Muziek / MusicMeter Live! / Le Guess Who?
zoeken in:
0
geplaatst: 13 november 2021, 13:26 uur
Ik kijk vandaag vooral uit naar Dieleman & Van Eeckhout en Slumberland feat. Sainkho Namtchylak. Nog in dubio of ik naar Jessica Moss ga.
0
geplaatst: 13 november 2021, 13:31 uur
Overigens ben ik door jullie enthousiaste reacties wel erg benieuwd geworden naar Neptunian Maximalism en Authentically Plastic (Nyege Nyege) en een deel van mij had ook graag de Edgar-route langs KeiyaA, Flohio en Holden & Zimpel gevolgd. Maar je kunt niet alles hebben, de keuze is reuze! In elk geval weer wat huiswerk voor de komende weken.
Nu ook op weg naar Damon Locks' Black Monument Ensemble!
Nu ook op weg naar Damon Locks' Black Monument Ensemble!
0
geplaatst: 13 november 2021, 14:00 uur
De rij bij de bandjes is 4x zo lang als afgelopen dagen, dus ik vrees dat ik een aanzienlijk stuk van Jessica Moss moet missen 

1
geplaatst: 13 november 2021, 14:09 uur
Gretz schreef:
De rij bij de bandjes is 4x zo lang als afgelopen dagen, dus ik vrees dat ik een aanzienlijk stuk van Jessica Moss moet missen
Probeer een LGW?-dame te spotten met losse paarse zaterdagcoronabandjes. Als je een vierdagenkaartje hebt, kun je bij haar een paars bandje krijgen (met je CCA en identificatie uiteraard). Scheelde mij tenminste een hoop tijd.
1
geplaatst: 13 november 2021, 14:40 uur
Choconas schreef:
Probeer een LGW?-dame te spotten met losse paarse zaterdagcoronabandjes. Als je een vierdagenkaartje hebt, kun je bij haar een paars bandje krijgen (met je CCA en identificatie uiteraard). Scheelde mij tenminste een hoop tijd.
(quote)
Jaaa uiteindelijk bleek het reuze mee te vallen. De LGW?-dame sprak me al binnen 5 minuten aan of ik een festivalbandje had. Uiteindelijk minder dan 5 minuten van het optreden hoeven te missen
1
geplaatst: 13 november 2021, 14:42 uur
1
geplaatst: 13 november 2021, 14:57 uur
Hahaha, moet eigenlijk wel hè. Wordt wel een beetje krap nu Gretz, sta nu in de Jacobikerk want moest ergens heen toen Model Home buitengewoon matig bleek, en wil ook graag bijtijds bij Dieleman en onze grote AmenRa-vriend zijn.
Wie zie ik bij het kwartiertje losgaan van Taqbir in DBs dan?
Wie zie ik bij het kwartiertje losgaan van Taqbir in DBs dan?

0
geplaatst: 13 november 2021, 15:02 uur
Ja, dat ga ik ook niet redden, heb een vol programma in Tivoli en daarna naar de Janskerk.
0
geplaatst: 13 november 2021, 15:06 uur
Gretz schreef:
Zometeen om 15:00 Mini-MuMeMeet bij ZALM @ Koffie Leute?
Zometeen om 15:00 Mini-MuMeMeet bij ZALM @ Koffie Leute?
Toch maar met Ataloona en Teunnis naar de grote zaal gegaan voor een laatste stukje van Damon Lock’s Black Monument Ensemble
0
geplaatst: 13 november 2021, 15:22 uur
Waar brengt het programma jullie daarna? Teunnis zegt iig naar de Janskerk te gaan en wil daarna best even hoi zeggen.
0
geplaatst: 13 november 2021, 15:35 uur
niels94 schreef:
Waar brengt het programma jullie daarna? Teunnis zegt iig naar de Janskerk te gaan en wil daarna best even hoi zeggen.
Present @ de gebroeders zometeen! Ik ben er nu al, maar na afloop heb ik ook nog wel tijd om even te blijven hangen.
1
geplaatst: 13 november 2021, 15:46 uur
Bedoelde, voor de duidelijkheid, trouwens *ik* wil best even hoi zeggen. Teunnis misschien helemaal niet.
Maar prima, pm wel even dan vervuilen we dit topic niet zo...
Maar prima, pm wel even dan vervuilen we dit topic niet zo...
0
geplaatst: 13 november 2021, 17:16 uur
Niels net al tegengekomen 
We kunnen ook nog een kleine MuMe-meet plannen na afloop van het programma, totdat de horeca moet sluiten. Ik heb vanavond geen haast om snel naar huis te gaan

