Muziek / Toplijsten en favorieten / MuMeAfrekening 2018 (voor persoonlijke hitlijsten)
zoeken in:
2
geplaatst: 22 oktober 2018, 15:15 uur
Weekje geen lijst geplaatst door omstandigheden, maar ik ben er weer. Ik houd van Lana Del Rey, groetjes.
1. (01) (4w) Logic - Wu Tang Forever (ft. Wu-Tang Clan & Scotty Wotty) (#1 #3w)
2. (10) (5w) BROCKHAMPTON - J'OUVERT
3. (##) (1w) Anderson .Paak - TINTS (feat. Kendrick Lamar)
4. (02) (4w) Kurt Viles - Loading Zones
5. (07) (3w) Janelle Monáe - I Like That
6. (11) (5w) Lana Del Rey - Venice Bitch
7. (##) (1w) Lana Del Rey - Mariners Apartment Complex
8. (##) (1w) Jade Bird - Uh Huh
9. (17) (5w) The Limiñanas - Dimanche (feat. Bertrand Belin) (Laurent Garnier Remix)
10. (05) (4w) BROCKHAMPTON - NEW ORLEANS
11. (03) (9w) Donny Benét - Santorini (#1 #4w)
12. (04) (6w) Lizzo - Boys
13. (06) (7w) Adam Beyer, Layton Giordani & Green Velvet - Space Date
14. (08) (12w) Travis Scott - STARGAZING (#1 #3w)
15. (09) (5w) Atmosphere - Make It All Better Again
16. (13) (3w) Migos - MotorSport (feat. Cardi B & Nicki Minaj)
17. (18) (3w) Young Gun Silver Fox - Midnight In Richmond
18. (##) (1w) Tourist LeMC - Spiegel (feat. Raymond van het Groenewoud)
19. (16) (15w) Enrico Sangiuliano - Hidden T (#1 #2w)
20. (12) (4w) Anderson .Paak - Bubblin
Exit:
15. (15) (5w) Y-Bayani - Asembi Ara Amba (Henrik Schwarz Version)
14. (11) (8w) Winne - ODZ
19. (16) (6w) Calvin Harris & Dua Lipa - One Kiss
20. (17) (4w) Mac Miller - Self Care
1. (01) (4w) Logic - Wu Tang Forever (ft. Wu-Tang Clan & Scotty Wotty) (#1 #3w)
2. (10) (5w) BROCKHAMPTON - J'OUVERT
3. (##) (1w) Anderson .Paak - TINTS (feat. Kendrick Lamar)
4. (02) (4w) Kurt Viles - Loading Zones
5. (07) (3w) Janelle Monáe - I Like That
6. (11) (5w) Lana Del Rey - Venice Bitch
7. (##) (1w) Lana Del Rey - Mariners Apartment Complex
8. (##) (1w) Jade Bird - Uh Huh
9. (17) (5w) The Limiñanas - Dimanche (feat. Bertrand Belin) (Laurent Garnier Remix)
10. (05) (4w) BROCKHAMPTON - NEW ORLEANS
11. (03) (9w) Donny Benét - Santorini (#1 #4w)
12. (04) (6w) Lizzo - Boys
13. (06) (7w) Adam Beyer, Layton Giordani & Green Velvet - Space Date
14. (08) (12w) Travis Scott - STARGAZING (#1 #3w)
15. (09) (5w) Atmosphere - Make It All Better Again
16. (13) (3w) Migos - MotorSport (feat. Cardi B & Nicki Minaj)
17. (18) (3w) Young Gun Silver Fox - Midnight In Richmond
18. (##) (1w) Tourist LeMC - Spiegel (feat. Raymond van het Groenewoud)
19. (16) (15w) Enrico Sangiuliano - Hidden T (#1 #2w)
20. (12) (4w) Anderson .Paak - Bubblin
Exit:
15. (15) (5w) Y-Bayani - Asembi Ara Amba (Henrik Schwarz Version)
14. (11) (8w) Winne - ODZ
19. (16) (6w) Calvin Harris & Dua Lipa - One Kiss
20. (17) (4w) Mac Miller - Self Care
1
geplaatst: 22 oktober 2018, 15:17 uur
kaj_666 schreef:
Ok, deze week weer op tijd klaar met het verwerken van de lijstjes t/m zondag, dus hier is een kleine reminder voor riiiiiiiii, 123poetertjes, herman, chartsmaster, panjoe, WhyNotSmile, Titmeister, Arrie, Dance Lover, Gretz, stardust_be, jordidj1, arcade monkeys voor de MuMeAfrekening van deze week!
Ok, deze week weer op tijd klaar met het verwerken van de lijstjes t/m zondag, dus hier is een kleine reminder voor riiiiiiiii, 123poetertjes, herman, chartsmaster, panjoe, WhyNotSmile, Titmeister, Arrie, Dance Lover, Gretz, stardust_be, jordidj1, arcade monkeys voor de MuMeAfrekening van deze week!
Neem mijn lijst van vorige week maar mee, heb overmorgen een tentamen (en MuMe leidt me al te veel af ? ). Volgende week weer!
1
panjoe (moderator)
geplaatst: 22 oktober 2018, 15:45 uur
Joe's Weekly Reckoning 2018 - Week 42
01. (04) [04w] Open Mike Eagle - Relatable (Peak OME) #1
02. (01) [07w] Neneh Cherry - Shot Gun Shack #2
03. (03) [05w] JPEGMAFIA - 1539 N. Calvert
04. (02) [08w] Blood Orange - Charcoal Baby
05. (06) [09w] Rosalía - Pienso En Tu Mirá #2
06. (12) [03w] BADBADNOTGOOD & Little Dragon - Tried
07. (09) [06w] Gorillaz - Tranz
08. (05) [08w] INFLO - No Fear
09. (11) [05w] Maribou State ft. Holly Walker - Nervous Tics [Maceo Plex Remix]
10. (08) [08w] LCD Soundsystem - Oh Baby [Lovefingers Remix]
11. (07) [10w] Klaus Johann Grobe - Discogedanken
12. (16) [03w] Anderson .Paak ft. Kendrick Lamar - Tints
13. (14) [05w] Atmosphere - Virgo
14. (20) [03w] Yves Tumor ft. James K - Licking an Orchid
15. (17) [04w] Róisín Murphy - Jacuzzi Rollercoaster
16. (15) [05w] BROCKHAMPTON - J'OUVERT
17. (18) [04w] Armand Hammer - Dettol
18. (××) [01w] Gregory Alan Isakov - San Luis
19. (24) [03w] BROCKHAMPTON - NEW ORLEANS
20. (10) [09w] Maribou State ft. Holly Walker - Nervous Tics
21. (23) [03w] Oktoberklubben - Flying
22. (30) [02w] The Field - Who Goes There
23. (29) [03w] Blood Orange - Saint
24. (25) [04w] Marie Davidson - Work It
25. (××) [01w] Jessie Ware - Overtime
26. (37) [02w] Tunnelvisions - Imaja's Drum
27. (31) [03w] Djrum - Sex
28. (21) [05w] Yves Tumor - Noid
29. (33) [02w] Maarja Nuut & Ruum - Haned Kadunud
30. (××) [01w] Mad Rey - Brazil Melancholia
31. (13) [11w] Neneh Cherry - Kong
32. (26) [05w] Invisible Minds ft. The Slow Revolt - Take Them All
33. (35) [02w] Matthew Dear - Bunny's Dream
34. (××) [01w] BROCKHAMPTON - SAN MARCOS
35. (40) [02w] Klaus Johann Grobe - Siehst Du Mich Noch
36. (36) [04w] Totally Enormous Extinct Dinosaurs - Body Move
37. (××) [01w] Juana Molina - Las Culpas II
38. (××) [01w] milo - galahad in goosedown (fiat iustitia et pereat mundus)
39. (22) [11w] Moses Sumney - Rank & File
40. (19) [06w] Y-Bayani - Asembi Ara Amba [Henrik Schwarz Remix]
Enter:
18. Gregory Alan Isakov - San Luis
Na de vele nominaties van Gregory Alan Isakov door Titmeister had ik zijn nieuwe album al snel in het vizier. Nou ben ik in de regel niet zo van de folk, maar nadat ik vorig jaar de film Inside Llewyn Davis zag ben ik wel flink anders naar het genre gaan kijken en heb ik er langzaamaan een zwak voor ontwikkeld. Toen ik vorige week met een fikse keelontsteking op bed lag, ben ik toevallig wat meer folkmuziek gaan opzoeken en beluisteren, en dat beviel me enorm, dus ik was blij verrast toen ik aan het album van Isakov aanzette en het goed aansloot op het soort folk dat ik kan waarderen. Mijn favoriete single Caves is alweer enkele maanden uit, maar San Luis was een goede tweede, dus ik heb besloten daar maar gelijk te beginnen.
