Muziek / MusicMeter Live! / Lowlands
zoeken in:
0
geplaatst: 6 juli 2010, 16:37 uur
Mooie line up deze vooral Mark Lanegan, Tame Impala en The Low Anthem zou ik wel eens willen gaan bekijken...
0
geplaatst: 8 juli 2010, 00:05 uur
Inderdaad, Mark Lanegan zou ik graag willen zien. Verder lijken me Lcd Sound System, Queens Of The Stone Age, Massive Attack ook niet de minste. En ja er staan inderdaad nog veel meer vette namen op de lijst. Ik begin stiekem toch wel te balen dat ik niet heen ga.
Ach, dan moet ik maar wat meer cd's gaan kopen, en in de tuin hiervan gaan genieten met een lekker koud biertje. Tenminste als het dit weer blijft...
Ach, dan moet ik maar wat meer cd's gaan kopen, en in de tuin hiervan gaan genieten met een lekker koud biertje. Tenminste als het dit weer blijft...
0
geplaatst: 8 juli 2010, 00:14 uur
Er zit wel wat leuks tussen, maar ik zou pas echt blij worden met de komst van; Kamchatka, Clutch, Year Long Disaster, The Atomic Bitchwax, Immortal Technique, Fink, Municipal Waste en Sharon Jones & the Dap-Kings.
Hoe dan ook weet ik nu al wel weer dat ik mijn 16e keer Lowlands een leuk weekendje ga hebben met fijne vrienden en gezelligheid!
Hoe dan ook weet ik nu al wel weer dat ik mijn 16e keer Lowlands een leuk weekendje ga hebben met fijne vrienden en gezelligheid!
0
geplaatst: 12 juli 2010, 20:35 uur
MichelDumoulin schreef:
Er zit wel wat leuks tussen, maar ik zou pas echt blij worden met de komst van; Kamchatka, Clutch, Year Long Disaster, The Atomic Bitchwax, Immortal Technique, Fink, Municipal Waste en Sharon Jones & the Dap-Kings.
Amen, er mag wel wat meer (stoner)rock/metal/punk in de mix. Kunnen makkelijk ook wat Nederlandse band laten komen, loopt genoeg kwaliteit rond in ons koude kikkerlandje, Astrosoniq, 3 Speed Automatic, Gomer Pyle, of iets dergelijks.
Niks mis met electronische muziek maar heb nu het gevoel dat het meerendeel het is geworden.

0
geplaatst: 13 juli 2010, 12:02 uur
Fza schreef:
Niks mis met electronische muziek maar heb nu het gevoel dat het meerendeel het is geworden.
Dat gevoel heb ik ook. Het is natuurlijk prima dat er breed geprogrammeerd wordt en het is ook leuk om te zien dat mensen kennis maken met andere muziek dan waar ze normaliter naar luisteren.
Toch zie ik de laatste jaren een lichte verschuiving naar het DJ-gebeuren ten opzichte van de bandjes.
Het aandeel stevige rock is een beetje een ondergeschoven kindje geworden, zo lijkt het. Terwijl er toch voldoende mensen op Lowlands rondlopen die hier oren naar hebben.
Misschien zie ik het verkeerd en zijn wij, rockliefhebbers, steeds meer een minderheid aan het worden. Toch voelt het m.i. niet helemaal in orde.
Nu zullen er mensen zijn die argumenten aandragen als; dan ga je toch lekker naar een ander festival. Maar juist die diversiteit spreekt me zo aan op het Lowlands-festival.
Ik pleit dan ook voor een beetje meer 'gitaar-herrie'!
0
geplaatst: 13 juli 2010, 12:31 uur
Weliswaar geen metal, maar een band als The Black Keys zou daarom ook prima in het programma passen, Michel. 

0
geplaatst: 13 juli 2010, 12:57 uur
Chronos85 schreef:
Weliswaar geen metal, maar een band als The Black Keys zou daarom ook prima in het programma passen, Michel.
Zeker!!

0
geplaatst: 13 juli 2010, 14:02 uur
Of progrock, op de 2de Lowlands stond Pink Floyd nog. 
Ik zal die Black Keys maar is moeten checken dan.
En er is een nieuw podium? ogoNONogo? Een 'rock-kelder'?

Ik zal die Black Keys maar is moeten checken dan.
En er is een nieuw podium? ogoNONogo? Een 'rock-kelder'?

