en Boys Noize. 2 Many DJ's had gewoon een prachtige show. Nummers waren redelijk bekend maar toch leuk dat ze speciaal voor Lowlands, Doe Maar in hun set hadden gestopt. Maar goed ik moest ze gewoon een keer live zien, en het was top.

Boys Noize was mijn grootste hoogtepunt (had ik ook wel verwacht). Hij opende met een stuk of 4 nieuwe nummers. Hij wisselde af met zijn eigen oude nummers en oa ook (bijv.) Felix Da Housecat. Hij mixte de intro van (geloof ik) Beat It er nog lekker tussendoor. En hij mixte op een geniale wijze de intro van Breathe met een andere plaat. Al met al was hij gewoon geweldig en ook een stuk beter dan vorig jaar op I love techno.

Ik ben geen uitgesproken Monkeys-fan maar ze speelden wel een geweldige setlist! Zoals eerder gezegd was het gedurft om zoveel nummers van het nieuwe album te spelen. Ik stond aan de zijkant van de tent en ook daarvandaan was het geluid erg goed.

Verder vind ik dat (te) veel reviews Them Crooked Vultures onderwaarderen. Ik vond het een fantastisch optreden. Aan de ene kant was het superstrak en ingespeeld, aan de andere kant waren de jamnummers waarlijk inventief. Ook de funky "commerciële" nummers kwamen goed uit de verf. Teleurgestelden hadden bekende nummers verwacht, geen voorliefde voor grote jams of problemen met het geluid (wat aan de buitenkant van de Grolsch slecht scheen te zijn). Ik had een type Led Zep meets QOTSA verwacht en dat bleek het ook te zijn. Bluesy Zep-solo's en jams maar ook onverstoorbaar nonchalante stonerrock werden afgewisseld met verrassende funky nummers noemen. Af en toe zat er een metal-achtig randje aan, iets waar ik totaal geen problemen mee had. We wachten met smacht op een album!

Ook Vampire Weekend en Patrick Watson maakten er hele aardige shows van. Ook bij de eerstgenoemde ben ik erg benieuwd naar het nieuwe album dat begin 2010 uitkomt. De nieuwe nummers en vooral White Sky (voor mij hét anthem van deze zonovergoten editie van dit festival!) waren veelbelovend. Patrick Watson klonk minder dan in de Melkweg maar dat was ook wel te verwachten. Het strijkersensemble dat er in Amsterdam wel bij was ontbrak bij dit optreden en één van de snaren van de gitarist brak tijdens het optreden. De intensiteit van de nummers werd er echt niet minder op en met humor werd dit ongemak opgelost: hij liet uit het publiek een plastic gitaar halen om dit euvel te "verhelpen". Over het algemeen was deze show beter dan die van twee jaar terug ondanks dat een akoestische, onversterkte versie van Under the Sea ontbrak, wat toen een onberispelijk hoogtepunt was.

Verder werd weer maar eens bevestigd dat ik geen grote fan van Bloc Party ben. Het dansen-of-rockenvraagstuk liet ook mij in verwarring achter en vooral de nieuwere nummers konden mij absoluut niet bekoren. De fantastische drummer en de onvermoeibare inzet van de zanger waren voor mij de enige lichtpuntjes.

Het meest krankzinnige optreden, en misschien wel het meest krankzinnige dat ik ooit heb meegemaakt, was van Hank III. Waar in het begin de band rustig met middle of the road country nummers begon veranderde langzaam de sfeer van de nummers. Naast Hank zelf kwam een gruntzanger Gary Lindsey op het podium te staan en verdwenen langzamerhand de traditionele elementen (opstaande bas, viool en banjo) van het podium. Deze werden vervangen door electrische metalgitaren. Waar het gedans eerst gemoedelijk en licht 'pitterig' was kwamen tegen het einde van het optreden de - naar mijn idee - iets minder toerekeningsvatbaren onder het publiek naar voren en barstte er een hel los, waar opa Hank Sr. bij het zien van dit schouwspel zich in zijn graf zeker zou hebben omgedraaid. Dit was absoluut niet mijn muziek maar wel intrigerend om mee te maken.

Het meest verrassende optreden was voor mij dat van Beirut. Ik had niet verwacht dat ik zo lang geboeid zou blijven door deze sympathieke band. De afwisseling met de gitaarbandjes was erg plezierig. Ik vond instrumentaal gezien vooral de bastuba-solo erg vermakelijk. Stiekem had ik erop gehoopt dat ze mijn favoriete nummer, "Cliquot", zouden spelen met een gastrol voor Ed Droste van Grizzly Bear. Hélas!

