Muziek / MusicMeter Live! / Lowlands
zoeken in:
0
geplaatst: 22 augustus 2009, 17:48 uur
Paar stukjes van gezien, zag er wel erg goed uit zeg!
Verder ook nog tv gekeken, maar daar lieten ze vrij weinig zien en dan ook wel heel erg voor de hand liggende dingen als La Roux (met Bulletproof, wat je ook al heel de tijd op de radio hoort). La Roux vond ik live wat magertjes overkomen of "wiebelig, maar wel retehip" (dixit Eric Corton).
Ook nog een stukje nachttv gezien met Giel Beelen, wat wel grappig was. Leuke gasten in de studio, o.a. Joost van Bellen (die met Tiga geruild had, omdat Tiga niet meer durfde op te treden na het blijkbaar geweldige optreden van 2 Many DJ's) en Promo, in gezelschap van een straalbezopen rapper, Tygo Gernandt en nog wat grappenmakers. Het gevoel van gekte en losbandigheid van een festivalnacht werd wel mooi overgebracht.
Moet zeggen dat mijn waardering voor Giel Beelen wel wat gestegen is de laatste tijd. Toch wel een erg goede radiomaker, jammer dat ie ook zoveel rotzooi draait en niet echt verstand van muziek heeft.
Mooie reactie ook wel van Van Bellen op de opmerking van Beelen dat Lowlands toch wel het allerhoogste is: "Och, Lowlands, Extremadura, Mysteryland, allemaal één pot nat".
Wel jammer dat er geen fatsoenlijke festivalverslaggeving is. Je zou toch willen dat ze het net zo doen als de BBC met Glastonbury: gewoon 3 dagenlang een bijna avondvullendprogramma...
Verder ook nog tv gekeken, maar daar lieten ze vrij weinig zien en dan ook wel heel erg voor de hand liggende dingen als La Roux (met Bulletproof, wat je ook al heel de tijd op de radio hoort). La Roux vond ik live wat magertjes overkomen of "wiebelig, maar wel retehip" (dixit Eric Corton).
Ook nog een stukje nachttv gezien met Giel Beelen, wat wel grappig was. Leuke gasten in de studio, o.a. Joost van Bellen (die met Tiga geruild had, omdat Tiga niet meer durfde op te treden na het blijkbaar geweldige optreden van 2 Many DJ's) en Promo, in gezelschap van een straalbezopen rapper, Tygo Gernandt en nog wat grappenmakers. Het gevoel van gekte en losbandigheid van een festivalnacht werd wel mooi overgebracht.
Moet zeggen dat mijn waardering voor Giel Beelen wel wat gestegen is de laatste tijd. Toch wel een erg goede radiomaker, jammer dat ie ook zoveel rotzooi draait en niet echt verstand van muziek heeft.
Mooie reactie ook wel van Van Bellen op de opmerking van Beelen dat Lowlands toch wel het allerhoogste is: "Och, Lowlands, Extremadura, Mysteryland, allemaal één pot nat".

Wel jammer dat er geen fatsoenlijke festivalverslaggeving is. Je zou toch willen dat ze het net zo doen als de BBC met Glastonbury: gewoon 3 dagenlang een bijna avondvullendprogramma...
0
Sheplays
geplaatst: 22 augustus 2009, 22:39 uur
Ik keek net ook even naar de TV. Ik zag een verslaggever die een finse gothic band aankondigde, Sonata Arctica. Volgens mij was dat toch echt metal. Een nummertje Prodigy kwam voorbij, hetgeen wel goed was maar, in tegenstelling tot the Beeb, geen waarschuwing voor Strobelicht. Verder veel gehups, karaoke en EO achtige meisjes die de muziek 'uitbeelden'. Allemaal niet mijn kopje thee.

Lowlands 2009
0
geplaatst: 22 augustus 2009, 22:48 uur
herman schreef:
Ook nog een stukje nachttv gezien met Giel Beelen, wat wel grappig was. Leuke gasten in de studio, o.a. Joost van Bellen (die met Tiga geruild had, omdat Tiga niet meer durfde op te treden na het blijkbaar geweldige optreden van 2 Many DJ's)...