0
geplaatst: 13 juli 2010, 15:11 uur
Absoluut Fza, nieuwste album Brothers is echt fantastisch, maar je moet ook absoluut de albums hiervoor beluisteren...
0
geplaatst: 13 juli 2010, 19:23 uur
DR. LEKTROLUV LIVE AT LOWLANDS 2010
Dr. Lektroluv has been confirmed for the well known Dutch festival Lowlands taking place in Biddinghuizen. He will be playing on the 22nd of August. If you don't have a ticket yet, well, bad luck, because the festival has been sold-out since a while. If you do have a ticket, be sure to be on time for the Dr.'s dj-set, because he will be recording his next live-cd at Lowlands! Yep, that's right, the eagerly awaited follow-up to his amazing Live @ Pukkelpop cd. Don't miss it and get your cheers recorded on tape!
Bron: Lektroluv Newsletter.
Dr. Lektroluv has been confirmed for the well known Dutch festival Lowlands taking place in Biddinghuizen. He will be playing on the 22nd of August. If you don't have a ticket yet, well, bad luck, because the festival has been sold-out since a while. If you do have a ticket, be sure to be on time for the Dr.'s dj-set, because he will be recording his next live-cd at Lowlands! Yep, that's right, the eagerly awaited follow-up to his amazing Live @ Pukkelpop cd. Don't miss it and get your cheers recorded on tape!
Bron: Lektroluv Newsletter.
0
geplaatst: 14 juli 2010, 17:07 uur
@Fza, MichelDumoulin
Mee eens! Daarom ben ik ook blij dat My Favorite Scar op de billing staat. Als je ze nog niet kent:
My Favorite Scar is een Nederlandse rockband die doet denken aan een mix van Killing Joke, Sisters of Mercy, Rammstein, OSI, Tool and Alice in Chains. Ze zijn onlangs getekend door Universal, waarbij ze de EP 'Waste' uitbrachten. Op 6 augustus komt het eerste album uit en deze week lanceerden ze hun nieuwe single 'Kingsize' op Youtube.
Videootjes:
Kingsize
Waste
Ze staan dit weekend ook op Zwarte Cross.
Mee eens! Daarom ben ik ook blij dat My Favorite Scar op de billing staat. Als je ze nog niet kent:
My Favorite Scar is een Nederlandse rockband die doet denken aan een mix van Killing Joke, Sisters of Mercy, Rammstein, OSI, Tool and Alice in Chains. Ze zijn onlangs getekend door Universal, waarbij ze de EP 'Waste' uitbrachten. Op 6 augustus komt het eerste album uit en deze week lanceerden ze hun nieuwe single 'Kingsize' op Youtube.
Videootjes:
Kingsize
Waste
0
geplaatst: 16 juli 2010, 02:16 uur
joyce1991 schreef:
@Fza, MichelDumoulin
Videootjes:
Kingsize
Waste
@Fza, MichelDumoulin
Videootjes:
Kingsize
Waste
Bedankt voor de tip Joyce. Ik heb de clipjes even gechecked, maar het is niet mijn ding vrees is. Muzikaal weinig op aan te merken maar mij iets te 'poppy' voor mijn smaak. De synthesizers hadden wat mij betreft ook niet gehoeven. Ik denk dat ik op LL een ander bandje ga uitchecken.

0
geplaatst: 16 juli 2010, 13:26 uur
Tame Impala al gecheckt, Michel? Fijne psychedelische rockmuziek van hetzelfde label als Wolfmother. Daily Bread is trouwens ook wel een heel fijn rockbandje...
0
geplaatst: 19 juli 2010, 09:31 uur
Waarom nou weer Anouk?
, verder ben ik toch erg blij met Gonjasufi en I Am Kloot...
, verder ben ik toch erg blij met Gonjasufi en I Am Kloot...
0
geplaatst: 19 juli 2010, 12:17 uur
Ook wel benieuwd naar Gonjasufi.
Ik ga mij toch wel een beetje zorgen maken dat Four Tet niet meer komt. Hij staat vrijdag op Pukkelpop en zaterdag ergens in Denenmarken. Hopelijk kan hij zondag
.
Ik ga mij toch wel een beetje zorgen maken dat Four Tet niet meer komt. Hij staat vrijdag op Pukkelpop en zaterdag ergens in Denenmarken. Hopelijk kan hij zondag
.
