MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Graspop

zoeken in:
aslan (crew)
+++++
Brutal Truth - Behemoth
++++
Alestorm - Aborted - Hatebreed - Nasum
+++
Winterfylleth - Amon Amarth - Cannibal Corpse - Heidevolk - Eluveitie - My Dying Bride
++
Unearth - Dimmu Borgir - Axe Wound - Machine Head - Motörhead - Devil Driver - Limp Bizkit
+
Paradise Lost - Sabaton - Death Angel

Wat een weekend! Emmure en Nasum waren briljant. Voor de rest veel karate kunnen doen.

JDS schreef:
Jammer dat ze Comeback Kid niet live getoond hebben. Maar straks zullen we er nog iets van zien dusja..

Je hebt niet veel gemist hoor. Heb ze een kwartier gezien, waarna er een probleem was met de boxen (knal) en Comeback Kid gewoon nog een tijd heeft doorgespeeld met een geluid dat op 10 meter afstand niet meer te horen was.

Don Cappuccino schreef:
Zelfs Burton C. Bell (een van de beste zangers in het genre naar mijn mening, clean en schreeuwen) zingt er keihard naast.

Dat heeft hij altijd al gedaan, toch? Zelfs op plaat is het vaak vals te noemen. Ik vind het goed, maar het is zo vals als Patricia Paay.

Vals op plaat?

Wat ik hoor op plaat is toch echt een Burton die zuiver zingt. Hij zit af en toe op het randje maar dat is juist de bedoeling. Bij het optreden op Graspop ging hij echt over het randje, knettervals zelfs!

Enkel op Archetype weet hij een degelijke toon aan te houden. Wat niet slecht is, want die zanger van Deftones kan ook nog steeds niet zingen.

En for the record: Fear Factory was heel erg goed live, vond ik.

Guns ´N Roses was echt geweldig. Vooral Estranged en de piano cover van Baba O´Riley deden het voor mij. Axel Rose was aardig bij stem en het collectief muzikanten dat hij heeft verzamelt speelt allerminst aardig.

Top 3
1. Guns ´N Roses
2. Cannibal Corpse
3. Children of Bodom

Wat was Guns N'Roses toch verschikkelijk slechts. Om te huilen. Hij is vet, stijf en snel buiten adem. Die solo's van die anonieme muzikanten kunnen mij gestolen worden. Al nu drie nummers zit men te staren naar een gitarist met een bloempot op zijn kop.

De hoogtepunten waren voor mij Twisted Sister, Possessed, Thin Lizzy (jawel met Rick Warwick!), Children Of Bodom, Sacred Reich en Death Angel.

En verder klote weer gehad. Maar op zich wel weer een leuke editie achter de rug.

Guns 'n Roses vond ik persoonlijk te lang. Te veel nummers uit het bijzonder matige Chinese Democracy en zwakke covers. Axl Rose was me ook teveel een show-off deze keer. Laat dat allemaal buiten beschouwing en dan vond ik het nog wel een goed concert.

Ozzy was trouwens wel goed bij stem, althans het ging boven mijn verwachtingen. Jon Oliva's Pain zette ook een uitstekende show neer en begin juli nog eens te bewonderen in Zoetermeer en Tilburg.

dumb_helicopter schreef:
Guns 'n Roses vond ik persoonlijk te lang. Te veel nummers uit het bijzonder matige Chinese Democracy en zwakke covers. Axl Rose was me ook teveel een show-off deze keer. Laat dat allemaal buiten beschouwing en dan vond ik het nog wel een goed concert.

Zo heb ik Guns N' Roses ook beleefd. Veel te langgerekt en te veel saaie solo's, maar de oude nummers klonken gelukkig wel goed.

Fear Factory vond ik ook best lekker. Wel jammer dat ze geluidsproblemen hadden na het eerste nummer. Ik moest er ook wat eerder weer weg om op tijd te zijn bij Twisted Sister. En ik ben blij dat ik dat heb gedaan, Twisted Sister liet echt een geweldige show zien.

Sacred Reich was ook super, ze waren ook lekker enthousiast.

Death Angel zoals altijd goed, deze keer The Ultra Violence integraal gespeeld. Blijkbaar is er ook een remastered versie van dat album uitgekomen. Die moet ik misschien maar eens binnenhalen aangezien ik het origineel nog niet in huis heb.

