Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival
zoeken in:
0
geplaatst: 12 juni 2022, 13:09 uur
Nieuwe poging tot meeten tussen AmenRa en Black MIDI in de TWO
Choconas
crosskip
staralfur
DjFrankie
chevy93
123poetertjes
SanderT
Arno
VladTheImpaler
Maurice-FR
Choconas
crosskip
staralfur
DjFrankie
chevy93
123poetertjes
SanderT
Arno
VladTheImpaler
Maurice-FR
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 juni 2022, 14:30 uur
Ben ik de two bij Black Midi, sta bij de gehandicapten plaats
2
geplaatst: 13 juni 2022, 15:42 uur
Fijn festival was dit toch ook weer... ik had eerst weinig vertrouwen in de zondag maar dat blijkt uiteindelijk nog een betere dag dan de vrijdag geworden te zijn. Jammer van de afzeggingen. Ook jammer dat de Casbah vaak zo overvol was dat het niet leuk was om daar überhaupt te proberen binnen te komen. Gelukkig bij Unschooling wel gelukt, dat was ook meteen erg gaaf.
Meskerem Mees echt bijzonder, alleen een gitaar en cello en de hele tent zo goed als muisstil, behalve bij het applaus tussen de nummers dat soms zodanig doorging dat ze zelf op een bepaald moment al zei 'ok, mag ik nu weer?':
vrijdag
gezien:
Wies ++++-
Iceage ++++-
DIIV ++++
alleen (deels) gehoord:
4B2M -
Giant Rooks +
Gustaf ++++
Talk Show +++
Tramhaus ++-
zaterdag
gezien:
Pip Blom +++++
The Vices +++-
Unschooling +++++
Beach Bunny +++++
The Strokes ++
alleen (deels) gehoord:
Froukje ++-
(Deus heb ik het begin van gezien maar al snel richting Vices vertrokken, hadden ze maar wat beter moeten openen)
zondag
gezien:
Meskerem Mees +++++
Cassandra Jenkins +++-
Nilüfer Yanya ++++-
King Gizzard &... +++++
alleen (deels) gehoord:
Black Midi +
Sky Ferreira ++-
(Wolf Alice heb ik het begin nog van gezien maar daar was ik ook snel klaar mee, dus maar naar Nilüfer Yanya gegaan - geen spijt van)
1. Beach Bunny
2. King Gizzard
3. Pip Blom
4. Meskerem Mees
5. Unschooling
Meskerem Mees echt bijzonder, alleen een gitaar en cello en de hele tent zo goed als muisstil, behalve bij het applaus tussen de nummers dat soms zodanig doorging dat ze zelf op een bepaald moment al zei 'ok, mag ik nu weer?':

vrijdag
gezien:
Wies ++++-
Iceage ++++-
DIIV ++++
alleen (deels) gehoord:
4B2M -
Giant Rooks +
Gustaf ++++
Talk Show +++
Tramhaus ++-
zaterdag
gezien:
Pip Blom +++++
The Vices +++-
Unschooling +++++
Beach Bunny +++++
The Strokes ++
alleen (deels) gehoord:
Froukje ++-
(Deus heb ik het begin van gezien maar al snel richting Vices vertrokken, hadden ze maar wat beter moeten openen)
zondag
gezien:
Meskerem Mees +++++
Cassandra Jenkins +++-
Nilüfer Yanya ++++-
King Gizzard &... +++++
alleen (deels) gehoord:
Black Midi +
Sky Ferreira ++-
(Wolf Alice heb ik het begin nog van gezien maar daar was ik ook snel klaar mee, dus maar naar Nilüfer Yanya gegaan - geen spijt van)
1. Beach Bunny
2. King Gizzard
3. Pip Blom
4. Meskerem Mees
5. Unschooling
2
geplaatst: 13 juni 2022, 16:56 uur
Dit jaar met een kleinere afvaardiging dan normaal op een festival, dus weer eens ouderwets wat minder randzaken/ouwehoeren, maar vooral veel bandjes kijken! Het festival moest organisatorisch voor mijn gevoel wel effe op gang komen, maar in ieder geval waren de flinke rijen bij het drinken tweede dag gelukkig wel opgelost! Geen idee wat er mis ging met de pendelbussen trouwens. Moest door omstandigheden op de zaterdagochtend/middag effe het halve land door, maar bij terugkomst had ik geen zin om langer dan een uur in de zon op de bus te moeten wachten en heb ik met 3 gasten maar een taxi gepakt.
Achja, de hoogtepunten!: Nick Cave, de dikke lading toffe Nederlandse bandjes, de Smells Like Teen Spirit prank van Boy Pablo, Metronomy met de ultieme feelgoodshow, Sampa The Great from Kenia!, Nick Cave, bij etenstenten de verkeerde naam opgeven ("2 KIBBELING VOOR HENK" Danku!), Yin Yin!, alle concerten in de Casbah waar we binnen konden komen (Unschooling was al gaaf, maar vooral bij Gustaf werd de tent afgebroken zeg), Nick Cave, weglopen bij Alt-J om omver te worden geblazen door DIIV, stiekem toch een ariest skippen om een feestje mee te pakken op The Floor, Altin Gün!, de erg matige start van King Gizzard en de fenomenale manier hoe ze de show afsloten, de levenslessen van Mavis Staple, Nick Cave, de chaos van Black Midi, de stage banter van Julian Casablanca en Nick Cave was uiteraard het ultieme hoogtepunt.
