MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Lowlands

zoeken in:
BoordAppel schreef:
Wat een kutline up inderdaad...

Op Lowlands vind je altijd wel iets van je gading als muziekliefhebber. Dit zijn nou eenmaal geen namen waarmee je 60.000 mensen naar de polder trekt.

De namen die BoordAppel noemt zijn zeker niet mis. Was 2002 niet het jaar dat ook Tiesto speelde? Heb wel eens gehoord dat hij een minder leuk publiek met zich mee nam. Was er toen overigens niet bij, 2004 was mijn eerste jaar (het oranje bandje bungelt nog aan enkele draadjes aan mijn arm ).

Die staat inderdaad ook bij de line up op wikipedia.

BoordAppel schreef:
In 2002: 2 Many DJ's, Aesop Rock, Antipop Consortium, DJ Shadow, Opgezwolle, The Notwist, Mr. Lif, Flip Kowlier, Jaga Jazzist, Incubus, RJD2, Speedy J, Timo Maas, Underworld.

Wat een kutline up inderdaad...

BRMC, Zornik, Royksopp, Flogging molly, Beta band, Ikara colt, Millionaire, Roy Paci, Breeders, The Apers, Jaya the cat, Face tomorrow.

Nee heel vervelend inderdaad.

Iedereen die Diplo volgt op twitter wist het al: Major Lazer op Lowlands 2010!!!! http://twitter.com/Faberge505/statuses/9995312494

Ik ben nu al tevreden met de line-up (Major Lazer / Plastikman).

Diplo was echt geweldig 2 jaar geleden. Major Lazer zal ook wel een gezellig feestje worden.

Diplo was inderdaad heel fijn @ LL '08! Mooi feestje, ook leuk dat ze van die grote ballonnen/ballen loslieten ..

Major Lazer was toch allang bekend? Een must-go, voor als je naar Lowlands gaat.

Nieuwe namen: The xx, Burning Spear en The Specials

Van de Pukkelpop line-up zie ik nog heel graag: Four Tet en Joker. Dan ben ik tevreden .

Flaming Lips, Hot Chip, 2 Many Djs / Soulwax en Diplo mogen er ook zeker bij.

Diplo zal vast op Lowlands komen, Major Lazer is er immers ook.

Dat zou een goede keuze zijn .

Dat Fat Freddy's Drop is trouwens ook erg fijn zeg .

Poa
Nog een paar namen erbij:

Massive Attack
NOFX
OK Go
Pendulum
Placebo
Queens of the Stone Age
Snow Patrol
Thirty Seconds to Mars

Waarom heb ik kaarten voor Pink Pop!

BPDD
Waarschijnlijk omdat je niet had verwacht dat Lowlands een tweede Pinkpop zou worden.
Ik ook niet trouwens.

Compleet overzicht aangekon....
Ik hoop toch echt dat de namen die nog moeten komen wat meer naar mijn tevredenheid zijn, van de voorlopig bekende namen ben ik eigenlijk alleen blij met the XX en Massive Attack.
Waar blijven Beach House, The National, The Arcade Fire, Foals etc?
Als deze lijn zich gaat doorzetten verkoop ik mijn kaartje en ga ik naar Haldern Pop (€80 goedkoper, met o.a The National, Fanfarlo, Efterklang en The Low Anthem) of iets dergelijks.

Update: Lees net dat The Kooks en Mumford & Sons ook komen, iemand interesse in een kaartje?

Ik verbaas me ook over de line-up. Ik vind het behoorlijk veilig in niet verrassend voor Lowlands met bands als QOTSA, Placebo en Snow Patrol.

BPDD schreef:
Waarschijnlijk omdat je niet had verwacht dat Lowlands een tweede Pinkpop zou worden.
Ik ook niet trouwens.