22. The Field - Who Goes There
Zijn vervreemdende gebruik van loopjes en samples voor het opbouwen van gelaagde, hypnotiserende techno zorgen ervoor dat The Field zijn compleet eigen sound heeft, en Who Goes There is wat dat betreft een feest van herkenning. Toch is dit weer net effe anders dan ik van hem gewend ben, mede dankzij de gave acid sounds in de tweede helft van het nummer.
25. Jessie Ware - Overtime
Popzangeres Jessie Ware is bij mij enkel bekend van de remix die Disclosure van een eerder nummer maakte, maar aan de UK house sound van haar nieuwe single te horen ligt die hoek van de muziek haar ook wel goed. De productie ligt in de bekwame handen van James Ford van Simian Mobile Disco en de heren van het geniale Ierse houseduo Bicep.
26. Tunnelvisions - Imaja's Drum
De psychedelische tropische disco van het Nederlandse producersduo Tunnelvisions doet het altijd goed in combinatie met vocals, en dat is op Imaja's Drum niet anders.
29. Maarja Nuut & Ruum - Haned Kadunud
De vorige single van het Estse duo Maarja Nuut (zangeres) en Ruum (producer) was een gave ambienttrack met spookachtige vocalen, en op hun nieuwe single Haned Kadunud doen ze er nog eens een schepje bovenop. Hier wordt het geheel echt beangstigend. Maar niet minder mooi.
30. Mad Rey - Brazil Melancholia
Een hele gave diepe melodische housetrack met fijne melancholische synths. Hij is al enkele maanden uit en ik luister hem ook al enkele maanden, maar ik realiseerde me vandaag ineens dat hij hier niet zou misstaan.
33. Matthew Dear - Bunny's Dream
Fijne dromerige popnummer van Matthew Dear. Ik draaide dit nummer laatst bij een vriend van me, en die vroeg of dit een nieuw nummer was van DJ Koze, dus dat vond ik wel een mooi compliment. Helemaal geen gekke associatie trouwens, aangezien die twee wel vaker hebben samengewerkt.
34. BROCKHAMPTON - SAN MARCOS
SAN MARCOS was misschien wel de minst logische track om als single te dienen voor BROCKHAMPTONs album Iridescence, en daarom heb ik hem ook even links laten liggen. Toch blijf ik terugkomen naar de vreemde mix van emo hiphop, R&B, en kumbaya kampvuurzang.
35. Klaus Johann Grobe - Siehst Du Mich Noch
Zo lekker als Discogedanken is de nieuwe single van Klaus Johann Grobe niet, maar het is toch wel weer een leuk funky synthpopnummer.
37. Juana Molina - Las Culpas II
Tijdens haar livetour heeft Juana Molina het nummer Las Culpas van een eerder album in een nieuw jasje gestoken. Deze versie zou zo op haar meest recente album Halo hebben gepast. Spookachtige elektronische psychedelische popmuziek zoals alleen zij het kan maken.
38. milo - galahad in goosedown (fiat iustitia et pereat mundus)
Abstracte raps van milo over een vage jazzy productie, met enkele hele rake speelse lines die precies passen bij zijn persoonlijkheid zoals ik hem ken van live-optredens en interviews die ik met hem heb gezien: "they yelling: 'bro, you inspire me!' - like I ain't the nigga who said 'oh well' to life's entirety!"
Exit:
××. (27) [05w] Atmosphere - Make It All Better Again
××. (28) [06w] milo - stet
××. (32) [10w] Rosalía - Malamente #2
××. (34) [07w] Marie Davidson - So Right [John Talabot's Pressure Dub Remix]
××. (38) [09w] Detroit Swindle ft. Seven Davis Jr. - Flavourism
××. (39) [08w] DJ Muggs ft. MF DOOM & Kool G Rap - Assassination Day
De Spotifyplaylist is, op de Henrik Schwarz remix na, ook weer up to date:
En dat geldt ook voor de complete lijst met nieuwkomers:
01. (04) [04w] Open Mike Eagle - Relatable (Peak OME) #1
02. (01) [07w] Neneh Cherry - Shot Gun Shack #2
03. (03) [05w] JPEGMAFIA - 1539 N. Calvert
04. (02) [08w] Blood Orange - Charcoal Baby
05. (06) [09w] Rosalía - Pienso En Tu Mirá #2
06. (12) [03w] BADBADNOTGOOD & Little Dragon - Tried
07. (09) [06w] Gorillaz - Tranz
08. (05) [08w] INFLO - No Fear
09. (11) [05w] Maribou State ft. Holly Walker - Nervous Tics [Maceo Plex Remix]
10. (08) [08w] LCD Soundsystem - Oh Baby [Lovefingers Remix]
11. (07) [10w] Klaus Johann Grobe - Discogedanken
12. (16) [03w] Anderson .Paak ft. Kendrick Lamar - Tints
13. (14) [05w] Atmosphere - Virgo
14. (20) [03w] Yves Tumor ft. James K - Licking an Orchid
15. (17) [04w] Róisín Murphy - Jacuzzi Rollercoaster
16. (15) [05w] BROCKHAMPTON - J'OUVERT
17. (18) [04w] Armand Hammer - Dettol
18. (××) [01w] Gregory Alan Isakov - San Luis
19. (24) [03w] BROCKHAMPTON - NEW ORLEANS
20. (10) [09w] Maribou State ft. Holly Walker - Nervous Tics
21. (23) [03w] Oktoberklubben - Flying
22. (30) [02w] The Field - Who Goes There
23. (29) [03w] Blood Orange - Saint
24. (25) [04w] Marie Davidson - Work It
25. (××) [01w] Jessie Ware - Overtime
26. (37) [02w] Tunnelvisions - Imaja's Drum
27. (31) [03w] Djrum - Sex
28. (21) [05w] Yves Tumor - Noid
29. (33) [02w] Maarja Nuut & Ruum - Haned Kadunud
30. (××) [01w] Mad Rey - Brazil Melancholia
31. (13) [11w] Neneh Cherry - Kong
32. (26) [05w] Invisible Minds ft. The Slow Revolt - Take Them All
33. (35) [02w] Matthew Dear - Bunny's Dream
34. (××) [01w] BROCKHAMPTON - SAN MARCOS
35. (40) [02w] Klaus Johann Grobe - Siehst Du Mich Noch
36. (36) [04w] Totally Enormous Extinct Dinosaurs - Body Move
37. (××) [01w] Juana Molina - Las Culpas II
38. (××) [01w] milo - galahad in goosedown (fiat iustitia et pereat mundus)
39. (22) [11w] Moses Sumney - Rank & File
40. (19) [06w] Y-Bayani - Asembi Ara Amba [Henrik Schwarz Remix]
Enter:
18. Gregory Alan Isakov - San Luis
Na de vele nominaties van Gregory Alan Isakov door Titmeister had ik zijn nieuwe album al snel in het vizier. Nou ben ik in de regel niet zo van de folk, maar nadat ik vorig jaar de film Inside Llewyn Davis zag ben ik wel flink anders naar het genre gaan kijken en heb ik er langzaamaan een zwak voor ontwikkeld. Toen ik vorige week met een fikse keelontsteking op bed lag, ben ik toevallig wat meer folkmuziek gaan opzoeken en beluisteren, en dat beviel me enorm, dus ik was blij verrast toen ik aan het album van Isakov aanzette en het goed aansloot op het soort folk dat ik kan waarderen. Mijn favoriete single Caves is alweer enkele maanden uit, maar San Luis was een goede tweede, dus ik heb besloten daar maar gelijk te beginnen.
