Muziek / MusicMeter Live! / Le Guess Who?
zoeken in:
0
geplaatst: 26 oktober 2018, 20:15 uur
Ha, totaal niet in de gaten gehad. Ik dacht al wel dat het een verrassende line-up was voor de Domkerk

0
geplaatst: 6 november 2018, 18:52 uur
Ben zaterdag gewoon weer van de partij
Precieze programma moeten we nog even afstemmen, maar iig Orchestra of Spheres, Sons of Kemet en Kikagaku Moyo.
Precieze programma moeten we nog even afstemmen, maar iig Orchestra of Spheres, Sons of Kemet en Kikagaku Moyo.
0
geplaatst: 6 november 2018, 20:48 uur
Titmeister schreef:
Neem dan Neneh Cherry ook meteen mee

0
geplaatst: 6 november 2018, 21:12 uur
Ik ben er het hele weekend maar mijn voorbereiding is vrij beroerd. Ik heb nog weinig idee van wat ik wil zien.
Vrijdag overdag maar eens wat luisteren voor de dagen erna.
Vrijdag overdag maar eens wat luisteren voor de dagen erna.
0
geplaatst: 6 november 2018, 22:03 uur
1
geplaatst: 7 november 2018, 21:53 uur
Voor de mensen die mij in het wild willen spotten. Bij deze artiesten ben ik (vrijwel zeker) te vinden:
Thu:
19:45 Lonnie Holley
20:30 Senyawa
21:15 Art Ensemble of Chicago
23:15 BCUC
00:15 AMMAR 808
Fri:
20:35 Jessica Pratt
22:00 Vashti Bunyan
23:00 Negro Leo
00:15 JPEGMAFIA
Sat:
19:20 Kelsey Lu
20:20 Midori Takada
23:05 Sons of Kemet
00:20 Neneh Cherry
En daarna naar Kikagaku Moyo of 700 Bliss of Soichi Terada? Lastig.
Thu:
19:45 Lonnie Holley
20:30 Senyawa
23:15 BCUC
00:15 AMMAR 808
Fri:
20:35 Jessica Pratt
23:00 Negro Leo
00:15 JPEGMAFIA
Sat:
23:05 Sons of Kemet
00:20 Neneh Cherry
En daarna naar Kikagaku Moyo of 700 Bliss of Soichi Terada? Lastig.
0
geplaatst: 7 november 2018, 22:24 uur
Mijn programma voor morgen zal er ongeveer zo uitzien:
20.15 Vera Sola
21.15 Art Ensemble of Chicago
22.45 Michael Rault
23.30 FAKA > Yves Tumor of
23.40 Delia Gonzalez > AMMAR 808
De keuze zal afhangen van waar ik op dat moment zin in heb maar ik neig naar FAKA en Tumor.
20.15 Vera Sola
21.15 Art Ensemble of Chicago
22.45 Michael Rault
23.30 FAKA > Yves Tumor of
23.40 Delia Gonzalez > AMMAR 808
De keuze zal afhangen van waar ik op dat moment zin in heb maar ik neig naar FAKA en Tumor.
1
geplaatst: 8 november 2018, 14:24 uur
Mijn voorlopige tijdschema:
Do:
20:00 Colin Stetson
23:15 BCUC / FAKA
00:45 Yves Tumor
01:35 LYZZA
Vrij:
19:00 Takuro Kikuchi
20:00 Hilary Woods
21:05 serpentwithfeet
23:00 Howie Lee
00:15 Boogarins
Za:
18:00 Deep Fried Grandeur with Ryley Walker & Kikagaku Moyo
21:15 Orchestra of Spheres
22:15 Islam Chipsy & EEK
daarna duizend opties
Zo:
12:30 - 18:00 Theater de Kikker en Poema
18:00 Circuit des Yeux
19:00 The Scorpios
20:00 Eartheater
20:45 Lucrecia Dalt
21:30 Irreversible Entanglements feat. Pat Thomas
22:20 Pan Daijing
Do:
20:00 Colin Stetson
23:15 BCUC / FAKA
00:45 Yves Tumor
01:35 LYZZA
Vrij:
19:00 Takuro Kikuchi
20:00 Hilary Woods
21:05 serpentwithfeet
23:00 Howie Lee
00:15 Boogarins
Za:
18:00 Deep Fried Grandeur with Ryley Walker & Kikagaku Moyo
21:15 Orchestra of Spheres
22:15 Islam Chipsy & EEK
daarna duizend opties
Zo:
12:30 - 18:00 Theater de Kikker en Poema
18:00 Circuit des Yeux
19:00 The Scorpios
20:00 Eartheater
20:45 Lucrecia Dalt
21:30 Irreversible Entanglements feat. Pat Thomas
22:20 Pan Daijing
1
geplaatst: 8 november 2018, 18:24 uur
Ik ben vanavond alleen dus mochten jullie me herkennen spreek me dan gerust aan. Ik heb een zwart t-shirt van Stax aan met daarover een zwart Adidas jasje met achterop een goud/paars logo. Niet te missen denk ik!
