MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Graspop

zoeken in:
Nieuwe indeling terrein: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t31/1941312_713499595356868_684656254_o.jpg

Valt toch tegen dit, dacht dat Mainstage 2 een toevoeging toch zijn, maar hier wordt Marquee 2 dus voor opgeofferd...

edit:
En alle coole andere bands staan niet op Black Sabbath dag. Het had zo cool kunnen zijn, maar twijfel nu of ik nog een dagticket voor de zondag haal.

Bijna alles wat ik wil zien staat op de zaterdag. Ik ga serieus vloeken als de timetable er is..

Mijn god, dit gaat het meest helse tijdschema uit m'n carriere worden denk...
Wat ik wil zien (* = must see)

Vrijdag:
- Avenged Sevenfold (nog nooit gezien)
- Slayer (tja....)
- Sabaton (meerdere kansen deze zomer, maar superband)
- Annihilator* (op me 'thrash'-bucketlist)
- Alestorm* (altijd feestje)
- Candlemass* (pas ontdekt)
- Solstafir* (heerlijk zweverig)
- Watain (klinken goed op plaat)
- Opeth (benieuwd naar liveshows)
- Unida* (stonerrock kan bijna niet fout)
- Huntress (al 2x gezien, langzaam fan aan het worden)

Zaterdag:
- Dark Tranquillity (gemist in 013)
- Enslaved* (supermuziek)
- Carcass (gemist in 013 afgelopen november, ook op Fortarock)
- Legion of the Damned (zie ze volgende maand voor het eerst)
- Satyricon (2x eerder, altijd vette show)
- Eluveitie (nieuwsgierigheid)
- Gojira (favorietje, al 3x gezien, ook op Fortarock)
- Powerwolf* (nog nooit gezien)
- Mastodon* (kan niet vaak genoeg zijn)
- Alter Bridge (favorietje, maar ook op Fortarock)

Zondag:
- Black Sabbath* (geen uitleg nodig)
- Alice In Chains* (DE grungeband, nooit gezien)
- Anthrax* (op me bucketlist)
- Megadeth (kan de topper v/d zomer worden, 4 kansen om te zien)
- Rob Zombie* (zeer nieuwsgierig)
- Meshuggah* (gemist op Distortion 2012)
- Metal Church (legends)

JSPR_G schreef:
Bijna alles wat ik wil zien staat op de zaterdag. Ik ga serieus vloeken als de timetable er is..

Sowieso. Gooien ze anders even Neurosis, Amenra, Cult of Luna, Nails en Walls of Jericho op dezelfde dag. Gaat tof worden

Het gedacht dat het mogelijk is dat Neurosis, Cult of Luna, Mastodon en Gojira (deze staan allemaal op verschillende podia) tegelijkertijd spelen op Graspop is echt huiveringwekkend.

14 nieuwe namen:

Rhapsody of Fire
Walking Papers
Miss May I
Protest the Hero
Powerman 5000
Steel Panther
Seether
Civil War
Sebastian Bach
Lunch Mob
Nile
Behemoth
Trivium
Limp Bizkit

Niet zo indrukwekkend, dit.. Nile is wel leuk, maar de zaterdag zit al zodanig vol dat deze toch waarschijnlijk niet meer in mijn schema zal passen.

Behemoth is ook wel de moeite

Hoera! M'n eerste Graspop ticket ooit is in the pocket sinds gisteren! Samen met o.a. gebruiker Mexicola. Wat kijk ik er naar uit!

Er is nog helemaal niet veel bekend over het tijdschema. Ik ben het dan ook zelf aan het uitzoeken, beetje gokken waar overlappingen kunnen zitten enz. Ik neem aan dat bands op Mainstage 1 tegenover Metaldome staan en Mainstage 2 tegenover de Marquee. Ongeveer net als vorig jaar. Als dat het geval is, zie ik al wat potentiele zware keuzes.

Unida vs Slayer
Candlemass vs Annihilator
Alestorm vs Solstafir

En dat is nog alleen de vrijdag.....

Simpel hé, Unida, Annihilator en Solstafir Alhoewel, toch een beetje benieuwd naar Slayer...

Zolang er maar niks interessants tegelijk speelt met Opeth, Neurosis, Amenra, Mastodon, Gojira en Cult of Luna!

Hmm zal ik eens gaan gokken aan de hand van de bevestigde namen??

Opeth vs Sabaton
Neurosis vs Trivium
AmenRa vs Prime Circle
Mastodon vs Enslaved (of als je pech hebt Cult of Luna)
Cult of Luna vs Mastodon (of als je geluk hebt, een band die nog bevestigd moet worden)
Gojira vs Eluveitie (of Legion of the Damned)

Dan zijn de keuzes inderdaad snel gemaakt. Maar Mastodon/Cult of Luna wordt wel een lastige...

Cult Of Luna vs. Mastodon... zonder twijfel Cult of Luna.

Waarom? Nou, dat zal ik eens vertellen.