2023 gaat het em i.v.m. Bruce Springsteen die zo nodig elders in het land op de zondag moet spelen niet worden, maar in 2024 zijn we er vast weer het hele weekend bij!
Achja, de hoogtepunten!: Nick Cave, de dikke lading toffe Nederlandse bandjes, de Smells Like Teen Spirit prank van Boy Pablo, Metronomy met de ultieme feelgoodshow, Sampa The Great from Kenia!, Nick Cave, bij etenstenten de verkeerde naam opgeven ("2 KIBBELING VOOR HENK" Danku!), Yin Yin!, alle concerten in de Casbah waar we binnen konden komen (Unschooling was al gaaf, maar vooral bij Gustaf werd de tent afgebroken zeg), Nick Cave, weglopen bij Alt-J om omver te worden geblazen door DIIV, stiekem toch een ariest skippen om een feestje mee te pakken op The Floor, Altin Gün!, de erg matige start van King Gizzard en de fenomenale manier hoe ze de show afsloten, de levenslessen van Mavis Staple, Nick Cave, de chaos van Black Midi, de stage banter van Julian Casablanca en Nick Cave was uiteraard het ultieme hoogtepunt.
2023 gaat het em i.v.m. Bruce Springsteen die zo nodig elders in het land op de zondag moet spelen niet worden, maar in 2024 zijn we er vast weer het hele weekend bij!
7
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 13 juni 2022, 17:22 uur
Mijn best kept secret 2022
Vrijdag:
Altin Gun
Iceage *
Gustaf tot de Mosh
DIIV *
Zaterdag
L'Rain
Walt Disco (verassend gaaf) *
Pip Blom
Keiyaa *
Goa Express *
dEUS
The Vices
Beach Bunny *
Fontaines DC
Porridge Radio * Mijn favo van zaterdag
the Strokes
Beach House
Zondag
Amenra
Meskerem Mees (idd ranja verrassing, vertedering, muisstil en emotioneel wauw
Black Midi
Novastar
Cassandra Jenkins *
Wolf Alice *
Sky Ferreira
Haunted Youth (geweldig) !!
Jehnny Beth (hoogtepunt, stond ram vooraan en er gebeurde erg veel) *
Nick Cave
Rats on Rafts *
Tevens toch nog staralfur Gretz en thetinderstick gesproken
* Hier stond ik zover naar voren dat niemand voor me stond
Wel enorm balen van just Mustard, en voor de 4de keer al dat dit gecancelled is Automatic.
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/284961327_3288862408008703_3348431104676367693_n.jpg?_nc_cat=101&ccb=1-7&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=K2EtzmtjPTYAX-dJiI_&_nc_ht=scontent-frt3-2.xx&oh=00_AT8wTqTzi1dKcV4D15lw-GCd7Zkyx0sTa2B6qxBxEHopnw&oe=62ACB3C4
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/285016087_3288862318008712_860387024711554794_n.jpg?_nc_cat=102&ccb=1-7&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=2omCaJdEiq8AX9dePrh&_nc_ht=scontent-frt3-1.xx&oh=00_AT-fO1Pu6zT734gvrWs66_P7W2jpiy-t8Pa2kHd4ANhqMA&oe=62AD00E0
Proost op een geslaagde editie weer !
Vrijdag:
Altin Gun
Iceage *
Gustaf tot de Mosh
DIIV *
Zaterdag
L'Rain
Walt Disco (verassend gaaf) *
Pip Blom
Keiyaa *
Goa Express *
dEUS
The Vices
Beach Bunny *
Fontaines DC
Porridge Radio * Mijn favo van zaterdag
the Strokes
Beach House
Zondag
Amenra
Meskerem Mees (idd ranja verrassing, vertedering, muisstil en emotioneel wauw
Black Midi
Novastar
Cassandra Jenkins *
Wolf Alice *
Sky Ferreira
Haunted Youth (geweldig) !!
Jehnny Beth (hoogtepunt, stond ram vooraan en er gebeurde erg veel) *
Nick Cave
Rats on Rafts *
Tevens toch nog staralfur Gretz en thetinderstick gesproken
* Hier stond ik zover naar voren dat niemand voor me stond

Wel enorm balen van just Mustard, en voor de 4de keer al dat dit gecancelled is Automatic.
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/284961327_3288862408008703_3348431104676367693_n.jpg?_nc_cat=101&ccb=1-7&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=K2EtzmtjPTYAX-dJiI_&_nc_ht=scontent-frt3-2.xx&oh=00_AT8wTqTzi1dKcV4D15lw-GCd7Zkyx0sTa2B6qxBxEHopnw&oe=62ACB3C4
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/285016087_3288862318008712_860387024711554794_n.jpg?_nc_cat=102&ccb=1-7&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=2omCaJdEiq8AX9dePrh&_nc_ht=scontent-frt3-1.xx&oh=00_AT-fO1Pu6zT734gvrWs66_P7W2jpiy-t8Pa2kHd4ANhqMA&oe=62AD00E0
Proost op een geslaagde editie weer !
0
geplaatst: 13 juni 2022, 20:13 uur
DjFrankie : aan jouw foto te zien stond ik ca 2 meter rechts van jou bij Porridge Radio , had je geen shirt aan van Clan of Xymox ?
Verrassend goed trouwens deze sympathieke dames ( en heer ).
Minpuntje : het stro dat verspreid lag in die tent stonk wel nog naar oude olifanten.
Minpuntje : het stro dat verspreid lag in die tent stonk wel nog naar oude olifanten.
