MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Le Guess Who?

zoeken in:
Wel veel rock, hoop nog op een beetje andere genres, maar tot nu toe weer bloedmooie line-up aan het worden.

BESTE FESTIVAL VAN NEDERLAND!

Obscure Thing schreef:
Wel veel rock, hoop nog op een beetje andere genres, maar tot nu toe weer bloedmooie line-up aan het worden.

BESTE FESTIVAL VAN NEDERLAND!
Volgens mij zouden er nog namen aan het Turkse mini-festivalletje toegevoegd moeten worden, drie stuks lijkt me daarvoor wat weinig. Ik hoop iig op Insanlar.

Hier erg blij met the Pop Group, Föllakzoid (maar goed dat ik toch niet naar BKS ben gegaan!) en met Os Mutantes!

Ought toegevoegd

tuktak
35 nieuwe namen:
- Blanck Mass, Liima, Ho99o9, Wavves, NAH, Jerusalem In My Heart, Jacuzzi Boys, Wilbert Bulsink & Jessica Sligter, Anna Meredith, Jennifer Castle, Howard Eynon
- Sunn O))) presents Keiji Haino, Bennie Maupin, Chelsea Wolfe, OM, Charlemagne Palestine, Marissa Nadler, Demdike Stare, Circuit des Yeux, Goatsnake, Martyrdöd, The Secret, Today Is The Day en Big|Brave
- Constellation Records presents: Ought, Avec le Soleil Sortant de sa Bouche, Last Ex, Eric Chenaux, Saltland
- Fluister Nights: Lubomyr Melnyk, Deaf Center, Loscil, Christina Vantzou, Otto A Totland, Trigg & Gusset

Ik heb al tickets, maar dit is toch wel de mooiste update tot nu toe!
Keiji Haino, Charlemagne Palestine, Demdike Stare, Deaf Center, Loscil.
En dan uit de vorige lichtingen nog Kamasi Washington, Adrian Younge & Friends, A Place To Bury Strangers, Adrian Sherwood.

Toffe nieuwe namen bij het Sunn O)))-festival, zeg!

Blanck Mass wordt kapot gaan

tuktak
Full line up aanvulling:

The Notwist; Hildur Guðnadóttir; Yung Gud & Sad Boys; Atlas Sound; Islam Chipsy / EEK; Prefuse 73; Heems; Huerco S.; Lee Gamble (DJ set); The Besnard Lakes; Michael Price Trio; Bob Forrest; Mark McGuire; Masayoshi Fujita; The Weather Station; Bölzer; Virus; Widowspeak; John Doran; Eartheater; Kodiak Deathbeds; Housewives; Sunflower Bean; Dan Friel; Car Seat Headrest; STUFF.; Saintseneca; Jack Name; Jessica Moss; Rami Zaidan; Elie Maalouf; Sahar Taha; Nâ Hawa Doumbia; Rats on Rafts; Dollkraut; The Homesick; Torii; HOEK; Torus.

Adrian Younge & Friends heeft afgezegd helaas.

Gave aanvullingen weer. De vrijdag lijkt de voor mij minste dag terwijl er op zaterdag drie 'headliners' staan die ik allen erg graag wil zien. Ben bang dat dat er niet in zit.

tuktak
Ahh jij ziet dat dus wel. Google Chrome is weer eens de redder zie ik. Zat hier met IE te kijken, maar dan verspringen de artiesten amper van kleur als je een dag aanklikt.

Ik vind het ook niet erg duidelijk hoor. Open de site eens op je telefoon, bij mij is het dan een stuk beter zichtbaar.

Edgar18 schreef:
Gave aanvullingen weer. De vrijdag lijkt de voor mij minste dag terwijl er op zaterdag drie 'headliners' staan die ik allen erg graag wil zien. Ben bang dat dat er niet in zit.

Voor mij is de zaterdag dan weer de minste dag en de vrijdag de beste.

Nâ Hawa Doumbia en Islam Chipsy / EEK - wat een tof festival toch!

Virus en Bölzer zijn ontzettend goed live, allebei op Roadburn gezien.

Vind de aanvangstijden wel apart. Vrijdag 1800 uur, zaterdag 1900 uur en zondag 1200 uur. Had liever gezien dat ze bijvoorbeeld zaterdag en zondag om 1500 uur waren begonnen. En waarom vrijdag eerder beginnen dan zaterdag? Ben erg benieuwd naar het tijdschema.

Tot nu toe (ken nog niet alles) voor mij 7 'must sees' ;

Aluk Todolo, Protomartyr, Mirel Wagner en Lubomyr Melnyk (Vrijdag)
Lightning Bolt (Zaterdag)
Big Brave en Föllakzoid (Zondag)

Mocht ik donderdag wel kunnen komen daar Dollkraut en Ought bij.