Ook nog een stukje nachttv gezien met Giel Beelen, wat wel grappig was. Leuke gasten in de studio, o.a. Joost van Bellen (die met Tiga geruild had, omdat Tiga niet meer durfde op te treden na het blijkbaar geweldige optreden van 2 Many DJ's)...
Is dit serieus?

0
geplaatst: 22 augustus 2009, 22:59 uur
Sheplays schreef:
Ik keek net ook even naar de TV. Ik zag een verslaggever die een finse gothic band aankondigde, Sonata Arctica. Volgens mij was dat toch echt metal.
Ik keek net ook even naar de TV. Ik zag een verslaggever die een finse gothic band aankondigde, Sonata Arctica. Volgens mij was dat toch echt metal.
Dat soort metal-bands worden allemaal gothic genoemd. Of het nou 'waar' is of niet, het is de realiteit.

Leuke foto trouwens.

0
geplaatst: 22 augustus 2009, 23:01 uur
@brooklyn: Ja, hij zei het echt. Hij ging nog wel na hem (paar stukjes nog gehoord op tv), want 'straks klagen ze hem nog aan' oid. Op Twitter postte ie al een paar dagen terug:
"last night saw 2ManyDjs "production" show for the first time. It's official, now i have to start WORKING."
Hij zal wel zenuwachtig zijn geweest...
Van Bellen vertelde ook nog dat Crookers eigenlijk niet wilde afsluiten, maar dat ie ze toen had uitgelegd hoe leuk dat wel niet was.
"last night saw 2ManyDjs "production" show for the first time. It's official, now i have to start WORKING."
Hij zal wel zenuwachtig zijn geweest...
Van Bellen vertelde ook nog dat Crookers eigenlijk niet wilde afsluiten, maar dat ie ze toen had uitgelegd hoe leuk dat wel niet was.
0
Sheplays
geplaatst: 22 augustus 2009, 23:02 uur
herman schreef:
Dat soort metal-bands worden allemaal gothic genoemd. Of het nou 'waar' is of niet, het is de realiteit.
Leuke foto trouwens.
(quote)

Leuke foto trouwens.
Misschien Lowlands realiteit, niet de mijne. De ballenbakachtige foto vond ik op internet. Veel plezier er allemaal mee.

0
geplaatst: 22 augustus 2009, 23:10 uur
Tsja, voor mij bestaat gothic ueberhaupt niet als muziekgenre. 
Hooguit als invloed/kledingstijl.

Hooguit als invloed/kledingstijl.
0
Sheplays
geplaatst: 23 augustus 2009, 09:24 uur
Precies
! Volgens mij was deze Eric de reporter erg in de war met de finse Nightwish, die wel een gothic metalband schijnen te worden genoemd.
! Volgens mij was deze Eric de reporter erg in de war met de finse Nightwish, die wel een gothic metalband schijnen te worden genoemd.
0
geplaatst: 23 augustus 2009, 13:57 uur
Weet iemand iets van de concerten van Grizzly Bear en Bon Iver? Hoe waren ze? Misschien kan ik dit beter morgen vragen 

0
geplaatst: 23 augustus 2009, 14:15 uur
Bon Iver was (op Pukkelpop) geweldig, las ik. Zou me verbazen als dat op Lowlands niet zo was 
Review: Bon Iver op Pukkelpop 2009 (Marquee) | Humo: The Wild Site
Review: Grizzly Bear op Pukkelpop (Club) | Humo: The Wild Site

Review: Bon Iver op Pukkelpop 2009 (Marquee) | Humo: The Wild Site
Review: Grizzly Bear op Pukkelpop (Club) | Humo: The Wild Site
0
VB1
geplaatst: 24 augustus 2009, 03:19 uur
Ik vond het wat tegenvallen, het kwam niet echt over, maar misschien had ik er iets te veel van verwacht.
