MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival

zoeken in:
Gretz schreef:
Tickets gaan dit jaar niet op naam gelukkig, net de bevestiging daarvoor gekregen via Facebook. De organisatie heeft dus geleerd van 2017, mooi.

Dit jaar geen Radiohead he

Titmeister schreef:
(quote)

Dit jaar geen Radiohead he

Hehe, dat zal idd hoogstwaarschijnlijk een harde voorwaarde zijn geweest voor hun komst.

Toen ik afgelopen editie backstage werd uitgenodigd (nadat ik via social media 'enige' kritiek had geleverd over de gang van zaken rondom de ticketverkoop en het nieuwe betalingssysteem) heb ik nog geprobeerd om na te vragen hoe dat nou precies zat. Helaas mocht de man van Friendly Fire mij daar niets over vertellen.

Titmeister schreef:
Ik verwacht eigenlijk ook nog wel Björk, Grizzly Bear en een rijtje van de Eurosonic-namen.

Björk lijkt gevangen te zijn door Mojo en dus waarschijnlijk naar Lowlands te gaan. Als ze op BKS had gestaan was dat (neem ik aan) nu al wel rond geweest en hadden ze niet gewacht met bekendmaken. Grizzly Bear zou wel goed kunnen ja, zou een mooie subheadliner zijn.

Prachtige lijst met namen in deze eerste worp!

Gretz schreef:
(quote)

Hehe, dat zal idd hoogstwaarschijnlijk een harde voorwaarde zijn geweest voor hun komst.

Toen ik afgelopen editie backstage werd uitgenodigd (nadat ik via social media 'enige' kritiek had geleverd over de gang van zaken rondom de ticketverkoop en het nieuwe betalingssysteem) heb ik nog geprobeerd om na te vragen hoe dat nou precies zat. Helaas mocht de man van Friendly Fire mij daar niets over vertellen.

Nou ja, dat was voor hun shows in HMH vorig jaar ook een harde voorwaarde, vorig jaar bij BKS moest het opeens ook en nu weer niet. Lijkt me wel duidelijk dan...

Hoe weet je dat Björk door Mojo is gekaapt? En dan voor DTRH of Lowlands? Ik heb overigens een dergelijk verhaal gehoord over The War on Drugs, die verwacht ik naast The Killers en Gorillaz als headliner op LL. The xx dan als derde headliner voor BKS?

Titmeister schreef:

Hoe weet je dat Björk door Mojo is gekaapt? En dan voor DTRH of Lowlands? Ik heb overigens een dergelijk verhaal gehoord over The War on Drugs, die verwacht ik naast The Killers en Gorillaz als headliner op LL. The xx dan als derde headliner voor BKS?

Zeker weten doe ik het niet, maar dit verhaal wat ik op een ander forum las klinkt wel redelijk plausibel. We kunnen er vanuit gaan dat Björk volgend jaar sowieso 1x in Nederland speelt. Een festivalshow lijkt me dan toch het meest waarschijnlijke.

Gerucht gaat dat Gorillaz de derde headliner worden op DTRH. Dan past Björk alleen nog op LL eigenlijk.

The xx als headliner zou ik echt voor tekenen. Mogelijk dat ze ook nog genoeg geld hebben om Kendrick Lamar te halen (die ook op het roster van Friendly Fire stat).

Gretz schreef:
Mogelijk dat ze ook nog genoeg geld hebben om Kendrick Lamar te halen (die ook op het roster van Friendly Fire stat).
Diezelfde Kendrick voor wie de kaarten voor zijn concert dubbel zo duur zijn als die voor Arcade Fire? Het zou heerlijk zijn Kendrick op Best Kept maar ik denk niet dat het reëel is.

Dat denk ik ook niet, A$AP Rocky of Frank Ocean wellicht, maar Kendrick is te duur geworden voor BKS, vrees ik.