Daarachter nog zo'n 20 acts waar ik ook graag een kijkje bij wil nemen.

Dat is inderdaad wel een belachelijk late aanvangstijd. Magma is voor mij de must-see op zaterdag, Sunn O))) en Kamasi Washinton wil ik ook zien. Maar als het allemaal zo laat begint, dan gaat dat lastig te combineren worden met laatste treinen...

Waarom start het op zaterdag zo laat ? Dat lijkt me toch bij uitstek de dag om de boel vanaf een uur of twee in gang te zetten.

tuktak
Le Guess Who start al jaren rond deze tijden. Ik vind dat heerlijk. Thuis slapen, eten en een beetje chillen om daarna naar Le Guess Who te gaan. Van 2 uur smiddags tot 4 uur snachts op een meerdaags festival vind ik echt muziekoverkill. Dan ga ik het verzadigingspunt ver voorbij.

het hoeft natuurlijk ook niet tot 4 uur 's nachts te duren...

ze zouden ook gewoon een beetje rekening kunnen houden met mensen die niet in Utrecht wonen of mensen die een normaal dagritme hebben...

anyway, ik wacht de programmering af, maar heb er vooralsnog spijt van dat ik een kaartje gekocht heb.

Zo erg als Brunniepoo vind ik het zeker niet, maar één of twee uurtjes eerder beginnen en eerder eindigen op zaterdag had wel fijn geweest. Kun je toch net één of twee acts meer meepikken als je het niet te laat wilt maken. Het verleden leert mij dat ik meestal om 02.00 uur naar huis ga. Dat betekent dat ik om 04.00 uur in bed lig. Aangezien de kids uiterlijk 07.00 uur weer wakker worden is dat best pittig.

Daarbuiten blijf ik het raar vinden dat ze op donderdag en vrijdag om 18.00 uur beginnen en op zaterdag om 19.00 uur.

Mijn vrienden en ik hebben een Airbnb midden in de stad gehuurd voor vier nachtjes dus de tijden maken me in die zin niet gek veel uit maar een beetje apart is het wel. Waarom de dag en nacht omdraaien? Start je festival half in de middag en ga lekker door tot een uurtje of één á twee met uitzondering van een 'nachtlocatie' waar mensen lekker tot zeven uur in de ochtend door kunnen voor wie daar behoefte aan heeft. Voor mensen zonder slaapplek in Utrecht is dit toch echt bijzonder niet praktisch.

Majical Cloudz toegevoegd voor de vrijdag

Pijnlijke overlappingen zijn voor de vrijdag bijna niet te vermijden.

angelin schreef:
Majical Cloudz toegevoegd voor de vrijdag

Blijkt donderdag te zijn. Toch nog maar eens overwegen of ik donderdag ook ga.

Laatste twee namen, voor op het Sunn O)))-festival: 'Chaos Echoes' en 'Phurpa'

tuktak
Cool! Een uurtje Phurpa in de Ronda op zaterdagavond zal wel zorgen voor een betere festivalspreiding denk ik

Timetables zijn er!

Wel een aantal zeer pijnlijke overlappingen (inherent aan timetables van sterke line-ups)
op zaterdag Sunn O))), Islam Chipsy én The Drones tegelijkertijd....
op zondag Ariel Pink en Songhoy Blues, en daarna The Pop Group en Os Mutantes

Oei, die op zondag zijn wel heel onprettig zeg! Op zaterdag probeer ik drie keer een mooi plekje in de grote zaal te bemachtigen. Daar tussendoor pak ik wel stukjes van de andere zalen mee.

tuktak
Zo, de eerste indruk van de vrijdag was wel even schrikken, 17 locaties! Dat wordt een mooie routeplanning proberen te maken dus. Zoveel leuke locaties, bevalt me wat dat betreft nog beter dan vorige jaren. Alleen Leeuwenbergh wat mager, vind ik altijd een leuke locatie. Janskerk daarentegen wel erg goed bedeeld, terwijl het geluid daar vanaf de helft van de zaal slecht is. Op tijd aanwezig zijn dus.

tuktak schreef:
Janskerk daarentegen wel erg goed bedeeld, terwijl het geluid daar vanaf de helft van de zaal slecht is. Op tijd aanwezig zijn dus.
Dank voor de tip! Misschien moet ik Na Hawa Doumbia maar overslaan om op tijd bij Josh T. Pearson te zijn

Wat een overlappingen zeg, moeten een paar pijnlijke keuzes gemaakt worden, maarja dat was vorig jaar ook al zo.

Wauw misschien toch maar een bezoekje aan utrecht brengen op zaterdag

Phurpa
Charlemagne Palestine
Magma
Keiji Haino
Sunn O)))

Allemaal na elkaar zonder overlap en de laatste trein is nog te halen

Gast
geplaatst: vandaag om 20:32 uur

geplaatst: vandaag om 20:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.