MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival

zoeken in:
Pinkpop deelt hiermee een forse slag uit aan de andere festivals. Aan de andere kant: one killer, the rest filler doet mij nog niet afzakken naar het diepe zuiden. Vreemde keuze ook van AF. In plaats van afsluiten op een hoofdpodium staan ze straks op een bijpodium in het voorprogramma van Metallica. Teleurstellend...

Rvdz schreef:
Arcade Fire staat op pinkpop .
mooi zo meer ruimte voor groepen die niet al lang over hun hoogtepunt heen zijn

Iemand heeft niet goed genoeg naar Reflektor geluisterd!

het nummer of het album? (ik heb trouwens beide zeker genoeg beluisterd)

Beide

Is het nu uitgesloten dat AF op BKS staat?

Dat niet, maar het lijkt me onwaarschijnlijk.

DjFrankie (moderator)
RadioMad schreef:

Ik hoop toch dat Arcade Fire niet door Pinkpop wordt weggekaapt, anders moet ik daar ook nog heen.

Je krijgt het druk Marc.

DjFrankie schreef:
(quote)

Je krijgt het druk Marc.

Nooit anders geweest, Frank. It's a part of me.

Rvdz schreef:
Dat niet, maar het lijkt me onwaarschijnlijk.
Ach, vorig jaar stond alt-J naast BKS ook op Pinkpop en dit jaar is Pixies ook een van de headliners van Werchter. Ik blijf hopen met m'n hele hart.

Ik verwacht, naast de reeds bekend gemaakte namen (Elbow, Pixies etc), een groot deel van onderstaande bands/artiesten voor Best Kept Secret 2014:

Majical Cloudz, Massive Attack, Evian Christ, Trust, Clipping, Woodkid, The National, Guided By Voices, Jessy Lanza, The 1975, Four Tet, Chvrches, Kelela, Interpol, The Wombats, Warpaint, Catfish & The Bottlemen, Liars, Vår, DJ Rashad, Dilated Peoples, Jon Hopkins, Chance The Rapper, The Field, Julia Holter, Pharmakon, Tensnake, Mogwai, Oneohtrix Point Never, Daniel Avery, George Fitzgerald, Jensen Sportag, Cyril Hahn, The New Union, Young The Giant, John Wizards, Death Grips, Childhood, Poliça, Chet Faker, Eternal Summers, Thundercat, Flying Lotus, East India Youth, Airhead, Pangea, The Pains of Being Pure at Heart, Dean Blunt, Dog Bite, Drowners, Hospitality, Sampha, Elephant, Dean Wareham, Daughn Gibson, Ryan Hemsworth, Majid Jordan, The Casket Girls, Angel Olsen, Withered Hand, Deerhunter, NoNoNo, Bondax, Mø, Jungle, Bipolar Sunshine, Lizzo, These New Puritans, Wolf Eyes

Naast Elbow, Pixies en Belle & Sebastian zullen waarschijnlijk Massive Attack, The National, Warpaint, Mogwai, Flying Lotus, Deerhunter en Babyshambles (semi)headliners zijn.

Op de ‘reservelijst’ staan The Rifles, James Blake en The Notwist. Interpol, Franz Ferdinand en Röyksopp staan (hoogstwaarschijnlijk) op Down The Rabbit Hole...

Gebaseerd op tour dates of gewoon suggesties? Jessy Lanza, Evian Christ, DJ Rashad, Dean Blunt, Pharmakon en Death Grips zijn zeker welkom

Oeh, dat zouden hele mooie namen zijjn, maar zoals hond racisme ook vraag: "waar is het op gebasseerd?"

flying_lemur; daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar..

de namen zijn gebaseerd op:
a) 'nieuwe albums voor 2014', met daaraan gekoppeld een (Europese) tour
b) tour schema (toerend in mei/juni/juli)
c) aanwezigheid op andere festivals in de periode mei/juni/juli
d) 'grotere namen als Pixies en Elbow worden afgewisseld door veel nieuwe ontdekkingen uit indie, folk, hiphop, trap, rock, electronica of een mix van stijlen' (= concept van BKS)
e) ... en De wens is de vader van de gedachte!
Ik zal er dan ook niet raar van opkijken dat minstens 50% van de, door mij, genoemde namen op BKS 2104 te bewonderen zullen zijn... Een beetje wishful thinking dus

Haha, benieuwd hoe dichtbij je zit. Als ik er aan denk ga ik je post over een aantal maanden nog eens teruglezen, kijken of je de 50% gehaald hebt.

