Muziek / MusicMeter Live! / Le Guess Who?
zoeken in:
4
geplaatst: 16 november 2022, 20:31 uur
Voor mij was het dit weekend de tweede keer Le Guess Who, na de corona-editie vorig jaar. Toen was ik er vooral voor The Microphones, nu was ik er omdat het vorig jaar zo goed meeviel. Utrecht is ook wel een toffe stad om vier dagen in te slijten. Heel fijn om op een festival te zijn waar een kerk twintig minuten voor tijd al bomvol zit om obscure Japanse ambient te zien.
Hoogtepunten:
- Clipping. met kop en schouders
- Deakin en Geologist van Animal Collective die op zaterdagavond in de foyer van Pandora een DJ-set gaven, toen we daar geheel onwetend toevallig passeerden. Ook op zondag hebben we ze zien lopen en ik zat erg te hopen op een nieuwe surprise act, maar helaas. Als 3 van de 4 leden van Animal Collective daar rond lopen voelde het wel extra zuur dat de band niet gewoon op de affiche stond.
-Horse Lords. Ik ging eigenlijk maar een stukje kijken (om al een goed plekje te versieren bij Panda Bear), maar ik ben toch maar de hele set blijven kijken want ik was zwaar onder de indruk. Daarna bij Panda Bear nog goed vooraan geraakt. Ik zou een kogel opvangen voor de man, maar eerlijk is eerlijk, de show met Sonic Boom was eigenlijk best aan de saaie kant.
- Hatis Noit was prachtig. Ik zat helemaal achterin de kerk en kon er niets van zien. Maar dat deerde me uiteindelijk weinig.
Eervolle vermeldingen: Lewsberg, The Notwist, Leoni Leoni, GNOD, Kuunatic en Oumou Sangaré.
Dieptepunt: bij Billy Woods op vrijdag ben ik nog een tijdje blijven hangen, aanvankelijk in de hoop een heel goeie show te zien, daarna vooral uit ramptoerisme, maar tja, het meeste is er hier wel over gezegd. Eigen Risico in EKKO was een slap aftreksel van Death Grips, al weet ik niet geheel zeker wat het moest voorstellen. Lijkt me een love it/hate it ding te zijn.
De afsluiters van de dag vielen me ook niet altijd mee. Dreamcrusher was totaal mijn genre niet, maar ik probeerde dan maar zo goed mogelijk in de flow mee te gaan. Echter vond hij zelf dat het publiek niet 'lit' genoeg was en is hij het tien minuten voor tijd zonder uitleg afgetrapt. Injury Reserve viel me ook wat tegen. De plaat van vorig jaar vind ik sterk. Maar bij deze show had ik het gevoel dat het over bijna ieders hoofd ging, inclusief het mijne.
Mijn ticket voor volgend jaar is al gekocht. Intussen begin ik er zelfs langzaamaan in te slagen om mijn weg te vinden in Tivoli.
Hoogtepunten:
- Clipping. met kop en schouders
- Deakin en Geologist van Animal Collective die op zaterdagavond in de foyer van Pandora een DJ-set gaven, toen we daar geheel onwetend toevallig passeerden. Ook op zondag hebben we ze zien lopen en ik zat erg te hopen op een nieuwe surprise act, maar helaas. Als 3 van de 4 leden van Animal Collective daar rond lopen voelde het wel extra zuur dat de band niet gewoon op de affiche stond.
-Horse Lords. Ik ging eigenlijk maar een stukje kijken (om al een goed plekje te versieren bij Panda Bear), maar ik ben toch maar de hele set blijven kijken want ik was zwaar onder de indruk. Daarna bij Panda Bear nog goed vooraan geraakt. Ik zou een kogel opvangen voor de man, maar eerlijk is eerlijk, de show met Sonic Boom was eigenlijk best aan de saaie kant.
- Hatis Noit was prachtig. Ik zat helemaal achterin de kerk en kon er niets van zien. Maar dat deerde me uiteindelijk weinig.
Eervolle vermeldingen: Lewsberg, The Notwist, Leoni Leoni, GNOD, Kuunatic en Oumou Sangaré.
