menu

Mijn Updates +
Muziek / MusicMeter Live! / Le Guess Who?

zoeken in:
Voor vandaag vind ik het verdraaide lastig. Genoeg dingen die me tof lijken en eigenlijk niets wat ik per se wil zien.

Ik zit vooral in mijn maag met de clash Blanck Mass/JPEG/Psychic Ills. Die had ik alle drie erg graag gezien.

Vandaag zijn er vooralsnog eigenlijk maar twee optredens die ik per se wil zien, Jessica Pratt en Vashti Bunyan. Naar het zich laat aanzien wordt de Janskerk dus mijn habitat vanavond.

-SprayIt- (moderator)
Ataloona schreef:
Ik zit vooral in mijn maag met de clash Blanck Mass/JPEG/Psychic Ills. Die had ik alle drie erg graag gezien.

Ik gok op Mass, maar heb hetzelfde. Ik begin in de Janskerk en zwerf daarna door de Tivoli. Veel plezier mensen!

Oh en ik eindig in de Helling vanavond.

Ik ben in ieder geval bij Vashti, Jessica en JPEG vanavond.

Draag een zwarte jas / sjaal / donkerblauwe broek / blauwe schoenen met rode zolen / zwart t-shirt met fietsen erop.

Me: blauw jasje, grijs zwarte blouse, zwarte broek, wit-zwarte K-Swiss sneakers en goede looks.

Ik ben vanavond redelijk incognito (en niet meer alleen). Mocht je willen weten hoe ik eruit zie dan moet je even de foto van Yves Tumor van gisteravond bekijken.

-SprayIt- (moderator)
Jessica Pratt, helemaal vooraan, prachtig. Mierzoet, ietwat eentonig, maar betoverend en overtuigend, toch wel een kleine 8. Nu toch wachten op Vashti, zit eerste rang. Kijk uit naar Blanck Mass zometeen! Van het ene uiterste naar het andere.

Howie Lee

-SprayIt- (moderator)
Weer niet of ik na Blanck Mass nog verder kan, hard gaan dit!

Bohhhh Blanck Mass was ook kapot hard. Jammer dat ik alleen de laatste 20 minuten kon zien.

Hard was het zeker! Het is dat ik naar mijn trein moest, maar anders was ik nog wat langer blijven hangen. Het contrast na de Janskerk was wel erg groot, zoals -SprayIt- al aangaf. Morgen weer!

-SprayIt- schreef:
Nu toch wachten op Vashti, zit eerste rang. Kijk uit naar Blanck Mass zometeen! Van het ene uiterste naar het andere.
Hoe vond je het? Ik zat helemaal vooraan en dat was wel een mooie ervaring. Moet wel eerlijk zeggen dat ik het na een minuutje of dertig ook wel gehoord had, de liedjes leken erg op elkaar. De Janskerk is wel een schitterende locatie dus dat op zich is al een feestje.

Blanck Mass was zoals altijd weer heerlijk. Ik werd eens te meer gesterkt in mijn overtuiging dat Rhesus Negative en Silent Treatment twee van de beste nummers van 2017 zijn.

De avond begon overigens schitterend met Rodrigo Amarante. Ik had ook graag Takuro Kikuchi gezien maar ik moest kiezen en van Amarante heb ik absoluut geen spijt want het was wonderschoon.

Grappig, een compleet andere route dan ik gisteren heb afgelegd. Hoe was Takuro Kikuchi? Op het filmpje klinkt het mooi maar ook wel wat eentonig. Wist het een uur lang te boeien? Hillary Woods had ik ook best willen zien.

Takuro Kikuchi was erg mooi om er in te komen. Begon heel rustig en na elk nummer met een korte buiging naar het publiek, dat zeer stil was. Janskerk is er ook een hele mooie zaal voor Takuro, met een mooi lichtshow.

Hilary Woods dacht ik eerst dat ik te laat was, want de deuren waren vlak voor dat het begon dicht, maar er was nog niemand binnengelaten. De zaal was erg donker, met wat film beelden op de achtergrond. Het begon met een zware drone. Afwisselend op keyboards en gitaar. Het klonk allemaal veel donkerder dan op de plaat. Er was helemaal niets meer te zien van haar verleden bij JJ72.

Cijfers:
Takuro Kikuchi: 4
Jessica Moss: 6,5
King Champion Sounds: 7,5
Vashti Bunyan: 7,5 (8 voor 1e halfuur. Daarna teveel herhaling en raakte ik mijn concentratie kwijt)
Psychic Ills: 9
Schnellertollermeier: 8
BC35: 9,5 (waanzinnig)
Pigsx7: 8,5

God, wat was dat lekker in de hoek van Vaartsche Rijn.

Weer de verkeerde Jessica.

Koenr schreef:
Weer de verkeerde Jessica.

Lol, ik zit gisteren nog doodleuk te vertellen dat ik ze altijd door elkaar haal. Doe ik het gewoon weer.

Jessica Pratt moet het dus zijn

Zelf ben ik altijd in de war met Natalie Prass, ik weet ook niet waarom. Zo'n vergissing is dus snel gemaakt.

Maar goed, ik heb zelf enorm genoten van Jessica Pratt, het klonk echt bloedmooi in de Janskerk. Gelukkig was ik er op tijd achter gekomen dat dat een andere kerk is dan de Jacobikerk!

