Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival
zoeken in:
0
geplaatst: 18 juni 2013, 00:29 uur
The National is natuurlijk compleet geen haalbare kaart als vervanger van Modest Mouse. Ik kan nu cynisch gaan doen over Palma Violets, maar het lijkt me een behoorlijke vervanger gezien de korte termijn en ik had toch al 6 acts die ik wil zien op de zondag.
Overigens bizar dat ze 31 (!) verschillende cateraars hebben. Er van uitgaand dat er per dag 10.000 mensen komen, die 3 consumpties (alleen eten en evt. snacks/ijs heb ik het dan over) p.p. nemen, betekent dat elke cateraar gemiddeld 100 stuks per dag verkoopt. Daar kun je volgens mij nooit winst op maken. Hoeven we iig niet bang te zijn voor rijen...
Overigens bizar dat ze 31 (!) verschillende cateraars hebben. Er van uitgaand dat er per dag 10.000 mensen komen, die 3 consumpties (alleen eten en evt. snacks/ijs heb ik het dan over) p.p. nemen, betekent dat elke cateraar gemiddeld 100 stuks per dag verkoopt. Daar kun je volgens mij nooit winst op maken. Hoeven we iig niet bang te zijn voor rijen...
0
geplaatst: 18 juni 2013, 00:55 uur
Plus het feit dat het niet bepaald de goedkoopste cateraars zijn. Ooit een broodje bij de Burgermeester gegeten? Of een lunch gedaan bij de Bakkerswinkel met je date? Dan weet je wat je kwijt bent
Marges zullen vrij groot zijn.
Marges zullen vrij groot zijn.
0
geplaatst: 18 juni 2013, 08:48 uur
Plus het feit dat er 15.000 man komt. Dus 15.000 maal 3 gedeeld door 24 tentjes waar je eten (snoep, koffie, smoothies niet meegerekend)kan halen = 1875
Lijkt mij dat ze daar wel winst op kunnen maken.
Lijkt mij dat ze daar wel winst op kunnen maken.

0
geplaatst: 18 juni 2013, 08:56 uur
en 10.000 keer 3 natuurlijk geen 3100 is.
Maar met de 5 euro voor een broodje kroket zoals de Volkskrant dat over Pinkpop schreef moeten ze toch wel kunnen concurreren?
En La place is ook een dure cateraar, toch vind ik de meeste prijzen op Lowlands niet ononverkoombaar.
Edit: fijn volta, je bericht aanpassen terwijl ik er op reageer
Maar met de 5 euro voor een broodje kroket zoals de Volkskrant dat over Pinkpop schreef moeten ze toch wel kunnen concurreren?
En La place is ook een dure cateraar, toch vind ik de meeste prijzen op Lowlands niet ononverkoombaar.
Edit: fijn volta, je bericht aanpassen terwijl ik er op reageer

0
Lasers
geplaatst: 18 juni 2013, 11:51 uur
Ik ben niet zo bekent met festivals. Ik ga de vrijdag, wil Danny Brown en Swim Deep bijvoorbeeld zien. Danny Brown is om 17:45 klaar en Swim Deep begint om 17:45, is dit de moeite waard of kost het lopen veel tijd? Ik heb geen idee hoeveel tijd je moet rekenen om van het ene podium naar het andere te gaan. Ik wil zoveel mogelijk artiesten zien maar het moet wel ''leuk'' blijven.
0
geplaatst: 18 juni 2013, 12:06 uur
Ik geloof dat bij BKS alle podia heel dicht bij elkaar staan. Ik schat "dicht bij elkaar" op zo'n 5 minuten lopen
0
geplaatst: 18 juni 2013, 14:29 uur
Ik zit nog met twee lastige keuzes. De eerste is tussen Tyler, the Creator en Fuck Buttons, waar ik denk ik voor Fuck Buttons ga omdat dat mij een mooie liveervaring lijkt.
En de keuze tussen Pantha Du Prince en Savages, wat ik waarschijnlijk daar beslis
En de keuze tussen Pantha Du Prince en Savages, wat ik waarschijnlijk daar beslis
0
geplaatst: 18 juni 2013, 14:32 uur
Ik ga denk ik voor Tyler en Pantha du Prince. Ik vind Suuns vs. Cashmere Cat nog een erg lastige keuze 