Dieptepunt: bij Billy Woods op vrijdag ben ik nog een tijdje blijven hangen, aanvankelijk in de hoop een heel goeie show te zien, daarna vooral uit ramptoerisme, maar tja, het meeste is er hier wel over gezegd. Eigen Risico in EKKO was een slap aftreksel van Death Grips, al weet ik niet geheel zeker wat het moest voorstellen. Lijkt me een love it/hate it ding te zijn.
De afsluiters van de dag vielen me ook niet altijd mee. Dreamcrusher was totaal mijn genre niet, maar ik probeerde dan maar zo goed mogelijk in de flow mee te gaan. Echter vond hij zelf dat het publiek niet 'lit' genoeg was en is hij het tien minuten voor tijd zonder uitleg afgetrapt. Injury Reserve viel me ook wat tegen. De plaat van vorig jaar vind ik sterk. Maar bij deze show had ik het gevoel dat het over bijna ieders hoofd ging, inclusief het mijne.
Mijn ticket voor volgend jaar is al gekocht. Intussen begin ik er zelfs langzaamaan in te slagen om mijn weg te vinden in Tivoli.
3
geplaatst: 16 november 2022, 22:19 uur
Ik ga vooral Supersient noemen. Nou dat heb ik gedaan, doei! 
Nou ja, ik was er maar 1 dag, maar die show was wel geniaal. Sterk contrast tussen verstild en zo luid dat mijn ribben pijn deden en oogbal trilde. Ja, wat was t dan? Freejazz, ambient, krautrock, drones, noise en glitches en beats. Mariana Herlop was op haar Bjorkiaans ook goed. Pripyat is sowieso wel een plaat om te checken, op het altijd bijzondere PAN label.

Nou ja, ik was er maar 1 dag, maar die show was wel geniaal. Sterk contrast tussen verstild en zo luid dat mijn ribben pijn deden en oogbal trilde. Ja, wat was t dan? Freejazz, ambient, krautrock, drones, noise en glitches en beats. Mariana Herlop was op haar Bjorkiaans ook goed. Pripyat is sowieso wel een plaat om te checken, op het altijd bijzondere PAN label.

1
geplaatst: 16 november 2022, 22:27 uur
1. Širom
2. Supersilent
3. Goat
4. Horse Lords
5. Rival Consoles
6. Max Cooper
7. GNOD
8. clipping.
9. Dos Monos
10. Habibi Funk DJ Set (was er maar heel kort)
De hele top-8 in Tivoli. Deels omdat de Janskerk elke keer vol zat, deels omdat ik maar een keer in Theater de Kikker was dit jaar en deels omdat ik dit jaar wat minder tijd had voor het vroegere programma.
2. Supersilent
3. Goat
4. Horse Lords
5. Rival Consoles
6. Max Cooper
7. GNOD
8. clipping.
9. Dos Monos
10. Habibi Funk DJ Set (was er maar heel kort)
De hele top-8 in Tivoli. Deels omdat de Janskerk elke keer vol zat, deels omdat ik maar een keer in Theater de Kikker was dit jaar en deels omdat ik dit jaar wat minder tijd had voor het vroegere programma.
2
geplaatst: 18 november 2022, 15:20 uur
Ik was er op vrijdag en zaterdag en mooie dagen gehad (vooral de vrijdag).
Vrijdag gestart bij The Brother Moves On, dat was erg tof (Zuid-Afrikaanse Jazz) met een erg energieke frontman. Vervolgens stukje Kaito Winse, die traditionele instrumenten uit Burkina Faso bespeelde. Dat was een klein half uurtje interessant, maar zeker niet bijzonder. Werd een beetje eentonig vooral. Had achteraf beter naar They Hate Change kunnen gaan want het laatste kwartiertje was erg goed! Vervolgens de twee hoogtepunten van het festival, namelijk Sirom (eerste twee nummers waren genoeg om me compleet omver te blazen). Helaas het laatste nummer niet gezien omdat ik naar Mabe Fratti wilde in de Jacobikerk. Dat was meteeen de tweede voltreffer. Volledig in vervoering geraakt. Daarna de fout gemaakt toch niet even bij clipping. nog binnen te komen. Had gehoord dat het erg vol was dus naar Laurel Halo gegaan, dat was een partij saai vergeleken met Mabe Fratti, dus snel weer weggegaan. Rival Consoles was vervolgens een mooie afsluiter van de avond.
