MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Le Guess Who?

zoeken in:
Masimo schreef:
(quote)
De vocalist van Senyawa staat gelijk aan drie metalzangers, dat scheelt alvast.

Juist!

Ataloona schreef:
De line-up van dit jaar is dan uiteraard ietsjes minder, maar ik ontdek dagelijks mooie dingen die dan naar Utrecht trekken.

Je bent vast niet te beroerd om wat onbekendere aanraders te posten

Op dit moment ben ik mij nog behoorlijk aan het in luisteren, maar ik zal volgend weekend eens een rijtje namen posten met beschrijvingen. Voor nu zijn mijn stemmen natuurlijk een aardige indicatie

Op het forum topic "wat draai je nu?" heet Ataloona, mijn inziens, toch al wat aanraders laten voorbijkomen. Of hij ze zelf goed vind is een andere vraag

Heb daar trouwens zowiezo (vooral) de laatste weken uitstekende tips aangetroffen.

We zijn inmiddels een week verder en belofte is belofte. Tijd derhalve, voor een ellenlang stuk van mijn kant

Goed, onbekendere aanraders werden gevraagd, dus de bekendere acts laat ik achterwege. Dan doel ik op namen als Tirzah, Cass McCombs, Yves Tumor en Riley Walker. Ga maar Pitchfork lezen ofzo (insert knipoog). Swamp Dogg en Neneh Cherry zijn tamelijk legendarisch, dus die laat ik ook even achterwege. Daarnaast een kleine voetnoot; ik post vandaag alleen namen die bij de laatste update zaten van de LGW#18 aankondigingen. Dat heeft simpele redenen: 1) bij de eerste aankondigingen voel ik geen stress om te hoeven voorbereiden - het gevoel dus van: 'dat is pas over, goh, heel veel maanden joh!'. Ik ben daar m.a.w. (op enkele artiesten na) nog niet helemaal bekend mee, en, 2) ik voel nu wel enige voorbereiding / luisterstress zodat ik eerst het overzichtelijke lijstje met nieuwe namen ben gaan checken. Dat checken is mij inmiddels aardig gelukt. Ik zal ter zake komen. Hieronder mijn lijstje met absolute must-sees uit het laatste rijtje bekendmakingen.

1. Lonnie Holley + Nelson Patton
Lonnie's nieuwe album (afgelopen week uitgekomen) is bij mij goed binnengekomen en is voorlopig mijn favoriete album over 2018 (eerlijk gezegd valt het jaar lichtjes tegen). Ik omschreef het als: 'Lange piano suites onder lange lappen tekst á la Joanna Newsom op Have One on Me, politiek geëngageerd zingende en prekende als Gil-Scott Heron en toch ook jazzend (het trombone/drums duo Nelson Patton doet immers mee) als Max Roach met zijn Freedom Now Suite (met thema's die nu helaas nog net zo actueel blijken als ten tijde van het opnemen van We Insist!).' Sowieso een uniek figuur, deze 68 jaar oude kunstenaar die uit meerdere vaatjes tapt (hij maakt tegenwoordig muziek, maar staat meer bekend om zijn lange carriere als kunstenaar en beeldhouwer). Dat Nelson Patton (vaste collaborateur van Lonnie) meedoet in Utrecht is een grote opsteker: het jazzduo maakte in 2016 (klik!) al op eigen benen een zeer sterk album.

2. Midori Takada
Het is geen verrassing dat deze Japanse componist op dit festival staat. LGW heeft immers een naam dat zij oudere muzikanten uitnodigt die dankzij de internet(generatie) zijn herontdekt. Ook dit jaar staat er daar een aantal van op dit festival, waaronder dus Takada. Haar soloplaat uit 1983 heeft de afgelopen jaren enkel aan populariteit gewonnen zodat de eens zo zeldzame plaat massaal opnieuw gedrukt werd en een mooie heruitgave kreeg. Haar muziek laat zich omschrijven als Amerikaans minimalisme (in de stijl van Reich, Riley en Earle Brown) gekruist met traditionele Oosterse muziek en Afrikaanse polyritmiek.