0
VB1
geplaatst: 24 augustus 2009, 03:28 uur
Grizzly Bear vond ik wel erg goed, het was erg rustig in de tent doordat vrijwel iedereen naar the Prodigy was, maar ik vond het zelf live erg goed uit de verf komen. Muziek waar je lekker in kan verdrinken.
0
geplaatst: 24 augustus 2009, 11:07 uur
Die programmering voor Grizzly Bear was wel ideaal inderdaad. Laat al die zogenaamde ravers maar lekker naar zo'n vergaande act als The Prodigy gaan. 

0
VB1
geplaatst: 24 augustus 2009, 13:49 uur
Zo, nu een wat uitgebreider verslag van het festival.
Het eerste concert wat ik bezocht was dat van Roosbeef, een bij vlagen wat knullig, maar zeker geen slecht concert. Ik kende slechts enkele nummers van haar, maar het concert verraste me toch wel in positieve zin. Mooie opbouw in veel nummers, en van de soms quasi valse uithalen van de zangeres kon ik best genieten. Nadat roosbeef voorbij was ging ik kijken bij the Tallest Man on Earth. Hij speelde in één van de kleinere tenten van lowlands, waardoor het concert toch wel wat intiemer werd. Ik was behoorlijk onder de indruk. Mooi gitaarspel, en een zeer overtuigende rauwe stem. Voor de mensen met wie ik was, was het even schrikken (zij kenden de muziek niet), klein schattig Zweeds mannetje komt het podium op, maar als hij begint te zingen klinkt het alsof hij meer whiskey dan water drinkt, en sigaren als sigaretten rookt. Na dit concert ging ik snel door naar Bon Iver, die in de veel grotere Grolsch tent speelde. Dit was het eerste tegenvallende concert van de dag. Misschien dat het vooraan wat beter overkwam, maar ik was te laat voor een goede plek, en ik vond het eigenlijk niet echt overkomen. Dit is veel meer muziek voor in een kleine concertzaal, maar niet voor op een groot festivalpodium. Ik moet zeggen dat ik van sommige nummers best kon genieten, maar nergens pakte het me heel erg. Vervolgens trad Beirut op op het zelfde podium. Gelukkig was het hier iets rustiger en had ik de kans om meer naar voren te staan. Beirut gaf zeker geen wereldschokkende, maar toch wel een leuk concert. Het was een leuke afwisseling van alle gitaarmuziek. Ik moet wel zeggen dat het concert meer naar het einde toe mij wel wat meer pakte dan aan het begin. Na Beirut ben ik even terug naar de camping gegaan om even uit te rusten. Mijn compagnons gingen allemaal naar the Prodigy, maar aangezien ik die een week terug al op Sziget had gezien, kon ik naar Grizzly Bear, een concert waar ik al erg naar uit keek. Net zoals op de plaat heeft Grizzly Bear live ook een erg mooi en dromerig geluid. Ik stond bijna vooraan, dus ik kon precies zien wat er op het podium gebeurde. De podiumpresentatie was vrij statisch, maar een optreden met veel toeters en bellen was wat mij betreft ook niet nodig geweest. Als laatste heb ik nog de film Taking Woodstock gekeken in de Echo, de bioscoop van Lowlands. Een leuke film, maar dit moet volgens mij op een andere website besproken worden
.