0
geplaatst: 18 juni 2013, 14:35 uur
Snoeperd schreef:
Ik zit nog met twee lastige keuzes. De eerste is tussen Tyler, the Creator en Fuck Buttons, waar ik denk ik voor Fuck Buttons ga omdat dat mij een mooie liveervaring lijkt.
Tyler, the Creator vs. Fuck Buttons vind ik niet zo'n moeilijke keuze. Tot dusver waren de optredens van Tyler/OF op festivals dramatisch en schijnt Fuck Buttons live heel vet te zijn (wat ik me ook wel kan voorstellen). Wat betreft Savages vs. Pantha du Prince ga ik denk ik eerst even kijken hoe het bij Savages is (want begint eerder), vervolgens moet dat wel heel erg vet zijn wil het mij van Pantha du Prince afhouden.
0
geplaatst: 18 juni 2013, 14:36 uur
Wat voor mij ook een lastige gaat worden is Alt-J vs. Melody's Echo Chamber.
0
Lasers
geplaatst: 18 juni 2013, 15:36 uur
Teunnis schreef:
Ik geloof dat bij BKS alle podia heel dicht bij elkaar staan. Ik schat "dicht bij elkaar" op zo'n 5 minuten lopen
Mooi!
Danny Brown 1730
Swim Deep 1730-1815
The Maccabees 1815- 1915
Ofei 1900-1945
Bloc Party-2000-2100
Macklemore 2100-2145
Artic Monkeys 2145-2300
Tyler the Creator 2300-2345
Iets te veel van het goede
? The Maccabees ken ik niet maar schijnen leuk te zijn. Ofei is echt geweldig. De artiest heeft maar twee nummers maar die zijn wel gelijk ongelofelijk goed. Jammer dat het weer waarschijnlijk tegenvalt..
0
geplaatst: 18 juni 2013, 15:38 uur
Het weer ziet er inderdaad erg slecht uit
Hopen dat alles weer compleet veranderd, zoals dat wel vaker gebeurd hier in Nederland.
Hopen dat alles weer compleet veranderd, zoals dat wel vaker gebeurd hier in Nederland.
0
geplaatst: 18 juni 2013, 19:01 uur
sxesven schreef:
Reken dat nog eens na...
Reken dat nog eens na...
Oeps, het was laat.
Desondanks vind ik het veel verschillende cateraars. We zullen zien hoe het uitwerkt.
0
geplaatst: 18 juni 2013, 19:09 uur
Snoeperd schreef:
Die keuze lijkt me makkelijk, Pantha en Fuck Buttons

Lasers schreef:
Mooi!
Danny Brown 1730
Swim Deep 1730-1815
The Maccabees 1815- 1915
Ofei 1900-1945
Bloc Party-2000-2100
Macklemore 2100-2145
Artic Monkeys 2145-2300
?
(quote)
Mooi!
Danny Brown 1730
Swim Deep 1730-1815
The Maccabees 1815- 1915
Ofei 1900-1945
Bloc Party-2000-2100
Macklemore 2100-2145
Artic Monkeys 2145-2300
? Ja. 7 uur achter elkaar non-stop optredens zien is redelijk killing. Mijn ervaring is dat je het meeste plezier uit een festival haalt als je gewoon een paar acts uitkiest, die je per se wilt zien en voor de rest gewoon kijkt wat de dag je brengt. Wees vooral niet bang iets te missen, want meeste acts die hier optreden komen vaak genoeg in Nederland om ze een andere keer te zien. Bovendien, eerlijk is eerlijk, ik heb maar zelden festivaloptredens gezien, die zo legendarisch waren dat ik ze absoluut niet had willen missen.
0
geplaatst: 18 juni 2013, 19:53 uur
Het is zwaar, zeker als je met meerdere mensen bent, te veel snoept van de genotsmiddelen en je een stuk minder fijn slaapt als thuis.
Maar het kan best, op Primavera elke avond een minuut of 10 gehad tussen de optredens door, voldoende tijd om te wandelen, biertje te halen en als het moment daar is wat eten te scoren bij een tent waar geen lange rij staat, maar ja dus alleen, appartement met aardig bed en ongeveer 1 biertje per optreden.
Maar het kan best, op Primavera elke avond een minuut of 10 gehad tussen de optredens door, voldoende tijd om te wandelen, biertje te halen en als het moment daar is wat eten te scoren bij een tent waar geen lange rij staat, maar ja dus alleen, appartement met aardig bed en ongeveer 1 biertje per optreden.
0
geplaatst: 18 juni 2013, 20:00 uur
Titmeister schreef:
Bovendien, eerlijk is eerlijk, ik heb maar zelden festivaloptredens gezien, die zo legendarisch waren dat ik ze absoluut niet had willen missen.
Ja, zo zullen een aantal mensen ongetwijfeld ook gedacht hebben tijdens Woodstock. Bovendien, eerlijk is eerlijk, ik heb maar zelden festivaloptredens gezien, die zo legendarisch waren dat ik ze absoluut niet had willen missen.