0
geplaatst: 8 november 2018, 19:06 uur
Mijn programma ligt vanavond nog niet vast, maar ik denk hieraan:
DRINKS / Emel Mathlouthi
Lydia Lunch's Big Sexy Noise
Kaja Draksler & Terrie Ex
Seefeel
Delía Gonzalez / BCUC
DRINKS / Emel Mathlouthi
Lydia Lunch's Big Sexy Noise
Kaja Draksler & Terrie Ex
Seefeel
Delía Gonzalez / BCUC
0
geplaatst: 8 november 2018, 21:19 uur
Het eerste hoogtepunt is daar:
Vera Sola
Heel erg mooi en krachtig. En ze ziet er ook nog eens beeldschoon uit. Ik ben fan.
Vera Sola

Heel erg mooi en krachtig. En ze ziet er ook nog eens beeldschoon uit. Ik ben fan.
0
geplaatst: 8 november 2018, 22:02 uur
Ik kon helaas alleen het laatste kwartier zien, maar dat klonk inderdaad erg goed. Hier wil ik wel meer van horen.
Emel Mathlouthi vond ik ook erg tof, Tunesische elektro met Arabische maatschappijkritische teksten.
0
geplaatst: 8 november 2018, 22:15 uur
Ik zit klaar voor Seefeel, benieuwd! Draaien Boards of Canada - Aquarius, op zich ook al een hoogtepunt 

0
geplaatst: 8 november 2018, 22:41 uur
Choconas schreef:
Emel Mathlouthi vond ik ook erg tof, Tunesische elektro met Arabische maatschappijkritische teksten.
Dat je die teksten kon verstaan. Mijn Arabisch is niet meer wat het geweest is Emel Mathlouthi vond ik ook erg tof, Tunesische elektro met Arabische maatschappijkritische teksten.
.Art Ensemble viel me wat tegen. Er zaten interessante stukken tussen maar zo nu en dan hoorde ik ook gewoon onsamenhangend gepriegel. Het is dat ik middenin een rij zat anders had ik het denk ik niet uitgezeten.
0
geplaatst: 8 november 2018, 23:26 uur
Dat van mij is ook erg roestig, maar gelukkig legde Emel in helder Engels uit waar de liedjes over gingen! Ik geloof haar op haar woord! =P
Ondertussen in een lekkere trip aan het komen met Seefeel...
0
geplaatst: 9 november 2018, 00:16 uur
Zometeen ga ik solo naar Yves Tumor. Als iemand zin heeft om te meeten: paarsrood t shirt, spijkerbroek en zwarte bril. Ik had iets duidelijkers aan moeten trekken...
0
geplaatst: 9 november 2018, 00:30 uur
Ik heb vandaag ook iets onopvallends aan en bovendien zit ik alweer in de trein terug. Wel jammer, want ik had Delía Gonzalez best af willen kijken en Yves Tumor lijkt me live ook wel de moeite. Afijn, morgen weer een LGW?-dag! =P
1
geplaatst: 9 november 2018, 02:41 uur
Yves Tumor was best intens. Nog geen minuut na het begin van het optreden stond hij al 'Honesty' in mijn oor te hijgen. Wel een lekker optreden verder al werd het richting het einde wel erg 'in your face'. Ik had het geluk dat ik vooraan stond want zeker de helft van de show speelde zich op de vloer af. Ik denk dat de mensen achterin het een stuk minder hebben meegekregen.
FAKA vond ik ook vet. Kwam wat laat op stoom maar toen ging ik ook wel lekker los. Ook hier was het af en toe nogal 'in your face'. Zal er wel bij horen in de queer cultuur.
