Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival
zoeken in:
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 4 maart 2025, 14:47 uur
Nieuwe namen:
Antal, Baby Berserk, Christian Lee Hutson, Cliffords, Daniela Pes, Danilo Plessow (MCDE), Daufødt, Frost Children, Glass Beams, Horsegirl, Iris Jean, Jacob Alon, Kae Tempest, L.A. Sagne, Lael Neale, Long Fling, Lucy Dacus, Maria Iskariot, Merce Lemon, Remy van Kesteren, Rocket, Snapped Ankles, Soulwax, SPELLLING, The Streets, The Vices, They Are Gutting A Body Of Water, Ugly, YĪN YĪN, Youth Lagoon
Antal, Baby Berserk, Christian Lee Hutson, Cliffords, Daniela Pes, Danilo Plessow (MCDE), Daufødt, Frost Children, Glass Beams, Horsegirl, Iris Jean, Jacob Alon, Kae Tempest, L.A. Sagne, Lael Neale, Long Fling, Lucy Dacus, Maria Iskariot, Merce Lemon, Remy van Kesteren, Rocket, Snapped Ankles, Soulwax, SPELLLING, The Streets, The Vices, They Are Gutting A Body Of Water, Ugly, YĪN YĪN, Youth Lagoon
2
geplaatst: 4 maart 2025, 16:18 uur
Horsegirl! Rocket! (m'n huidige nummer 1 in m'n weeklijst) dat zijn het type namen dat ik de voorgaande 2 jaar toch wel gemist heb.
Lael Neale ook wel de moeite waard, LA Sagna misschien ook wel even kijken hoe lang dat interessant blijft.
samen met oa Waxahatchee, Nilufer Yanya en Dummy wordt het toch al een leuk programma
Lael Neale ook wel de moeite waard, LA Sagna misschien ook wel even kijken hoe lang dat interessant blijft.
samen met oa Waxahatchee, Nilufer Yanya en Dummy wordt het toch al een leuk programma
1
geplaatst: 14 juni 2025, 09:23 uur
Nilufur Yanya: 8
Glass Beams: 7,5
L'imperatrice: 7,8
Barry Cant Swim: 8,5
Eefje de Visser: 7,5
Nia Archives: 8
Bloedhete, maar fijne eerste dag. We konden zo doorlopen bij de incheck en hebben een prima tentspot. Sfeer zat er goed in, blijft een leuk festival. Zijn er nog andere users aanwezig deze editie?
Glass Beams: 7,5
L'imperatrice: 7,8
Barry Cant Swim: 8,5
Eefje de Visser: 7,5
Nia Archives: 8
Bloedhete, maar fijne eerste dag. We konden zo doorlopen bij de incheck en hebben een prima tentspot. Sfeer zat er goed in, blijft een leuk festival. Zijn er nog andere users aanwezig deze editie?
0
geplaatst: 14 juni 2025, 10:49 uur
Long Fling bleek dus Pip Blom (de hele band) samen met vriendje van Pip en zanger van Personal Trainser te zijn, klinkt beter dan Pip Blom de laatste jaren. Lekker vuig,
Nilüfer Yanya erg goed, Horsegirl ook waardoor ik maar een klein stukje L'imperatrice heb gezien, de overlap die ik dit weekend het meest jammer vind geloof ik.
The Vices wel ok, Sailor Honeymoon bij vlagen erg leuk, soms wat minder.
De veranderde Casbah is wel een stuk beter dan die geweest is maar nog steeds niet m'n favoriete podium ondanks dat de beste bands daar zo'n beetje staan.
Nilüfer Yanya erg goed, Horsegirl ook waardoor ik maar een klein stukje L'imperatrice heb gezien, de overlap die ik dit weekend het meest jammer vind geloof ik.
The Vices wel ok, Sailor Honeymoon bij vlagen erg leuk, soms wat minder.
De veranderde Casbah is wel een stuk beter dan die geweest is maar nog steeds niet m'n favoriete podium ondanks dat de beste bands daar zo'n beetje staan.
0
geplaatst: 14 juni 2025, 13:35 uur
Door treinstakingen was mijn eerste festivaldag aanzienlijk korter dan normaal, maar ik heb me goed vermaakt met Nilufur Yanya en Cassandra Jenkins. Van een afstandje klonken Glass Beams en L'imperatrice ook best goed. Helaas Eefje en Horsegirl moeten laten schieten, toen moest ik mijn bus halen.
Vandaag ga ik normaal gesproken een stuk meer zien.
Vandaag ga ik normaal gesproken een stuk meer zien.
1
geplaatst: 15 juni 2025, 08:33 uur