Bas I.
Uitgeput kwam ik thuis na vier dagen Lowlands Paradise. Het is een geweldige tijd geweest en ik heb verschillende fantastische bands gezien. Ook een boel gemist, helaas. Maar je kan natuurlijk niet alles zien. Ik heb voor jullie even gerangschikt wat ik allemaal heb gezien:

1. 5,0* - The Whitest Boy Alive
2. 5,0* - Kyteman's Hiphop Orkest
3. 4,5* - The Prodigy
4. 4,0* - Bloc Party
5. 3,5* - Bon Iver
6. 3,5* - De Staat
7. 3,5* - Alberta Cross
8. 3,0* - Junior Boys
9. 3,0* - White Lies
10. 3,0* - Kaiser Chiefs
11. 2,5* - Spinnerette
12. 2.5* - Arctic Monkeys
13. 2,5* - Bertolf
14. 2,0* - Miss Montreal
15. 2,0* - Moke

Deze beoordelingen zijn zowel gebaseerd op het optreden als op hoe sterk ik de muziek vond.

Ik vond The Whitest Boy Alive ook echt geweldig!! Paste helemaal in het moment, met die avondzon zo. Het was zo makkelijk om te blijven dansen. Ook misschien wel het beste LL2009 optreden wat ik gezien heb.
Om even de Arctic Monkeys discussie aan te halen, ik vond het tof, had het nieuwe album ook al veel geluisterd dus alles kwam minder als een verrassing. De tijd van laagdrempelige popliedjes hebben ze echt achter zich gelaten, als je daarvoor komt kan je beter naar Kaiser Chiefs gaan ofzo. Dit was dan waarschijnlijk niet waar de organisatie op gehoopt had, maar het bewijst nogmaals de onvoorspelbaarheid van de groep en de manier waarop ze de afgelopen jaren gegroeid zijn.

Was weer een geweldige Lowlands editie.

Deze optredens (met cijfer) heb ik allemaal gezien..

Vrijdag
Amanda Blank - 5
La Roux - 6,5
The Juan MacLean - 8
Klaxons - 6,5
Dizzee Rascal - 8
The Prodigy - 7
Tiga - 6
Crookers - 7,5

Zaterdag
Health - 4
Buraka Som Sistema - 7,5
Vitalic - 7,5
Fever Ray - 9
Boemklatsch - 4
2000 And One - 1
Paul Kalkbrenner - 7

Zondag
Le Corps Mince De Francoise - 7
Vampire Weekend - 7,5
Little Boots - 4
The Whitest Boy Alive - 7,5
Bloc Party - 8,5
Arctic Monkeys - 7
Best Of Rock - 1
Huoratron - 5
Benga - 4
Boys Noize - 8,5

Vooral Fever Ray vond ik erg vet in de stille Bravo tent. Geweldig hoe Karin die sfeer weet neer te zetten. The Whitest Boy Alive vond ik net als de mensen hierboven ook erg leuk om een keer te zien, het was wat feestelijker dan ik gedacht had.

Cijfertjes geven, altijd leuk.

01. Dizzee Rascal 5,0*
02. Buraka Som Sistema 4,5*
03. Lily Allen 4,0*
04. Snoop Dogg 4,0*
05. Clark 4,0*
06. Fakkelbrigade 4,0*
07. Kaiser Chiefs 4,0*
08. Jiggy Djé 4,0*
09. Speedy J 4,0*
10. Huoratron 4,0*
11. Squarepusher 3,5*
12. Promo Live & Guests 3,5*
13. Paul Kalkbrenner 3,5*
14. Benga 3,5*
15. Winne 3,5*
16. Hank III & Assjack 3,0*
17. Elle Bandita 3,0*

Dizzee Rascal was duidelijk het hoogtepunt. Bij Stand Up Tall ging de tent aardig los maar bij afsluiter Bonkers ontplofte de Bravo echt helemaal. Buraka Som Sistema deed daar niet zoveel voor onder. Heerlijk aanstekelijke dansmuziek met toffe MC's en twee sterke drummers op het podium.

Snoop Dogg viel me heel erg mee, het was gelukkig een alles behalve lamme show, alleen is het wel een gemiste kans dat hij My Medicine op het eind niet nog even deed. Die boom waar hij mee aan kwam zetten was wel lollig, de Lima bij Snoop.