Verder mooie optredens gezien van: Motorhead, Ozzy (niet helemaal goed bij stem maar hij had er zowaar zin in!), Gojira, Exodus, Rival Sons(kende ik niet maar beviel goed)

Jon Oliva vond ik toch wel tegenvallen. Hij probeerde er wel echt wat van te maken maar zijn zang zat er een paar keer behoorlijk naast.

En Machine Head was slecht, net als een tijdje terug op Fortarock. Gelukkig speelden ze nog wel twee nummers van Burn My Eyes in tegenstelling tot Fortarock waar ze (op Imperium na) alleen nummers van de laatste twee albums speelden.

Vorige week kwam via de facebookpagina het bericht dat ze binnen korte tijd hun eerste naam gingen lanceren, dat werd daarna terug ingetrokken omdat de onderhandelingen blijkbaar langer duren dan verwacht. Maar omdat ook Iron Maiden via hun facebookpagina toen op hetzelfde moment volop optredens aan het aankondigen was die min of meer in de buurt liggen van Graspop denk ik dat in 2013 nog wel eens Iron Maiden de headliner kan zijn.

Allesbehalve verrassend, maar wel goed nieuws.

Iron Maiden als headliner, daar durf ik flink wat geld op te zetten.

Iron maiden en king diamond zijn de eerste namen

Yann Samsa
Aerosmith blijkt ook een certitude, vraag me niet waar ik het gelezen heb.

Onweerwolf
Wolfmother schreef:

Wow, vet. Ik ben er van 2002 tot en met 2005 geweest maar vond het toen wel welletjes. Misschien hier toch nog eens over nadenken.

King Diamond is headliner. Ik moet bekennen dat ik daar nog niks van ken, dus dat ga ik even opzoeken. Iron Maiden is natuurlijk een erg mooie naam!

Wolfmother schreef:

Wat is je bron hiervoor, want de officiële Graspop-kanalen lossen nog niets heb ik gezien.

Onweerwolf
Gloeilamp schreef:
King Diamond is headliner. Ik moet bekennen dat ik daar nog niks van ken, dus dat ga ik even opzoeken. Iron Maiden is natuurlijk een erg mooie naam!

King is echt ultragaaf.

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Wat is je bron hiervoor, want de officiële Graspop-kanalen lossen nog niets heb ik gezien.

Nog niet officieel: Iron Maiden en King Diamond...

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Zat nog te twijfelen of ik aan bronvermelding moest doen, de volgende keer zet ik het er ff bij

Sir Spamalot (crew)
Update: klik.

Ze hebben een blikje namen opengetrokken!

Vooral benieuwd naar In Flames en Parkway Drive.

Nieuws op Festivalinfo : Coal Chamber, Epica, Kreator en meer voor Graspop

Parkway Drive, Between the Buried and Me, In Flames, Kreator

Over Mayhem nog niet veel positiefs gehoord, maar verder een prima lijstje.

Zit toch best wel wat tofs tussen, benieuwd naar de rest.

Dark Funeral, Absu, Mayhem, Kreator, Iron Maiden, Saxon, niet slecht tot nu toe.

Nieuwe namen aangekondigd in dit filmpje:

Link

Even uit de losse pols: Varg, Testament, Unleashed, Red Fang, Entombed, Caliban, Amaranthe, Hellyeah,%uFEFF Veil of Maya, Ghost, Katatonia, Korn, Moonspell, BFMV, King Diamond,

Dat zijn mooie namen! Unleashed, Red Fang, Entombed, Veil of Maya en King Diamond... Cool.

Stijn_Slayer
Hoop dat er ook nog een NL datum voor King Diamond komt, staat nog op mijn 'must-see lijstje'.

Graspop schreef:
FESTIVAL UPDATE: Iron Maiden headlines Graspop Metal Meeting on the 30th of June, from 9pm to 11pm. King Diamond will play after Iron Maiden's performance on Marquee 1 which gives them the opportunity to play their full show! You will be treated to the largest and most involved stage production in the band’s storied history. Horror concepts from multiple albums will be used in the décor! Feast your eyes and ears on this creative centipede at GMM2013.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:42 uur

geplaatst: vandaag om 22:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.