3. Virginia Wing
Ik volg Virginia al enkele jaren, maar haar meest recente studio-album is misschien wel haar beste tot zoverre. Ja, het klinkt allemaal toegankelijk, en het is vrij poppy, maar ook toegankelijke pop kan kunstzinnige 'contemporary music' zijn (ik verwijs naar een bericht van Stefan, die deze spanningslijn ooit eens treffend hier omschreef: klik!). Virginia speelt op Ecstatic Arrow echt achteloos met genres. Op de opener komen al Kabuki (Japanse stijl) en Oosterse melodieën om de hoek kijken, terwijl op de rest van de plaat onder meer new age, Detroit techno en free jazz met Anne Clark-achtige electropop en Virginia Astley zang te horen zijn. Liefhebbers van Jane Siberry's artpop dus opgelet!

4. Islaja
Van tokkelend Fins free folk-meisje naar electro(art)pop chick. Niet iedereen kan tegen zo'n transformatie (getuige de bizar lage score op RYM voor haar meest recente studioworp), maar ik vind het zeer lekker. Ze is ook weinig van haar eigenzinnig- en tegendraadsheid verloren. Glitch eletronics, knetterende saxsolo's, tribalritmes en verdwaalde melismatische zang passeren de revue op Tarrantulla. Enige dat misschien in essentie in haar muziek is veranderd is dat de composities nu wel enigszins een fatsoenlijke kop-romp-staart structuur hebben. Daar is niet zo veel mis mee hoor!

5. Senyawa
Waanzinnige experimentele combinatie van avant-garde gespeeld met traditionele Indonesische instrumenten en, uh, bijzondere zangtechnieken (Diamanda Galas is niet ver weg). Dit moet je simpelweg zien. Ja, meer kan ik je niet vertellen. Oh ja, ze spelen ook met bamboo...

6. Eli Keszler
Zie mijn bericht hier: Eli Keszler - Last Signs of Speed (2016)

7. Sourakata Koite
Een fantastische koraspeler die op mij flinke indruk heeft gemaakt met zijn plaat En Hollande. Deze plaat wordt volgend jaar opnieuw uitgebracht. Dat dit nog geen klassieker was in de Afrikaanse muziek is betreurenswaardig, maar het is fijn dat dit inmiddels toch wordt opgepikt. Een van de mooiste koraplaten die je maar kunt vinden.

8. Negro Leo
Als artiest wellicht nogal zoekende, althans variabel, qua muziekstijlen op zijn diverse albums. Zijn album uit september 2017, Action Lekking, neigt veel naar traditionele Braziliaanse psychedelische pop als Veloso en Os Mutantes. En tsja, hoe ik Coisado (uit november 2017) nou weer moet omschrijven... Dat is veel meer gericht op electronics en de afbraak van typische Braziliaanse psychedelische pop. Wat ie doet, in ieder geval, is en blijft intrigerend.

9. Hot Snakes
De rockers hebben zo nu en dan op LGW wat te klagen. Het aanbod valt op dat gebied vaak wat tegen. Gelukkig doen dit jaar onder meer King Champion Sounds, Mudhoney, Breeders, Vive La Void (= Lid van Moon Duo doet 70's spacey krautrock a la Neu!, La Düsseldorf en Cluster - met vooral de synthinvloeden van die laatste twee groepen.) mee. De grootste meevaller zal voor de rockers misschien wel Hot Snakes zijn. In 2018 maakten de slangen na +/- tien stillere jaren hun comeback met een fijne studioknaller die, hoewel iets minder dan de klassiekers die zij in het verleden maakten, een feest der herkenning is. Met leden uit Drive Like Jehu en Rocket from the Crypt - zodat je weet wat voor vlees er in de kuip ligt.

10. Howie Lee
Lees mijn bericht hier: Howie Lee - Natural Disaster (2018)

Bij deze 10 namen houd ik het voor nu. Dit zijn wat mij betreft de hoogtepunten uit de laatste batch van aankondigingen. Ik moet er bij zeggen dat ik nog geen enkele onvoldoende heb hoeven uitdelen aan een artiest op deze lijst met aankondigingen (behalve dan voor Riley Walkers laatste album). Bestond er tijd voor, dan was ik graag bij dit complete rijtje langs gegaan. Dat is en blijft LGW; het maken van de meest pijnlijke keuzes.

