MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Le Guess Who?

zoeken in:
Ben er ook het hele weekend bij!

Jaloers! Have fun mannen

Wat is jouw excuus?

Helaas kon ik niet meer binnen bij Jeff Parker. Daardoor wel kunnen zien dat Max Cooper erg leuk zou zijn om nog eens te zien op een technofeest/-festival. Daarna random naar Huerca S., die niet helemaal uit de verf kwam wegens locatie, gemoedstoestand en overige context. Vervolgens een stukje gezien van Divide and Dissolve, wat prettig klonk, maar het is nu tijd voor de eerste artiest waar ik naar uitkijk: Mourning [A] BLKstar.

Teunnis kom naar de miniMUMEMEET op het linkerbalkon van de Cloud Nine @ OKI 🇯🇵

Ik ga nu cloud nine

Te laat, morgen nieuwe poging. Of jullie moeten straks nog bij Notwist zijn

Spijtig

Prachtige eerste avond met vooral de dieptes die Max Cooper en Alabaster DePlume die me zullen bijblijven.
Waarbij Noori & his Dorpa Band , Lewsberg en Rats on Rafts, in vergelijking, minder intens waren. Stadsschouwburg vind ik toch een lastig podium.

Vandaag lekker naar de kerken overdag en eindigen bij de repetitieve kraut en psyrock op Rotsoord.

Veel plezier!

Na twee jaar geen Lgw? voelde het als thuiskomen in Utrecht en Tivoli. Voor de achtste keer Lgw? en daarnaast ook een aantal andere memorabele concerten mogen meemaken in deze muziektempel.

Sote en Tarik Barri trapten de avond af in de Stadsschouwburg en dat was aardig. Het hielp dat ik bekend was met de meeste nummers. De visuals waren achterhaald.

In de Grote Zaal kon je merken dat het publiek zin had in een feestje. Helaas bleven Noori en zijn band te ingetogen en te veel binnen de lijntjes.
Na een half uur geloofden we het wel en zagen we in Pandora hoe lekker het kan zijn om buiten de lijntjes te gaan met Asher Gamedze. Heerlijke bas, trompet en saxofoon.

Het tweede hoogtepunt liet niet lang op zich wachten in de vorm van Lewsberg. Beetje Talking Heads en fijne afwisseling tussen mannelijke en vrouwelijke vocalen.

Een stukje soundcheck van Mourning A Blkstar meegepikt en besloten om naar Hertz te gaan voor Kmru & Aho Ssan. Beste beslissing in tijden. Weergaloze sound en visuals. De Hertz is de beste plek voor 'dit soort optredens'. Beetje bioscoop-achtige setting en heel goed geluid.

Nog even naar de Ronda geweest voor de huisband van Lgw? en dat was ok. Ik merkte dat ik nog bezig was om Limen te verwerken.

Fulu Miziki Kolektiv ervaarde ik als een gimmick.

Vanavond naar Simply Red en zaterdag en zondag weer present in Utrecht!

Sote & Tarik Barri 5,5
Noori and his dorpa band 5
Asher Gamedze 8
Lewsberg 8+
KMRU & Aho Ssan 10
The Notwist
Fulu Miziki Kolektiv 4

angelin schreef:
Een stukje soundcheck van Mourning A Blkstar meegepikt en besloten om naar Hertz te gaan voor Kmru & Aho Ssan. Beste beslissing in tijden. Weergaloze sound en visuals. De Hertz is de beste plek voor 'dit soort optredens'. Beetje bioscoop-achtige setting en heel goed geluid.
Daar sluit ik me bij aan, het absolute hoogtepunt van dag één!

Mijn avond begon wat later dan gepland, waardoor ik niet Jeff Parker maar The Master Musicians of Jajouka led by Bachir Attar heb gezien. Mooie ervaring, fijne festivalbinnenkomer, maar geen memorabel optreden waar ik over jaren nog aan terugdenk.

Daarna Divide and Dissolve waar Takiaya Reed de set opdroeg aan Mimi (Low), iets wat kon rekenen op goedkeuring en applaus vanuit de zaal. Muzikaal was het bij vlagen interessant, maar juist op die momenten wist het tweetal niet echt door te pakken waardoor ik met een wat onbevredigend gevoel bleef zitten.

Next stop: Mourning [A] BLKstar, een collectief van muzikanten, schrijvers en multimedia artiesten. Mijn verwachtingen waren hoog, maar die werden verre van ingelost. Een muzikant of acht op het podium, maar het was geen samenhangend geheel. Sterker, het leek of ze zo ongeveer voor het eerst met elkaar samenspeelden. Omdat ik toch al twijfelde tussen Mourning [A] BLKstar en KMRU & Aho Ssan performing Limen ben ik na een paar nummers weggegaan en de Hertz ingedoken.

Zoals ik hierboven al schreef, hoogtepunt van de dag. Echt weergaloos mooi, goed, interessant, spannend en ontspannend tegelijk en dat alles in een fraaie ambiance met kraakhelder geluid. Alles klopte.