0
geplaatst: 19 juli 2010, 13:13 uur
Er werd op 3fm gesteld dat dit bijna alle namen waren, wat erg vreemd is gezien het aantal bevestigingen, zeker in vergelijking met vorige twee jaren. Festival agenda van Festivalinfo
147 nu nog maar bevestigd, terwijl er vorig jaar 195 waren!!
147 nu nog maar bevestigd, terwijl er vorig jaar 195 waren!!
0
geplaatst: 19 juli 2010, 14:35 uur
Hmm ja wel vreemd, misschien zijn de pauzes tussen de concerten weer wat groter geworden, afgelopen jaren werden die steeds korter.
Hopelijk komt Q-Tip nog, die stond op het gelekte namenlijstje van een paar maanden terug, maar is nog steeds niet bevestigd
.
Hopelijk komt Q-Tip nog, die stond op het gelekte namenlijstje van een paar maanden terug, maar is nog steeds niet bevestigd
.
0
geplaatst: 21 juli 2010, 14:53 uur
@MichelDumoulin Graag gedaan =)
Ik hoop wel dat er wat volk op afkomt op LL, ik gun ze wel een volle tent.
Ik hoop wel dat er wat volk op afkomt op LL, ik gun ze wel een volle tent.
0
geplaatst: 27 juli 2010, 18:15 uur
Bedankt voor de tip, indeed, Joyce! Ik zag ze al op de billing staan, maar had er nog geen aandacht aan gegeven. Zal het zeker even gaan checken.
Veel plezier alvast, iedereen!
Veel plezier alvast, iedereen!
0
geplaatst: 29 juli 2010, 18:02 uur
Auw Joker en Major Lazer tegelijkertijd
.
The xx en Nosaj Thing ook
.
Verder ben ik erg tevreden en moet ik stellen dat er teveel goede acts staan en dat is helemaal niet erg
.
Wat ik wil zien:
Vrijdag
14.00 Jaga Jazzist | Bravo of 14.00 King Midas Sound | X-Ray
16.50 Broken Bells | Alpha
17.30 Fat Freddy’s Drop | Bravo
19.00 Caribou | X-Ray
19.45 Air | Bravo
21.10 The Specials | Grolsch of 21.15 Tame Impala | Charlie
22.00 Flying Lotus | India
01.00 Martyn | X-Ray
02.30 Sub Focus | Bravo
Zaterdag
13.00 Walls | X-Ray
14.40 Typhoon + New Cool Collective | Alpha
15.30 Burning Spear | Grolsch
16.30 Gomes vs Brutuzz | Bravo
17.20 The Hundred in the Hands | X-Ray of 17.30 Magnetic Man | Bravo
18.15 Vieux Farka Touré | Lima
20.00 Local Natives | India
21.00 LCD Soundsystem | Grolsch
21.30 Richie Hawtin Presents Platikman Live | Bravo
22.00 Beach House | India of 22.00 Holy Fuck | X-Ray
00.30 Actress | X-Ray
01.30 Floating Points | X-Ray
03.00 Aeroplane | X-Ray
Zondag
13.00 Mount Kimbie | X-Ray
14.00 Staff Benda Bilili | Bravo
15.30 Yeasayer | Grolsch
16.00 Gonjasufi | X-Ray
17.10 The National | Grolsch
19.00 The xx | Grolsch of 19.00 Nosaj Thing | X-Ray
19.40 Hot Chip | Bravo
20.30 Hudson Mohawke | X-Ray
21.00 Massive Attack | Grolsch
21.45 Fool’s Gold | Lima
23.00 A-Trak | Bravo
00.30 Major Lazer | Bravo of 00.30 Joker | X-Ray
02.00 Breakage | X-Ray
03.30 Boemklatsch | Bravo / 03.30 Gomes vs Brutuzz | X-Ray
.The xx en Nosaj Thing ook
.Verder ben ik erg tevreden en moet ik stellen dat er teveel goede acts staan en dat is helemaal niet erg
.Wat ik wil zien:
Vrijdag
14.00 Jaga Jazzist | Bravo of 14.00 King Midas Sound | X-Ray
16.50 Broken Bells | Alpha
17.30 Fat Freddy’s Drop | Bravo
19.00 Caribou | X-Ray
19.45 Air | Bravo
