MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / The Cure "4Tour 2008"

zoeken in:
Zeg c-moon, volgens mij is de laatste trein naar brussel om 23.20u, want die zou ik moeten nemen om via brussel naar leuven te gaan. Maar ik heb het sportpaleis gemaild en ze weten pas 2 dagen op voorhand hoe laat het einde vh concert is (ze denken 23-23.30u). Dat gaat dus evenmin.
Niemand die na the cure naar leuven rijdt hier?

In de huidige regeling: om 0.30 zelfs.
Als je het over de toekomstige regeling hebt, is het dus allemaal wat minder erg dan ik dacht.

23.20 is wat mij betreft nog te vroeg, maar kom...

ik kan aan de Roosevelt nog altijd de bus van 0;45 (naar Mechelen) nemen, maar dan ben je wel een dik uur onderweg, want die stopt OVERAL ..

We'll see..
Misschien kom ik wel een knappe cure-fan tegen met wagen of met zin om nachtje door te zakken in A'pen tot de eerste trein )

Spijtoptant
schopenhauer schreef:
Zeg c-moon, volgens mij is de laatste trein naar brussel om 23.20u, want die zou ik moeten nemen om via brussel naar leuven te gaan. Maar ik heb het sportpaleis gemaild en ze weten pas 2 dagen op voorhand hoe laat het einde vh concert is (ze denken 23-23.30u). Dat gaat dus evenmin.
Niemand die na the cure naar leuven rijdt hier?

Goedkope tentjes heb je voor tien euro.

Waar ga jij je tentje zetten? op de grote met :d

We kunnen er nu wel mee lachen, maar blijkbaar vinden jullie het normaal, dat je vanuit een belangrijke stad zoals Antwerpen, vanaf 9 december, na 22.17 géén trein meer richting Brussel kan nemen op zaterdag en zondag?

Wel: ik niet !

orbit schreef:
De laatste keer voor mij was op de Lokerse feesten in 2005: Playlist

De laatste keer voor mij was Pinkpop 1986

Playlist
1. Shake Dog Shake
2. Play For Today
3. The Kyoto Song
4. Other Voices
5. Primary
6. A Strange Day
7. In Between Days
8. The Walk
9. A Night Like This
10. Push
11. One Hundred Years
12. A Forest
13. Sinking
14. Let's Go To Bed
15. Close To Me
16. Charlotte Sometimes
17. Boys Don't Cry
18. Faith

De groep speelde tijdens zonsondergang en de nederwiet ging scheutig rond. Een mooie lente-avond om nooit te vergeten

Ow.. lebowski: da's lang geleden ;-o

Maar wat een setlist zeg !!! Hallelujah !

Dit was de setlist van de keer dat ik ze zag, in 2000:

Intro:
samuel barber - adagio for strings

Mainset:
out of this world
watching me fall
want
fascination street
open
the loudest sound
maybe someday
shake dog shake
from the edge of the deep green sea
inbetween days
sinking
the kiss
prayers for rain
one hundred years
39
bloodflowers

Encore 1:
just like heaven
boys don't cry
10:15 saturday night
killing an arab

Jammer dat The Walk er niet bij zat, da's eigenlijk het enige losse Cure-nummer waar ik ooit verknocht aan ben geraakt.

*Laatste keer dat ik ze zag was Lokeren (2005):

Setlijst staat hierboven al, en hier:
http://markec.blogspot.com/2005_08_07_archive.html
(+ review)

Keren voordien:
- Rock Werchter (2004)
- Trilogy Concert - Vorst Nationaal (07.11.2002)
- Rock Werchter (02.07.2000)
- T/W (1995)

Meest memorabel waren zowel het TRILOGY concert in Vorst als de laatste keer in Lokeren, toen Robert Smith zelfs bijzonder vrolijk was

Ruby1966
lebowski schreef:
De laatste keer voor mij was Pinkpop 1986

De laatste keer voor mij was in 1987 "The Kissing Tour" in Ahoy....