Niet heel relevant, heb gisteren echt onwijs genoten van bijna de hele avond programmering, maar ik vind het erg flauw en jammer dat ik niet met mijn Marokkaans voetbalelftal shirt het terrein op mag. Draag deze al voor de 5e keer en heb hiervoor nooit gezeik ermee gehad, vooral juist hele positieve reacties. Maar uiteindelijk zijn voetbalshirts verboden en mogen vlaggen wel. Vervolgens heb ik mijn shirt bij het kluisje achter gelaten en mocht ik zonder shirt verder lopen. Eenmaal op het terrein ben ik naar die kledingwinkel gegaan (prijs per kg) en kwam gelijk allerlei voetbalshirts tegen.
0
geplaatst: 15 juni 2025, 08:56 uur
Gister een rustig dagje gehad, vooral Lucy Dacus veel beter dan verwacht en Lael Neale erg goed.
The Pill wel goed maar ben langzaamaan een beetje klaar met die praatzang, Paceshifters degelijk en vertrouwd en op hoofdpodium nog wat van Songhoy Blues meegekregen, die maakten wel een feestje en herdachten Amadou die samen met Mariam zou spelen maar een paar weken geleden overleed.
The Pill wel goed maar ben langzaamaan een beetje klaar met die praatzang, Paceshifters degelijk en vertrouwd en op hoofdpodium nog wat van Songhoy Blues meegekregen, die maakten wel een feestje en herdachten Amadou die samen met Mariam zou spelen maar een paar weken geleden overleed.
2
geplaatst: 15 juni 2025, 10:48 uur
SergioMalick schreef:
maar ik vind het erg flauw en jammer dat ik niet met mijn Marokkaans voetbalelftal shirt het terrein op mag. …Eenmaal op het terrein ben ik naar die kledingwinkel gegaan (prijs per kg) en kwam gelijk allerlei voetbalshirts tegen.
Dat is idd flauw, heb nota bene 2 mensen in een Marokkaans voetbalshirt gespot gister en nog een handjevol andere teamshirts. maar ik vind het erg flauw en jammer dat ik niet met mijn Marokkaans voetbalelftal shirt het terrein op mag. …Eenmaal op het terrein ben ik naar die kledingwinkel gegaan (prijs per kg) en kwam gelijk allerlei voetbalshirts tegen.
Was een mooi muzikaal dagje gisteren waarbij vooral Jacob Alon en Kneecap bij mij goed in de smaak vielen. Het was ook een stuk drukker dan vrijdag, benieuwd hoe het vandaag gaat zijn.
3
geplaatst: 15 juni 2025, 12:47 uur
Jacob Alon: 8
Seun Kuti: 7.5
Amenra: 8
Kneecap: 7.5
Soulwax: 6
Caribou: 7.8
Danilo Plessow: 8
Weer een topdag, tot het einde lopen dansen. Prachtig weer ook vandaag, we gaan er weer voor. Eerst Spellling en Waxahatchee.
Seun Kuti: 7.5
Amenra: 8
Kneecap: 7.5
Soulwax: 6
Caribou: 7.8
Danilo Plessow: 8
Weer een topdag, tot het einde lopen dansen. Prachtig weer ook vandaag, we gaan er weer voor. Eerst Spellling en Waxahatchee.
0
geplaatst: 15 juni 2025, 20:22 uur
SergioMalick schreef:
Niet heel relevant, heb gisteren echt onwijs genoten van bijna de hele avond programmering, maar ik vind het erg flauw en jammer dat ik niet met mijn Marokkaans voetbalelftal shirt het terrein op mag. Draag deze al voor de 5e keer en heb hiervoor nooit gezeik ermee gehad, vooral juist hele positieve reacties. Maar uiteindelijk zijn voetbalshirts verboden en mogen vlaggen wel. Vervolgens heb ik mijn shirt bij het kluisje achter gelaten en mocht ik zonder shirt verder lopen. Eenmaal op het terrein ben ik naar die kledingwinkel gegaan (prijs per kg) en kwam gelijk allerlei voetbalshirts tegen.
Enorm flauw inderdaad. BKS heeft echt ridicule regels aangaande kledingstukken en vlaggen (zijn officieel ook allemaal verboden)
Kwam een Australiër tegen in een Wyndham FC shirt, die hebben ze niet tegengehouden. En een vriend van me draagt vandaag een shirt van het Japanse nationale elftal (wk 2022), ook helemaal prima
Twee man van de beveiliging waren eerder op de dag m’n vlaggen aan het inspecteren (uiteindelijk heb ik formele toestemming gekregen
). Begon er eentje over het Ajax VS. Feyenoord verhaal, dat het wel een risico zou zijn als ze mensen in die shirts toe zouden laten op BKS 

