MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Ergernissen bij popconcerten

zoeken in:
Stijn_Slayer
Dan heb je het wel over grote concerten, hè. In Tivoli staan niet snel 150 mensen voor de wc, en dan boeit het ook niet als er twee mensen eerder een biertje hebben. Bij grote concerten moet je wel een beetje voor jezelf opkomen, anders kruipen mensen steeds voor.

Ik ga geen mensen wegduwen om als eerste bij de biertent te zijn, maar ik neem wel de snelste route, en als ik eerder word geholpen ga ik niet zeggen dat anderen er al langer stonden.

Eigenlijk was dit alles dus al samengevat in het woordje 'soms'.

Ik ben nog nooit bij een groot concert geweest, dus ik zou dat niet weten.

Je moet ook altijd naar de wc gaan voordat je naar een optreden gaat.

Stijn_Slayer
Klopt, maar met bier weet je het nooit.

Stijn_Slayer schreef:
Ook irritant: te weinig wc's, of eigenlijk de wc's in het algemeen zodra je boven de 9000 bezoekers zit. Bij Roger Waters in Gelredome stond er een peloton te wachten. Ik moest echt heel erg nodig, dus ik ben gewoon naar voren gelopen, voor drie deuren gewacht, en zodra er één open ging meteen naar binnen gegaan. Ik hoorde van een vriend dat die rij achter mij behoorlijk pissig werd. Toen ik eruit kwam ben ik er ook héél snel vandoor gegaan.

Geen nette actie, maar anderen kruipen weer voor bij de muntloketten of proberen je plaats in te pikken. Dan gaan ze recht voor je neus staan terwijl er eigenlijk helemaal geen plaats is. Dat soort mensen rook ik altijd uit met sigaren. Dat werkt best goed, dan zijn ze snel weg. In het Gelredome pakken ze je toch niet (in bijv. 013 en Klokgebouw roken ze ook regelmatig).

Ach ja.. Soms moet je maar meegaan in het asociale gedrag anders wordt je alleen maar benadeeld. Je ziet die mensen daarna toch nooit meer.

In dat geval behoor je in mijn ogen tot het ergerlijkste soort mensen en pas je wat mij betreft prima in dit topic. Heel vervelend.

Al die massale optredens zijn toch niet aan mij besteed, als ik een festival als Splash buiten beschouwing laat dan was het grootste optreden waar ik naar toe ben geweest die van Jedi Mind Tricks en Top Notch (The Max, Melkweg). En op festivals gelden toch weer andere regels dan in een zaal. Mensen die naar het Gelredome gaan of de ArenA mogen elkaar irriteren zoveel als ze willen. Dat juich ik alleen maar toe.

Stijn_Slayer
Arrie schreef:
(quote)

In dat geval behoor je in mijn ogen tot het ergerlijkste soort mensen en pas je wat mij betreft prima in dit topic. Heel vervelend.

Moet jij nu echt elke dag op alles wat ik zeg reageren? Ook heel vervelend. Ik neem aan dat je m'n tweede bericht ook hebt gelezen. Nouja, ieder zijn mening, ik slaap er niet minder om.

Stijn_Slayer schreef:
(quote)

Moet jij nu echt elke dag op alles wat ik zeg reageren? Ook heel vervelend. Ik neem aan dat je m'n tweede bericht ook hebt gelezen. Nouja, ieder zijn mening, ik slaap er niet minder om.

Oh, ik reageer gewoon op de dingen waar ik op wil reageren, ik let daarbij niet per se op de username. Was me niet opgevallen dat ik veel op jou reageer, maar blijkbaar is dat zo... Nou, sorry hoor. Anyway, soms, als ik ergens een heel duidelijke mening over heb, wil ik die graag kwijt. Dat heb je zelf nog wat sterker volgens mij, dus ik zie je probleem niet echt?

Stijn_Slayer
Er is verder geen probleem. Ik ben niet zo dat ik nu ineens haatdragend wordt. Jij mag dat vinden. Vind 'ergerlijkste soort' wel erg overdreven, maar dat mag ik dan weer vinden.

Lap, mijn bericht over rapconcerten is zomaar verwijderd, zonder dat het zelfs gemeld wordt. Ik mag toch wel mijn mening geven zeker???????????

Stijn_Slayer
Hm, Arrie en ik hebben net bepaald dat dat wel mag, ja.

Ik was het niet in ieder geval, anders zou ik het wel hebben gemeld. Vond het wel een beetje denigrerend bericht, maargoed, ik begreep wel dat het niet helemaal serieus bedoeld was.

Ik vond het een vreselijk naar bericht en lag er al drie dagen wakker van.

Het bevatte gewoon mijn mening, en nu is die ongehoord ...

Het is in mijn bericht gemeld, wees gerust.

Sir Spamalot (crew)
Het vocht, het bocht... Uitleg vanuit mijn perspectief. Je rijdt één of twee uren naar een concert, je bent scheel van den dorst (nou ja, altijd dorst) en dan krijg je een maat verschaald afwaswater met een veredelde schuimkraag in een - godbetert - plastieken beker voor veel te veel geld van een pseudo-tapper die alleen maar kwaad in je gezicht kijkt met een air van "wees blij dat je dat nog krijgt." Plastieken bekers, ok, veiligheid enzovoort, maar zorg er tenminste dat het een beetje verzorgd is voor een eerlijke prijs.

