MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Rock Werchter

zoeken in:
Yann Samsa
Op een bepaald moment kon ik het gepraat en gelach doorheen de set van Portishead niet meer aan, dan heb ik gereageerd: "Niet iedereen komt hier enkel voor Coldplay hé. Ik kan verstaan dat de muziek iets te moeilijk is voor jullie, maar ah - probeer tenminste..."

Dat laatste had ik misschien beter niet erbij gezegd, maar toch.

PJ Harvey vond ik trouwens iets tegenvallen, herman. Net iets teveel werk uit Let England Shake, wat niet goed werkt op dat hoofdpodium. Nou, dat hoofdpodium was eigenlijk bij meerdere bands het probleem. Volgende keer The National en Portishead in de sfeervolle, donkere tent graag...

5* Eels
4,5* Warpaint, The National, Portishead
4* Hurts, Kings of Leon, Elbow, Kasabian
3,5* Beady Eye, Triggerfinger, Rival Sons, PJ Harvey, Two Door Cinema Club, Grinderman
3* Seasick Steve, Mona, White Lies, Bruno Mars, A-track, Black Eyed Peas
2,5* Arctic Monkeys, Iron Maiden
2* Anouk, Coldplay

groepen die ik niet volledig bekeken heb:
OFWGKTA: slechtste 10 minuten wat ik ooit gezien heb
The Hives: heel slecht
Aloe Blac : was wel goed maar had niet veel zin erin
QOTSA: 1ste 20 minuten goed , de 20 minuten erna waren veel minder
The Subs: kwartier gezien, was wel çava maar mijn voeten waren vermoeid dan maar naar de camping gegaan.
Fleet Foxes: had niet echt goesting in hun muziek en ik stond veel te ver

Ferre Clabau schreef:
Op een bepaald moment kon ik het gepraat en gelach doorheen de set van Portishead niet meer aan, dan heb ik gereageerd: "Niet iedereen komt hier enkel voor Coldplay hé. Ik kan verstaan dat de muziek iets te moeilijk is voor jullie, maar ah - probeer tenminste..."

Kan me dat goed voorstellen, was tien jaar geleden op Werchter niet anders. Eigenlijk was ik er toen ook wel een beetje klaar mee, dat soort megafestivals, al ben ik in 2003 nog een dagje gegaan toen Bjork, Radiohead en Underworld op 1 dag speelden.

5* Fleet Foxes
4,5* Queens Of The Stone Age, The National, Arctic Monkeys, Elbow, Coldplay
4* TV On The Radio, Arsenal, PJ Harvey, A-Trak
3,5* Triggerfinger, The Gaslight Anthem, Grinderman, Kaiser Chiefs, Kasabian
3* Anouk
2,5* Linkin Park

Ook nog stukken gezien van My Chemical Romance, Seasick Steve, Bruno Mars, Bright Eyes en Digitalism. De meeste daarvan velen tegen. Enkel Digitalism had ik wel helemaal willen zien.

Co Jackso schreef:
. Zelfs met Black Eyed Peas viel goed te leven als afsluiter. Het deed mij in ieder geval veel meer dan het eentonige Iron Maiden. Wat mij betreft een zeer overgewaardeerde band.

Dit kan je toch niet menen??? Ok ik ben het eens met Iron Maiden, na een half uur had ik het ook wel gezien met hen.
Maar black eyed pea's was toch de flauwste prutvertoning die je ooit gezien hebt??? Die DJ Set van één van die haantjes was echt hilarisch. Geef eender welk van mijjn nonkels 10 pinten, en ze doen dit beter.
Elk nummer van pakje veranderen, vals zingen, ... het zat er allemaal in! Nee dit was echt de slechtse afsluiter/main act/groep die na 18u mag spelen die ik ooit gezien heb op 11 werchters.

corn1holio1 schreef:
(quote)

Dit kan je toch niet menen??? Ok ik ben het eens met Iron Maiden, na een half uur had ik het ook wel gezien met hen.

Ik bevond mij in goed gezelschap, dat maakt alles draaglijk

Voor mij was Werchter in feite afgelopen na Fleet Foxes, daar had ik mij ook op ingesteld. Overigens heb ik het eerste deel van BEP gemist, aangezien ik in de Marquee was voor Digitalism. Het is jammer dat Arcade Fire een headliner positie eiste en Herman die niet wilde geven. Hadden wat mij betreft best na Iron Maiden gekund

Amai inderdaad, dat had een stuk beter geweest!
Digitalism vond ik trouwens ook niet overtuigend, zeker niet in vergelijking met the Subs of met Goose! Robyn ervoor had mij dan wel weer aangenaam verrast, pittige tante!

