Muziek / MusicMeter Live! / Lowlands
zoeken in:
0
geplaatst: 28 februari 2010, 18:22 uur
Lowlands is binnen een week al uitverkocht, zo lijkt het

3VOOR12 - Lowlands uitverkocht ! - 3voor12.vpro.nl

3VOOR12 - Lowlands uitverkocht ! - 3voor12.vpro.nl
0
geplaatst: 28 februari 2010, 18:24 uur
Wat is dat nu weer voor onzin zeg. Mijn bankpas was deze week kapot dus kon ik geen kaartjes kopen
.
.
0
rabbit
geplaatst: 28 februari 2010, 18:42 uur
Uhhh... herman. Ik geloof dat dat bericht uit 2000 stamt. 

0
geplaatst: 28 februari 2010, 18:44 uur
Hoewel het nieuws ook op lowlands.nl staat link je een bericht van tien jaar oud, Herman 

0
geplaatst: 28 februari 2010, 18:51 uur
Ah, ik had dat bericht op Google gevonden en gepost omdat ik een bericht van 3FM niet zo overtuigend vond. Verder niet gelezen. Foutje. 

0
geplaatst: 28 februari 2010, 19:26 uur
Pfoe, het is helemaal niet uitverkocht! Ze hadden een of andere fout gemaakt waardoor dat maar zo leek. Er zijn nog 10.000 kaarten naar het schijnt. Ik, en een aantal vrienden, hebben snel maar kaarten gekocht want waarschijnlijk zijn ze zo alsnog snel weg.
0
geplaatst: 28 februari 2010, 20:17 uur
Hoh, Lowlands uitverkocht. Couldn't care less.
Ik ben vorig jaar voor het eerst in 15 jaar nog eens afgezakt omdat ik me daar midden jaren 90 heel goed had geamuseerd. Heel puik georganiseerd, veel ruimte (al is dat voor een festival relatief) en een super affiche. Dus wij met een paar vrienden met de camper ernaartoe.
Nu kan het zijn dat ik als domme Belg de Nederlandse logica niet snap, maar het begon al met die campercamping: die lag dus helemaal aan het uiteinde van de campeersite, had geen winkel (in tegenstelling tot de 'gewone' campings) en de douces waren slechts beperkte tijd open, terwijl de andere douches 24/24 geopend waren. En voor die camperplaats moest je dus betalen.
Komt daar nog bij dat op ze die campersite, althans in onze dichtste geburen, de grootste debielen en lelijkste wijven hadden samengepropt. Werkelijk een vreselijke bende arrogante fils-a-papa rond onze 'deur' die - hoewel ze geen reet van muziek kenden - toch de grootste theorieën de wereld inbliezen. De ene al postsierlijker dan de andere. Zuipen konden ze ook al niet, wat hun gezeik na een 3-tal cans nog ondraaglijker maakte. Maar als 'gereserveerde' en goed opgevoede Belg hadden wij 'leven en laten leven' als motto. In tegenstelling tot die paar nerds die gesterkt door dat beetje alcohol wel hun arrogante karakter in volle glorie tentoon wilden spreiden, in de hoop de meegebrachte chicks te imponeren, liefst op de nek van een ander.
En dat terwijl op de tentencampings de meeste meiden er fantastisch uitzagen in hun roze bikini. Damn, hadden wij dat beklaagd dat wij een toch niet zo'n goedkoop camperticket hadden gekocht.
Ha!
Dit jaar wordt het terug Pukkelpop, nu al een paar jaar met een beter programma dan Lowlands en volgens onze laatste doortocht op LL, ook een veel betere sfeer.
But it's all in the eye of the beholder natuurlijk.
Ik ben vorig jaar voor het eerst in 15 jaar nog eens afgezakt omdat ik me daar midden jaren 90 heel goed had geamuseerd. Heel puik georganiseerd, veel ruimte (al is dat voor een festival relatief) en een super affiche. Dus wij met een paar vrienden met de camper ernaartoe.
Nu kan het zijn dat ik als domme Belg de Nederlandse logica niet snap, maar het begon al met die campercamping: die lag dus helemaal aan het uiteinde van de campeersite, had geen winkel (in tegenstelling tot de 'gewone' campings) en de douces waren slechts beperkte tijd open, terwijl de andere douches 24/24 geopend waren. En voor die camperplaats moest je dus betalen.