22. The Field - Who Goes There
Zijn vervreemdende gebruik van loopjes en samples voor het opbouwen van gelaagde, hypnotiserende techno zorgen ervoor dat The Field zijn compleet eigen sound heeft, en Who Goes There is wat dat betreft een feest van herkenning. Toch is dit weer net effe anders dan ik van hem gewend ben, mede dankzij de gave acid sounds in de tweede helft van het nummer.
25. Jessie Ware - Overtime
Popzangeres Jessie Ware is bij mij enkel bekend van de remix die Disclosure van een eerder nummer maakte, maar aan de UK house sound van haar nieuwe single te horen ligt die hoek van de muziek haar ook wel goed. De productie ligt in de bekwame handen van James Ford van Simian Mobile Disco en de heren van het geniale Ierse houseduo Bicep.
26. Tunnelvisions - Imaja's Drum
De psychedelische tropische disco van het Nederlandse producersduo Tunnelvisions doet het altijd goed in combinatie met vocals, en dat is op Imaja's Drum niet anders.
29. Maarja Nuut & Ruum - Haned Kadunud
De vorige single van het Estse duo Maarja Nuut (zangeres) en Ruum (producer) was een gave ambienttrack met spookachtige vocalen, en op hun nieuwe single Haned Kadunud doen ze er nog eens een schepje bovenop. Hier wordt het geheel echt beangstigend. Maar niet minder mooi.
30. Mad Rey - Brazil Melancholia
Een hele gave diepe melodische housetrack met fijne melancholische synths. Hij is al enkele maanden uit en ik luister hem ook al enkele maanden, maar ik realiseerde me vandaag ineens dat hij hier niet zou misstaan.
33. Matthew Dear - Bunny's Dream
Fijne dromerige popnummer van Matthew Dear. Ik draaide dit nummer laatst bij een vriend van me, en die vroeg of dit een nieuw nummer was van DJ Koze, dus dat vond ik wel een mooi compliment. Helemaal geen gekke associatie trouwens, aangezien die twee wel vaker hebben samengewerkt.
34. BROCKHAMPTON - SAN MARCOS
SAN MARCOS was misschien wel de minst logische track om als single te dienen voor BROCKHAMPTONs album Iridescence, en daarom heb ik hem ook even links laten liggen. Toch blijf ik terugkomen naar de vreemde mix van emo hiphop, R&B, en kumbaya kampvuurzang.
35. Klaus Johann Grobe - Siehst Du Mich Noch
Zo lekker als Discogedanken is de nieuwe single van Klaus Johann Grobe niet, maar het is toch wel weer een leuk funky synthpopnummer.
37. Juana Molina - Las Culpas II
Tijdens haar livetour heeft Juana Molina het nummer Las Culpas van een eerder album in een nieuw jasje gestoken. Deze versie zou zo op haar meest recente album Halo hebben gepast. Spookachtige elektronische psychedelische popmuziek zoals alleen zij het kan maken.
38. milo - galahad in goosedown (fiat iustitia et pereat mundus)
Abstracte raps van milo over een vage jazzy productie, met enkele hele rake speelse lines die precies passen bij zijn persoonlijkheid zoals ik hem ken van live-optredens en interviews die ik met hem heb gezien: "they yelling: 'bro, you inspire me!' - like I ain't the nigga who said 'oh well' to life's entirety!"
Exit:
××. (27) [05w] Atmosphere - Make It All Better Again
××. (28) [06w] milo - stet
××. (32) [10w] Rosalía - Malamente #2
××. (34) [07w] Marie Davidson - So Right [John Talabot's Pressure Dub Remix]
××. (38) [09w] Detroit Swindle ft. Seven Davis Jr. - Flavourism
××. (39) [08w] DJ Muggs ft. MF DOOM & Kool G Rap - Assassination Day
De Spotifyplaylist is, op de Henrik Schwarz remix na, ook weer up to date:
En dat geldt ook voor de complete lijst met nieuwkomers:
0
geplaatst: 22 oktober 2018, 18:28 uur
Titmeister's Top 30:
Pos. Vor. #w Artiest - Nummer
1 1 5 Yves Tumor feat. James K - Licking an Orchid #2
2 2 4 Lana Del Rey - Venice Bitch
3 3 8 Gregory Alan Isakov - Caves #4
4 4 3 Llewellyn - San Junipero
5 5 6 Kurt Vile - Loading Zones
6 11 2 Jessie Ware - Overtime
7 7 3 Masta Ace & Marco Polo feat. Smif 'n' Wessum - Breukelen "Brooklyn"
8 8 4 Beach House - Drunk in L.A.
9 22 2 Kurt Vile - One Trick Ponies
10 6 8 Oktoberklubben - Flying
11 10 5 Gregory Alan Isakov - Dark, Dark, Dark
12 - 1 Yves Tumor - Noid
13 14 3 Tourist - Apollo
14 13 3 Chip Wickham - Snake Eyes
15 9 6 Thom Yorke - Suspirium
16 21 3 Anderson .Paak feat. Kendrick Lamar - Tints
17 26 2 Baxter Dury, Etienne de Crécy & Delilah Holliday - White Coats
18 29 2 Nina Kinert & Samuel T. Herring - Chapped Lips
19 12 5 Mac Miller - Self Care
20 15 5 Vaudou Game - Tata Fatiguée
21 25 2 Skinny Pelembe feat. Hejira - I Wanna Be Your Prisoner
22 20 4 Szun Waves - Temple
23 16 12 Donny Benét - Santorini #3
24 17 12 Y-Bayani - Asembi Ara Amba [Henrik Schwarz Version]
25 - 1 Ladytron - The Island
26 - 1 Connan Mockasin - Charlotte's Thong
27 30 2 Sotomayor - Pa' Gustarte Más
28 - 1 Salif Keita - Tonton
29 18 8 Hieroglyphic Being, Sarathy Korwar & Shabaka Hutchings - Ashrams
30 19 7 Santigold - Run the Road
Uit de lijst:
23 4 IDLES - Samaritans
24 3 Tunnelvisions - Imaja's Drum
27 7 Donny Benét - Love Online
28 10 De Staat - KITTY KITTY
Erg druk geweest afgelopen week, dus weinig nieuwe muziek geluisterd, met als gevolg weinig verschuiving in de top. Een korte beschrijving van de nieuwe binnenkomers van vorige en deze week:
- Jessie Ware komt met een heerlijke 90's-house-single op de proppen. Potentiële nieuwe nummer 1.
