MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival

zoeken in:
alleen Jack White een beetje interessant en Skullcrusher ook wel de moeite waard (al weet ik niet of het publiek daar beter op zal reageren als bij Horsegirl afgelopen keer).
maar er komen nog meer namen

Ik ben met Johnny Marr. Heb weinig met deze headliners. Enkel Blood Incantation is verder heel tof. En Wolf Alice, maar die heb ik eigenlijk al vaak genoeg gezien.

Zo, dat is wel even een koerswijziging nu Maurits weg is. Terug zijn de grote namen als headliner

ranja schreef:
alleen Jack White een beetje interessant en Skullcrusher ook wel de moeite waard

Wolf Alice, Ethel Cain en Sophie Straat niks voor jou?

Nog niemand die het heeft gezegd maar Amaarae

Arrie schreef:
Nog niemand die het heeft gezegd maar Amaarae

Heel blij met de komst van Amenra idd.

Gretz schreef:
(quote)

Wolf Alice, Ethel Cain en Sophie Straat niks voor jou?

Sophie niet, Wolf Alice vond ik vorige keer wel goed maar album viel toen wat tegen en eigenlijk alles wat ik sinds die tijd heb gehoord haalt het niet bij het eerste wat ik van ze kende.
Ethel Cain ken ik eigenlijk niet zo goed.

Ik vind het (weer) een teleurstellende eerste drop.

Een hele verbetering, chique eerste drop!

BKS is weer een topspeler geworden.

Scorpion_21 schreef:
Jaa nieuwe leiding, meteen betere line-up.
Dance Lover schreef:
Een hele verbetering
Ten opzichte van wat? Enige verschil is dat je nu weer 3 grote headliners hebt die een breed publiek aanspreken. 11 van de 25 acts hebben er al eerder gestaan, waarvan 2 headliners: Cave en White - White stond de vorige keer nog in de Two. Prima rij namen zo bij elkaar, maar word zelf nog het meest enthousiast van het feit dat het festival zelf dichterbij komt.

Ja, het voelt allemaal wel wat belegen aan inderdaad, veel gevestigde namen die er al gestaan hebben. De enige leuke opkomende naam die ertussen staat is Getdown Services, maar die kun je overal zien op dit moment. Hopelijk zit er in de volgende drops nog genoeg om me te overtuigen om een kaartje te kopen, ik ben nu nog net niet overtuigd hoewel het nu al beter is dan vorig jaar

JayM schreef:
White stond de vorige keer nog in de Two.

Dat was met The Raconteurs, dat vind ik niet helemaal meetellen. Als ze Matt Berninger nog weten te strikken zou dat ook een nieuw act t.o.v. The National zijn

Gretz schreef:
Dat was met The Raconteurs, dat vind ik niet helemaal meetellen.
Dat klopt inderdaad. Ik had de act onthouden als Jack White. Nou ja, 10 van de 25 dan.

Tis ook wel een belegen rijtje headliners. Drie vijftig plussers waarvan de hoogtijdagen al een poosje achter ons liggen.

Edgar18 schreef:
Tis ook wel een belegen rijtje headliners. Drie vijftig plussers waarvan de hoogtijdagen al een poosje achter ons liggen.

Dan ben je niet helemaal mee met Cave imo. Die geeft de laatste jaren echt de beste concerten uit zn carrière voor zover ik die tot max 25 jaar terug heb kunnen bijwonen.

En ik heb liever ietwat veilige keuzes als headliners waarvan je zeker weet dat ze goed zijn dan een experimentelere set headliners met een Christine and the Queens bijv of Run the Jewels

Ohh doe mij CatQ en RTJ nog maar een keer dan

Radiohead mag ook nog wel een keer, maar dat is allicht niet haalbaar.

Ik zie al wel wat mooie namen op de affiche staan en heb goede hoop dat er nog wel wat fraais bij zal komen.

Scorpion_21 schreef:
En ik heb liever ietwat veilige keuzes als headliners waarvan je zeker weet dat ze goed zijn dan een experimentelere set headliners met een Christine and the Queens bijv of Run the Jewels
Run the Jewels vond ik destijds erg gaaf. Zal een kwestie van smaak zijn. En ik zeg ook niet dat Nick Cave geen goede artiest/ live performer zou zijn, integendeel. Maar als headliner voor BKS vind ik het geen sterke keus. Vergeet niet dat ie drie jaar geleden ook al op het festival stond. Daarvoor headliner was bij het konijnenhol en nadien ook nog meermaals is langs geweest in de Ziggo Dome. De beste man kan wel een appartementje huren in Nederland.