Voor een aantal namen zou ik zeker tekenen, ja. Wolf Eyes zou ik wel 'ns live willen zien, schijnt krankzinnig te zijn. Angel Olsen en Liars hoop ik ook op.

in 2104 zie ik toch niet veel namen op het festival staan hoor, als het nog bestaat tenminste

Ok, heb even lang research gedaan, en ben hiermee opgekomen, de jongens en meisjes die rond Best Kept Secret in Europa zitten, in het genre van BKS passen en sommige dus zeker een bezoekje zullen brengen aan het festival :
Jessy Lanza
Majical Cloudz
Gesaffelstein
Oneohtrix Point Never
Woodkid
Moderat
Evian Christ
Bonobo
Caribou
MGMT
Chvrches
Danny Brown (staat begin Juni op Field Day maar wel begin van Juli in Amerika)
Sky Ferreira (ook op Field Day, dus waarschijnlijk Europese tour)

Voor de rest verwacht ik nog bEEdEEgEE, Glasser, Iceage, Julia Holter en DJ Rashad.

Is het al bekend wanneer de volgende namen aangekondigd worden?

Oeps, Caribou is dus al bevestigd... lol

Ik hoop zelf op Blood Red Shoes, Band Of Skulls (beide nieuw album in 2014), Savant (staat ook op Hove, dus doet volgend jaar in ieder geval festivals) en natuurlijk nog steeds op Arcade Fire.

hond racisme schreef:

Danny Brown (staat begin Juni op Field Day maar wel begin van Juli in Amerika)

Twee jaar achter elkaar?

Lukas schreef:
(quote)

Twee jaar achter elkaar?

Zou niet de eerste keer zijn dan een festival dat doet, hoor. Daarbij heeft hij een een nieuw album.

MAS
Ik betwijfel of BKS volgend jaar hiphop programmeerd. De hiphopacts waren dit jaar volgens mij vooral bedoeld om een breder publiek te trekken en dat zal na het succes van de eerste editie niet meer nodig zijn.

MAS met een extra podium, succes/populariteit van danny brown / tyler, the creator op BKS 2013 en recente berichten van de organisatie (Friendly Fire) waarin wordt aangegeven dat men nog meer de diepte in wil gaan duiken op het gebied van o.a. hiphop zal er zeker hiphop op BKS 2014 geprogrammeerd worden

dan heb ik een paar wensen op hiphopvlak: Atmosphere, Run The Jewels, Step Brothers

Run the Jewels niet denk ik, staan in Amerika rond de tijd van BKS.

MAS
flying_lemur schreef:
MAS met een extra podium, succes/populariteit van danny brown / tyler, the creator op BKS 2013 en recente berichten van de organisatie (Friendly Fire) waarin wordt aangegeven dat men nog meer de diepte in wil gaan duiken op het gebied van o.a. hiphop zal er zeker hiphop op BKS 2014 geprogrammeerd worden

Dat zou mooi zijn. Dan is er een kans dat ik volgend jaar weer een dagje aanwezig ben op BKS.

jassn schreef:
dan heb ik een paar wensen op hiphopvlak: Atmosphere, Run The Jewels, Step Brothers

Dit vind ik persoonlijk allemaal meer acts voor in de Melkweg of een andere concertzaal.