Op zaterdag overdag naar de Nijverheid, om naar de legendarische Twan Bracco Gartner te gaan. Mooi ambient concert in de zon. Nijverheid is nu al mijn nieuwe favoriete plek in Utrecht.
Daarna begonnen bij Muriel Grossmann Quartet, klassieke klasse jazz van deze Oostenrijkse dame. Genoten van de gitarist vooral. Daarna naar het Tsjechische koppel Havlovi geweest. Dat begon eigenlijk niet erg bijzonder (enkel twee strijkers vind ik toch moeilijk om van te genieten). Het laatste deel van het concert op piano/strijker, het gezamenlijke pianospel en het slotstuk op het orgel vond ik prachtig. Daarna naar de Tivoli verplaatst voor Charlotte Adigèry & Bolis Pupul. Dat was zeker een van de hoogtepunten. Heerlijke energie hebben die twee samen op het podium en de beats kwamen enorm goed uit de verf. Daarna Idris Ackamoor dat ik eigenlijk vrij mwah vond. Klonk wel lekker maar kreeg er geen warme gevoelens bij. Vervolgens een stuk Goat, dat was erg goed. Al een x eerder gezien dus wel iets eerder weggegaan. Ze zijn wat mij betreft wel gegroei in hun live performance sinds 2016. Nog een goedere gekte op het podium dan het al was.
Vervolgens was Kokoko! een teleurstelling, want er was maar een deel van de band. Dat had potentieel een van de hoogtepunten van het festival kunnen zijn. Gelukkig zag ik ze al 3x eerder en viel de schade voor mij wel mee. Injury Reserve was het laatste half uurtje erg goed, een waardige afsluiter van een festival. Volgend jaar 4 dagen!
Vrijdag gestart bij The Brother Moves On, dat was erg tof (Zuid-Afrikaanse Jazz) met een erg energieke frontman. Vervolgens stukje Kaito Winse, die traditionele instrumenten uit Burkina Faso bespeelde. Dat was een klein half uurtje interessant, maar zeker niet bijzonder. Werd een beetje eentonig vooral. Had achteraf beter naar They Hate Change kunnen gaan want het laatste kwartiertje was erg goed! Vervolgens de twee hoogtepunten van het festival, namelijk Sirom (eerste twee nummers waren genoeg om me compleet omver te blazen). Helaas het laatste nummer niet gezien omdat ik naar Mabe Fratti wilde in de Jacobikerk. Dat was meteeen de tweede voltreffer. Volledig in vervoering geraakt. Daarna de fout gemaakt toch niet even bij clipping. nog binnen te komen. Had gehoord dat het erg vol was dus naar Laurel Halo gegaan, dat was een partij saai vergeleken met Mabe Fratti, dus snel weer weggegaan. Rival Consoles was vervolgens een mooie afsluiter van de avond.
Op zaterdag overdag naar de Nijverheid, om naar de legendarische Twan Bracco Gartner te gaan. Mooi ambient concert in de zon. Nijverheid is nu al mijn nieuwe favoriete plek in Utrecht.
Daarna begonnen bij Muriel Grossmann Quartet, klassieke klasse jazz van deze Oostenrijkse dame. Genoten van de gitarist vooral. Daarna naar het Tsjechische koppel Havlovi geweest. Dat begon eigenlijk niet erg bijzonder (enkel twee strijkers vind ik toch moeilijk om van te genieten). Het laatste deel van het concert op piano/strijker, het gezamenlijke pianospel en het slotstuk op het orgel vond ik prachtig. Daarna naar de Tivoli verplaatst voor Charlotte Adigèry & Bolis Pupul. Dat was zeker een van de hoogtepunten. Heerlijke energie hebben die twee samen op het podium en de beats kwamen enorm goed uit de verf. Daarna Idris Ackamoor dat ik eigenlijk vrij mwah vond. Klonk wel lekker maar kreeg er geen warme gevoelens bij. Vervolgens een stuk Goat, dat was erg goed. Al een x eerder gezien dus wel iets eerder weggegaan. Ze zijn wat mij betreft wel gegroei in hun live performance sinds 2016. Nog een goedere gekte op het podium dan het al was.