DjFrankie (moderator)
Kaarten en een Savanne Lodge voor volgend jaar vastgelegd.

Scorpion_21 schreef:
(quote)

Dan ben je niet helemaal mee met Cave imo. Die geeft de laatste jaren echt de beste concerten uit zn carrière voor zover ik die tot max 25 jaar terug heb kunnen bijwonen.

Maar een festival als Best Kept Secret is juist het avontuur toch fijn (het zit al in de naam)? Voor veilige keuzes hebben we al andere festivals.

En van RTJ en Christine kan je er ook van op aan dat ze goed zijn, enkel in andere genres dan rock. Zo spannend is dat toch ook weer niet?

Arrie schreef:
(quote)

Maar een festival als Best Kept Secret is juist het avontuur toch fijn (het zit al in de naam)? Voor veilige keuzes hebben we al andere festivals.

En van RTJ en Christine kan je er ook van op aan dat ze goed zijn, enkel in andere genres dan rock. Zo spannend is dat toch ook weer niet?

Dat avontuur mag zitten in de undercard, wmb kies je als headliners voor bewezen namen. BKS is ook weer niet zo goedkoop dat je even 300 euro neertelt voor wat gokjes qua headliners

Onweerwolf
Een extreem commercieel mega festival 'Best Kept Secrets' noemen heb ik inderdaad altijd wat sneu gevonden.

Scorpion_21 schreef:
(quote)

Dat avontuur mag zitten in de undercard, wmb kies je als headliners voor bewezen namen. BKS is ook weer niet zo goedkoop dat je even 300 euro neertelt voor wat gokjes qua headliners

Hoe zijn het gokjes??

Arrie schreef:
(quote)

Hoe zijn het gokjes??

Een Christine and the queens had zich al headliner in NL nog helemaal niet bewezen toen ze haar daar neerzetten. Niet elke artiest komt goed uit de verf op zo'n spot natuurlijk. Alt-J in een tent op Rock Werchter was top, Alt-J als headliner op BKS was een mispeer

Niet de meest verrassende lineup, maar ik merk wel dat dit mijn vriendengroep aanspreekt. Daar waar er afgelopen jaren steeds meer afhaakten, mede dankzij de lineup. En eerlijk: Cave en Gorillaz geven ook gewoon goede shows, ook al heb ik ze beide al meerdere keren gezien. Voor de surprises vertrouw ik wel op de onderkant van het affiche - al zijn Ata Kak en Blood Incantation al leuke, niet-alledaagse namen.

Arrie schreef:
(quote)

Hoe zijn het gokjes??

Ik ben het deels wel met Scorpion_21 eens, van een festival als BKS mag je best verwachten dat ze een paar stevige namen neerzetten on her publiek te verwennen. Run The Jewels paste prima omdat daar wel gewoon twee gevestigde namen naast stonden op de andere twee headlinespots. Maar wat we de afgelopen jaren zagen was dat gevestigde namen volledig ontbraken

Wat het erger maakte, was dat we in plaats daarvan ook geen originele headliners als Run The Jewels kregen, maar bijvoorbeeld Oscar and the Wolf, Disclosure, Eefje de Visser (love Eefje maar ze heeft op ieder Nederlands festival al gestaan, ook moeilijk een secret te noemen). Dat ze kiezen om dit jaar wel weer waardige headliners neer te zetten vind ik te prijzen. Ik hoop wel dat er nog wat meer originaliteit komt in de rest van het programma

DjFrankie (moderator)
Nation of Language mag ook aantreden volgend jaar. Hoor ik uit betrouwbare bron.

27 new acts for BKS26!

Aldous Harding, Ão, Apichat Pakwan, BCUC, Croíthe, Curtis Harding, Dame Area, Genesis Owusu, GHOSTWOMAN, Grote Geelstaart, Hayley Williams, Jungle by Night, Leoniden, mark william lewis, MEROL, Midrift, Militarie Gun, Model/Actriz, Nation of Language, NewDad, Parker Fans, Shady Nasty, Sharon van Etten & The Attachment Theory, Sorry, The Zawose Queens, Weval (live), Yard Act.

Dagindeling is ook al bekend. Kijk maar.

NewDad, Sorry en potentieel Yard Act wel goed.
Ik denk niet dat ik Hayley Williams solo net zo interessant vind als Paramore.

Hey, Aldous!

Gast
geplaatst: vandaag om 19:37 uur

geplaatst: vandaag om 19:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.