Promo live met zijn TopNotchvriendjes was vrij apart. Een mix van drum 'n bass, gabber, dubstep, hiphop en punk hoor je niet zo vaak. Ben benieuwd naar het album.

Squarepusher deed ook iets vrij aparts. Zelf achter de gitaar en laptop begon hij samen met een drummer wat nummers te spelen. Het klonk meer als metal en de Bravo (dit hadden ze beter in de X-Ray kunnen zetten) was ook al snel nog maar halfvol. Echt goed vond ik het niet. De drummer hield het na een tijdje voor gezien en toen begon de gebruikelijke Squarepushermuziek. Het werd meteen een stuk beter. Live voegde hij nogal wat toe met allemaal raar gefreak op zijn gitaar.

Hank III & Assjack is niet helemaal mijn muziek maar het was wel erg grappig hoe alle countryfans naar buiten werden gejaagd. De set sloeg halverwege nogal om en het eindigde meer als speedmetal.

Al met al weer drie erg fijne dagen. Met lekker weer, goede muziek en een aantal pilsjes. Vooraf snapte ik het gezeur om het programma niet en nu al helemaal niet. Ik heb veel dingen moeten laten schieten omdat ik wat anders wilde zien.

Hoe was Clark? Las ergens een recensie dat het erg goed was.
Ik zag gisteren trouwens lowlands op tv, allemaal jonge meisje meezingen met Lilly Allen, heel stoer kijkend en dan fuck you roepen, lowlands wordt wel een beetje een tweede pinkpop qua muziek en bands keuze heb ik het gevoel. Correct me if i'm wrong.

VB1
Ik vind dat toch wel een erg overdreven en wat oppervlakkige stelling, als je het op 1 nummer op tv baseerd. Als je naar sommige acts kijkt misschien, maar die zijn er de afgelopen jaren ook wel geweest. Het aanbod op lowlands is alsnog veel breder dan wat pinkpop te bieden heeft.

Clark was erg leuk al struikelde hij af toe en over de wazige dingen die hij in zijn muziek gooide. Het was af en toe wat minder dansbaar dan je op basis van zijn laatste platen zou verwachten.

lowlands wordt wel een beetje een tweede pinkpop qua muziek en bands keuze heb ik het gevoel

Totaal niet. Ik denk dat zeker 80% van wat er op Lowlands te vinden was nooit op Pinkpop zou staan.

Cijfers... Top 10 dan

1. Fever Ray 9
2. Kasabian 9
3. Boys Noize 8
4. Wilco 8
5. Bloc Party 8
6. Beirut 7,5
7. Bon Iver 7,5
8. Vampire Weekend 7,5
9. Patrick Wolf 7,5
10. Ghinzu 7,5

Pf eigenlijk heb ik best veel gezien
Echt een topeditie, erg genoten.

VB1 ik basseerde het op de totale line-up niet op dat ene nummer op tv.

trebremmit schreef:
Ik zag gisteren trouwens lowlands op tv, allemaal jonge meisje meezingen met Lilly Allen, heel stoer kijkend en dan fuck you roepen, lowlands wordt wel een beetje een tweede pinkpop qua muziek en bands keuze heb ik het gevoel. Correct me if i'm wrong.

Het is eerder andersom. Veel bands die vorig jaar op Lowlands stonden stonden dit jaar op Pinkpop, check het maar.

Anouk
Franz Ferdinant
Amy Macdonald
The Kooks
The Ting Tings
Pendulum
Volbeat
White Lies
De Jeugd van tegenwoordig
Elbow

Je vind er vast nog wel een paar.

Deze stonden allemaal op Lowlands 2008, en op Pinkpop 2009!
Pinkpop was daarom voor mij nogal een teleurstelling aangezien ik veel al had gezien op Lowlands.

Top-5:

1. Bloc Party
2. Fever Ray (aangenaam verrast omdat ik het amper kende)
3. Patrick Watson
4. Moderat (jammer dat het overdag was)
5. The Prodigy (toch wel)

Gister terug gekomen en wat was het weer een feest!