Vervolgens was Kokoko! een teleurstelling, want er was maar een deel van de band. Dat had potentieel een van de hoogtepunten van het festival kunnen zijn. Gelukkig zag ik ze al 3x eerder en viel de schade voor mij wel mee. Injury Reserve was het laatste half uurtje erg goed, een waardige afsluiter van een festival. Volgend jaar 4 dagen!
1
geplaatst: 18 november 2022, 15:29 uur
Heerlijk festival gehad. Vooral de afsluitende zondag vond ik traditioneel top. Ook een bijzonder groot aantal supersterke shows gezien. Daartussen misschien wat weinig fenomenale shows voor in de hallf of fame, maar een hoop in het bereik van 7,5 - 8,5. Gebeurt me niet zo vaak. Verder amper dieptepunten, op twee na dan. Billy Woods (vrijdagshow) en een gast in de EKKO wiens naam ik alweer ben vergeten. Tot grote hilariteit van Koenr en aerobag viel dat kennelijk ook ietwat doorzichtig van mijn gezicht af te lezen 
Deze optredens blijven mij bij:
- Use Knife
- The Bug ft. Flowdan & Dis Fig
- Supersilent
- Horse Lords
- Muriel Grossmann Quartet
- GNOD
- Dos Monos
- Dienne
- Sirom
- Thiago Nassif
- Anastasia Coope
- Alex Cooper
- Agent Cooper

Deze optredens blijven mij bij:
- Use Knife
- The Bug ft. Flowdan & Dis Fig
- Supersilent
- Horse Lords
- Muriel Grossmann Quartet
- GNOD
- Dos Monos
- Dienne
- Sirom
- Thiago Nassif
- Anastasia Coope
- Alex Cooper
- Agent Cooper
0
geplaatst: 18 november 2022, 16:29 uur
Ataloona ik vond het geluid bij The Bug niet zo goed? Maar ik heb maar een deel gezien. Dus wie weet werd t later beter. Blij met Dis Fig in ieder geval, was weer een keer wat anders
.
.
1
geplaatst: 18 november 2022, 19:26 uur
ThirdEyedCitizen ik stond helemaal vooraan "onder" Kevin Martin (in de soort van dancepit) en daar vond ik het geluid juist helemaal top. Geen klachten in ieder geval. Vond het een verrassend dansbaar concert vergeleken met eerdere concerten. Zeker Flowdan was gaandeweg helemaal los.
0
geplaatst: 19 november 2022, 14:47 uur
aerobag schreef:
Bonus hoogtepunt!
Voor het eerst wat kolderieke MuMe-maatjes ontmoet. Shoutout naar Ataloona, Choconas, Gretz, Koenr (en een beetje Teunnis)
Bonus hoogtepunt!
Voor het eerst wat kolderieke MuMe-maatjes ontmoet. Shoutout naar Ataloona, Choconas, Gretz, Koenr (en een beetje Teunnis)
Dat was voor mij zeker ook een bonushoogtepunt: Koenr weer eens zien, kennis maken met Ataloona en aerobag en aanhang en een glimp opvangen van Teun en Geert.
