MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Ergernissen bij popconcerten

zoeken in:
De omstandigheden waren dramatisch.

Als jij dat zegt moet ik lachen. Maar ik geloof je wel hoor! Jouw one liners hebben altijd iets van melodrama in zich, tenminste, voor mij.

nlkink schreef:
Als jij dat zegt moet ik lachen. Maar ik geloof je wel hoor! Jouw one liners hebben altijd iets van melodrama in zich, tenminste, voor mij.

Ik was hier samen met een goede maat. 14 euro entree pp. Het publiek was was ontzettend luidruchtig en begon met kratten bier te slepen en te lallen. De eigenaar (2 filmpje rechts onderin met bril en een pul bier was voor aanvang al ladderzat).
Ik had koffie besteld voor ons. Die maat van mij werd ziek en misselijk en kreeg maagkrampen. Dacht eerst dat het aan de koffie lag. We zijn maar weggegaan en terug gereden naar Hengelo en ben thuis afgezet door hem.
4 weken later is die maat van me opgenomen in het ziekenhuis met uitdrogingsverschijnselen. De oorzaak was leverkanker. 22 december is hij hieraan overleden. Tijdens dit klote concert was hij dus al terminaal.

Kerel wat een verhaal. Ik zat even te denken om mijn opmerking weg te halen maar het is beter om het te laten staan. Zo zie je maar dat dingen compleet anders kunnen zijn dan je dacht.
Mijn medeleven en excuses.

nlkink schreef:
Kerel wat een verhaal. Ik zat even te denken om mijn opmerking weg te halen maar het is beter om het te laten staan. Zo zie je maar dat dingen compleet anders kunnen zijn dan je dacht.
Mijn medeleven en excuses.

Maakt niet uit .Het blijft overigens verbazingwekkend dat hij nog in staat was om terug te rijden.
Heb al 5 keer eerder dergelijke zaken meegemaakt maar dat hoort niet in dit topic over concerten thuis.

Bij Muziek > MusicMeter Live! > Gisteren ... gezien!:

Johnny Marr schreef:
Enige minpuntje blijven toch die praters, hoe halen ze het in hun hoofd tho? Echt bijna letterlijk geen moment dat ze niet aan het lullen waren, zelfs tijdens de hardere stukken...

Zeg het ze, J.! Ze noemen het wel eens de Dutch disease, maar ik heb zelf ook al aan den lijve ondervonden dat Belgen er ook wat van kunnen, van dat door concerten heen kwebbelen. Heel ergerlijk inderdaad!

Choconas schreef:
(quote)

Zeg het ze, J.! Ze noemen het wel eens de Dutch disease, maar ik heb zelf ook al aan den lijve ondervonden dat Belgen er ook wat van kunnen, van dat door concerten heen kwebbelen. Heel ergerlijk inderdaad!

Het waren wel geen Belgen, het was in één of ander vreemd taaltje.

Ook zo dat moment dat ze foto's met flits begonnen te nemen de hele bingokaart van ergerlijk gedrag tijdens muziekconcerten was vol, echt nog nooit meegemaakt.

Maar gelukkig gelukkig gelukkig speelt Mogwai zo goed en zo hypnotiserend, dat ik die vervelende venten super makkelijk kon buitensluiten. Bedankt heren!

Johnny Marr schreef:
(quote)

Het waren wel geen Belgen, het was in één of ander vreemd taaltje.

Oef, nog buitenlanders ook!

In Nederland zijn het ook lang niet altijd Nederlanders die er doorheen praten, zijn ook regelmatig Engelssprekenden en soms ook Belgen.

Johnny Marr schreef:

Gelukkig was Mogwai gisteren in de AB weer meer dan magistraal ondanks die irritante onnozelaars die achter en naast ons heel de tijd door alles zaten doorlullen tho.

Echt zwaar klote als je 43 (!!!) euro betaalt voor een kaartje. Kunnen die onnozelaars niet gewoon op café gaan of zo.

