MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Graspop

zoeken in:
Behemoth gaat volgens mij hard tegenvallen. Geen goede festivalband en al zeker niet met een mager geluid.

Ik ben erg blij met Godsmack. Graag enkel nummers van Faceless in de setlist. En Sick of Life.

Behemoth heeft inderdaad wel heel goed geluid nodig, de muziek is namelijk op een heel hoog tempo. Als het geluid slecht is hoor je alleen maar een brei waar je niks in kan herkennen. Ik heb livebeelden van de band gezien en daar spelen ze echt retestrak, vooral de drummer!

Hellfest it will be! Ik vind het aanbod van graspop nogal beperkt, maar dat is persoonlijk uiteraard.

Voor mensen die morgen ook naar Graspop gaan:

BELANGRIJKE OPROEP: hevig onweer verwacht voor donderdag 21 juni
Vanwege organisator Graspop Metal Meeting, Peter Van Geel en burgemeester van Dessel, Kris Van Dijck.

Graspop Metal Meeting is klaar om vanaf morgen weer tienduizenden metalfans te verwelkomen voor het jaarlijks heavy metal festival. Alles is in het werk gesteld om er opnieuw een prachtig festival van te maken. Ook voor de veiligheid van de bezoekers werden kosten nog moeite gespaard.

Gelet op de hevige regenbuien en onweer dat voor morgen (donderdag 21 juni) namiddag en vooravond voorspeld wordt, vragen de organisatoren en de burgemeester van Dessel de festivalbezoekers daarmee rekening te houden. Het is raadzaam om zich niet voor het voorspelde onweer, dat mogelijks gepaard gaat met sterke rukwinden, naar het festivalterrein en camping te begeven.
Festivalgangers wordt gevraagd de weerberichten ter zake zelf op te volgen en er naar te handelen.

De opening van het festival is nog steeds gepland voor morgenmiddag 14:00.

Peter Van Geel en Kris Van Dijck

JDS
Ik zou gaan voor:

Vrijdag

Godsmack
Sick of It All
Slayer
Lamb of God

Zaterdag

Trivium
Comeback Kid
Fear Factory
Twisted Sister
Pennywise

Zondag

H2O
Axewound
Machine Head
Motorhead
Hatebreed

Als ik zo kijk naar de programmering zijn dit de bands die ik graag op de livestream wil gaan zien:

Vrijdag:

Sacred Reich (!!!)
Aborted
DevilDriver
Obituary
Sick Of It All
Cannibal Corpse
Lamb Of God/Kyuss Lives (ligt er aan wie er wordt gestreamd)

Zaterdag:

Exodus
Megadeth/Nasum
Fear Factory/My Dying Bride
Ihsahn-Leprous

Zondag:

Killswitch Engage (weer met Jesse Leach!!! )
Machine Head
Gojira/Behemoth
Hatebreed

En dan ook weer meedoen met de livechat!

Ozzy heeft vanavond zijn optreden gecanceld. Het zou toch niet waar zijn.... 2x op rij....

Niet meer boeken lijkt me.

Stijn_Slayer
Op podiuminfo staat dat het om stemproblemen gaat, maar dat er ook geruchten zijn dat hij in elkaar is gezakt.

Volgend jaar dan maar een hologram van Ozzy, dan kan hij toch een keer komen!

JDS
Opluchting voor GMM/Ozzy fans. Ozzy komt toch!

Hey peeps!

Ik ga alleen op zaterdag naar Graspop, en ik vroeg me eigenlijk af of er nog meer mensen zijn die alleen op zaterdag gaan of op die dag weer vertrekken. Ik zoek namelijk carpoolmaatjes. Ik kom vanuit Utrecht langs Den Bosch en Eindhoven, ÓF langs Gorinchem, Breda en Tilburg.

Dus voor wie interesse heeft, PM me en alles komt goed!