Komt daar nog bij dat op ze die campersite, althans in onze dichtste geburen, de grootste debielen en lelijkste wijven hadden samengepropt. Werkelijk een vreselijke bende arrogante fils-a-papa rond onze 'deur' die - hoewel ze geen reet van muziek kenden - toch de grootste theorieën de wereld inbliezen. De ene al postsierlijker dan de andere. Zuipen konden ze ook al niet, wat hun gezeik na een 3-tal cans nog ondraaglijker maakte. Maar als 'gereserveerde' en goed opgevoede Belg hadden wij 'leven en laten leven' als motto. In tegenstelling tot die paar nerds die gesterkt door dat beetje alcohol wel hun arrogante karakter in volle glorie tentoon wilden spreiden, in de hoop de meegebrachte chicks te imponeren, liefst op de nek van een ander.
En dat terwijl op de tentencampings de meeste meiden er fantastisch uitzagen in hun roze bikini. Damn, hadden wij dat beklaagd dat wij een toch niet zo'n goedkoop camperticket hadden gekocht.
Ha!
Dit jaar wordt het terug Pukkelpop, nu al een paar jaar met een beter programma dan Lowlands en volgens onze laatste doortocht op LL, ook een veel betere sfeer.
But it's all in the eye of the beholder natuurlijk.
0
geplaatst: 28 februari 2010, 21:56 uur
Poe!! Dat was even stressen met zijn alle
. Heb rond 7 uur als een malle maar twee walibitickets gekocht (misschien ga ik ze morgen nog inwisselen).
Iedereen die wil gaan raad ik aan om nu echt kaartjes te kopen. Ik denk dat het nu echt snel gaat. Ik voorspel.......... 12 maart
.
Kom nu maar op met die namen
.
@essence.
Ik heb ook wel eens mindere buren gehad op lowlands, kan gebeuren. Ik ben nooit op de camper afdeling geweest, maar rond camping 1t/m4 is sfeer altijd top 's avonds.
. Heb rond 7 uur als een malle maar twee walibitickets gekocht (misschien ga ik ze morgen nog inwisselen). Iedereen die wil gaan raad ik aan om nu echt kaartjes te kopen. Ik denk dat het nu echt snel gaat. Ik voorspel.......... 12 maart
. Kom nu maar op met die namen
. @essence.
Ik heb ook wel eens mindere buren gehad op lowlands, kan gebeuren. Ik ben nooit op de camper afdeling geweest, maar rond camping 1t/m4 is sfeer altijd top 's avonds.
0
Gallow
geplaatst: 28 februari 2010, 23:06 uur
essence schreef:
beter programma dan Lowlands, ook een veel betere sfeer..
beter programma dan Lowlands, ook een veel betere sfeer..

