Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival
zoeken in:
0
geplaatst: 1 november 2017, 18:15 uur
Rvdz schreef:
Als The War On Drugs headlinen ga ik uit protest naar DTRH denk ik
Zelden zo'n saaie show als op BKS drie jaar geleden gezien.
Als The War On Drugs headlinen ga ik uit protest naar DTRH denk ik
Zelden zo'n saaie show als op BKS drie jaar geleden gezien. Eens, daar vond ik toen ook niet veel aan. Ze krijgen vanavond een herkansing, benieuwd hoe ze het er vanaf brengen.
0
geplaatst: 1 november 2017, 18:53 uur
Omdat iedereen van die vijf headliners uitgaat zou een verrassing juist wel leuk zijn. Ik denk trouwens dat je de Arctic Monkeys eraan toe kunt voegen, die gaan sowieso wel een Nederlandse show doen.
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 1 november 2017, 20:18 uur
Deenet schreef:
https://festivalposterleaks.shutterfly.com/pictures/9#9
kijk ns wat ik vind.
iemand heeft zijn best gedaan om een poster 2018 voor BKS in elkaar te flansen. Of het allemaal klopt trek ik zwaar in twijfel, maar het wel een soort van optie.
https://festivalposterleaks.shutterfly.com/pictures/9#9
kijk ns wat ik vind.
iemand heeft zijn best gedaan om een poster 2018 voor BKS in elkaar te flansen. Of het allemaal klopt trek ik zwaar in twijfel, maar het wel een soort van optie.
Het zal niet allemaal kloppen denk ik ook, maar al klopt 80%, dan ben ik al gelukkig

0
geplaatst: 5 november 2017, 10:59 uur
Nou ja die poster lijkt me toch vooral een goedgeïnformeerde wenslijst van een indiefan. Er zullen ongetwijfeld best wat artiesten daarvan daadwerkelijk komen, maar ik mis aansprekende hiphop, electronic, avant-garde en stevige rocknamen. De programmering van BKS de afgelopen jaren een beetje in ogenschouw nemend, zullen ze toch zeker wel enkele daarvan programmeren...
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 11 november 2017, 13:28 uur
Ook weinig nederlandse acts te vinden, verwacht toch bands als Jagd, Korfbal, Eut op stage 5.
0
geplaatst: 18 november 2017, 13:22 uur
Hoop op een drieluik headliners genre The National - Nick Cave - The War On Drugs. Al mag AM natuurlijk altijd.
Verder hoop ik vooral The Slow Show eens te zien (liefst in een tent uiteraard). Iemand enig idee of die gaan touren in 2018?
Verder hoop ik vooral The Slow Show eens te zien (liefst in een tent uiteraard). Iemand enig idee of die gaan touren in 2018?
0
geplaatst: 23 november 2017, 23:27 uur
Gorillaz wellicht? Staan een paar weken later op Rock Werchter dus BKS, DtRH óf Pinkpop is aannemelijk.
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 27 november 2017, 11:22 uur
http://www.forbiddenfruit.ie/ is een week eerder.
Grizzly Bear en Warpaint zou naast TWOD niet gek zijn.
Grizzly Bear en Warpaint zou naast TWOD niet gek zijn.
1
geplaatst: 2 december 2017, 23:50 uur
Ik denk dat LCD Soundsystem (dag 1, spelen op de tweede BKS dag in Luxemburg), The War On Drugs (dag 2, spelen een week eerder in UK/Ierland) en Gorillaz (dag 3, spelen een dag eerder in Dublin en een week later in Barcelona) toch wel de beste headliner opties zouden zijn. En ik denk dat BKS de eindejaarslijstjes afwacht om de buzz nog net wat groter te maken. Want met name LCD en TWOD staan gegarandeerd hoog, al dan niet bovenaan de meeste jaarlijstjes in Nederland. En dan is zo'n aankondiging rond diezelfde periode natuurlijk uitstekend gepland.
The National is een goede outsider, maar die zullen wel á la Wilco en Soulwax gewoon een uitstekende spot op/in Stage Two toegespeeld krijgen. Die spelen een week vóór BKS samen met o.a. The War On Drugs, Future Islands, Warpaint en The Districts in Londen.
The National is een goede outsider, maar die zullen wel á la Wilco en Soulwax gewoon een uitstekende spot op/in Stage Two toegespeeld krijgen. Die spelen een week vóór BKS samen met o.a. The War On Drugs, Future Islands, Warpaint en The Districts in Londen.
0
geplaatst: 3 december 2017, 00:08 uur
RadioMad schreef:
The National in die tent is onmogelijk, daar zijn ze echt véel te groot voor. Enkel wanneer de band er geen problemen mee heeft om op zaterdag in Helsinki te spelen en op zondag in Hilvarenbeek is dat nog een realistische optie. Maar ik heb de hoop zelf al een beetje laten varen dat het ze is gelukt om mijn favoriete band vast te leggen.
0
geplaatst: 4 december 2017, 19:23 uur
The National in een tent?
Als ze komen, is dat toch wel gewoon een steengoede headliner? Die kan je qua grootte toch niet vergelijken met Wilco of Soulwax.
Ik blijf hopen op TN voor 9 of 10juni!
Als ze komen, is dat toch wel gewoon een steengoede headliner? Die kan je qua grootte toch niet vergelijken met Wilco of Soulwax.
Ik blijf hopen op TN voor 9 of 10juni!
0
geplaatst: 4 december 2017, 22:20 uur
Ik heb The National in 2008 nog in een tent gezien op Pukkelpop en er was toen al niet te veel plaats.
1
geplaatst: 13 december 2017, 09:12 uur
Zag net de eerste namen voorbij komen op Instagram. The National, LCD Soundsystem, CHVRCHES, Deerhunter, Father John Misty, Four Tet, Future Islands
1
geplaatst: 13 december 2017, 09:17 uur
Hahahahaha
THE NATIONAL

