Muziek / Toplijsten en favorieten / MuMeAfrekening 2018 (voor persoonlijke hitlijsten)
zoeken in:
1
geplaatst: 12 augustus 2018, 13:06 uur
Week 32
01. (01) (9w) Manchester Orchestra - I Know How To Speak #2
02. (03) (3w) Wild Pink - Lake Erie
03. (02) (8w) Tomberlin - Seventeen #5
04. (09) (7w) Marissa Nadler - For My Crimes
05. (04) (9w) Spiritualized - A Perfect Miracle
06. (08) (6w) Blonde Redhead (feat. Ludovico Einaudi) - Where Your Mind Wants To Go
07. (16) (4w) The Twilight Sad - I/m Not Here [missing face]
08. (14) (2w) Phosphorescent - New Birth in New England
09. (05) (6w) Mitski - Nobody
10. (==) (1w) Marissa Nadler - Blue Vapor
11. (12) (8w) Father John Misty - God’s Favorite Customer
12. (07) (10w) Tomberlin - Self-Help #1
13. (20) (2w) Still Corners - Black Lagoon
14. (06) (7w) Hatchie - Bad Guy
15. (15) (4w) Tomberlin - I’m Not Scared
16. (19) (2w) Wild Pink - Jewels Drossed in the Runoff
17. (11) (9w) Villagers - A Trick of the Light
18. (18) (4w) Alex The Astronaut - Waste of Time
19. (10) (7w) The Innocence Mission - Green Bus
20. (==) (1w) Emma Ruth Rundle - Darkhorse
21. (30) (2w) Spiritualized - Here It Comes (The Road) Let’s Go
22. (13) (5w) Luluc - Heist
23. (25) (2w) Death Cab For Cutie - Autumn Love
24. (29) (2w) Black Belt Eagle Scout - Soft Stud
25. (17) (6w) Jamie Isaac - (04:30) Idler / Sleep
26. (24) (6w) Dilly Dally - I Feel Free
27. (27) (3w) Big Red Machine - Gratitude
28. (28) (2w) Illuminine - Dear, Utopia
29. (==) (1w) Tomberlin - Any Other Way
30. (==) (1w) Tiny Ruins - How Much
Exit:
Waxahatchee - Chapel of Pines (3w)
Fenne Lily - For A While (7w)
Hatchie - Sure (9w)
Big Red Machine - Forest Green (5w)
01. (01) (9w) Manchester Orchestra - I Know How To Speak #2
02. (03) (3w) Wild Pink - Lake Erie
03. (02) (8w) Tomberlin - Seventeen #5
04. (09) (7w) Marissa Nadler - For My Crimes
05. (04) (9w) Spiritualized - A Perfect Miracle
06. (08) (6w) Blonde Redhead (feat. Ludovico Einaudi) - Where Your Mind Wants To Go
07. (16) (4w) The Twilight Sad - I/m Not Here [missing face]
08. (14) (2w) Phosphorescent - New Birth in New England
09. (05) (6w) Mitski - Nobody
10. (==) (1w) Marissa Nadler - Blue Vapor
11. (12) (8w) Father John Misty - God’s Favorite Customer
12. (07) (10w) Tomberlin - Self-Help #1
13. (20) (2w) Still Corners - Black Lagoon
14. (06) (7w) Hatchie - Bad Guy
15. (15) (4w) Tomberlin - I’m Not Scared
16. (19) (2w) Wild Pink - Jewels Drossed in the Runoff
17. (11) (9w) Villagers - A Trick of the Light
18. (18) (4w) Alex The Astronaut - Waste of Time
19. (10) (7w) The Innocence Mission - Green Bus
20. (==) (1w) Emma Ruth Rundle - Darkhorse
21. (30) (2w) Spiritualized - Here It Comes (The Road) Let’s Go
22. (13) (5w) Luluc - Heist
23. (25) (2w) Death Cab For Cutie - Autumn Love
24. (29) (2w) Black Belt Eagle Scout - Soft Stud
25. (17) (6w) Jamie Isaac - (04:30) Idler / Sleep
26. (24) (6w) Dilly Dally - I Feel Free
27. (27) (3w) Big Red Machine - Gratitude
28. (28) (2w) Illuminine - Dear, Utopia
29. (==) (1w) Tomberlin - Any Other Way
30. (==) (1w) Tiny Ruins - How Much
Exit:
Waxahatchee - Chapel of Pines (3w)
Fenne Lily - For A While (7w)
Hatchie - Sure (9w)
Big Red Machine - Forest Green (5w)
0
geplaatst: 12 augustus 2018, 16:27 uur
Titmeister's Top 30:
Pos. 1 #w Artiest - Nummer
1 2 4 Gregory Alan Isakov - Chemicals #1
2 1 5 Gorillaz feat. Jamie Principle & Snoop Dogg - Hollywood #3
3 10 2 Y-Bayani - Asembi Ara Amba (Henrik Schwarz Version)
4 15 2 Donny Benét - Santorini
5 6 2 Maud Geffray - Ice Teens
6 3 5 Róisín Murphy - Plaything
7 27 2 Bragolin - Into Those Woods
8 4 8 Chromatics - Black Walls
9 - 1 De Staat - KITTY KITTY
10 11 2 Pépe - Las Arenas
11 5 5 Hopetoun Brown - Put It Down
12 16 2 Hilary Woods - Prodigal Dog
13 8 4 BROCKHAMPTON - 1999 WILDFIRE
14 7 9 Maribou State feat. Khruangbin - Feel Good
15 17 2 De Likt - Net Als Toen
16 9 5 Ben Howard - Nica Libres at Dusk
17 - 1 Tony Allen & Jeff Mills - The Seed
18 - 1 Lyla Foy & Jonathan Donahue - Far Behind You
19 12 14 Maribou State - Turnmills #6
20 22 3 Mogwai - We're Not Done (End Title)
21 13 7 Pusha T - Santeria #1
22 26 2 Jungle - Heavy, California
23 14 4 Jorja Smith - Blue Lights
24 - 1 Red Axes - Addis
25 18 8 DJ Koze - Pick Up
26 - 1 Balún - Años Atrás
27 - 1 Ross From Friends - Pale Blue Dot
28 - 1 Imarhan - Tumast
29 19 9 Nick Mulvey - Dancing for the Answers
30 20 7 Dijf Sanders - Jaipong
Uit de lijst:
21 4 The Rebels of Tijuana - Et le blizzard s'estompe
23 3 Slongs feat. Jack Parow - De Zon
24 4 Kid Francescoli - The Player
25 2 Big Red Machine - Gratitude
28 10 Perel - Alles
29 7 Tunnelvisions - Rafaka's Song
30 3 Quiet Hollers - Addicted
Er is een nieuwe nummer 1! Gregory Alan Isakov maakt het weer waar met zijn sfeervolle nieuwe single Chemicals, die nog met elke luisterbeurt blijft groeien. Daarachter dringen zich echter wel een hoop uitdagers voor de koppositie aan. Wat te denken van de heerlijke afrodance-remix van Henrik Schwarz, de gladde synthpop van Donny Benét, de fijne dansvloerstamper van Maud Geffray of de heerlijk catchy postpunk - uit Utrecht nota bene (!) van Bragolin?
Zeker een nummer dat hoge ogen gaat gooien is de nieuwe single van De Staat. Pas 2 dagen uit, maar al veelvuldig gedraaid in huize Tit. Het nummer gaat nog weer een tandje verder in de elektronische richting, ten opzichte van O. Het einde is zelfs bijna techno. Met deze single doet De Staat een poging Witch Doctor van de troon te steken als nummer om de gehele tent te slopen.
Wat krijg je als 2 legendes uit verschillende genres de krachten bundelen? In het geval van Tony Allen en Jeff Mills in ieder erg fijne, spacy danceplaat in de vorm van The Seed.
Lyla Foy is een Britse singer/songwriter, waar ik verder bijzonder weinig van weet. Op dit nummer krijgt ze hulp van Jonathan Donahue (The Flaming Lips, Mercury Rev). Het resultaat is een gevoelig en catchy nummer, dat een beetje de vibe heeft van een 21e-eeuwse take op Peter Gabriel & Kate Bush' Don't Give Up.
De nieuwe EP van Red Axes, In Africa, wordt geheel conform de tijdsgeest moderne dance met - u raadt het al - Afrikaanse samples. Red Axes pakt het daarbij iets organischer aan dan veel van hun stijlgenoten; vooral het fluitje in Addis is erg fijn. Over iets minder dan een week staan ze als afsluiter in de India op Lowlands, ik kijk er alvast naar uit.
Het Puerto Ricaanse Balún komt met lekker dromerige elektropop, met latin-invloeden. Het album Prisma Tropical is prima wakker-worden-muziek voor in het weekend, en dat geldt eigenlijk ook voor single Años Atrás.
De act Ross From Friends heb ik eerder dit jaar leren kennen via de lijst van panjoe. Naast de geniale artiestennaam, maakt deze Brit gewoon lekkere houseplaten. De vorige 2 singles bleven net aan steken in de tiplijst, maar met Pale Blue Dot komt hij gewoon de top 30 in. Binnenkort ook het volledige album eens checken.
Laatste nieuwe binnenkomer is het Algerijnse Imarhan, dat Touareg-blues mixt met funk. De mosterd wordt heel erg gehaald bij TInariwen - niet gek ook, als je bedenkt dat de plaat is geproduceerd door de bassist van Tinariwen - maar dat maakt niet zo veel uit: fijne muziek is het evenzeer.
Pos. 1 #w Artiest - Nummer
1 2 4 Gregory Alan Isakov - Chemicals #1
2 1 5 Gorillaz feat. Jamie Principle & Snoop Dogg - Hollywood #3
3 10 2 Y-Bayani - Asembi Ara Amba (Henrik Schwarz Version)
4 15 2 Donny Benét - Santorini
5 6 2 Maud Geffray - Ice Teens
6 3 5 Róisín Murphy - Plaything
7 27 2 Bragolin - Into Those Woods
8 4 8 Chromatics - Black Walls
9 - 1 De Staat - KITTY KITTY
10 11 2 Pépe - Las Arenas
11 5 5 Hopetoun Brown - Put It Down
12 16 2 Hilary Woods - Prodigal Dog
13 8 4 BROCKHAMPTON - 1999 WILDFIRE
14 7 9 Maribou State feat. Khruangbin - Feel Good
15 17 2 De Likt - Net Als Toen
16 9 5 Ben Howard - Nica Libres at Dusk
17 - 1 Tony Allen & Jeff Mills - The Seed
18 - 1 Lyla Foy & Jonathan Donahue - Far Behind You
19 12 14 Maribou State - Turnmills #6
20 22 3 Mogwai - We're Not Done (End Title)
21 13 7 Pusha T - Santeria #1
22 26 2 Jungle - Heavy, California
23 14 4 Jorja Smith - Blue Lights
24 - 1 Red Axes - Addis
25 18 8 DJ Koze - Pick Up
26 - 1 Balún - Años Atrás
27 - 1 Ross From Friends - Pale Blue Dot
28 - 1 Imarhan - Tumast
29 19 9 Nick Mulvey - Dancing for the Answers
30 20 7 Dijf Sanders - Jaipong
Uit de lijst:
21 4 The Rebels of Tijuana - Et le blizzard s'estompe
23 3 Slongs feat. Jack Parow - De Zon
24 4 Kid Francescoli - The Player
25 2 Big Red Machine - Gratitude
28 10 Perel - Alles
29 7 Tunnelvisions - Rafaka's Song
30 3 Quiet Hollers - Addicted
Er is een nieuwe nummer 1! Gregory Alan Isakov maakt het weer waar met zijn sfeervolle nieuwe single Chemicals, die nog met elke luisterbeurt blijft groeien. Daarachter dringen zich echter wel een hoop uitdagers voor de koppositie aan. Wat te denken van de heerlijke afrodance-remix van Henrik Schwarz, de gladde synthpop van Donny Benét, de fijne dansvloerstamper van Maud Geffray of de heerlijk catchy postpunk - uit Utrecht nota bene (!) van Bragolin?
Zeker een nummer dat hoge ogen gaat gooien is de nieuwe single van De Staat. Pas 2 dagen uit, maar al veelvuldig gedraaid in huize Tit. Het nummer gaat nog weer een tandje verder in de elektronische richting, ten opzichte van O. Het einde is zelfs bijna techno. Met deze single doet De Staat een poging Witch Doctor van de troon te steken als nummer om de gehele tent te slopen.
Wat krijg je als 2 legendes uit verschillende genres de krachten bundelen? In het geval van Tony Allen en Jeff Mills in ieder erg fijne, spacy danceplaat in de vorm van The Seed.
Lyla Foy is een Britse singer/songwriter, waar ik verder bijzonder weinig van weet. Op dit nummer krijgt ze hulp van Jonathan Donahue (The Flaming Lips, Mercury Rev). Het resultaat is een gevoelig en catchy nummer, dat een beetje de vibe heeft van een 21e-eeuwse take op Peter Gabriel & Kate Bush' Don't Give Up.
De nieuwe EP van Red Axes, In Africa, wordt geheel conform de tijdsgeest moderne dance met - u raadt het al - Afrikaanse samples. Red Axes pakt het daarbij iets organischer aan dan veel van hun stijlgenoten; vooral het fluitje in Addis is erg fijn. Over iets minder dan een week staan ze als afsluiter in de India op Lowlands, ik kijk er alvast naar uit.
Het Puerto Ricaanse Balún komt met lekker dromerige elektropop, met latin-invloeden. Het album Prisma Tropical is prima wakker-worden-muziek voor in het weekend, en dat geldt eigenlijk ook voor single Años Atrás.
De act Ross From Friends heb ik eerder dit jaar leren kennen via de lijst van panjoe. Naast de geniale artiestennaam, maakt deze Brit gewoon lekkere houseplaten. De vorige 2 singles bleven net aan steken in de tiplijst, maar met Pale Blue Dot komt hij gewoon de top 30 in. Binnenkort ook het volledige album eens checken.
Laatste nieuwe binnenkomer is het Algerijnse Imarhan, dat Touareg-blues mixt met funk. De mosterd wordt heel erg gehaald bij TInariwen - niet gek ook, als je bedenkt dat de plaat is geproduceerd door de bassist van Tinariwen - maar dat maakt niet zo veel uit: fijne muziek is het evenzeer.
