menu

Mijn Updates +
Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival

zoeken in:
Edgar18 schreef:
Nu nog even kappen met namen als Carly Rae Jepsen

Nee joh, ontzettend leuke naam voor de afwisseling. Ze mag haar hitjes (Call Me Maybe, I Really Like You) wel skippen van mij, maar verder één van de leukere pure popartiesten.

Edgar18 schreef:
(quote)
Ik heb het Festileaks artikel niet gelezen maar zij zijn toch geen headliner ? Zijn ze het wel dan lijkt het me meer dan terecht om een jaartje over te slaan.

Verder wel een aardig rijtje maar als je de afgelopen jaren BKS/Le Guess Who?/DTRH bezocht hebt dan heb je al deze acts al een of meerdere keren gezien.

Getuige die lange naam aan de bovenkant van deze poster zou ik zeggen van wel, helaas.

Ik wil Kraftwerk nog een keer zien en hoop voor de zaterdag (ken nog niet alles) op zoiets;

Efrim Menuck
Broeder Dieleman
Shame
Jambinai
Courtney Barnett
BCUC
Kraftwerk

Geen Tame Impala op BKS of DTRH? Dan toch Lowlands?

Mooi breed ontdekkingsreis programma weer.
Christine als zondag-headliner gaat ze denk ik helemaal waarmaken. De keren dat ik haar gezien heb heeft ze me helemaal van mijn sokken geblazen.

Edgar18 schreef:
Nu nog even kappen met namen als Carly Rae Jepsen

Beetje onnodige denigrerende opmerking. Als er 1 popartiest het verdient om op een festival als BKS te staan is het Carly wel. Het grote publiek zal idd alleen de 3 hitjes kennen, maar ze heeft sinds 2015 alleen maar hoogwaardige releases gehad. Die niet voor niets uitstekend werden ontvangen, wijd verspreid op het internet. Logisch dat nu ook festivals als Primavera en BKS haar willen hebben.

Afgezien van dat het iedereen vrij staat te gaan bekijken wat-ie wel of niet wil zien en je geen enkele band verplicht bent te gaan kijken zou ik niet weten waarom Carly Rae Jepsen niet en Christine & the Queens wel zou 'mogen'.
Overigens had BKS een paar jaar geleden ook al Lykke Li en Aurora (en Lowlands had al oa. Dua Lipa)

Mooi rijtje namen vandaag hoor
Vooral Stereolab erg verrassend... maar verder ook veel uit mijn jaarlijst (zoals gewoonlijk eigenlijk) met oa Beths, Snail Mail en Caroline Rose... en Liz Phair ook benieuwd naar wat die gaat doen...
Christine & the Queens vorige keer in de regen gezien, was wel leuk op het grote podium, veel actie.

Charlotte Gainsbourg ben ik wat terughoudender in... paar albums zijn wel goed tot heel goed maar wat ik van haar heb gezien in live tv-shows (als 'acoustic' en 'taratata'), mwah. Ga het mits qua planning haalbaar wel proberen sowieso.

Er valt muzikaal weer genoeg te ontdekken met deze flinke rij namen.

Tja, ik ben eerlijk gezegd niet zo onder de indruk van de nieuwe namen... Met veel van de namen heb ik niet zo veel, en dan natuurlijk nog wat die ik nog niet ken.

Het festival maakt haar naam in 2019 voor mij in ieder geval helemaal waar.... en dat is prima. Vraag mij wel af of hier nu veel mensen op af gaan komen.

Ik denk dat het gemiddelde publiek van de laatste jaren precies weet wat ze kunnen verwachten en dat dat al genoeg mensen trekt....
Nieuwe mensen zul je misschien niet direct overtuigen en mensen die alleen voor de headliner al een kaart kopen (voor 1 dag) en de rest weinig interesseert zul je ook niet direct krijgen, misschien voor de Kraftwerk dag.

