MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Le Guess Who?

zoeken in:
Ben echt nog aan het nagenieten!

Voor mij waren ZZZ en Carlos Cipa de absolute hoogtepunten, gevolgd door Swans en Dr John. Ook bij Baby Dee, Federico Albanese en De Sp aties genietmomenten gehad.

Alle (meer) elektronische acts die ik heb bezocht (Autechre, Hauschka en Thug Entrancer) konden mij niet bekoren. Vond het wel leuk om dat even mee te pikken, maar zal in de toekomst andere keuzes maken.

Bonnie Prince Billy was voor mij de echte tegenvaller.

tuktak
Hebben jullie de enquête al ingevuld? Mijn getipte Curatoren voor volgend jaar:

- Mark Ernestus (Klassieke techno, dub, reggae en Afrikaanse ontdekkingen)
- Sonic Pieces label (op de plek van Denovali)

Dan ben ik er weer 4 dagen bij iig

Mijn tips zijn weer wat oudere gitaarbands, alhoewel Wire blijkbaar niet helemaal in de smaak viel:
- The Feelies
- The wipers

zal er waarschijnlijk niet van komen omdat Greg Sage al jaren niet meer optreed. The Feelies zijn na jaren wel weer bijelkaar maar ze willen niet de oceaan over.

voor de rest laat ik me graag verrassen

Mijn getipte curatoren:
Mac Demarco (gewoon een leuk feestje dus)
Thurston Moore
Aphex Twin (gaat sowieso niet gebeuren maar je kan het altijd proberen)

Nicolas Jaar mag wel wat curaten vind ik

Ik zou eens gek doen en uit een heel ander vaatje tappen. Een paar suggesties:

* Vraag Anne-Sofi von Otter en laat haar ervoor zorgen dat - rumour has it - (het zingt rond) de ABBA-reünie een feit wordt.

* Vraag Nigel Kennedy - en laat oa Kronos Quartet regelen

* Vraag Terje Rypdal, Ketil Bjørnstad en Trygve Seim - en laat hen iig Aarset, Molvaer en Trentemoller regelen.

* Vraag Anders Trentemoller - zorg dat er ook een Ninja Tune avond komt.

* Nog 1 dan: vraag Wolfgang Voigt

tuktak schreef:
- Mark Ernestus (Klassieke techno, dub, reggae en Afrikaanse ontdekkingen)
Dat lijkt me een zeer interessante editie. Ik heb 'm ook ingevuld.

John Cale of David Byrne als curators. Just sayin'...

Het lijkt me niet dat er een obscuur iemand komt als Curator na Ty Segall en Gira. Dus Mark Ernestus of andere ietwat onbekendere mannen lijkt me stug.

tuktak schreef:
Autechre 10
Leuk dat je er lekker ingezeten hebt. Voor mij was het door wat kleine randfactoren niet m'n beste ervaring met ze (van de zeven alweer dus ik mag niet klagen). Ervoor Tim Hecker was extreem hard (en geweldig), daarna achteraan gaan staan bij Autechre voor m'n vriendin, maar geluid bij Autechre vind ik eigenlijk wat fijner meer in het midden of vooraan (meer chaos), nu klonk het te overzichtelijk voor mij, ook omdat ik ze kortgeleden nog in Brussel heb meegemaakt (plus de set in Krakau). Evengoed kan ik de ervaring makkelijk een 8.5 geven, maar groot verschil met de 10 in Brussel. Publiek kwam daar ook allemaal echt voor Autechre natuurlijk. Evengoed veel prima volk op het festival, mooie locatie, genoten van het geheel.

De eerste namen van de 2015-editie:

Deerhunter, Faust, Destroyer, Adrian Sherwood At The Controls x3, including Adrian Sherwood x Disappears - live dub mix, Shabazz Palaces, Kaki King performing The Neck Is A Bridge To The Body, Mirel Wagner, Bo Ningen, The Necks en Lotic
+
Sunn O))) presents:
Sunn O))), Annette Peacock, Magma, Julia Holter, The Crazy World of Arthur Brown, Einheit Brötzmann en Aluk Todolo.

Zijn alweer een pak heerlijke namen.

De selectie van Sunn O))) is echt om van te smullen. En verder zijn Faust en The Necks natuurlijk ook bijzonder tof.

Wat een heerlijke namen!

Faust en Destroyer zijn alleen al reden genoeg om een kaartje te kopen. Of hoe is Faust eigenlijk live anno 2015? EDIT: En Sunn O))) presents ziet er ook heel leuk uit.