- Het nieuwe album van Kurt Vile slaat ook goed aan hier, hij pakt met One Trick Ponies zijn tweede top-10-notering. Zoals hij zelf al zegt in het nummer: 'I always had a soft spot for repetition'. Een goede beschrijving van zijn muziek: relaxte muziek die weinig urgentie heeft ergens heen te gaan.
- In navolging van het succes van Licking an Orchid, heb ik toch maar besloten de eerste single van Safe in the Hands of Love - een van de betere albums van dit jaar - een kans te gunnen in mijn top 30.
- Degene die mijn smaak een beetje volgen, weten dat ik een sucker ben voor repetitieve pianomelodietjes. Die van White Coats is erg fijn, vooral als ie uitmondt in een goede synth-climax. De uiterst Britse praatzang van Dury junior is een acquired taste, gelukkig wordt hij hier ondersteund door Delilah Holliday. Enige nadeel is dat het nummer (en vooral de climax) wat mij betreft best wat langer had mogen duren.
- De Zweedse singer-songwriter Nina Kinert en Future Islands-frontman Samuel T. Herring hebben samen precies de juiste schattige vrouwenstem/zware mannenstem-combi, die eerder dit jaar ook al goed werkte bij CHVRCHES & Matt Berninger's My Enemy.
- Skinny Pelembe heeft goed geluisterd naar Prince. Zelfs de songtitel lijkt een knipoog naar I Wanna Be Your Lover.
- Ladytron gaat al een tijdje mee en levert met The Island gewoon weer een prima elektropopsong af.
- Wat ik eerder zei over Kurt Vile, geldt ook voor de nieuwe single van Connan Mockasin. Zo'n 9 minuten lang heerlijk gitaarspel, dat totaal nergens heen hoeft.
- Sotomayor leerde ik vorig jaar kennen door de heerlijke single Eléctrico. Absoluut een aanrader voor bv. de liefhebbers van Rosalia in dit topic.
- Salif Keita kennen we natuurlijk van de ultieme afrodance-knaller Madan. Tonton ligt daarbij in het verlengde, al haalt ie dat niveau bij lange na niet. Toch nog steeds een prima nummer.
Ik sluit af met een speciale tip. Het is niet helemaal mijn muziek, maar vrijdag is de nieuwe single van een vriend van mij uitgekomen, wellicht dat ik hier nog liefhebbers kan vinden:
Tim Dawn - Walking on a Wire
Pos. Vor. #w Artiest - Nummer
1 1 5 Yves Tumor feat. James K - Licking an Orchid #2
2 2 4 Lana Del Rey - Venice Bitch
3 3 8 Gregory Alan Isakov - Caves #4
4 4 3 Llewellyn - San Junipero
5 5 6 Kurt Vile - Loading Zones
6 11 2 Jessie Ware - Overtime
7 7 3 Masta Ace & Marco Polo feat. Smif 'n' Wessum - Breukelen "Brooklyn"
8 8 4 Beach House - Drunk in L.A.
9 22 2 Kurt Vile - One Trick Ponies
10 6 8 Oktoberklubben - Flying
11 10 5 Gregory Alan Isakov - Dark, Dark, Dark
12 - 1 Yves Tumor - Noid
13 14 3 Tourist - Apollo
14 13 3 Chip Wickham - Snake Eyes
15 9 6 Thom Yorke - Suspirium
16 21 3 Anderson .Paak feat. Kendrick Lamar - Tints
17 26 2 Baxter Dury, Etienne de Crécy & Delilah Holliday - White Coats
18 29 2 Nina Kinert & Samuel T. Herring - Chapped Lips
19 12 5 Mac Miller - Self Care
20 15 5 Vaudou Game - Tata Fatiguée
21 25 2 Skinny Pelembe feat. Hejira - I Wanna Be Your Prisoner
22 20 4 Szun Waves - Temple
23 16 12 Donny Benét - Santorini #3
24 17 12 Y-Bayani - Asembi Ara Amba [Henrik Schwarz Version]
25 - 1 Ladytron - The Island
26 - 1 Connan Mockasin - Charlotte's Thong
27 30 2 Sotomayor - Pa' Gustarte Más
28 - 1 Salif Keita - Tonton
29 18 8 Hieroglyphic Being, Sarathy Korwar & Shabaka Hutchings - Ashrams
30 19 7 Santigold - Run the Road
Uit de lijst:
23 4 IDLES - Samaritans
24 3 Tunnelvisions - Imaja's Drum
27 7 Donny Benét - Love Online
28 10 De Staat - KITTY KITTY
Erg druk geweest afgelopen week, dus weinig nieuwe muziek geluisterd, met als gevolg weinig verschuiving in de top. Een korte beschrijving van de nieuwe binnenkomers van vorige en deze week:
- Jessie Ware komt met een heerlijke 90's-house-single op de proppen. Potentiële nieuwe nummer 1.
- Het nieuwe album van Kurt Vile slaat ook goed aan hier, hij pakt met One Trick Ponies zijn tweede top-10-notering. Zoals hij zelf al zegt in het nummer: 'I always had a soft spot for repetition'. Een goede beschrijving van zijn muziek: relaxte muziek die weinig urgentie heeft ergens heen te gaan.
- In navolging van het succes van Licking an Orchid, heb ik toch maar besloten de eerste single van Safe in the Hands of Love - een van de betere albums van dit jaar - een kans te gunnen in mijn top 30.
- Degene die mijn smaak een beetje volgen, weten dat ik een sucker ben voor repetitieve pianomelodietjes. Die van White Coats is erg fijn, vooral als ie uitmondt in een goede synth-climax. De uiterst Britse praatzang van Dury junior is een acquired taste, gelukkig wordt hij hier ondersteund door Delilah Holliday. Enige nadeel is dat het nummer (en vooral de climax) wat mij betreft best wat langer had mogen duren.
- De Zweedse singer-songwriter Nina Kinert en Future Islands-frontman Samuel T. Herring hebben samen precies de juiste schattige vrouwenstem/zware mannenstem-combi, die eerder dit jaar ook al goed werkte bij CHVRCHES & Matt Berninger's My Enemy.
- Skinny Pelembe heeft goed geluisterd naar Prince. Zelfs de songtitel lijkt een knipoog naar I Wanna Be Your Lover.
- Ladytron gaat al een tijdje mee en levert met The Island gewoon weer een prima elektropopsong af.
- Wat ik eerder zei over Kurt Vile, geldt ook voor de nieuwe single van Connan Mockasin. Zo'n 9 minuten lang heerlijk gitaarspel, dat totaal nergens heen hoeft.
- Sotomayor leerde ik vorig jaar kennen door de heerlijke single Eléctrico. Absoluut een aanrader voor bv. de liefhebbers van Rosalia in dit topic.
- Salif Keita kennen we natuurlijk van de ultieme afrodance-knaller Madan. Tonton ligt daarbij in het verlengde, al haalt ie dat niveau bij lange na niet. Toch nog steeds een prima nummer.