1
geplaatst: 13 augustus 2018, 01:43 uur
2018 - Week 32
1. (01) (7w) The Carters - APES**T #4
2. (02) (9w) Rosalía - Malamente
3. (05) (4w) Iglooghost - Clear Tamei
4. (03) (7w) Emicida & Ibeyi - Hacia El Amor
5. (04) (5w) Kelly Lee Owens - Bird [Prins Thomas Discomiks]
6. (06) (7w) Ride - Catch You Dreaming
7. (15) (3w) Mala Rodríguez - Gitanas
8. (10) (4w) Jake Schrock - Cosmic Ocean
9. (16) (3w) Otha - One of the Girls
10. (09) (4w) Mr. Tophat - Only One
11. (17) (3w) Charli XCX - Focus
12. (27) (3w) Chaka Khan - Like Sugar
13. (12) (5w) Lizzo - Boys
14. (11) (7w) DJ Windows XP - She Got Away
15. (07) (5w) Sons of Kemet - My Queen Is Ada Eastman
16. (19) (4w) Miles Kane - Coup de Grace
17. (18) (3w) Nick Mulvey - Dancing for the Answers
18. (08) (11w) Denzel Curry - Percs #2
19. (13) (8w) Martyn - Mind Rain
20. (28) (3w) Death in Vegas - Honey
21. (21) (7w) Gorillaz (ft. Jamie Principle & Snoop Dogg) - Hollywood
22. (29) (2w) Shad - The Fool Pt 1 (Get it Got it Good)
23. (33) (2w) Pitto - Late Night Studio Moves
24. (32) (2w) Joe Goddard - Human Touch [Dub]
25. (30) (4w) BROCKHAMPTON - 1998 TRUMAN
26. (26) (2w) 6LACK - Switch
27. (14) (12w) Róisín Murphy - All My Dreams #4
28. (---) (1w) Wolf Alice - Bros [NAO Remix]
29. (25) (4w) Alice Glass - Mine
30. (20) (4w) Galcher Lustwerk - Wristbands
31. (---) (1w) Girl Unit (ft. Kelela) - WYWD [Remix]
32. (39) (2w) Juice WRLD (ft. Lil Uzi Vert) - Wasted
33. (24) (8w) Perfume Genius - Run Me Through [King Princess Remix]
34. (38) (3w) Yung Baby Tate - Bugaboo
35. (---) (1w) KNIGHTSTOWN - Charlatan [Pye Corner Audio Remix]
36. (---) (1w) Iglooghost - Mei Mode
37. (37) (2w) Joep Beving - Sleeping Lotus [Tom Trago’s Sixtine Remix]
38. (---) (1w) Leonard Cohen - You Want It Darker [Solomun Remix]
39. (---) (1w) All Saints - Love Lasts Forever
40. (23) (6w) Joe Goddard - So Much
Het is blijkbaar een week van de remixen. En een paar verrassende ook. Ik vraag me af of Leonard Cohen ooit eerder is geremixt... Daar is het grootste deel van zijn muziek ook niet erg geschikt voor natuurlijk, maar de Bosniër Solomun laat horen dat You Want It Darker daar wél voor geschikt is. Ik hoorde hem van de week voor het eerst langskomen toen ik ‘s avonds laat in het donker door de stad liep, en toen viel ie meteen goed. Het klopte helemaal.
Een andere remix van een nummer dat al eens in mijn lijst heeft gestaan is de NAO-remix van Wolf Alice -Bros. Iedere keer dat ie langskomt vergeet ik dat het een Wolf Alice-remix is, want hij klinkt behoorlijk anders dan het origineel. Heel tof hoe de R&B-zangeres er haar eigen lied van maakt.
Een opvallende naam is All Saints (ja die blijken nog altijd actief te zijn!), met een überpoppy single. Maar ik heb wel een zwak voor überpoppy, en bovendien een zwak voor meidengroepen. De meeste meidengroepen uit de 90s/00s zijn wel ter ziele, maar All Saints hebben met Shaznay Lewis een goede songwriter in de gelederen, en trekken zich niet zo veel aan van muzikale trends. Ik las dat de nieuwste single door William Orbit geproduceerd is, die ook het prachtige Pure Shores produceerde, dus dat maakt benieuwd! In ieder geval bedankt voor de tip, riiiiiiiii. Ik zou het anders niet zo snel zijn tegengekomen of er anders te weinig van verwacht hebben om het op te zetten.
Iglooghost stijgt de top 3 in en krijgt er meteen een nieuwe notering bij. De teksten schijnen in een zelfverzonnen taal te zijn, en geïnspireerd te zijn door zelfverzonnen personages... ofzo. Ik heb me er niet in verdiept, maar ik vind het ook niet belangrijk, want de muziek spreekt heel erg voor zich. Er gebeurt van alles, en ik zou verwachten dat deze muziek wat de tijd heeft, maar met beide nummers had ik vanaf de eerste luisterbeurt al een emotionele connectie.
Overigens kom ik de laatste weken echt weer een hoop ruimte te kort in mijn lijst. Er is nu ook weer een hoop moois uitgekomen, maar die nieuwe nummers moeten nog maar wat langer wachten tot ik ze beter heb leren kennen. Een luxeprobleem.
1. (01) (7w) The Carters - APES**T #4
2. (02) (9w) Rosalía - Malamente
3. (05) (4w) Iglooghost - Clear Tamei
4. (03) (7w) Emicida & Ibeyi - Hacia El Amor
5. (04) (5w) Kelly Lee Owens - Bird [Prins Thomas Discomiks]
6. (06) (7w) Ride - Catch You Dreaming
7. (15) (3w) Mala Rodríguez - Gitanas
8. (10) (4w) Jake Schrock - Cosmic Ocean
9. (16) (3w) Otha - One of the Girls
10. (09) (4w) Mr. Tophat - Only One
11. (17) (3w) Charli XCX - Focus
12. (27) (3w) Chaka Khan - Like Sugar
13. (12) (5w) Lizzo - Boys
14. (11) (7w) DJ Windows XP - She Got Away
15. (07) (5w) Sons of Kemet - My Queen Is Ada Eastman
16. (19) (4w) Miles Kane - Coup de Grace
17. (18) (3w) Nick Mulvey - Dancing for the Answers
18. (08) (11w) Denzel Curry - Percs #2
19. (13) (8w) Martyn - Mind Rain
20. (28) (3w) Death in Vegas - Honey
21. (21) (7w) Gorillaz (ft. Jamie Principle & Snoop Dogg) - Hollywood
22. (29) (2w) Shad - The Fool Pt 1 (Get it Got it Good)
23. (33) (2w) Pitto - Late Night Studio Moves
24. (32) (2w) Joe Goddard - Human Touch [Dub]
25. (30) (4w) BROCKHAMPTON - 1998 TRUMAN
26. (26) (2w) 6LACK - Switch
27. (14) (12w) Róisín Murphy - All My Dreams #4
28. (---) (1w) Wolf Alice - Bros [NAO Remix]
29. (25) (4w) Alice Glass - Mine
30. (20) (4w) Galcher Lustwerk - Wristbands
31. (---) (1w) Girl Unit (ft. Kelela) - WYWD [Remix]
32. (39) (2w) Juice WRLD (ft. Lil Uzi Vert) - Wasted
33. (24) (8w) Perfume Genius - Run Me Through [King Princess Remix]
34. (38) (3w) Yung Baby Tate - Bugaboo
35. (---) (1w) KNIGHTSTOWN - Charlatan [Pye Corner Audio Remix]
36. (---) (1w) Iglooghost - Mei Mode
37. (37) (2w) Joep Beving - Sleeping Lotus [Tom Trago’s Sixtine Remix]
38. (---) (1w) Leonard Cohen - You Want It Darker [Solomun Remix]
39. (---) (1w) All Saints - Love Lasts Forever
40. (23) (6w) Joe Goddard - So Much
Het is blijkbaar een week van de remixen. En een paar verrassende ook. Ik vraag me af of Leonard Cohen ooit eerder is geremixt... Daar is het grootste deel van zijn muziek ook niet erg geschikt voor natuurlijk, maar de Bosniër Solomun laat horen dat You Want It Darker daar wél voor geschikt is. Ik hoorde hem van de week voor het eerst langskomen toen ik ‘s avonds laat in het donker door de stad liep, en toen viel ie meteen goed. Het klopte helemaal.
Een andere remix van een nummer dat al eens in mijn lijst heeft gestaan is de NAO-remix van Wolf Alice -Bros. Iedere keer dat ie langskomt vergeet ik dat het een Wolf Alice-remix is, want hij klinkt behoorlijk anders dan het origineel. Heel tof hoe de R&B-zangeres er haar eigen lied van maakt.
Een opvallende naam is All Saints (ja die blijken nog altijd actief te zijn!), met een überpoppy single. Maar ik heb wel een zwak voor überpoppy, en bovendien een zwak voor meidengroepen. De meeste meidengroepen uit de 90s/00s zijn wel ter ziele, maar All Saints hebben met Shaznay Lewis een goede songwriter in de gelederen, en trekken zich niet zo veel aan van muzikale trends. Ik las dat de nieuwste single door William Orbit geproduceerd is, die ook het prachtige Pure Shores produceerde, dus dat maakt benieuwd! In ieder geval bedankt voor de tip, riiiiiiiii. Ik zou het anders niet zo snel zijn tegengekomen of er anders te weinig van verwacht hebben om het op te zetten.

Iglooghost stijgt de top 3 in en krijgt er meteen een nieuwe notering bij. De teksten schijnen in een zelfverzonnen taal te zijn, en geïnspireerd te zijn door zelfverzonnen personages... ofzo. Ik heb me er niet in verdiept, maar ik vind het ook niet belangrijk, want de muziek spreekt heel erg voor zich. Er gebeurt van alles, en ik zou verwachten dat deze muziek wat de tijd heeft, maar met beide nummers had ik vanaf de eerste luisterbeurt al een emotionele connectie.
Overigens kom ik de laatste weken echt weer een hoop ruimte te kort in mijn lijst. Er is nu ook weer een hoop moois uitgekomen, maar die nieuwe nummers moeten nog maar wat langer wachten tot ik ze beter heb leren kennen. Een luxeprobleem.
0
geplaatst: 13 augustus 2018, 07:41 uur
Maandagochtend, dus tijd voor de (bijna) wekelijkse reminder aan de vaste (of soms niet) late inzenders en wat andere sporadische deelnemers!
Deze week zijn Glen Hansard, riiiiiiiii, jordidj1, Co Jackso, johan de witt, herman, 123poetertjes, Sunderland, arcade monkeys, Gretz, WhyNotSmile, RadioMad, SBube en Masimo aan de beurt, bijvoorbeeld. Ik vergeet ongetwijfeld nog wat mensen en ik stoor ongetwijfeld anderen op hun vakantieadres, maar het zij zo.. Vanavond rond 20u ligt de 'deadline', dus ik ben benieuwd naar jullie lijstjes!
Deze week zijn Glen Hansard, riiiiiiiii, jordidj1, Co Jackso, johan de witt, herman, 123poetertjes, Sunderland, arcade monkeys, Gretz, WhyNotSmile, RadioMad, SBube en Masimo aan de beurt, bijvoorbeeld. Ik vergeet ongetwijfeld nog wat mensen en ik stoor ongetwijfeld anderen op hun vakantieadres, maar het zij zo.. Vanavond rond 20u ligt de 'deadline', dus ik ben benieuwd naar jullie lijstjes!
2
geplaatst: 13 augustus 2018, 10:51 uur
Nummertje 32 is een onvervalste topweek op muziekgebied voor ondergetekende. De lijst verwelkomt vier nummers waarvan met name de hoogste echt prachtig is, en daarnaast bevat de Tip ook een nummer dat Lauran en Jerry het vuur na aan de schenen gaat leggen in de nabije toekomst. Komt nog de nieuwe Atmosphere bij die ik vrijdag ontdekte en we maken volgende week kans om de beste 123p-Afrekening ooit te krijgen. Wat een woorden Niek, wat een woorden. Toch blijven Call Shotgun en Left and Right nog altijd steady overeind (ja, de top van mijn lijst is vrij statisch I know) en zelfs het topnummer van The Beths gaat er vermoedelijk niet in slagen om de kloof te dichten. Lauran topt dus voor de vijfde maal en komt zo al in territoria waar alleen de ekte ekte toppers in geraken. Onderin krijgt ook Naive Ted een plaatsje omdat Magazines zoveel geniale passages bevat dat ik hem gewoonweg niet kon skippen. In de Tip dit keer niet teveel uitstapjes, ik heb besloten deze week eens een keer louter oude bekenden van me in het zonnetje te zetten.
32 31 #
01 01 06 | Lauran Hibberd - Call Shotgun #5
02 02 08 | Jerry Williams - Left And Right #3
03 03 03 | The Beths - Happy Unhappy
04 == 01 | Dizzy - Backstroke
05 04 04 | Pitto - Late Night Studio Moves
06 10 02 | Enrico Sangiuliano - Hidden T
07 05 05 | Pi Ja Ma - Ponytail
08 07 05 | LAKSHMI - Wars
09 08 11 | Zuzu - Beauty Queen
10 06 07 | Tunnelvisions - Rafaka's Song
11 14 02 | Rosalía - Malamente
12 20 02 | Black Honey - I Only Hurt The Ones I Love
13 09 06 | Roosevelt - Under The Sun
14 TA 01 | BROCKHAMPTON - 1998 TRUMAN
15 18 03 | AMMAR 808 feat. Mehdi Nassouli - Boganga & Sandia
16 TA 01 | Still Corners - Black Lagoon
17 11 04 | Estrons - Lilac
18 16 03 | Ocean Wisdom feat. Dizzee Rascal - Revvin'
19 13 04 | Ariana Grande - No Tears Left To Cry
20 TA 01 | Naive Ted feat. Puncmusik, Lunatic Christ & Post Podge - Magazines (Part One)
Toedels:
== 12 08 | Bilk - Spiked
== 15 04 | Coco & Clair Clair - Sims 2
== 17 05 | Claudia Prieto - Compositores
== 19 03 | Meg Myers - Jealous Sea
Nieuw:
Dizzy - Backstroke
Dit kwartet uit Oshawa ken ik sinds ze begin afgelopen lente Pretty Thing uitbrachten, een nummer dat eigenlijk bij toeval opnam in mijn hoofdlijst maar praktisch in stilte uitgegroeid is tot één van mijn absolute favorieten van 2018. Sindsdien ben ik ook als een blok gevallen voor dit kwartet uit Oshawa, Canada wier lome en ietwat mysterieuze dreampop, mede door de snoezig zachte stem van Katie Munshaw, als een warm bad aanvoelt. Niet gek dan ook dat er bij hun vijf reeds uitgebrachte nummers er eentje Swim heet, en nu dus ook Backstroke. Over die laatste gaat het nu. Voor mijn part had het ook over Swim kunnen gaan, die is ook prachtig. Backstroke is naast een warm bad vooral erg laidback maar heeft toch nog een semiversnelling op vier minuten die het nummer nog weer boven de rest van hun repertoire plaatst. Misschien zelfs boven Pretty Thing. Vrijdag komt hun debuut uit, jipiiiiieeeeee!