Nog een paar dagen wachten op de volgende lading band voor BKS 2013... Tijd om weer eens met een glazenbol-update te komen. De lijst is samengesteld en aangevuld op basis van een voorgestelde toer in de periode rond BKS, nieuw album in de loop van 2014, boekingen / management friendly fire, bands passend binnen BKS-concept met actueel materiaal (album 2013, recente singles) en wat wensdenken. In onderstaand overzicht staat per genre(s) een selectie te verwachten bands in relatie tot de line-up van 2013 weergegeven. Uiteraard blijft het grotendeels giswerk en ben ik al 100% tevreden met de aanwezigheid van de helft van onderstaande artiesten/bands op BKS 2014…

• (SEMI-)HEADLINERS:
Woodkid, The 1975, Neutral Milk Hotel, The National, Deerhunter, Massive Attack, Babyshambles, The Wombats, Warpaint, Mogwai, Guided by Voices, Chvrches, Poliça, Four Tet, These New Puritans, Flying Lotus, Shout Out Louds, Daniel Johnston

• BELGIË (-BALTHAZAR-):
Float Fall, Amatorski, Great Mountain Fire
• CHILLWAVE / GLITCH-HOP (-CASHMERE CAT-):
Giraffage, Bondax, Slow Magic
• DREAMPOP (-MELODY’S ECHO CHAMBER-):
The Pains of Being Pure at Heart, I Break Horses, The Casket Girls, Hospitality, A Sunny Day in Glasgow, Elephant, In The Valley Below
• ELECTRONIC / AVANTGARDE:
Gazelle Twin, Esben and the Witch, Trust, FKA twigs, Jessy Lanza, Kelela, Natasha Kmeto, Mø
• ELECTRONIC / EXPERIMENTAL (-FUCK BUTTONS-):
Darkside, Oneohtrix Point Never, Factory Floor
• ELECTRONIC / TECHNO / FUTURE GARAGE (-KORELESS-):
Jensen Sportag, Jon Hopkins, Airhead, Bondax, The Field, George Fitzgerald, Ryan Hemsworth, Daniel Avery, Special Request, Tensnake
• FOLK / SINGERSONGWRITER (-DAMIEN RICE-):
Sweet Baboo, Withered Hand, George Ezra, King Krule, Gabriel Bruce
• GARAGE ROCK / PUNK (-DRENGE-):
China Rats, Baby Strange, Future of the Left
• HIPHOP / R’N’B (-DANNY BROWN-):
Death Grips, Earl Sweatshirt, DJ Rashad, Dilated Peoples, Clipping, Lizzo, Chance The Rapper, Deltron 3030, MF DOOM
• INDIEPOP / ELECTRONIC (-EVERYTHING EVERYTHING-):
Dutch Uncles, Citizens!, Breton, Theme Park, Delorean, North Atlantic Oscillation, Young The Giant
• INDIEROCK / ROCK (-PALMA VIOLETS -):
Childhood, Drowners, John Wizards, Catfish & The Bottlemen, NoNoNo, Dog Bite, Parquet Courts, The New Union
• LO-FI / GARAGE (-BLACK LIPS-):
Best Coast, Eternal Summers, King Tuff, Popstrangers, Warm Soda
• NOISE / EXPERIMENTAL (-BLACK DICE-):
Wolf Eyes, Liars, Pharmakon
• POST-PUNK / NOISE (-ICEAGE-):
Vår, Lower, Japandroids, Royal Blood
• PSYCHEDELIC / INDIE (-TEMPLES-):
Pond, Connan Mockasin, Hookworms, Vadoinmessico
• SHOEGAZE / INDIE (-FRENCH FILMS-):
Crocodiles, Deerhunter, Moon King
• SINGERSONGWRITER / FEMALE (-AGNES OBEL-):
Julia Holter, Basia Bulat, Angel Olsen, Nadine Shah
• SYNTHPOP / EXPERIMENTAL (-AUTRE NE VEUT-):
How to Dress Well, Inc., Evian Christ, Majid Jordan, Thundercat, Cyril Hahn, Dean Blunt, Empress Of, Majical Cloudz, Porcelain Raft, Jungle, Sampha, Bipolar Sunshine, East India Youth

Gast
geplaatst: vandaag om 22:14 uur

geplaatst: vandaag om 22:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.