SergioMalick schreef:
. Maar uiteindelijk zijn voetbalshirts verboden en mogen vlaggen wel. Vervolgens heb ik mijn shirt bij het kluisje achter gelaten en mocht ik zonder shirt verder lopen.
. Maar uiteindelijk zijn voetbalshirts verboden en mogen vlaggen wel. Vervolgens heb ik mijn shirt bij het kluisje achter gelaten en mocht ik zonder shirt verder lopen.
Vlaggen zijn volgens de huisregels dus ook officieel verboden, maar vandaag en gisteren kun je genoeg 🇵🇸 vlaggen spotten. Sowieso de grootste bullshit van de wereld om vlaggen niet toe te staan op een muziekfestival
0
geplaatst: 15 juni 2025, 22:26 uur
Ik vraag me wel een beetje af of het ook gezellig zou blijven als er een aantal Israëlische vlaggen zouden wapperen.
1
geplaatst: 16 juni 2025, 09:22 uur
Afgesloten met een muzikaal wat minder interessante dag, maar wat was het gezellig.
Spellling: 5,5
Waxahatchee: 7
Big Special: 7,8
Djo: 6,5
Deftones: 7,5
Brass Rave Unit: 7
Yin Yin: 7,5
Magdalena Bay stuk gezien, maar is niet helemaal mijn ding, vroegtijdig vertrokken.
Spellling: 5,5
Waxahatchee: 7
Big Special: 7,8
Djo: 6,5
Deftones: 7,5
Brass Rave Unit: 7
Yin Yin: 7,5
Magdalena Bay stuk gezien, maar is niet helemaal mijn ding, vroegtijdig vertrokken.
1
geplaatst: 16 juni 2025, 09:44 uur
Ondanks afzeggen van Rocket was zondag zoals verwacht de beste dag, met Waxahatchee en Dummy.
The Thing buiten de Casbah gehoord, was ook goed, Wine Lips vooral van dik hout zaagt men rock en voor mij afsluiter They Are Gutting a Body of Water beetje wisselvallig, lekkere noise nummers afgewisseld met pauzemuziekjes uit een doosje die te vaak en te lang waren, maar gemiddeld toch prima afsluiter.
Na 2 jaar niet geweest te zijn (2023 vanwege line up, 2024 vanwege medische problemen) nu toch weer een prima weekend gehad, wel anders dan eerder, vroeg naar huis, cherry picking in de line up. Maar ik vind het wel prima zo, blijft toch een heerlijk festival qua locatie en sfeer.
The Thing buiten de Casbah gehoord, was ook goed, Wine Lips vooral van dik hout zaagt men rock en voor mij afsluiter They Are Gutting a Body of Water beetje wisselvallig, lekkere noise nummers afgewisseld met pauzemuziekjes uit een doosje die te vaak en te lang waren, maar gemiddeld toch prima afsluiter.
Na 2 jaar niet geweest te zijn (2023 vanwege line up, 2024 vanwege medische problemen) nu toch weer een prima weekend gehad, wel anders dan eerder, vroeg naar huis, cherry picking in de line up. Maar ik vind het wel prima zo, blijft toch een heerlijk festival qua locatie en sfeer.
1
geplaatst: 16 juni 2025, 10:50 uur
Gretz schreef:
Enorm flauw inderdaad. BKS heeft echt ridicule regels aangaande kledingstukken en vlaggen (zijn officieel ook allemaal verboden)
Kwam een Australiër tegen in een Wyndham FC shirt, die hebben ze niet tegengehouden. En een vriend van me draagt vandaag een shirt van het Japanse nationale elftal (wk 2022), ook helemaal prima
Twee man van de beveiliging waren eerder op de dag m’n vlaggen aan het inspecteren (uiteindelijk heb ik formele toestemming gekregen
). Begon er eentje over het Ajax VS. Feyenoord verhaal, dat het wel een risico zou zijn als ze mensen in die shirts toe zouden laten op BKS 

