Muziek / MusicMeter Live! / Lowlands
zoeken in:
0
geplaatst: 18 augustus 2010, 11:23 uur
Er is ook echt bizar veel geen-gitaarmuziek dit jaar. Mijn plan goes a little something like this:
Vrijdag
14:00 Jaga Jazzist
15:30 Selah Sue
17:30 Fat Freddy's Drop
19:15 Jónsi
20:40 Tinie Tempah
22:00 Blink-182 of Flying Lotus of The DJ Producer
23:00 Black Sun Empire
00:00 Netsky
04:00 Noisia
Zaterdag
14:40 Typhoon & New Cool Collective
15:50 Jack Parrow
16:20 Mumford & Sons
19:00 Dan Le Sac & Scroobius Pip
19:30 Bloody Beetroots
21:00 LCD Soundsystem
01:30 Floiting Points
Zondag
13:00 Serj Tankian & Metropole Orkest
14:00 Staf Benda Bilili
16:00 Gonjasufi
17:50 Die Antwoord
20:30 Hudson Mohawke
21:30 Deadmau5
21:45 Queens of the Stone Age
23:30 A-Trak
01:00 Major Lazer
02:00 Dr. Lektroluv
03:30 Boemklatsch
Het is een onmogelijk programma, ik weet het, maar je moet toch een soort van leidraad hebben op Lowlands. Ik wil Typhoon & NCC, Dan Le Sac & Scroobius Pip, Serj Tankian en Major Lazer per se zien dus dat gaat zeker lukken. De rest hangt af van het moment en wat mijn vriendin en vrienden gaan doen.
Vrijdag
14:00 Jaga Jazzist
15:30 Selah Sue
17:30 Fat Freddy's Drop
19:15 Jónsi
20:40 Tinie Tempah
22:00 Blink-182 of Flying Lotus of The DJ Producer
23:00 Black Sun Empire
00:00 Netsky
04:00 Noisia
Zaterdag
14:40 Typhoon & New Cool Collective
15:50 Jack Parrow
16:20 Mumford & Sons
19:00 Dan Le Sac & Scroobius Pip
19:30 Bloody Beetroots
21:00 LCD Soundsystem
01:30 Floiting Points
Zondag
13:00 Serj Tankian & Metropole Orkest
14:00 Staf Benda Bilili
16:00 Gonjasufi
17:50 Die Antwoord
20:30 Hudson Mohawke
21:30 Deadmau5
21:45 Queens of the Stone Age
23:30 A-Trak
01:00 Major Lazer
02:00 Dr. Lektroluv
03:30 Boemklatsch
Het is een onmogelijk programma, ik weet het, maar je moet toch een soort van leidraad hebben op Lowlands. Ik wil Typhoon & NCC, Dan Le Sac & Scroobius Pip, Serj Tankian en Major Lazer per se zien dus dat gaat zeker lukken. De rest hangt af van het moment en wat mijn vriendin en vrienden gaan doen.
0
geplaatst: 18 augustus 2010, 17:46 uur
De middagen loop ik waarschijnlijk wat rond tussen de verschillende acts en voor mij begint het (qua muziek) pas echt 's avonds. Baal wel heel erg van Enter The Void en Flying Lotus samen. Maar toch maar gekozen voor Flying Lotus, want de Echo is nou niet echt de meest ideale plek om een film te kijken. Dus die kijk ik nog wel een keer in de bioscoop.
Vrijdag:
- Air
- Flying Lotus
- Netsky
- Martyn
- Sub Focus
- Noisia
Zaterdag:
- Magnetic Man
- The Bloody Beetroots
- LCD Soundsystem
- Plastikman
- The Expendables
- Floating Points
- Aeroplane (denk nu al een hoogtepuntje)
Zondag:
- Pendulum
- The XX
- Placebo
- Deadmau5
- A-trak
- Major Lazer
- Dr. Lektroluv
- Boemklatsch
Vrijdag:
- Air
- Flying Lotus
- Netsky
- Martyn
- Sub Focus
- Noisia
Zaterdag:
- Magnetic Man
- The Bloody Beetroots
- LCD Soundsystem
- Plastikman
- The Expendables
- Floating Points
- Aeroplane (denk nu al een hoogtepuntje)
Zondag:
- Pendulum
- The XX
- Placebo
- Deadmau5
- A-trak
- Major Lazer
- Dr. Lektroluv
- Boemklatsch
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 19 augustus 2010, 11:37 uur
Jammer dat Tame Impala alleen maar op Lowlands komt. De rest van de bands boeit me niet, of doet geen belletje rinkelen. Ik ga op tv wel het overzicht bekijken. Je weet nooit of je nog iets leuks tegenkomt.