LCD SOUNDSYSTEM

FATHER JOHN MISTY

CHVRCHES
SUPERORGANISM

WAXAHATCHEE

UNKNOWN MORTAL ORCHESTRA

ALDOUS HARDING
THE NATIONAL
LCD SOUNDSYSTEM
FATHER JOHN MISTY
CHVRCHES
SUPERORGANISM
WAXAHATCHEE
UNKNOWN MORTAL ORCHESTRA
ALDOUS HARDING
0
geplaatst: 13 december 2017, 09:19 uur
LCD Soundsystem! 
Veelbelovende line-up, en zoals gebruikelijk minstens 1 afsluiter The Nationaldie ik niet hoef te zien.

Veelbelovende line-up, en zoals gebruikelijk minstens 1 afsluiter The Nationaldie ik niet hoef te zien.

0
geplaatst: 13 december 2017, 09:26 uur
1
geplaatst: 13 december 2017, 10:48 uur
Wow, dat is nu al een programma om je vingers bij af te likken: And You Will Know Us by the Trail of Dead, Chvrches, Deerhunter, Rodriguez, Ty Segall, Unknown Mortal Orchestra, Aldous Harding, Preoccupations, The Comet Is Coming en Waxahatchee! =)
0
geplaatst: 13 december 2017, 10:57 uur
Choconas schreef:
Wow, dat is nu al een programma om je vingers bij af te likken: And You Will Know Us by the Trail of Dead, Chvrches, Deerhunter, Rodriguez, Ty Segall, Unknown Mortal Orchestra, Aldous Harding, Preoccupations, The Comet Is Coming en Waxahatchee! =)
En dan noem je The National nog niet eens. Baas.
1
geplaatst: 13 december 2017, 11:49 uur
Voor de volledigheid:
The National
LCD Soundsystem
CHVRCHES
Deerhunter
Father John Misty
Four Tet
Future Islands
RodriguezMusic
Spoon
The Internet
Ty Segall & The Freedom Band
Tyler the Creator
Unknown Mortal Orchestra
Vince Staples
...And You Will Know Us By The Trail Of Dead
Aldous Harding
Alex Cameron
Khruangbin
Naaz
Preoccupations
Rex Orange County
Rostam
Shanti Celeste
Superorganism
The Comet is Coming
Waxahatchee
Vooral blij met Tyler the Creator, Rodriguez, Four Tet (!) en Ty Segall
The National
LCD Soundsystem
CHVRCHES
Deerhunter
Father John Misty
Four Tet
Future Islands
RodriguezMusic
Spoon
The Internet
Ty Segall & The Freedom Band
Tyler the Creator
Unknown Mortal Orchestra
Vince Staples
...And You Will Know Us By The Trail Of Dead
Aldous Harding
Alex Cameron
Khruangbin
Naaz
Preoccupations
Rex Orange County
Rostam
Shanti Celeste
Superorganism
The Comet is Coming
Waxahatchee
Vooral blij met Tyler the Creator, Rodriguez, Four Tet (!) en Ty Segall
0
geplaatst: 13 december 2017, 12:17 uur
In de breedte nu al een stuk beter dan in 2017! Ze hebben gelukkig naar ons geluisterd.
0
geplaatst: 13 december 2017, 13:18 uur
LCD Soundsystem, Four Tet, Tyler the Creator en Vince Staples zijn wel mooie redenen om een kaartje te kopen, maar ik wacht nog even op meer namen.
2
geplaatst: 13 december 2017, 13:20 uur
Ik was benieuwd naar de reactie hier op de site en ik moet zeggen dat die positiever zijn dan ik had verwacht. Persoonlijk vind ik het dan ook niet zo'n sterke worp. Zeker vergeleken met het konijnenhol die naar mijn mening toch een wat sterkere en relevantere eerste rij namen dropt.
Uiteraard staan er zeker een paar toffe dingen zoals: Rodriguez, The National, Deerhunter, Four Tet, Ty Segall, Tyler, Khruangbin, Superorganism en The Comet is Coming. Die lijst haalt het voor mij echter niet bij namen als Nick Cave, James Holden, Nils Frahm en Sampha.
Probleem (als je het zo kunt noemen) is ook dat ik zo goed als alle namen al eens live heb gezien. Vooral Rodriguez was een erg bijzondere ervaring (
). Toch vind ik dat wel de tofste boeking van allemaal.
Ondanks Rodriguez ben ik niet overtuigd genoeg om nu al de knoop door te hakken. Ik ga dan ook voor het eerst de jungalow verhuur laten schieten en beslis later of ik toch een weekend, wellicht een dag of een keer helemaal niet ga.
Uiteraard staan er zeker een paar toffe dingen zoals: Rodriguez, The National, Deerhunter, Four Tet, Ty Segall, Tyler, Khruangbin, Superorganism en The Comet is Coming. Die lijst haalt het voor mij echter niet bij namen als Nick Cave, James Holden, Nils Frahm en Sampha.