## Tipafrekening
1w ALASKALASKA - Monster
3w Amy Shark - I Said Hi
1w Bad Sounds ft. Ardyn - Milk It
3w Billie Eilish - You Should See Me In A Crown
1w CHVRCHES ft. Wednesday Campanella - Out Of My Head
2w Declan Welsh and The Decadent West - Shiny Toys
2w Digitalism - Glow
2w Gilligan Moss - Fever
2w Iglooghost - Clear Tamei
2w Ivy Lab - Cake
1w Jade Bird - Uh Huh
2w Kedr Livanskiy - There Was A Time (было время)
1w Maud Geffray - Ice Teens
2w Robyn - Missing U
2w Santigold - Run The Road
1w SLANG - Richest Man In The World
1w Slaves - Chokehold
1w Sleaford Mods - Stick In A Five And Go
3w Tshegue - Muanapoto
1w We Were Promised Jetpacks = Hanging In
Nieuw:
ALASKALASKA - Monster
Zoals gezegd is dit dus een Tip met allemaal oude bekenden. ALASKALASKA haalde nu twee keer de hoofdlijst en draaide zelf een weekje helemaal bovenaan. Monster is iets minder uitbundig dan zijn voorgangers maar doet er ook niet echt voor onder. De zanglijnen blijven erg interessant daar ze enerzijds erg aanstekelijk zijn anderzijds ook weer iets oncomfortabels met zich meedragen. Het is de grote kracht van deze leuke band die hopelijk snel een keer naar Nederland komt.
Bad Sounds ft. Ardyn - Milk It
Bad Sounds en Ardyn zijn samen goed voor zeven weken Afrekening en volgens mij nog een flink pas meer weken Tip. Nu hebben ze de krachten gebundeld en er rolt een heilige koe uit. Of althans, die komt voor in het nummer. De heren van Bad Sounds zijn de hoofduitvoerenden en dat is eigenlijk in de eerste seconden al te horen daar het nog altijd prettig gestoorde pop betreft. Hier moet vast ook weer een goed clipje uitkomen.
CHVRCHES ft. Wednesday Campanella - Out Of My Head
Ik ben nog altijd niet echt weg van de nieuwe plaat van CHVRCHES (al is Miracle erg goed) maar met deze nieuwe ben ik direct weer om. Ge eigenlijk, want heel anders is ie eigenlijk niet. Wel bevat Out Of My Head net wat plattere producties en een Lauren (ja, deze is nog altijd gewoon met een e) die all the way gaat met maar uithalen. Mede door de Japanse inbreng schuurt het hierdoor tegen j-pop aan, kan je te plat vinden maar ik dig het dus echter super. Echt een nummer waarvan ik gehoopt had dat ie op Love is Dead had gestaan. De altijd tegen het valse aan zingende コムアイ van Wednesday Campanella weet zich ook wel raad van een nummer als dit en vult had prima in. Ik kan niet wachten om de Kerkjes 3 november live te zien!
Jade Bird - Uh Huh
Jade.
Elk nummer lijkt haar vertrouwen te groeien en bij haar nieuwe durft ze echt helemaal voluit te gaan. Hierdoor krijgt haar al mooie stem ook nog iets raspends dat zich perfect leent voor de nog altijd behoorlijke americanaïnsteek van haar sneeuwpopnummers en Uh Huh overtreft misschien nog wel Lottery. En die stond twee weken op één dus Lauran en Jerry mogen de komende weken wel uitkijken. Qua podiumuitstraling is Jade (volgens mij) ook echt het type Jerry/Lauran in de zin dat ze erg houdt van contact maken met het publiek en dan doet ze dat ook met een leuk hillbillyaccent. Please, check haar uit op Lowlands dit weekend. Ik ga zelf helaas niet (sip gezicht). Gelukkig kan ik wel als ze 11 november in Paradiso staat (blij gezicht).
Maud Geffray - Ice Teens
Als ik die hoes zie moet ik altijd aan dit viaduct uit Adventure Time denken en de muziek van Maud Geffray klinkt ook wel als iets post-apocalyptisch. Ice Teens kwam vorig jaar al uit op Polaar maar is nu officieel versingeld en zodoende levert dit het derde Afrekeningnummer van de Française op in enkele weken. Wel weer haar eerste solonummer. Een heerlijke kille rush met ijzige vocalen. Het zegt veel over het niveau deze week dat Maud nog een week in de Tip moet wachten.
SLANG - Richest Man In The World
Britse parttime rapper fulltime hipster Slang kan altijd op mijn sympathie rekenen en hij geeft er ook altijd good vibes voor terug. Nummer heeft ook wel een beetje de hipsterinsteek: altijd blut, maar wat boeit dat als je omringd bent door mensen die je liefhebt? Ja, cliché maar wel altijd een veel te vaak onderschat gegeven. Voor dit nummer heeft hij zijn eigen bord voor Monopoly (kutspel trouwens maar dat terzijde) ontworpen en daar staan best wat geinige dingetjes in. Wat me opviel: 1) zijn girlfriend is dan misschien niet zoveel waard (equivalent van de Steenstraat) maar hé, ze heeft wel twee huizen! 2) een nachtje bij zijn moeder parkeren kost m 1400 pond en 3) Slang zal zich niet snel aansluiten bij een label.
Slaves - Chokehold
Voordat ze als hoofdact optreden op mijn fictieve festivalletje (kudo’s voor het bedenken van z’n toffe vraag van de dag) hebben Laurie en Isaac nog slim een nieuwe single uit. Een dag ervoor kondigden ze trouwens hun afscheid aan maar dat was dus, net zoals het hierboven genoemde festivalletje, fake news. Ya filthy bastards! Net als Cut And Run is Chokehold heel aardig, nog een stukje beter zelfs, maar ik mis nog altijd een beetje de furie die Are You Satisfied? zo’n onwijs dope album maakte.
Sleaford Mods - Stick In A Five And Go
Zelfs de twee pricks van Sleaford Mods, die zich voor eeuwig zullen verzetten tegen de commerciële popmuziek, ontkomen er niet aan om een onvervalste millennial whoop in hun refrein te douwen. Ook doet Jason hier een zeldzame poging tot zingen waar hij jammerlijk in faalt. Maar da’s maar goed ook, want deze cunts uit Nottz zijn toch op hun best als ze ouderwets onzin in de microfoon lopen te spuien die bij nader inzien toch wel erg doordacht elkaar zit. In Stick in a Five And Go wordt de hoofdpersoon op internet uitgedaagd door some idiot I don't know from Leeds, waarna hij het adres van deze idioot traceert en verkleed als postbode bij hem aanbelt om hem eens op zijn bek te timmeren. Goede synopsis voor een liedje me dunkt. Nummer wordt vooral gemaakt door de tamelijk hilarische bridge wanneer hij oor de deur staat met zijn’pakketje’. De aankomende EP gaat gepaard met dit stukje promotie. Wat een figuren.
We Were Promised Jetpacks - Hanging In
We Were Promised Jetpacks haalde nog nooit mijn Afrekening, maar dat is vooral omdat we al sinds 2014 hebben moeten wachten op nieuw materiaal. Vermoedelijk probeerden ze eerst hun jetpacks af te dwingen maar naar mijn weten hebben ze ze nog steeds niet gekregen. Destijds behoorden de Schotten trouwens tot mijn vijf favoriete bands ter wereld en hoewel die liefde nu een beetje bekoeld is staat hun prijsnummer Keeping Warm wel stevig tussen mijn 123toppertjes allertijden. Hanging In is een goede wederdienst voor de fans die daadwerkelijk zijn blijven plakken bij de band en ooh, wat heeft die Darren Lackie toch een prachtig accent!
32 31 #
01 01 06 | Lauran Hibberd - Call Shotgun #5
02 02 08 | Jerry Williams - Left And Right #3
03 03 03 | The Beths - Happy Unhappy
04 == 01 | Dizzy - Backstroke
05 04 04 | Pitto - Late Night Studio Moves
06 10 02 | Enrico Sangiuliano - Hidden T
07 05 05 | Pi Ja Ma - Ponytail
08 07 05 | LAKSHMI - Wars
09 08 11 | Zuzu - Beauty Queen
10 06 07 | Tunnelvisions - Rafaka's Song
11 14 02 | Rosalía - Malamente
12 20 02 | Black Honey - I Only Hurt The Ones I Love
13 09 06 | Roosevelt - Under The Sun
14 TA 01 | BROCKHAMPTON - 1998 TRUMAN
15 18 03 | AMMAR 808 feat. Mehdi Nassouli - Boganga & Sandia
16 TA 01 | Still Corners - Black Lagoon
17 11 04 | Estrons - Lilac
18 16 03 | Ocean Wisdom feat. Dizzee Rascal - Revvin'
19 13 04 | Ariana Grande - No Tears Left To Cry
20 TA 01 | Naive Ted feat. Puncmusik, Lunatic Christ & Post Podge - Magazines (Part One)
Toedels:
== 12 08 | Bilk - Spiked
== 15 04 | Coco & Clair Clair - Sims 2
== 17 05 | Claudia Prieto - Compositores
== 19 03 | Meg Myers - Jealous Sea
Nieuw:
Dizzy - Backstroke
Dit kwartet uit Oshawa ken ik sinds ze begin afgelopen lente Pretty Thing uitbrachten, een nummer dat eigenlijk bij toeval opnam in mijn hoofdlijst maar praktisch in stilte uitgegroeid is tot één van mijn absolute favorieten van 2018. Sindsdien ben ik ook als een blok gevallen voor dit kwartet uit Oshawa, Canada wier lome en ietwat mysterieuze dreampop, mede door de snoezig zachte stem van Katie Munshaw, als een warm bad aanvoelt. Niet gek dan ook dat er bij hun vijf reeds uitgebrachte nummers er eentje Swim heet, en nu dus ook Backstroke. Over die laatste gaat het nu. Voor mijn part had het ook over Swim kunnen gaan, die is ook prachtig. Backstroke is naast een warm bad vooral erg laidback maar heeft toch nog een semiversnelling op vier minuten die het nummer nog weer boven de rest van hun repertoire plaatst. Misschien zelfs boven Pretty Thing. Vrijdag komt hun debuut uit, jipiiiiieeeeee!
## Tipafrekening
1w ALASKALASKA - Monster
3w Amy Shark - I Said Hi
1w Bad Sounds ft. Ardyn - Milk It
3w Billie Eilish - You Should See Me In A Crown
1w CHVRCHES ft. Wednesday Campanella - Out Of My Head
2w Declan Welsh and The Decadent West - Shiny Toys
2w Digitalism - Glow
2w Gilligan Moss - Fever
2w Iglooghost - Clear Tamei
2w Ivy Lab - Cake
1w Jade Bird - Uh Huh
2w Kedr Livanskiy - There Was A Time (было время)
1w Maud Geffray - Ice Teens
2w Robyn - Missing U
2w Santigold - Run The Road
1w SLANG - Richest Man In The World
1w Slaves - Chokehold
1w Sleaford Mods - Stick In A Five And Go
3w Tshegue - Muanapoto
1w We Were Promised Jetpacks = Hanging In
Nieuw:
ALASKALASKA - Monster
Zoals gezegd is dit dus een Tip met allemaal oude bekenden. ALASKALASKA haalde nu twee keer de hoofdlijst en draaide zelf een weekje helemaal bovenaan. Monster is iets minder uitbundig dan zijn voorgangers maar doet er ook niet echt voor onder. De zanglijnen blijven erg interessant daar ze enerzijds erg aanstekelijk zijn anderzijds ook weer iets oncomfortabels met zich meedragen. Het is de grote kracht van deze leuke band die hopelijk snel een keer naar Nederland komt.
Bad Sounds ft. Ardyn - Milk It
Bad Sounds en Ardyn zijn samen goed voor zeven weken Afrekening en volgens mij nog een flink pas meer weken Tip. Nu hebben ze de krachten gebundeld en er rolt een heilige koe uit. Of althans, die komt voor in het nummer. De heren van Bad Sounds zijn de hoofduitvoerenden en dat is eigenlijk in de eerste seconden al te horen daar het nog altijd prettig gestoorde pop betreft. Hier moet vast ook weer een goed clipje uitkomen.
CHVRCHES ft. Wednesday Campanella - Out Of My Head
Ik ben nog altijd niet echt weg van de nieuwe plaat van CHVRCHES (al is Miracle erg goed) maar met deze nieuwe ben ik direct weer om. Ge eigenlijk, want heel anders is ie eigenlijk niet. Wel bevat Out Of My Head net wat plattere producties en een Lauren (ja, deze is nog altijd gewoon met een e) die all the way gaat met maar uithalen. Mede door de Japanse inbreng schuurt het hierdoor tegen j-pop aan, kan je te plat vinden maar ik dig het dus echter super. Echt een nummer waarvan ik gehoopt had dat ie op Love is Dead had gestaan. De altijd tegen het valse aan zingende コムアイ van Wednesday Campanella weet zich ook wel raad van een nummer als dit en vult had prima in. Ik kan niet wachten om de Kerkjes 3 november live te zien!
Jade Bird - Uh Huh
Jade.
Elk nummer lijkt haar vertrouwen te groeien en bij haar nieuwe durft ze echt helemaal voluit te gaan. Hierdoor krijgt haar al mooie stem ook nog iets raspends dat zich perfect leent voor de nog altijd behoorlijke americanaïnsteek van haar sneeuwpopnummers en Uh Huh overtreft misschien nog wel Lottery. En die stond twee weken op één dus Lauran en Jerry mogen de komende weken wel uitkijken. Qua podiumuitstraling is Jade (volgens mij) ook echt het type Jerry/Lauran in de zin dat ze erg houdt van contact maken met het publiek en dan doet ze dat ook met een leuk hillbillyaccent. Please, check haar uit op Lowlands dit weekend. Ik ga zelf helaas niet (sip gezicht). Gelukkig kan ik wel als ze 11 november in Paradiso staat (blij gezicht).Maud Geffray - Ice Teens
Als ik die hoes zie moet ik altijd aan dit viaduct uit Adventure Time denken en de muziek van Maud Geffray klinkt ook wel als iets post-apocalyptisch. Ice Teens kwam vorig jaar al uit op Polaar maar is nu officieel versingeld en zodoende levert dit het derde Afrekeningnummer van de Française op in enkele weken. Wel weer haar eerste solonummer. Een heerlijke kille rush met ijzige vocalen. Het zegt veel over het niveau deze week dat Maud nog een week in de Tip moet wachten.