Op dag 2 ben ik als eerst even gaan kijken bij Fakkelbrigade, eigenlijk vooral omdat ik een aantal jaar terug Opgezwolle erg leuk vond en ik meerdere malen een leuk concert van hun had gezien. Maar ik vond dit toch redelijk tegenvallen. De teksten klonken me wat ongeïnspireerd en de rest vond ik ook niet heel boeiend. Er werd mij van meerdere kanten aangeraden Patrick Wolf te gaan bekijken. Ik vond zijn verschijning wel leuk om te zien, maar de muziek blijft toch niet echt aan mij besteed. Het is mij net wat te kitsch en te songfestivalachtig. Plus ik vind de dancebeats de muziek nogal plat maken. Op zich jammer, want volgens mij is de jongen best een muzikaal talent. Hierna was het tijd voor de surprise act, wat natuurlijk niet echt een surprise meer was. De tent was stampvol en de verwachtingen waren hoog gespannen. Them Crooked Vultures kwamen op en het publiek reageerde vrij laaiend. Ik had zeker het idee naar knappe muzikanten te kijken, maar het concert wist mij niet de gehele tijd te boeien. Zo druk als het daar was, zo rustig was het bij Wilco, wat ik trouwens helemaal niet erg vond, want ik had een goede plek. Vanaf het eerste nummer wist Wilco me te pakken, en het liet me niet meer los. Ik was verbaasd over hoe goede muzikanten het eigenlijk wel niet zijn. Ze begonnen met een paar nummers van het meest recente album, maar speelden later nummers van hun hele discografie. Na een uur was het alweer voorbij, maar van mij had er nog wel een uur aan vast geplakt mogen worden. Waarschijnlijk mijn favoriete concert van heel lowlands 2009. Later ben ik nog gaan kijken naar Jack Penate, die een leuk en enthousiast concert gaf, maar de muziek miste wat mij betreft een beetje een eigen gezicht. Daarna nog een deel van Fever Ray gezien die een mysterieus en hypnotiserend optreden gaf, maar ik kon er wel erg weinig van zien omdat het erg donker was. Later op die avond ben ik nog even met de voetjes van de vloer gegaan bij de Alpha dj's.
Nadat ik 's ochtends mijn tent uit was gebrand kon ik me weer klaar maken voor een nieuwe dag. Ik besloot de dag te starten met Squarepusher, die wel zorgde voor een leuke bak herrie, maar na 3 kwartier had ik er wel genoeg van. Vampire Weekend gaven een leuke dansbare show, die goed tot zijn recht kwam met het zonnige weer. De podiumpresentatie was niet heel overtuigend, maar de muziek was goed. Daarna heb ik Snoop Dogg gezien/gehoord. Het was echt belachelijk druk en het geluid was niet zo best. Het optreden was vermakelijk, maar eigenlijk één groot cliché en wat mij betreft toch wat te veel een egotrip. Waarschijnlijk had ik dit leuker gevonden als ik een wat betere plek had, maar een geweldig optreden was het niet. Waar Snioop Dogg een cliché was binnen de hiphop, was Eagles of Death Metal dat binnen de rock & roll. Ik vond het optreden vrij matig, net zoals de muziek. Teksten als 'shit, god damn, I'm a man' weten mij niet echt te overtuigen. Zoiets is grappig voor één nummer, maar begon toch vrij snel saai te worden, en ben ik maar in het gras gaan zitten. Bloc Party speelde precies dezelfde set als op Sziget, met precies dezelfde trucjes, maar vooral de zanger gaf zich wel helemaal. De oude nummers werden nog steeds het meest enthousiast onthaald. Het nieuwe nummer One More Chance vond ik trouwens echt slappe hap. Afsluiter Arctic Monkeys speelden een gewaagde set. De set bevatte vooral aan het begin nogal nieuwe nummers, en het was erg donker met af en toe een zeer felle lichtshow. Ik vond het wel leuk dat de jongens er voor kozen geen greatest hits show er van te maken. In 2007 heb ik ze op rock werchter gezien, en ze lijken toch wel een stuk volwassener te zijn geworden. Zo'n nummer als I bet that you look good on the dancefloor was nog steeds energiek, maar verbleekte toch wel wat bij de nieuwere nummers. Ze sloten af met in mijn ogen het beste nummer van hun oevre, 505, die af en toe werd verstoord door dat hinderlijke handgeklap van het publiek. Ik vond het best een goede afsluiter, al denk ik dat mensen die voor de hits kwamen daar anders over denken.
Al met al vond ik het weer een erg leuke lowlands, die ondanks dat de line up van te voren wat mager leek, muzikaal ook erg leuk was. Het weer zat goed mee wat het geheel natuurlijk ook wat veraangenaamde. Lowlands blijft toch naar mijn bescheiden mening het leukste popfestival wat wij in Nederland hebben.