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 13 juni 2022, 20:24 uur
E40 schreef:
DjFrankie : aan jouw foto te zien stond ik ca 2 meter rechts van jou bij Porridge Radio , had je geen shirt aan van Clan of Xymox ?
Yep zaterdag Clan of Xymox t-shirt

En jij hebt een geweldige top 10 ❤️
5
geplaatst: 13 juni 2022, 22:52 uur
Het was weer een fijne editie! Mijn hoogtepunten, in willekeurige volgorde: Mura Masa (zonder voorkennis heengegaan, wat een feest), Big Thief (huilen bij NOT
), Fontaines DC (moshpittend naar voren), Leon Bridgers (heerlijk gedanst), Mavis Staples (wat een icoon, perfecte start van het weekend), The Strokes (alleen de liedjes, jeugdsentiment!), Haunted Youth (ontdekking vh weekend), black midi (alle beetjes slaap vakkundig uit m'n lijf geblazen), DIIV (lekker viben). Oh en cool om Nick Cave een keer gezien te hebben, ik (her) kende meer dan ik had verwacht.
Daarnaast nog een shoutout naar de cider bar en het fenomeen dat okonomiyaki heet.
), Fontaines DC (moshpittend naar voren), Leon Bridgers (heerlijk gedanst), Mavis Staples (wat een icoon, perfecte start van het weekend), The Strokes (alleen de liedjes, jeugdsentiment!), Haunted Youth (ontdekking vh weekend), black midi (alle beetjes slaap vakkundig uit m'n lijf geblazen), DIIV (lekker viben). Oh en cool om Nick Cave een keer gezien te hebben, ik (her) kende meer dan ik had verwacht.Daarnaast nog een shoutout naar de cider bar en het fenomeen dat okonomiyaki heet.
3
geplaatst: 13 juni 2022, 23:09 uur
Ik heb ook een geweldig muzikaal weekend gehad, met een aantal fantastische hoogtepunten. Zal morgen of later deze week iets uitgebreider verslag doen.
8
geplaatst: 14 juni 2022, 10:34 uur
Zoals steeds een zeer aangenaam festival, met een toffe sfeer, fijn publiek en uitstekende organisatie.
In tegenstelling tot 2017 en 2018 heb ik dit jaar geen waanzinnig sterke optredens gezien à la Arcade Fire of LCD Soundsystem. Maar toch weer een hoop voortreffelijke shows met enkele heel leuke verrassingen.
De top 3 steekt boven de rest uit:
1. Jessie Ware - Queen van de moderne discopop. Ze maakte er een uitzinnig feest van, met een geweldige choreo die van de eerste tot de laatste minuut klopte.
2. Fontaines D.C. - Een uurtje helemaal stukgaan in de moshpit. Frontman Grian Chatten is charismatisch zonder daar moeite voor te hoeven doen.
3. black midi - Deze belachelijk getalenteerde kiddo's zetten een geluidsmuur op waardoor de songs live nog krankzinniger worden dan op plaat. Drummer Morgan Simpson krijgt gelijk een plek in mijn dreamteam van moderne rockmuzikanten.
De best of the rest:
4. Wolf Alice - Liveband bij uitstek, met perfecte afwisseling tussen steviger en rustiger spul. De nieuwe nummers kwamen beter tot hun recht dan op album, de oudere songs staan nog als een huis. Met speciale dank aan de charismatische bassist Theo Ellis, die het publiek graag opzweept.
5. Froukje - Fijnste verrassing van het weekend. Nedersynthpopprinses met songs die live knallen als een malle.
6. The Strokes - Dit had het hoogtepunt van het weekend moeten worden, maar het gedrag van Casablancas, vooral tussen de songs en tijdens de encore, maakt het een lichte teleurstelling. Gelukkig was de rest van de band in topvorm en zijn de oudere hits niet kapot te krijgen. NYC Cops zette de weide als snel in brand, Reptilia zorgde voor totale vernieling. Beste 3 minuten van het weekend.
7. Nick Cave & The Bad Seeds - Tweede fijnste verrassing. Want ik heb eigenlijk heel weinig met Cave, maar hij is zo'n artiest die je gewoon eens aan het werk moet zíén. Heel blij dat ik dit mocht meemaken, vooral zijn steviger werk werd fantastisch gebracht door hemzelf en z'n 735 bandleden.
8. dEUS - Greatest hits of. Lekker moshmomentje tijdens afsluiter Suds & Soda.
9. Genesis Owusu - Beetje rommelige set, maar het Black Dogs-concept en de energie van Owusu en zijn drie dansers maakten dit tot een aardig hiphopfeest.
10. Iceage - Derde verrassing. Scandinavische postpunkers die zelfs bij klaarlichte dag het groezelige clubgevoel weten op te wekken.
Eervolle vermelding:
11. Beach House - Klinkt precies als op plaat, maar wel erg leuk om bij weg te dromen en de songs zijn nu eenmaal uitmuntend.
Ook gezien, maar minder goede shows of minder mijn ding: Amenra, Boy Pablo, DIIV, Jamie xx, John Talabot DJ Set, King Gizzard & the Lizard Wizard, L'Rain, Novastar, Sky Ferreira (wtf was er met haar aan de hand? Zelden een artiest met zo'n tegenzin weten performen.)
In tegenstelling tot 2017 en 2018 heb ik dit jaar geen waanzinnig sterke optredens gezien à la Arcade Fire of LCD Soundsystem. Maar toch weer een hoop voortreffelijke shows met enkele heel leuke verrassingen.