21.10 The Specials | Grolsch of 21.15 Tame Impala | Charlie
22.00 Flying Lotus | India
01.00 Martyn | X-Ray
02.30 Sub Focus | Bravo
Zaterdag
13.00 Walls | X-Ray
14.40 Typhoon + New Cool Collective | Alpha
15.30 Burning Spear | Grolsch
16.30 Gomes vs Brutuzz | Bravo
17.20 The Hundred in the Hands | X-Ray of 17.30 Magnetic Man | Bravo
18.15 Vieux Farka Touré | Lima
20.00 Local Natives | India
21.00 LCD Soundsystem | Grolsch
21.30 Richie Hawtin Presents Platikman Live | Bravo
22.00 Beach House | India of 22.00 Holy Fuck | X-Ray
00.30 Actress | X-Ray
01.30 Floating Points | X-Ray
03.00 Aeroplane | X-Ray
Zondag
13.00 Mount Kimbie | X-Ray
14.00 Staff Benda Bilili | Bravo
15.30 Yeasayer | Grolsch
16.00 Gonjasufi | X-Ray
17.10 The National | Grolsch
19.00 The xx | Grolsch of 19.00 Nosaj Thing | X-Ray
19.40 Hot Chip | Bravo
20.30 Hudson Mohawke | X-Ray
21.00 Massive Attack | Grolsch
21.45 Fool’s Gold | Lima
23.00 A-Trak | Bravo
00.30 Major Lazer | Bravo of 00.30 Joker | X-Ray
02.00 Breakage | X-Ray
03.30 Boemklatsch | Bravo / 03.30 Gomes vs Brutuzz | X-Ray
0
geplaatst: 30 juli 2010, 21:18 uur
Toen ik vandaag het blokkenschema checkte kwam ik er pas achter dat Flying Lotus en Sub Focus ook op LL staan
Wel jammer van Blink en Enter The Void maar ik denk dat Flying Lotus wel de moeite waard is om live te zien 
Wel jammer van Blink en Enter The Void maar ik denk dat Flying Lotus wel de moeite waard is om live te zien 
0
geplaatst: 3 augustus 2010, 17:30 uur
sjezem djwekk.. Je hebt wel een flinke lijst namen die je wil gaan bekijken. Voor mij wordt het deze Lowlands veel ontdekken. Er zijn maar een paar namen die echt niet wil missen.. maar dat zijn er misschien twee per dag. Verder vind ik de electo idd de overhand nemen. Waar is de lekkere metal en punk gebleven? Desalniettemin ga ik me prima vermaken in de bravo op vrijdag. En ja dat is allemaal electro, maar toch mis ik de gitaren..
0
geplaatst: 5 augustus 2010, 02:15 uur
O ik ga sowieso niet alles van dat lijstje zien hoor. Als ik eerlijk ben kan heel veel missen (alleen Major Lazer en Caribou moet ik echt zien). Uiteindelijk zijn er afgelopen paar dagen ook weer bands 'ondekt' waar ik benieuwd naar ben (Surfer Blood / And So I Watch You...).
Uiteindelijk zie ik daar wel waar ik beland
.
.
0
geplaatst: 7 augustus 2010, 18:49 uur
MichelDumoulin schreef:
Bedankt voor de tip Joyce. Ik heb de clipjes even gechecked, maar het is niet mijn ding vrees is. Muzikaal weinig op aan te merken maar mij iets te 'poppy' voor mijn smaak. De synthesizers hadden wat mij betreft ook niet gehoeven. Ik denk dat ik op LL een ander bandje ga uitchecken.
(quote)
Skindred en Finntroll komen.

0
geplaatst: 9 augustus 2010, 15:56 uur
Dwejkk_ schreef:
O ik ga sowieso niet alles van dat lijstje zien hoor. Als ik eerlijk ben kan heel veel missen (alleen Major Lazer en Caribou moet ik echt zien). Uiteindelijk zijn er afgelopen paar dagen ook weer bands 'ondekt' waar ik benieuwd naar ben (Surfer Blood / And So I Watch You...).
.
. Heb net Caribou even gechecked , klinkt erg lekker , bedankt !!!