0
geplaatst: 28 februari 2010, 23:19 uur
Qua programma is het voor 75% hetzelfde...
Qua sfeer vond ik Pukkelpop ook wel een stuk beter.
Qua sfeer vond ik Pukkelpop ook wel een stuk beter.
0
geplaatst: 28 februari 2010, 23:44 uur
75% hetzelfde? Dan wint PP het wel erg sterk op die overige 25%. Want vorig jaar kon de tofste naam op lowlands nog niet tippen aan de op 5 na beste van pukkelpop, als ik me goed herinner.
Ben nooit op lowlands geweest en ken de historie van de optredende artiesten ook niet echt, dus kan me goed vergissen, maar toch zie ik dingen als Tortoise, Fennesz, Kraftwerk en My Bloody Valentine er niet zo gauw verschijnen.
Ben nooit op lowlands geweest en ken de historie van de optredende artiesten ook niet echt, dus kan me goed vergissen, maar toch zie ik dingen als Tortoise, Fennesz, Kraftwerk en My Bloody Valentine er niet zo gauw verschijnen.
0
geplaatst: 1 maart 2010, 08:45 uur
Gyzzz schreef:
75% hetzelfde? Dan wint PP het wel erg sterk op die overige 25%. Want vorig jaar kon de tofste naam op lowlands nog niet tippen aan de op 5 na beste van pukkelpop, als ik me goed herinner.
Afgelopen jaar heeft Lowlands echt lopen kutten, zwaar teleurgesteld was ik in de organisatie en dat voor het eerst in 8 jaar. De programma's zijn inderdaad meestal grotendeels hetzelfde, soms heeft 1 net wat leukere namen en soms de ander. 2008 was voor mij duidelijk een beter Lowlandsprogramma, maar vorig jaar mochten we niet eens een vergelijking maken. Er had toch iets van My bloody valentine, The Jesus lizard, Kraftwerk, Dinosaur jr. op Lowlands moeten staan.
Dit jaar heb ik dus wel een kaartje, maar deze wissel ik net zo makkelijk in als Lowlands het wederom verknalt.
0
geplaatst: 1 maart 2010, 10:26 uur
had geen winkel (in tegenstelling tot de 'gewone' campings
De gewone campings hebben ook geen winkels, ze liggen alleen dichter bij het terrein en de paar eettentjes die daarvoor liggen.
Ik zou trouwens niet weten wat er mis was met de organisatie vorig jaar. Alles was exact hetzelfde als het jaar ervoor, op wat artiesten in de verkeerde tenten na dan.
0
geplaatst: 1 maart 2010, 11:30 uur
Gyzzz schreef:
Ja, PP wint het op die 25%. PP heeft ook een iets vooruitstrevendere programmering. Heb op PP ook Blackalicious, Vladislav Delay en PJ Harvey gezien, die kom je ook niet zo snel op LL tegen volgens mij.
MBV zal wel te duur/lastig zijn geweest en qua electronic moet je sowieso niet in Biddinghuizen zijn. En heeft Lowlands ueberhaupt een hiphop-programmering?
0
geplaatst: 1 maart 2010, 11:42 uur
herman schreef:
Heb op PP ook Blackalicious, Vladislav Delay en PJ Harvey gezien, die kom je ook niet zo snel op LL tegen volgens mij.
MBV zal wel te duur/lastig zijn geweest en qua electronic moet je sowieso niet in Biddinghuizen zijn. En heeft Lowlands ueberhaupt een hiphop-programmering?
Heb op PP ook Blackalicious, Vladislav Delay en PJ Harvey gezien, die kom je ook niet zo snel op LL tegen volgens mij.
PJ Harvey toch echt op Lowlands gezien, een jaar of tien geleden weliswaar, maar toch! Blackalicious stond er ook ooit. En voor electro heb je zelfs een eigen tent: de X-ray.
0
geplaatst: 1 maart 2010, 11:43 uur
En heeft Lowlands ueberhaupt een hiphop-programmering?
Ja, in de Bravo is er best wat hiphop te zien, al zouden ze wat onbekendere namen mogen laten komen. Electronic is er inderdaad ook veel te vinden.
0
geplaatst: 1 maart 2010, 11:48 uur
Marco dB schreef:
En voor electro heb je zelfs een eigen tent: de X-ray.
En voor electro heb je zelfs een eigen tent: de X-ray.
Ik had het over electronic, niet over electro. Essentieel verschil. Maar volgens BoordAppel is het er wel te vinden. Zelf ben ik in 2001 voor het laatst op LL geweest, toen heb ik er nauwelijks iets van gezien.
0
geplaatst: 1 maart 2010, 14:56 uur
heb nog net een kaartje besteld.... Maar dit is echt van de zotte als er nog maar 3 namen bekend zijn. Persoonlijk denk dat er nog wel weer kaarten in de omloop komen, die bijvoorbeeld zijn opgekocht door handelaren
0
geplaatst: 1 maart 2010, 15:12 uur
Aan de ene kant zou je kunnen zeggen dat het totaal belachelijk is dat het festival uitverkoopt als alleen nog maar fucking Blink honderdtweeëntachtig en Admiral Frisbee bekend zijn.
Aan de andere kant zegt het toch wel iets over de kracht van de Lowlands-formule: blijkbaar is die al genoeg om uit te verkopen. Dan heb je toch wel goud in handen.
Aan de andere kant zegt het toch wel iets over de kracht van de Lowlands-formule: blijkbaar is die al genoeg om uit te verkopen. Dan heb je toch wel goud in handen.
0
geplaatst: 1 maart 2010, 15:15 uur
Het zou wel mooi zijn als er nu alleen nog maar Dries Roelvinks geboekt werden. 