Verder was ik er deze keer alleen zaterdagavond, dus ik heb niet zo gek veel gezien. Muriel Grossmann met haar kwartet dan eindelijk aan het werk zien na tweeënenhalf jaar intensief haar albums draaien en de fanboy uithangen was magisch en magistraal en het optreden had van mij nog wel een paar uur langer mogen duren. Cate le Bon daarna was heel andere koek, maar best lekker en af en toe zeer aanstekelijk (vooral als de ritmesectie losging). Idris Ackamoor en zijn Pyramides had ik altijd al een keertje willen zien, dus mooi dat ik daar op LGW? de kans voor kreeg. De oude rot en zijn entourage verzorgden een zeer onderhoudend optreden, al werd het nergens groots en meeslepend. Het idee was om daarna naar Goat te gaan, maar de lange rijen voor de ingang van de Ronda deden anders besluiten. Het toetje was het absolute hoogtepunt van de avond: Billy Woods! Nee hoor, geintje… ik ben wel even gaan kijken, maar de theedrinkende rapper had zijn zaakjes (weer) niet op orde, dus ik vond het na een tijdje wel genoeg geweest. Bijkomend voordeel was dat ik nu wel mijn laatste reguliere trein naar huis kon pakken, dus eigenlijk moet ik Billy ook een beetje dankbaar zijn. Neem nog maar een kamilletheetje in dat geval, Billy!
Al met al een prima zaterdagavond gehad, volgend jaar wellicht weer gewoon vier dagen!?
1
geplaatst: 23 mei 2023, 15:31 uur
Armand Hammer
Backxwash
black midi performing The Beatles
Irreversible Entanglements
James Holden
Model/Actriz
Moin
Nala Sinephro
Richard Dawson
Stereolab
En meer.
Backxwash
black midi performing The Beatles
Irreversible Entanglements
James Holden
Model/Actriz
Moin
Nala Sinephro
Richard Dawson
Stereolab
En meer.
1
geplaatst: 12 september 2023, 16:40 uur
Vandaag volledige line-up bekend gemaakt.
Opvallend is vooral ESG die hun 'laatste tour door Europa' maken. Ongelooflijke boeking.
Net als WITCH overigens.
Daarnaast zag ik Alan Sparhawk (van Low) die dit jaar dan 'alsnog' komt na het overlijden van Mimi vorig jaar rond deze tijd.
En... The Homesick uit Fryslan is toegevoegd.
Verder lekker veel uitzoeken komende weken.
Opvallend is vooral ESG die hun 'laatste tour door Europa' maken. Ongelooflijke boeking.
Net als WITCH overigens.
Daarnaast zag ik Alan Sparhawk (van Low) die dit jaar dan 'alsnog' komt na het overlijden van Mimi vorig jaar rond deze tijd.
1
geplaatst: 13 september 2023, 13:13 uur
Ja, mooie line-up weer. Weinig bekende indie namen, maar volgens mij weer genoeg moois om te ontdekken.
0
geplaatst: 13 september 2023, 16:40 uur
Beter mis dan nooit geschoten: iemand toevallig een 4 Day Pass over?
1
geplaatst: 14 september 2023, 18:17 uur
Met verandering is niks mis, maar naar mijn mening is LGW? te snel veranderd en niet positief.
Als ik een snelle blik werp op de line-up van 2015 zie ik o.a. The Notwist, Metz, Ought, Lightning Bolt, Viet Cong, Faust, The Homesick, Protomartyr, A Place To Bury Stranger staan.
In 2016 zie ik o.a. Wilco, Dinosaur Jr, Swans, Savages, The Ex, Beak>, Wooden Shjips, Tortoise staan.
Nu moet ik wat later op de avond vaak kiezen tussen een dj of een hiphop act(die zelden leveren. Zie alleen vorig jaar al met Woods en Injury Reserve).
Dit jaar wordt voor mij de 9e editie en waarschijnlijk de laatste. Voorheen was ik dagen bezig met het doorspitten van de line-up, tegenwoordig ben ik vrij snel klaar.
Ook het opdringen van bepaalde denkbeelden staat mij steeds meer tegen. Heel jammer, want ik vind het heerlijk om in Utrecht en vooral Tivoli rond te dwalen.
Als ik een snelle blik werp op de line-up van 2015 zie ik o.a. The Notwist, Metz, Ought, Lightning Bolt, Viet Cong, Faust, The Homesick, Protomartyr, A Place To Bury Stranger staan.