Het eerste concert wat ik bezocht was dat van Roosbeef, een bij vlagen wat knullig, maar zeker geen slecht concert. Ik kende slechts enkele nummers van haar, maar het concert verraste me toch wel in positieve zin. Mooie opbouw in veel nummers, en van de soms quasi valse uithalen van de zangeres kon ik best genieten. Nadat roosbeef voorbij was ging ik kijken bij the Tallest Man on Earth. Hij speelde in één van de kleinere tenten van lowlands, waardoor het concert toch wel wat intiemer werd. Ik was behoorlijk onder de indruk. Mooi gitaarspel, en een zeer overtuigende rauwe stem. Voor de mensen met wie ik was, was het even schrikken (zij kenden de muziek niet), klein schattig Zweeds mannetje komt het podium op, maar als hij begint te zingen klinkt het alsof hij meer whiskey dan water drinkt, en sigaren als sigaretten rookt. Na dit concert ging ik snel door naar Bon Iver, die in de veel grotere Grolsch tent speelde. Dit was het eerste tegenvallende concert van de dag. Misschien dat het vooraan wat beter overkwam, maar ik was te laat voor een goede plek, en ik vond het eigenlijk niet echt overkomen. Dit is veel meer muziek voor in een kleine concertzaal, maar niet voor op een groot festivalpodium. Ik moet zeggen dat ik van sommige nummers best kon genieten, maar nergens pakte het me heel erg. Vervolgens trad Beirut op op het zelfde podium. Gelukkig was het hier iets rustiger en had ik de kans om meer naar voren te staan. Beirut gaf zeker geen wereldschokkende, maar toch wel een leuk concert. Het was een leuke afwisseling van alle gitaarmuziek. Ik moet wel zeggen dat het concert meer naar het einde toe mij wel wat meer pakte dan aan het begin. Na Beirut ben ik even terug naar de camping gegaan om even uit te rusten. Mijn compagnons gingen allemaal naar the Prodigy, maar aangezien ik die een week terug al op Sziget had gezien, kon ik naar Grizzly Bear, een concert waar ik al erg naar uit keek. Net zoals op de plaat heeft Grizzly Bear live ook een erg mooi en dromerig geluid. Ik stond bijna vooraan, dus ik kon precies zien wat er op het podium gebeurde. De podiumpresentatie was vrij statisch, maar een optreden met veel toeters en bellen was wat mij betreft ook niet nodig geweest. Als laatste heb ik nog de film Taking Woodstock gekeken in de Echo, de bioscoop van Lowlands. Een leuke film, maar dit moet volgens mij op een andere website besproken worden
.Op dag 2 ben ik als eerst even gaan kijken bij Fakkelbrigade, eigenlijk vooral omdat ik een aantal jaar terug Opgezwolle erg leuk vond en ik meerdere malen een leuk concert van hun had gezien. Maar ik vond dit toch redelijk tegenvallen. De teksten klonken me wat ongeïnspireerd en de rest vond ik ook niet heel boeiend. Er werd mij van meerdere kanten aangeraden Patrick Wolf te gaan bekijken. Ik vond zijn verschijning wel leuk om te zien, maar de muziek blijft toch niet echt aan mij besteed. Het is mij net wat te kitsch en te songfestivalachtig. Plus ik vind de dancebeats de muziek nogal plat maken. Op zich jammer, want volgens mij is de jongen best een muzikaal talent. Hierna was het tijd voor de surprise act, wat natuurlijk niet echt een surprise meer was. De tent was stampvol en de verwachtingen waren hoog gespannen. Them Crooked Vultures kwamen op en het publiek reageerde vrij laaiend. Ik had zeker het idee naar knappe muzikanten te kijken, maar het concert wist mij niet de gehele tijd te boeien. Zo druk als het daar was, zo rustig was het bij Wilco, wat ik trouwens helemaal niet erg vond, want ik had een goede plek. Vanaf het eerste nummer wist Wilco me te pakken, en het liet me niet meer los. Ik was verbaasd over hoe goede muzikanten het eigenlijk wel niet zijn. Ze begonnen met een paar nummers van het meest recente album, maar speelden later nummers van hun hele discografie. Na een uur was het alweer voorbij, maar van mij had er nog wel een uur aan vast geplakt mogen worden. Waarschijnlijk mijn favoriete concert van heel lowlands 2009. Later ben ik nog gaan kijken naar Jack Penate, die een leuk en enthousiast concert gaf, maar de muziek miste wat mij betreft een beetje een eigen gezicht. Daarna nog een deel van Fever Ray gezien die een mysterieus en hypnotiserend optreden gaf, maar ik kon er wel erg weinig van zien omdat het erg donker was. Later op die avond ben ik nog even met de voetjes van de vloer gegaan bij de Alpha dj's.