Don Cappuccino schreef:
(quote)

Echt zwaar klote als je 43 (!!!) euro betaalt voor een kaartje. Kunnen die onnozelaars niet gewoon op café gaan of zo.

Arthur betaalde zelfs 50 euro, worth it tho.

ArthurDZ schreef:

Maar gelukkig gelukkig gelukkig speelt Mogwai zo goed en zo hypnotiserend, dat ik die vervelende venten super makkelijk kon buitensluiten. Bedankt heren!

Ook dat verdient respect, dat je het kunt negeren. Ik heb dat talent iig niet, wat soms leidt tot mensen die idd hun smoel houden, en meestal tot woeste mensen die me een ontzettend zeikwijf vinden

Liesjemeer schreef:
(quote)

Ook dat verdient respect, dat je het kunt negeren. Ik heb dat talent iig niet, wat soms leidt tot mensen die idd hun smoel houden, en meestal tot woeste mensen die me een ontzettend zeikwijf vinden

Ik heb dat talent ook niet, heb ze na afloop opgewacht buiten de concertzaal. Ene voet op de grond, andere tegen de muur, armen gekruist. Mooie profielfoto trouwens, welk model is dat?

Don Cappuccino schreef:
(quote)

(afbeelding)

Hahahahaha

Jonasv zeg er es ff wat van man, hoeveel $$$ hebben wij gedokt voor ons kaartje?

Johnny Marr schreef:

Enige minpuntje blijven toch die praters, hoe halen ze het in hun hoofd tho? Echt bijna letterlijk geen moment dat ze niet aan het lullen waren, zelfs tijdens de hardere stukken... Enkel tijdens Rano Pano en nog wat hardere nummers hielden ze gelukkig hun bek. Zooow, dat moest er toch ff uit zeg. Houdoe.

Was afgelopen zondag bij Roisin Murphy ook vreselijk. Twee groepen die bijna continu aan het praten waren. Nu was het wel mijn keuze om ver achterin de zaal te gaan staan, waar het in de regel erger is, maar toch...

Brunniepoo schreef:
Nu was het wel mijn keuze om ver achterin de zaal te gaan staan, waar het in de regel erger is, maar toch...

Klopt, wij stonden ook wel redelijk achteraan... Had het kunnen weten... Nou ja, zou in principe niet mogen uitmaken hé!

Nou ja, ik heb wel een keer meegemaakt dat bij een concert van nota bene My Dying Bride je achteraan een aantal lieden vooraan luidkeels hoorde praten boven de harde doommetalklanken uit. Zo ambetant, die lieden zouden een fikse schorsing moeten krijgen, gewoon een jaar lang geen concerten meer bezoeken of zo!

Johnny Marr schreef:
(quote)

Klopt, wij stonden ook wel redelijk achteraan... Had het kunnen weten... Nou ja, zou in principe niet mogen uitmaken hé!

Klopt, ook bezoekers die achteraan staan hebben volgens mij toch betaald om de artiest in kwestie te horen - en bij een uitverkochte zaal moeten er sowieso bezoekers achterin staan...

Het was op een gegeven moment zo erg dat er al redelijk wat andere bezoekers hun heil elders hadden gezocht. Was overigens een combinatie van voortdurend hard praten en dan daarna wel het hardst semi-hysterisch de artiest toejuichen... Ik heb een van de groepen toen toegeschreeuwd of ze eindelijk een tijdje hun muil konden houden. Ze zullen het niet verstaan hebben, want ze spraken Engels, maar het heeft ze toch wel een minuut of tien stil gekregen...

En het was echt zonde, want het concert was echt heel erg goed...

Brunniepoo schreef:
(quote)

Klopt, ook bezoekers die achteraan staan hebben volgens mij toch betaald om de artiest in kwestie te horen - en bij een uitverkochte zaal moeten er sowieso bezoekers achterin staan...