In 2016 zie ik o.a. Wilco, Dinosaur Jr, Swans, Savages, The Ex, Beak>, Wooden Shjips, Tortoise staan.
Nu moet ik wat later op de avond vaak kiezen tussen een dj of een hiphop act(die zelden leveren. Zie alleen vorig jaar al met Woods en Injury Reserve).
Dit jaar wordt voor mij de 9e editie en waarschijnlijk de laatste. Voorheen was ik dagen bezig met het doorspitten van de line-up, tegenwoordig ben ik vrij snel klaar.
Ook het opdringen van bepaalde denkbeelden staat mij steeds meer tegen. Heel jammer, want ik vind het heerlijk om in Utrecht en vooral Tivoli rond te dwalen.
0
geplaatst: 23 september 2023, 21:37 uur
Deels herkenbaar angelin.
Maar nu staan er toch nog steeds namen als Stereolab, ESG of Johnny Greenwood, LOW of Black Midi als headliner? Volgens mij zijn de DJ's vooral op vrijdag of zaterdag in de avondprogrammering in Ekko en WAS geprogrammeerd.
Heb me ook meermaals verbaasd over de 'toegankelijkheid' van de eerdere LGW-edities. Maar toch, elk jaar komen er na het uitspitten weer zulke parels uit (die ik net vaak wél meekrijg, maar net zo vaak pas paar jaren later besef van wat ik gemist heb).
Enfin. Uit interesse: welke denkbeelden worden opgelegd?
Maar nu staan er toch nog steeds namen als Stereolab, ESG of Johnny Greenwood, LOW of Black Midi als headliner? Volgens mij zijn de DJ's vooral op vrijdag of zaterdag in de avondprogrammering in Ekko en WAS geprogrammeerd.
Heb me ook meermaals verbaasd over de 'toegankelijkheid' van de eerdere LGW-edities. Maar toch, elk jaar komen er na het uitspitten weer zulke parels uit (die ik net vaak wél meekrijg, maar net zo vaak pas paar jaren later besef van wat ik gemist heb).
Enfin. Uit interesse: welke denkbeelden worden opgelegd?
0
geplaatst: 23 september 2023, 22:13 uur
angelin schreef:
Met verandering is niks mis, maar naar mijn mening is LGW? te snel veranderd en niet positief.
Helemaal mee eens. Ik mis Le Guess Who? met de line-up zoals ik die in 2016, 2017 en 2018 heb mee mogen maken. Je noemt mij daar een paar namen waar ik toen ook echt van genoten heb en voor gegaan ben. Na deze edities bleef het voor mij op een hand te tellen (of zelfs minder) aan namen die mij bekend waren. En ontdekken is leuk en spannend, absoluut. Maar de kosten die ik persoonlijk voor zou moeten maken (denk aan openbaarvervoer, huurfiets, overnachting) maakt dit het helaas voor mij persoonlijk niet meer waard

1
geplaatst: 23 september 2023, 22:18 uur
ArnoldusK schreef:
Net als WITCH overigens.
Net als WITCH overigens.
WITCH en The Homesick zijn er twee waar ik zeker voor zou komen. Andere (alternatieve) band aanrader is Model/Actriz. Ergens zou ik zeker het Le Guess Who? avontuur weer willen ervaren, maar zeker gezien het al meeredeels uitverkocht is sla ik ook dit jaar over. Black Midi heeft helaas de EU tour afgezegd waar tevens LGW? in voorbij kwam.