We kunnen ook nog een kleine MuMe-meet plannen na afloop van het programma, totdat de horeca moet sluiten. Ik heb vanavond geen haast om snel naar huis te gaan
0
geplaatst: 13 november 2021, 17:21 uur
Ja, één drankje moet wel kunnen na afloop. Ik ben rond 18.30u klaar in de Janskerk.
0
geplaatst: 13 november 2021, 17:43 uur
Choconas schreef:
Ja, één drankje moet wel kunnen na afloop. Ik ben rond 18.30u klaar in de Janskerk.
Aah prima, maken we van het Janskerkhof de meeting plek

1
geplaatst: 13 november 2021, 21:25 uur
Ik was vandaag ook Le Guess Who.
Helaas waren Liminanas en Bohren & Der Club of Gore gesneuveld.
wel gezien:
Gebroeders Dieleman van Eeckhout
Jessica Moss
Blak Saagan
Helaas waren Liminanas en Bohren & Der Club of Gore gesneuveld.
wel gezien:
Gebroeders Dieleman van Eeckhout
Jessica Moss
Blak Saagan
2
geplaatst: 14 november 2021, 10:00 uur
Zo, dat was een ander dagje dan gewend. Desalniettemin een topdag gehad, zij het dat ik iets minder gezien heb dan ik zou willen.
Gisteren begonnen bij Damon Locks' Black Monument Ensemble. In één woord fantastisch. Damon Locks dirigeerde als een ware priester zijn volgelingen tot grote hoogte. Het optreden deed me denken aan de gospeldiensten die ik tijdens mijn reizen door Amerika bezocht heb. Machtig mooi optreden.
De geplande volgende stop was Etran de L'Aïr, maar er stond zo'n rij voor de Cloud Nine dat we eieren voor ons geld gekozen hebben en een stuk Siti Muharan hebben meegepakt. Deze dame uit Zanzibar zingt Taarab liederen in de geest van haar grootmoeder, de "legende" Binti Saad. Het optreden was niet per se goed, maar wel bijzonder. Die ontdekkingstocht, en het stuiten op onbekende pareltjes, is toch wel één van de charmes van het festival.
Na Siti Muharan op tijd naar de Pandora want ik wilde heel graag bij Pink Siifu zijn. En damn wat was het goed. Absoluut een hoogtepunt van het festival. De show kwam wat moeizaam op gang vanwege gedoe met de techniek, maar toen Siifu eenmaal los ging was er geen houden meer aan. Wat een intensiteit! De show meanderde tussen momenten waarop de (jazz)muzikanten de ruimte kreeg om te musiceren en de momenten dat Pink Siifu de boel naar zich toetrok en een bak energie de zaal in pompte. Op de laatste avond dat het kon nog keihard staan springen in de moshpit. En dat op Le Guess Who?!
Pink Siifu liep flink uit waardoor we pas later richting Janskerk konden. Gevolg, een rij voor de deur. Theater Kikker precies hetzelfde, ook daar waren alle plaatsjes bezet. Een laatste optreden zat er dus niet meer in, maar met Damon Locks en Pink Siifu heb ik twee zulke toffe shows gezien dat mijn dag meer dan geslaagd was.