Nog een (groot) aantal genre tips:
> Cindy Lee (dragqueen maakt sterke, doch gekke lo-fi poprock. Alsof je Suicide met Mazzy Star zou mengen.)
> Ora Cogan (folk à la Karen Dalton gemixt met vleugjes rock en synths in de stijl van Jane Weaver)
> Linafornia (experimentele glitchende hiphop meets laidback jazzy hiphop / Prefuse 73 meets J Dilla dus)
> Kelsey Lu (r&b gespeeld op een cello door een dame met een prachtige stem)
> The Avonden (Nederlandse chaotische liedjesmaker in de stijl van Guided By Voices)
> Black Midi (mathrockband die nog maar twee liedjes heeft uitgegeven. Twee fucking fijne liedjes)
> DNMF (Dead Neanderthals met Machinefabriek = do i need to say more?)
> Soichi Terada (de componist van de Ape Escape score. Holy shit!)
> Olan Mill (check Olan Mill - Orient (2017)
> Boogarins (psychedelische rock met Braziliaanse tropicalia)
> Miho Hatori (heeft vorig jaar deze EP uitgebracht. Vooral bekend van Gorillaz. Maakt tegenwoordig popmuziek in de trant van US Girls)
> Yonatan Cat (woestijnrock met psychedelica en diverse tribale invloeden)

Daarnaast kan ik nog weinig zeggen over de combinatie Terrie Ex en Kaja Draksler (niets uitgebracht samen), behalve dan dat ik dat graag ga zien. Twee topmuzikanten.

Hopelijk kom ik er nog aan toe om iets te posten over de eerder bekendgemaakte namen, maar ik post ook vaak korte berichtjes in het 'Wat draai je nu'-topic of bij de albumpagina's.

In tegenstelling tot vorig jaar geen echte must-sees voor mij. Heb besloten om toch 4 dagen te gaan. De eerste dag ga ik alleen en de andere dagen met mijn broer. Lekker tafelen, wat verdovende middelen en veel muziek. Zal voornamelijk uit het volgende lijstje putten;

1. Takuro Kikuchi Takuro Kikuchi 【Music Video】 - YouTube

2. The Comet Is Coming The Comet Is Coming - Start Running - YouTube

3. Chihei Hatakeyama 1) Chihei Hatakeyama - Ferrum - YouTube

4. Kikagaku Moyo Kikagaku Moyo - Smoke and Mirrors - YouTube

5. Rodrigo Amarente Rodrigo Amarante - Hourglass - YouTube

6. Sons Of Kemet Sons of Kemet - "My Queen is angela Davis" - Live @ Festival Sons D'hiver 2018 - YouTube

7. Gigi Masin Gigi Masin live at Vor Frelsers Kirke Christianshavn, Copenhagen 20170802 part 1 - YouTube

8. Valley Maker Valley Maker - A Couple Days (Official Video) - YouTube

9. Mudhoney Mudhoney - Kill Yourself Live - YouTube

10. Thet Liturgiske Owäsendet Thet Liturgiske Owäsendet - Catalina [Lobster Sleep Sequence] - YouTube

11. Seefeel Seefeel - Plainsong - YouTube

12. Howie Lee Howie Lee - First Rain - YouTube

13. DNMF DNMF - Smelter (Moving Furniture Records, 2018) - YouTube

14. Escape-ism The Lost Record - YouTube

15. Hilary Woods Hilary Woods - Prodigal Dog (Official Music Video) - YouTube

16. Psychic Ills Psychic Ills - Baby (Official Music Video) - YouTube

Mooie samenvatting met uitleg, Ataloona! Waarvoor dank. Paar aanvullingen:

2. Midori Takada Het is geen verrassing dat deze Japanse componist op dit festival staat. LGW heeft immers een naam dat zij oudere muzikanten uitnodigt die dankzij de internet(generatie) zijn herontdekt. Ook dit jaar staat er daar een aantal van op dit festival, waaronder dus Takada. Haar soloplaat uit 1983 heeft de afgelopen jaren enkel aan populariteit gewonnen zodat de eens zo zeldzame plaat massaal opnieuw gedrukt werd en een mooie heruitgave kreeg. Haar muziek laat zich omschrijven als Amerikaans minimalisme (in de stijl van Reich, Riley en Earle Brown) gekruist met traditionele Oosterse muziek en Afrikaanse polyritmiek.
Geen idee wat voor set ze gaat spelen, maar op het Minimal Music-festival vorig jaar speelde ze een abstracte percussie/bekkenset die minder op de ambient op Through the Looking Glass leek en meer op het begin van het nieuwe nummer dat ze met Lafawndah heeft uitgebracht. Ter overweging.