SLANG - Richest Man In The World
Britse parttime rapper fulltime hipster Slang kan altijd op mijn sympathie rekenen en hij geeft er ook altijd good vibes voor terug. Nummer heeft ook wel een beetje de hipsterinsteek: altijd blut, maar wat boeit dat als je omringd bent door mensen die je liefhebt? Ja, cliché maar wel altijd een veel te vaak onderschat gegeven. Voor dit nummer heeft hij zijn eigen bord voor Monopoly (kutspel trouwens maar dat terzijde) ontworpen en daar staan best wat geinige dingetjes in. Wat me opviel: 1) zijn girlfriend is dan misschien niet zoveel waard (equivalent van de Steenstraat) maar hé, ze heeft wel twee huizen! 2) een nachtje bij zijn moeder parkeren kost m 1400 pond en 3) Slang zal zich niet snel aansluiten bij een label.
Slaves - Chokehold
Voordat ze als hoofdact optreden op mijn fictieve festivalletje (kudo’s voor het bedenken van z’n toffe vraag van de dag) hebben Laurie en Isaac nog slim een nieuwe single uit. Een dag ervoor kondigden ze trouwens hun afscheid aan maar dat was dus, net zoals het hierboven genoemde festivalletje, fake news. Ya filthy bastards! Net als Cut And Run is Chokehold heel aardig, nog een stukje beter zelfs, maar ik mis nog altijd een beetje de furie die Are You Satisfied? zo’n onwijs dope album maakte.
Sleaford Mods - Stick In A Five And Go
Zelfs de twee pricks van Sleaford Mods, die zich voor eeuwig zullen verzetten tegen de commerciële popmuziek, ontkomen er niet aan om een onvervalste millennial whoop in hun refrein te douwen. Ook doet Jason hier een zeldzame poging tot zingen waar hij jammerlijk in faalt. Maar da’s maar goed ook, want deze cunts uit Nottz zijn toch op hun best als ze ouderwets onzin in de microfoon lopen te spuien die bij nader inzien toch wel erg doordacht elkaar zit. In Stick in a Five And Go wordt de hoofdpersoon op internet uitgedaagd door some idiot I don't know from Leeds, waarna hij het adres van deze idioot traceert en verkleed als postbode bij hem aanbelt om hem eens op zijn bek te timmeren. Goede synopsis voor een liedje me dunkt. Nummer wordt vooral gemaakt door de tamelijk hilarische bridge wanneer hij oor de deur staat met zijn’pakketje’. De aankomende EP gaat gepaard met dit stukje promotie. Wat een figuren.
We Were Promised Jetpacks - Hanging In
We Were Promised Jetpacks haalde nog nooit mijn Afrekening, maar dat is vooral omdat we al sinds 2014 hebben moeten wachten op nieuw materiaal. Vermoedelijk probeerden ze eerst hun jetpacks af te dwingen maar naar mijn weten hebben ze ze nog steeds niet gekregen. Destijds behoorden de Schotten trouwens tot mijn vijf favoriete bands ter wereld en hoewel die liefde nu een beetje bekoeld is staat hun prijsnummer Keeping Warm wel stevig tussen mijn 123toppertjes allertijden. Hanging In is een goede wederdienst voor de fans die daadwerkelijk zijn blijven plakken bij de band en ooh, wat heeft die Darren Lackie toch een prachtig accent!
0
geplaatst: 13 augustus 2018, 13:55 uur
1. (4) (2w) Travis Scott - STARGAZING (#1 #1w)
2. (1) (5w) Enrico Sangiuliano - Hidden T (#1 #2w)
3. (2) (8w) The Carters - APESHIT (#1 #5w)
4. (3) (3w) BROCKHAMPTON - 1999 WILDFIRE
5. (4) (4w) Disclosure - Ultimatum (feat. Fatoumata Diawara)
6. (-) (1w) Victor Ruiz - The Eye Of The Beholder
7. (6) (8w) Gorillaz - Hollywood (feat. Snoop Dogg & Jamie Principle)
8. (7) (3w) Maud Geffray - Ice Teens
9. (8) (8w) DJ Koze - Pick Up
10. (9) (8w) Ghost - Rats
11. (10) (8w) Johnny Marr - Hi Hello
12. (11) (8w) Amorphis - Amongst Stars
13. (12) (4w) Chaka Khan - Like Sugar
14. (13) (4w) Kölsch & Tiga - Hal
15. (14) (8w) Pusha T - If You Know You Know
16. (15) (8w) Gilligan Moss - What Happened?
17. (16) (3w) Maribou State - Feel Good
18. (-) (1w) Drake - In My Feelings
19. (17) (6w) Maribou State - Turnmills
20. (18) (8w) Kendrick Lamar - All The Stars (feat. SZA)
Exit:
19. (19) (4w) Ross From Friends - Project Cybersyn
20. (17) (8w) Childish Gambino - This Is America
Ook deze week weinig veranderingen (en verwacht dat de komende weken ook nog, want Lowlands enzo) . Gambino verlaat de lijst, maar een ander zeer populair nummer treedt de lijst binnen: In My Feelings.
Maar wat nog leuker is, is de tweede technotrack die hier binnenknalt. Een monster van een track, check it out!
En natuurlijk de nieuwe nummer 1, Stargazing! Kapot gedraaid afgelopen week, heerlijk nummer.
2. (1) (5w) Enrico Sangiuliano - Hidden T (#1 #2w)
3. (2) (8w) The Carters - APESHIT (#1 #5w)
4. (3) (3w) BROCKHAMPTON - 1999 WILDFIRE
5. (4) (4w) Disclosure - Ultimatum (feat. Fatoumata Diawara)
6. (-) (1w) Victor Ruiz - The Eye Of The Beholder
7. (6) (8w) Gorillaz - Hollywood (feat. Snoop Dogg & Jamie Principle)
8. (7) (3w) Maud Geffray - Ice Teens
9. (8) (8w) DJ Koze - Pick Up
10. (9) (8w) Ghost - Rats
11. (10) (8w) Johnny Marr - Hi Hello
12. (11) (8w) Amorphis - Amongst Stars
13. (12) (4w) Chaka Khan - Like Sugar
14. (13) (4w) Kölsch & Tiga - Hal
15. (14) (8w) Pusha T - If You Know You Know
16. (15) (8w) Gilligan Moss - What Happened?
17. (16) (3w) Maribou State - Feel Good
18. (-) (1w) Drake - In My Feelings
19. (17) (6w) Maribou State - Turnmills
20. (18) (8w) Kendrick Lamar - All The Stars (feat. SZA)
Exit:
19. (19) (4w) Ross From Friends - Project Cybersyn
20. (17) (8w) Childish Gambino - This Is America
Ook deze week weinig veranderingen (en verwacht dat de komende weken ook nog, want Lowlands enzo) . Gambino verlaat de lijst, maar een ander zeer populair nummer treedt de lijst binnen: In My Feelings.
Maar wat nog leuker is, is de tweede technotrack die hier binnenknalt. Een monster van een track, check it out!
En natuurlijk de nieuwe nummer 1, Stargazing! Kapot gedraaid afgelopen week, heerlijk nummer.
0
geplaatst: 13 augustus 2018, 15:18 uur
Week 32:
01 01 08 Interpol - The Rover #4
02 03 07 Mitski - Nobody
03 04 05 Suede - Don't Be Afraid If Nobody Loves You
04 06 06 Morrissey - All the Young People Must Fall in Love
05 07 06 The Chills - Complex
06 02 09 Snail Mail - Let’s Find an Out
07 09 04 Guided By Voices - You Own the Night
08 05 09 St. Vincent - Fast Slow Disco
09 11 04 Wild Nothing - Partners in Motion
10 13 03 Still Corners - The Photograph
11 08 05 The Mary Onettes - Cola Falls
12 12 04 Time For Dreams - You've Got A Friend
13 14 03 Courtney Barnett - Sunday Roast
14 15 03 Still Corners - Black Lagoon
15 17 02 James - Coming Home Pt 2
16 10 07 Johnny Marr - Walk into the Sea
17 ---- 01 Wild Nothing - Shallow Water
18 20 02 Interpol - Number 10
19 ---- 01 Mitski - Two Slow Dancers
20 ---- 01 CHVRCHES - Out of My Head
Verdwenen:
Johnny Marr - Hi Hello #4
Suede - The Invisibles
Parquet Courts - Total Football
01 01 08 Interpol - The Rover #4
02 03 07 Mitski - Nobody
03 04 05 Suede - Don't Be Afraid If Nobody Loves You
04 06 06 Morrissey - All the Young People Must Fall in Love
05 07 06 The Chills - Complex
06 02 09 Snail Mail - Let’s Find an Out
07 09 04 Guided By Voices - You Own the Night
08 05 09 St. Vincent - Fast Slow Disco
09 11 04 Wild Nothing - Partners in Motion
10 13 03 Still Corners - The Photograph
11 08 05 The Mary Onettes - Cola Falls
12 12 04 Time For Dreams - You've Got A Friend
13 14 03 Courtney Barnett - Sunday Roast
14 15 03 Still Corners - Black Lagoon
15 17 02 James - Coming Home Pt 2
16 10 07 Johnny Marr - Walk into the Sea
17 ---- 01 Wild Nothing - Shallow Water
18 20 02 Interpol - Number 10
19 ---- 01 Mitski - Two Slow Dancers
20 ---- 01 CHVRCHES - Out of My Head
Verdwenen:
Johnny Marr - Hi Hello #4
Suede - The Invisibles
Parquet Courts - Total Football
0
geplaatst: 13 augustus 2018, 16:03 uur
JAAR 20 / NR. 908 / WEEK 33 / 13 AUGUSTUS 2018 - 19 AUGUSTUS 2018
Sander's TOP 20
1 1 8 Paul Weller - Aspects #6 B
2 2 18 SSION ft. Ariel Pink - At Least The Sky Is Blue
3 3 5 Paul McCartney - Come On To Me CB
4 4 12 Ben Howard - Nica Libres At Dusk B
5 5 4 Suede - Don't Be Afraid If Nobody Loves You CB
6 7 3 Noel Gallagher's High Flying Birds - She Taught Me How to Fly CB
7 == 1 Gabrielle - Shine CB
8 6 9 Dierks Bentley ft. S. Carey - Hold The Light #2 CB
9 9 4 Cigarettes After Sex - Crush B
10 8 10 Suede - The Invisibles #2 B CB
11 10 3 Johnny Marr - Walk Into The Sea
12 12 2 The War on Drugs - Clean Living
13 13 5 Goldfrapp ft. Dave Gahan - Ocean
14 == 1 Lily Allen - Lost My Mind
15 == 1 Benjamin Ingrosso - Do You Think About Me
16 16 3 Meadowlake - Slow Down CB
17 11 6 Snow Patrol - Don't Give In CB
18 15 10 Oscar and the Wolf - Fever
19 == 1 Underworld & Iggy Pop - Get Your Shirt
20 14 9 Tamino - Indigo Night
Sander's TIPPARADE
1 == 1 John Grant - Love Is Magic CB Sander's Chart Breaker
2 == 1 Haevn - Back In The Water
3 3 2 Paul Weller - Wild Wood <Nr.250@Top1000>
4 15 2 The Twilight Sad - I/m Not Here [Missing Face] B
5 == 1 Tom Odell - If You Wanna Love Somebody
6 == 1 Whitney Houston - I Wanna Dance With Somebody <Nr.427@Top1000>
7 2 2 Portugal. The Man - Live In The Moment
8 == 1 Seinabo Sey - I Owe You Nothing
9 7 3 Echo & the Bunnymen - Seven Seas (Transformed)
10 == 1 Waylon - That's How She Goes
11 == 1 Manic Street Preachers - People Give In
12 9 2 Still Corners - Black Lagoon
13 14 2 All Saints - Love Lasts Forever
14 4 3 Herman van Veen - Cirkels
15 == 1 The Weeknd - Call Out My Name
16 11 2 Rick Astley - Empty Heart
17 17 2 Roosevelt - Under the Sun
18 13 2 Barbra Streisand - Isn't This Better [Live 2016]
19 == 1 Snow Patrol - Empress
20 == 1 Meadowlake - Prove Me Wrong B
Sander's CHART BREAKER: John Grant - Love Is Magic CB
Titan's BAMI SCHIJF: Meadowlake - Prove Me Wrong B
Sander's TOP 1000 TRACK V/D WEEK: Whitney Houston - I Wanna Dance With Somebody <Nr.427@Top1000>
Sander's TOP 20