Gisteren begonnen bij Damon Locks' Black Monument Ensemble. In één woord fantastisch. Damon Locks dirigeerde als een ware priester zijn volgelingen tot grote hoogte. Het optreden deed me denken aan de gospeldiensten die ik tijdens mijn reizen door Amerika bezocht heb. Machtig mooi optreden.
De geplande volgende stop was Etran de L'Aïr, maar er stond zo'n rij voor de Cloud Nine dat we eieren voor ons geld gekozen hebben en een stuk Siti Muharan hebben meegepakt. Deze dame uit Zanzibar zingt Taarab liederen in de geest van haar grootmoeder, de "legende" Binti Saad. Het optreden was niet per se goed, maar wel bijzonder. Die ontdekkingstocht, en het stuiten op onbekende pareltjes, is toch wel één van de charmes van het festival.
Na Siti Muharan op tijd naar de Pandora want ik wilde heel graag bij Pink Siifu zijn. En damn wat was het goed. Absoluut een hoogtepunt van het festival. De show kwam wat moeizaam op gang vanwege gedoe met de techniek, maar toen Siifu eenmaal los ging was er geen houden meer aan. Wat een intensiteit! De show meanderde tussen momenten waarop de (jazz)muzikanten de ruimte kreeg om te musiceren en de momenten dat Pink Siifu de boel naar zich toetrok en een bak energie de zaal in pompte. Op de laatste avond dat het kon nog keihard staan springen in de moshpit. En dat op Le Guess Who?!
Pink Siifu liep flink uit waardoor we pas later richting Janskerk konden. Gevolg, een rij voor de deur. Theater Kikker precies hetzelfde, ook daar waren alle plaatsjes bezet. Een laatste optreden zat er dus niet meer in, maar met Damon Locks en Pink Siifu heb ik twee zulke toffe shows gezien dat mijn dag meer dan geslaagd was.
1
geplaatst: 14 november 2021, 14:48 uur
Zaterdag was inderdaad onwennig, maar op de een of andere manier toch m'n favoriete dag van het festival. Mooie dingen gezien. Met Jessica Moss aan het begin van de dag kon het immers niet misgaan. Vooral Sainkho met Slumberland werd fantastisch. Dik hoogtepunt. Met dank aan een zekere currymeister werd de avond, ondanks gebrek aan optredens, ook nog een gezellige.
Inmiddels zit ik klaar voor de slotdag. Zodadelijk eerst Surman/Hawkins in de Hertz. Daarna brengt de dag ons nog de gestoelde moshpit bij Taqbir, Faust IV en afsluitend Osees danwel Sons of Kemet.
Inmiddels zit ik klaar voor de slotdag. Zodadelijk eerst Surman/Hawkins in de Hertz. Daarna brengt de dag ons nog de gestoelde moshpit bij Taqbir, Faust IV en afsluitend Osees danwel Sons of Kemet.
2
geplaatst: 14 november 2021, 15:29 uur
Osees, klapstoeltjes bij het podium.
Daar komen ongelukken van...
Daar komen ongelukken van...