Ataloona schreef:
> Yonatan Cat (woestijnrock met psychedelica en diverse tribale invloeden)
Yonatan Gat komt met drumgroep East Medicine Singers, die naast al hun slagwerk ook zingen en ik meen ook dansen. 'Tribaal' vind ik altijd wat vaag: de groep heeft als doel het culturele erfgoed van de indianen uit de Eastern Woodlands van Amerika in herinnering te brengen. Yonatan Gat komt daar dan overheen en tussendoor met electrische gitaar en lijmt alles bijeen. Lijkt me een interessant project.

Ik zal tzt ook mijn favorieten even toelichten. Voor nu alvast twee namen waar ik erg naar uitkijk: Ian William Craig en Maja S. K. Ratkje

Masimo schreef:

Ik zal tzt ook mijn favorieten even toelichten. Voor nu alvast twee namen waar ik erg naar uitkijk: Ian William Craig en Maja S. K. Ratkje

Van de vroege batches met namen moet ik nog een hoop checken, maar ik zal I.W. Craig vooraan het lijstje zetten. Kom zijn naam al jaren tegen, maar om wat voor willekeurige reden dan ook nooit aan toegekomen om eens een album van hem op te zetten.

Timetable online.....

Welke gek bedenkt nou om Swamp Dogg op het laatste tijdslot op de zondagavond te zetten. Een van je grootste/bekendste/duurste acts en dan op een tijdstip dat veel bezoekers terug moeten i.v.m. laatste treinen, bussen enz.

Edgar18 schreef:
Welke gek bedenkt nou om Swamp Dogg op het laatste tijdslot op de zondagavond te zetten. Een van je grootste/bekendste/duurste acts en dan op een tijdstip dat veel bezoekers terug moeten i.v.m. laatste treinen, bussen enz.
Da's elk jaar wel zo toch? Vorig jaar Sun Ra Arkestra, daarvoor Junun, Deerhunter en Selda. Die speelden dan zelfs nog een kwartier tot een half uur langer door. Maar ja, je kan je vraag ook rechtmatig aan die jaren laten stellen natuurlijk, dat is waar.

Masimo schreef:
Maar ja, je kan je vraag ook rechtmatig aan die jaren laten stellen natuurlijk, dat is waar.
Het is ook zeker niet voor het eerst dat ik tegen dit 'probleem' aanloop. Ik heb weleens optredens moeten laten schieten i.v.m. vervoer wat anders niet meer zou rijden.

Pfoe, weer godsgruwelijk veel overlap en daarmee dus samenhangende keuzestress. Vooral pijnlijk wanneer je denkt dat je met wat gehaast een act die 5 minuten na de laatste artiest die je wilt zien begint gewoon kan halen. Maar nee, je moet eerst nog 10-15 minuten van de ene naar de andere podia toe... Als altijd valt dit zwaar.

Wel compleet belachelijk die programmering van Hot Snakes en Mudhoney overdag(!?!). Die zet je toch lekker 's nachts neer in EKKO, Pandora of De Helling?

Ik ben erg blij met de zondag!!!

Beginnen in dB's met Endless Boogie om vervolgens naar Poema af te reizen voor de programmering van Moving Furniture/Shimmering Moods. Ik vermoed nu al dat ik daar niet meer weg kom, maar houd Mudhoney achter de hand.

Aan het begin van de avond The Avonden of Chihei Hatakeyama en dan lekker een hapje eten om af te sluiten met The Comet Is Coming.

Ik zie een hoop pijnlijke overlappingen

Neem bijvoorbeeld vrijdag. Ik heb daar voorlopig nog niet eens zo heel veel angevinkt, maar de vier acts die ik eigenlijk sowieso wil zien zijn: Vashti Bunyan, JPEGMAFIA, Boogarins en STUFF. Daarvan kan ik er dus max. 2 zien.