De top 3 steekt boven de rest uit:
1. Jessie Ware - Queen van de moderne discopop. Ze maakte er een uitzinnig feest van, met een geweldige choreo die van de eerste tot de laatste minuut klopte.
2. Fontaines D.C. - Een uurtje helemaal stukgaan in de moshpit. Frontman Grian Chatten is charismatisch zonder daar moeite voor te hoeven doen.
3. black midi - Deze belachelijk getalenteerde kiddo's zetten een geluidsmuur op waardoor de songs live nog krankzinniger worden dan op plaat. Drummer Morgan Simpson krijgt gelijk een plek in mijn dreamteam van moderne rockmuzikanten.
De best of the rest:
4. Wolf Alice - Liveband bij uitstek, met perfecte afwisseling tussen steviger en rustiger spul. De nieuwe nummers kwamen beter tot hun recht dan op album, de oudere songs staan nog als een huis. Met speciale dank aan de charismatische bassist Theo Ellis, die het publiek graag opzweept.
5. Froukje - Fijnste verrassing van het weekend. Nedersynthpopprinses met songs die live knallen als een malle.
6. The Strokes - Dit had het hoogtepunt van het weekend moeten worden, maar het gedrag van Casablancas, vooral tussen de songs en tijdens de encore, maakt het een lichte teleurstelling. Gelukkig was de rest van de band in topvorm en zijn de oudere hits niet kapot te krijgen. NYC Cops zette de weide als snel in brand, Reptilia zorgde voor totale vernieling. Beste 3 minuten van het weekend.
7. Nick Cave & The Bad Seeds - Tweede fijnste verrassing. Want ik heb eigenlijk heel weinig met Cave, maar hij is zo'n artiest die je gewoon eens aan het werk moet zíén. Heel blij dat ik dit mocht meemaken, vooral zijn steviger werk werd fantastisch gebracht door hemzelf en z'n 735 bandleden.
8. dEUS - Greatest hits of. Lekker moshmomentje tijdens afsluiter Suds & Soda.
9. Genesis Owusu - Beetje rommelige set, maar het Black Dogs-concept en de energie van Owusu en zijn drie dansers maakten dit tot een aardig hiphopfeest.
10. Iceage - Derde verrassing. Scandinavische postpunkers die zelfs bij klaarlichte dag het groezelige clubgevoel weten op te wekken.
Eervolle vermelding:
11. Beach House - Klinkt precies als op plaat, maar wel erg leuk om bij weg te dromen en de songs zijn nu eenmaal uitmuntend.
Ook gezien, maar minder goede shows of minder mijn ding: Amenra, Boy Pablo, DIIV, Jamie xx, John Talabot DJ Set, King Gizzard & the Lizard Wizard, L'Rain, Novastar, Sky Ferreira (wtf was er met haar aan de hand? Zelden een artiest met zo'n tegenzin weten performen.)
0
geplaatst: 14 juni 2022, 10:44 uur
Arno schreef:
Ook gezien, maar minder goede shows of minder mijn ding: (...) Jamie xx, John Talabot DJ Set, King Gizzard & the Lizard Wizard
Oei.Ook gezien, maar minder goede shows of minder mijn ding: (...) Jamie xx, John Talabot DJ Set, King Gizzard & the Lizard Wizard
0
geplaatst: 14 juni 2022, 10:53 uur
Jamie xx vond ik iets te veel van drop naar drop springen zonder veel samenhang. Bij Talabot stonden we helemaal achteraan tussen ongeïnteresseerd volk, dus hier kan ik de artiest niet echt blamen. En KGLW vond ik gewoon te rommelig.
0
geplaatst: 14 juni 2022, 11:09 uur
Arno schreef:
En KGLW vond ik gewoon te rommelig.
En KGLW vond ik gewoon te rommelig.
Rommelig vind ik toch wel een aparte omschrijving. Wat vond je er precies rommelig aan dan? Want hun muziek is natuurlijk in de basis wel garage, wat een beetje rommelig hoort te zijn, maar die gasten spelen juist super strak.
0
geplaatst: 14 juni 2022, 11:14 uur
Wel ja, dan spelen ze wellicht in essentie een soort rock dat me minder ligt. Vond het nog steeds geen straf om er bij te zijn hoor.
12
geplaatst: 14 juni 2022, 14:19 uur
Zo, dit was mijn eerste BKS en meteen ook mijn allerbeste. Vooraf wat skeptisch over de lineup maar uiteindelijk toch vooral heel veel ontzettend toffe dingen gezien. En gedaan ook. Komt omdat mijn gezelschap zo tof was in de vorm van mijn maatje Hester (denk ik noem haar naam gewoon, anders moet ik me telkens in bochten wringen om haar te beschrijven). Voordeel is dat haar oudertjes in Zuidoost-Tilburg wonen en het binnen een halfuur te fietsen is. I mean kamperen is awesome maar met DTRH én een fietsvakantie in het vooruitzicht is een beetje luxe bedje en verzorgd ontbijtje ook niet verkeerd. Uiteraard ook vaak weer Geertmans mogen aanschouwen, maar net niet vaak genoeg om Covid overgedragen te krijgen (voorlopig hihi).