1 1 8 Paul Weller - Aspects #6 B
2 2 18 SSION ft. Ariel Pink - At Least The Sky Is Blue
3 3 5 Paul McCartney - Come On To Me CB
4 4 12 Ben Howard - Nica Libres At Dusk B
5 5 4 Suede - Don't Be Afraid If Nobody Loves You CB
6 7 3 Noel Gallagher's High Flying Birds - She Taught Me How to Fly CB
7 == 1 Gabrielle - Shine CB
8 6 9 Dierks Bentley ft. S. Carey - Hold The Light #2 CB
9 9 4 Cigarettes After Sex - Crush B
10 8 10 Suede - The Invisibles #2 B CB
11 10 3 Johnny Marr - Walk Into The Sea
12 12 2 The War on Drugs - Clean Living
13 13 5 Goldfrapp ft. Dave Gahan - Ocean
14 == 1 Lily Allen - Lost My Mind
15 == 1 Benjamin Ingrosso - Do You Think About Me
16 16 3 Meadowlake - Slow Down CB
17 11 6 Snow Patrol - Don't Give In CB
18 15 10 Oscar and the Wolf - Fever
19 == 1 Underworld & Iggy Pop - Get Your Shirt
20 14 9 Tamino - Indigo Night
Sander's TIPPARADE
1 == 1 John Grant - Love Is Magic CB Sander's Chart Breaker
2 == 1 Haevn - Back In The Water
3 3 2 Paul Weller - Wild Wood <Nr.250@Top1000>
4 15 2 The Twilight Sad - I/m Not Here [Missing Face] B
5 == 1 Tom Odell - If You Wanna Love Somebody
6 == 1 Whitney Houston - I Wanna Dance With Somebody <Nr.427@Top1000>
7 2 2 Portugal. The Man - Live In The Moment
8 == 1 Seinabo Sey - I Owe You Nothing
9 7 3 Echo & the Bunnymen - Seven Seas (Transformed)
10 == 1 Waylon - That's How She Goes
11 == 1 Manic Street Preachers - People Give In
12 9 2 Still Corners - Black Lagoon
13 14 2 All Saints - Love Lasts Forever
14 4 3 Herman van Veen - Cirkels
15 == 1 The Weeknd - Call Out My Name
16 11 2 Rick Astley - Empty Heart
17 17 2 Roosevelt - Under the Sun
18 13 2 Barbra Streisand - Isn't This Better [Live 2016]
19 == 1 Snow Patrol - Empress
20 == 1 Meadowlake - Prove Me Wrong B
Sander's CHART BREAKER: John Grant - Love Is Magic CB
Titan's BAMI SCHIJF: Meadowlake - Prove Me Wrong B
Sander's TOP 1000 TRACK V/D WEEK: Whitney Houston - I Wanna Dance With Somebody <Nr.427@Top1000>
0
geplaatst: 13 augustus 2018, 16:19 uur
WEEK 32: Weekly Bop on Spotify
01 01 W2 Charli XCX - Focus #2
02 05 W2 Ciara - Level Up
03 02 W2 LIZ - Super Duper Nova
04 10 W2 Charli XCX - Girls Night Out
05 03 W2 Teyana Taylor - WTP
06 06 W2 Ariana Grande - God is a Woman
07 19 W2 Dorian Electra - VIP
08 14 W2 Ily - Dead End
09 13 W2 Oscar - 1UP
10 18 W2 Tinashe - Like I Used To
11 ** W1 Lizzo - Fitness
12 04 W2 SOPHIE - IMMATERIAL
13 ** W1 Yung Baby Tate - Beckham
14 11 W2 Robyn - Missing U
15 ** W1 Tinashe - Throw a Fit
16 ** W1 All Saints - Don’t Look Over Your Shoulder
17 08 W2 Tove Styrke - On The Low
18 07 W2 Lily Allen - Come On Then
19 09 W2 Troye Sivan + Ariana Grande - Dance to This
20 20 W2 Troye Sivan - Bloom
UIT: Summer / 2018 on Spotify
12 Folly Rae - You Don't Love Me
15 Lily Allen - Lost My Mind
16 Charli XCX - No Angel
17 Aquaria - Burn Rubber
TIP: Favorieten on Spotify
01 01 W2 Charli XCX - Focus #2
02 05 W2 Ciara - Level Up
03 02 W2 LIZ - Super Duper Nova
04 10 W2 Charli XCX - Girls Night Out
05 03 W2 Teyana Taylor - WTP
06 06 W2 Ariana Grande - God is a Woman
07 19 W2 Dorian Electra - VIP
08 14 W2 Ily - Dead End
09 13 W2 Oscar - 1UP
10 18 W2 Tinashe - Like I Used To
11 ** W1 Lizzo - Fitness
12 04 W2 SOPHIE - IMMATERIAL
13 ** W1 Yung Baby Tate - Beckham
14 11 W2 Robyn - Missing U
15 ** W1 Tinashe - Throw a Fit
16 ** W1 All Saints - Don’t Look Over Your Shoulder
17 08 W2 Tove Styrke - On The Low
18 07 W2 Lily Allen - Come On Then
19 09 W2 Troye Sivan + Ariana Grande - Dance to This
20 20 W2 Troye Sivan - Bloom
UIT: Summer / 2018 on Spotify
12 Folly Rae - You Don't Love Me
15 Lily Allen - Lost My Mind
16 Charli XCX - No Angel
17 Aquaria - Burn Rubber
TIP: Favorieten on Spotify
1
geplaatst: 13 augustus 2018, 17:13 uur
(---) 01 (01wk) Santigold - Run the Road #01
(01) 02 (07wk) The Carters - Apeshit #01
(---) 03 (01wk) Asembi Ara Amba - Y-Bayani & Henrik Schwarz Remix
(02) 04 (07wk) Perel - Alles #01
(05) 05 (05wk) Thomas Azier - Echoes #02
(---) 06 (01wk) Robyn - Missing U
(17) 07 (08wk) Maud Geffray – Ice Teens
(04) 08 (05wk) Enrico Sangiuliano - Hidden T #01
(29) 09 (05wk) Death in Vegas - Honey
(10) 10 (08wk) Tunnelvisions – Rafaka`s Song #01
(03) 11 (06wk) Roisin Murphy - Plaything #01
(37) 12 (16wk) Donny Benét – Santorini #02
(18) 13 (05wk) St. Lucia - A Brighter Love
(12) 14 (08wk) The Juan Maclean - What Do You Feel Free About? (Man Power Remix)
(21) 15 (04wk) Chaka Khan - Like Sugar
(32) 16 (03wk) De Jeugd van Tegenwoordig - Torpedo
(06) 17 (09wk) Gorillaz - Hollywood (feat. Snoop Dogg & Jamie Principle)
(---) 18 (01wk) Agar Agar - Sorry About The Carpet
(27) 19 (03wk) Pitto - Late Night Studio Moves
(07) 20 (06wk) Slove Feat. Maud Geffray - Ce Soir Je m'en Vais
(---) 21 (01wk) Altin Gün - Goca Dünya
(08) 22 (06wk) Johnny Mar - Hi Hello
(40) 23 (13wk) Maribou State - Turnmills #01
(19) 24 (05wk) Anna Calvi - Don't Beat the Girl out of My Boy
(---) 25 (01wk) Tshegue - Muanapoto
(---) 26 (01wk) Jungle - Heavy, California
(---) 27 (01wk) De Staat - KITTY KITTY
(---) 28 (01wk) Rosalía - Malamente
(15) 29 (09wk) Stippenlift - De Façade
(38) 30 (02wk) Bob Moses - Back Down
(---) 31 (01wk) LAKSHMI - Wars
(---) 32 (01wk) Mitski - Two Slow Dancers
(---) 33 (01wk) Lindstrom - Blinded by the LEDs
(39) 34 (02wk) Wild Nothing - Partners in Motion
(14) 35 (09wk) Nine Inch Nails - God Break Down The Door
(20) 36 (08wk) Hatchie – Sure
(---) 37 (01wk) Gorillaz - Idaho
(25) 38 (05wk) BLØF feat. Geike Arnaert - Zoutelande
(23) 39 (10wk) MiRET & Tuğçe Kurtiş - Paloma #01
(24) 40 (09wk) Anderson.Paak - Bubblin
Oudgedienden als Maud Geffray, Donny Benet & Maribou State profiteren van een vakantiebonus en stomen weer wat op naar boven. Verder opvallend genoeg na lange tijd weer een JvT in mijn lijst, inclusief volgende week op Lowlands zou ik ze op 3 festivals hebben/kunnen spotten maar het is er nog niet van gekomen. Torpedo laat het vuurtje weer hevig oplaaien tussen ons, na verminderde interesse.
Wie ik volgende week zeker wil gaan zien op Lowlands, sterker nog ik ga er alles aan doen om vooraan te staan is Agar Agar. Fangs Out was een van de beste nummers van het jaar en nu begint het kwartje dan ook eindelijk te vallen bij het tapijt. Of ik De Staat ga zien weet ik nog niet, maar hun eerste single van hun nieuw te verschijnen album is veelbelovend!
De nieuwste van Santi kan zich gelukkig weer meten met haar beste werk, wat hou ik toch van die vrouw. Wat een zomers mens blijft het toch ook, ideaal voor bij mooi zomerweer, inmiddels alweer tig keer gedraaid! Verder veel mooie tips gescoord in dit en het Song van het Jaar topic, waarbij de Henrik Schwarz remix het meest in het oog sprong.
Nou Gretz help Donny Benet maar weer de Afrekening in!
(01) 02 (07wk) The Carters - Apeshit #01
(---) 03 (01wk) Asembi Ara Amba - Y-Bayani & Henrik Schwarz Remix
(02) 04 (07wk) Perel - Alles #01
(05) 05 (05wk) Thomas Azier - Echoes #02
(---) 06 (01wk) Robyn - Missing U
(17) 07 (08wk) Maud Geffray – Ice Teens
(04) 08 (05wk) Enrico Sangiuliano - Hidden T #01
(29) 09 (05wk) Death in Vegas - Honey
(10) 10 (08wk) Tunnelvisions – Rafaka`s Song #01
(03) 11 (06wk) Roisin Murphy - Plaything #01
(37) 12 (16wk) Donny Benét – Santorini #02
(18) 13 (05wk) St. Lucia - A Brighter Love
(12) 14 (08wk) The Juan Maclean - What Do You Feel Free About? (Man Power Remix)
(21) 15 (04wk) Chaka Khan - Like Sugar
(32) 16 (03wk) De Jeugd van Tegenwoordig - Torpedo
(06) 17 (09wk) Gorillaz - Hollywood (feat. Snoop Dogg & Jamie Principle)
(---) 18 (01wk) Agar Agar - Sorry About The Carpet
(27) 19 (03wk) Pitto - Late Night Studio Moves
(07) 20 (06wk) Slove Feat. Maud Geffray - Ce Soir Je m'en Vais
(---) 21 (01wk) Altin Gün - Goca Dünya
(08) 22 (06wk) Johnny Mar - Hi Hello
(40) 23 (13wk) Maribou State - Turnmills #01
(19) 24 (05wk) Anna Calvi - Don't Beat the Girl out of My Boy
(---) 25 (01wk) Tshegue - Muanapoto
(---) 26 (01wk) Jungle - Heavy, California
(---) 27 (01wk) De Staat - KITTY KITTY
(---) 28 (01wk) Rosalía - Malamente
(15) 29 (09wk) Stippenlift - De Façade
(38) 30 (02wk) Bob Moses - Back Down
(---) 31 (01wk) LAKSHMI - Wars
(---) 32 (01wk) Mitski - Two Slow Dancers
(---) 33 (01wk) Lindstrom - Blinded by the LEDs
(39) 34 (02wk) Wild Nothing - Partners in Motion
(14) 35 (09wk) Nine Inch Nails - God Break Down The Door
(20) 36 (08wk) Hatchie – Sure
(---) 37 (01wk) Gorillaz - Idaho
(25) 38 (05wk) BLØF feat. Geike Arnaert - Zoutelande
(23) 39 (10wk) MiRET & Tuğçe Kurtiş - Paloma #01
(24) 40 (09wk) Anderson.Paak - Bubblin
Oudgedienden als Maud Geffray, Donny Benet & Maribou State profiteren van een vakantiebonus en stomen weer wat op naar boven. Verder opvallend genoeg na lange tijd weer een JvT in mijn lijst, inclusief volgende week op Lowlands zou ik ze op 3 festivals hebben/kunnen spotten maar het is er nog niet van gekomen. Torpedo laat het vuurtje weer hevig oplaaien tussen ons, na verminderde interesse.
Wie ik volgende week zeker wil gaan zien op Lowlands, sterker nog ik ga er alles aan doen om vooraan te staan is Agar Agar. Fangs Out was een van de beste nummers van het jaar en nu begint het kwartje dan ook eindelijk te vallen bij het tapijt. Of ik De Staat ga zien weet ik nog niet, maar hun eerste single van hun nieuw te verschijnen album is veelbelovend!
De nieuwste van Santi kan zich gelukkig weer meten met haar beste werk, wat hou ik toch van die vrouw. Wat een zomers mens blijft het toch ook, ideaal voor bij mooi zomerweer, inmiddels alweer tig keer gedraaid! Verder veel mooie tips gescoord in dit en het Song van het Jaar topic, waarbij de Henrik Schwarz remix het meest in het oog sprong.
Nou Gretz help Donny Benet maar weer de Afrekening in!