Ik lees dit soort opmerkingen op meerdere websites en ik snap het niet helemaal. Alsof de Alphabands van Lowlands ooit van een ander niveau zijn geweest. Dit zijn eenmaal de grote bands waar "alternatief" Nederland naar luistert.
Als ik even terugkijk in mijn programmaboekjes van 2004-2009 en alleen naar de Alpha-tent kijk lees ik namen als: Offspring, Faithless, Kaiser Chiefs, Marilyn Manson, Korn, Anouk, Panic at the Disco, Editors, The Killers, Chris Cornell, Kings of Leon, The Wombats, The Kooks, Plain White T's, Razorlight en Lily Allen.

Sorry maar ik zie het verschil echt niet tussen deze namen en Snow Patrol, Mumford and Sons, Kooks en 30 Seconds to Mars. Allemaal een beetje van die namen die veel op 3fm worden gedraaid en inderdaad ook makkelijk op Pinkpop kunnen staan. Maar zo is Lowlands dus toch altijd geweest, of niet?

Ik vind het allemaal niet erg dat het er is. Ik ben nooit echt onder de indruk geweest van de Alphabands op Lowlands. Je kan het altijd wel raden wat er weer gaat staan, maar dat maakt mij echt niet uit. Voor mij is Lowlands de Xray, India, Bravo en Lima en af en toe naar de Alpha voor namen als Snoop Dogg en Lily Allen.

Als ik jou was zou ik je kaartje niet verkopen, omdat er, inderdaad, twee ruknamen bijkomen. Sowieso eerst even wachten op het electronicprogramma, daar staan de laatste drie jaar steeds meer interessante namen tussen. Ook zou ik wachten tot de kleinere namen bekend worden gemaakt (meestal op het allerlaatste moment), daar zitten meestal de échte verassende namen tussen .

Gelukkig heb ik geen kaartje voor deze Pinkpop editie van Lowlands. Er moeten wel veel heel goede dingen bijkomen, ga ik Lowlands komend jaar interessant vinden. Alleen Massive Attack spreekt me aan.

tja het valt allemaal een beetje tegen tot dusver , maar lowlands is nu bezig met de grotere namen denk ik , er komt vast nog wel leuk onbekender spul bij. iig weet ik nog een naam nl Tim Knol.

@BPDD ik wil je kaartje wel hoor ! ik kom hem wel even halen ook , normale prijs???

BPDD schreef:

Als deze lijn zich gaat doorzetten verkoop ik mijn kaartje en ga ik naar Haldern Pop (€80 goedkoper, met o.a The National, Fanfarlo, Efterklang en The Low Anthem) of iets dergelijks.

Haldern Pop is uitverkocht !!
Gelukkig heb ik daar wel een kaartje voor.
Ik was voor Lowlands te laat maar ik kan er niet echt om treuren.

Voor mij is Lowlands de Xray, (...) Bravo (...) en af en toe naar de Alpha voor namen als Snoop Dogg en Lily Allen.

Er komen nog een hoop namen bij die wel tot de verbeelding spreken, er zijn nog amper Bravo en Xray namen bekend gemaakt. Maar waarschijnlijk hebben veel zeurpieten hier daar nog nooit van gehoord.

BPDD
Dwejkk_ schreef:
(quote)

Ik lees dit soort opmerkingen op meerdere websites en ik snap het niet helemaal. Alsof de Alphabands van Lowlands ooit van een ander niveau zijn geweest. Dit zijn eenmaal de grote bands waar "alternatief" Nederland naar luistert.
Als ik even terugkijk in mijn programmaboekjes van 2004-2009 en alleen naar de Alpha-tent kijk lees ik namen als: Offspring, Faithless, Kaiser Chiefs, Marilyn Manson, Korn, Anouk, Panic at the Disco, Editors, The Killers, Chris Cornell, Kings of Leon, The Wombats, The Kooks, Plain White T's, Razorlight en Lily Allen.