1. Cult of Luna gaat een indefinite hiatus nemen, dat betekent dat ze er een tijdje mee stoppen, hoe lang is niet duidelijk. Het optreden op Graspop is dus het laatste optreden op Belgische bodem in lange tijd.
2. Het is gewoon een belachelijk goede liveband met twee drummers (was in Eindhoven in ieder geval wel).
3. Mastodon komt nog wel vaker, denk ik...

De affiche van Graspop 2014 is compleet.

Nieuwe namen:

Black Label Society
Sepultura
Ghost
Gamma Ray
Vandenberg's Moonkings
Skillet
Amplifier
Architects
Devil You Know
Dagoba
Scorpion Child
Collibus
Stahlzeit
High Voltage

Timetable on-line.
Bands | Graspop Metal Meeting 2014

Cult of Luna <-> Mastodon
Gojira <-> Enslaved
Neurosis <-> Alter Bridge <-> Dillinger Escape Plan
Powerwolf <-> Amenra

Zaterdag wordt een dagje knopen doorhakken.

De keuzes met Neurosis en AmenRa lijken me beiden toch niet zo moeilijk

Het zal inderdaad wel Neurosis worden, maar 'k vind het wel jammer dat ik Alter Bridge en TDEP moet missen. De kans is reëel dat ik naar Powerwolf ga gaan. Amenra is geniaal en Powerwolf is een belachelijke guilty pleasure, maar Amenra heb ik 5 keer gezien het voorbije jaar.
Gojira ook al een paar keer gezien, dus dat zal Enslaved worden, denk ik. Al is Gojira wel een van de beste livebands die ik ken... Cult of Luna en Mastodon is de meest onmogelijke keuze ooit.

Yann Samsa
Mindscapes schreef:
Dan zijn de keuzes inderdaad snel gemaakt. Maar Mastodon/Cult of Luna wordt wel een lastige...

Beiden horen bij de betere metalbands van de laatste jaren; maar moest je Mastodon nog niet hebben gezien live, geloof me dan vrij wanneer ik zeg dat het errug saai is. Geen enkele meerwaarde tegenover het beluisteren van een studieplaat, integendeel - het komt over als een lauw afkooksel van de nummers.

Cult of Luna it is.

Cult of Luna live is een heerlijke trip.

JSPR_G schreef:
De kans is reëel dat ik naar Powerwolf ga gaan. Amenra is geniaal en Powerwolf is een belachelijke guilty pleasure, maar Amenra heb ik 5 keer gezien het voorbije jaar.

Dat verandert de zaak wel inderdaad =p. Powerwolf moet live wel een feestje zijn, komt vast wel goed met een hele tent vol metalheads.

Yann Samsa schreef:
(quote)

Beiden horen bij de betere metalbands van de laatste jaren; maar moest je Mastodon nog niet hebben gezien live, geloof me dan vrij wanneer ik zeg dat het errug saai is. Geen enkele meerwaarde tegenover het beluisteren van een studieplaat, integendeel - het komt over als een lauw afkooksel van de nummers.

Cult of Luna it is.

Ja, bovendien heb ik Mastodon al 2-3x gezien en user Don Cappuccino wees er eerder al op dat CoL hierna op hiatus gaat en dat Mastodon bijna elk jaar wel eens passeert. Zeker nu hun nieuwe plaat Once More Round The Sun dit najaar uitkomt. Dan touren ze sowieso wel en kan ik ze aan het werk zien op "hun" concert, i.t.t. op een redelijk onpersoonlijk festival.

Ghost en Triptykon tegelijkertijd is ook echt spijtig.

Sammael
De zanger van Tiamat heeft aangekondigd dat hij de band gaat verlaten, wat er zo'n beetje op neerkomt dat de band ten einde is. Ze gaan wel de zomerfestivals afmaken die al geboekt stonden, dus hun optreden op Graspop wordt zowat de laatste keer dat deze band nog live te aanschouwen zal zijn. Voor mij extra reden om ze te gaan zien, maar dat ging ik sowieso al doen.

Megadeth zegt af:

Megadeth Cancels Immediate Tour Plans

Bassist David Ellefson Takes A Break to Spend Time With Family After Brother’s Death

Damn... Heel begrijpelijk wel. Eens zien wie er op Hellfest staat en niet op Graspop... Iron Maiden of Aerosmith mogen wat mij betreft wel vervangen. Of Metallica! Of Steak Number Eight! Of Karnivool!!!

Ik denk eerder iets in de trant van judas priest.

Ik ben altijd stiekem blij als een band die ik niet goed vind cancelt. Ik ben benieuwd naar de vervanger!

Goh, ik hoop iets als Deafheaven of Steak Number Eight, maar normaal gezien zal het een band zijn met een vergelijkbare grootte en uit een vergelijkbaar genre.

Megadeth gaan ze alleszins niet vervangen door SN8, tenzij ze natuurlijk een reeds bevestigde band tot headliner bombarderen. Deafheaven zou fantastisch zijn natuurlijk, maar daar is graspop te 'klassiek' voor, denk ik.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:15 uur

geplaatst: vandaag om 08:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.