Maarja, heerlijk terrein en veel toffe acts gezien. Plekje vooraan bij Genesis Owusu, Big Thief, Nilüfer Yanya en Nick Cave, plekje semivooraan bij Froukje en verder nog Fontaines DC, King Gizzard, Altin Gün, black midi, Beach House en de niet heel opwindende set van Jamie xx volledig gezien (in willekeurige volgorde). Bij AmenRa, Wies, l’Rain, Cassandra Jenkins en Jessie Ware alleen het einde aanwezig kunnen zijn, bij The Strokes (gepland en weinig boeiend) en Sad Night Dynamite (ongepland maar weinig boeiend) eerder weggegaan en alt-J, Iceage en DIIV heel eventjes uit gaan checken om sfeertje te proeven zonder intenties om echt heen te gaan. Helaas geen show in The Casbah kunnen kijken, die is toch wel aan de kleine kant, hoe vet die anarchistenvibe daar wel niet moge zijn.
Kale ranking van de volledig aanschouwde shows (alle tien echt heel goed tot fantastisch)
1. Nick Cave & The Bad Seeds
2. black midi
3. Big Thief
4. Genesis Owusu
5. Froukje
6. Altin Gün
7. Bitch House
8. Nilüfer Yanya
9. Fontaines DC
10. King Gizzard & The Lizard Wizard
Hoogtepuntjes in random volgorde:
- Nick Cave. Heb hem aan kunnen raken en volgens mij ben ik nu onsterfelijk. Verder weet ik gewoon niet wat ik hier nog op te zeggen heb. Ohja, misschien nog dat het de beste show was die ik ooit zag. En dat ik er spiritueel van geworden ben.
- Fluffy moshpits bij een geniale Genesis Owusu en z’n olijke dansende ninjabroeders. Ontzettend toffe boeking, live nóg leuker dan op plaat.
- Voor 27 euro een fles rosé twv 4,95 aftikken – zonder dop uiteraard – plus nog twee fancy wijnglazen voor 2 euro per stuk, direct door naar black midi en aldaar aangekomen lekker hautain neerkijken op al dat minderwaardige plebs met hun indeukbare rommelbekers met ordinair festivalbier. En ondertussen echt helemaal leip gaan op de meest bizarre en briljante songstructuren die ik ooit live heb meegemaakt en de meest bazige bazendrummer die ik ooit live heb meegemaakt.aerobag, mogen we al aan Den Eedelen Taafel aansluiten?
- Nick Cave. En laten we Warren Ellis niet vergeten.
- Af en toe tussen het feestgedruis door nog de occasionele tjiftjaf of vink horen die nog efkes hun territorium extra luidkeels aan het afbakenen zijn. Zul je ook net zien, ben je net rustig aan het broeden en staat er het volgende moment 40000 man beneden aan je boom een beetje herrie te maken. Heb jij weer. Fijn dus voor onze gevleugelde vrinden dat de rust nu terug is.
- Samen bitchen op hoe “dit inderdaad wel klinkt als dat ene liedje van The Strokes ja”. Toch wel even leuk om te zien als legacyartiest maar ben er sowieso al een tijdje niet echt meer fan van en goed was het ook niet lol. Casablancas best vermakelijk maar toch vooral best wel sneu, kan eigenlijk ook gewoon echt niet. Reptilia blijft wel een vet nummertje tho, klonk wel als iets wat The Strokes zouden kunnen maken ook. En iets met Hitler.
- Lake District of hoe die stage area ook moge heten, door ons werd ie in elk geval omgedoopt tot ‘het vibehoekje’. Overdag en in de vroege avond doorgaans bezet door misschien vijftien man max die allemaal introvert aan het viben waren. Onder wie wij
- Zondag op het terrein aankomen, eerst even voorzichtig ontwaken bij Boards of Canadatunes @The Floor om daarna de uppercut door je ziel te ondergaan bij AmenRa. Toen was ik wel wakker.
- Nick Cave.
- L’Rain die ondanks haar gebroken hiel en enkele ruggenwervels echt heel veel plezier uitstraalde en een prima set speelde, stukkie experimenteler en met meer reverb dan op plaat.
- Birb, onze origamivogelmascotte, die lekker op m’n oor mee kon deinen. Heeft het weekend verrassend goed overleefd, waaronder een onbedoelde uitvouwsessie van Gretz
- Vechten tegen dichtvallende oogjes in de TWO waar Beach House de zaterdagnacht kwam openen. Uiteindelijk dat gevecht verliezen en het hele laatste halfuur half wegdommelend genieten. Er later achterkomend dat Hester precies hetzelfde had. Oké hun nummers blijven teveel op elkaar lijken maar Lemon Glow en Lazuli live zijn echt wel gems.
- Het ontzettend lieve vrouwtje bij het Japanse foodtruckje die superblij “arigatooo” roepend onze heerlijke gerechtjes aan ons gaf. Edit: staralfur pakt hierboven de jackpot, okonomiyaki appreciation post!
- Froukje! Door pijnlijke omstandigheden niet in de Effenaar kunnen zien dus dit was wel een bittersweet goedmakertje. Ze is inmiddels al echt een hele Frouk geworden, supervolwassen set. Ook de enige artieste dit weekend waar ik alles woord voor woord kon meezingen, da’s ook wel sweet.
- Op de late zondag een best wel forse The National-canvasfoto van de expositie ontvreemden, gehuld in een stoffen jasje van het terrein sneaken, in de bosjes flikkeren en later die nacht terug oppikken om in een iets te klein MX-5'je te proppen. En dit was nog wel zonder Geert!
- Een uur lange hunt voor een whiskybar om de eerste vrijdag mee te starten. Die was er helaas niet, dus dan maar bij thuiskomst zaterdagnacht nog even een afzakkertje gedaan. En we kenden meteen het hele terrein een beetje, ook wel nice. Was blijkbaar stukje anders (en groter) dan voorgaande edities.
- Nilüfer die heerlijk verlegen en nerveus is, telkens wanneer ze iets tegen het publiek wil gaan zeggen zich toch maar inhoudt en instead gewoon de meest zieke rifjes begint te spelen.
- Adrianne die nóg verlegener is, duizend doden sterft op het podium en ondertussen mij wel aan het huilen kan krijgen. Bonuspuntje voor hun gitarist die blijkbaar steeds naar Hester aan het seinen was of het oké met mij ging. Dat ging het wel, tussen het sterven door.
- Geweldig publiek bij King Gizzard and the Lizard Wizard. Weet nog steeds niet of ik het nou echt goed vond (op plaat zijn ze toch wat dynamischer) maar een feest was het wel en ze hadden er zichtbaar enorm veel lol in. Zwemsessie was absoluut memorabel, en The Dripping Tap meesterlijk. Ook grappig om Geerts Ozzievlag steeds dichterbij te zien komen gedurende de set, daar is flink bewogen.
- Spongebob Stadium Rave pompen op onze fietstochtjes naar huis. De eerste DJ die dit in hun set verwerkt ontvangt ter plekke alles wat ik op dat moment draag.
- Hard Drive is toch echt een schitterend nummer in een verder wel vrij saaie vlakke set van Cassandra
- Hesters ouders die elke dag ontbijtje voor ons klaarmaakten, zondag nog mee gingen en überhaupt gewoon geweldig waren
- Überhaupt alle toffe mensen die ik verder heb ontmoet.
- Nick Cave.
Ja, was tof weekendje. Volgend jaar zit ik waarschijnlijk in het buitenland maar ik kom zeker weer rap een keertje terug! Sorry aan iedereen die ik niet meer heb gezien trouwens x
Maarja, heerlijk terrein en veel toffe acts gezien. Plekje vooraan bij Genesis Owusu, Big Thief, Nilüfer Yanya en Nick Cave, plekje semivooraan bij Froukje en verder nog Fontaines DC, King Gizzard, Altin Gün, black midi, Beach House en de niet heel opwindende set van Jamie xx volledig gezien (in willekeurige volgorde). Bij AmenRa, Wies, l’Rain, Cassandra Jenkins en Jessie Ware alleen het einde aanwezig kunnen zijn, bij The Strokes (gepland en weinig boeiend) en Sad Night Dynamite (ongepland maar weinig boeiend) eerder weggegaan en alt-J, Iceage en DIIV heel eventjes uit gaan checken om sfeertje te proeven zonder intenties om echt heen te gaan. Helaas geen show in The Casbah kunnen kijken, die is toch wel aan de kleine kant, hoe vet die anarchistenvibe daar wel niet moge zijn.
Kale ranking van de volledig aanschouwde shows (alle tien echt heel goed tot fantastisch)
1. Nick Cave & The Bad Seeds
2. black midi
3. Big Thief
4. Genesis Owusu
5. Froukje
6. Altin Gün
7. Bitch House
8. Nilüfer Yanya
9. Fontaines DC
10. King Gizzard & The Lizard Wizard
Hoogtepuntjes in random volgorde:
- Nick Cave. Heb hem aan kunnen raken en volgens mij ben ik nu onsterfelijk. Verder weet ik gewoon niet wat ik hier nog op te zeggen heb. Ohja, misschien nog dat het de beste show was die ik ooit zag. En dat ik er spiritueel van geworden ben.
- Fluffy moshpits bij een geniale Genesis Owusu en z’n olijke dansende ninjabroeders. Ontzettend toffe boeking, live nóg leuker dan op plaat.
- Voor 27 euro een fles rosé twv 4,95 aftikken – zonder dop uiteraard – plus nog twee fancy wijnglazen voor 2 euro per stuk, direct door naar black midi en aldaar aangekomen lekker hautain neerkijken op al dat minderwaardige plebs met hun indeukbare rommelbekers met ordinair festivalbier. En ondertussen echt helemaal leip gaan op de meest bizarre en briljante songstructuren die ik ooit live heb meegemaakt en de meest bazige bazendrummer die ik ooit live heb meegemaakt.aerobag, mogen we al aan Den Eedelen Taafel aansluiten?
- Nick Cave. En laten we Warren Ellis niet vergeten.
- Af en toe tussen het feestgedruis door nog de occasionele tjiftjaf of vink horen die nog efkes hun territorium extra luidkeels aan het afbakenen zijn. Zul je ook net zien, ben je net rustig aan het broeden en staat er het volgende moment 40000 man beneden aan je boom een beetje herrie te maken. Heb jij weer. Fijn dus voor onze gevleugelde vrinden dat de rust nu terug is.
- Samen bitchen op hoe “dit inderdaad wel klinkt als dat ene liedje van The Strokes ja”. Toch wel even leuk om te zien als legacyartiest maar ben er sowieso al een tijdje niet echt meer fan van en goed was het ook niet lol. Casablancas best vermakelijk maar toch vooral best wel sneu, kan eigenlijk ook gewoon echt niet. Reptilia blijft wel een vet nummertje tho, klonk wel als iets wat The Strokes zouden kunnen maken ook. En iets met Hitler.
- Lake District of hoe die stage area ook moge heten, door ons werd ie in elk geval omgedoopt tot ‘het vibehoekje’. Overdag en in de vroege avond doorgaans bezet door misschien vijftien man max die allemaal introvert aan het viben waren. Onder wie wij

- Zondag op het terrein aankomen, eerst even voorzichtig ontwaken bij Boards of Canadatunes @The Floor om daarna de uppercut door je ziel te ondergaan bij AmenRa. Toen was ik wel wakker.
- Nick Cave.
- L’Rain die ondanks haar gebroken hiel en enkele ruggenwervels echt heel veel plezier uitstraalde en een prima set speelde, stukkie experimenteler en met meer reverb dan op plaat.
- Birb, onze origamivogelmascotte, die lekker op m’n oor mee kon deinen. Heeft het weekend verrassend goed overleefd, waaronder een onbedoelde uitvouwsessie van Gretz
- Vechten tegen dichtvallende oogjes in de TWO waar Beach House de zaterdagnacht kwam openen. Uiteindelijk dat gevecht verliezen en het hele laatste halfuur half wegdommelend genieten. Er later achterkomend dat Hester precies hetzelfde had. Oké hun nummers blijven teveel op elkaar lijken maar Lemon Glow en Lazuli live zijn echt wel gems.
- Het ontzettend lieve vrouwtje bij het Japanse foodtruckje die superblij “arigatooo” roepend onze heerlijke gerechtjes aan ons gaf. Edit: staralfur pakt hierboven de jackpot, okonomiyaki appreciation post!
- Froukje! Door pijnlijke omstandigheden niet in de Effenaar kunnen zien dus dit was wel een bittersweet goedmakertje. Ze is inmiddels al echt een hele Frouk geworden, supervolwassen set. Ook de enige artieste dit weekend waar ik alles woord voor woord kon meezingen, da’s ook wel sweet.
- Op de late zondag een best wel forse The National-canvasfoto van de expositie ontvreemden, gehuld in een stoffen jasje van het terrein sneaken, in de bosjes flikkeren en later die nacht terug oppikken om in een iets te klein MX-5'je te proppen. En dit was nog wel zonder Geert!
- Een uur lange hunt voor een whiskybar om de eerste vrijdag mee te starten. Die was er helaas niet, dus dan maar bij thuiskomst zaterdagnacht nog even een afzakkertje gedaan. En we kenden meteen het hele terrein een beetje, ook wel nice. Was blijkbaar stukje anders (en groter) dan voorgaande edities.
- Nilüfer die heerlijk verlegen en nerveus is, telkens wanneer ze iets tegen het publiek wil gaan zeggen zich toch maar inhoudt en instead gewoon de meest zieke rifjes begint te spelen.
- Adrianne die nóg verlegener is, duizend doden sterft op het podium en ondertussen mij wel aan het huilen kan krijgen. Bonuspuntje voor hun gitarist die blijkbaar steeds naar Hester aan het seinen was of het oké met mij ging. Dat ging het wel, tussen het sterven door.
- Geweldig publiek bij King Gizzard and the Lizard Wizard. Weet nog steeds niet of ik het nou echt goed vond (op plaat zijn ze toch wat dynamischer) maar een feest was het wel en ze hadden er zichtbaar enorm veel lol in. Zwemsessie was absoluut memorabel, en The Dripping Tap meesterlijk. Ook grappig om Geerts Ozzievlag steeds dichterbij te zien komen gedurende de set, daar is flink bewogen.
- Spongebob Stadium Rave pompen op onze fietstochtjes naar huis. De eerste DJ die dit in hun set verwerkt ontvangt ter plekke alles wat ik op dat moment draag.
- Hard Drive is toch echt een schitterend nummer in een verder wel vrij saaie vlakke set van Cassandra
- Hesters ouders die elke dag ontbijtje voor ons klaarmaakten, zondag nog mee gingen en überhaupt gewoon geweldig waren
- Überhaupt alle toffe mensen die ik verder heb ontmoet.
- Nick Cave.
Ja, was tof weekendje. Volgend jaar zit ik waarschijnlijk in het buitenland maar ik kom zeker weer rap een keertje terug! Sorry aan iedereen die ik niet meer heb gezien trouwens x
1
geplaatst: 14 juni 2022, 15:49 uur
crosskip schreef:
de erg matige start van King Gizzard
de erg matige start van King Gizzard
Dude, ze openden met Mars for the Rich!? Wat een bazentrack is dat
Wat jij gerre
5
geplaatst: 14 juni 2022, 16:08 uur
Mijn tweede keer Best Kept Secret. 2019 was de eerste keer.
Geweldige ervaring en ook een paar vrienden die over het algemeen een andere smaak hebben, zijn spontaan fan van King Gizzard. Wat een geweldige energie op een tijdstip waarop de drankjes na drie dagen wel begonnen te tellen van te voren. Eenmaal aan de gang was het puur genieten. Dat roeien was geniaal. En die stem van de Bram kRikke look-a-like... Waanzinnig. Zelden zoiets meegemaakt.
Nick Cave was zoals verwacht prachtig en mede door de vermoeidheid onmogelijk om het droog te houden bij I Need You en Into my Arms.
Fontaines was voor mij wel het allerbeste van dit weekend. Zeer strak en overtuigend gespeeld. Was al fan, maar vanaf vandaag werk ik alleen nog in Adidas jogging broeken en film-tshirts.
Geweldige ervaring en ook een paar vrienden die over het algemeen een andere smaak hebben, zijn spontaan fan van King Gizzard. Wat een geweldige energie op een tijdstip waarop de drankjes na drie dagen wel begonnen te tellen van te voren. Eenmaal aan de gang was het puur genieten. Dat roeien was geniaal. En die stem van de Bram kRikke look-a-like... Waanzinnig. Zelden zoiets meegemaakt.