Vashti Bunyan daarna was ook erg tof om te horen. Ik vond haar heel innemend en de liedjes deden verder het werk, al kan ik me wel wat voorstellen bij de opmerking van Ataloona over teveel herhaling en concentratieverlies. Maar ik had het voor geen goud willen missen!

Rodrigo Amarante - 9,0
Shintaro Sakamoto - 6,5 (een beetje te tam voor mij)
Vashti Bunyan - 7,5
Blanck Mass - 9,5

Daarna nog wat korte stops gedaan (Katey Red, Bo Ningen, Bliss Singal) maar nergens kwamen we er echt lekker in dus we zaten steeds in no-time weer ergens aan een biertje.

Voor mij was de vrijdag stukken beter dan de donderdag.

Takuro Kikuchi was prachtig om mee te beginnen.
Jessica Pratt sloot qua sfeer goed op Kikuchi aan. Maar helaas kent ze maar één trucje, waardoor het maar goed was dat haar optreden maar 45 minuten duurde.
The Breeders waren, zoals verwacht, geweldig. Eens, likeahurricane?

-SprayIt- (moderator)
Kikuchi: 6,5
Jessica Pratt: 7,5
Vashti Bunyan: 8
Blanck Mass: 9

Beetje gezapige start in de Janskerk met minimalistisch hip pianospel, Pachabel kwam nog voorbij geloof ik, het was prachtig, maar wel wat voorspelbaar en ook vond ik het wat gefragmenteerd. Korte stukjes spel van 2-4 minuten en door naar de volgende.

Vooraan gaan zitten bij Pratt, kende haar niet. Mooie stem, doet me wat aan Elsiane denken, wat ik mooi(er) vind. Wel wat eentonig, drie kwartier precies goed.

Daarna mevr. Bunyan, lieve vrouw, prachtige uitstraling. Fluisterzachte liedjes, mooie teksten. Vond het gitaarspel en de zang van haar compagnon ook prachtig. Zat vooraan, kreeg alles mee, blij dat ik ben blijven zitten na Pratt.

Daarna wat struinen en op tijd bij Blanck Mass gaan staan. Knotsgekke show met gruwelijk harde shit. Het geschreeuw en gekrijs in combinatie met die Nintendo achtige beats, Witchhousekoren en brute visuals maakte dat toch hoogtepunt van de dag. Lekker op bed gegaan en zo weer op pad. Kijk uit naar Midori Takada!

Goed, lange rijen bij Ryley Walker & Kikagaku Moyo en bij Kate NV. Ik ben denk ik wel even klaar met de locaties buiten Tivoli, op naar Vredenburg!

-SprayIt- (moderator)
Zag het ook al, net begonnen bij Shankar en co. Mooi grote bezetting, fijne oosterse muziek met sitar en klankschalen. Zit nu net bij Midori Takada, volle bak!

Eerst bij Kelsey Lu geweest en zojuist fijne afro-funk/ethio-jazz van Hailu Mergia. Nu op naar Kytopia voor Orchestra of Spheres.

-SprayIt- (moderator)
Sta klaar bij Sons of Kemet, matig dagje tot nu toe.

Net met Orchestra of Spheres en Sons of Kemet twee topoptredens gezien. Zitten nu ff bij te komen op de tribune bij Neneh Cherry.

-SprayIt- (moderator)
Kemet best tof, maar wel veel van hetzelfde vond ik. Afgeladen vol, dus niet per se ruimte te bewegen. Wel een dikke sound, dus blij dat ik ben geweest.

Shankar met het string orkest was prachtig, wel wat te filmisch voor mijn smaak, ik moest regelmatig aan Aladdin of 1001 nacht denken. Ik vind de grote zaal wel prettig voor dit soort concerten. Genietbaar, maar niet onvergetelijk.

Keek het meest uit naar Midori Takada, maar dat bleek een pittige zit. Vrij minimalistisch qua opzet, ik hoopte op een repetitief en opzwepend concert. Het werd een ietwat saaie voordracht in onverstaanbaar Engels, afgewisseld met relatief korte stukken percussie. Je hoort en ziet, zeker op de drum, dat ze ontzettend goed is, maar ik ben er niet echt ingekomen dat uur. Erg vervelend dat mensen in en uit blijven lopen, die geluiden waren bij vlagen harder dan het concert! Gooi die deuren dicht, het kwam op dit festival niet uit de verf helaas.

Hoogtepunt van de avond was voor mij Cuneyt Sepetci. Een Turkse man met imposante snor komt op met klarinet. Wat gaat dit worden? Uit de Korg blazen opeens foute synthesizerbeats, je waant je spontaan op een Turkse bruiloft. Alle handjes in de lucht en dansen! Ik had niet helemaal het gevoel dat iedereen het serieus nam, maar het was zeer vermakelijk.

Nog een klein stukje gezien van Islam Chipsy & EEK, grappig maar te eendimensionaal.

Al met al verreweg de minste avond voor mij, qua muziek, publiek en sfeer.

Anoushka Shankar: 7
Midori Takada: 6,5
Sons of Kemet XL: 6,5
Cuneyt Sepetci: 7,5

Ik ben zaterdag alleen naar Le Mini Who geweest. Nieuwe locaties, maar weer erg leuk om Nederlandse bands te zien. Ik heb de volgende route afgelegd:
Clasine
KIEFF
Dusty Stray
Price
geronimo
Steve French
Aestrid
Lewsberg

Gast
geplaatst: vandaag om 20:16 uur

geplaatst: vandaag om 20:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.