Nadat ik 's ochtends mijn tent uit was gebrand kon ik me weer klaar maken voor een nieuwe dag. Ik besloot de dag te starten met Squarepusher, die wel zorgde voor een leuke bak herrie, maar na 3 kwartier had ik er wel genoeg van. Vampire Weekend gaven een leuke dansbare show, die goed tot zijn recht kwam met het zonnige weer. De podiumpresentatie was niet heel overtuigend, maar de muziek was goed. Daarna heb ik Snoop Dogg gezien/gehoord. Het was echt belachelijk druk en het geluid was niet zo best. Het optreden was vermakelijk, maar eigenlijk één groot cliché en wat mij betreft toch wat te veel een egotrip. Waarschijnlijk had ik dit leuker gevonden als ik een wat betere plek had, maar een geweldig optreden was het niet. Waar Snioop Dogg een cliché was binnen de hiphop, was Eagles of Death Metal dat binnen de rock & roll. Ik vond het optreden vrij matig, net zoals de muziek. Teksten als 'shit, god damn, I'm a man' weten mij niet echt te overtuigen. Zoiets is grappig voor één nummer, maar begon toch vrij snel saai te worden, en ben ik maar in het gras gaan zitten. Bloc Party speelde precies dezelfde set als op Sziget, met precies dezelfde trucjes, maar vooral de zanger gaf zich wel helemaal. De oude nummers werden nog steeds het meest enthousiast onthaald. Het nieuwe nummer One More Chance vond ik trouwens echt slappe hap. Afsluiter Arctic Monkeys speelden een gewaagde set. De set bevatte vooral aan het begin nogal nieuwe nummers, en het was erg donker met af en toe een zeer felle lichtshow. Ik vond het wel leuk dat de jongens er voor kozen geen greatest hits show er van te maken. In 2007 heb ik ze op rock werchter gezien, en ze lijken toch wel een stuk volwassener te zijn geworden. Zo'n nummer als I bet that you look good on the dancefloor was nog steeds energiek, maar verbleekte toch wel wat bij de nieuwere nummers. Ze sloten af met in mijn ogen het beste nummer van hun oevre, 505, die af en toe werd verstoord door dat hinderlijke handgeklap van het publiek. Ik vond het best een goede afsluiter, al denk ik dat mensen die voor de hits kwamen daar anders over denken.
Al met al vond ik het weer een erg leuke lowlands, die ondanks dat de line up van te voren wat mager leek, muzikaal ook erg leuk was. Het weer zat goed mee wat het geheel natuurlijk ook wat veraangenaamde. Lowlands blijft toch naar mijn bescheiden mening het leukste popfestival wat wij in Nederland hebben.
0
geplaatst: 24 augustus 2009, 14:05 uur
Gisteren nog een stuk van Grace Jones gezien op TV. Moet toch een bijzonder optreden zijn geweest. 

0
geplaatst: 24 augustus 2009, 16:24 uur
Bon Iver kwam inderdaad niet helemaal uit de verf, al kwam dat voor mij persoonlijk door het publiek, dat weer moeite had gewoon om even uur zn kop dicht te houden.
