MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival

zoeken in:
Misschien ligt het aan mij, maar is Interpol niet gewoon de allergrootste naam op de affiche? Toch zeker in het pop/rock-segment.

Zowel Oscar and the Wolf als The 1975 zijn headliners van een bedenkelijk niveau. Aphex Twin live kan ik mij niet zoveel bij voorstellen. The Chemical Brothers kan wel tof zijn, ook al ben ik geen groot fan. Maar live hoor ik er goede verhalen over. Maar zoals gezegd, naast de headliners toch heel veel tofs in het midden segment, al heb ik er al best wel wat live gezien of ga ik daarvoor al live zien.

VladTheImpaler schreef:
(quote)

3voor12 heeft het er over dat Oscar & The Wolf headliner is. Zou het ook wel een beetje raar vinden als dat zo is en The 1975 niet.

Het zou niet voor de eerste keer zijn. In 2017 sloot Oscar & The Wolf nota bene Down The Rabbit Hole af en in 2018 was Oscar op Pinkpop op de laatste dag de laatste act voor afsluiter Bruno Mars.

Johnny Marr schreef:
Teleurstellend. Terzij de Horde en Aphex Twin wel twee coole namen, en Interpol #besteooit

Arlo Parks tho ❤️

Ik vind het eigenlijk wel mooi dat ze niet echt een paar knallers van headliners hebben, maar vooral veel goede tot redelijk interessante middenmoters.

DjFrankie (moderator)
Ik ga altijd voor de sfeer en stage 5 (the secret), altijd een feestje daar, met een resort huisje en 13 vrienden wordt dit altijd een top weekend.

Bij Aphex Twin zal ik ook wel bij the Secret staan.

Choconas schreef:
(quote)

Het zou niet voor de eerste keer zijn. In 2017 sloot Oscar & The Wolf nota bene Down The Rabbit Hole af en in 2018 was Oscar op Pinkpop op de laatste dag de laatste act voor afsluiter Bruno Mars.

Ja, met het verschil dat OATW toen wel op hun artistieke hoogtepunt zat. Anno 2023 vind ik het een ander verhaal.

DjFrankie schreef:
Ik ga altijd voor de sfeer en stage 5 (the secret), altijd een feestje daar, met een resort huisje en 13 vrienden wordt dit altijd een top weekend.

Ik hoop dan wel op nog veel stage 5 namen bij de volgende batch Ik was daar vorig jaar ook het meest.

Gretz schreef:
(quote)

Ja, met het verschil dat OATW toen wel op hun artistieke hoogtepunt zat. Anno 2023 vind ik het een ander verhaal.

Mwah, je kunt je afvragen hoe hoog dat artistieke hoogtepunt geweest is, ook rond 2017, zeker als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Editors, Arcade Fire, The War On Drugs of Arctic Monkeys. Buiten België is Oscar & The Wolf toch altijd een beetje een band in de marge gebleven. Om kort te gaan heb ik dus ook wel mijn bedenkingen bij deze Oscar als headliner, maar die bedenkingen had ik in 2017 ook al en toen waren ze het wel op DTRH. En Rock Werchter heeft ze dit jaar ook als headliner aangekondigd.

Gretz schreef:
(quote)

Op Lowlands waren ze vorig jaar ook nog het voorlaatste optreden in de Alpha op zaterdag, en in oktober speelden ze hier ook nog in de Ziggo Dome, dus ik denk wel dat ze nog steeds relevant zijn.

Niettemin word ik persoonlijk ook niet heel warm van de headliners, maar daaronder is nog genoeg goeds te vinden op het affiche.

Over de undercard, wat mij betreft mogen namen als Heartworms, Someone, The Murder Capital en Marathon daar ook nog wel bij. Maar die kunnen uiteindelijk ook gewoon op DtRH staan natuurlijk.

Zo, BKS is wel het festival van MuMe. Flink meer posts dan bij Lowlands of het konijnenhol.

Zoals ik al verwachtte een niet bijster spectaculaire line-up. Kan ook bijna niet anders als je op de vrijdagavond voor de bekendmaking je headliners nog bevestigd moet krijgen. Neemt niet weg dat ik Aphex Twin wel een gave boeking vind. In tegenstelling tot de andere twee afsluiters.

De magie van tien (!!) jaar geleden is bij mij grotendeels weg. Ik vond BKS de eerste jaren echt heel gaaf, maar de laatste jaren vind ik er minder van mijn gading. Boekingen als die van The 1975, Two Doors Cinema Club en Goldband sturen het festival (en haar publiek) een kant op die mij minder ligt. Maar, afschrijven doe ik het natuurlijk niet, dus ik wacht de dagindeling af. De mooiste dag uitzoeken en dan fijn een dagje eten, drinken, sfeer proeven en natuurlijk muziek luisteren.

Ik kies al sinds 2017 voor DTRH ipv BKS, en dat gaat hem ook dit jaar weer worden, maar vind eigenlijk de line-up van BKS tot nu toe beter. Toegegeven, qua headliners is het vrij mager - al zou ik Aphex Twin heel graag nog eens live zien, dat is alweer 12 jaar geleden - maar in de 2e lijn wel een aantal interessante namen: BCNR, TCIC, Erika De Casier, Gaye Su Akyol, Ineffekt, Oumou Sangaré, Röyksopp, Sudan Archives, Tinariwen.