Sorry maar ik zie het verschil echt niet tussen deze namen en Snow Patrol, Mumford and Sons, Kooks en 30 Seconds to Mars. Allemaal een beetje van die namen die veel op 3fm worden gedraaid en inderdaad ook makkelijk op Pinkpop kunnen staan. Maar zo is Lowlands dus toch altijd geweest, of niet?

.

Ik begrijp natuurlijk wel dat op het affiche van Lowlands ook altijd wat 'grote namen' prijken.
Dat is in principe geen probleem voor mij, vorig jaar heb ik bijvoorbeeld nog de Arctic Monkeys en White Lies meegepakt in de Alpha.
Aanleiding voor het -vooruit, ik geef het toe- wat overdramatische bericht was dat er normaal gesproken een reeks kleinere namen (goede folk/indiebandjes etc) tegenover het Alpha-geweld staan, deze balans lijkt bij de eerste aankondigingen een beetje zoek.
Als ik de komst van alle '3FM-bandjes' combineer met de snelle uitverkoop van de kaartjes bekruipt me toch een wat angstig gevoel.
Een gevoel dat al ontstond in de dagen voor de kaartverkoop, toen ik tot mijn verbazing vernam dat enkele strikt top 40 luisterende klasgenoten ook overwogen kaartjes te halen.
Dan begint een mens toch te vrezen dat de directie een knieval naar de voorkeuren van een dergelijk publiek zou gaan maken.

Voorlopig ga ik maar van uit dat mijn bange vermoedens irreëel zijn, waarom zou een festival de zo succesvolle formule veranderen?
Vol verwachting kijk ik uit naar de nog aan te kondigen namen, opdat het weer een mooie editie mag worden.
Ik zeg het nog maar even voor de duidelijkheid, ik ben niet serieus van plan om mijn kaartje te verkopen (zie de ).
Dus ja, bij deze mijn excuses voor mensen die dachten mijn kaartje over te kunnen nemen.
@ De_nis: veel plezier op Haldern Pop, ik voel een vage jaloezie.

LowLands blijft uiteindelijk altijd een geweldig feest.

Joker komt naar Biddinghuizen . Die stond erg hoop op mijn wishlist.

hoop = hoog

odi
Air heeft zichzelf bevestigd via Myspace !!

Tot nu toe bevestigd op de LL-site;

3OH!3
ADMIRAL FREEBEE
AIR
ALL TIME LOW
A-TRAK
BLINK-182
BLOOD RED SHOES
BLOODY BEETROOTS DEATH CREW 77
BURNING SPEAR
CLARKE, DAVE
DEADMAU5
DELPHIC
FAT FREDDY'S DROP
GENTLEMAN & THE EVOLUTION
JOKER
KOOKS, THE
MARINA AND THE DIAMONDS
MASSIVE ATTACK
MUMFORD & SONS
NOFX
OK GO
PEGATINA, LA
PENDULUM (LIVE)
PLACEBO
QUEENS OF THE STONE AGE
RICHIE HAWTIN PRESENTS PLASTIKMAN LIVE
SLEEPY SUN
SNOW PATROL
SPECIALS, THE
STAFF BENDA BILILI
THIRTY SECONDS TO MARS
TWO DOOR CINEMA CLUB
XX, THE

BPDD
Al mijn bedenkingen over de line-up zijn als sneeuw voor de zon verdwenen, want: The National komt .

The National, ha fijn!

Band of Horses komen op het horizontaal geprogrammeerde Pukkelpop, mogen van mijn part er ook wel bij op Lowlands.

En weer wat nieuwe namen:

LCD Soundsystem // Hot Chip // The Low Anthem // Band Of Horses // Foals // Minus The Bear // The Soft Pack // Surfer Blood // Kees van Hondt // Shantel & Bucovina Club Orkestar // Figli Di Madre Ignota // Tim Knol // Moss // Against Me! // Frightened Rabbit

Gast
geplaatst: vandaag om 22:12 uur

geplaatst: vandaag om 22:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.