1
geplaatst: 29 september 2023, 16:51 uur
Na een bezoekje aan Tivoli gisteravond, kriebelt het toch wel een beetje. Om verder in de stemming te komen:
1. Neutral Milk Hotel – (Mayday) 2014
2. zZz – 2014
3. Big Brave – 2015
4. Majical Cloudz – 2015
5. Protomartyr - 2015/2017
6. KMRU & Aho Ssan - 2022
7. Carlos Cipa – 2014
8. James Holden - 2017
9. Dollkraut - 2015
10. The Ex - 2019
11. Psychic Ills - 2018
12. Mario Batkovic - 2017
13. Le Mystère des Voix Bulgares - 2017
14. Xam Duo - 2017
15. Dr John – 2014
16. The Comet Is Coming - 2018
17. Lightning Bolt – 2015
18. Swans – 2014
19. Mirel Wagner – 2015
20. Horse Lords - 2016
21. Ahmed Ag Kaedy - 2019
1. Neutral Milk Hotel – (Mayday) 2014
2. zZz – 2014
3. Big Brave – 2015
4. Majical Cloudz – 2015
5. Protomartyr - 2015/2017
6. KMRU & Aho Ssan - 2022
7. Carlos Cipa – 2014
8. James Holden - 2017
9. Dollkraut - 2015
10. The Ex - 2019
11. Psychic Ills - 2018
12. Mario Batkovic - 2017
13. Le Mystère des Voix Bulgares - 2017
14. Xam Duo - 2017
15. Dr John – 2014
16. The Comet Is Coming - 2018
17. Lightning Bolt – 2015
18. Swans – 2014
19. Mirel Wagner – 2015
20. Horse Lords - 2016
21. Ahmed Ag Kaedy - 2019
2
geplaatst: 3 oktober 2023, 12:21 uur
Snoeperd schreef:
Het is wonder boven wonder gelukt, dus niels94 en ik zijn er bij. Zijn er hier al tips op basis van de line up, naast de bovengenoemde? Kijk zelf uit o.a. naar Bill Orcutt, Catherina Barbier + Space Afrika, Nala Sinephro, Backxwash, Arp Frique, Decisive Pink, Lost Girls, DJ Stingray, ESG, Julmud, Stereolab (!!!), MIKE, Model/Actriz, Moin (!!), Richard Dawson en Wolf Eyes. Maar er is vast nog heel veel meer te ontdekken, dus ben benieuwd.
0
geplaatst: 12 oktober 2023, 08:52 uur
Snoeperd schreef:
Het is wonder boven wonder gelukt, dus niels94 en ik zijn er bij. Zijn er hier al tips op basis van de line up, naast de bovengenoemde? Kijk zelf uit o.a. naar Bill Orcutt, Catherina Barbier + Space Afrika, Nala Sinephro, Backxwash, Arp Frique, Decisive Pink, Lost Girls, DJ Stingray, ESG, Julmud, Stereolab (!!!), MIKE, Model/Actriz, Moin (!!), Richard Dawson en Wolf Eyes. Maar er is vast nog heel veel meer te ontdekken, dus ben benieuwd.
(quote)
O.a. Rose City Band, Colleen, Ana Franco Eletrico, Facs en Rahill staan op mijn lijstje om te bezoeken.
Hoop wel dat blokkenschema snel komt, want dan valt er iets gerichter voor te bereiden.
0
geplaatst: 15 oktober 2023, 20:24 uur
Vrijdag 1 must-see: Alessandro Cortini
Interesse; Nino de Elche, Ran Cap Duoi, Dawuna, Rachika Nayar
Zaterdag 1 must-see: James Holden
Interesse; Vessel, Damsel Elysium, Moin, Bombino, The Necks
Interesse; Nino de Elche, Ran Cap Duoi, Dawuna, Rachika Nayar
Zaterdag 1 must-see: James Holden
Interesse; Vessel, Damsel Elysium, Moin, Bombino, The Necks
0
geplaatst: 17 oktober 2023, 22:31 uur
Inmiddels toch ook nog enkele dj's op de wantlist geplaatst: raven @ SHERELLE op zaterdag en Zuid-Amerikaans dansen met Cami Layé Okún op vrijdag.
Daarnaast mis ik toch misschien nog een enkele 'grote' naam ipv de weggevallen Black Midi en Joao Donato... Zal er nog een plekkie open zijn dat gevuld gaat worden een dezer dagen?
En verder: durven jullie al uitspraken te doen over het Anonymous Project?
Ik lees er maar weinig over. Björk met nieuw materiaal? The Smile, aangezien Jonny en Tom er al zijn? Of Ripley Johnson van Rose City Band (én Moon Duo/Wooden Shjips)? Of, of, of...