Met deze line-up (en wat er nog bij gaat komen afgaande op de leak, oa. Spiritualized) verwacht ik niet dat de dagen gaan uitverkopen. In tegenstelling tot eerdere jaren zijn er nu geen grote publiekstreffer. Pinkpop en DTRH hebben daar dit jaar beter op ingekocht.

Persoonlijk vind ik dat BKS het wel uitstekend doet in de breedte. Beter dan de afgelopen twee edities waar Radiohead, Arcade Fire, The National en LCD Soundsystem headliners waren en de undercard wat tegenviel.

Ik vraag me wel af wanneer nou eindelijk Desperate Journalist eens op BKS komt. Op basis van de programmering vs mijn jaarlijstjes hadden die al 3x moeten zijn geweest, minimaal.

Leuk en wel die focus op de onderkant maar met het oninteressante gejengel had het wel wat minder gemogen wat mij betreft. Aantal mooie namen ook wel en wellicht weer wat rustiger deze editie.. twijfel nog

Gretz schreef:
maar ze heeft sinds 2015 alleen maar hoogwaardige releases gehad.
En wat is jouw objectieve maatstaf van hoogwaardige releases? Wat mij betreft een naam uit de categorie The 1975, George Ezra, Kaleo etc. maar ik ben blij dat jij hem kunt waarderen.

Bovendien zeg ik nergens dat het slechte muziek zou zijn he... Alleen past het voor mij niet binnen het BKS-concept.

Edgar18 schreef:
(quote)
En wat is jouw objectieve maatstaf van hoogwaardige releases? Wat mij betreft een naam uit de categorie The 1975, George Ezra, Kaleo etc. maar ik ben blij dat jij hem kunt waarderen.

Bovendien zeg ik nergens dat het slechte muziek zou zijn he... Alleen past het voor mij niet binnen het BKS-concept.

Wat is het BKS concept? Ik heb het in 6 edities nog niet kunnen ontdekken, of het moet zijn dat het een echt muziek-festival is met weinig randverschijnselen en alle muzieksoorten kunnen.

Van hun site: "Best Kept Secret wants to bring you some great music. We don't think only in terms of genres or styles, but simply care about bringing you the artist you would like to see live, regardless if they make indie-rock, hip-hop or electronic."

ranja schreef:
Wat is het BKS concept?
In dit filmpje wordt de doelstelling die er zes jaar geleden was helder toegelicht. De eerste twee edities heb ik ook echt zo ervaren. Daarna werd dat stilaan minder maar dit jaar lijkt het w.m.b. weer de goede kant op te gaan. Al blijf ik de poel waaruit gevist wordt wel mager vinden. Qua ontdekken kom ik op LGW? een stuk meer aan mijn trekken dan op BKS.

Misschien kun je concreet uitleggen waarom ze niet in het BKS-concept zou passen in plaats van eerst een rijtje namen te noemen die vergelijkbaar zouden zijn - waarbij we er zelf naar mogen raden in welk opzicht ze vergelijkbaar zijn - om vervolgens naar een interview van tien minuten te linken waarin we op zoek mogen naar jouw punt. Ik heb het nog niet gevonden. Vind je haar te pop? Te bekend?

Ontdekken is 1 ding, al zijn er vrijwel elk jaar wel bands geweest die ik door BKS heb ontdekt - hetzij op het festival zelf, hetzij bij het 'inluisteren', Bv Let's Eat Grandma, Splashh, Honeyblood, Rats on Rafts...
Iets anders is wat ik nog veel leuker vind, de enorme hoeveelheid bands die er spelen die ik in het voorgaande of huidige jaar in m'n jaarlijst heb staan - of daar verwacht als ik al 1 of 2 singles ken. Die lijst is wel erg lang met oa Waxahatchee, Pins, Melody's Echo Chamber, Julien Baker, Minor Victories, Aurora, Alvvays en dergelijke. Dat is voor mij wel echt BKS.

Edgar18 schreef:
(quote)
Qua ontdekken kom ik op LGW? een stuk meer aan mijn trekken dan op BKS.

Valt mij op dat er veel acts op BKS staan die in het verleden op LGW? hebben gestaan.

Ik zal er ongetwijfeld nog een paar missen;

Rizan Said, Julia Holter, Broeder Dieleman, Aldous Harding, Yves Tumor, BCUC, Cate Le Bon, Jambinai, Kelman Duran, Mac Demarco.

Stereolab in Nederland

Met deze lineup ben ik erg blij dat ik kaartjes voor DTRH heb. Enige wat ik echt zou willen zien is Kraftwerk en Yves Tumor, dus ik koop wel een kaartje voor zaterdag...

Gretz schreef:
(quote)

Beetje onnodige denigrerende opmerking. Als er 1 popartiest het verdient om op een festival als BKS te staan is het Carly wel. Het grote publiek zal idd alleen de 3 hitjes kennen, maar ze heeft sinds 2015 alleen maar hoogwaardige releases gehad. Die niet voor niets uitstekend werden ontvangen, wijd verspreid op het internet. Logisch dat nu ook festivals als Primavera en BKS haar willen hebben.

Ach kom op, ze is nu de vierde naam op de affiche en heeft de afgelopen jaren 2 matig succesvolle singles uitgebracht. Ik zeg niet dat ze niet op BKS hoort, maar ze staat wel veel te hoog op de affiche. Zo vind ik namen als Cigarettes After Sex, Guided By Voices en Liz Phair ook niet sub-headliner-waardig.

Daarentegen vind ik het wel terecht dat Christine & the Queens een headlinerslot heeft gekregen. Je kan argumenteren dat ze daar nog niet groot genoeg voor is, maar ik vind het wel een artiest met het potentieel daarvoor...

-SprayIt- (moderator)
Ik ben tijdens dit festival op reis, maar mocht ik wel hebben gekund was ik waarschijnlijk afgehaakt. Op Bon Iver, Kraftwerk en een paar leuk-om-nog-eens-te-zien-namen, zoals DJ Koze, Primal Scream en John Grant na een niet heel aantrekkelijk affiche voor mij.

Beetje teleurgesteld in de line-up. Tis iedere dag net even te weinig om mij ertoe te zetten om voor de 6e achtereenvolgende keer een dagkaartje te scoren. Je weet natuurlijk niet wat de programmeurs allemaal hebben geprobeerd maar van de prognoses op festileaks is weinig overgebleven.

galleryplay schreef:
Beetje teleurgesteld in de line-up. Tis iedere dag net even te weinig om mij ertoe te zetten om voor de 6e achtereenvolgende keer een dagkaartje te scoren.

Nou, je weet toch wel een beetje wat je van BKS kan verwachten als je zo vaak heen bent geweest, ook bij de onbekendere bands. Bovendien komen er nog veel namen bij... tenzij je vooral voor de grotere namen gaat natuurlijk.

ranja schreef:
(quote)

Nou, je weet toch wel een beetje wat je van BKS kan verwachten als je zo vaak heen bent geweest, ook bij de onbekendere bands. Bovendien komen er nog veel namen bij... tenzij je vooral voor de grotere namen gaat natuurlijk.

Dus op basis van eerdere edities zou ik moeten weten wat ik kan verwachten en mag ik niet meer teleurgesteld zijn in de line-up? Wat een rare argumentatie..

galleryplay schreef:
(quote)

Dus op basis van eerdere edities zou ik moeten weten wat ik kan verwachten en mag ik niet meer teleurgesteld zijn in de line-up? Wat een rare argumentatie..

Nou ja, ik weet gewoon dat er bij de voor mij onbekende bands ook vast nog veel leuks zal zitten, dat is elk jaar zo geweest. Zo zit ik er in elk geval in.

Ik zie dat het hier nog niet gemeld is, maar Sports Team (de #1 van Eurosonic dit jaar, aldus 3voor12) staat ook op BKS. Dat schijnt de zanger bevestigd te hebben in een interview op 3FM.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:20 uur

geplaatst: vandaag om 07:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.