0
geplaatst: 13 augustus 2018, 18:24 uur
31 30
01 01 03 | POLO & PAN - Arc-en-Ciel
02 05 03 | Juniore - Les héros de Barbès
03 07 03 | Lewsberg – Terrible
04 04 06 | Pitou - Problems
05 09 02 | Men I Trust - Show Me How
06 10 05 | Oh Sees - C
07 02 06 | Phantastic Ferniture - Fuckin ‘n’ Rollin
08 13 02 | Parcels ~ Tieduprightnow
09 06 06 | Hackensaw Boys - Oval Room
10 16 02 | Christine and The Queens - Damn, dis-moi (feat. Dâm-Funk)
11 19 03 | Melody's Echo Chamber - Cross My Heart
12 03 05 | Mitski - Nobody
13 15 04 | Harlea - Beautiful Mess
14 08 06 | Bruxas - Maria's Holiday
15 11 03 | Donna Blue - Holiday
16 == 01 | Interpol - Number 10
17 == 01 | Meg Myers - Jealous Sea
18 12 04 | We Were Promised Jetpacks - Hanging In
19 21 02 | Anna Calvi - Hunter
20 20 03 | GOAT - Let it Burn
21 == 01 | Colleen Green - Let Go
Exit:
XX 14 04 | Slaves - Cut And Run
XX 10 04 | Meg Myers - Tourniquet
XX 11 04 | EELS - Bone Dry
01 01 03 | POLO & PAN - Arc-en-Ciel
02 05 03 | Juniore - Les héros de Barbès
03 07 03 | Lewsberg – Terrible
04 04 06 | Pitou - Problems
05 09 02 | Men I Trust - Show Me How
06 10 05 | Oh Sees - C
07 02 06 | Phantastic Ferniture - Fuckin ‘n’ Rollin
08 13 02 | Parcels ~ Tieduprightnow
09 06 06 | Hackensaw Boys - Oval Room
10 16 02 | Christine and The Queens - Damn, dis-moi (feat. Dâm-Funk)
11 19 03 | Melody's Echo Chamber - Cross My Heart
12 03 05 | Mitski - Nobody
13 15 04 | Harlea - Beautiful Mess
14 08 06 | Bruxas - Maria's Holiday
15 11 03 | Donna Blue - Holiday
16 == 01 | Interpol - Number 10
17 == 01 | Meg Myers - Jealous Sea
18 12 04 | We Were Promised Jetpacks - Hanging In
19 21 02 | Anna Calvi - Hunter
20 20 03 | GOAT - Let it Burn
21 == 01 | Colleen Green - Let Go
Exit:
XX 14 04 | Slaves - Cut And Run
XX 10 04 | Meg Myers - Tourniquet
XX 11 04 | EELS - Bone Dry
0
geplaatst: 13 augustus 2018, 19:34 uur
32. (31) (AW) - Spotify
01. (01) (02w) Robyn - Missing U #2
02. (03) (15w) Hatchie - Sure #1
03. (09) (02w) Alex the Astronaut - Waste of Time
04. (02) (02w) Lauran Hibberd - Call Shotgun
05. (05) (03w) Donny Benét - Santorini
06. (04) (03w) Still Corners - Black Lagoon
07. (08) (02w) The Beths - Happy Unhappy
08. (07) (06w) Pi Ja Ma - Ponytail #1
09. (16) (02w) Donny Benét - Love Online
10. (21) (02w) G Flip - Killing My Time
11. (14) (02w) Billie Eilish - you should see me in a crown
12. (11) (03w) Phosphorescent - New Birth in New England
13. (06) (06w) St. Vincent - Fast Slow Disco #3
14. (12) (08w) Tomberlin - Seventeen
15. (13) (03w) Charlotte Lawrence - Sleep Talking
16. (17) (03w) Amy Shark - I Said Hi
17. (34) (02w) Charli XCX - Focus
18. (10) (08w) EASYFUN (ft. Iiris) - Be Your USA
19. (18) (04w) Donna Blue - Holiday
20. (15) (02w) Aya Nakamura - Djadja
21. (20) (02w) Donny Benét - Konichiwa
22. (27) (02w) Maud Geffray - Ice Teens
23. (24) (03w) Hatchie - Bad Guy
24. (23) (03w) Robinson - Crave You
25. (30) (02w) Death Cab for Cutie - Autumn Love
26. (29) (05w) Tomberlin - Self-Help
27. (26) (02w) Amber Arcades - Alpine Town
28. (31) (02w) Roosevelt - Under the Sun
29. (28) (02w) Big Red Machine - Gratitude
30. (19) (03w) Villagers - A Trick of the Light
31. (32) (06w) Snail Mail - Let's Find an Out
32. (25) (03w) Savoir Adore - When the Summer Ends
33. (35) (02w) Cœur de Pirate (ft. Loud) - Dans la Nuit
34. (33) (02w) Metric - Dressed to Suppress
35. (RE) (16w) CHVRCHES - Never Say Die #4
36. (22) (02w) Maggie Rogers - Give a Little
37. (39) (02w) Avec - Over Now
38. (36) (02w) Kate Boy - Giants
39. (37) (02w) Black Honey - I Only Hurt the Ones I Love
40. (33) (11w) Camille Christel - Copenhagen
spotify:user:gretzs:playlist:3OPn9BjL2H90HlQn49BtD8
01. (01) (02w) Robyn - Missing U #2
02. (03) (15w) Hatchie - Sure #1
03. (09) (02w) Alex the Astronaut - Waste of Time
04. (02) (02w) Lauran Hibberd - Call Shotgun
05. (05) (03w) Donny Benét - Santorini
06. (04) (03w) Still Corners - Black Lagoon
07. (08) (02w) The Beths - Happy Unhappy
08. (07) (06w) Pi Ja Ma - Ponytail #1
09. (16) (02w) Donny Benét - Love Online
10. (21) (02w) G Flip - Killing My Time
11. (14) (02w) Billie Eilish - you should see me in a crown
12. (11) (03w) Phosphorescent - New Birth in New England
13. (06) (06w) St. Vincent - Fast Slow Disco #3
14. (12) (08w) Tomberlin - Seventeen
15. (13) (03w) Charlotte Lawrence - Sleep Talking
16. (17) (03w) Amy Shark - I Said Hi
17. (34) (02w) Charli XCX - Focus
18. (10) (08w) EASYFUN (ft. Iiris) - Be Your USA
19. (18) (04w) Donna Blue - Holiday
20. (15) (02w) Aya Nakamura - Djadja
21. (20) (02w) Donny Benét - Konichiwa
22. (27) (02w) Maud Geffray - Ice Teens
23. (24) (03w) Hatchie - Bad Guy
24. (23) (03w) Robinson - Crave You
25. (30) (02w) Death Cab for Cutie - Autumn Love
26. (29) (05w) Tomberlin - Self-Help
27. (26) (02w) Amber Arcades - Alpine Town
28. (31) (02w) Roosevelt - Under the Sun
29. (28) (02w) Big Red Machine - Gratitude
30. (19) (03w) Villagers - A Trick of the Light
31. (32) (06w) Snail Mail - Let's Find an Out
32. (25) (03w) Savoir Adore - When the Summer Ends
33. (35) (02w) Cœur de Pirate (ft. Loud) - Dans la Nuit
34. (33) (02w) Metric - Dressed to Suppress
35. (RE) (16w) CHVRCHES - Never Say Die #4
36. (22) (02w) Maggie Rogers - Give a Little
37. (39) (02w) Avec - Over Now
38. (36) (02w) Kate Boy - Giants
39. (37) (02w) Black Honey - I Only Hurt the Ones I Love
40. (33) (11w) Camille Christel - Copenhagen
spotify:user:gretzs:playlist:3OPn9BjL2H90HlQn49BtD8
0
geplaatst: 13 augustus 2018, 19:57 uur
Week 32:
01. (11) (2w) Kikagaku Moyo - Gatherings
02. (02) (6w) BROCKHAMPTON - 1999 WILDFIRE
03. (==) (1w) Adrianne Lenker - cradle
04. (01) (9w) Spiritualized - A Perfect Miracle
05. (06) (7w) Mitski - Nobody
06. (05) (3w) Whitney Ballen - Rainier
07. (03) (8w) Tomberlin - Seventeen
08. (04) (9w) Any Other - Walkthrough
09. (12) (7w) Charli XCX - Focus
10. (07) (12w) Ovlov - Spright
11. (09) (3w) Chance the Rapper - Work Out
12. (==) (1w) Aphex Twin - T69 Collapse
13. (08) (8w) Mothers - Blame Kit
14. (21) (2w) Spiritualized - Here It Comes (The Road) Let’s Go
15. (14) (2w) Anna Calvi - Hunter
16. (13) (6w) Ólafur Arnalds - saman
17. (10) (21w) Let's Eat Grandma - Falling Into Me
18. (20) (3w) DRAM - WWYD?
19. (26) (3w) Mothers - PINK
20. (24) (2w) Ultra Beauty - Get Pure
21. (27) (3w) Free Cake for Every Creature - Be Home Soon
22. (==) (1w) Fred Thomas - House Show, Late December
23. (==) (1w) The Holydrug Couple - Waterfalls
24. (==) (1w) Mitski - Two Slow Dancers
25. (18) (15w) Snail Mail - Heat Wave
26. (28) (3w) Gia Margaret - Smoke
27. (15) (14w) LUMP - Late to the Flight
28. (22) (7w) Dilly Dally - I Feel Free
29. (==) (1w) Yowler - WTFK
30. (25) (2w) Billie Eilish - you should see me in a crown
1
geplaatst: 13 augustus 2018, 20:01 uur
32 31 AW (playlist / tipparade)
----------------
01 01 06 Roisin Murphy - Plaything #2
02 02 08 Hatchie - Sure #2
03 05 04 Time For Dreams - You've Got A Friend
04 04 12 Perel - Alles
05 03 09 Christine and the Queens - Girlfriend (ft. Dam-Funk) #3
06 09 04 Invisible Minds ft. Howard Hobbs - The Cut Girl
07 13 03 Underworld ft. Iggy Pop - Get Your Shirt
08 06 06 Wild Nothing - Letting Go
09 08 08 Disclosure ft. Fatoumata Diawara - Ultimatum
10 12 04 St. Lucia - A Brighter Love
11 07 09 Courtney Barnett - Sunday Roast
12 10 09 Gilligan Moss - Want U So Bad
13 15 06 Second Still - Opening
14 17 04 Christine and the Queens - Doesn't Matter
15 26 02 Swayzak - Odessa Calling
16 29 03 Scram C Baby - Elephant
17 14 06 Maud Geffray - Ice Teens
18 11 13 Roísín Murphy - All My Dreams #2
19 16 05 The Golden Filter - Talk Talk Talk
20 19 03 Dubstar - Waltz No. 9
---------------
21 18 05 Derya Yıldırım & Grup Şimşek - Üç Kiz Bir Ana
22 21 04 Tunng - ABOP
23 22 04 Gabe Gurnsey - Ultra Clear Sound
24 23 05 The Mary Onettes - Cola Falls
25 ** 01 Robyn - Missing U
26 24 06 Gorillaz - Hollywood (ft. Snoop Dogg & Jamie Principle)
27 28 03 Paul McCartney - I Don't Know
28 20 07 Amber Mark - Conexão
29 25 05 Chaka Khan - Like Sugar
30 27 03 Wild Nothing - Partners In Motion
31 34 02 Yuksek & JD Samson - Don't Even Try
32 33 02 Joe Goddard - Human Touch
33 ** 01 Dirty Projectors - I Feel Energy (ft. Amber Mark)
34 ** 01 Klaus Johann Grobe - Discogedanken
35 ** 01 Moderate Rebels - Beyond Hidden Words
36 ** 01 Charli XCX - Girls Night Out
37 ** 01 Lyla Foy - Far Behind You (ft. Jonathan Donahue)
38 31 05 Kölsch & Tiga - HAL
39 32 02 Orbital - P.H.U.K.
40 30 13 Gilligan Moss - What Happened? #4
---------------
exit:
Cassius - W18
Nine Inch Nails - God Break Down The Door
Javiera Mena - Intuición (ft. Li Saumet)
Still Corners - Black Lagoon
Jain - Alright
The Juan MacLean - What Do You Feel Free About?
----------------
nieuw:
- Robyn: ik las ergens dat dit haar eerste officiele release in 8 jaar is, maar die mensen hebben buiten de geweldige Arthur Russell/Loose Joints-cover van Tell You (Today) en de fraaie Gas-remix van Who Do You Love gerekend. Maar toch... Een van mijn favoriete Scandinavische discoprinsessen is met een geweldige single die zich gelijk met haar beste nummers kan rekenen.
- Dirty Projectors nieuwe single vond ik eerst eigenlijk een beetje irritant en vermoeiend, maar na een paar weken is ie toch wel helemaal geland. Lekker funky, doet me eigenlijk wel denken aan Unknown Mortal Orchestra's Multi-Love nu ik er zo over nadenk.
- Klaus Johann Grobe is een soort disco met kraut-invloeden. Wellicht wel een tip voor de mensen (Gretz, Titmeister) die nu ineens Santorini van Donny Benét hebben ontdekt; dit is een soort Duitstalige introverte tegenhanger.
- Moderate Rebels doet heel erg denken aan de gitaarplaten (Taking Tiger Mountain, Here Come The Warm Jets) van Brian Eno uit de jaren '70, zowel muzikaal als qua stemgeluid. Ik heb zelfs nog even gecheckt of het niet Eno zelf is, maar nee, het zijn echt een paar jonge Engelsen.
- Charli XCX heeft een paar briljante singles en deze kunnen we daar wel bijvoegen. Erg catchy en geweldig geproduceerd door Sophie.
- Lyla Foy: voor mij ook een groeiplaatje, deze ballad. Gewoon erg mooi en de stem van Mercury Rev's Jonathan Donahue hoor ik graag, zeker in zo'n sfeervolle electronische omlijsting.
----------------
01 01 06 Roisin Murphy - Plaything #2
02 02 08 Hatchie - Sure #2
03 05 04 Time For Dreams - You've Got A Friend
04 04 12 Perel - Alles
05 03 09 Christine and the Queens - Girlfriend (ft. Dam-Funk) #3
06 09 04 Invisible Minds ft. Howard Hobbs - The Cut Girl
07 13 03 Underworld ft. Iggy Pop - Get Your Shirt
08 06 06 Wild Nothing - Letting Go
09 08 08 Disclosure ft. Fatoumata Diawara - Ultimatum
10 12 04 St. Lucia - A Brighter Love
11 07 09 Courtney Barnett - Sunday Roast
12 10 09 Gilligan Moss - Want U So Bad
13 15 06 Second Still - Opening
14 17 04 Christine and the Queens - Doesn't Matter
15 26 02 Swayzak - Odessa Calling
16 29 03 Scram C Baby - Elephant
17 14 06 Maud Geffray - Ice Teens
18 11 13 Roísín Murphy - All My Dreams #2
19 16 05 The Golden Filter - Talk Talk Talk
20 19 03 Dubstar - Waltz No. 9
---------------
21 18 05 Derya Yıldırım & Grup Şimşek - Üç Kiz Bir Ana
22 21 04 Tunng - ABOP
23 22 04 Gabe Gurnsey - Ultra Clear Sound
24 23 05 The Mary Onettes - Cola Falls
25 ** 01 Robyn - Missing U
26 24 06 Gorillaz - Hollywood (ft. Snoop Dogg & Jamie Principle)
27 28 03 Paul McCartney - I Don't Know
28 20 07 Amber Mark - Conexão
29 25 05 Chaka Khan - Like Sugar
30 27 03 Wild Nothing - Partners In Motion
31 34 02 Yuksek & JD Samson - Don't Even Try
32 33 02 Joe Goddard - Human Touch
33 ** 01 Dirty Projectors - I Feel Energy (ft. Amber Mark)
34 ** 01 Klaus Johann Grobe - Discogedanken
35 ** 01 Moderate Rebels - Beyond Hidden Words
36 ** 01 Charli XCX - Girls Night Out
37 ** 01 Lyla Foy - Far Behind You (ft. Jonathan Donahue)
38 31 05 Kölsch & Tiga - HAL
39 32 02 Orbital - P.H.U.K.
40 30 13 Gilligan Moss - What Happened? #4
---------------
exit:
Cassius - W18
Nine Inch Nails - God Break Down The Door
Javiera Mena - Intuición (ft. Li Saumet)
Still Corners - Black Lagoon
Jain - Alright
The Juan MacLean - What Do You Feel Free About?
----------------
nieuw:
- Robyn: ik las ergens dat dit haar eerste officiele release in 8 jaar is, maar die mensen hebben buiten de geweldige Arthur Russell/Loose Joints-cover van Tell You (Today) en de fraaie Gas-remix van Who Do You Love gerekend. Maar toch... Een van mijn favoriete Scandinavische discoprinsessen is met een geweldige single die zich gelijk met haar beste nummers kan rekenen.
- Dirty Projectors nieuwe single vond ik eerst eigenlijk een beetje irritant en vermoeiend, maar na een paar weken is ie toch wel helemaal geland. Lekker funky, doet me eigenlijk wel denken aan Unknown Mortal Orchestra's Multi-Love nu ik er zo over nadenk.