Oh en ik kom zaterdag voor:

-Alestorm
-Death Angel
-Thin Lizzy
-Exodus
-Megadeth
-Fear Factory
-Twisted Sister
-Limp Bizkit

aslan (crew)
ga proberen volgende te zien:

vr:
Winterfylleth
Unearth
Aborted
Paradise Lost
Obituary
Amon Amarth (of Sick of it All)
Cannibal Corpse
Lamb of God

za:
Heidevolk
Alestorm
Death Angel
Brutal Truth !!!!!!!
Exodus
Nasum !!!!!!!!
My Dying Bride (of Fear Factory)
Ihsahn & Leprous
Dimmu Borgir

zo:
Axe Wound
Machine Head
Behemoth !!!!!!!!!!!!!
Motörhead
Hatebreed

Stijn_Slayer
Het KNMI zat er gelukkig voor jullie opnieuw naast gisteren

De live-stream werkt bij mij niet en zo te zien ben ik niet de enige!

Sir Spamalot (crew)
Geen probleem bij mij met de live-stream, maar is deze niet enkel voor Belgacom Skynet-klanten? Dit is mijn link: Graspop. Veel plezier aan de Graspop-gangers!

Nee, ik heb NL aangeklikt en hij doet het niet, ook na een Flash-update geeft hij aan dat er nu geen livestream is. Ik heb nu de mobiele app van Graspop gedownload, eens kijken of die het doet. En anders wordt het wachten op beelden op YouTube.

En die werkt ook al niet!

Echt raar, vorig jaar deed de stream het hartstikke goed! Misschien doet hij het morgen wel.

Sir Spamalot (crew)
Bizar, nog eens loeren - na bezoek aan stamcafé - en Lamb of God speelt nu...

De stream werkt hier ondertussen gewoon, straks Death Angel met Ultra-Violence integraal!

Bij mij werkt hij nu ook!

Ik heb een stuk van Exodus gezien en dat was erg goed, jammer genoeg viel het geluid na een tijd uit bij de stream. Megadeth heb ik net uitgezet, de zang is echt afgrijselijk slecht!

Ihsahn-Leprous op de stream is nog afwachten aangezien het in de Metaldome is.

JDS
Jammer dat ze Comeback Kid niet live getoond hebben. Maar straks zullen we er nog iets van zien dusja..

Sir Spamalot (crew)
Don Cappuccino schreef:
Megadeth heb ik net uitgezet, de zang is echt afgrijselijk slecht!

Tja, het is Dave hé, nooit een grootse zanger geweest, het gitaarwerk is wel supervet!

Dave zong toch paar jaar geleden een stuk beter, nu is het echt vals!

Sir Spamalot (crew)
Don, ze zijn nu bezig met het laatste nummer Holy Wars. Kijk nog eens, niet echt vals maar hij is nogal kort van adem, benepen. Ik kan er van genieten.

Edit: My Dying Bride is de volgende en het werkt al op mijn zenuwen. Stamcafé vanavond .

Machine Head schraap ik lekker van mijn lijstje af, ik heb net het concert op Rock Am Ring 2012 gezien en dat was niet echt goed! Het geluid was slecht gemixt maar door dat geluid heen hoorde je vaak zeer valse twinleadgitaarpartijen en vooral samenzang waar je kippenvel in de verkeerde zin van krijgt. Dave McClain weet ieder gaatje vakkundig en meesterlijk dicht te timmeren met zijn retestrakke drumwerk.

Wat is er in godsnaam aan de hand met de metalzangers? Ik zit nu Fear Factory te kijken en mijn bek valt weer open van verbazing op een negatieve manier. Zelfs Burton C. Bell (een van de beste zangers in het genre naar mijn mening, clean en schreeuwen) zingt er keihard naast.

Bij Powershifter, amai!

Net terug van mijn allereerste Graspop. Ik had dus nog niet al te veel metalbands aan het werk gezien. Vooral Exodus, Death Angel en Machine Head waren echt wel goed! Bij hen werd ik het meeste meegesleurd in hun muziek.
Nu even recupereren van al dat gemosh van het ganse weekend.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:27 uur

geplaatst: vandaag om 14:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.