0
geplaatst: 1 maart 2010, 15:32 uur
als het dan zo'n hype is geworden.. laat maar lekker zitten dan.
(hoef ik er ook niet meer over na te denken, dus dat scheelt weer)
(hoef ik er ook niet meer over na te denken, dus dat scheelt weer)
0
geplaatst: 1 maart 2010, 15:50 uur
Tja, op deze manier zijn de bezoekers van Lowlands zelf verantwoordelijk voor de zwakke line-up van de afgelopen jaren. De programmeurs hoeven nu niet meer hun beste beentje voor te zetten en zullen de interessante namen wel weer overlaten aan Pukkelpop.
0
geplaatst: 1 maart 2010, 15:58 uur
uitverkocht....belachelijk. Ik heb nog niet eens bedacht om er wel of niet naar toe te gaan.
0
geplaatst: 1 maart 2010, 16:00 uur
Ik ben opzich altijd wel tevreden over het electronic programma. Zo uit mijn blote hoofd zijn er acts als Miss Kittin, Booka Shade, James Holden, Diplo, Clark, Buraka Som Sistema, Vitalic, Benga, Apparat, Ellen Allien, Modeselektor geweest. Ik weet niet of het 'electronic' of 'electro' is, ik vind 't iig goed
.
Er zijn in vergelijking tot 2004/2005 wel steeds meer van dit soort acts gekomen (van daarvoor weet ik 't niet).
Verder is er ook altijd wel een drum n bass avond (heb dat wel een beetje gezien). Vorig jaar waren grote acts Boys Noize en Crookers, dat was wel minder. Jaar daarvoor op een avond Miss Kittin en Diplo dat was zeker mooi
.
Dat vorig My Bloody Valentine ontbrak op het affiche vond ik wel balen. Lowlands is voor mij sowieso niet meer het festival van de grote bands (goh weer de Editors), maar vooral van de kleine tentjes, Lima, X-ray, India daar gebeurt het
.
.Er zijn in vergelijking tot 2004/2005 wel steeds meer van dit soort acts gekomen (van daarvoor weet ik 't niet).
Verder is er ook altijd wel een drum n bass avond (heb dat wel een beetje gezien). Vorig jaar waren grote acts Boys Noize en Crookers, dat was wel minder. Jaar daarvoor op een avond Miss Kittin en Diplo dat was zeker mooi
.Dat vorig My Bloody Valentine ontbrak op het affiche vond ik wel balen. Lowlands is voor mij sowieso niet meer het festival van de grote bands (goh weer de Editors), maar vooral van de kleine tentjes, Lima, X-ray, India daar gebeurt het
.
0
SillyWilly
geplaatst: 1 maart 2010, 16:10 uur
Dwejkk_ schreef:
Lowlands is voor mij sowieso niet meer het festival van de grote bands (goh weer de Editors), maar vooral van de kleine tentjes, Lima, X-ray, India daar gebeurt het
.
Lowlands is voor mij sowieso niet meer het festival van de grote bands (goh weer de Editors), maar vooral van de kleine tentjes, Lima, X-ray, India daar gebeurt het
. Hier betrap ik mezelf inderdaad ook op. Vooral 's avonds laat is het genieten in de kleinere tenten waar je tot diep in de nacht kan dansen. In de 2008-editie heb ik in de Bravo ook genoten van Simian Mobile Disco, met net zo'n mooie show als Diplo een avond eerder.
0
geplaatst: 1 maart 2010, 16:21 uur
Op slechtere dagen in het leven kijk ik altijd even terug naar dit filmpje
.
Vorig jaar Buraka Som Sistema, was wel in de Bravo (grote tent), maar tijdens Them Crooked Vultures. Zij waren het gesprek van de dag daar. Terwijl 3/4e van het festival probeerde een glimp op te kunnen vangen van TCV, ging een paar 100 meter verder het dak er totaal af bij Buraka
.
. Vorig jaar Buraka Som Sistema, was wel in de Bravo (grote tent), maar tijdens Them Crooked Vultures. Zij waren het gesprek van de dag daar. Terwijl 3/4e van het festival probeerde een glimp op te kunnen vangen van TCV, ging een paar 100 meter verder het dak er totaal af bij Buraka
.
0
the x
geplaatst: 1 maart 2010, 16:43 uur
voor de cjp-leden, daar zijn nog kaarten verkrijgbaar
net nog besteld 
edit: nu ook voor cjp-leden uitverkocht
net nog besteld 
edit: nu ook voor cjp-leden uitverkocht
0
geplaatst: 1 maart 2010, 19:11 uur
itchy schreef:
Er komen toch wel bands die ik tof vind. En dat is denk ik de reden voor de meeste mensen om al een kaartje te kopen.
Cygnus schreef:
Tja, op deze manier zijn de bezoekers van Lowlands zelf verantwoordelijk voor de zwakke line-up van de afgelopen jaren.
Tja, op deze manier zijn de bezoekers van Lowlands zelf verantwoordelijk voor de zwakke line-up van de afgelopen jaren.
De laatste twee jaar was de line-up in ieder geval prima.
Het schijnt trouwens dat Glastonbury altijd al binnen enkele uren uitverkocht is. Die kant zal Lowlands ook wel op gaan.
Dwejkk_ schreef:
Ik ben opzich altijd wel tevreden over het electronic programma. Zo uit mijn blote hoofd zijn er acts als Miss Kittin, Booka Shade, James Holden, Diplo, Clark, Buraka Som Sistema, Vitalic, Benga, Apparat, Ellen Allien, Modeselektor geweest. Ik weet niet of het 'electronic' of 'electro' is, ik vind 't iig goed
Dat zijn allemaal fraaie namen inderdaad. Ook Squarepusher, Promo, Bong-Ra, DJ Scotch Egg, Huoratron en Slagsmålsklubben hebben er acte de presence gegeven. Genoeg electronic te vinden in ieder geval.
* denotes required fields.