- Klaus Johann Grobe is een soort disco met kraut-invloeden. Wellicht wel een tip voor de mensen (Gretz, Titmeister) die nu ineens Santorini van Donny Benét hebben ontdekt; dit is een soort Duitstalige introverte tegenhanger.
- Moderate Rebels doet heel erg denken aan de gitaarplaten (Taking Tiger Mountain, Here Come The Warm Jets) van Brian Eno uit de jaren '70, zowel muzikaal als qua stemgeluid. Ik heb zelfs nog even gecheckt of het niet Eno zelf is, maar nee, het zijn echt een paar jonge Engelsen.
- Charli XCX heeft een paar briljante singles en deze kunnen we daar wel bijvoegen. Erg catchy en geweldig geproduceerd door Sophie.
- Lyla Foy: voor mij ook een groeiplaatje, deze ballad. Gewoon erg mooi en de stem van Mercury Rev's Jonathan Donahue hoor ik graag, zeker in zo'n sfeervolle electronische omlijsting.
0
geplaatst: 13 augustus 2018, 20:19 uur
Nummer 25 - 13 augustus 2018
De nummer 1 blijft onveranderd, maar Gregory Alan Isakov zou daar volgende week zo maar verandering in kunnen brengen. De hoogste nieuwe binnenkomer is van Big Red Machine (Justin Vernon en Aaron Dessner), van wie ik alle zes nummers wel zou kunnen opnemen (wat heerlijk om die stem van Justin weer te horen!). Ik kies voor het prachtige I Won't Run From It.
01 [01] [6w] Gaz Coombes - The Oaks #4
02 [10] [4w] Gregory Alan Isakov - Chemicals
03 [02] [4w] The Paper Kites - Deep Burn Blue
04 [04] [3w] Bob Moses - Back Down
05 [05] [4w] Gaz Coombes - Walk The Walk
06 [03] [10w] Riley Pearce - Elephants #2
07 [17] [2w] Shadowgraphs - Sun Is Rising
08 [13] [3w] Riley Pearce - If I Knew
09 [07] [3w] Pale Grey - Hunter
10 [08] [10w] Beach House - Black Car #4
11 [06] [5w] Mini Mansions - Works Every Time
12 [==] [1w] Big Red Machine - I Won't Run From It
13 [20] [2w] Death Cab For Cutie - Autumn Love
14 [24] [2w] Phosphorescent - New Birth In New England
15 [09] [5w] Big Red Machine - Gratitude
16 [12] [4w] Israel Nash - Lucky Ones
17 [19] [2w] Still Corners - Black Lagoon
18 [16] [3w] Emil Landman - Darling
19 [11] [4w] Death Cab For Cutie - I Dreamt We Spoke Again
20 [==] [1w] Tall Heights - Midnight Oil
21 [26] [3w] Israel Nash - Spiritfalls
22 [21] [3w] Ginger Root - Having Fun
23 [22] [3w] Wild Nothing - Partners In Motion
24 [==] [1w] Riley Pearce - Eastbound
25 [==] [1w] Drinker - Fragment II
26 [29] [2w] Teleman - Song For A Seagull
27 [30] [2w] Stereo Honey - Don't Speak
28 [14] [8w] Bob Moses - Heaven Only Knows
29 [18] [4w] Pavlove - Keira
30 [15] [7w] The Vryll Society - Light At The Edge Of The World
Verdwenen:
XX [23] [4w] Rolling Blackouts Coastal Fever - An Air Conditioned Man
XX [25] [7w] Wild Nothing - Letting Go
XX [27] [9w] Dave Matthews Band - Samurai Cop (Oh Joy Begin)
XX [28] [5w] Lenny Kravitz - Low
Tipparade/net niet:
6w Novastar - Pale Eyes
4w Axel Flovent - Close To You
3w The Slow Readers Club - Supernatural
2w Alex The Astronaut - Waste Of Time
2w Avec - Over Now
2w Party Of The Sun - Acapulco
2w The Revivalists - All My Friends
2w Wild Pink - Love Is Better
1w Saguru - Semantic Death
1w Big Red Machine - Deep Green
1w Geppetto & The Whales - I Know Who You Were
1w Joan As Police Woman - Steed (For Jean Genet)
1w Ten Fé - Not Tonight
1w Tia Gostelow - Hey Friends
1w Wild Nothing - Shallow Water
1w Palm Ghosts - Love In Winter
1w Rhema - Staring Through The Rain
De nummer 1 blijft onveranderd, maar Gregory Alan Isakov zou daar volgende week zo maar verandering in kunnen brengen. De hoogste nieuwe binnenkomer is van Big Red Machine (Justin Vernon en Aaron Dessner), van wie ik alle zes nummers wel zou kunnen opnemen (wat heerlijk om die stem van Justin weer te horen!). Ik kies voor het prachtige I Won't Run From It.
01 [01] [6w] Gaz Coombes - The Oaks #4
02 [10] [4w] Gregory Alan Isakov - Chemicals
03 [02] [4w] The Paper Kites - Deep Burn Blue
04 [04] [3w] Bob Moses - Back Down
05 [05] [4w] Gaz Coombes - Walk The Walk
06 [03] [10w] Riley Pearce - Elephants #2
07 [17] [2w] Shadowgraphs - Sun Is Rising
08 [13] [3w] Riley Pearce - If I Knew
09 [07] [3w] Pale Grey - Hunter
10 [08] [10w] Beach House - Black Car #4
11 [06] [5w] Mini Mansions - Works Every Time
12 [==] [1w] Big Red Machine - I Won't Run From It
13 [20] [2w] Death Cab For Cutie - Autumn Love
14 [24] [2w] Phosphorescent - New Birth In New England
15 [09] [5w] Big Red Machine - Gratitude
16 [12] [4w] Israel Nash - Lucky Ones
17 [19] [2w] Still Corners - Black Lagoon
18 [16] [3w] Emil Landman - Darling
19 [11] [4w] Death Cab For Cutie - I Dreamt We Spoke Again
20 [==] [1w] Tall Heights - Midnight Oil
21 [26] [3w] Israel Nash - Spiritfalls
22 [21] [3w] Ginger Root - Having Fun
23 [22] [3w] Wild Nothing - Partners In Motion
24 [==] [1w] Riley Pearce - Eastbound
25 [==] [1w] Drinker - Fragment II
26 [29] [2w] Teleman - Song For A Seagull
27 [30] [2w] Stereo Honey - Don't Speak
28 [14] [8w] Bob Moses - Heaven Only Knows
29 [18] [4w] Pavlove - Keira
30 [15] [7w] The Vryll Society - Light At The Edge Of The World
Verdwenen:
XX [23] [4w] Rolling Blackouts Coastal Fever - An Air Conditioned Man
XX [25] [7w] Wild Nothing - Letting Go
XX [27] [9w] Dave Matthews Band - Samurai Cop (Oh Joy Begin)
XX [28] [5w] Lenny Kravitz - Low
Tipparade/net niet:
6w Novastar - Pale Eyes
4w Axel Flovent - Close To You
3w The Slow Readers Club - Supernatural
2w Alex The Astronaut - Waste Of Time
2w Avec - Over Now
2w Party Of The Sun - Acapulco
2w The Revivalists - All My Friends
2w Wild Pink - Love Is Better
1w Saguru - Semantic Death
1w Big Red Machine - Deep Green
1w Geppetto & The Whales - I Know Who You Were
1w Joan As Police Woman - Steed (For Jean Genet)
1w Ten Fé - Not Tonight
1w Tia Gostelow - Hey Friends
1w Wild Nothing - Shallow Water
1w Palm Ghosts - Love In Winter
1w Rhema - Staring Through The Rain
0
geplaatst: 13 augustus 2018, 21:16 uur
herman schreef:
32 31 AW - Robyn: ik las ergens dat dit haar eerste officiele release in 8 jaar is, maar die mensen hebben buiten de geweldige Arthur Russell/Loose Joints-cover van Tell You (Today) en de fraaie Gas-remix van Who Do You Love gerekend. Maar toch... Een van mijn favoriete Scandinavische discoprinsessen is met een geweldige single die zich gelijk met haar beste nummers kan rekenen.
32 31 AW - Robyn: ik las ergens dat dit haar eerste officiele release in 8 jaar is, maar die mensen hebben buiten de geweldige Arthur Russell/Loose Joints-cover van Tell You (Today) en de fraaie Gas-remix van Who Do You Love gerekend. Maar toch... Een van mijn favoriete Scandinavische discoprinsessen is met een geweldige single die zich gelijk met haar beste nummers kan rekenen.
Nou ja, ze heeft natuurlijk wel 3 samenwerkingen gehad met Royksopp )2014), La Bagatelle Magique (2015) en Mr Tophat (2017) gehad.
Dit is dan weer de eerste single waarop alleen haar naam staat,
0
geplaatst: 13 augustus 2018, 21:27 uur
Ja, ze heeft genoeg gedaan in die 8 jaar, en het was ook vrijwel allemaal zeer de moeite waard.
0
geplaatst: 13 augustus 2018, 21:36 uur
ranja schreef:
Nou ja, ze heeft natuurlijk wel 3 samenwerkingen gehad met Royksopp )2014), La Bagatelle Magique (2015) en Mr Tophat (2017) gehad.
(quote)
Klopt, en ook nog met Kindness en Metronomy. Voelt niet echt alsof ze zolang is weggeweest.
0
geplaatst: 13 augustus 2018, 21:37 uur
herman schreef:
Thanks voor de tip, stond inderdaad al in mijn eigen tiplijst

0
geplaatst: 13 augustus 2018, 21:48 uur
Arrie schreef:
Tell You (Today) was trouwens ook een solo-track.
Tell You (Today) was trouwens ook een solo-track.
Ok, ik zie wel dat-ie op de EP met La Bagatelle Epoque staat maar als solo heb ik die dan gemist.
1
geplaatst: 13 augustus 2018, 22:10 uur
ranja schreef:
Ok, ik zie wel dat-ie op de EP met La Bagatelle Epoque staat maar als solo heb ik die dan gemist.
(quote)
Hij is eigenlijk afkomstig van dit tribute-album. Ik weet niet zeker of het echt een single was, dus daarom kan ie aan het grote publiek vrij onopgemerkt voorbij zijn gegaan.
8
geplaatst: 14 augustus 2018, 14:58 uur
MuMeAfrekening - gezamenlijke weeklijst - week 32
01. (01) (9w) Manchester Orchestra - I Know How To Speak #7 (173) (10)
02. (04) (3w) The Twilight Sad - I'm Not Here (Missing Face) (100) (6)
03. (02) (3w) Suede - Don't Be Afraid If Nobody Loves You (99) (7)
04. (11) (4w) Bragolin - Into Those Woods (82) (6)
05. (05) (5w) Róisín Murphy - Plaything (82) (5)
06. (03) (6w) Mitski - Nobody (76) (5)
07. (17) (2w) Robyn - Missing U (72) (6)
08. (13) (2w) Lauran Hibberd - Call Shotgun (67) (5)
09. (14) (2w) Enrico Sangiuliano - Hidden T (65) (4)
10. (06) (5w) Christine And The Queens - Doesn't Matter (64) (6)
11. (16) (2w) Charli XCX - Focus (64) (5)
12. (10) (3w) Brockhampton - 1999 Wildfire (63) (4)
13. (09) (5w) Gorillaz ft. Snoop Dogg & Jamie Principle - Hollywood (62) (5)
14. (---) (1w) The Beths - Happy Unhappy (59) (4)
15. (20) (7w) The Carters - APESHIT (57) (3)
16. (---) (1w) Still Corners - Black Lagoon (55) (7)
17. (28) (2w) Rosalía - Malamente (55) (5)
18. (---) (1w) Phosphorescent - New Birth In New England (54) (6)
19. (---) (1w) Teleman - Song For A Seagull (53) (4)
20. (---) (1w) Donny Benét - Santorini (50) (4)
21. (07) (6w) Johnny Marr - Walk Into The Sea (49) (5)
22. (30) (2w) Maud Geffray - Ice Teens (47) (4)
22. (29) (2w) Time For Dreams - You've Got A Friend (47) (4)
24. (21) (7w) Perel - Alles (46) (3)
25. (27) (3w) Thomas Azier - Echoes (45) (3)
26. (12) (10w) Ben Howard - Nica Libres At Dusk (43) (4)
27. (08) (7w) Spiritualized - A Perfect Miracle (43) (2)
28. (---) (1w) Gregory Alan Isakov - Chemicals (41,5) (2)
29. (---) (1w) Santigold - Run The Road (41) (3)
30. (---) (1w) Black Honey - I Only Hurt The Ones I Love (41) (3)
Exit:
15. (8w) St. Vincent - Fast Slow Disco
18. (9w) Johnny Marr - Hi Hello
19. (3w) Paul Weller - Aspects
22. (1w) The Slow Readers Club - Supernatural
23. (7w) Hatchie - Sure
23. (7w) Tomberlin - Seventeen
25. (8w) Interpol - The Rover
26. (2w) Big Red Machine - Gratitude
Met dank aan lijsten van:
AstroStart, Magick1, blur8, musician, iamsander, DjFrankie, chartsmaster, Sundance, panjoe, SanderT, ranboy, ranja, nico1616, cosmic kid, Verweggistan, Eigenwijze 30, AngeloV, cowboyhenkie, Vince vega, Poeha, stardust_be, Titmeister, Arrie, 123poetertjes, jordidj1, johan de witt, riiiiiiiii, Dance Lover, Sunderland, Gretz, arcade monkeys, herman, WhyNotSmile
En de lijsten van vorige week van:
Glen Hansard, Co Jackso
De MuMeAfrekening op Spotify:
Deze week werd “Verover Mij” van Niels Destadsbader door de Vlaamse Radio 2 verkozen tot de zomerhit van 2018. Hoewel dat nummer hier jammer genoeg geen potten heeft gebroken is onze eigen zomerhit toch meer dan duidelijk. Manchester Orchestra blijft nog maar eens een week ongecontesteerd aan de leiding staan. De naaste belagers (The Twilight Sad en Suede) blijven op ruime afstand staan. Daarachter maakt Bragolin een sprong naar de vierde plek, dus misschien komt de concurrentie wel van die kant.
Terwijl het in de top onveranderd blijft krijgen we wel 8 nieuwkomers. De hoogste is van de Nieuw-Zeelandse band The Beths. Het is een zonnig, rammelend janglepop liedje. Eentje om onmiddellijk goedgeluimd van te worden. Een volgende nieuwkomer is dan weer wat strakker en melancholischer. “Black Lagoon” is de eerste single van het vierde album van de dreampop band Still Corners. Hun plaat komt vrijdag uit.