PriestMaiden
Ik ben enkel vrijdags geweest en enkel aan het hoofdpodium. Wat een vette optredens, geen één slechte of minder goede act (hoewel Arsenal geskipt). Ik ging vooral voor Kings of Leon, maar Mona, White Lies en The National hebben mij verrast met hun optredens. Triggerfinger was rocken en branden in de zon. My Chemical Romance was ook in orde, ik dacht dat ik dit nu niet ging goed vinden maar ze hebben mij aangenaam verrast . En de Arctic Monkeys waren samen met Kings of Leon het hoogtepunt voor mij. Was wel zijn geld waard.

PriestMaiden
oceanvolta schreef:
Ik heb de Black Eyed Peas al een keer gezien op een Pinkpop en dat was echt een verschrikkelijk slecht optreden. Niet om aan te horen. Die Fergie stond alleen maar te krijsen.
Dat zij de hoofdact zijn op een festival als Werchter vind ik echt onbegrijpelijk.

Verder wel veel leuke namen; Eels, Warpaint, Arctic Monkeys, the National, Portishead, Elbow en nog een paar

Black Eyed Peas is gewoon een ramp en live nog erger. Slechtste act op Werchter sinds Milk Inc? En dan stond Black Eyed Peas nog hoger dan Iron Maiden

Kunst muzikanten Rock Werchter brengt 4.000 euro op

Een veiling van 48 kunstwerken die muzikanten maakten tijdens Rock Werchter, heeft 4.270 euro opgeleverd. De opbrengst van de veiling gaat naar het Belgische vzw Rozemarijn. Die zal de opbrengst gebruiken om in Haacht een 'Home Rock Werchter' te bouwen; een nieuw tehuis en dagcentrum voor volwassenen met een mentale handicap en fysieke beperkingen. Het gebouw wordt begin 2012 in gebruik genomen.

De artiesten op Rock Werchter kregen de vraag om met hun handdruk in verf enkele canvassen te versieren. De grootste opbrengst was er voor de canvassen van Nick Cave (645 euro), Coldplay-zanger Chris Martin (455 euro) en Selah Sue (308 euro).

Bron: Het Parool

Zijn RHCP nu al bevestigd voor RW 2012?

Studio Brussel heeft idd wel gezegd dat RHCP op Werchter 2012 zullen spelen, maar de sites van het festival en de band zelf, hebben nog niks bekend gemaakt.

Goed teken, dan komen ze vast ook wel op Lowlands of Pinkpop.

Snoeperd schreef:
Goed teken, dan komen ze vast ook wel op Lowlands of Pinkpop.

Lowlands niet die geven niet zoveel geld uit voor zo'n act. Gelukkig maar.

Dat is dan al 1 headliner die ik niet moet zien.

Radiohead is ook een grote kanshebber, evenals Snow Patrol en Muse.

Gloeilamp schreef:
Radiohead is ook een grote kanshebber, evenals Snow Patrol en Muse.
hier staat ook het een en ander als geruchten: Kleine (geruchten)update Rock Werchter 2012 | Rockblog

Ziet er goed uit allemaal, en Rammstein?

Rage Against The Machine is een gerucht voor het Main Square festival, dat festival overlapt met Werchter dus wie weet.

JDS
Ik hoop:

Rage Against The Machine
The Prodigy
System of a Down
Tool (liefst na de headliner, als het donker is)
Metallica

Ik denk:

Red Hot Chilli Peppers
dEUS
Pearl Jam
Radiohead
Blink 182
Snow Patrol

Hoewel die onderste ook mogen komen hoor van mij.

Radiohead gaat dit jaar geen festivals doen
Verder mooie lijstjes!

JDS
Radiohead gaat enkel wat concerten geven ofzo? Hoe zeker weet je dat?

Dit las ik op Pinkpop Central: http://www.pinkpopcentral.n...

Ze hebben wel wat concerten bevestigd, ook in Europa.

JDS
Ah ok cva, dan mogen Radiohead als 'sterk gerucht' wel van het lijstje schrappen.

Justice en RHCP zijn bevestigd!

JDS
Ik had gehoopt dat ze al wat meer namen zouden geven.

Radiohead staat op een festival in Portugal, we mogen ze weer bij de geruchten zetten

Ja klopt op 15 Juli, dus het zou goed kunnen

Beter, als dat zo zou zijn wordt ik zó blij, ik ga namelijk bijna zeker naar Rock Werchter dit jaar.

Ik verwacht trouwens nog wel meer namen, 3 december is de voorverkoop al.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:34 uur

geplaatst: vandaag om 00:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.