Tyler, Vince . Oeh nu heb ik al interesse (op Facebook ook btw)

Edgar18 schreef:
(quote)
Diezelfde Kendrick voor wie de kaarten voor zijn concert dubbel zo duur zijn als die voor Arcade Fire? Het zou heerlijk zijn Kendrick op Best Kept maar ik denk niet dat het reëel is.
Volgens mij niet duurder dan van Radiohead, toch?

chevy93 schreef:
(quote)

Dat denk ik ook niet, maar de kosten van Radiohead en Arcade Fire zag je vorig jaar wel doorwerken in het niveau van de rest van de line-up. Daar staan voor 2018 nu al duurdere namen in, dan in 2017. Lijkt me dat er dan niet ook nog eens een hele dure headliner bij komt, maar ik laat me graag verrassen.

Edgar18 schreef:
Ik draag de artiest Rodriguez een enorm warm hart toe. Ik was een van die zonderlingen die al bekend was met zijn muziek voor de documentaire. Ik heb enorm genoten van de docu, vind zijn levensverhaal fascinerend en ben blij hem - ondanks de kwaliteit - live gezien te kunnen hebben. En toch vind ik het een onbegrijpelijke boeking. Wat gaat die nou toevoegen op een festival als Best Kept? En waar gaan ze hem programmeren? Het is niet te hopen op het hoofdpodium. Eigenlijk zou ik alleen al voor het 'erbij zijn' een kaartje moeten kopen.

Wat tof dat je Rodriguez al kende voor de documentaire! Die docu heeft hem in elk geval geen windeieren gelegd. Ik heb wel een beetje hetzelfde gevoel, hem nu programmeren op BKS lijkt een beetje mosterd na de maaltijd en je weet niet of het wel wat toevoegt. Ik mag ook hopen dat ze hem in Two programmeren, daar past hij beter thuis. Maar goed, aangezien ik hem ook nog steeds een warm hart toedraag, blijf ik toch wel nieuwsgierig naar wat hij brengt. Laat maar komen! =)

In tegenstelling tot vorig jaar ook weer kaartje te koop zonder camping.

chevy93 schreef:
Toch wel, 30 euro per kaartje om precies te zijn (laatste concert Radiohead versus Kendrick).

Een kaartje voor Kendrick in de Ziggo Dome kost toch "slechts" zo'n € 40 tot € 65 en ruim € 80 voor een Golden Circle staanplaats, wat dat ook moge wezen? Als ik het goed heb, mocht Radiohead in de HMH ook ongeveer € 65 kosten, dus dat ligt in dezelfde lijn.

Choconas schreef:
Een kaartje voor Kendrick in de Ziggo Dome kost toch "slechts" zo'n € 40 tot € 65 en ruim € 80 voor een Golden Circle staanplaats, wat dat ook moge wezen? Als ik het goed heb, mocht Radiohead in de HMH ook ongeveer € 65 kosten, dus dat ligt in dezelfde lijn.
Mijn Kendrick kaartje (Golden Circle inderdaad, in Antwerpen) was vijfennegentig euro, die van Radiohead 65 euro. In de Ziggo zijn de duurste Kendrick kaartje ruim 80 euro (incl. servicekosten), nog steeds meer dan 10 euro duurder dan Radiohead (incl. servicekosten).

Iemand die interesse heeft in een groepsticket voor BKS, t.w.v. €152,50? Ik wil er morgen 6 bestellen maar ik heb vooralsnog slechts 5 gegadigden.

Maartenn (crew)
Kaarten zijn binnen

Hier ook weekendticket binnen! Ging lekker vlot.

Mijne ook binnen. Op de parkeerkaart staat echter Indian Summer Festival.

Bij mij staat er ook Indian Summer Festival op de parkeerkaart. Data en locatie kloppen wel.