Vlaggen zijn volgens de huisregels dus ook officieel verboden, maar vandaag en gisteren kun je genoeg 🇵🇸 vlaggen spotten. Sowieso de grootste bullshit van de wereld om vlaggen niet toe te staan op een muziekfestival
(quote)

(quote)
Ja ik heb best lang met de beveiliger gesproken die de keuze heeft gemaakt. Ergens had ik wel begrip voor hun, want ze waren al het hele weekend discussies aan het voeren over voetbalshirts. Alleen in de controle dus totaal niet consequent. Palestina vlaggen waren volgens haar toegestaan, juist door de aanwezigheid van Kneecap. (Geniale show overigens). De trigger van mijn Marokko shirt was volgens mij een soort ster op het midden die misschien lijkt op de ster van Israël.
1
geplaatst: 16 juni 2025, 10:54 uur
SergioMalick schreef:
De trigger van mijn Marokko shirt was volgens mij een soort ster op het midden die misschien lijkt op de ster van Israël.
De trigger van mijn Marokko shirt was volgens mij een soort ster op het midden die misschien lijkt op de ster van Israël.

Ik mag toch niet hopen dat dit echt de reden is. Dat ze die sterren met elkaar zouden verwarren al niet, maar dat een Davidster (een algemeen Joods symbool) verboden zou zijn omdat die toevallig ook op de Israëlische vlag staat zou ook niet best zijn
1
geplaatst: 16 juni 2025, 10:58 uur
SanderT schreef:

Ik mag toch niet hopen dat dit echt de reden is. Dat ze die sterren met elkaar zouden verwarren al niet, maar dat een Davidster (een algemeen Joods symbool) verboden zou zijn omdat die toevallig ook op de Israëlische vlag staat zou ook niet best zijn
(quote)

Ja ik hoop het ook niet. Volgens haar ging het om ieder voetbalshirt, maar dan doen ze hun werk wel heel matig. Ik heb het de 2e dag dus weer geprobeerd en toen herkenden ze me van de dag ervoor. Hierna dus heel lang gediscussieerd met de beveiligster en een heel vriendelijk gesprek gevoerd overigens. Ze zou mijn shirt voor me bewaren bij de ingang. Op Best Kept blijven we natuurlijk altijd beleefd.
Volgend jaar maar weer proberen. De traditie wordt zo steeds mooier
2
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 16 juni 2025, 11:46 uur
ranja schreef:
Ondanks afzeggen van Rocket was zondag zoals verwacht de beste dag, met Waxahatchee en Dummy.
Dummy voor mij de verrassing van het weekend. Magdalena Bay geniaal goed.
3
geplaatst: 16 juni 2025, 12:21 uur
1. Amenra
2. Jacob Alon
3. Barry Can't Swim
4. Nia Archives
5. Big Special
6. Kneecap
7. Nilufur Yanya
8. Caribou
9. L'imperatrice
10. Seun Kuti
Terugkijkend op een mooi festival is dit mijn top 10. Danilo Plessow ook geweldig, maar daar was ik stevig van het padje, dus vertrouw mijn oordeel daar niet helemaal
Ben er volgend jaar zeker weer bij. Overal ruimte om te dansen, lekker eten en mooie mensen. Op naar Lowlands!
2. Jacob Alon
3. Barry Can't Swim
4. Nia Archives
5. Big Special
6. Kneecap
7. Nilufur Yanya
8. Caribou
9. L'imperatrice
10. Seun Kuti
Terugkijkend op een mooi festival is dit mijn top 10. Danilo Plessow ook geweldig, maar daar was ik stevig van het padje, dus vertrouw mijn oordeel daar niet helemaal
Ben er volgend jaar zeker weer bij. Overal ruimte om te dansen, lekker eten en mooie mensen. Op naar Lowlands!
6
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 16 juni 2025, 16:29 uur
https://image.demorgen.be/258864209/width/1280/het-publiek-bij-het-optreden-van-eefje-de-visser
Samen met Gretz bij Eefje de Visser
Wel duf. Kijk net op mijn foon.
Samen met Gretz bij Eefje de Visser
Wel duf. Kijk net op mijn foon.
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 17 juni 2025, 11:00 uur
Gretz schreef:
Sowieso de grootste bullshit van de wereld om vlaggen niet toe te staan op een muziekfestival
Ik zou het wel heel irritant vinden als er iemand recht voor mij staat met een vlag te wapperen zodat ik niets meer zie. Als ik dat altijd zie bij Glastonbury; dat lijkt me echt de horror.Sowieso de grootste bullshit van de wereld om vlaggen niet toe te staan op een muziekfestival
0
geplaatst: 17 juni 2025, 16:03 uur
Gisteren Morrissey, het blijft toch een aparte ervaring. Heb een bloem mee naar huis en ben fan genoeg om die nu te drogen en in te lijsten 