0
geplaatst: 10 augustus 2010, 23:07 uur
ben benieuwd wat iedereen graag wil zien! dit is mijn lijstje:
Vrijdag:
Cymbals Eat Guitars 13.30 Lima
Frightened Rabbit 16.05 Charlie
Broken Bells 16.50 Alpha
Band Of Horses 17.30 Grolsch
Jonsi 19.15 Grolsch
Mark Lanegan 20.15 Lima
Zaterdag
Tim Knol 11.45 India
The Soft Pack 15,35 Charlie
Blood Red Shoes 17.15 Grolsch
Villagers 19.10 Charlie
Local Natives 20.00 India
Holy Fuck 22.00 X-ray
Zondag
The Low Anthem 13.00 Lima
Surfer Blood 14.00 Charlie
Yeasayer 15.30 Grolsch
The National 17.10 Grolsch
Two Doors Cinema 20.20 India
Massive Attack 21.00 Grolsch
als ik tijd over heb nog wallis bird , moss, lcd , gaslight anthem
lijkt me een haalbare kaart
Vrijdag:
Cymbals Eat Guitars 13.30 Lima
Frightened Rabbit 16.05 Charlie
Broken Bells 16.50 Alpha
Band Of Horses 17.30 Grolsch
Jonsi 19.15 Grolsch
Mark Lanegan 20.15 Lima
Zaterdag
Tim Knol 11.45 India
The Soft Pack 15,35 Charlie
Blood Red Shoes 17.15 Grolsch
Villagers 19.10 Charlie
Local Natives 20.00 India
Holy Fuck 22.00 X-ray
Zondag
The Low Anthem 13.00 Lima
Surfer Blood 14.00 Charlie
Yeasayer 15.30 Grolsch
The National 17.10 Grolsch
Two Doors Cinema 20.20 India
Massive Attack 21.00 Grolsch
als ik tijd over heb nog wallis bird , moss, lcd , gaslight anthem
lijkt me een haalbare kaart
0
geplaatst: 16 augustus 2010, 13:35 uur
Dit is mijn lijstje:
Vrijdag:
Jonsi 19.15
Skindred 20.20
Flying Lotus 22.00
Black Sun Empire 23.00
Netsky 00.00
Sub Focus 02.30
Noisia 04.00
Zaterdag:
Typhoon & New Cool Collective 14.40
Mumford & Sons 16.20
NOFX 18.10
Zondag:
Serj Tankian & Metropole orkest 13.00
The National 17.10
Placebo 20.00
Massive Attack 21.00
Maar zoals iedereen weet heeft plannen op Lowlands weinig zin.
Wil sowieso The National en Massive Attack 100 % zeker zien!
Vrijdag:
Jonsi 19.15
Skindred 20.20
Flying Lotus 22.00
Black Sun Empire 23.00
Netsky 00.00
Sub Focus 02.30
Noisia 04.00
Zaterdag:
Typhoon & New Cool Collective 14.40
Mumford & Sons 16.20
NOFX 18.10
Zondag:
Serj Tankian & Metropole orkest 13.00
The National 17.10
Placebo 20.00
Massive Attack 21.00
Maar zoals iedereen weet heeft plannen op Lowlands weinig zin.
Wil sowieso The National en Massive Attack 100 % zeker zien!
0
geplaatst: 18 augustus 2010, 10:33 uur
Voorlopig plan:
Vrijdag: The Opposites, Fat Freddy Drop, Air, Flying Lotus
Zaterdag: Boom Boom du Terre, Magnetic Man, The Bloody Beetroots, Plastiman
Zondag: Mount Kimbie, Gonsjasufi, Die Antwoord, Massive Attack, Major Lazer
Dit is het voorlopige plan, zie alleen dat er geen gitaar tussenzit. Zaterdag misschien anders geen magnetic man maar ff paar uurtjes bij de Alpha bij Mumford & Sons en NOFX.
Maar het geheel zal er maandag wel heel anders uit zien.
Vrijdag: The Opposites, Fat Freddy Drop, Air, Flying Lotus
Zaterdag: Boom Boom du Terre, Magnetic Man, The Bloody Beetroots, Plastiman
Zondag: Mount Kimbie, Gonsjasufi, Die Antwoord, Massive Attack, Major Lazer
Dit is het voorlopige plan, zie alleen dat er geen gitaar tussenzit. Zaterdag misschien anders geen magnetic man maar ff paar uurtjes bij de Alpha bij Mumford & Sons en NOFX.
Maar het geheel zal er maandag wel heel anders uit zien.
* denotes required fields.