Voor wie wel gaat: veel plezier in ieder geval!
Voor wie wel gaat: veel plezier in ieder geval!
0
geplaatst: 19 augustus 2010, 14:39 uur
Nog naar Pinkpop Classic geweest, Stijn? 
Wat een hype rond Tame Impala. Anderhalf jaar geleden keek niemand naar ze om.

Wat een hype rond Tame Impala. Anderhalf jaar geleden keek niemand naar ze om.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 19 augustus 2010, 15:37 uur
Nope, ik ben allergisch voor Pinkpop.
Ook de Classic line-up vond ik drie keer niets.
Ik weet verder niet echt of Tame Impala zo gehyped wordt, ik krijg er tot dusver weinig van mee. Toevallig had ik hier op MuMe de hoes gezien die mijn aandacht trok.
Flying Lotus hoor ik ook goede verhalen over, maar ik heb er nog nooit iets van gehoord. Hopelijk wordt daar ook een stukje van uitgezonden.
Ook de Classic line-up vond ik drie keer niets.Ik weet verder niet echt of Tame Impala zo gehyped wordt, ik krijg er tot dusver weinig van mee. Toevallig had ik hier op MuMe de hoes gezien die mijn aandacht trok.
Flying Lotus hoor ik ook goede verhalen over, maar ik heb er nog nooit iets van gehoord. Hopelijk wordt daar ook een stukje van uitgezonden.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 21 augustus 2010, 13:38 uur
Gisteren met geen mogelijkheid de stream kunnen beluisteren. Kan ik die nu nog ergens terughoren?
0
geplaatst: 23 augustus 2010, 11:34 uur
Ik ben een moeilijke maaarrrr....
mijn hoogtepunten van dit jaar waren:
-Holy Fuck (geniaal)
-Sleepy Sun
-Tame Impala
-Daily Bread
-Villagers
-Local Natives
Yeasayer was goed al wordt dat wel een beetje een stadion-act.
Air was ook aardig maar zeker niet meer dan dat. Vind het ook geen festival-act.
Helaas heb ik van Foals alleen het laatste nummer gezien maar dat was ook meteen ontzettend goed. Jammer.
Minder:
Gonjasufi was echt heel slecht de tent liep leeg. Op plaat vind ik het al niets maar live is het nog wel een graadje erger.
Flying Lotus viel ook zwaar tegen met zijn vrijdagavond radio 538 mix.
Helaas gemist : Moss (alleen het laatste nummer dezien) , Low Anthem , Foals (ook alleen het laatste nummer meegemaakt )
mijn hoogtepunten van dit jaar waren:
-Holy Fuck (geniaal)
-Sleepy Sun
-Tame Impala
-Daily Bread
-Villagers
-Local Natives
Yeasayer was goed al wordt dat wel een beetje een stadion-act.
Air was ook aardig maar zeker niet meer dan dat. Vind het ook geen festival-act.
Helaas heb ik van Foals alleen het laatste nummer gezien maar dat was ook meteen ontzettend goed. Jammer.
Minder:
Gonjasufi was echt heel slecht de tent liep leeg. Op plaat vind ik het al niets maar live is het nog wel een graadje erger.
Flying Lotus viel ook zwaar tegen met zijn vrijdagavond radio 538 mix.