Set :

1 - The kiss - 6:06

2 - Torture - 4:11

3 - A strange day - 4:11

4 - Catch - 2:52

5 - Just like heaven - 3:45

6 - Other voices - 5:04

7 - The blood - 3:52

8 - If only tonight we could sleep - 5:30

9 - Like cockatoos - 6:06

10 - The walk - 3:34

11 - Inbetween days - 3:02

12 - The perfect girl - 2:29

13 - One hundred years - 8:14

14 - The snakepit - 6:37

15 - A forest - 12:48- ( GREAT instrumental part !!)

16 - Fight - 4:20

First encore :

17 - Close to me - 3:19

18 - Let's go to bed - 3:13

19 - Why can't I be you? - 6:50- ( part of Lovecats and some Witchcraft lyrics)

Second encore :

20 - The drowning man - 6:08

21 - Charlotte sometimes - 3:56

22 - Faith - 10:25

Third encore :

23 - Boys don't cry - 3:18

24 - 10.15 Saturday night - 3:54

25 - Killing an Arab - 2:37

26 - Forever - 9:29

ook al een eeuwigheid geleden

Feeder
c-moon schreef:
*Laatste keer dat ik ze zag was Lokeren (2005):

Daar was ik ook!

Volgende keer moeten we "meeten" eh

Feeder
Zoek naar een langharige, behaarde man die een rok draagt, kan niet missen.

wel.. ik ook niet c-moon. Mag ik mij gelukkig prijzen dat ik binnenkort een auto heb.

@Allen:

ik heb blijkbaar paniek voor niets gezaaid. De krant die het "nieuws" bracht zat er dus ook helemaal naast. Daarstraks in Antwerpen Centraal de nieuwe dienstregeling eens grondig bekeken. En er zijn WEL NOG TREINEN na 22u in A'pen in het weekend!

Zaterdag, laatste trein: 0.00
Zondag: 0;28
in de week: 0.28

Oef
Geen tentjes opzetten of nachtjes doordoen, noch dure taxiritten enzomeer

Enfin, we hadden het over THE CURE zeker? ;-p

djeffibrelich
gellukig ,c-moon, gellukig.

nu kan je je lekker veheugen op een nachtje cure zonder na te hoeven denken hoe je weer thuis komt.

Hallelujah !

Naar mechelen blijkbaar wel ja, maar naar leuven is de laatste trein om 23.20u. Omdat ik 25 km verder woon kan ik dus wellicht niet gaan. Als ik thuis in limburg wil geraken moet ik zelfs om 22.14u de trein al nemen!

** NMBS !!! nu staken ze vandaag.. NOG MAAR EENS .. Grmbl....

Ook op mijn zenuwen beginnen ze behoorlijk wat druk uit te oefenen... maar ik zal het schelden maar voor mezelf houden.

Ach wat, maakt niet uit, ik heb allessjans vervoer voor de 14de in Antwerpen, want ja hoor, ik zal er ook zijn, mèt vogelnest, mascara en rode lippenstift! Had ik zelf een auto gehad, ik zou ze nog gaan zien in Ahoy ook, maar spijtig genoeg is dat momenteel nog niet het geval, en Rotterdam lijkt mij zo niet de stad om effe 's nachts nog wat te liggen rondlopen, zonder de buurt te kennen...

Mijn enige Cure concert

1.10.1992 Ahoy, Rotterdam

Set :

1 - Open - 7:49

2 - High - 3:38

3 - Pictures of you - 7:52

4 - Lullaby - 4:43

5 - Just like heaven - 3:58

6 - Fascination Street - 5:13

7 - One hundred years - 8:13

8 - At night - 6:48

9 - A letter to Elise - 5:36

10 - Hot Hot Hot!!! - 4:04

11 - Let's go to bed - 4:19

12 - Friday I'm in love - 4:03

13 - Inbetween days - 3:21

14 - From the edge of the deep green sea - 8:08

15 - Never enough - 4:48

16 - Cut - 6:29

17 - End - 9:17

First encore :

18 - Close to me - 4:23

19 - Why can't I be you? - 6:15

Second encore :

20 - Three imaginary boys - 3:49

21 - Boys don't cry - 4:02

Third encore :

22 - A forest - 17:45

Ik weet nog dat ik tijdens het Bowie concert in 2004 eerder wegmoest vanwege die f***ing trein. Achteraf had ik een taxi moeten nemen, dit was echt het stomste wat ik ooit gedaan heb.