Opsomming dag één:
Vera Sola - 10
Art Ensemble of Chicago - 5
FAKA - 8,5
Yves Tumor - 8
FAKA vond ik ook vet. Kwam wat laat op stoom maar toen ging ik ook wel lekker los. Ook hier was het af en toe nogal 'in your face'. Zal er wel bij horen in de queer cultuur.
Opsomming dag één:
Vera Sola - 10
Art Ensemble of Chicago - 5
FAKA - 8,5
Yves Tumor - 8
1
geplaatst: 9 november 2018, 07:17 uur
Ik had bijna een kaartje gekocht voor gisteren alleen om Yves Tumor te zien, maar de kosten i.c.m. het tijdstip weerhielden mij (moet nu alweer aan het werk). Hopelijk is ie volgend jaar nog ergens te zien in Nederland.
0
geplaatst: 9 november 2018, 07:51 uur
Seefeel was sfeervol, fijn opgebouwde minimale tracks zonder al te veel opsmuk, enige nadeel vond ik de vrouwenstem. Zaal liep op het laatst snel vol, gaat vanavond en morgen weer dringen worden, vrees ik.
Na afloop vooraan gaan zitten bij Delia Gonzalez, opvallend lekkere sound! Bijzonder duo, wat zowaar Pink Floyd meets Darkside achtige momenten uit de boxen weet te toveren.
Ook nog een half uurtje Art Ensemble gezien, mij te freejazzerig, maar bij vlagen zeer genietbaar, al was het maar om deze muziekfanaten op leeftijd te zien genieten van elkaar.
In Basis, toffe venue, stukje Faka gezien, halfnaakte donkere bezwete jongeman die gelukzalig zijn ziel uitstort over het publiek, mooi om te zien.
Maar ik kom daar voor Yves, grote belofte en rising star, het album staat regelmatig op. De kelder is afgeladen als hij half zingend/half hijgend met te grote zonnebril vrij excentriek begint, vooral met uitdagende interactie met het publiek. Live komt het toch minder over, vind ik. Komt vooral door het voor mij iets te overdreven gedrag, wat in dit geval afdoet aan de inhoud en kwaliteit van de muziek. Moest opeens denken aan Prince in een magnetron, merkwaardig.
Colin Stetson: 9
Seefeel: 7,5
Yves Tumor: 6,5
Na afloop vooraan gaan zitten bij Delia Gonzalez, opvallend lekkere sound! Bijzonder duo, wat zowaar Pink Floyd meets Darkside achtige momenten uit de boxen weet te toveren.
Ook nog een half uurtje Art Ensemble gezien, mij te freejazzerig, maar bij vlagen zeer genietbaar, al was het maar om deze muziekfanaten op leeftijd te zien genieten van elkaar.
In Basis, toffe venue, stukje Faka gezien, halfnaakte donkere bezwete jongeman die gelukzalig zijn ziel uitstort over het publiek, mooi om te zien.
Maar ik kom daar voor Yves, grote belofte en rising star, het album staat regelmatig op. De kelder is afgeladen als hij half zingend/half hijgend met te grote zonnebril vrij excentriek begint, vooral met uitdagende interactie met het publiek. Live komt het toch minder over, vind ik. Komt vooral door het voor mij iets te overdreven gedrag, wat in dit geval afdoet aan de inhoud en kwaliteit van de muziek. Moest opeens denken aan Prince in een magnetron, merkwaardig.
Colin Stetson: 9
Seefeel: 7,5
Yves Tumor: 6,5
0
geplaatst: 9 november 2018, 09:59 uur
Tivoli, met name tijdens LGW?, begint al een beetje te voelen als thuiskomen. Mooie aankleding dit jaar!
De eerste twintig minuten van DRINKS meegepikt. Sprak me niet aan en ik koos ervoor naar Lonnie Holley te gaan. Had eerder wat live beelden van hem gezien en dat leek me wel wat. Achteraf was dat wellicht wat jaren geleden. Een half uur lang heb ik keihard geprobeerd me te focussen, maar het kwam tot niets. Ik had het idee dat het veel mensen om me heen het ook niet kon bekoren.
Vera Sola heeft met haar verschijning al een streepje voor. Wat een prachtige vrouw! Mooie stem, goed geluid, maar niet alle songs even sterk.
Van Vera Sola naar Lydia Lunch is wel een overgang. Wat een gebouw die Lydia Lunch! Ik kende haar vooraf eerlijk gezegd niet. Cloud Nine was behoorlijk gevuld en het ging er stevig aan toe. Presentatie sprak me aan, hoewel het tekstueel af en toe wel erg simpel was.