Helaas gemist : Moss (alleen het laatste nummer dezien) , Low Anthem , Foals (ook alleen het laatste nummer meegemaakt )
0
geplaatst: 23 augustus 2010, 12:02 uur
Ok, dan zal ik mijn hoogte en dieptepunten ook maar eens opsommen:
Postief:
The National (kippenvel momenten alom, alleen liep het geluid niet altijd helemaal lekker had ik het idee)
Jonsi (meeslepend, alsof je je in een andere wereld waant)
Triggerfinger (hard, vuig, groovy en rockte als een tiet)
Placebo (superstrakke goede show, viool is alleen niet altijd van toegevoegde waarde)
Queens of the Stone Age (
)
Negatief:
Skindred: (irriteerde me mateloos aan de podiumpresentatie van de frontman. Voelde me als publiek niet bepaald serieus genomen. Ook muzikaal is het niet vernieuwend en qua teksten bracht het ook bar weinig. Ik moest meteen denken aan Dog eat Dog meets Sean Paul.
Flying Lotus: (Als liefhebber van zijn laatste album was zijn optreden daarentegen een behoorlijke domper. Veel gelikte R&B sounds. Weinig experimenteel. Met vlagen wat leuke dingen, maar daarna kakte het weer snel in. Ook ging er wel eens wat mis met het geluid.)
Postief:
The National (kippenvel momenten alom, alleen liep het geluid niet altijd helemaal lekker had ik het idee)
Jonsi (meeslepend, alsof je je in een andere wereld waant)
Triggerfinger (hard, vuig, groovy en rockte als een tiet)
Placebo (superstrakke goede show, viool is alleen niet altijd van toegevoegde waarde)
Queens of the Stone Age (
)Negatief:
Skindred: (irriteerde me mateloos aan de podiumpresentatie van de frontman. Voelde me als publiek niet bepaald serieus genomen. Ook muzikaal is het niet vernieuwend en qua teksten bracht het ook bar weinig. Ik moest meteen denken aan Dog eat Dog meets Sean Paul.
Flying Lotus: (Als liefhebber van zijn laatste album was zijn optreden daarentegen een behoorlijke domper. Veel gelikte R&B sounds. Weinig experimenteel. Met vlagen wat leuke dingen, maar daarna kakte het weer snel in. Ook ging er wel eens wat mis met het geluid.)
0
geplaatst: 23 augustus 2010, 12:03 uur
Het begin was leuk maar daarna werd het nogal sundance-achtig.
Te gemakkelijk scoren met 4/4 maat, te weinig experiment wat mij betreft.
Overgangen gingen soms ook nergens over.
Ik denk dat het leuker is om hem in een club te zien.
Te gemakkelijk scoren met 4/4 maat, te weinig experiment wat mij betreft.
Overgangen gingen soms ook nergens over.
Ik denk dat het leuker is om hem in een club te zien.
0
geplaatst: 23 augustus 2010, 13:46 uur
Stijn_Slayer schreef:
Lijkt me nou niet echt iets voor jou, eerlijk gezegd.
0
geplaatst: 23 augustus 2010, 14:18 uur
Caribou!!!!!
. Enorm genoten, de langere versie Sun is een van de fijnste en ook meest hypnotiserende dingen die ik ooit heb gehoord.
Verdere hoogtepunten:
Major Lazer (weirde dingen op het podium, maar wel helemaal uit mijn dak gegaan),
Plastikman (wist mij qua muziek niet anderhalf uur volledig te boeien, maar sommige stukken waren toch wel erg bijzonder, visuals waren erg indrukwekkend)
Surfer Blood (leukste bandje van het moment
)
Vieux Farka Toure (zomerser kan niet, erg mooi gitaar geluid)
Als ik er nu over na denk alleen maar vette dingen dit jaar gezien The Hundred in the Hands, Tame Impala, And So I Watch You From Afar, Aeroplane, Yeasayer, The National, King Midas Sound en The xx. waren voor mij de verdere hoogtepunten. Jammer genoeg moest ik Nosaj Thing, Joker en Hudson Mohawke missen en dan ook nog eens die Actress die zijn vlucht mist
.
Al met al top weekend, nu slapen / ontspannen na alweer 26 uur geen slaap
.