Ik sluit af met een speciale tip. Het is niet helemaal mijn muziek, maar vrijdag is de nieuwe single van een vriend van mij uitgekomen, wellicht dat ik hier nog liefhebbers kan vinden:
Tim Dawn - Walking on a Wire
1
geplaatst: 22 oktober 2018, 19:18 uur
Week 44: Pas terug van vakantie dus nog niet veel tijd gehad om veel nieuwe muziek te beluisteren
01. (06) (9w) boygenius - Me & My Dog #2
02. (01) (6w) Lana Del Rey - Mariners Apartment Complex #2
03. (04) (7w) Marissa Nadler - I Can’t Listen To Gene Clark Anymore
04. (10) (3w) Julia Jacklin - Body
05. (02) (6w) Kurt Vile - Bassackwards
06. (05) (5w) Lana Del Rey - Venice Bitch
07. (03) (7w) Thom Yorke - Suspirium #1
08. (07) (5w) girl in red - girls
09. (12) (4w) First Aid Kit - Tender Offerings
10. (09) (9w) boygenius - Stay Down #2
11. (15) (3w) Anna St. Louis - Desert
12. (19) (4w) Villagers - Again
13. (11) (10w) Dizzy - Backstroke #3
14. (==) (1w) Soccer Mommy - Henry
15. (21) (3w) Anna St. Louis - Understand
16. (30) (3w) SOAK - Everybody Loves You
17. (08) (10w) Kurt Vile - Loading Zone
18. (14) (9w) Empress Of - When I’m With Him
19. (16) (9w) Gia Margaret - Birthday
20. (==) (1w) Phosphorescent - C’est la Vie No.2
21. (16) (7w) Julia Holter - I Shall Love 2
22. (29) (3w) Kurt Vile - One Trick Ponies
23. (17) (6w) Adrianne Lenker - symbol
24. (24) (4w) The Japanese House - Lilo
25. (18) (5w) Goshen Electric Co. - The Gray Tower
26. (27) (4w) Christine and the Queens - Doesn’t Matter
27. (20) (9w) boygenius - Bite The Hand
28. (22) (8w) Black Belt Eagle Scout - Indians Never Die
29. (23) (7w) Phosphorescent - Christmas Down Under
30. (26) (4w) Rhye - Hymn
Exit:
Emma Ruth Rundle - Darkhorse (10w)
Ben Howard - Another Friday Night (4w)
01. (06) (9w) boygenius - Me & My Dog #2
02. (01) (6w) Lana Del Rey - Mariners Apartment Complex #2
03. (04) (7w) Marissa Nadler - I Can’t Listen To Gene Clark Anymore
04. (10) (3w) Julia Jacklin - Body
05. (02) (6w) Kurt Vile - Bassackwards
06. (05) (5w) Lana Del Rey - Venice Bitch
07. (03) (7w) Thom Yorke - Suspirium #1
08. (07) (5w) girl in red - girls
09. (12) (4w) First Aid Kit - Tender Offerings
10. (09) (9w) boygenius - Stay Down #2
11. (15) (3w) Anna St. Louis - Desert
12. (19) (4w) Villagers - Again
13. (11) (10w) Dizzy - Backstroke #3
14. (==) (1w) Soccer Mommy - Henry
15. (21) (3w) Anna St. Louis - Understand
16. (30) (3w) SOAK - Everybody Loves You
17. (08) (10w) Kurt Vile - Loading Zone
18. (14) (9w) Empress Of - When I’m With Him
19. (16) (9w) Gia Margaret - Birthday
20. (==) (1w) Phosphorescent - C’est la Vie No.2
21. (16) (7w) Julia Holter - I Shall Love 2
22. (29) (3w) Kurt Vile - One Trick Ponies
23. (17) (6w) Adrianne Lenker - symbol
24. (24) (4w) The Japanese House - Lilo
25. (18) (5w) Goshen Electric Co. - The Gray Tower
26. (27) (4w) Christine and the Queens - Doesn’t Matter
27. (20) (9w) boygenius - Bite The Hand
28. (22) (8w) Black Belt Eagle Scout - Indians Never Die
29. (23) (7w) Phosphorescent - Christmas Down Under
30. (26) (4w) Rhye - Hymn
Exit:
Emma Ruth Rundle - Darkhorse (10w)
Ben Howard - Another Friday Night (4w)
4
geplaatst: 22 oktober 2018, 19:30 uur
En ik ook 
Heb nog wel een tip voor liefhebbers van (prog)rock, bands als Pineapple Thief, Porcupine Tree, etc.
Misschien iets voorcosmic kid, chartsmaster, Vince vega, ranboy e.a.

Heb nog wel een tip voor liefhebbers van (prog)rock, bands als Pineapple Thief, Porcupine Tree, etc.
Misschien iets voorcosmic kid, chartsmaster, Vince vega, ranboy e.a.
0
geplaatst: 22 oktober 2018, 19:37 uur
WEEK 40: WEEKLY BOP on Spotify
01 01 W3 Charli XCX - Taxi #2
02 05 W2 Kim Petras - In The Next Life
03 17 W2 Charli XCX & Troye Sivan - 1999
04 09 W2 Robyn - Honey
05 08 W2 Kim Petras - Close Your Eyes
06 10 W2 Julia - SEXTO
07 ** W1 slayyyter - Candy
08 02 W2 Kelela - LMK - What’s Really Good Remix
09 ** W1 Planningtorock - Much To Touch
10 07 W5 Troye Sivan - What a Heavenly Way to Die
11 ** W1 Jessica 6 - Ridiculous
12 ** W1 Kelela - Waitin - Tre Oh Fie Remix
13 ** W1 ShyGirl - Nasty
14 06 W5 Tommy Genesis - 100 Bad - Charli XCX Remix
15 13 W3 Troye Sivan - Plum
16 ** W1 Nao - Curiosity
17 ** W1 Jessie Ware - Overtime
18 ** W1 Christine and the Queens - Girlfriend
19 ** W1 slayyyter - BFF
20 ** W1 Kylie Minogue - Music’s Too Sad Without You
21 03 W6 Troye Sivan - Lucky Strike #2
22 04 W4 Kilo Kish - Elegance
23 29 W2 Kelela - Waitin - Kaytranada Remix
24 28 W2 Guard - Infinity
25 ** W1 Poppy - Fashion After All
26 ** W1 Kim Petras - TRANSylvania
27 ** W1 Millie Turner - Night Running
28 ** W1 Troye Sivan - Revelation
29 ** W1 Tsar B - Medagelous
30 ** W1 Cher - Gimme! Gimme! Gimme!