1
geplaatst: 17 juni 2025, 16:32 uur
Maartenn schreef:
(quote)
Ik zou het wel heel irritant vinden als er iemand recht voor mij staat met een vlag te wapperen zodat ik niets meer zie. Als ik dat altijd zie bij Glastonbury; dat lijkt me echt de horror. Op de beelden van Glastonbury zie ik vooral lange vlaggenstokken, waardoor er geen sprake is van zichtbeperking. Het is idd een ander verhaal als iemand een vlag net boven het hoofd uitsteekt.
1
geplaatst: 17 juni 2025, 18:02 uur
Mensen die vlaggen meenemen naar festivals begrijp ik sowieso niet. Voegt voor niemand iets toe, hooguit irritatie.
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 17 juni 2025, 19:34 uur
Edgar18 schreef:
Mensen die vlaggen meenemen naar festivals begrijp ik sowieso niet. Voegt voor niemand iets toe, hooguit irritatie.
Amen. Gewoon niet doen. Ongeacht wat erop staat. Mensen die vlaggen meenemen naar festivals begrijp ik sowieso niet. Voegt voor niemand iets toe, hooguit irritatie.
Voort moet ik zeggen dat ik weer een geweldig weekend heb gehad. Met Kneecap als hoogtepunt. Heb nog last van m'n gewrichten.
(En Fcukers, Kiwanuka, Elephant, Katie, Youth Lagoon etc. Etc.)
1
geplaatst: 15 september 2025, 14:45 uur
Maurits Westerink weg bij BKS om onduidelijke redenen. En de commentaren op Insta liegen er niet om. "Loop in een grote boog om deze man heen."
Instagram
Los van de (mogelijk vreselijke) omstandigheden is het qua visie en festivalinvulling ook geen succes geweest onder Westerink imo. Teveel gericht op de breedte en de topnamen een beetje uit het oog verloren. Dus niet rouwig om dat er een nieuw iemand komt.
Los van de (mogelijk vreselijke) omstandigheden is het qua visie en festivalinvulling ook geen succes geweest onder Westerink imo. Teveel gericht op de breedte en de topnamen een beetje uit het oog verloren. Dus niet rouwig om dat er een nieuw iemand komt.
2
geplaatst: 28 oktober 2025, 10:13 uur
Eerste drop! Lang niet slecht
https://ibb.co/fzFKP9QV
Wolf Ellie
Ethel
Sooph
Sef
Mac
Tramhaus
Gorillaz *O*
Skullcrusher
https://ibb.co/fzFKP9QV
Wolf Ellie

Ethel
Sooph

Sef
Mac

Tramhaus
Gorillaz *O*
Skullcrusher
1
geplaatst: 28 oktober 2025, 11:21 uur
WHAT THEFACK. Zieke line up wel.
Blood incantation, Ethel, Wolf alice, Gorillaz en Jack white. De tering.
Blood incantation, Ethel, Wolf alice, Gorillaz en Jack white. De tering.
2
geplaatst: 28 oktober 2025, 11:35 uur
Jaa nieuwe leiding, meteen betere line-up. Vertrek Maurits was t beste dat BKS kon overkomen
* denotes required fields.