Wel veel dingen die al eens eerder op Le Guess Who? hebben gestaan: O'Malley, Bo Ningen, Shabazz Palaces, Destroyer, Disappears. Mag ik weer hopen op Selda?

Line-up met mij veel onbekende (of nog niet uitgezochte) namen, dus weer veel te ontdekken. Faust en Caspar Brötzmann beloven alvast veel moois. (hopen op Scott Walker!)

Meteen early bird ticket aangeschaft. Voor mij veel onbekenden en dus meteen veel gaan luisteren.

Aluk Todolo is voor mij nu de enige echte must see, maar Faust, Deerhunter, Mirel Wagner en Arthur Brown zijn ook niet mis.

Helemaal niemand noemt Adrian Sherwood (o.a. On-U Sound) - master of dub, alleen al een heel goede reden om te gaan

+ Kamasi Washington

+ Ariel Pink

tuktak
+ tuktak

Wilde vorig jaar al gaan, gezien deze namen waarschijnlijk dit jaar voor het eerst LGW voor mij.

-SprayIt- schreef:
Wilde vorig jaar al gaan, gezien deze namen waarschijnlijk dit jaar voor het eerst LGW voor mij.

Lijkt me voorbarig, want na 1 juli worden er weer een heleboel namen bekend gemaakt. En gaat de prijs van het passepartout met € 10 omhoog.

Loonsverhoging is net binnen, al gooi je er nog 10 euro bij op, Faust!, deze namen vind ik (nu) al genoeg om ja te zeggen.

Nieuwe rij namen!

All newly confirmed artists for Le Guess Who? Festival 2015:
Kamasi Washington
Tout-Puissant Orchestre Poly-Rythmo de Cotonou
Mikal Cronin with Strings & Horns
Ariel Pink
Josh T. Pearson
Adrian Younge & Friends
A Place To Bury Strangers
Lightning Bolt
METZ
Viet Cong
Suuns & Jerusalem In My Heart
Protomartyr
Titus Andronicus
Songhoy Blues
Baba Commandant & The Mandingo Band
Mustafa Özkent ve Belçika Orkestrasɪ
Okay Temiz & La Fanfare Du Belgistan
Gaye Su Akyol
The Space Lady
Laura Cannell

----
Blij dat ik - twijfel twijfel - toch op 30 juni een kaartje heb gekocht: deze rij namen zorgt er in mijn geval alvast voor dat ik uitkijk naar het festival, alhoewel er natuurlijk nog een halfjaar te overbruggen is. Josh T. Pearson, Songhoy Blues, Tout-Puissant Orchestre Poly-Rythmo de Cotonou en Laura Cannell zijn dingen die ik zeer graag zou willen zien. Daarnaast meer dan genoeg dingen te ontdekken (en weer veel Turkse en Afrikaanse muziek, de variatie aan muzieksoorten maakt LGW voor mij een tof festival)

Ach, het verschil is maar een tientje, dat is ook de wereld niet. Zit weer mooi spul bij inderdaad. Al zal ik traditiegetrouw weer wachten op de dagtickets. Vier dagen heen en weer reizen (of een hotel boeken) is even een te duur grapje. Bovendien middenin het collegejaar ook niet echt handig om te ondernemen. Hopelijk heb ik weer mazzel en kan ik net als afgelopen jaar een dag vinden met een mooie route van een act of zes.

Linius schreef:
Ach, het verschil is maar een tientje, dat is ook de wereld niet
Kan ik toch weer mooi van die hoge reiskosten aftrekken

Masimo schreef:
(quote)
Kan ik toch weer mooi van die hoge reiskosten aftrekken

Kom op de fiets, kost het niets!

Kan je makkelijk voor de overnachting fietsen naar de StayOkay in Rhijnauwen (halverwege Bunnik, is ca 7 km van Tivoli).

Josh t pearson, omnomnom.. hopelijk treedt hij dan ook ergens 'los' op.

Nieuwe namen!

Jacco Gardner presents: Cabinet of Curiosities
Os Mutantes
Dungen
Jacco Gardner
Michael Rault
Death and Vanilla
Eerie Wanda
Nick Garrie

Levitation presents:
Total Control
Deradoorian
Ringo Deathstarr
The Myrrors

Hoofdprogramma:
The Pop Group
Meat Wave
Swervedriver
Föllakzoid
The Drones
Nots
Ultimate Painting
Shannon & The Clams
Kelley Stoltz
Arbouretum
The Numero Group

Gast
geplaatst: vandaag om 14:19 uur

geplaatst: vandaag om 14:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.