UIT: FALL / 2018 on Spotify
11 W1 Ciara - Dose
12 W2 Mariah Carey - GTFO
14 W1 GWSN - Puzzle Moon
15 W3 L Devine - Peer Pressure
16 W3 Troye Sivan - Seventeen
18 W1 SF9 - Now or Never
19 W4 Ariana Grande - Everytime
20 W3 Planningtorock - Transome
21 W1 Charli XCX - Focus - Yaeji Remix
22 W1 Troye Sivan & Ariana Grande - Dance To This
23 W1 Red Velvet - Bad Boy - English Version
24 W1 Emotional Oranges - Motion
25 W1 Yung Baby Tate - Too Long
26 W1 Lana Del Rey - Mariners Apartment Complex
27 W1 Alex Christensen - Around The World
30 W3 Titiyo - Som Ingenting
TIP: OKTOBER on Spotify
01 01 W3 Charli XCX - Taxi #2
02 05 W2 Kim Petras - In The Next Life
03 17 W2 Charli XCX & Troye Sivan - 1999
04 09 W2 Robyn - Honey
05 08 W2 Kim Petras - Close Your Eyes
06 10 W2 Julia - SEXTO
07 ** W1 slayyyter - Candy
08 02 W2 Kelela - LMK - What’s Really Good Remix
09 ** W1 Planningtorock - Much To Touch
10 07 W5 Troye Sivan - What a Heavenly Way to Die
11 ** W1 Jessica 6 - Ridiculous
12 ** W1 Kelela - Waitin - Tre Oh Fie Remix
13 ** W1 ShyGirl - Nasty
14 06 W5 Tommy Genesis - 100 Bad - Charli XCX Remix
15 13 W3 Troye Sivan - Plum
16 ** W1 Nao - Curiosity
17 ** W1 Jessie Ware - Overtime
18 ** W1 Christine and the Queens - Girlfriend
19 ** W1 slayyyter - BFF
20 ** W1 Kylie Minogue - Music’s Too Sad Without You
21 03 W6 Troye Sivan - Lucky Strike #2
22 04 W4 Kilo Kish - Elegance
23 29 W2 Kelela - Waitin - Kaytranada Remix
24 28 W2 Guard - Infinity
25 ** W1 Poppy - Fashion After All
26 ** W1 Kim Petras - TRANSylvania
27 ** W1 Millie Turner - Night Running
28 ** W1 Troye Sivan - Revelation
29 ** W1 Tsar B - Medagelous
30 ** W1 Cher - Gimme! Gimme! Gimme!
UIT: FALL / 2018 on Spotify
11 W1 Ciara - Dose
12 W2 Mariah Carey - GTFO
14 W1 GWSN - Puzzle Moon
15 W3 L Devine - Peer Pressure
16 W3 Troye Sivan - Seventeen
18 W1 SF9 - Now or Never
19 W4 Ariana Grande - Everytime
20 W3 Planningtorock - Transome
21 W1 Charli XCX - Focus - Yaeji Remix
22 W1 Troye Sivan & Ariana Grande - Dance To This
23 W1 Red Velvet - Bad Boy - English Version
24 W1 Emotional Oranges - Motion
25 W1 Yung Baby Tate - Too Long
26 W1 Lana Del Rey - Mariners Apartment Complex
27 W1 Alex Christensen - Around The World
30 W3 Titiyo - Som Ingenting
TIP: OKTOBER on Spotify
11
geplaatst: 22 oktober 2018, 19:51 uur
Geen lijst van mij deze week. Ik ben afgelopen donderdag voor de tweede keer vader geworden, dus ik heb op dit moment wel wat anders aan mijn hoofd. 

2
geplaatst: 22 oktober 2018, 19:55 uur
Ik moet vanavond nog zwoegen voor een deadline dus bij deze hou ik het kort doei.
Of naja, zo kort hoeft nou ook weer niet. Mijn grootste kennismaking deze week was dan wel met ma J’boi maar ook muzikaal was er toch wel het één en ander om over te praten. Of eigenlijk letterlijk het één en het ander, want er zijn twee binnenkomers. En ja, Lauran is weer terug van niet eens weggeweest, jipperd! King Princess mag een tweetje achter haar naam noteren waar Lakshmi gestertkt door haar ijzersterke album doorstijgt naar twee. Het derde schavotje is eigenlijk te klein om alle uitvoerenden op kwijt te kunnen maar wat een nummer is Wu Tang Forever toch. Kijken we iets daaronder dan zien we dat de twee zondagplaatjes de toptien zijn gepenetreerd en ja, Jez is nu toch echt naar plek 10 gezakt. O jee, als dat nog maar goedkomt. Goed, nu weer aan de studie, misschien dat ik er zo nog een Tip uit kan persen maar waarschijnlijk wel zonder uitleg.
42 41 #
01 01 03 | King Princess - Talia #2
02 05 04 | LAKSHMI - When No One Sees Me
03 08 02 | Logic ft. Wu-Tang Clan - Wu Tang Forever
04 == 01 | Lauran Hibberd - What Do Girls Want?
05 10 02 | The Limañanas ft. Bertrand Belin - Dimanche (Laurent Garnier Remix)
06 03 06 | Otha - One Of The Girls #2
07 04 10 | Jade Bird - Uh Huh #5
08 07 03 | White Lies - Time To Give
09 14 02 | Geowulf - Sunday
10 06 18 | Jerry Williams - Left And Right #3
11 02 05 | Kailee Morgue - Siren
12 18 02 | Anderson .Paak ft. Kendrick Lamar - Tints
13 TA 01 | Little Simz - Boss
14 09 05 | Marie Davidson - Work It
15 12 11 | Dizzy - Backstroke
16 11 02 | Migos ft. Nicki Minaj & Cardi B - MotorSport
17 15 05 | Ashley Eriksson - Island Song
18 16 04 | BROCKHAMPTON - J'OUVERT
19 13 05 | Dessa - Fire Drills
20 19 02 | girl in red - girls
Toedels:
== 17 15 | Lauran Hibberd - Call Shotgun #6
== 20 03 | Jo Marches - Monsters
Lauran Hibberd - What Do Girls Want?
Superorganism stond ooit 29 weken op rij onafgebroken genoteerd in mijn Afrekening, een record. Het is nog maar de vraag of dat record over een kleine vier maanden nog staat want er komt me nu toch een partij serieuze concurrentie aan. Meisje Hibberd heeft namelijk een behoorlijke track record opgebouwd als het om lange noteringen gaat. Eliza, onlangs van Spotify gehaald (STOP DAAR EENS MEE LAURAN WEEEEEEEEEHHHHH) kwam aan zeventien, Call Shotgun aan vijftien en zelfs het iets mindere Fun Like This geraakte nog tot de dertien. Voor het record heeft Lauran vijftien weken nodig, goede papieren dus. Maar goede papieren zouden niks uit moeten maken als ik de nieuwe single superkut zou vinden. Dat is gelukkig niet het geval. What Do Girls Want? is fantastisch. Net zoals praktisch al haar voorgaande singles staat Lauran te trappelen om de shit aan te zetten en ze begint dan ook rechtstreeks uit het vertrek het couplet te blèren. Om nog geen drie minuten later – wederom pratend – de shit af te sluiten. Tussendoor showt ze alle klanken van haar overslaande huppelstemmetje en zit er een gitaartje in waarvan The Vaccines sinds hun debuut eigenlijk al naar op zoek zijn. En Lauran heeft tekstueel ook weer genoeg te bieden. Of eigenlijk ook weer niet, want wat willen meisjes nou? Wist ik het maar. En wisten ze het zelf ook maar. Lauran houdt het ook weer lekker voor zichzelf enzo, die bitch. Maar ze blijft leuk hoor.
## Tipafrekening
Of naja, zo kort hoeft nou ook weer niet. Mijn grootste kennismaking deze week was dan wel met ma J’boi maar ook muzikaal was er toch wel het één en ander om over te praten. Of eigenlijk letterlijk het één en het ander, want er zijn twee binnenkomers. En ja, Lauran is weer terug van niet eens weggeweest, jipperd! King Princess mag een tweetje achter haar naam noteren waar Lakshmi gestertkt door haar ijzersterke album doorstijgt naar twee. Het derde schavotje is eigenlijk te klein om alle uitvoerenden op kwijt te kunnen maar wat een nummer is Wu Tang Forever toch. Kijken we iets daaronder dan zien we dat de twee zondagplaatjes de toptien zijn gepenetreerd en ja, Jez is nu toch echt naar plek 10 gezakt. O jee, als dat nog maar goedkomt. Goed, nu weer aan de studie, misschien dat ik er zo nog een Tip uit kan persen maar waarschijnlijk wel zonder uitleg.