0
geplaatst: 18 juni 2013, 20:34 uur
Een oud-collega van me die op Woodstock was, was patat halen tijdens Jimi Hendrix. 

0
geplaatst: 18 juni 2013, 22:36 uur
Ach ja, ze was nog jong toen (zo oud als Don nu). Vond het sowieso al bijzonder dat ik iemand tegenkwam die daar is geweest.
0
geplaatst: 19 juni 2013, 08:15 uur
Gloeilamp schreef:
Hopen dat alles weer compleet veranderd, zoals dat wel vaker gebeurd hier in Nederland. Ik zal het maar positief bekijken, in het weekend is de neerslagkans behoorlijk groot, maar zal de totale neerslaghoeveelheid naar verwachting meevallen. Ik denk dat we vooral moeten hopen dat het vandaag zo vroeg mogelijk al losbarst zodat we het ergste al achter de rug hebben.
0
Lasers
geplaatst: 19 juni 2013, 09:20 uur
Titmeister schreef:
Ja. 7 uur achter elkaar non-stop optredens zien is redelijk killing. Mijn ervaring is dat je het meeste plezier uit een festival haalt als je gewoon een paar acts uitkiest, die je per se wilt zien en voor de rest gewoon kijkt wat de dag je brengt. Wees vooral niet bang iets te missen, want meeste acts die hier optreden komen vaak genoeg in Nederland om ze een andere keer te zien. Bovendien, eerlijk is eerlijk, ik heb maar zelden festivaloptredens gezien, die zo legendarisch waren dat ik ze absoluut niet had willen missen.
(quote)

(quote)
Ja. 7 uur achter elkaar non-stop optredens zien is redelijk killing. Mijn ervaring is dat je het meeste plezier uit een festival haalt als je gewoon een paar acts uitkiest, die je per se wilt zien en voor de rest gewoon kijkt wat de dag je brengt. Wees vooral niet bang iets te missen, want meeste acts die hier optreden komen vaak genoeg in Nederland om ze een andere keer te zien. Bovendien, eerlijk is eerlijk, ik heb maar zelden festivaloptredens gezien, die zo legendarisch waren dat ik ze absoluut niet had willen missen.
Oke bedankt man! Het leven bestaat ten slotte uit keuzes maken

0
geplaatst: 19 juni 2013, 15:52 uur
Ik verkoop nog steeds combiticket + camping. 95 euro, geïnteresseerden?
Verkocht
Verkocht
0
geplaatst: 19 juni 2013, 17:44 uur
Laten we anders eens een overzicht maken van de mensen die naar BKS komen en het leuk lijkt om te meeten. Doen we dat per dag:
Vrijdag:
Zaterdag:
Zondag:
-Arrie
Maakt het wat overzichtelijker. Lijkt me leuk om dan ook concreet iets met een groepje af te spreken. Voor mij persoonlijk is Portishead de enige echte must om te zien dus verder lijkt het me sowieso wel leuk om met een groepje MuMe'ers op te trekken (Luuk?). Ik ben samen met m'n vriendin, maar die zal dat ook wel best vinden.
Vrijdag:
Zaterdag:
Zondag:
-Arrie
Maakt het wat overzichtelijker. Lijkt me leuk om dan ook concreet iets met een groepje af te spreken. Voor mij persoonlijk is Portishead de enige echte must om te zien dus verder lijkt het me sowieso wel leuk om met een groepje MuMe'ers op te trekken (Luuk?). Ik ben samen met m'n vriendin, maar die zal dat ook wel best vinden.

0
geplaatst: 19 juni 2013, 17:51 uur
Laten we anders eens een overzicht maken van de mensen die naar BKS komen en het leuk lijkt om te meeten. Doen we dat per dag:
Vrijdag:
Zaterdag:
Zondag:
-Arrie
- jassn
tussen Local Natives en Suuns moet ik eigenlijk niet echt iets zien.
Vrijdag:
Zaterdag:
Zondag:
-Arrie
- jassn
tussen Local Natives en Suuns moet ik eigenlijk niet echt iets zien.
0
geplaatst: 19 juni 2013, 18:50 uur
Vrijdag:
- Oepsje
Zaterdag:
- Oepsje
Zondag:
- Arrie
- jassn
- Oepsje
- Oepsje
Zaterdag: