MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Le Guess Who?

zoeken in:
De hosts spelen dus wel?

Jazeker!

MVW
Edgar18 schreef:
(quote)
Het is de tiende editie van het festival en ze geven op hun website aan:
(quote)
Vandaar dus de - op sommige punten - herhalingsoefening. Een andere bekende naam is overigens St. Francis Duo bestaande uit Stephen O’Malley en Steve Noble.

Dat verklaart het wel ja. Steve Noble ken ik niet maar klinkt als een potentieel interessante samenwerking

Dat wordt zoals ik al een beetje vermoedde waarschijnlijk kiezen tussen Swans en The Cure op zondag.

Een paar bekende namen, maar de voorpret is hier al volop begonnen met ontdekken!

Op eerste gehoor al goed of leuk om te horen en zien; Nadja, Scott Fagan, Wooden Shjips, The Comet is Coming, The Dwarfs of East Agouza. En wat een afwisseling nu al!

Edit:

Ja, wordt de laatste show van Swans in de huidige line-up. Die zullen de boel zondag wel gaan afbreken en afsluiten. Ga ik serieus overwegen mijn ticket voor Robert Smith en co te verkopen.

Ik vind de keuze voor veel dezelfde name wel jammer, ook al is het begrijpelijk dat ze dit doen bij een jubileum. Toch heb ik van de terugkerende namen al wel veel gezien, had daar liever andere namen voor in de plaats gezien (en voeg hier met de huidige curatoren ook nog maar Bo Ningen en Jerusalem In My Heart als LGW-huisartiesten aan toe). Ook had er van mij een wat alternatievere curator mogen zijn (in navolging van Swans en Sunn O))) )

Maar, zoals altijd, afwachten. Vooralsnog wel dingen die ik wil zien: Stara Rzeka, Richard Skelton, Nadja, Phurpa, The Dwarfs of East Agouza (met Louca, Shalabi en Bishop) en Swans nog een keertje. Gelukkig ook veel onbekends.

Suuns is wel zo'n beetje de huisband van LGW.

In het lijstje dat vorige week al uitlekte ontbraken volgens mij o.a. nog die O'Malley samenwerking en Raime, dus dat waren positieve verrassingen.

Afgaande op dit lijstje gaat het gewoon wel weer een mooi festival worden.

angelin schreef:
wordt de laatste show van Swans in de huidige line-up. Die zullen de boel zondag wel gaan afbreken en afsluiten. Ga ik serieus overwegen mijn ticket voor Robert Smith en co te verkopen.

Setlists van Swans en The Cure bekeken van de afgelopen tijd en ga toch maar naar The Cure.

Nieuwe namen:

Curated by Wilco: Wilco, Tortoise, Lee Ranaldo & El Rayo, Bassekou Kouyaté & Ngoni Ba, Fennesz, Steve Gunn, William Tyler, Wand, Drinks, Pita, 75 Dollar Bill, The Cairo Gang, Arnold Dreyblatt, Kyoka, Klara Lewis, Daniel Bachman, Shopping, Tom Carter.

Curated by Savages: Savages, Tim Hecker, Beak>, Bo Ningen, Container, Jessy Lanza, Good Sad Happy Bad, Hannah Peel, I Speak Machine, Duke Garwood, A Dead Forest Index, Johnny Hostile, Don Teel Curtis, Mario Batkovic.

Curated by Suuns: Suuns, Alessandro Cortini, Marching Church, DJ Nigga Fox, Samuel Kerridge, RP Boo, Jerusalem In My Heart, Brian Case, Marie Davidson, Patrick Higgins.

Curated by Julia Holter: Julia Holter, Laurel Halo, Laraaji, Tashi Wada & Yoshi Wada, Circuit des Yeux, Jackie Lynn, Maya Dunietz performs the music of Emahoy Tsegué-Maryam Guèbrou, Lucrecia Dalt, Aine O'Dwyer, Delphine Dora, Lau Nau, Josephine Foster, Jessica Moss.

Toch wel een heel fijne line up hoor. Overweeg zeker te gaan dit jaar!

Ik moet in ieder geval Lau Nau zien.. wat we verder gaan bezoeken zien we nog wel

Kaartjes voor alle vier de dagen zijn inmiddels gekocht. Ik heb er weer ernstig veel zin in!

Misschien leuk en nuttig, ook voor anderen: wat zijn de gouden tips qua onbekende pareltjes die zullen optreden, wat jullie betreft? Heb ik wat te luisteren

niels94 schreef:
Kaartjes voor alle vier de dagen zijn inmiddels gekocht. Ik heb er weer ernstig veel zin in!

Misschien leuk en nuttig, ook voor anderen: wat zijn de gouden tips qua onbekende pareltjes die zullen optreden, wat jullie betreft? Heb ik wat te luisteren

Er komt natuurlijk nog heel wat bij, maar tot nu toe ben ik nog niet heel enthousiast. De zondag vind ik veruit het sterkst bezet, maar dan heb ik ook kaartjes voor The Cure.

Mijn lijstje tot nu toe (nog niet alles beluisterd);

Donderdag: 75 Dollar Bill, Nadja
Vrijdag: Container
Zaterdag: Elza Soares, The Dwarfs of East Agouza, Wooden Shjips, Raime, The Comet is Coming
Zondag: Swans, Junun, Scott Fagan, Jessica Moss, Jerusalem in My Heart, St. Francis Duo

Compleet programma bekend

Niet zo heel veel bijzonders bij de laatste zwik namen (helaas).

Niet bijzonder? Accordeonheldin Pauline Oliveros komt!
Black Mountain, Ufomammut en Girl Band zijn verder best aardig en Deerhoof is ook altijd leuk.

Alle vier de dagen gaan zit er niet echt in, maar wie weet pak ik toch nog een dagje mee. Even de blokkenschema's bestuderen. Oliveros wil ik in ieder geval graag meemaken.

+ Repetitor, Les Filles de Illighadad en BAMBARA. Verder ken ik heel veel namen niet, dus veel te ontdekken. Verder lijkt de vrijdag imo wel veel minder goed bezet dan bv de overvolle donderdag of zondag (aanraders uiteraard welkom!)

Nou, Pauline Oliveros dus

(vooral het solo album Accordeon & Voice of Deep Listening waarop ze vergezeld wordt door een aantal uitstekende muzikanten)

Ik doelde voornamelijk op de vrijdag - zondagrooster staat al vol genoeg maar zal het alsnog beluisteren, natuurlijk!

Als dit het is gaat het voor mij persoonlijk niet zo goed worden als de afgelopen 3 edities. Ze halen te veel acts terug waar ik niks mee heb (bijv. Savages, Bo Ningen, Julia Holter, Ryley Walker, Viet Cong, Cate Le Bon etc.). De programma's van de curatoren bevallen me ook maar matig.

Masimo schreef:
+ Repetitor, Les Filles de Illighadad en BAMBARA. Verder ken ik heel veel namen niet, dus veel te ontdekken. Verder lijkt de vrijdag imo wel veel minder goed bezet dan bv de overvolle donderdag of zondag (aanraders uiteraard welkom!)

Broeder Dieleman ken je waarschijnlijk al. Daarnaast is Container iets waar ik naar uitkijk en verder mag het Groningse Ortega er zijn. Ga me nog iets verder verdiepen in Beak>, Arbor Labor Union, Neil Haelstad en Stara Rzeka.

Misschien dat voor jou Group A en Maarja Nuut iets is.

Blokkenschema bekend en dit zijn mijn persoonlijke bevindingen per dag;

Donderdag: was niet van plan om te gaan, maar aangezien 75 Dollar Bill en Nadja niet al te laat eindigen zal ik het nog overwegen. Voor de rest spreekt niks me aan.

Vrijdag: Arbor Labor Union (waar ik het meest naar uitkeek) komt helemaal niet , Dieleman en Beak> (ook eerste keuzes) tegelijk geprogrammeerd . Tweede keuzes Stara Rzeka en Neil Halstead ook tegelijk. Dan een grote tijdsinterval naar Tim Hecker en Container, die elkaar gedeeltelijk overlappen.

Zaterdag: Over de zaterdag ben ik zeer tevreden en kan ik op een rijtje Federico Albanese, Adrian Younge, Elza Soares, Dwarfs of East Agouza (nu toch weer naar de zaterdag) en Horse Lords aanschouwen.