Met spanning heb ik zojuist de line-up en timetable bekeken voor de zaterdag. Deze dag heb ik specifiek gekozen om Devendra Banhart te gaan zien. Andere dagen hadden ook weer één band die ik heel erg graag had willen zien, maar Banhart spant nu even de kroon! Wat daar omheen geprogrammeerd is is voor mij vrijwel onbekend, dus des te meer te ontdekken.

Waarom ook niet, ik typ gewoon heel mijn persoonlijke timetable over...

18:00 -18:45 Ryley Walker & Kikagaku Moyo (improv set) - De Helling
18:50 - 19:50 Cass McCombs - TivoliVredenburg Ronda
19:15 - 20:15 Olivier Coates - Janskerk
20:15 - 21:00 Valley Maker - Ekko
21:50 - 22:50 Devendra Banhart - TivoliVredenburg Grote Zaal
21:45 -22:30 Vive La Void - Ekko
23:15 - 00:00 Joan of Arc - Ekko
00:45 - 01:30 Facs - Ekko
01:45 - 02:45 Kikagaku Moyo - TivoliVredenburg Pandora

Waar ik de twee afgelopen jaren nog met mijn fiets door Utrecht heen vloog om zoveel mogelijk te zien, valt dat nu wel erg tegen of moet ik zeggen erg rustig
Enkel jammer dat ik Vive La Void moet missen, dat is voor mij de enige teleurstelling. Voor de rest (zoals je ziet) is de timetable wel makkelijk aan te doen.

Ik heb er weer veel zin in!

Donderdag
Geen must-see, beperk me tot Tivoli, beetje heen-en-weren.

Vrijdag
19.00 - 19.45 Takuro Kikuchi - Janskerk
Eten
22.10 - 23.00 Jacco Gardner - Helling
23.00 - 23.45 Escape-ism - Leen
23.45 - 00.35 Psychic Ills - Helling

Zaterdag
In de ochtend naar huis rijden voor afzwemmen dochter.
18:00 -18:45 Ryley Walker & Kikagaku Moyo - Helling
20.50 - 21.50 Saul Williams & King Britt - Ronda
22.15 - 23.10 Islam Chipsy & EEK - Pandora
23.05 - 00.20 Sons Of Kemet XL -Ronda
00.20 - 01.20 Neneh Cherry - Grote Zaal
01.45 - 02.45 Kikagaku Moyo - Pandora

Zondag
12.30 - 13.45 Endless Boogie - dB's Grote Zaal of Cinema Perdu, Poema 12.30 - 13.05
13.25 - 14.10 DNMF - Poema
14.40 - 15.25 Philipp Bückle - Poema
15.55 - 16.50 Olan Mill - Poema
17.20 - 18.05 Thet Liturgiske Owäsendet, Poema of Mudhoney 18.00 - 19.00, WAS Grote Zaal
18.15 - 19.00 Chihei Hatekayama, Cloud Nine of The Avonden 18.30 - 19.10 dB's Kleine Zaal
Eten
21.40 - 22.30 The Comet Is Coming
Huis

angelin schreef:
Donderdag
Geen must-see, beperk me tot Tivoli, beetje heen-en-weren.

Vrijdag
Eten
23.00 - 23.45 Escape-ism - Leen

Zaterdag
18:00 -18:45 Ryley Walker & Kikagaku Moyo - Helling
22.15 - 23.10 Islam Chipsy & EEK - Pandora
23.05 - 00.20 Sons Of Kemet XL -Ronda
00.20 - 01.20 Neneh Cherry - Grote Zaal
01.45 - 02.45 Kikagaku Moyo - Pandora

Zondag
12.30 - 13.45 Endless Boogie - dB's Grote Zaal of Cinema Perdu, Poema 12.30 - 13.05
13.25 - 14.10 DNMF - Poema
14.40 - 15.25 Philipp Bückle - Poema
15.55 - 16.50 Olan Mill - Poema
17.20 - 18.05 Thet Liturgiske Owäsendet, Poema of Mudhoney 18.00 - 19.00, WAS Grote Zaal
18.15 - 19.00 Chihei Hatekayama, Cloud Nine of The Avonden 18.30 - 19.10 dB's Kleine Zaal
Eten
21.40 - 22.30 The Comet Is Coming
Huis

Jacco Gardner is een leuke nieuwe toevoeging aan de line-up. Gaat dacht ik ook zijn nieuwe album soort van integraal spelen, of heb ik dat verkeerd vernomen?
Psychic Ills vond ik live erg goed, heb genoten van hun concert. Had ze graag ook weer live willen zien, maar moet mij beperken tot een festivaldag. Toevallig draag ik (nu ik dit type) ook hun t-shirt!
Ik ben bang dat Kikagaku Moyo in een te kleine zaal is toegevoegd, ik verwacht dat hier toch wel veel publiek op af gaat komen.