0
geplaatst: 14 november 2021, 15:47 uur
Ataloona schreef:
Zaterdag was inderdaad onwennig, maar op de een of andere manier toch m'n favoriete dag van het festival. Mooie dingen gezien. Met Jessica Moss aan het begin van de dag kon het immers niet misgaan. Vooral Sainkho met Slumberland werd fantastisch. Dik hoogtepunt. Met dank aan een zekere currymeister werd de avond, ondanks gebrek aan optredens, ook nog een gezellige.
Was zelf graag naar Parrenin gegaan. Ben je daar nog heen geweest? Ben wel benieuwd!Zaterdag was inderdaad onwennig, maar op de een of andere manier toch m'n favoriete dag van het festival. Mooie dingen gezien. Met Jessica Moss aan het begin van de dag kon het immers niet misgaan. Vooral Sainkho met Slumberland werd fantastisch. Dik hoogtepunt. Met dank aan een zekere currymeister werd de avond, ondanks gebrek aan optredens, ook nog een gezellige.
1
geplaatst: 14 november 2021, 16:42 uur
Masimo schreef:
(quote)
Was zelf graag naar Parrenin gegaan. Ben je daar nog heen geweest? Ben wel benieuwd! Jazeker, eveneens een erg tof optreden. Bijzonder geluid ook, wat voortkomt uit haar draagbare spinet(?). Haast een geluid uit lang vervlogen tijden, wat een aparte dynamiek geeft in de combinatie met Weinrich. Die had toffe soundscapes geprepareerd met zo nu en dan verrassend harde ritmische beats. De show werd op die manier vaak verrassend noisy en een stuk meer richting avant-jazz dan op de plaat. De saxofoon/extra percussie van Rollet was eveneens een welkome toevoeging aan het geluidspalet.
1
geplaatst: 14 november 2021, 16:49 uur
Als hele dag vond ik gisteren ook tot nog toe het meest geslaagd. Ik begon ook bij Damon Locks' Black Monument Ensemble en ik kan me helemaal bij Edgar aansluiten: dat was inderdaad een geweldig bruisende dienst. Daarna ben ik naar Siti Muharan gaan kijken. Ik kreeg maar een deel van het optreden mee, maar het viel me op dat Siti slechts op een aantal nummers (mee)zong, bij de andere stukken was het alleen de band die speelde. Muzikaal vond ik het ook niet zo makkelijk plaatsen, ze komt uit Zanzibar, maar er waren duidelijke Arabische en Zuid-Aziatische invloeden.
Ik heb ook een poging gewaagd om naar Etran de L'Aïr in Cloud Nine te gaan, maar toen stond de rij zo'n beetje tot aan de ingang van Hertz, dus dat geloofde ik wel. Geen probleem verder, want toen zat er weer een fabuleus optreden aan te komen in de Grote Zaal van een van de bekendere stemmen in de Arabische wereld, die van de Tunesisch-Belgische Ghalia Benali. Wat een indrukwekkende vrouw is dat en wat brachten zij en haar band de voornamelijk sufi-liederen overtuigend! Zeer van genoten.
Het slotstuk van de dag was ook niet mis: Kiko Dinucci bracht in de Janskerk Brazilaanse folk met een twist. Slechts een man met een gitaar en een zangeres, maar samen brachten ze een vol geluid dat de hele kerk vulde. Soms zong de één, dan de ander, maar het optreden werd vooral magisch als hun stemmen samenvloeiden. Zeer mooi afsluitend optreden van dag 3.
Ik heb ook een poging gewaagd om naar Etran de L'Aïr in Cloud Nine te gaan, maar toen stond de rij zo'n beetje tot aan de ingang van Hertz, dus dat geloofde ik wel. Geen probleem verder, want toen zat er weer een fabuleus optreden aan te komen in de Grote Zaal van een van de bekendere stemmen in de Arabische wereld, die van de Tunesisch-Belgische Ghalia Benali. Wat een indrukwekkende vrouw is dat en wat brachten zij en haar band de voornamelijk sufi-liederen overtuigend! Zeer van genoten.
Het slotstuk van de dag was ook niet mis: Kiko Dinucci bracht in de Janskerk Brazilaanse folk met een twist. Slechts een man met een gitaar en een zangeres, maar samen brachten ze een vol geluid dat de hele kerk vulde. Soms zong de één, dan de ander, maar het optreden werd vooral magisch als hun stemmen samenvloeiden. Zeer mooi afsluitend optreden van dag 3.
0
geplaatst: 14 november 2021, 17:23 uur
Was graag naar Faust IV gegaan, maar ik heb nog nooit zulke lange rijen gezien bij de Ronda, zowel voor de vloer als het balkon 

0
geplaatst: 14 november 2021, 17:26 uur
Ataloona schreef:
Ja, was weer een topdagje
Een kwartier van tevoren bij Faust was, zoals ik al vreesde, niet op tijd genoeg. Maar Maarten Vos & Maotik was te spectaculair om daar eerder weg te gaan. En het alternatief van Faust is ook een topper: Angel Bat Dawid, die nu gaat beginnen. EDIT: toch nog meer soundchecken. Een half uur vertraging, mag nu hopen dat het verdomde goed gaat worden. Zul je zien dat ik Taqbir ook niet op tijd ga halen.
0
geplaatst: 14 november 2021, 17:42 uur
Teunnis schreef:
Angel Bat Dawid, die nu gaat beginnen. EDIT: toch nog meer soundchecken
Angel Bat Dawid, die nu gaat beginnen. EDIT: toch nog meer soundchecken
En nog meer onzichtbaar soundchecken...

0
geplaatst: 14 november 2021, 19:12 uur
Taqbir
hopelijk snel nog eens zien bij een normaal concert
Zal ook wel enorm dringen worden bij Sons of Kemet zo
hopelijk snel nog eens zien bij een normaal concertZal ook wel enorm dringen worden bij Sons of Kemet zo
* denotes required fields.