DjFrankie (moderator)
Weekend tickets geen probleem, accomodatie 1 1/2 uur geduurd.
Wel een luxe lodge op het safari resort, ook nog dichtbij BKS.
O ja ook nog een sauna erin

Ik zit in een Kids Jungalow. Nu maar hopen dat de bedden groot genoeg zijn..

DjFrankie (moderator)
Boris1 schreef:
Ik zit in een Kids Jungalow. Nu maar hopen dat de bedden groot genoeg zijn..

die waren uitverkocht bij ons

Er zijn nu nog steeds accommodaties beschikbaar en dat was andere jaren echt niet het geval. Dag- en weekendkaarten zijn er ook nog gewoon terwijl die vorig jaar rap de deur uit vlogen. Het programma is (voorlopig) toch een stuk minder sterk dan voorgaande edities. En vreemd dat de ticketprijs op €175,- blijft staan terwijl vorig jaar werd gezegd dat de verhoging eenmalig was i.v.m. Radiohead en Arcade Fire. Dus of ze houden het gewoon zo om fijn geld te verdienen of er komen nog een aantal flink grote namen voorbij (maar dat verwacht ik niet als je LCD laat headlinen).

Gretz schreef:
Iemand die interesse heeft in een groepsticket voor BKS, t.w.v. €152,50? Ik wil er morgen 6 bestellen maar ik heb vooralsnog slechts 5 gegadigden.

Tickets zijn vergeven intussen. Dat ging lekker vlot.

Groepsticket zijn nu wel uitverkocht.

Edgar18 schreef:
Er zijn nu nog steeds accommodaties beschikbaar en dat was andere jaren echt niet het geval. Dag- en weekendkaarten zijn er ook nog gewoon terwijl die vorig jaar rap de deur uit vlogen. Het programma is (voorlopig) toch een stuk minder sterk dan voorgaande edities. En vreemd dat de ticketprijs op €175,- blijft staan terwijl vorig jaar werd gezegd dat de verhoging eenmalig was i.v.m. Radiohead en Arcade Fire. Dus of ze houden het gewoon zo om fijn geld te verdienen of er komen nog een aantal flink grote namen voorbij (maar dat verwacht ik niet als je LCD laat headlinen).

Als ik de interviews met de belangrijke namen achter de schermen lees lijkt BKS altijd het plan te hebben gehad om na 4-5 jaar fors omhoog te gaan in ticketprijzen, om er uiteindelijk ook nog iets aan over te houden. Eerst een goed product neerzetten, later cashen.

De eerste jaren mocht Friendly Fire dus nog verlies maken, op voorwaarde dat er iets moois werd neergezet en er een vast publiek kon groeien wat bereid was om elk jaar terug te keren. Toen men vorig jaar Radiohead én Arcade Fire kon krijgen was dat het signaal om nu echt richting de prijzen te gaan die Lowlands / Pukkelpop ook vragen voor 3 dagen + camping.

Men zal er vermoedelijk vanuit gaan dat het aantal bezoekers dat (permanent) afhaakt vanwege de hogere prijzen verwaarloosbaar is met de meerwinst die de huidige ticketprijs nu oplevert. Wat voor headliners ze ook nog gaan neerzetten. Commercieel gezien gewoon een slimme zet.

Het zou me niks verbazen als ze voor de vrijdag weer een relatief goedkope headliner neer gaan zetten, eentje die zich nog op het hoofdpodium moet bewijzen (zoals RTJ vorig jaar).

Zie: Directeur Robert Swarts: "Best Kept Secret is een vijfjarenplan" - artikelen - 3voor12 - 3voor12.vpro.nl

Gretz schreef:
Men zal er vermoedelijk vanuit gaan dat het aantal bezoekers dat (permanent) afhaakt vanwege de hogere prijzen verwaarloosbaar is met de meerwinst die de huidige ticketprijs nu oplevert. Wat voor headliners ze ook nog gaan neerzetten. Commercieel gezien gewoon een slimme zet.
Allemaal waar wat je zegt. En vanuit bedrijfstechnisch oogpunt is een prijsverhoging best te verantwoorden. Maar, vorig jaar kwam via de officiële kanalen naar buiten dat de verhoging eenmalig zou zijn i.v.m. Radiohead en Arcade Fire. Oerstom dat ze dat toen aangegeven hebben want dat blijkt nu gewoon een leugen. Als ze er vorig jaar niets over gezegd hadden (of alleen zeggen we gaan omhoog i.v.m..... zonder over het jaar erna te rappen) dan had er geen haan naar gekraait.