42 41 #
01 01 03 | King Princess - Talia #2
02 05 04 | LAKSHMI - When No One Sees Me
03 08 02 | Logic ft. Wu-Tang Clan - Wu Tang Forever
04 == 01 | Lauran Hibberd - What Do Girls Want?
05 10 02 | The Limañanas ft. Bertrand Belin - Dimanche (Laurent Garnier Remix)
06 03 06 | Otha - One Of The Girls #2
07 04 10 | Jade Bird - Uh Huh #5
08 07 03 | White Lies - Time To Give
09 14 02 | Geowulf - Sunday
10 06 18 | Jerry Williams - Left And Right #3
11 02 05 | Kailee Morgue - Siren
12 18 02 | Anderson .Paak ft. Kendrick Lamar - Tints
13 TA 01 | Little Simz - Boss
14 09 05 | Marie Davidson - Work It
15 12 11 | Dizzy - Backstroke
16 11 02 | Migos ft. Nicki Minaj & Cardi B - MotorSport
17 15 05 | Ashley Eriksson - Island Song
18 16 04 | BROCKHAMPTON - J'OUVERT
19 13 05 | Dessa - Fire Drills
20 19 02 | girl in red - girls
Toedels:
== 17 15 | Lauran Hibberd - Call Shotgun #6
== 20 03 | Jo Marches - Monsters
Lauran Hibberd - What Do Girls Want?
Superorganism stond ooit 29 weken op rij onafgebroken genoteerd in mijn Afrekening, een record. Het is nog maar de vraag of dat record over een kleine vier maanden nog staat want er komt me nu toch een partij serieuze concurrentie aan. Meisje Hibberd heeft namelijk een behoorlijke track record opgebouwd als het om lange noteringen gaat. Eliza, onlangs van Spotify gehaald (STOP DAAR EENS MEE LAURAN WEEEEEEEEEHHHHH) kwam aan zeventien, Call Shotgun aan vijftien en zelfs het iets mindere Fun Like This geraakte nog tot de dertien. Voor het record heeft Lauran vijftien weken nodig, goede papieren dus. Maar goede papieren zouden niks uit moeten maken als ik de nieuwe single superkut zou vinden. Dat is gelukkig niet het geval. What Do Girls Want? is fantastisch. Net zoals praktisch al haar voorgaande singles staat Lauran te trappelen om de shit aan te zetten en ze begint dan ook rechtstreeks uit het vertrek het couplet te blèren. Om nog geen drie minuten later – wederom pratend – de shit af te sluiten. Tussendoor showt ze alle klanken van haar overslaande huppelstemmetje en zit er een gitaartje in waarvan The Vaccines sinds hun debuut eigenlijk al naar op zoek zijn. En Lauran heeft tekstueel ook weer genoeg te bieden. Of eigenlijk ook weer niet, want wat willen meisjes nou? Wist ik het maar. En wisten ze het zelf ook maar. Lauran houdt het ook weer lekker voor zichzelf enzo, die bitch. Maar ze blijft leuk hoor.
## Tipafrekening
0
geplaatst: 22 oktober 2018, 19:59 uur
Week 42:
01. (01) (7w) Julia Holter - I Shall Love 2
02. (02) (9w) Weakened Friends - Blue Again
03. (13) (3w) The Sonder Bombs - Twinkle Lights
04. (05) (5w) Gallant - TOOGOODTOBETRUE feat. Sufjan Stevens & Rebecca Sugar
05. (09) (5w) Pip Blom - Come Home
06. (10) (9w) Boygenius - Me & My Dog
07. (03) (7w) Thom Yorke - Suspirium
08. (04) (9w) Helena Deland - Rise
09. (11) (5w) Any Other - Capricorn No
10. (06) (8w) Kikagaku Moyo - Dripping Sun
11. (15) (5w) girl in Red - girls
12. (16) (3w) Jessie Ware - Overtime
13. (==) (1w) Julia Holter - Words I Heard
14. (14) (3w) Thom Yorke - Has Ended
15. (07) (9w) Boygenius - Bite The Hand
16. (08) (9w) Boygenius - Stay Down
17. (12) (10w) Adrianne Lenker - cradle
18. (==) (1w) Cloud Nothings - So Right So Clean
19. (19) (5w) IAN SWEET - Spit
20. (24) (4w) The Men - Ailment
21. (==) (1w) Miya Folick - Thingamajig
22. (==) (1w) Meg Baird & Mary Lattimore - Damaged Sunset
23. (==) (1w) DJ Muggs x Roc Marciano - Shit I'm On
24. (17) (8w) Mirah - Ordinary Day
25. (22) (4w) Kate Teague - Gilly
26. (23) (8w) Nao - Make It Out Alive (feat. Sir)
27. (==) (1w) Beirut - Gallipoli
28. (18) (8w) The Goon Sax - We Can't Win
29. (20) (4w) Yaeji - One More
30. (27) (3w) SOAK - Everybody Loves You
01. (01) (7w) Julia Holter - I Shall Love 2
02. (02) (9w) Weakened Friends - Blue Again
03. (13) (3w) The Sonder Bombs - Twinkle Lights
04. (05) (5w) Gallant - TOOGOODTOBETRUE feat. Sufjan Stevens & Rebecca Sugar
05. (09) (5w) Pip Blom - Come Home
06. (10) (9w) Boygenius - Me & My Dog
07. (03) (7w) Thom Yorke - Suspirium
08. (04) (9w) Helena Deland - Rise
09. (11) (5w) Any Other - Capricorn No
10. (06) (8w) Kikagaku Moyo - Dripping Sun
11. (15) (5w) girl in Red - girls
12. (16) (3w) Jessie Ware - Overtime
13. (==) (1w) Julia Holter - Words I Heard
14. (14) (3w) Thom Yorke - Has Ended
15. (07) (9w) Boygenius - Bite The Hand
16. (08) (9w) Boygenius - Stay Down
17. (12) (10w) Adrianne Lenker - cradle
18. (==) (1w) Cloud Nothings - So Right So Clean
19. (19) (5w) IAN SWEET - Spit
20. (24) (4w) The Men - Ailment
21. (==) (1w) Miya Folick - Thingamajig
22. (==) (1w) Meg Baird & Mary Lattimore - Damaged Sunset
23. (==) (1w) DJ Muggs x Roc Marciano - Shit I'm On
24. (17) (8w) Mirah - Ordinary Day
25. (22) (4w) Kate Teague - Gilly
26. (23) (8w) Nao - Make It Out Alive (feat. Sir)
27. (==) (1w) Beirut - Gallipoli
28. (18) (8w) The Goon Sax - We Can't Win
29. (20) (4w) Yaeji - One More
30. (27) (3w) SOAK - Everybody Loves You
0
geplaatst: 22 oktober 2018, 20:00 uur
42 41 AW (playlist / tipparade)
----------------
01 01 10 Fabiana Palladino - Shimmer #2
02 04 04 Clara Luciani - La Baie
03 02 14 Christine and the Queens - Doesn't Matter #4
04 03 08 Matthew Dear - Bunny's Dream
05 06 05 Roisin Murphy - Jacuzzi Rollercoaster
06 05 11 Robyn - Missing U #2
07 10 09 Vök - Autopilot
08 12 07 Maribou State ft. Holly Walker - Nervous Tics
09 07 09 Rüfüs Du Sol - Underwater
10 13 04 Agar Agar - Sorry About The Carpet
