Muziek / Toplijsten en favorieten / The Revealing Science of Yes: 50 Wonderous songs (volgens ranboy)
zoeken in:
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 mei 2017, 10:07 uur
FrodoK schreef:
Tenzij Casartelli dat als favoriete bandje heeft...
Vroeger konden we daar lang en breed cryptisch over doen, maar tegenwoordig volstaat een klik op iemands profiel om uit te sluiten dat Queen mijn favoriete bandje is (ik waardeer ze overigens wel ruim voldoende om naar je bespreking uit te kijken, dat dan weer wel Tenzij Casartelli dat als favoriete bandje heeft...
)
0
geplaatst: 24 mei 2017, 16:56 uur
Hoewel dat natuurlijk een VOLSLAGEN subjectieve lijst wordt; hun oeuvre is zo divers...
1
geplaatst: 25 mei 2017, 00:21 uur
Mijn zegen heb je ook Frodok. 
Queen zal altijd speciaal voor mij blijven.
Feitelijk de 1e band in mijn jeugdjaren die mij helemaal overdonderde.
Ik zie het graag tegemoed.

Queen zal altijd speciaal voor mij blijven.
Feitelijk de 1e band in mijn jeugdjaren die mij helemaal overdonderde.
Ik zie het graag tegemoed.
0
geplaatst: 25 mei 2017, 09:09 uur
FrodoK schreef:
Hoewel dat natuurlijk een VOLSLAGEN subjectieve lijst wordt; hun oeuvre is zo divers...
ook met een hoop diversiteit heb je ook wel dat het ene liedje beter is dan het andere dus het moet goed komen lijkt me

Dat ga ik ook zeker volgen.

3
geplaatst: 25 mei 2017, 10:30 uur
Nog even de late dank aan ranboy. Hoewel Yes, ondanks mijn progvoorkeur, niet mijn band is en ook niet zal worden (ben ook geen fijnproever
), heb ik je mooie lijst en leuke schrijfsels zo af en toe gevolgd en heeft het het er zelfs toe geleid dat ik af en toe een nummer opgezocht en opgezet heb. 
Ik las ook het idee van FrodoK om ook iets dergelijks te doen voor Queen. Je hoeft alleen maar in mijn lijstje te kijken om te constateren dat ik dat een prachtig idee vind. Ik loop zelf ook al enige tijd rond met een dergelijk idee, maar tot nu toe heeft de tijd die het gaat opslokken, maar zeker ook de ondoenlijke keuzes die er uit voortkomen, me tegen gehouden. Daar is wel een vakantie voor nodig
Ik kijk met erg veel interesse uit naar je lijst FrodoK, maar sluit niet uit dat ik me er geregeld betweterig mee zal bemoeien 
), heb ik je mooie lijst en leuke schrijfsels zo af en toe gevolgd en heeft het het er zelfs toe geleid dat ik af en toe een nummer opgezocht en opgezet heb. 
Ik las ook het idee van FrodoK om ook iets dergelijks te doen voor Queen. Je hoeft alleen maar in mijn lijstje te kijken om te constateren dat ik dat een prachtig idee vind. Ik loop zelf ook al enige tijd rond met een dergelijk idee, maar tot nu toe heeft de tijd die het gaat opslokken, maar zeker ook de ondoenlijke keuzes die er uit voortkomen, me tegen gehouden. Daar is wel een vakantie voor nodig
Ik kijk met erg veel interesse uit naar je lijst FrodoK, maar sluit niet uit dat ik me er geregeld betweterig mee zal bemoeien 
0
geplaatst: 11 juni 2017, 18:29 uur
Toch zou je deze vier bladzijdes over een Yes top 50 eens moeten doornemen BoyOnHeavenHill. Als ik je stukje zo over het Yes album doorlees. Wel iets voor jou hier. Ook andere visies op Starship Trooper.
0
geplaatst: 11 juni 2017, 21:42 uur
Heb ik net gedaan meneer, helaas wist ik niet van het bestaan ervan af. Of ik dezelfde nummer 1 zou hebben gehad weet ik niet, maar bij de eerste vijf zou Awaken zéker eindigen, al was het maar vanwege die prachtige "stille" passage. Mooi lijstje, en sowieso vormt hun beste werk een uniek oeuvre. En trouwens ook een fraaie presentatie! 

0
geplaatst: 11 juni 2017, 22:19 uur
BoyOnHeavenHill schreef:
Heb ik net gedaan meneer, helaas wist ik niet van het bestaan ervan af. Of ik dezelfde nummer 1 zou hebben gehad weet ik niet, maar bij de eerste vijf zou Awaken zéker eindigen, al was het maar vanwege die prachtige "stille" passage. Mooi lijstje, en sowieso vormt hun beste werk een uniek oeuvre. En trouwens ook een fraaie presentatie!
Dank u.

0
geplaatst: 14 juni 2017, 16:16 uur
Ook nog even mijn dank aan ranboy, ik zie het lijstje nu pas. Mooie aanleiding om weer eens wat Yes te beluisteren, hoewel niet mijn favoriete prog band wel een aantal fantastische nummers. Ook bij mij wellicht een Going For The One track op 1 maar dan een van de singles (de titeltrack of Wonderous Stories. Ik heb minder met die nummers die langer dan een kwartier duren) maar als ik vandaag moest kiezen werd het Time And A Word (slechts op 35 in de Ranboy-lijst).
0
geplaatst: 14 juni 2017, 18:21 uur
Allen: sorry, de Queenlijst laat door drukte van de afgelopen weken even wat op zich wachten. Maar wat in het vat zit, verzuurt niet, ik ben er mee bezig... 

0
geplaatst: 23 juni 2017, 16:05 uur
Joep! Het begin is gemaakt: Let me entertain you: een persoonlijke Queen top 50 - MusicMeter.nl
Veel plezier alvast
Veel plezier alvast

* denotes required fields.