Mijn persoonlijke hoogtepunten waren Kasabian en Fever Ray, op de voet gevolgd door Wilco, Bloc Party, Boys Noize&Patrick Wolf en waarschijnlijk vergeet ik nu al een heleboel dingen. Zal eens even uitgebreider verslag schrijven morgen.
Mijn persoonlijke hoogtepunten waren Kasabian en Fever Ray, op de voet gevolgd door Wilco, Bloc Party, Boys Noize&Patrick Wolf en waarschijnlijk vergeet ik nu al een heleboel dingen. Zal eens even uitgebreider verslag schrijven morgen.
0
geplaatst: 24 augustus 2009, 16:30 uur
herman schreef:
Gisteren nog een stuk van Grace Jones gezien op TV. Moet toch een bijzonder optreden zijn geweest.
Dat was zeker meer dan indrukwekkend. (Geweldig hoe ze tijdens het laatste nummer loepzuiver zong en ook nog de hoelahoep wist hoog te houden. Ook grappig was het dat ze 2 ferme hijzen van een joint uit het publiek meerookte tussen 2 tekstregels door.)
Persoonlijke hoogtepunten;
-Grace Jones (met name het laatste kwartier)
-Them Crooked Vultures (waar het geluid binnen erg goed en buiten de Grolsch-tent erg slecht was)
-De Staat
-2 Many DJ`s
-Benjamin Herman
-Kitty, Daisy & Lewis
-Faith No More (al was het in 1997 veel leuker omdat Mike P. toen iets minder coked up was en betere zin had)
-Calexico
Tegenvallers waren m.i.;
-Eagles Of Death Metal (te lange pauze´s tussen de nummers in, ronduit rommelig geluid en behalve Chris Goss geen interessante gast-artiesten)
-The Living End (mij te gezapig, bij het 3e nummer ben ik maar gegaan, nota bene; hun debuutalbum draait toch nog regelmatig een rondje in mijn cd-spelert)
-Hank III (ookal is zijn opa een grootheid van jewelste, deze man heeft gewoon geen goede stem en een heel beperkt stembereik)
-Snoop Dogg (megadrukte bij de Alphatent voor deze overgewaardeerde artiest met weliswaar een paar lekkere nummers op zijn repertoire, )
0
geplaatst: 24 augustus 2009, 16:36 uur
Is er nog iemand die voor Gang Gang Dance heeft gekozen ipv Snoop Dogg? Ben erg benieuwd hoe ze waren aangezien ze voor mij tot nu toe het beste optreden van 2009 op hun naam hebben staan (Paradiso in februari).
0
geplaatst: 24 augustus 2009, 16:51 uur
Had ik dat nou goed gezien op tv? Deed Bas Bron mee bij De Staat?
0
geplaatst: 24 augustus 2009, 16:57 uur
Ploppesteksel schreef:
Jep, maar het voegde verdomd weinig toe!
0
geplaatst: 24 augustus 2009, 17:05 uur
Op de beelden hoorde ik inderdaad niet echt synths. Ze lieten dan ook maar slechts een minuutje zien..
0
geplaatst: 24 augustus 2009, 17:53 uur
obsessed schreef:
Is er nog iemand die voor Gang Gang Dance heeft gekozen ipv Snoop Dogg? Ben erg benieuwd hoe ze waren aangezien ze voor mij tot nu toe het beste optreden van 2009 op hun naam hebben staan (Paradiso in februari).
Fiona Fortuin schreef dit over Gang Gang Dance.
0
geplaatst: 24 augustus 2009, 18:02 uur
Ik zag ze op pukkelpop en vond het ge-wel-dig! Vanaf de 1e minuut al.
0
geplaatst: 24 augustus 2009, 18:02 uur
Bedankt voor de link, ik had dat al gelezen, maar ik neem 3voor12 niet al te serieus.
En tof dat het zo vet was op Pukkelpop. Dat doet me goed, dat ze maar snel weer een clubshow mogen doen hier in Nederland.
En tof dat het zo vet was op Pukkelpop. Dat doet me goed, dat ze maar snel weer een clubshow mogen doen hier in Nederland.