Matthew Houck van Phosphorescent bracht vijf jaar geleden Muchacho uit, waaruit vooral het nummer “Song for Zula” erg populair werd. Dit najaar komt hij terug met een nieuwe plaat en de eerste single heet “New Birth in New England”. De man is dan ook vader geworden en het is aan de muziek te horen dat het leven hem toelacht. Dit nummer klinkt namelijk een stuk vrolijker dan ik verwacht had. Met uitzondering van een zwevend stukje in het midden krijgen we een jolige en levenskrachtige single.
Teleman, stamgasten in deze lijst, hebben ook nog eens een strakke popsingle uitgebracht en uiteraard heeft die dan zijn plek. De naam Donny Benét doet bij mij minder een belletje rinkelen. “Santorini” heeft een enigszins vergelijkbare sound met de vorige single, vooral door de prominente, afgemeten ritmesectie. Daarrond hangt een gestroomlijnd synthpopnummer met een saxsolo op het einde (die je eigenlijk al het hele nummer voelt aankomen).
De laatste drie plekken zijn ook nog voor debutanten. De meeste nieuwkomers deze week klinken vrij licht en zorgeloos en ook singer-songwriter Gregory Alan Isakov vormt daar geen uitzondering op met zijn single “Chemicals” (ondanks dat de tekst over onbereikbare liefde lijkt te gaan). Ik wist niet dat Santigold nieuw werk had, maar blijkbaar heeft ze enkele weken geleden een surprise mixtape uitgebracht, met de single “Run the Road” erop. En als afsluiter is er dan nog een nieuw britpop nummertje met Black Honey en “I Only Hurt The Ones I Love”.
A la prochaine!
01. (01) (9w) Manchester Orchestra - I Know How To Speak #7 (173) (10)
02. (04) (3w) The Twilight Sad - I'm Not Here (Missing Face) (100) (6)
03. (02) (3w) Suede - Don't Be Afraid If Nobody Loves You (99) (7)
04. (11) (4w) Bragolin - Into Those Woods (82) (6)
05. (05) (5w) Róisín Murphy - Plaything (82) (5)
06. (03) (6w) Mitski - Nobody (76) (5)
07. (17) (2w) Robyn - Missing U (72) (6)
08. (13) (2w) Lauran Hibberd - Call Shotgun (67) (5)
09. (14) (2w) Enrico Sangiuliano - Hidden T (65) (4)
10. (06) (5w) Christine And The Queens - Doesn't Matter (64) (6)
11. (16) (2w) Charli XCX - Focus (64) (5)
12. (10) (3w) Brockhampton - 1999 Wildfire (63) (4)
13. (09) (5w) Gorillaz ft. Snoop Dogg & Jamie Principle - Hollywood (62) (5)
14. (---) (1w) The Beths - Happy Unhappy (59) (4)
15. (20) (7w) The Carters - APESHIT (57) (3)
16. (---) (1w) Still Corners - Black Lagoon (55) (7)
17. (28) (2w) Rosalía - Malamente (55) (5)
18. (---) (1w) Phosphorescent - New Birth In New England (54) (6)
19. (---) (1w) Teleman - Song For A Seagull (53) (4)
20. (---) (1w) Donny Benét - Santorini (50) (4)
21. (07) (6w) Johnny Marr - Walk Into The Sea (49) (5)
22. (30) (2w) Maud Geffray - Ice Teens (47) (4)
22. (29) (2w) Time For Dreams - You've Got A Friend (47) (4)
24. (21) (7w) Perel - Alles (46) (3)
25. (27) (3w) Thomas Azier - Echoes (45) (3)
26. (12) (10w) Ben Howard - Nica Libres At Dusk (43) (4)
27. (08) (7w) Spiritualized - A Perfect Miracle (43) (2)
28. (---) (1w) Gregory Alan Isakov - Chemicals (41,5) (2)
29. (---) (1w) Santigold - Run The Road (41) (3)
30. (---) (1w) Black Honey - I Only Hurt The Ones I Love (41) (3)
Exit:
15. (8w) St. Vincent - Fast Slow Disco
18. (9w) Johnny Marr - Hi Hello
19. (3w) Paul Weller - Aspects
22. (1w) The Slow Readers Club - Supernatural
23. (7w) Hatchie - Sure
23. (7w) Tomberlin - Seventeen
25. (8w) Interpol - The Rover
26. (2w) Big Red Machine - Gratitude
Met dank aan lijsten van:
AstroStart, Magick1, blur8, musician, iamsander, DjFrankie, chartsmaster, Sundance, panjoe, SanderT, ranboy, ranja, nico1616, cosmic kid, Verweggistan, Eigenwijze 30, AngeloV, cowboyhenkie, Vince vega, Poeha, stardust_be, Titmeister, Arrie, 123poetertjes, jordidj1, johan de witt, riiiiiiiii, Dance Lover, Sunderland, Gretz, arcade monkeys, herman, WhyNotSmile
En de lijsten van vorige week van:
Glen Hansard, Co Jackso
De MuMeAfrekening op Spotify:
Deze week werd “Verover Mij” van Niels Destadsbader door de Vlaamse Radio 2 verkozen tot de zomerhit van 2018. Hoewel dat nummer hier jammer genoeg geen potten heeft gebroken is onze eigen zomerhit toch meer dan duidelijk. Manchester Orchestra blijft nog maar eens een week ongecontesteerd aan de leiding staan. De naaste belagers (The Twilight Sad en Suede) blijven op ruime afstand staan. Daarachter maakt Bragolin een sprong naar de vierde plek, dus misschien komt de concurrentie wel van die kant.
Terwijl het in de top onveranderd blijft krijgen we wel 8 nieuwkomers. De hoogste is van de Nieuw-Zeelandse band The Beths. Het is een zonnig, rammelend janglepop liedje. Eentje om onmiddellijk goedgeluimd van te worden. Een volgende nieuwkomer is dan weer wat strakker en melancholischer. “Black Lagoon” is de eerste single van het vierde album van de dreampop band Still Corners. Hun plaat komt vrijdag uit.
Matthew Houck van Phosphorescent bracht vijf jaar geleden Muchacho uit, waaruit vooral het nummer “Song for Zula” erg populair werd. Dit najaar komt hij terug met een nieuwe plaat en de eerste single heet “New Birth in New England”. De man is dan ook vader geworden en het is aan de muziek te horen dat het leven hem toelacht. Dit nummer klinkt namelijk een stuk vrolijker dan ik verwacht had. Met uitzondering van een zwevend stukje in het midden krijgen we een jolige en levenskrachtige single.
Teleman, stamgasten in deze lijst, hebben ook nog eens een strakke popsingle uitgebracht en uiteraard heeft die dan zijn plek. De naam Donny Benét doet bij mij minder een belletje rinkelen. “Santorini” heeft een enigszins vergelijkbare sound met de vorige single, vooral door de prominente, afgemeten ritmesectie. Daarrond hangt een gestroomlijnd synthpopnummer met een saxsolo op het einde (die je eigenlijk al het hele nummer voelt aankomen).
De laatste drie plekken zijn ook nog voor debutanten. De meeste nieuwkomers deze week klinken vrij licht en zorgeloos en ook singer-songwriter Gregory Alan Isakov vormt daar geen uitzondering op met zijn single “Chemicals” (ondanks dat de tekst over onbereikbare liefde lijkt te gaan). Ik wist niet dat Santigold nieuw werk had, maar blijkbaar heeft ze enkele weken geleden een surprise mixtape uitgebracht, met de single “Run the Road” erop. En als afsluiter is er dan nog een nieuw britpop nummertje met Black Honey en “I Only Hurt The Ones I Love”.
A la prochaine!
7
geplaatst: 14 augustus 2018, 16:11 uur
arcade monkeys schreef:
De naam Donny Benét doet bij mij minder een belletje rinkelen.
https://media.giphy.com/media/U7bkEVj4ofYr0FA0QB/giphy.gifDe naam Donny Benét doet bij mij minder een belletje rinkelen.
0
geplaatst: 14 augustus 2018, 17:39 uur
Donny 
Jammer dat zo'n beetje de drie minste nummers ruim bovenaan staan, verder is het namelijk echt wel een prima lijst.

Jammer dat zo'n beetje de drie minste nummers ruim bovenaan staan, verder is het namelijk echt wel een prima lijst.
1
geplaatst: 14 augustus 2018, 18:03 uur
Grappig dat Donny Benét ineens de lijst haalt. Daar luisterde ik begin van dit jaar veel naar maar Santorini vond ik eigenlijk een wat mindere track. Die hele foute uitstraling vind ik ook niet zo interessant, maar met een paar andere singles wist ie dat voor mij muzikaal wel te ontstijgen, vooral Melodie is een heerlijk popliedje.
1
geplaatst: 14 augustus 2018, 21:18 uur
Stormachtige 20 - week 33
Christine and the Queens is van de troon gestoten. Teleman neemt de eerste plek over.
Een mooie entry voor De Staat, natuurlijk. Black Lagoon van Still Corners is alweer anderhalve maand uit de top 20, maar de opvolger treedt alweer aan: The Message. Dizzy en Wafia (nog nooit van gehoord) sluiten de top 20 af.
Meeluisteren? Beluister mijn favoriete nieuwe tracks op Spotify:
1 Teleman - Song For A Seagull #1
2 Christine and the Queens - Doesn't matter #5
3 IDER - You've Got Your Whole Life Ahead Of You Baby
4 Phantastic Ferniture - Fuckin 'N' Rollin
5 Christine and the Queens - Damn, Dis-Moi (ft. Dâm-Funk)
6 Black Belt Eagle Scout - Soft Stud
7 Jaakko Eino Kalevi - Emotions in Motion
8 Cuco ft. Clairo - Drown
9 Suede - Don't Be Afraid If Nobody Loves You
10 Billie Eilish - You Should See Me In A Crown
11 Santigold - Run The Road
12 De Staat - Kitty Kitty *NIEUW
13 Underworld ft. Iggy Pop - Get Your Shirt
14 Donny Benét - Santorini
15 Lauran Hibberd - Call Shotgun
16 Still Corners - The Message *NIEUW
17 Dizzy - Backstroke *NIEUW
18 Tracey Thorn - Dancefloor
19 CHVRCHES - Out Of My Head
20 Wafia - I'm Good *NIEUW
Exit:
Pip Blom - Pussycat
BODEGA - How Did This Happen !?
Bragolin - Into Those Woods
The Slow Readers Club - Supernatural
De nr 1 van deze week
Stijger van de week
Eén van de nieuwe binnenkomers
Christine and the Queens is van de troon gestoten. Teleman neemt de eerste plek over.
Een mooie entry voor De Staat, natuurlijk. Black Lagoon van Still Corners is alweer anderhalve maand uit de top 20, maar de opvolger treedt alweer aan: The Message. Dizzy en Wafia (nog nooit van gehoord) sluiten de top 20 af.
Meeluisteren? Beluister mijn favoriete nieuwe tracks op Spotify:
1 Teleman - Song For A Seagull #1
2 Christine and the Queens - Doesn't matter #5
3 IDER - You've Got Your Whole Life Ahead Of You Baby
4 Phantastic Ferniture - Fuckin 'N' Rollin
5 Christine and the Queens - Damn, Dis-Moi (ft. Dâm-Funk)
6 Black Belt Eagle Scout - Soft Stud
7 Jaakko Eino Kalevi - Emotions in Motion
8 Cuco ft. Clairo - Drown
9 Suede - Don't Be Afraid If Nobody Loves You
10 Billie Eilish - You Should See Me In A Crown
11 Santigold - Run The Road
12 De Staat - Kitty Kitty *NIEUW
13 Underworld ft. Iggy Pop - Get Your Shirt
14 Donny Benét - Santorini
15 Lauran Hibberd - Call Shotgun
16 Still Corners - The Message *NIEUW
17 Dizzy - Backstroke *NIEUW
18 Tracey Thorn - Dancefloor
19 CHVRCHES - Out Of My Head
20 Wafia - I'm Good *NIEUW
Exit:
Pip Blom - Pussycat
BODEGA - How Did This Happen !?
Bragolin - Into Those Woods
The Slow Readers Club - Supernatural
De nr 1 van deze week
Stijger van de week
Eén van de nieuwe binnenkomers
0
Magick1
geplaatst: 15 augustus 2018, 01:35 uur
01. (11) (3w) Angele - La Thune
02. (13) (2w) El Profesor - Bella Ciao (Hugel Remix)
03. (RE) (4w) Post Malone - Better Now
04. (04) (3w) Ed Sheeran - Happier
05. (10) (2w) Alvaro Soler - La Cintura
06. (19) (2w) Rudimental - Let Me Live
07. (06) (2w) George Ezra - Shotgun
08. (01) (3w) Clean Bandit - Solo
09. (03) (3w) Regi - Ellie
10. (15) (2w) Maroon 5 - Girls Like You
11. (12) (3w) Selena Gomez - Back To You
12. (14) (3w) Sheppard - Coming Home
13. (08) (3w) Emma Bale - Cut Loose
14. (==) (1w) Cardi B - I Like It
15. (02) (6w) Tom Walker - Leave A Light On
16. (==) (1w) A$AP Rocky - Praise The Lord (Da Shine)
17. (RE) (2w) Bastille - Quarter Past Midnight
18. (20) (2w) Matt Simons - We Can Do Better
19. (16) (2w) Henri PFR - Catching Butterflies
20. (==) (1w) Drake - In My Feelings
02. (13) (2w) El Profesor - Bella Ciao (Hugel Remix)
03. (RE) (4w) Post Malone - Better Now
04. (04) (3w) Ed Sheeran - Happier
05. (10) (2w) Alvaro Soler - La Cintura
06. (19) (2w) Rudimental - Let Me Live
07. (06) (2w) George Ezra - Shotgun
08. (01) (3w) Clean Bandit - Solo
09. (03) (3w) Regi - Ellie
10. (15) (2w) Maroon 5 - Girls Like You
11. (12) (3w) Selena Gomez - Back To You
12. (14) (3w) Sheppard - Coming Home
13. (08) (3w) Emma Bale - Cut Loose
14. (==) (1w) Cardi B - I Like It
15. (02) (6w) Tom Walker - Leave A Light On
16. (==) (1w) A$AP Rocky - Praise The Lord (Da Shine)
17. (RE) (2w) Bastille - Quarter Past Midnight
18. (20) (2w) Matt Simons - We Can Do Better
19. (16) (2w) Henri PFR - Catching Butterflies
20. (==) (1w) Drake - In My Feelings
* denotes required fields.