. Enorm genoten, de langere versie Sun is een van de fijnste en ook meest hypnotiserende dingen die ik ooit heb gehoord.Verdere hoogtepunten:
Major Lazer (weirde dingen op het podium, maar wel helemaal uit mijn dak gegaan),
Plastikman (wist mij qua muziek niet anderhalf uur volledig te boeien, maar sommige stukken waren toch wel erg bijzonder, visuals waren erg indrukwekkend)
Surfer Blood (leukste bandje van het moment
)Vieux Farka Toure (zomerser kan niet, erg mooi gitaar geluid)
Als ik er nu over na denk alleen maar vette dingen dit jaar gezien The Hundred in the Hands, Tame Impala, And So I Watch You From Afar, Aeroplane, Yeasayer, The National, King Midas Sound en The xx. waren voor mij de verdere hoogtepunten. Jammer genoeg moest ik Nosaj Thing, Joker en Hudson Mohawke missen en dan ook nog eens die Actress die zijn vlucht mist
. Al met al top weekend, nu slapen / ontspannen na alweer 26 uur geen slaap
.
0
geplaatst: 23 augustus 2010, 15:21 uur
Zo weer terug van Lowlands. Ten op zichtte van vorig jaar wel wat minder mooie/indrukwekkende optredens gezien.
+++ Massive Attack
+++ Flying Lotus
+++ Caribou
++ Plastikman
+ The Opposites
+ Yeasayer
+ Mumford & Sons
+ Die Antwoord
- The Bloody Beetroos
- Air
Slechtste optreden van het weekend ging naar Gonsjasufi! Tering op plaat trek ik het goed maar dit was weinig soeps. Dachten er ook meer zo over volgens mij want voordat opreden afgelopen was was de x-ray al leeg.
Voor de rest niet veel optredens gezien eigenlijk.
+++ Massive Attack
+++ Flying Lotus
+++ Caribou
++ Plastikman
+ The Opposites
+ Yeasayer
+ Mumford & Sons
+ Die Antwoord
- The Bloody Beetroos
- Air
Slechtste optreden van het weekend ging naar Gonsjasufi! Tering op plaat trek ik het goed maar dit was weinig soeps. Dachten er ook meer zo over volgens mij want voordat opreden afgelopen was was de x-ray al leeg.
Voor de rest niet veel optredens gezien eigenlijk.
0
geplaatst: 23 augustus 2010, 15:26 uur
Ik zag The Bloody Beetroots nog op t.v, was echt niet om aan te horen maar het publiek ging er wel op los.
0
geplaatst: 24 augustus 2010, 10:58 uur
Ik heb...
Vrijdag
Jaga Jazzist (4,5*)
Selah Sue (3*)
Broken Bells (3*)
The Ting Tings (3*)
Jónsi (3,5*)
Black Sun Empire (4*)
Netsky (3*)
Zaterdag
Typhoon & NCC (4,5*)
Mumford & Sons (4*)
Dan Le Sac vs. Scroobius Pip (4,5*)
LCD Soundsystem (4*)
Snow Patrol (3,5*)
Zondag
Lekker dansen met Maxim Hartman
Serj Tankian (4,5*)
Gonjasufi (2*)
Pendulum (3,5*)
Die Antwoord (3*)
Queens of the Stone Age (4*)
Major Lazer (4*)
...in meer of mindere mate gezien en daar ben ik erg tevreden over. Net als over de kwaliteit van de meeste optredens. Verder was alles weer zoals je het verwacht op Lowlands al had ik dit jaar minder last van de drukte. Een partytent voor je tent op de camping is daar ook wel een goede remedie tegen. Er waren ook veel minder bekerrapers dan vorig jaar, vast omdat het zo snel uitverkocht was of omdat sommige mensen er toch echt niet voor geremd hebben.
Zeker weer een volkomen geslaagd festival, op naar volgend jaar en dan koop ik de eerste dag maar een kaartje.