Nog maar 3 maanden ^_^.
Ben erg benieuwd naar de tracklist.

Zijn er nog kaarten? Ik wil namelijk wel 2 kaartjes kopen, zoiets kan ik niet missen ! De site van sportpaleis doet het niet ...

http://www.proximusgoformusic.be/nl/startsale.php?event_id=201826

Er zijn nog enkel zitplaatsen van 44 euro te krijgen.

Spijtoptant
Oude liefde roest niet!

Voor het eerst sinds eind '92 weer eens een concert van The Cure bezocht, in Berlijn, afgelopen zaterdag.
Halverwege de jaren '90 was ik de interesse voor deze band een beetje kwijtgeraakt doordat het ijzersterke Disintegration een wat mindere opvolger (Wish) kreeg, en van het album dat daarna kwam heb ik slechts sporadisch iets gehoord en dat beviel me helemaal niet.
Later kwamen ze wel weer redelijk terug met Bloodflowers en The Cure, maar het was te laat en bovendien speelden ze niet zo vaak meer, althans niet als het mij uitkwam.
Gelukkig ben ik de laatste paar jaar weer met een flinke herontdekking bezig, en met veel enthiousiasme toog ik eind vorige week naar Berlijn om in het Velodrome aldaar eindelijk weer eens mijn oude vlam te bezoeken.
En daar kreeg ik geen spijt van!

In een lekker volgepakte doch niet te drukke halfondergrondse wielerbaan werd een spetterende vertoning weggegeven door R. Smith en drie van zijn vrienden. Het begon met een (verkorte) versie van Plainsong, een opener die naar ik me herinner ook in Thialf, 1989, toegepast werd, en het werkte nog steeds om direct de sfeer erin te zetten. Hierna volgde een urenlange opeenvolging van voornamelijk lekker oud werk, het staat me niet meer precies bij wat allemaal maar zeker kwamen aan bod: Same Deep Water As You, Disintegration, Fascination Street, Edge of the Deep Green Sea, Lullaby, Hot Hot Hot, Just Like Heaven, Faith, At Night, Play for Today, One Hundred Years, Cold, The Kiss, Close to Me en nog veel meer, en ook in een andere volgorde overigens. Precies weet ik het ook allemaal niet meer, en dat is een heel goed teken.

Nergens kon ik de mannen bespeuren op ouderdomskwaaltjes of sleetsheid in hun spel, en toen ze als tweede (of derde ?) toegift besloten om nog even lekker een half uur oer-Cure te gaan spelen met uiters dansbare nummers als Grinding Halt, Killing an Arab, Three Imaginary Boys, Fire in Cairo, Jumping Someone Else's Train, Boys don't Cry... toen ging ik en iedereen in mijn nabijheid natuurlijk compleet uit zijn dak, en we bleven nog lang nadat de laatste klanken weggestorven waren, en de Geneesheren allang weer door de catacomben verzwolgen waren, nagenieten van een geweldige drie uur aan puur luister- en dansplezier.

Voor ieder die ze volgende maand in Rotterdam (of elders) gaat zien: bereidt je voor op een geweldige avond, en verkoop je kaartje beslist niet !!!

Spijtoptant schreef:
Voor ieder die ze volgende maand in Rotterdam (of elders) gaat zien: bereidt je voor op een geweldige avond, en verkoop je kaartje beslist niet !!!

Lin
wow, klinkt helemaal geweldig, krijg er steeds meer zin in !

Spijtoptant
Overigens was het voorprogramma ook wel aardig, maar wel wat kort.

Ik heb begrepen dat ze de hele tour meedoen.

65 days of static

http://www.65daysofstatic.com/wordpress/

basketballerke
Misschien dat dat 65days live beter uit de verf kan komen dan op plaat, waarop ik ze steeds minder begin te vinden.

Ik zie tot m'n grote schok dat 18 maart inmiddels wel heel dichtbij komt, wat heb ik er toch zin in

65daysofstatic vorig jaar op Dour is nog steeds het beste dat ik live ooit heb aanschouwd. Prachtig toeval dus dat ze nu touren in het voorprogramma van de grote Cure. Ik ga ze op 14 maart in Antwerpen zien

Gast
geplaatst: vandaag om 15:13 uur

geplaatst: vandaag om 15:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.