Ik vind overigens dat ze de huidige ticketprijs (voorlopig) niet kunnen verantwoorden. Het gaat richting niveau Lowlands terwijl die 30-40% meer namen hebben staan en over het algemeen ook nog eens grotere (lees: duurdere) namen. Deze prijs zit nog maar een tientje of vier bij Pinkpop vandaan. Down The Rabbit Hole heeft minder namen (podia) dan BKS maar is ook een paar tientjes goedkoper met - voorlopig - een duurdere line-up.

Edgar18 schreef:
Maar, vorig jaar kwam via de officiële kanalen naar buiten dat de verhoging eenmalig zou zijn i.v.m. Radiohead en Arcade Fire. Oerstom dat ze dat toen aangegeven hebben want dat blijkt nu gewoon een leugen. Als ze er vorig jaar niets over gezegd hadden (of alleen zeggen we gaan omhoog i.v.m..... zonder over het jaar erna te rappen) dan had er geen haan naar gekraait. .

Ja, ik herinner me daar ook iets over hebben te gelezen. Weet je nog waar ze dat precies zeiden (Facebook / Twitter / Mail)? Is wel interessant om ze met hun eigen beloftes te confronteren

Ik vind overigens dat ze de huidige ticketprijs (voorlopig) niet kunnen verantwoorden. Het gaat richting niveau Lowlands terwijl die 30-40% meer namen hebben staan en over het algemeen ook nog eens grotere (lees: duurdere) namen. Deze prijs zit nog maar een tientje of vier bij Pinkpop vandaan. Down The Rabbit Hole heeft minder namen (podia) dan BKS maar is ook een paar tientjes goedkoper met - voorlopig - een duurdere line-up.

Ik ben het eens dat de huidige ticketprijs gewoon net wat te fors is voor dit concept. Daarbij mag niet vergeten worden dat de prijzen van consumpties ook relatief hoog liggen, en BKS daar voldoende aan overhoudt. Als ik geen groepsticket had kunnen bemachtigen had ik ook wat langer gewacht, echt geen zin om €175 te betalen voor een passe-partout terwijl ik er in 2016 nog voor €100 heen kon (early bird).

Kun je nagaan, €75,- verschil in twee jaar tijd! Zelf interesseert het geld me niet zo veel, ik kan het missen en kijk over het algemeen niet op een tientje meer of minder maar ik vind dat Best Kept zich hiermee niet lekker in de markt zet. Ik ga het festival er niet per se sympathieker op vinden in ieder geval. Met een ticketprijs als deze jaag je jonge (beginnende) muziekliefhebbers toch een beetje weg. €175,- voor een ticket, €15,- of €25,- voor het parkeren (ook duurder geworden volgens mij) en flink prijzige consumpties maken dat het voor mensen met een wat kleiner budget bijna niet meer te betalen is. Ik vind dat wel jammer, ik heb liever een festival vol echte muziekliefhebbers dan een relatief hoog percentage "ik-was-erbij-kijk-eens-hoe-hip-ik-ben" publiek. Dat laatste vond ik vorig jaar al een stuk meer dan de jaren daarvoor.

Ik zal eens kijken of ik dat bericht van vorig jaar nog ergens op kan sporen. Was volgens mij in Facebook comments en een (radio?) interview voorafgaand aan het festival.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:18 uur

geplaatst: vandaag om 15:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.