Vrijdag
Jaga Jazzist (4,5*)
Selah Sue (3*)
Broken Bells (3*)
The Ting Tings (3*)
Jónsi (3,5*)
Black Sun Empire (4*)
Netsky (3*)
Zaterdag
Typhoon & NCC (4,5*)
Mumford & Sons (4*)
Dan Le Sac vs. Scroobius Pip (4,5*)
LCD Soundsystem (4*)
Snow Patrol (3,5*)
Zondag
Lekker dansen met Maxim Hartman
Serj Tankian (4,5*)
Gonjasufi (2*)
Pendulum (3,5*)
Die Antwoord (3*)
Queens of the Stone Age (4*)
Major Lazer (4*)
...in meer of mindere mate gezien en daar ben ik erg tevreden over. Net als over de kwaliteit van de meeste optredens. Verder was alles weer zoals je het verwacht op Lowlands al had ik dit jaar minder last van de drukte. Een partytent voor je tent op de camping is daar ook wel een goede remedie tegen. Er waren ook veel minder bekerrapers dan vorig jaar, vast omdat het zo snel uitverkocht was of omdat sommige mensen er toch echt niet voor geremd hebben.
Zeker weer een volkomen geslaagd festival, op naar volgend jaar en dan koop ik de eerste dag maar een kaartje.
0
geplaatst: 24 augustus 2010, 15:32 uur
Ik vond het festival qua sfeer en publiek erg tegenvallen dit jaar. Het leek een soort hip feest, waarin het gemiddelde publiek van bloemendaal verhuisd is naar lowlands. Mijn zusje sprak zelfs iemand die zei: "Wat vreemd dat ze hier zoveel bandjes zijn, dat is toch niks voor een publiek als ons".
Wanneer 5 jaar terug eerder mensen tegen je aanliepen, kreeg je een excuses. Er was een saamhorigheid onder de bezoekers. Lowlands 2010 is de trend meer Hip. De tenten swingen niet meer als voorheen en grotendeels van het publiek's hoogte punt was Anoek. Ik zie steeds meer geduw en gebek richting mede mensen. De tollerantie is weg. Artistieke vrijheid wordt omgebogen in: laten we maar gek doen, want we zijn toch op Lowlands.
De NRC-next beschreef het goed door het publiek te vergelijken met het publiek van een Kermis. Ik hoop dat Mojo de sfeer weet om te draaien voor volgend jaar, want ik ben bang dat Lowlands overleden is en ondergebracht kan worden onder de grote feesten, als Mysterie land enzo.
Wanneer 5 jaar terug eerder mensen tegen je aanliepen, kreeg je een excuses. Er was een saamhorigheid onder de bezoekers. Lowlands 2010 is de trend meer Hip. De tenten swingen niet meer als voorheen en grotendeels van het publiek's hoogte punt was Anoek. Ik zie steeds meer geduw en gebek richting mede mensen. De tollerantie is weg. Artistieke vrijheid wordt omgebogen in: laten we maar gek doen, want we zijn toch op Lowlands.
De NRC-next beschreef het goed door het publiek te vergelijken met het publiek van een Kermis. Ik hoop dat Mojo de sfeer weet om te draaien voor volgend jaar, want ik ben bang dat Lowlands overleden is en ondergebracht kan worden onder de grote feesten, als Mysterie land enzo.
0
geplaatst: 24 augustus 2010, 15:42 uur
Dat niet alleen. Het viel mij ook op dat mensen zich tegenwoordig gaan omkleden en opmaken voor de avond... 
Stiekem hoopte wij ook dat het eens flink zou gaan regenen.
Eens kijken hoe er dan gereageerd wordt op de modder

Stiekem hoopte wij ook dat het eens flink zou gaan regenen.
Eens kijken hoe er dan gereageerd wordt op de modder

0
geplaatst: 24 augustus 2010, 15:46 uur
Ik vond het festival qua sfeer en publiek erg tegenvallen dit jaar. Het leek een soort hip feest, waarin het gemiddelde publiek van bloemendaal verhuisd is naar lowlands
Heb ze niet gezien. Exact hetzelfde publiek als vorig jaar en het jaar daarvoor.