Na deze topervaring was het tijd voor wat beweging. Nia Archives boven in Cloud Nine. Tweede hoogtepuntje van de avond. De zaal had er zin in, en dat gold ook voor Nia zelf. Hoewel ik van tevoren zeker niet in een feeststemming was, zorgde dit optreden ervoor dat ik toch nog een dik half uur goed los ben gegaan.

Tot slot nog een halfuurtje Fulu Miziki Kolektiv meegepakt. Ik kan angelins "gimmick" opmerking wel begrijpen. Het was best oké, tof om te zien hoe met alledaags materiaal als een PVC-buis muziek gemaakt wordt, maar ook niet meer dan dat.

Al met al een goede, maar niet memorabele eerste festivaldag. Op het geweldige "Limen" na dan!

The Master Musicians of Jajouka led by Bachir Attar - 6,5
Divide and Dissolve - 6,5
Mourning [A] BLKstar - 4,0
KMRU & Aho Ssan performing Limen - 9,5
Nia Archives - 8,0
Fulu Miziki Kolektiv - 5,5

Ik kan billy woods & Moor Mother niet meer vinden

Teunnis schreef:

Hierzo:

Moor Mother & Billy Woods - MusicMeter.nl

Teunnis schreef:

Het is nu Billy en Billy met een pruik

Ik ben vanavond naar alle waarschijnlijkheid te vinden bij Dos Monos / Bohren / Sirom / Zs / clipping / Nancy Mounir / Billy Woods / Dreamcrusher (en hopelijk een stukje Lilliane Chlela).

Ook mooie dingen in Helling / LE:EN hoek, maar niet zoveel zin om te fietsen tussendoor vandaag. Idem voor Bong-ra in dB's.

Dit wordt het voor mij vandaag waarschijnlijk: Dos Monos / Alison Cotton of Hinako Omori / Širom / Zs / clipping. / Nancy Mounir / Billy Woods / Liliane Chlela

Minimeet bij Dos Monos of huisband Širom?

Mijn programma lijkt dit te worden:

Hatis Noit / Dos Monos / Hinako Omori / Širom / Zs / clipping. / Nancy Mounir / Billy Woods / Dreamcrusher

In ga ook inzetten op

Dos Monos / Širom / Zs / clipping. / Nancy Mounir / Billy Woods

Meeting in de rij om in de EKKO te geraken voor Dos Monos ben ik bij, in EKKO zelf is nog afwachten...

Gisteren had ik een kaartje voor Low geboekt, maar dat liep dus wat anders.
Wel mooi dat verschillende artiesten Mimi Parker hebben geëerd op de dag van haar begrafenis.
Zo was er ook een beetje erbij.

Mijn route liep via:
Myriam Gendron
Jeff Parker
Huerco S.
Divide and Dissolve
Sarathy Korwar
KMRU & Aho Ssan
Notwist

Voor mij waren Notwist en Myriam Gendron de hoogtepunten.

clipping. overtrof alvast alle verwachtingen favoriet tot nu toe

Teunnis e.a. kom Cloud Nine, meet bij Billy zometeen

Helaas te laat gelezen.

Nu rechts helemaal vooraan bij Rival Consoles, daarna naar dreamcrusher (als het niet al vol zit) en dan BASIS.

Širom was kutjegeniaal trouwens.

Teunnis schreef:

Zeg dat. Denk wel het hoogtepunt van deze prachtavond.

Teunnis schreef:

Billy was blijkbaar ook kut(jegeniaal)?

Mijn route liep via
Hinako Omori
Aziza Brahim (grote zaal materiaal!)
Mabe Fratti (hoogtepunt avond)
Trees Speak
pNEM
OCH

Niet echt omver geblazen jammer genoeg door de genoemde bands.
Van vandaag verwacht ik vrij veel. We shall see

Johnny Marr schreef:
(quote)

Billy was in de steek gelaten door zijn DJ en had niet van te voren gesoundchecked, dus stond een beetje zijn theetje te drinken achter zijn laptop en op play te drukken.

niet echt een hoogtepuntje helaas

clipping. daarentegen, daaaaaaaaaaaaaamn

aerobag schreef:
(quote)

Billy was in de steek gelaten door zijn DJ en had niet van te voren gesoundchecked, dus stond een beetje zijn theetje te drinken achter zijn laptop en op play te drukken.

niet echt een hoogtepuntje helaas

Klinkt als een classic hiphop gig billy blijft wel een baasje toch?? TOCH????

Sorry, we hebben collectief besloten dat je vanaf nu een beetje een sukkel bent als je nog naar Billy Woods luistert

Johnny Marr schreef:
Absoluut. Eerste kwartiertje moest ie even inkomen, daarna was het gewoon kutjegeniaal.

Edgar18 schreef:
(quote)
Absoluut. Eerste kwartiertje moest ie even inkomen, daarna was het gewoon kutjegeniaal.

Gewoon een fake fan dus, die aerobag #exposed

Gast
geplaatst: vandaag om 05:11 uur

geplaatst: vandaag om 05:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.