Kaja Draksler en Terrie Ex speelden behoorlijk wat mensen weg. Ik vond het wel ok.
Begin van Seefeel was erg goed! Ging me alleen steeds meer storen aan de presentatie. Met name aan de zangeres waarbij ik af en toe het idee had dat ze liever ergens anders wilde zijn. Had ook graag gehoord dat de nummers in elkaar over lopen. Zeker genoten, maar met een lang weekend voor de boeg, na ruim een half uur toch maar mijn jas gaan halen.
Sta ik met mijn jas aan bij de garderobe, komen er toch een paar oerkreten uit de grote zaal. Death metal in de grote zaal???? Toch maar even kijken. Het Afrikaanse gezelschap BCUC breekt de tent af! De dansvloer gaat los. Wat een feest! Hoogtepunt van de dag.
Drinks 5,0
Lonnie Holley 5,0
Vera Sola 6,5
Lydia Lunch's Big Sexy Noise 7,5
Kaja Draksler & Terrie Ex 6,0
Seefeel 7,0
BCUC 9,0
Voordeel van alleen zijn is toch wel dat je sneller verplaatst en nergens rekening mee hoeft te houden. De komende 3 dagen krijg ik gezelschap en zal waarschijnlijk minder optredens gaan zien.
Vanavond;
19.00 - 19.45 Takuro Kikuchi, Janskerk
Eten bij Leen
22.10 - 23.00 Jacco Gardner, Helling
23.45 - 00.35 Psychic Ills, Helling
00.35 - 01.15 Schnellertollermeier, Leen
De eerste twintig minuten van DRINKS meegepikt. Sprak me niet aan en ik koos ervoor naar Lonnie Holley te gaan. Had eerder wat live beelden van hem gezien en dat leek me wel wat. Achteraf was dat wellicht wat jaren geleden. Een half uur lang heb ik keihard geprobeerd me te focussen, maar het kwam tot niets. Ik had het idee dat het veel mensen om me heen het ook niet kon bekoren.
Vera Sola heeft met haar verschijning al een streepje voor. Wat een prachtige vrouw! Mooie stem, goed geluid, maar niet alle songs even sterk.
Van Vera Sola naar Lydia Lunch is wel een overgang. Wat een gebouw die Lydia Lunch! Ik kende haar vooraf eerlijk gezegd niet. Cloud Nine was behoorlijk gevuld en het ging er stevig aan toe. Presentatie sprak me aan, hoewel het tekstueel af en toe wel erg simpel was.
Kaja Draksler en Terrie Ex speelden behoorlijk wat mensen weg. Ik vond het wel ok.
Begin van Seefeel was erg goed! Ging me alleen steeds meer storen aan de presentatie. Met name aan de zangeres waarbij ik af en toe het idee had dat ze liever ergens anders wilde zijn. Had ook graag gehoord dat de nummers in elkaar over lopen. Zeker genoten, maar met een lang weekend voor de boeg, na ruim een half uur toch maar mijn jas gaan halen.
Sta ik met mijn jas aan bij de garderobe, komen er toch een paar oerkreten uit de grote zaal. Death metal in de grote zaal???? Toch maar even kijken. Het Afrikaanse gezelschap BCUC breekt de tent af! De dansvloer gaat los. Wat een feest! Hoogtepunt van de dag.
Drinks 5,0
Lonnie Holley 5,0
Vera Sola 6,5
Lydia Lunch's Big Sexy Noise 7,5
Kaja Draksler & Terrie Ex 6,0
Seefeel 7,0
BCUC 9,0
Voordeel van alleen zijn is toch wel dat je sneller verplaatst en nergens rekening mee hoeft te houden. De komende 3 dagen krijg ik gezelschap en zal waarschijnlijk minder optredens gaan zien.
Vanavond;
19.00 - 19.45 Takuro Kikuchi, Janskerk
Eten bij Leen
22.10 - 23.00 Jacco Gardner, Helling
23.45 - 00.35 Psychic Ills, Helling
00.35 - 01.15 Schnellertollermeier, Leen
1
geplaatst: 9 november 2018, 11:50 uur
Wat een slechte start van LGW2018 was dit, zeg!
DRINKS? Ik kreeg er geen dorst van.