Alhoewel, het leek me minder druk bij de meeste bands die ik gezien heb, misschien zit er toch wel wat in. Behalve bij Mumford & Sons dan, tering, wat was het daar druk.
0
geplaatst: 24 augustus 2010, 15:57 uur
@korenbloem
Die trend was volgens mij vorig jaar op LL al ingezet. Dit jaar was ik op Sziget en daar hetzelfde verhaal. Vooral Nederlandse 'dames' waren goed in duw, gebek en gedrag wat in mijn beleving niet bijdraagt aan het festival gevoel.
Het leek inderdaad een beetje op het Bloemendaal publiek (Jan-Job en Annefloor in da house). Dat hoeft op zich niet erg te zijn als ze het festival idee zouden snappen
Overigens heb ik ook al kledingwinkels gezien die reclame maakte met:
"koop hier je festival outfit!!"
Die trend was volgens mij vorig jaar op LL al ingezet. Dit jaar was ik op Sziget en daar hetzelfde verhaal. Vooral Nederlandse 'dames' waren goed in duw, gebek en gedrag wat in mijn beleving niet bijdraagt aan het festival gevoel.
Het leek inderdaad een beetje op het Bloemendaal publiek (Jan-Job en Annefloor in da house). Dat hoeft op zich niet erg te zijn als ze het festival idee zouden snappen
Overigens heb ik ook al kledingwinkels gezien die reclame maakte met:
"koop hier je festival outfit!!"
0
geplaatst: 24 augustus 2010, 16:10 uur
...en wellicht ligt het aan mij. Maar het viel me dit jaar ook op dat een grotere groep mensen het niet alleen hield bij een drankje en een blowtje als je begrijpt wat ik bedoel.
0
geplaatst: 24 augustus 2010, 16:13 uur
Waar Korenbloem het over heeft, dat is toch al jarenlang de trend op de Nederlandse festivals? Alles hip en design, alles dichtgeplakt met regeltjes, alles poepduur en struikelend over een 'kijk ons nou eens'-publiek. Vooral sinds zo'n beetje Mojo de hele festivalmarkt domineert is het werkelijke festivalgevoel wel een beetje verdwenen vind ik.
Een flink modderbad zou inderdaad wel een hoop goed doen, ja
Teaching the kids about dirt...
Een flink modderbad zou inderdaad wel een hoop goed doen, ja
Teaching the kids about dirt...
0
geplaatst: 24 augustus 2010, 18:06 uur
Jammer dat Lowlands is verworden tot 'Pinkpop - Trend".
Was ook op de tv waarneembaar en voelbaar.
Voor het eerst weggezapt: boring.
Tijd voor een nieuw initiatief ( festival) zou ik zeggen.
Was ook op de tv waarneembaar en voelbaar.
Voor het eerst weggezapt: boring.
Tijd voor een nieuw initiatief ( festival) zou ik zeggen.
0
geplaatst: 24 augustus 2010, 18:57 uur
Dat is denk ook de hoofdreden waarom ik pukkelpop boven Lowlands verkies. Vaak bijna dezelfde lineup maar de sfeer is er stukken beter(ook al heb ik gehoord dat het ook steeds minder wordt). En ik heb het al totaal niet op het bloemendaal en 'hipsters' publiek
0
geplaatst: 24 augustus 2010, 21:22 uur
Jammer dat Lowlands is verworden tot 'Pinkpop - Trend".
Op Pinkpop komen grote namen die iedereen kent. Op Lowlands komen veel minder grote namen en veel meer bands die veel mensen niet kennen. Trends komen er natuurlijk ook maar dat is altijd zo geweest.
Het festival verandert volgens mij veel minder dan de mensen die er al jaren komen.
0
geplaatst: 24 augustus 2010, 22:07 uur
Ik herken Sandokan's verhaal wel, maar het is denk ik ook een algehele maatschappelijke trend. Zo alternatief als in de jaren '90 wordt het niet meer. En wat nieuwe initiatieven betreft, die zijn er al genoeg, maar vaak wel buiten de landsgrenzen. Kijk maar eens naar festivals als Dour en Haldern.