Programmering van vrijdag is voor mij niet goed uitgepakt; Takuro Kikuchi en Rodrigo Amarente tegelijk, dan een gat van twee uur en dan tussen 22.00 en 00.30 veel must-sees tegelijk. Heb gekozen voor drieluik Gardner, Escape-ism en Psychic Ills. Is goed te combineren met een etentje bij LEEN.

Gardner gaat volgens mij idd zijn nieuwe, instrumentale album integraal spelen.

Wat Kikagaku Moyo betreft; de ervaring leert mij dat je bij LGW niet heel lang van tevoren present hoeft te zijn om toch een mooi plekje te bemachtigen.

Ik heb mij nog nooit weten te houden aan een eigen tijdsschema, maar toch even traditiegetrouw een indicatie.

Donderdag:
Lonnie Holley + Nelson Patton (Grote Zaal) [daarvoor een stukje DRINKS]
Senyawa (Pandora)
Art Ensemble of Chicago (Grote Zaal)
Kaja Draksler + Terrie Ex (of een stukje Yonatan Gat)
BCUC (Grote Zaal)
AMMAR 808 (Pandora)
Richard Fearless (Cloud Nine)
Black Midi (Pandora)

Ik twijfel nog over de route na ACoC. Mogelijk wordt dat Seefeel - Delia Gonzalez - Basis shows. Meest pijnlijke donderdag hoe-dan-ook-misloper: de uitvoering van Eliane Radique's Occam Ocean in de Domkerk.

Vrijdag:
Hilary Woods (Kikker)
King Champion Sounds (EKKO)
Negro Leo (EKKO) of (ivm tijdnood volgende tijdslot) Escape-Ism (Le:en)
Psychic Ills (Helling)
BC35 (Helling)
Pigsx7 (Helling)

Of een avondje Tivoli en omstreken (vanaf KCS) met
Vashti Bunyan (Domkerk)
Negro Leo (EKKO)
JPEGMAFIA (Pandora)
Bo Ningen (Pandora)

Howie Lee, Kojey Radical en Ill Considerd mis ik helaas hoe dan ook.

Zaterdag:
Domkerk (Kate NV en later Oliver Coates)
Valley Maker (EKKO)
Eli Keszler (Kikker)
Islaja (Kikker)
Joan of Arc (EKKO) of Sons of Kemet (Ronda)
GAIKA (Pandora)
Neneh Cherry (Grote Zaal)
Kikagaku Moyo (Pandora)

Mogelijk ga ik na Sherry naar Poema voor de Moor Mother shows.

Jammerlijk missen: de vier uur-durende uitvoering van de gehele Tenebrae van Gesualdo in de Domkerk (dat was prachtig wakker worden geweest rond 12.00 uur in de middag) en EEK.

Zondag:
Endless Boogie (Db's)
Fornet (Was.)
Hot Snakes (Was.)
Virginia Wing (EKKO)
Circuit des Yeux (Grote Zaal)
Beverly-Glenn Copeland (Hertz)
Eartheather (Cloud Nine)
Lucrecia Dalt (Hertz) of Georgia Anne Muldrow (Ronda)
Irreversible Entanglements (Pandora)
Swamp Dogg (Ronda) of Pan Daijing (Hertz)

Jij kent ook daadwerkelijk alles op jouw lijstje Ataloona? Want ik ben geneigd om deze te kopieren en gewoon mee te lopen

angelin schreef:

Wat Kikagaku Moyo betreft; de ervaring leert mij dat je bij LGW niet heel lang van tevoren present hoeft te zijn om toch een mooi plekje te bemachtigen.

Tenzij je natuurlijk naar een zaal los van Tivoli moet. Herinner mij nog dat ik het gehele concert van Big Brave met Koen (Koenr) heb staan wachten buiten de EKKO. Of grote rijen met mensen die voor de Helling tevergeefs wachtten op Basinski.