Het was op een gegeven moment zo erg dat er al redelijk wat andere bezoekers hun heil elders hadden gezocht. Was overigens een combinatie van voortdurend hard praten en dan daarna wel het hardst semi-hysterisch de artiest toejuichen... Ik heb een van de groepen toen toegeschreeuwd of ze eindelijk een tijdje hun muil konden houden. Ze zullen het niet verstaan hebben, want ze spraken Engels, maar het heeft ze toch wel een minuut of tien stil gekregen...

En het was echt zonde, want het concert was echt heel erg goed...

Echt heel herkenbaar je verhaal... Want juichen deden ze dan ook wel. Achterlijk volkje, werd er kotsmisselijk van.

Johnny Marr schreef:
(quote)

Arthur betaalde zelfs 50 euro, worth it tho.

Ik heb mijn kaartje gewoon gekocht via de site van de AB hoor, dus lijkt me dat we evenveel betaald hebben. Dus dan had ik het mss gewoon verkeerd in mijn koppie zitten, ooops. En moest ik toch meer betaald hebben ook geen probleem, so worth it!

Liesjemeer schreef:
(quote)

Haha bedankt, maar met een band als Mogwai gaat dat extra makkelijk. Goed dat je er iets van zegt als het je stoort trouwens, dat van die kwebbelaars dan geïrriteerd raken omdat mensen er wat van zeggen is dan maar jammer voor hen (en echt de wereld op zijn kop).

Haha bedankt, maar met een band als Mogwai gaat dat extra makkelijk. Goed dat je er iets van zegt als het je stoort trouwens, dat van die kwebbelaars dan geïrriteerd raken omdat mensen er wat van zeggen is dan maar jammer voor hen (en echt de wereld op zijn kop).
Meh, die rage is ook echt storend voor concert beleving. Vriend en ik staan altijd achteraan want hij vindt het bezwaarlijk om met z’n lengte het zicht voor anderen te blokkeren. Staat hij daar lekker concertje te turen, sta ik me op te fokken over de kroeg talks van alles en iedereen om me heen. Wel echt Dutch Disease hoor, in Duitsland nog nooit zoiets meegemaakt, in Belgie heb ik er ook minder last van. Zou willen dat ik het minder zou horen, maar op de een of andere manier trekken die stemmen al m’n aandacht. En m’n goeie humeur

Liesjemeer schreef:
(quote)
Meh, die rage is ook echt storend voor concert beleving. Vriend en ik staan altijd achteraan want hij vindt het bezwaarlijk om met z’n lengte het zicht voor anderen te blokkeren. Staat hij daar lekker concertje te turen, sta ik me op te fokken over de kroeg talks van alles en iedereen om me heen. Wel echt Dutch Disease hoor, in Duitsland nog nooit zoiets meegemaakt, in Belgie heb ik er ook minder last van. Zou willen dat ik het minder zou horen, maar op de een of andere manier trekken die stemmen al m’n aandacht. En m’n goeie humeur

In Duitsland ook meegemaakt. Waren ze voor aanvang van het concert al volkomen laveloos en aan het lallen. Tijdens het concert waren ze ook nog, letterlijk, met kratten bier aan het slepen.

Michiel Cohen schreef:
(quote)

In Duitsland ook meegemaakt. Waren ze voor aanvang van het concert al volkomen laveloos en aan het lallen. Tijdens het concert waren ze ook nog, letterlijk, met kratten bier aan het slepen.
there is no hope

Laatst bij Low in Paradiso was het publiek muisstil. Het kán wel maar het gebeurt zo weinig...

Jan uit Berlijn
itchy schreef:
Laatst bij Low in Paradiso was het publiek muisstil. Het kán wel maar het gebeurt zo weinig...