0
geplaatst: 25 augustus 2010, 08:53 uur
Toen ik in 2002 voor het eerst kwam hingen er nog bordjes in de tenten met waarschuwingen over GHB gebruik, stond Tiesto in de Bravo en heb ik ook mensen 's avonds gezien die geen daglicht kunnen verdragen en val ik qua voorkomen gewoon in de categorieen die hierboven genoemd worden, ik vind kisten, groene broek, ketting en verwassen Pennywise t-shirts nu gewoon eenmaal niet mooi.
Volgens mij is er vrij weinig veranderd
.
En maakt je dat nu alternatief of Lowlandspubliek? Ik weet niet hoe de ervaring van Herman met het Primaverapubliek was, maar zulk casual publiek heb ik eigenlijk nog nooit gezien, maar die staan wel alle nummers mee te zingen bij bands waar het gros van het Lowlands publiek volgens mij nog nooit van gehoord heeft en daardoor is er een aparte (ik vind heel coole) sfeer, want Primavera is geen sfeerfestival.
Maar ik vond dit jaar het publiek eigenlijk wel ok, maar misshien is dat gewenning. Enige wat ik jammer vind is de luiheid van het 3FM publiek; je lekker alles voor laten schotelen en geen eigen initiatieven tonen. Ik vraag voor de zekerheid altijd even welke bands een aardige hit hebben gehad, dan weet ik waar ik wat drukte kan verwachten, terwijl ik daar normaal niet op gerekend zou hebben. Ik heb dat in Rotown ook wel eens, denk je naar een middelmatig bandje te gaan met een handvol mensen, staat het opeens propvol met mensen die denken de ontdekking van het jaar te hebben gedaan. Weet ik veel dat 2 door cinema club een hit heeft.
Maar goed aan de andere kant ben ik gewoon een hypocriet; ik wil wel dat mensen een beetje fatsoenlijke muziek luisteren, maar ik vind het ook heerlijk dat ik gewoon rustig naar bijvoorbeeld Sleepy sun, Tame Impala en Villagers kan kijken. Maar ik hoop dan altijd maar dat het wat meer zou verspreiden, want goede bands als Admiral freebee (tegenover M&S) en vorig jaar Grizzly bear (t.o. Prodigy) verdienen toch wel wat meer dan een paar honderd man in de India.
Volgens mij is er vrij weinig veranderd
.En maakt je dat nu alternatief of Lowlandspubliek? Ik weet niet hoe de ervaring van Herman met het Primaverapubliek was, maar zulk casual publiek heb ik eigenlijk nog nooit gezien, maar die staan wel alle nummers mee te zingen bij bands waar het gros van het Lowlands publiek volgens mij nog nooit van gehoord heeft en daardoor is er een aparte (ik vind heel coole) sfeer, want Primavera is geen sfeerfestival.
Maar ik vond dit jaar het publiek eigenlijk wel ok, maar misshien is dat gewenning. Enige wat ik jammer vind is de luiheid van het 3FM publiek; je lekker alles voor laten schotelen en geen eigen initiatieven tonen. Ik vraag voor de zekerheid altijd even welke bands een aardige hit hebben gehad, dan weet ik waar ik wat drukte kan verwachten, terwijl ik daar normaal niet op gerekend zou hebben. Ik heb dat in Rotown ook wel eens, denk je naar een middelmatig bandje te gaan met een handvol mensen, staat het opeens propvol met mensen die denken de ontdekking van het jaar te hebben gedaan. Weet ik veel dat 2 door cinema club een hit heeft.
Maar goed aan de andere kant ben ik gewoon een hypocriet; ik wil wel dat mensen een beetje fatsoenlijke muziek luisteren, maar ik vind het ook heerlijk dat ik gewoon rustig naar bijvoorbeeld Sleepy sun, Tame Impala en Villagers kan kijken. Maar ik hoop dan altijd maar dat het wat meer zou verspreiden, want goede bands als Admiral freebee (tegenover M&S) en vorig jaar Grizzly bear (t.o. Prodigy) verdienen toch wel wat meer dan een paar honderd man in de India.