Nick Cave was zoals verwacht prachtig en mede door de vermoeidheid onmogelijk om het droog te houden bij I Need You en Into my Arms.
Fontaines was voor mij wel het allerbeste van dit weekend. Zeer strak en overtuigend gespeeld. Was al fan, maar vanaf vandaag werk ik alleen nog in Adidas jogging broeken en film-tshirts.
2
geplaatst: 14 juni 2022, 16:27 uur
staralfur schreef:
Fontaines DC (moshpittend naar voren)
Fontaines DC (moshpittend naar voren)
Zeer herkenbaar vanop Primavera! Nogmaals: wat jij gerre
1
geplaatst: 14 juni 2022, 17:31 uur
Shit. Jullie recencietjes doen beseffen dat ik had moeten gaan. Ik kon niet. Maar ik had toch moeten gaan. Mhpf.
Wat jij gerre?
Wat jij gerre?
0
geplaatst: 14 juni 2022, 18:05 uur
Wat een heerlijke zaterdag op BKS! Wederom weggeblazen door Fontaines DC, daar ga ik geen concert meer van missen als ze in de buurt zijn. Ook genoten van The Vices in het bos s middags. dEUS had er zin in en dat heb ik in het verleden wel eens anders gezien. Pip Blom en Froukje ook de moeite waard. En dan the Strokes: leuk om gezien te hebben maar ik vond het allemaal wat verdrietig die Julian act. Heeft zo’n jongen toch niet meer nodig. Toch blij Heart in a cage eens live gehoord te hebben.
Bovenal wat een heerlijke relaxte sfeer, lekker eten, niet te vol en prachtige setting. Volgend jaar hopelijk 3 dagen
Bovenal wat een heerlijke relaxte sfeer, lekker eten, niet te vol en prachtige setting. Volgend jaar hopelijk 3 dagen
0
geplaatst: 14 juni 2022, 18:29 uur
123poetertjes schreef:
Uiteraard ook vaak weer Geertmans mogen aanschouwen, maar net niet vaak genoeg om Covid overgedragen te krijgen (voorlopig hihi).
Uiteraard ook vaak weer Geertmans mogen aanschouwen, maar net niet vaak genoeg om Covid overgedragen te krijgen (voorlopig hihi).
Jup, gisteren een positieve zelftest cadeau gekregen van BKS. Voor de mensen die mij zaterdag / zondag nog gezien hebben.
0
geplaatst: 14 juni 2022, 18:35 uur
Johnny Marr schreef:
Wat jij gerre
(quote)
Wat jij gerre Wat is dat hier allemaal? Ik had een positieve corona test. Bks 2022 is volledig aan mij voorbijgegaan helaas...
Bovendien is de timing van bks ongelukkig. Op mijn leeftijd weekend na Primavera al meteen paraat staan op bks, weinig realistisch. Qua namen was er ook veel overlap, dus zo jammer was het missen van bks nu ook weer niet.
1
geplaatst: 14 juni 2022, 18:37 uur
Johnny Marr schreef:
Wat jij gerre
(quote)
Wat jij gerre Die was best ok, maar daarna kwamen ze met Gaia. Dat vind ik op plaat al matig (ze moeten eens stoppen met die metalnummers), maar live klonk het al helemaal plat. Voeg daaraan toe dat je in je tweede nummer al een drumsolo stopt terwijl je het publiek nog niet mee hebt en je hebt een zeer matige start. M'n maten die de band verder niet kenden waren toen al bijna afgehaakt =p Gelukkig trokken ze het daarna wel recht en was het vanaf Magenta Mountain gaaf tot het vanaf Rattlesnake compleet uit de hand liep.
SergioMalick schreef:
En die stem van de Bram kRikke look-a-like...
En die stem van de Bram kRikke look-a-like...
Haha, ja daar zeg je wat. Hier ook mensen die Ozark kijken? Wyatt stond wat mij betreft ook op het podium.
0
geplaatst: 14 juni 2022, 19:11 uur
Ander hoogtepunt was nog wel het applaus op de camping trouwens, wat een prestatie telkens weer!
0
geplaatst: 14 juni 2022, 20:09 uur
crosskip schreef:
Ander hoogtepunt was nog wel het applaus op de camping trouwens, wat een prestatie telkens weer!
Ja dat was ook geweldig. Eigenlijk begreep ik er niks van, maar toen mijn maten nog verdwaasder hun tent openritsten begon ik maar mee te doen.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 14 juni 2022, 20:33 uur
Gretz schreef:
Jup, gisteren een positieve zelftest cadeau gekregen van BKS. Voor de mensen die mij zaterdag / zondag nog gezien hebben.
(quote)
Ow dan zal ik maar ff testen.
0
geplaatst: 14 juni 2022, 20:45 uur
Arno schreef:
Haha, wanneer was dat? Moet ik gemist hebben.
Haha, wanneer was dat? Moet ik gemist hebben.
Volgens mij op zaterdag en zondag zo tussen 10:00 uur en 15:00 uur op willekeurige momenten.
Overigens ook een groot compliment naar alle Vlaamse bezoekers. Zeer gemoedelijk. Heb niet vaak meegemaakt dat twee volkeren zo fijn samenkwamen. Mijn hoogtepunt was dat ik zaterdagnacht om 4:00 uur wat stuff aan een groepje had gegeven, waarna we luidkeels rokend liedjes van Gorki (en dat ene liedje van Het Goede Doel) aan het zingen waren op de camping. Ook in het publiek onwijs vriendelijk volk.
* denotes required fields.