Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival
zoeken in:
0
geplaatst: 2 december 2013, 14:43 uur
Joerii schreef:
Leuke namen tot nu toe! BKS heeft geen nachtprogramma toch?
Leuke namen tot nu toe! BKS heeft geen nachtprogramma toch?
Dat was er dit jaar in elk geval niet.
0
geplaatst: 2 december 2013, 14:47 uur
Hmmm oke, zonde. Ben vooral verrast door Pixies en Fucked Up, ben benieuwd naar de volgende namen..
0
geplaatst: 2 december 2013, 15:03 uur
Ik vind een nachtprogramma eigenlijk helemaal niet zo'n gemis, ik ga liever voor bands. Tenzij het een nachtprogramma is zoals op Primavera Sound, waar de bands nog tot een uurtje of 4, 5 in de ochtend spelen.
Als ik het programma van Lowlands bekijk, vind ik het altijd zonde dat je na 11 uur alleen nog maar keuze hebt tussen dj's en dj's. Dan vind ik Pukkelpop leuker, daar gaan die bands en electronic en dj-dingen gewoon tot diep in de nacht naast elkaar door.
Als ik het programma van Lowlands bekijk, vind ik het altijd zonde dat je na 11 uur alleen nog maar keuze hebt tussen dj's en dj's. Dan vind ik Pukkelpop leuker, daar gaan die bands en electronic en dj-dingen gewoon tot diep in de nacht naast elkaar door.
0
geplaatst: 2 december 2013, 15:16 uur
Ikzelf vind het nachtprogramma bijna even belangrijk als het dagprogramma, al gaat mijn voorkeur ook iets meer naar bands. Toch kan ik echt genieten van elektronische muziek en vind ik dat dat heell veel toevoegt bij een festival.
Maargoed, als er nog (hele) leuke namen komen voor op de Vrijdag ga ik misschien wel die dag, want Pixies wil ik wel echt graag live zien!
Maargoed, als er nog (hele) leuke namen komen voor op de Vrijdag ga ik misschien wel die dag, want Pixies wil ik wel echt graag live zien!
0
geplaatst: 2 december 2013, 15:23 uur
Ik vind elektronische muziek ook mooi, maar als ik op een festival ben wil ik zelf kunnen kiezen tussen electronic of bands en op bijvoorbeeld Lowlands maakt het festival die keuze voor je. Dat is één van de redenen dat ik nog nooit naar Lowlands geweest ben, maar dat weekend altijd naar Pukkelpop ga.
0
geplaatst: 2 december 2013, 15:33 uur
Ben op beide festivals geweest ( Pukkelpop 1 keer, Lowlands wat vaker) maar dan prefereer ik wel echt Lowlands. Ik vind het daar veel gezelliger en er draaien altijd doeie DJs in iniedergeval 1 van de tenten, maar het zou nog beter zijn als er ook een tent in de nacht was waar bandjes bleven spelen! Is ook zeker wel vraag voor lijkt me.
0
geplaatst: 2 december 2013, 15:36 uur
Caribou en Pixies op de vrijdag 
Belle & Sebastian op de zondag, al is Elbox ook wel een goede liveband, Fucked Up is ook wel een leuke naam, voor de rest ken ik niks van de groepen (eens checken de komende weken)

Belle & Sebastian op de zondag, al is Elbox ook wel een goede liveband, Fucked Up is ook wel een leuke naam, voor de rest ken ik niks van de groepen (eens checken de komende weken)
0
geplaatst: 2 december 2013, 18:08 uur
Eerste namen zijn voor mij (weer) niet interessant. Hopelijk komt er weer een hiphopdag.
0
geplaatst: 2 december 2013, 18:38 uur
Mooi rijtje al. Zou B&S nu wel komen? Zou ze wel weer willen zien, net als Caribou en Cheatahs. Hopelijk met veel nieuw materiaal die laatste twee. Metronomy ben ik ook benieuwd naar, de rest geloof ik wel al staan er twee namen tussen die me niets zeggen.
0
geplaatst: 2 december 2013, 18:52 uur
Ik ga ook weer, dat is nu al weer duidelijk. Hopelijk Arcade Fire op de zaterdag. Pixies zal denk ik een Alt-J/Portishead positie krijgen en Elbow zal wel headliner zijn.
Verder ook erg blij met Caribou, in het voorprogramma van Radiohead gezien en dat klonk geweldig.
Verder ook erg blij met Caribou, in het voorprogramma van Radiohead gezien en dat klonk geweldig.
0
geplaatst: 2 december 2013, 19:00 uur
Jammer dat het ticket dit jaar meteen 20 EUR duurder is geworden.
Eerste namen ben ik ook nog niet bijster van onder de indruk. Pixies is vergane glorie, Elbow al gezien en is een typische zaalband... Caribou tof maar ook al eens gezien in Tivoli. B&S benieuwd naar maar zijn voor mij meer een 'luisterband' if that makes sense... Niet iets waar ik speciaal een kaartje voor koop i.i.g.
Eerste namen ben ik ook nog niet bijster van onder de indruk. Pixies is vergane glorie, Elbow al gezien en is een typische zaalband... Caribou tof maar ook al eens gezien in Tivoli. B&S benieuwd naar maar zijn voor mij meer een 'luisterband' if that makes sense... Niet iets waar ik speciaal een kaartje voor koop i.i.g.
0
geplaatst: 2 december 2013, 19:06 uur
Er zullen dan ook meer optredens zijn dan bij de laatste editie.
0
geplaatst: 2 december 2013, 21:19 uur
herman schreef:
Mooi rijtje al. Zou B&S nu wel komen? Zou ze wel weer willen zien, net als Caribou en Cheatahs. Hopelijk met veel nieuw materiaal die laatste twee. Metronomy ben ik ook benieuwd naar, de rest geloof ik wel al staan er twee namen tussen die me niets zeggen.
Caribou voorlopig als meest interessante naam, maar komt hij eigenlijk met een nieuw album? Enige wat ik kon vinden is dat er in januari 2012 sprake zou zijn van een nieuw album in 2013.
B&S zullen wel komen, Stuart is nu wel klaar met zijn film, maar ja na de afzegging vorig jaar er maar een dagje Parijs van gemaakt dus dit jaar geen extra plusje voor de kaartverkoop.
Edit: en hopelijk keert Elbow terug naar het niveau van 2008/2009, toen waren de shows retesterk, maar de laatste keer was het toch te veel crowdpleasing en armgezwaai.
0
geplaatst: 2 december 2013, 21:37 uur
Guy Garvey heeft zich het festival trucje aardig meester gemaakt, het is van een leuk gezicht vanaf het podium zo'n veld vol klappende mensen. Neemt niet weg dat ik een hoop nummers van Elbow wel bijzonder de moeite waard vind live.
Prima start in ieder geval qua namen.
Prima start in ieder geval qua namen.
0
geplaatst: 3 december 2013, 09:32 uur
(willie) schreef:
Edit: en hopelijk keert Elbow terug naar het niveau van 2008/2009, toen waren de shows retesterk, maar de laatste keer was het toch te veel crowdpleasing en armgezwaai.
LOL
Ja, daar ben ik het wel een beetje mee eens. Ze zijn altijd goed, maar kreeg de laatste keer (op Rockin' Park) wel een beetje zo'n "Ok, nu weten we het onderhand wel" gevoel

Maar wel tof dat ze er staan.
Ik hoop toch dat Arcade Fire niet door Pinkpop wordt weggekaapt, anders moet ik daar ook nog heen.
0
geplaatst: 3 december 2013, 11:01 uur
Ik hoop op 1 (of meer) van de volgende namen:
Andrew Bird
Airbag
Cage The Elephant
Moddi
Jonathan Wilson
Mogwai
Electric Guest
Midlake
Peace
The Icarus Line
The Pineapple Thief
Radical Face
Of zijn dit geen 'bks' namen?
Andrew Bird
Airbag
Cage The Elephant
Moddi
Jonathan Wilson
Mogwai
Electric Guest
Midlake
Peace
The Icarus Line
The Pineapple Thief
Radical Face
Of zijn dit geen 'bks' namen?
0
geplaatst: 3 december 2013, 11:30 uur
Iets prog-achtigs als The Pineapple Thief zie ik sowieso niet op BKS staan, en iets verstilds als Moddi of Andrew Bird lijkt me ook te verdrinken op zo'n festival, dat lijkt me meer iets voor indoor-festivals waar het publiek zijn klep wel kan houden als de muziek daarom vraagt (zoals op Le Guess Who? afgelopen weekend). Mogwai en The Icarus Line zijn namen waarop ik ook hoop!
0
geplaatst: 3 december 2013, 12:18 uur
Cygnus schreef:
Iets prog-achtigs als The Pineapple Thief zie ik sowieso niet op BKS staan, en iets verstilds als Moddi of Andrew Bird lijkt me ook te verdrinken op zo'n festival, dat lijkt me meer iets voor indoor-festivals waar het publiek zijn klep wel kan houden als de muziek daarom vraagt (zoals op Le Guess Who? afgelopen weekend). Mogwai en The Icarus Line zijn namen waarop ik ook hoop!
Andrew Bird zou kunnen als hij zn volledige band meeneemt en de huidige live-versies (met z'n allen bij één microfoon) achterwege laat. Een paar jaar geleden speelde hij een goede set op het hoofdpodium van Haldern Pop.
0
geplaatst: 3 december 2013, 12:19 uur
RadioMad schreef:
Ik zie Warpaint ook nog wel komen eigenlijk.
Ik zie Warpaint ook nog wel komen eigenlijk.
Die zie ik ook zeker komen! Ze gaan touren en er zit een nieuw album aan te komen. Ik zou het ook een erg sterke naam vinden voor Best Kept Secret.
0
geplaatst: 7 december 2013, 10:22 uur
Tickets in de tas... met een huisje erbij. Laat Arcade Fire en Interpol maar komen!
0
geplaatst: 7 december 2013, 10:55 uur
Ik zit om 13:00 klaar voor een weekendticket. Arcade Fire zou zeer welkom zijn ja.
0
geplaatst: 7 december 2013, 13:11 uur
0
geplaatst: 7 december 2013, 13:19 uur
Ik wacht nog even op mijn nieuwjaarsgeld om ticket te kopen 
Zal wel niet de eerste weken uitverkopen vermoed ik.

Zal wel niet de eerste weken uitverkopen vermoed ik.
0
geplaatst: 8 december 2013, 01:27 uur
Hier ook een combiticket incl. camping binnengeharkt. Nu nog hopen op een geweldig programma, vergelijkbaar met dat van vorig jaar. 

* denotes required fields.