Probleem (als je het zo kunt noemen) is ook dat ik zo goed als alle namen al eens live heb gezien. Vooral Rodriguez was een erg bijzondere ervaring (
). Toch vind ik dat wel de tofste boeking van allemaal. Ondanks Rodriguez ben ik niet overtuigd genoeg om nu al de knoop door te hakken. Ik ga dan ook voor het eerst de jungalow verhuur laten schieten en beslis later of ik toch een weekend, wellicht een dag of een keer helemaal niet ga.
0
geplaatst: 13 december 2017, 14:13 uur
Johnny Marr schreef:
Ja, ik had mijn lijstje beperkt tot waar ik echt warm voor loop. Maar ik vind The National wel een goede liveband, dus misschien dat ik toch wel naar ze ga kijken.
0
geplaatst: 13 december 2017, 16:09 uur
Edgar18 schreef:
Ik was benieuwd naar de reactie hier op de site en ik moet zeggen dat die positiever zijn dan ik had verwacht. Persoonlijk vind ik het dan ook niet zo'n sterke worp. Zeker vergeleken met het konijnenhol die naar mijn mening toch een wat sterkere en relevantere eerste rij namen dropt.
Ik had precies hetzelfde gevoel, maar dan juist met de eerste worp namen van DTRH. Daar komen relatief veel oude bekenden (QOTSA, Franz Ferdinand, Nick Cave), die ik niet per se nog eens hoef te zien. James Holden wordt vast wel weer een feestje, David Byrne waarschijnlijk ook wel (ook een oude bekende, maar ik heb hem nog nooit gezien) en met bandjes als Idles en Oh Sees zal ik me zeker wel vermaken. Het geheel trekt me echter lang niet zo sterk aan als die eerste namen van BKS!
Edgar18 schreef:
). Toch vind ik dat wel de tofste boeking van allemaal.
). Toch vind ik dat wel de tofste boeking van allemaal. Heb je Rodriguez toen ook gezien in de HMH? Dat vond ik inderdaad een nogal bijzonder concert! Hopelijk doet hij het deze keer wat rustiger aan met de drank.
0
geplaatst: 13 december 2017, 16:45 uur
Choconas schreef:
Heb je Rodriguez toen ook gezien in de HMH? Dat vond ik inderdaad een nogal bijzonder concert! Hopelijk doet hij het deze keer wat rustiger aan met de drank.
Jazeker! En ik heb de beste man ook nog eens gezien in London. Dat het allemaal niet meer je van het is kan ik hem wel vergeven maar die eindeloze rij covers waar ie ieder concert mee komt dat stoort me wel. Speel lekker tien van je eigen liedjes zo goed en zo kwaad als het gaat en verdwijn daarna van het podium. Heb je Rodriguez toen ook gezien in de HMH? Dat vond ik inderdaad een nogal bijzonder concert! Hopelijk doet hij het deze keer wat rustiger aan met de drank.
Ik draag de artiest Rodriguez een enorm warm hart toe. Ik was een van die zonderlingen die al bekend was met zijn muziek voor de documentaire. Ik heb enorm genoten van de docu, vind zijn levensverhaal fascinerend en ben blij hem - ondanks de kwaliteit - live gezien te kunnen hebben. En toch vind ik het een onbegrijpelijke boeking. Wat gaat die nou toevoegen op een festival als Best Kept? En waar gaan ze hem programmeren? Het is niet te hopen op het hoofdpodium. Eigenlijk zou ik alleen al voor het 'erbij zijn' een kaartje moeten kopen.
0
geplaatst: 13 december 2017, 16:50 uur
Tickets gaan dit jaar niet op naam gelukkig, net de bevestiging daarvoor gekregen via Facebook. De organisatie heeft dus geleerd van 2017, mooi. 

0
geplaatst: 13 december 2017, 16:53 uur
Ik vind het wel een sterk rijtje namen, met een aantal absolute persoonlijke favorieten: The National, LCD Soundsystem, Four Tet, Future Islands, Vince Staples, Tyler the Creator, Father John Misty en Unknown Mortal Orchestra. Daarmee is de line-up nu al beter in de breedte dan vorig jaar. Ik verwacht eigenlijk ook nog wel Björk, Grizzly Bear en een rijtje van de Eurosonic-namen. De keuze tussen BKS en DTRH wordt lastig dit jaar, ware het niet dat ik in juni wrs op vakantie ben, dus sowieso wrs een vd twee moet missen.
* denotes required fields.