0
geplaatst: 25 augustus 2010, 09:54 uur
Het Primavera-publiek is sowieso doorgaans wat ouder, denk ik. Verder wat meer casual wellicht, inderdaad. In mijn optiek is Lowlands nu wat Pinkpop in de jaren '90 was, maar dat kan ook zijn omdat mijn smaak wat verschoven is.
Las zelf wel een verslag van iemand die op Lowlands bij Plastikman was geweest en die schreef over 'mysterylandmalloten die elke twee minuten een climax verwachten'. Dat soort volk heb ik op Primavera niet aangetroffen.
Las zelf wel een verslag van iemand die op Lowlands bij Plastikman was geweest en die schreef over 'mysterylandmalloten die elke twee minuten een climax verwachten'. Dat soort volk heb ik op Primavera niet aangetroffen.

0
geplaatst: 25 augustus 2010, 13:23 uur
Dat is het hele probleem: Het mysterylandvolk heeft lowlands overgenomen, zelfde soort sfeer als op house feest. Allemaal best gezellig en gemoedelijk, maar het raakt niet zoals het andere jaren kon raken. De misser (Tiesto) op lowlands 2002, is volgens mij ook erkend door de organisatie. De bravo was toen nog de helft kleiner als nu, lowlands was niet al voor de totale line-up uitverkocht en Tiesto trok toen een ander lowlands publiek als dat jaar daarvoor. Maar het liet wel een beetje zien welke kant de organisatie op wil. Het hippe publiek heeft meer te besteden en kan er meer verdiend worden.
0
geplaatst: 25 augustus 2010, 15:29 uur
Grappig dat deze discussie gaande is, ik ga al flink wat jaren naar Lowlands en had ook het idee dat er dingen waren veranderd. Plastikman is inderdaad een goed voorbeeld onwijs veel handje-klap en gejoel, niet dat ik niet van een feestje hou, maar op een gegeven moment ging ik me er aan storen. Net als bij Broken Bells, soms had ik het gevoel dat ik meer gepraat in het publiek hoorde dan dat ik de muziek zelf hoorde (de band speelde trouwens in de Alpha - de main stage).
Deze irritaties kunnen er natuurlijk zijn omdat ik ook wat jaartjes ouder ben geworden in de tussentijd (van 12 naar 18) en je toch andere dingen meer van belang gaat vinden tijdens een concert. Dat het toch echt iets anders was werd voor mij bevestigd op het moment dat 80 euro van mijn zus werd gestolen. Erg triest dat dit soort dingen gebeuren, want mijn liefde voor Lowlands is daardoor toch wel flink gedaald. Jammer.
Of ik volgend jaar weer naar Lowlands ga? Waarschijnlijk wel, maar dat heeft er meer mee te maken dat het iets is wat ik met vrienden deel dan dat ik het festival zelf zo bijzonder vind.
Zolang ik er concerten als The Hundred in the Hands, Vieux Farka Toure en Caribou kan zien. Vermaak ik mij prima. Dat er paar meter verderop 30.000 door Pendulum staat lullen maakt mij dan niet meer zoveel uit.
Deze irritaties kunnen er natuurlijk zijn omdat ik ook wat jaartjes ouder ben geworden in de tussentijd (van 12 naar 18) en je toch andere dingen meer van belang gaat vinden tijdens een concert. Dat het toch echt iets anders was werd voor mij bevestigd op het moment dat 80 euro van mijn zus werd gestolen. Erg triest dat dit soort dingen gebeuren, want mijn liefde voor Lowlands is daardoor toch wel flink gedaald. Jammer.
Of ik volgend jaar weer naar Lowlands ga? Waarschijnlijk wel, maar dat heeft er meer mee te maken dat het iets is wat ik met vrienden deel dan dat ik het festival zelf zo bijzonder vind.
Zolang ik er concerten als The Hundred in the Hands, Vieux Farka Toure en Caribou kan zien. Vermaak ik mij prima. Dat er paar meter verderop 30.000 door Pendulum staat lullen maakt mij dan niet meer zoveel uit.
* denotes required fields.