Lonnie Holley was nog wel de moeite waard. Maar waarom moest hij eerst zo opgehemeld worden door die Amerikaan uit zijn eigen entourage? Was dat zijn manager?
Lydia Lunch was eigenlijk erg lachwekkend, met haar fles witte wijn, haar rode waaier en al die boze blikken. Alleen haar twee begeleiders lachten af en toe. Of was het uitlachen?
Bij Kaja Draksler & Terrie Ex heb ik het 20 minuten volgehouden. Het concert leek maar niet te beginnen...
Het lijkt er trouwens op de LGW zich voornamelijk wil richten op de buitenlandse bezoeker. Alles moet in het Engels! De site, de app, het programmaboekje, zelfs bij het betreden van de zaal word je door de zaalwacht in het Engels toegesproken. Absurd!
Gelukkig kan ik vanavond naar The Breeders...
DRINKS? Ik kreeg er geen dorst van.
Lonnie Holley was nog wel de moeite waard. Maar waarom moest hij eerst zo opgehemeld worden door die Amerikaan uit zijn eigen entourage? Was dat zijn manager?
Lydia Lunch was eigenlijk erg lachwekkend, met haar fles witte wijn, haar rode waaier en al die boze blikken. Alleen haar twee begeleiders lachten af en toe. Of was het uitlachen?
Bij Kaja Draksler & Terrie Ex heb ik het 20 minuten volgehouden. Het concert leek maar niet te beginnen...
Het lijkt er trouwens op de LGW zich voornamelijk wil richten op de buitenlandse bezoeker. Alles moet in het Engels! De site, de app, het programmaboekje, zelfs bij het betreden van de zaal word je door de zaalwacht in het Engels toegesproken. Absurd!
Gelukkig kan ik vanavond naar The Breeders...
1
geplaatst: 9 november 2018, 12:16 uur
Hoop dat t beter wordt voor je Renoir !
Vond The Breeders op DTRH niet zo best, maar dat was wel op het te grote hoofdpodium in de vroege middag.
Vond The Breeders op DTRH niet zo best, maar dat was wel op het te grote hoofdpodium in de vroege middag.
0
geplaatst: 9 november 2018, 12:34 uur
Le Guess Who? heeft net foto's van gisteravond op Facebook geplaatst. Op die van Yves Tumor sta ik vlak naast hem en je kunt goed zien hoe ongemakkelijk ik dat vond 

1
geplaatst: 9 november 2018, 13:16 uur
Uitgebreide stukjes komen wel na het festival. Voor nu wat cijfers.
Lonnie Holley + Nelson Patton: 9,5
Senyawa: 8,5
Art Ensemble of Chicago: 8
BCUC: 9
Ammar 808: 7
Black Midi: 7,5
Topavondje dus. Beste openingsavond die ik heb meegemaakt
Vanavond ben ik voornamelijk (in de latere uren) in De Helling te vinden. Daarvoor in de Janskerk en de EKKO vermoed ik.
Lonnie Holley + Nelson Patton: 9,5
Senyawa: 8,5
Art Ensemble of Chicago: 8
BCUC: 9
Ammar 808: 7
Black Midi: 7,5
Topavondje dus. Beste openingsavond die ik heb meegemaakt

Vanavond ben ik voornamelijk (in de latere uren) in De Helling te vinden. Daarvoor in de Janskerk en de EKKO vermoed ik.
0
geplaatst: 9 november 2018, 14:03 uur
Edgar18 schreef:
Le Guess Who? heeft net foto's van gisteravond op Facebook geplaatst. Op die van Yves Tumor sta ik vlak naast hem en je kunt goed zien hoe ongemakkelijk ik dat vond
Ergens rechts ben ik ook te zien op die foto, tegen de pilaar en onherkenbaar in beeld. Jij houdt netjes de handen thuis

0
geplaatst: 9 november 2018, 15:31 uur
-SprayIt- schreef:
Ergens rechts ben ik ook te zien op die foto, tegen de pilaar en onherkenbaar in beeld. Jij houdt netjes de handen thuis
Stukje zelfbescherming Ergens rechts ben ik ook te zien op die foto, tegen de pilaar en onherkenbaar in beeld. Jij houdt netjes de handen thuis
. Aan de wat vreemde pose te zien moest ik pas op de plaats maken voor Yves. Het was een aparte show. Maar wel tof.
* denotes required fields.