Hoogtepunten
1. Buraka Som Sistema. wat een feest nog nooit zo uit mijn dak gegaan!
2. Devotchka. Kende de band niet, maar wat een band! Goede nummers en een geweldige sfeer in de Lima tent.
3. Bon Iver. Even inkomen, maar uiteindelijk prachtig. Met als hoogtepunt Talk Talk cover 'I Believe In You'.
Snoop Dogg. Ook een groot feest. Stond achter in de tent, maar toch genoten. Leuke show en gave nummers (het Akon nummer had niet gehoeven), miste wel een paar persoonlijke favorieten.
Vampire Weekend. Erg leuke band en alleen maar vrolijke nummers. Ook de nieuwe nummers klonken fijn.
Arctic Monkeys. Was erg nieuwsgierig hoe de nummers van de laatste twee platen live klonken, en dat kreeg ik. Geen show met poespas, gewoon lekker goed spelen. Het nieuwe werk klonk goed en ik miste de nummers van de eerste plaat niet, alhoewel 'When the Sun Goes Down' wel leuk was geweest.

Verder vond ik Calexico (lekkere rock), Benga (heerlijk gedanst), Noisa (ook lekker gedanst), Beirut (mooie muziek), Prodigy (naar de klote in het voorste vak), Lily Allen (leuke popliedjes), Wilco (strakke show en prachtige nummers, maar moest echt eerder weg ivm honger), Fever Ray (mooi!) en Patric Wolf (te weinig oude nummers, wel leuk om te zien) erg goed. Basement Jaxx verrassend (niet mijn muziek, wel leuk circus live) en White Lies (boring) en Spinnerette (Brody is een dode net als bij The Distillers op LL2004) niet zo goed.

Andere hoogtepunten. Laatste avond in Vietnamese tent op de tafeldansen en natuurlijk gangpad disco bij camping 3 .

Ik heb me prima vermaakt op deze op papier voor mij wat minder interessante Lowlands, waarbij verassingen uit onverwachte hoek kwamen. Ook lekker om een keer eens niet mijn benen uit mijn lijf te rennen van band naar band. Veel in de zon gelegen en lol gehad met vrienden. Lowlands blijft voor mij er toch bovenuitsteken qua sfeer en vibe.

Vrijdag:

Donderdagavond al aangekomen, en 's ochtends heerlijk uitgeslapen op de geheime schaduwplek. De eerste uren van het programma niks wat me op voorhand kon bekoren, daarom meegelopen met vrienden.

Bon Iver: 4
Na een veelbelovend eerste nummer werd het toch vooral saai en braaf. De noodzaak van de tweede drummer ontging me, want de meeste tijd drumde hij dezelfde obligate partijen als de eerste drummer. Doe er dan iets interessants mee.

Beirut: 6
Geluisterd onder het genot van een drankje en een gesprekje. Bleef overeind in de Grolsch maar bleef niet boeien, ook niet echt mijn ding.

Ik was inmiddels wel toe aan een écht goed concert en dat werd in orde gemaakt door twee Belgische acts.

Ghinzu: 8
Lekker knallend en strakke set van deze walenkoppen. Mooie opbouw en het rockte behoorlijk.

Faith No More: 5
Puntenaftrek voor een doorgesnoven Mike Patton die het publiek slaat. Wat een eikel.

2 Many DJ's: 8
Ik had ze vaker live gezien en het is wel eens ontzettend tegengevallen, maar het was ook wel eens briljant. Deze set hoorde tot de betere. De volle twee uur geboeid staan dansen. Één van dé LL-momenten: een volle Bravo die België gilt (Het nummer van Het Goede Doel werd gemixt met een danceplaat die ik verder niet kende).

Verder rondgelopen en gedanst tot we van het terrein werden afgeveegd.

zaterdag:

Patrick Wolf: 7
Leuke festivalact, maar niet iets wat ik thuis opzet. Leuk om naar te kijken.

Health: 8
De moeilijkste keuze van het festival: Health vs. Crystal Antlers die door één of andere onverlaat tegenover elkaar waren geprogrammeerd. Health dan maar aangezien die in de uiterst leuke X-Ray stonden. terwijl Crystal Antlers het in het verdomhoekje Charlie moesten doen.
Snoeihard maar perfect geluid in de X-Ray. Een ouderwetsche scheiding der geesten: De tent liep al snel leeg en de diehards bleven staan
Die zagen vier amerikaanse bleek(coke?)neusjes met een geweldige drummer die hun noiserock stoïcijns en afstandelijk maar muzikaal intens en zeer overtuigend bracht.

Them Crooked Vultures: 7
Een hobbybandje! Geweldige muzikanten, leuk om te kijken naar het spelplezier op het podium. Van de nummers herinner ik me weinig, ben benieuwd naar de plaat. John Paul Jones is wel een goed geconserveerde krasse knar.