Zondag: Had een aardig lijstje van wat ik wil zien, maar ga rond 19.00 uur richting ziggodome voor The Cure. Helaas staat op Jessica Moss en Scott Fagan na, alles na die tijd op het program.

Na vorig jaar zeer veel mazzel te hebben gehad, is het dit jaar een pak minder geluk.

Oef, Phurpa en The Ex Festival tegelijkertijd..... Au!

75 Dollar Bill, Elza Soares en Junun zijn de optredens die het hoogst op mijn lijstje staan - allemaal projecten die ik vóór bekendmaking bij LGW? nog niet kende

Zelf ben ik nog nooit naar het Le Guess Who festival geweest en dat ondanks de vele interessante artiesten en bands die er afgelopen jaren opgetreden hebben. Maar nu ik al wat langer in de drone sfeer zit en ik Nadja voorbij zag komen in de line-up voor de donderdag werd ik toch wel geprikkeld om te gaan.

De donderdag vind ik persoonlijk het beste geprogrammeerd met vele favoriete van mij, waaronder Nadja, Wand, Preoccupations, Tau, Girlband en Deerhoof, waar de rest van de line-up uit zou komen op het ontdekken.
Helaas heb ik mijn prikkels weg moeten prikken toen ik realiseerde dat de hotels vol geboekt waren en afsluiter Preoccupations een half uur lopen was vanaf de ena laatste optreden.
Wel had ik een mooi alternatief gevonden voor de overnachting, maar als ik zo bekeek dat ik al niet bekend ben in Utrecht en helaas geen vrienden hier voor kon vinden zie ik er toch vanaf

Toch wilde ik graag even delen dat ik de donderdag persoonlijk een hele goede line-up vind hebben! Een naar mijn idee vergelijkbaar festival is Incubate in Tilburg en daar ga ik denk ik wel naartoe dit jaar, ondanks de line-up van Le Guess Who? die ik wellicht wel wat beter vind

OV fiets regelen, dan ben je binnen een kwartier van de Ekko bij De Helling. En verder zat overnachtingsmogelijkheden via AirBnB.

De-noir schreef:
zat overnachtingsmogelijkheden via AirBnB.

Precies mijn gedachte.

Daarnaast kun je met zoveel favorieten toch een heel mooi programma samenstellen?

Het bleef steeds maar in mijn gedachten zitten en toen had ik inmiddels ookal enkele AirBnB's benadert en wat blijkt nu, ik heb een slaapplaats gevonden en ga morgen mijn ticket kopen voor het festival!

Tof! Ik heb een vaste "Le Guess Who AirBnB", ideaal!!

Edgar18 schreef:
Tof! Ik heb een vaste "Le Guess Who AirBnB", ideaal!!

Dat is nog leuker!

Ik ben speesjaal voor LeGuessWho in Utrecht gaan studeren en er blijven wonen - toegegeven dat vergt wel enige langetermijnvisie

Bij mij in de straat zit trouwens een airbnb - alleen dat betekent wel dat die woonruimte aan de kamervoorraad voor studenten is onttrokken

En ook Adrian Younge is van het program

Nu ik alles zo'n beetje heb beluisterd kan ik toch wel zeggen niet heel blij te worden van de line-up. Hopen op een paar positieve verrassingen.

Zal zoiets gaan worden;

Donderdag
19.00 - 19.40 William Tyler
19.40 - 20.25 75 Dollar Bill
23.00 - 23.50 Nadja

Vrijdag
20.30 - 21.15 Neil Halstead
21.20 - 22.15 Beak>
22.20 - 23.05 Barst
01.00 - 02.00 Tim Hecker
01.45 - 02.45 Container

Zaterdag
20.00 - 20.50 Federico Albanese
22.00 - 23.00 Elza Soares
23.00 - 23.50 Let's Eat Grandma
00.40 - 01.30 The Dwarfs of East Agouza
01.50 - 02.35 Horse Lords

Zondag
15.45 - 16.30 Jessica Moss
16.30 - 17.30 Scott Fagan

20.00 - 23.00 The Cure - Ziggodome

Gast
geplaatst: vandaag om 05:37 uur

geplaatst: vandaag om 05:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.