Eigenlijk kan het ook alles zijn hè. Oké, nevermind
Daarnaast mis ik toch misschien nog een enkele 'grote' naam ipv de weggevallen Black Midi en Joao Donato... Zal er nog een plekkie open zijn dat gevuld gaat worden een dezer dagen?
Ik lees er maar weinig over. Björk met nieuw materiaal? The Smile, aangezien Jonny en Tom er al zijn? Of Ripley Johnson van Rose City Band (én Moon Duo/Wooden Shjips)? Of, of, of...

0
geplaatst: 19 oktober 2023, 15:57 uur
Blokkenschema bekend.
Vrijdag met mijn vrouw eerst de hele dag shoppen en Vietnamees eten. 's Avonds een rustig programma;
18.45 - 19.45 Nino de Elche, Jacobikerk
21.20 - 22.00 Alessandro Cortini, Stadsschouwburg
23.00 - 23.45 Ran Cap Duoi, Cloud 9
00.00 - 00.55 Rachika Nayar, Hertz
Zaterdag voor het eerst weer eens alleen een dagje LGW? De eerste edities was ik vaker alleen en dat beviel goed. Meestal zie ik dan meer artiesten en venues;
Naar Europalaan voor;
Ease Anais, Microwolf, Doctor Operator, Raderkraft tot ongeveer 17.00 uur.
Ergens Aziatisch scoren.
19.15 - 20.00 Moine, Ronda
20.00 - 20.45 Caterina Barbieri + Space Afrika, Grote Zaal
20.45 - 21.45 Bombino, Ronda
21.45- 22.45 James Holden
Als ik dan nog energie heb naar de Helling voor Badume's Band tot 02.00 uur.
Vrijdag met mijn vrouw eerst de hele dag shoppen en Vietnamees eten. 's Avonds een rustig programma;
18.45 - 19.45 Nino de Elche, Jacobikerk
21.20 - 22.00 Alessandro Cortini, Stadsschouwburg
23.00 - 23.45 Ran Cap Duoi, Cloud 9
00.00 - 00.55 Rachika Nayar, Hertz
Zaterdag voor het eerst weer eens alleen een dagje LGW? De eerste edities was ik vaker alleen en dat beviel goed. Meestal zie ik dan meer artiesten en venues;
Naar Europalaan voor;
Ease Anais, Microwolf, Doctor Operator, Raderkraft tot ongeveer 17.00 uur.
Ergens Aziatisch scoren.
19.15 - 20.00 Moine, Ronda
20.00 - 20.45 Caterina Barbieri + Space Afrika, Grote Zaal
20.45 - 21.45 Bombino, Ronda
21.45- 22.45 James Holden
Als ik dan nog energie heb naar de Helling voor Badume's Band tot 02.00 uur.
0
geplaatst: 19 oktober 2023, 18:38 uur
Zo op het eerste oog is de vervelendste clash toch wel die tussen James Holden en Armand Hammer.
0
geplaatst: 19 oktober 2023, 18:45 uur
Sonic City heeft zelfs geen Armand Hammer, dat is nog veel vervelender.
0
geplaatst: 21 oktober 2023, 11:25 uur
Edgar18 schreef:
Zo op het eerste oog is de vervelendste clash toch wel die tussen James Holden en Armand Hammer.
Op hetzelfde moment staat ook Alan Sparhawk in de kerk, mocht het nog niet lastig genoeg zijn.
Lost Girls en Johnny Greenwood ook een jammerlijke clash.
1
geplaatst: 22 oktober 2023, 15:40 uur
ArnoldusK schreef:
Joanna Newsom met het materiaal dat ze onlangs tijdens een verassingsoptreden debuteerde. Al is het wel zo dat als Joanna haar bek opentrekt er niet veel meer over is van de anonimiteit.
Of anders Jockstrap? Nieuwe plaat op komst en op 10 nov in de Botanique. (Had ze eigenlijk sws op LGW verwacht/gehoopt daarop)
* denotes required fields.