Basement Jaxx: 9
De singles ken ik, en die vind ik goed, maar ik verwachtte weinig van dit concert. Wie van te voren zou hebben gezegd dat ik dit één van de hoogtepunten van LL zou vinden zou ik voor gek hebben verklaard. Maar dit concert klopte helemaal. Opvallend veel hits heeft BJ al gehad. En het leek wel een revue... de energie bleef maar opbouwen. Om te ontladen met een geweldige Where's Your Head At.

Brokencyde: 1
God, wat hebben we gelachen!

Pilooski: 8
Goeie set, lekker staan dansen.

Rest van de nacht weer overal en nergens geweest.

Zondag:

Snoop Dogg: 7
Uitermate vermakelijk, zichzelf niet te serieus nemend, en alle hiphopcliche's kwamen langs. Gezellig concert.

Rolo Tomassi: 7
Piepjong engels bandje met een paar behoorlijke weirdo's in de gelederen, het leken wel hobbits. Wat wel opviel is dat de nummers een behoorlijk zooitje zijn. Waar vergelijkbare bands als Dillinger Escape Plan en Blood Brothers de coherentie in de schijnbare chaotische nummers kunnen bewaren, kan Rolo Tomassi dat (nog) niet. Wel een belofte, mocht de zangeres haar stem kunnen bewaren. Ze komt er nu al nauwelijks bovenuit. Optreden eindigde met een gitarist crowdsurfend in het pubiek.

Metric: 7
Een optreden met twee gezichten. Tijdens de eerste vijf nummers stond het geluid zaaddodend slap. Daarna werd het gelukkig stukken beter en werd bijna het nivo van de erg fijne cd Fantasies benaderd. Toch vind ik de band niet helemaal overtuigend. De zangeres wil iets té graag een rockchick zijn (wat ze niet is) en de rest staat er bij als een stelletje anonieme zoutzakken.

Grace Jones: 5
Blijkbaar is me iets ontgaan want iedereen vond het geweldig. Maar van strakke benen wordt de muziek niet beter.

Peaches: 8
Peaches live stelt nooit teleur (Peaches op plaat is wat eenvormig, je moet het met de show zien).

Kap Bambino: 9
Wat een feest! De hele X-ray (fijne tent) stond als pingpongballetjes op en neer te stuiteren op het genadeloos hoge tempo. Helaas kwam er door een stukke computer voortijdig een einde aan het optreden.

Gebleven tot de afsluiting in de Bravo. Het was een memorabele Lowlands, ondanks het ietwat magere programma (voor mij).

Hoogtepunten:
- Patrick Watson
- Jiggy Dje
- Vitalic
- Fever Ray

Tegenvallers:
- Benga
Draaide ongelooflijk slecht. Slechte mixkeuzes en (nog erger) vaak sloegen platen over. Ben beter van de man gewend.
- Tiga
Draaide erg eentonig, een groot contrast met (de daarvoor draaiende) Joost van Bellen.
- Gaslamp Killer. Draaide bij wijlen erg goede nummers, helaas moest hij dat verpesten met het praten (als een radio DJ) tijdens de nummers.

Bas I.
Hoe was Drums Of Death? Heeft iemand die gezien? Verder vroeg ik mij af wat anderen van Alberta Cross vonden. Ik heb er zelf echt van genoten.

Drums of Death was een zielige boel.. Maakte indruk toen hij achter z'n apparatuur verscheen, maar die indruk verdween t moment dat hij z'n microfoon greep. Dan deed Huoratron het die avond een heel stuk beter!

Een van de grootste verassingen was Kap Bambino, wat ging de tent ondersteboven zeg! Heb helaas maar 15 minuten gezien, maar wat een feest!

Andere hoogtepunten:

-Clark: Gewoon genieten, misschien wat slordig hier en daar, maar de muziek laat het wel een beetje toe..
-Moderat: Zoals gezegd, jammer dat het overdag was, maar erg goede show, sterke 'licht'-show ook.
-Opeth: Jammer dat ze alleen continu nieuwe nummers speelden, ik volg ze niet meer sinds 2004 ofzo.. Voor mij jammer, voor t publiek misschien niet, verder erg goed optreden.

Tegenvallers:

-Squarepusher: Loose the drummer Het was meer een vrolijk rock/metal concertje met een toffe clinic voor bassisten.. Tijdstip en lauwe publiek werkten ook niet mee.
-Boemklatsch: HARDER!

Valt nog niet mee alles terug te halen, eerst maar weer even m'n bed in..