Daartegenover stelt DTRH grotere headliners, die ik niet interessant vind, en daarachter een hoop weinig verrassende namen. Maar goed, die line-up is nog verre van compleet natuurlijk, dus hoop op verbetering.

Aphex Twin is natuurlijk wel een originele, bazenboeking!

Verder ga ik ook al jaren naar DTRH, want zelfs met een tot nog toe minder programma valt er daar altijd nog genoeg te beleven. Eerste worp van BKS zeker niet verkeerd, misschien ga ik nog wel.

Ja, kan echt niet wachten op Aphex Twin. En ik vind de undercard toch echt wel goed. Al hoop ik heel erg dat ze toch Darkside nog uit de hoge hoed gaan toveren in een volgende worp, maar vrees ervoor. Erg blij ook met, naast alle namen die Titmeister noemt, met Jockstrap (geweldige plaat), Japanese Breakfast, Lankum en Charlotte Adigery.

Ik ben er ook weer bij dit jaar

Hallo,

Ik weet niet of dit de juiste plek is voor mijn vraag maar niet geschoten...
Ik heb een camperbusje en wilde gelijk bij start verkoop kaartjes en camping boeken. De camping was gelijk vol.
Weet iemand waar er dan nog plek is? Ik heb al een paar campings gebeld maar nergens plaats.

Groetjes,

Robert

[email protected] schreef:
De camping was gelijk vol.
Zou het kunnen dat je niet goed gekeken hebt? Als ik op de website kijk zie ik gewoon nog tickets incl. camping.

Nieuwe namen

DE STAAT ∙ YOUNG MARCO ∙ YOUNG FATHERS ∙ SILVANA ESTRADA ∙ DE TOEGIFT ∙ JOB & FRED BAND ∙ MARATHON ∙ YOT CLUB ∙ HAMMOK

Young Fathers, Silvana Estrada en De Toegift vind ik drie toffe boekingen.

Young Fathers waren gisteren fenomenaal in Paradiso, dus dat is in ieder geval een fijne toevoeging.

Young Marco Young Fathers ook erg benieuwd naar, wordt steeds verleidelijker om kaarten te kopen.

Matig zeg, damn.

Rvdz schreef:
Young Fathers waren gisteren fenomenaal in Paradiso, dus dat is in ieder geval een fijne toevoeging.

Helemaal eens, geef die maar een mooie spot s'avonds in de Two.

DjFrankie (moderator)
De Staat staat er 3 dagen, hoe dat wordt nog bekend gemaakt.

DjFrankie schreef:
De Staat staat er 3 dagen, hoe dat wordt nog bekend gemaakt.

Ik vind 1 al veel eigenlijk

Voorlopig lijkt het er op dat ik een jaar oversla, of evt 1 dag (zondag?) maar wie weet komt er nog wat echt leuks bij.

DjFrankie (moderator)
ranja schreef:
(quote)

Ik vind 1 al veel eigenlijk

Voorlopig lijkt het er op dat ik een jaar oversla, of evt 1 dag (zondag?) maar wie weet komt er nog wat echt leuks bij.

Wij hebben onze 14 persoons bungalow alweer geboekt
Maar eerst naar Sonic Whip, heel veel zin in.

DjFrankie schreef:
(quote)

Wij hebben onze 14 persoons bungalow alweer geboekt
Maar eerst naar Sonic Whip, heel veel zin in.

Ik ben de laatste jaren met een groep van ca 8, deels wel en deels niet kamperen (ik niet), momenteel heeft nog geen van allen een kaart.

Tickets in de pocket, zin an!

Edgar18 schreef:
Zo, BKS is wel het festival van MuMe. Flink meer posts dan bij Lowlands of het konijnenhol.

Zoals ik al verwachtte een niet bijster spectaculaire line-up. Kan ook bijna niet anders als je op de vrijdagavond voor de bekendmaking je headliners nog bevestigd moet krijgen. Neemt niet weg dat ik Aphex Twin wel een gave boeking vind. In tegenstelling tot de andere twee afsluiters.

De magie van tien (!!) jaar geleden is bij mij grotendeels weg. Ik vond BKS de eerste jaren echt heel gaaf, maar de laatste jaren vind ik er minder van mijn gading. Boekingen als die van The 1975, Two Doors Cinema Club en Goldband sturen het festival (en haar publiek) een kant op die mij minder ligt. Maar, afschrijven doe ik het natuurlijk niet, dus ik wacht de dagindeling af. De mooiste dag uitzoeken en dan fijn een dagje eten, drinken, sfeer proeven en natuurlijk muziek luisteren.

Dan noem je wel net zo'n beetje de enige commerciële/top40 namen, op een line-up van +70 artiesten ofzo. Lijkt mij juist een heel klein aandeel in vergelijking met de andere grote festivals in Nederland. En door deze acts krijgen we mss ook nog wat vrienden mee die minder MuMe-fähig zijn wat betreft de indie/alternative namen vind ik BKS nou juist de beste line-up van NL hebben, ik kan zometeen echt gigantisch veel namen van mijn to-see lijstje schrappen

Gast
geplaatst: vandaag om 12:28 uur

geplaatst: vandaag om 12:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.