Stijn_Slayer
Ik vraag me wel eens af hoeveel van die waterige biertjes je kan drinken voordat je de pineut bent bij een blaastest. Drie? Meer, minder? Daarmee is het gelijk de vraag of het een voordeel of een nadeel is dat ze je bedonderen met het bier. Ik maak me er nooit zo druk om, want ik houd me ruim aan die 1,5 uur die je lever nodig schijnt te hebben om één standaard glas alcohol af te breken. Soms drink ik niet eens wat bij een concert (omwille van drukte en/of prijs).

Toen ik bij KISS in Gelredome was geweest had de politie verderop in Arnhem een hele weg ingenomen, al het verkeer stilgezet en blazen maar (was toen zelf op de fiets). Ik snap het wel, want sommigen tanken echt flink door bij concerten, maar het is ook wel een beetje gierig om mensen te pakken die bij een avondje uit misschien één biertje te veel op hebben gehad. En voor wie niets gedronken heeft is het mooi zuur dat hij/zij daar dan in de file staat. Het is al lastig genoeg om bij Gelredome met de auto weg te komen als het zo druk is. Heb dat trouwens maar één keer meegemaakt. Misschien dat ze toen net hun bonnenquota moesten halen.. Gebeurt dat bij andere grote zalen/stadia ook?

Volgens mij kan dit topic beter hernoemd worden in:

"Mume's universele zeikspot" of de "klaagmuur van MuMe" - altijd al geweten dat wij NL een stelletje zeiksnorren waren, maar dit is echt ultimate proof.

Nou ik hier toch ben, wil ik wel even mijn gal spuwen over al die zwaterlaars, beppers en ander OH'ers - die maar blijven lullen tijdens concerten - ook akoestische (bijv. bij Bebel Gilberto of Silje Nergaard) - zou je willen dat je beaming up power had.

Wat Mjuman zegt heb ik ook vaker meegemaakt.

Zowel bij Angus & Julia Stone als bij Jesca Hoop waren er een hoop mensen die zichzelf toch wel erg belangrijk vonden, en dus maar tijdens de nummers (het liefst hard en luidruchtig) stonden te kleppen. Dat is imo echt killing voor de sfeer, vooral met zo'n breekbare muziek.

Stijn_Slayer schreef:
Ik vraag me wel eens af hoeveel van die waterige biertjes je kan drinken voordat je de pineut bent bij een blaastest. Drie? Meer, minder?

Heb een keer op een concert 6 bier gedronken en ben toen 1,5/2 uur later in de auto gestapt (doe ik nooit meer) en aangehouden om te blazen. Blies toen gewoon een P, ging kapot van angst haha! Doe et nooit meer, maar blijkbaar kan je dus wel aardig wat van dat spul naar binnen gieten

Stijn_Slayer
Haha, dat lijkt me ook zenuwslopend. Betekent wel dat ze het bier echt behoorlijk verdunnen. Ik stap alleen aangeschoten (nooit dronken) in de auto als ik echt héél dichtbij huis ben.

Ik ben er trouwens op Splash achtergekomen dat ik een hekel heb aan bezwete Duitsers die hun shirt hebben uitgedaan.

Stijn_Slayer schreef:
, maar het is ook wel een beetje gierig om mensen te pakken die bij een avondje uit misschien één biertje te veel op hebben gehad. En voor wie niets gedronken heeft is het mooi zuur dat hij/zij daar dan in de file staat.

het is pas gierig om je op een avondje uit beschonken te drinken om vervolgens vrolijk in je auto te stappen om jezelf en anderen in gevaar te brengen. En het nog gieriger om het de politie kwalijk te nemen dat ze daarop controleren. Wat wil je dan, dat ze bejaarden laten blazen die zondagmiddag de kerk uit komen na de mis?

Stijn_Slayer
Stijn_Slayer schreef:
Ik snap het wel, want sommigen tanken echt flink door bij concerten

Lezen is soms niet zo moeilijk.

Stijn_Slayer schreef:
Ik snap het wel, maar

inderdaad

Stijn_Slayer
De ene groep verpest het voor de anderen, en de middengroep die voorzichtig met één voetje de wet heeft overtreden wordt er gelijk bijgepakt. Het is niet helemaal eerlijk, maar 't is aan de andere kant moeilijk om het op een andere manier te doen.

Nu ik dat daar een keer heb gezien rijd ik altijd anders. Niet omdat ik zelf zo bang ben voor de blaastest, maar omdat ik geen zin heb om daar lang stil te staan.

Het was trouwens op de Westervoortsedijk. Voor wie er benieuwd naar was, en voor de zekerheid liever om wil rijden.

Casartelli (moderator)
Ik rijd zelf geen auto, maar ik heb al van meer mensen begrepen dat er een aanzienlijke foutmarge op de blaastest zit. Kortom, als er geen "P" verschijnt, is dat wel meer dan één voetje over de grenzen van de wet heen.

MAS
Ik denk dat dat foutmarge wel mee valt. Op mijn stage/werk hebben we ook blaasapparaten waar je iemands alcohol percentage kan meten en daarmee kun je precies zien hoeveel promille alcohol iemand in zijn bloed heeft. Het lijkt me sterk dat de politie er dan een heeft met een aanzienlijk foutmarge.

Heel vervelend: mensen die op een heel gevoelig moment in het concert van Grizzly Bear in Paradiso hun beker hard op de grond laten vallen.
(Ik word er nog regelmatig aan herinnerd door mijn vrienden )

Gast
geplaatst: vandaag om 09:25 uur

geplaatst: vandaag om 09:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.