Dit is volgens mij nog alleen mogelijk in de kleinere zalen.
Of beter nog. Een spontaan intiem optreden.
Een jaartje of 8 geleden had mijn toenmalige partner het idee om 'spontaan' in het Michelberger te gaan eten. Niet dat het eten daar zo bijzonder was. Een collega had hem getipt, dat er iemand op zou treden in de lobby. Achteraf was dat de artiest waar wij daarna het concert zouden bezoeken. Voor mij een absolute verrassing dus.

Kortom, een optreden dat diep in mijn geheugen staat gegrift. Niet alleen omdat het zo intiem, mooi was, maar ook omdat er alleen liefhebbers aanwezig waren.

Ik kijk het nog met enige regelmaat terug, omdat het prachtig op internet staat.
https://www.youtube.com/watch?v=4Yit1OqUfMg&t=3747s

Bij Beyoncé - RENAISSANCE:

swoon schreef:
Wat een concert gisteren! Nooit zoiets meegemaakt; perfect, maar toch ook persoonlijk. Immens indrukwekkend.

link
Ik heb alleen de eerste paar minuten gezien, maar (ouwe lul hier) dit is toch niet normaal?? Ik tel in de smalle beeldhoek van deze filmer minstens 20 a 25 (!) andere telefoontjes. Het zou me niet verbazen als 1 op de 3 zo'n apparaat voor z'n kop heeft (en voor diegenen die gewoon willen kijken). Het zou mijn plezier vergallen..
In Paradiso al een keer bijna ruzie gehad omdat ik zo'n ding, pal voor mijn hoofd omlaag duwde. Wat bezielt die mensen?

Bij Beyoncé - RENAISSANCE:

Minneapolis schreef:
(quote)

link
Ik heb alleen de eerste paar minuten gezien, maar (ouwe lul hier) dit is toch niet normaal?? Ik tel in de smalle beeldhoek van deze filmer minstens 20 a 25 (!) andere telefoontjes. Het zou me niet verbazen als 1 op de 3 zo'n apparaat voor z'n kop heeft (en voor diegenen die gewoon willen kijken). Het zou mijn plezier vergallen..
In Paradiso al een keer bijna ruzie gehad omdat ik zo'n ding, pal voor mijn hoofd omlaag duwde. Wat bezielt die mensen?

Goh, ik neem zelf amper video's en kon er echt wel doorkijken.. Ik vind het allang niet meer storend.

Minneapolis schreef:
(quote)

link

Scroll voor de lol eens door naar 33:37

swoon schreef:
(quote)

Goh, ik neem zelf amper video's en kon er echt wel doorkijken.. Ik vind het allang niet meer storend.

Check 33:40..
Jij vindt dit niet volslagen idioot? En is de norm of je een gaatje weet te vinden er langs te kijken? Als dat nog lukt is het oké? Ik vind een kwart hiervan al storend. En ik blijf bij mijn vraag wat bezielt ze? Wat is het nut? Los van het feit dat het asociaal is en het je eigen beleving imo ook niet ten goede komt. Ben je er anders niet geweest? Gaat het ze om het pochen? Maar goh, ik zal wel de afwijkende gek zijn..

Minneapolis schreef:
(quote)

Check 33:40..
Jij vindt dit niet volslagen idioot? En is de norm of je een gaatje weet te vinden er langs te kijken? Als dat nog lukt is het oké? Ik vind een kwart hiervan al storend. En ik blijf bij mijn vraag wat bezielt ze? Wat is het nut? Los van het feit dat het asociaal is en het je eigen beleving imo ook niet ten goede komt. Ben je er anders niet geweest? Gaat het ze om het pochen? Maar goh, ik zal wel de afwijkende gek zijn..

Ja het doet dus weinig af aan mijn beleving. Ik wou gewoon een positieve ervaring delen over een schitterend concert; geen zin om een discussie over gsm-gebruik bij concerten te voeren hier...

Gast
geplaatst: vandaag om 19:58 uur

geplaatst: vandaag om 19:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.