0
geplaatst: 24 augustus 2009, 18:06 uur
Enige minpuntje was dat ik dacht/hoopte dat de vlaggenzwaaier (die vanaf het begin al klaar stond naast het podium) een rapper was, dus ik zat me helemaal te verheugen op Princes. Dat bleef helaas wel uit. 
Speelden ze in Paradiso wel Princes?

Speelden ze in Paradiso wel Princes?
0
geplaatst: 24 augustus 2009, 18:08 uur
Nee volgens mij hebben ze die nog nooit live gedaan helaas. Kan er op YouTube ook niks van vinden (alleen een filmpje van in de studio). Die rapper schijnt trouwens best groot te zijn nu in de UK, heb ik gelezen?
0
geplaatst: 24 augustus 2009, 18:10 uur
Ja zoiets, hij heeft ook direct 3 clips bij z'n nieuwe plaat. Vond z'n vorige plaat wel leuk, maar die nieuwe singles klinken erg saai en standaard (en ook helemaal geen grime meer).
Princes live lijkt me echt geniaal. Wat mij betreft een van de allerbeste nummers van 2008.
Princes live lijkt me echt geniaal. Wat mij betreft een van de allerbeste nummers van 2008.
0
geplaatst: 24 augustus 2009, 19:05 uur
Nog meer mensen Opeth gezien?
Het is death metal, iets waar 90% van de lowlanders niets van moet hebben, maar het was gewoon ontzettend strak en muzikaal uitgevoerd. Geen toeters en bellen, maar gewoon brute nummers van een kwartier spelen. Het is voor de niet ingewijde luisteraar moeilijk in te komen, maar als je net als ondergetekende de nummers kent, is het echt een beleving van jewelste.
Het is death metal, iets waar 90% van de lowlanders niets van moet hebben, maar het was gewoon ontzettend strak en muzikaal uitgevoerd. Geen toeters en bellen, maar gewoon brute nummers van een kwartier spelen. Het is voor de niet ingewijde luisteraar moeilijk in te komen, maar als je net als ondergetekende de nummers kent, is het echt een beleving van jewelste.
0
geplaatst: 24 augustus 2009, 19:21 uur
Hoogtepunten:
- Them crooked Vultures, topmuzikanten waar het spelplezier vanaf druipt;
- Florence & the machine, wereldster in wording;
- Ghinzu, meer aandacht voor deze Waalse superband graag;
- Arctic Monkeys, oei wat een lef om je hele set te bouwen rondom de tragere en vettere nummers van je nieuwste album;
- Fever ray, je moet er even inkomen maar dan begint een geweldige trip;
- De Staat; internationale allure uit Nijmegen.
Ook leuk: Bloc Party, Maccabees, Kasabian, Vampire Weekend, Crystal antlers.
- Them crooked Vultures, topmuzikanten waar het spelplezier vanaf druipt;
- Florence & the machine, wereldster in wording;
- Ghinzu, meer aandacht voor deze Waalse superband graag;
- Arctic Monkeys, oei wat een lef om je hele set te bouwen rondom de tragere en vettere nummers van je nieuwste album;
- Fever ray, je moet er even inkomen maar dan begint een geweldige trip;
- De Staat; internationale allure uit Nijmegen.
Ook leuk: Bloc Party, Maccabees, Kasabian, Vampire Weekend, Crystal antlers.
0
BPDD
geplaatst: 24 augustus 2009, 19:22 uur
freakyy schreef:
Bon Iver kwam inderdaad niet helemaal uit de verf, al kwam dat voor mij persoonlijk door het publiek, dat weer moeite had gewoon om even uur zn kop dicht te houden.
.
.

The Wolves daarentegen was echt geweldig, het aanzwellende 'What might have been lost' uit heel wat kelen was toch goed voor flink wat kippenvel bij mij.
Verder waren mijn hoogtepunten Bloc Party, Fanfarlo, Maxïmo Park, Wilco (helaas niet een mooi plaatsje kunnen krijgen omdat ik net van Maxïmo Park kwam) en Beirut.
* denotes required fields.