VB1
trebremmit schreef:
VB1 ik basseerde het op de totale line-up niet op dat ene nummer op tv.

Nou dan heb je dus denk ik alleen naar de grote namen gekeken.. Er spelen inderdaad wel bands die ook op pinkpop zouden kunnen spelen (lily allen, kasabian, etc.), maar daar tegenover veel meer kleinere acts die je niet snel op pinkpop zal tegen komen. En dit is weer typisch zo'n comment van iemand die alles op tv kijkt. Als je op lowlands bent merk je volgens mij toch wel een groot verschil met pinkpop, al kan ik daar niet heel erg over oordelen omdat ik nog maar 1 keer 1 dag naar pinkpop ben geweest.

Schizophrenia schreef:
Het is eerder andersom. Veel bands die vorig jaar op Lowlands stonden stonden dit jaar op Pinkpop, check het maar.

Het is niet de eerste keer dat ik Jan Smeets zag rondhobbelen op het LL-terrein. Volgens mij komt de man elk jaar wel even kijken ´what´s goin´ on`.

itchy schreef:
Grace Jones: 5
Blijkbaar is me iets ontgaan want iedereen vond het geweldig. Maar van strakke benen wordt de muziek niet beter.

Ik werd er in het begin van haar optreden (buiten, tussen de bar en de Grolsch-tent aan de rechterkant) ook niet heel erg blij van. Echter toen ik de laatste 20 minuten binnen stond gingen de rillingen over mijn rug. Fantastische sfeer, geweldige performance, een meer dan behoorlijk geluid en een prachtige lichtshow!

P.S. Het leukst vind ik het tijdens LL als de artiest(e/en) op het podium een geweldige publieke respons krijgt, waardoor de desbetreffende artiest alle energie ´opzuigt´ en hem dubbel zo hard weer terug´ketst´.

(Was je tot aan het einde bij GJ aanwezig Itchy?)

MichelDumoulin schreef:
(Was je tot aan het einde bij GJ aanwezig Itchy?)

Nee, ik ben op een gegeven moment naar Peaches gegaan.

VB1 schreef:
(quote)

Nou dan heb je dus denk ik alleen naar de grote namen gekeken.. Er spelen inderdaad wel bands die ook op pinkpop zouden kunnen spelen (lily allen, kasabian, etc.), maar daar tegenover veel meer kleinere acts die je niet snel op pinkpop zal tegen komen. En dit is weer typisch zo'n comment van iemand die alles op tv kijkt. Als je op lowlands bent merk je volgens mij toch wel een groot verschil met pinkpop, al kan ik daar niet heel erg over oordelen omdat ik nog maar 1 keer 1 dag naar pinkpop ben geweest.

Zelfs Kasabian is al absoluut geen pinkpop band. Veels te onbekend onder het pinkpop publiek.

Ik ben 2 keer naar pinkpop geweest en het is allemaal prima, leuk festival, aardige muziek, lekker genieten. Maar Lowlands is zo anders en zoveel beter, die 2 vallen bijna niet te vergelijken.

Ik heb ook stukjes op tv terug gezien en dat komt vaak gewoon echt niet over en inderdaad, niet alles wordt uitgezonden, dus je krijgt inderdaad geen goed beeld van wat er allemaal is.

Mijn favorieten:

1. Vampire Weekend 4,5* (Nieuwe album wordt weer erg sterk vermoed ik)
2. The Maccabees 4,5* (Heerlijke energie)
3. Arctic Monkeys 4,5* (Die nieuwe plaat is definitief mijn favoriet)
4. Paul Kalkbrenner 4*
5. The Whitest Boy Alive 4*
6. Wilco 4*
7. Boys Noize (Op plaat veel te eentonig, maar live lekker bruut) 4*
8. Fakkelbrigade 3,5*
9. DeVotchKa 3,5*
10. Bon Iver 3,5* (Prachtige liedjes, maar te intiem voor een groot festival)

VB1 schreef:
(quote)

Ik ben zelf drie keer op lowlands geweest en twee keer op pinkpop.
Heb er nu niet zo'n behoefte meer aan omdat ik het allemaal wat voorspelbaar vind qua muziek, het was ook geen aanval ofzo, het viel me gewoon op. Maar prima toch dat je ervan genoten hebt?

BPDD
Ik was trouwens nog benieuwd, heeft iemand zichzelf nog terug gezien op tv?

Gast
geplaatst: vandaag om 14:38 uur

geplaatst: vandaag om 14:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.