-SprayIt- schreef:
Jij kent ook daadwerkelijk alles op jouw lijstje Ataloona? Want ik ben geneigd om deze te kopieren en gewoon mee te lopen

Zeker. De line-up van LGW? is ieder jaar weer ideaal voer voor de aankomende eindejaarslijstjes

Het is nog even afwachten of ik mij aan de routes ga houden (goed gezelfschap heeft ook invloed), maar deze planning is toch wat meer praktisch dan die van verleden jaar. Toen zat ik voor mijn gevoel continu op de fiets van de ene naar de andere locatie te sprinten. Dit is te doen. Hoe dan ook; voel je vrij mij een keer een berichtje te sturen als je toevallig in de buurt bent.

Ataloona schreef:
Of grote rijen met mensen die voor de Helling tevergeefs wachtten op Basinski.
Bij dat soort optredens moet je zeker wel op tijd zijn ja. Dingen in TiVre zijn over het algemeen minder snel vol, daar hoef je niet ellenlang van tevoren te gaan zitten.

Jullie zijn al ver met je programma, ik moet bijkans nog beginnen.

Er staan toch wel heel veel onbekende artiesten op LGW dit jaar, dus ik ben maar eens begonnen aan de officiële LGW afspeellijst...

Blanck Mass toegevoegd aan het programma! Zeer, zeeer blij mee!

-SprayIt- schreef:
Blanck Mass toegevoegd aan het programma! Zeer, zeeer blij mee!
En ook nog Bliss Signal (met Mumdance) en Schnellertollermeier (repetitieve rockjazz zoals bv ook een band als Zs maakt). De vrijdag is in één klap een stuk sterker.

Masimo schreef:
(quote)
En ook nog Bliss Signal (met Mumdance) en Schnellertollermeier (repetitieve rockjazz zoals bv ook een band als Zs maakt). De vrijdag is in één klap een stuk sterker.

Ja, maar laat Blanck Mass nou net uitgerekend op een tijdstip tegen JPEG, Psychic Ills en Boogarins staan... En ook de eventuele haalbaarheid na Negro Leo in EKKO is niet lekker aansluitbaar. Zucht.

Schnellertollermeier ben ik wel zeer blij mee. Een extra nachtshow in de hoek van Vaartsche Rijn was wel echt nodig. Nu kun je met dat concert bij LE:EN tenminste nog wat eten scoren (hoop ik) om de nacht een beetje fatsoenlijk daar in te gaan.

Ataloona, zorg je ervoor dat je zaterdag wel in de juiste kerk zit?

Nog wat knopen doorgehakt en ook maar een opzetje voor de donderdag gemaakt.

Donderdag
19.10 - 19.55, DRINKS, Pandora
19.45 - 20.30 Lonnie Holley, Grote Zaal
20.15 - 21.00 Vera Sola, Hertz
21.15 - 22.15 Art Ensemble of Chicago, Grote Zaal
22.00 - 22.45 Draksler & Ex, Hertz
22.45 - 23.35 Seefeel, Cloud Nine

Vrijdag
Eten
00.30 - 01.15 Schnellertollermeier, LEEN

Zaterdag
18:00 -18:45 Ryley Walker & Kikagaku Moyo, Helling
19:15 - 20:15 Olivier Coates, Janskerk
20:15 - 21:00 Valley Maker, Ekko
22.20 - 23.15 Ian William Craig & Daniel Lentz, Hertz
23.15 - 00.00 Rizan Said, Cloud Nine
00.20 - 01.20 Neneh Cherry, Grote Zaal
01.45 - 02.45 Kikagaku Moyo, Pandora

Zondag
12.30 - 13.05 Cinema Perdu, Poema
13.25 - 14.10 DNMF, Poema
14.40 - 15.25 Philipp Bückle, Poema
15.55 - 16.50 Olan Mill, Poema
17.00 - 18.00 Mudhoney, WAS Grote Zaal
18.30 - 19.10 The Avonden, dB's Kleine Zaal
Eten
21.40 - 22.30 The Comet Is Coming, Grote Zaal
Huis

Gast
geplaatst: vandaag om 04:07 uur

geplaatst: vandaag om 04:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.