11 18 03 Yumi Zouma - Crush - It's Late, Just Stay
12 20 03 Metric - Now Or Never Now
13 15 08 Belly - Mine
14 17 04 Tony Allen & Jeff Mills - The Seed
15 08 10 Milo Greene - Move (Tensnake Remix)
16 09 09 Dubstar - Love Comes Late
17 23 05 Lana Del Rey - Mariners Apartment Complex
18 16 04 Hieroglyphic Being, Sarathy Korwar & Shabaka Hutchings - Ashrams
19 11 11 Lyla Foy - Far Behind You (ft. Jonathan Donahue)
20 25 04 Aquarius Heaven & Wolf + Lamb ft. Olivier Klostermann - Work That Body
---------------
21 30 02 Zaz - Qué Vendrá
22 29 03 Rostam - In A River
23 ** 01 Julia Jacklin - Body
24 14 06 Invisible Minds ft. The Slow Revolt - Take Them All
25 33 02 Emma-Jean Thackray - Ley Lines
26 32 02 Ellen Allien - Take A Stand
27 24 15 The Mary Onettes - Cola Falls
28 26 03 Claire Laffut - Mojo
29 28 05 Our Girl - In My Head
30 ** 01 Julia Holter - Words I Heard
31 38 02 Haerts - No Love For The Wild
32 ** 01 Young Galaxy - Future
33 ** 01 Roisin Murphy - The Rumble
34 19 14 Gabe Gurnsey - Ultra Clear Sound
35 39 02 Sue The Night - Wanderer
36 ** 01 Robyn - Honey
37 ** 01 Molly Burch - Candy
38 22 09 Yumi Zouma - In Camera
39 31 03 Connan Mockasin - Charlotte's Thong
40 35 03 Christine and the Queens - La Marcheuse
---------------
exit:
Chinese Man - Anvoyé (Clap! Clap! Remix)
CCFX - The One To Wait
Corine - Maquillage
Roisin Murphy - Plaything #3
Totally Enormous Extinct Dinosaurs - Body Move
Underworld ft. Iggy Pop - Get Your Shirt #1
----------------
nieuw:
De week van de Julia's.
- Als eerste Julia Jacklin. Body gaat over een verbroken relatie, uiteraard een veel bezongen onderwerp, maar in de mooie openhartige tekst weet ze me wel te raken.
- Dan Julia Holter. De vorige single doet het hier goed, maar eigenlijk kon ik er niet zoveel mee en na een paar weken luisteren was ik er wel klaar mee. De nieuwe, Words I Heard, luisterde ik vanmiddag tijdens de lunchpauze en kwam meteen hard binnen. Hiermee is zij voor mij weer terug op haar niveau van de vorige albums waarmee ik haar ontdekte. Ik ben benieuwd hoe dit hier gaat scoren, als I Shall Love 2 het al zo goed deed.
- Young Galaxy volg ik al jaren en dit is wel een van hun meest dansbare singles tot nu toe. Het doet me nog het meest aan The Knife ten tijde van Silent Shout denken, ook omwille van de wat ijzige sound. Hoe verder het nummer vordert, hoe fijner het wordt. En dan had het eigenlijk nog wel wat langer door mogen gaan... Dit schreeuwt om een paar fijne remixes.
- Roisin Murphy is toe aan haar 4e en laatste 12" van dit jaar. Beetje jazzy, beetje 90s vibe en ook retedansbaar. Jammer dat ze deze niet heeft gespeeld in Tivoli 2 maanden terug.
- Robyn's Honey vond ik lange tijd wat tegenvallen na Missing U, maar na een maandje draaien ben ik hem toch wel gaan waarderen. Er zit wel een mooie onderlaag in die me beetje bij beetje meer grijpt.
- Molly Burch maakt fijne alternatieve rock zoals bv. Courtney Barnett dat ook doet. Dit is een erg fijn dromerig liedje met helder gitaarwerk, waarbij verder vooral de donkere rokerige stem van Burch opvalt, blijkbaar heeft ze 'jazz vocal perfomance' gestudeerd aan de universiteit en zich laten beinvloeden door Nina Simone en Billie Holiday.
----------------
01 01 10 Fabiana Palladino - Shimmer #2
02 04 04 Clara Luciani - La Baie
03 02 14 Christine and the Queens - Doesn't Matter #4
04 03 08 Matthew Dear - Bunny's Dream
05 06 05 Roisin Murphy - Jacuzzi Rollercoaster
06 05 11 Robyn - Missing U #2
07 10 09 Vök - Autopilot
08 12 07 Maribou State ft. Holly Walker - Nervous Tics
09 07 09 Rüfüs Du Sol - Underwater
10 13 04 Agar Agar - Sorry About The Carpet
11 18 03 Yumi Zouma - Crush - It's Late, Just Stay
12 20 03 Metric - Now Or Never Now
13 15 08 Belly - Mine
14 17 04 Tony Allen & Jeff Mills - The Seed
15 08 10 Milo Greene - Move (Tensnake Remix)
16 09 09 Dubstar - Love Comes Late
17 23 05 Lana Del Rey - Mariners Apartment Complex
18 16 04 Hieroglyphic Being, Sarathy Korwar & Shabaka Hutchings - Ashrams
19 11 11 Lyla Foy - Far Behind You (ft. Jonathan Donahue)
20 25 04 Aquarius Heaven & Wolf + Lamb ft. Olivier Klostermann - Work That Body
---------------
21 30 02 Zaz - Qué Vendrá
22 29 03 Rostam - In A River
23 ** 01 Julia Jacklin - Body
24 14 06 Invisible Minds ft. The Slow Revolt - Take Them All
25 33 02 Emma-Jean Thackray - Ley Lines
26 32 02 Ellen Allien - Take A Stand
27 24 15 The Mary Onettes - Cola Falls
28 26 03 Claire Laffut - Mojo
29 28 05 Our Girl - In My Head
30 ** 01 Julia Holter - Words I Heard
31 38 02 Haerts - No Love For The Wild
32 ** 01 Young Galaxy - Future
33 ** 01 Roisin Murphy - The Rumble
34 19 14 Gabe Gurnsey - Ultra Clear Sound
35 39 02 Sue The Night - Wanderer
36 ** 01 Robyn - Honey
37 ** 01 Molly Burch - Candy
38 22 09 Yumi Zouma - In Camera
39 31 03 Connan Mockasin - Charlotte's Thong
40 35 03 Christine and the Queens - La Marcheuse
---------------
exit:
Chinese Man - Anvoyé (Clap! Clap! Remix)
CCFX - The One To Wait
Corine - Maquillage
Roisin Murphy - Plaything #3
Totally Enormous Extinct Dinosaurs - Body Move
Underworld ft. Iggy Pop - Get Your Shirt #1
----------------
nieuw:
De week van de Julia's.
- Als eerste Julia Jacklin. Body gaat over een verbroken relatie, uiteraard een veel bezongen onderwerp, maar in de mooie openhartige tekst weet ze me wel te raken.
- Dan Julia Holter. De vorige single doet het hier goed, maar eigenlijk kon ik er niet zoveel mee en na een paar weken luisteren was ik er wel klaar mee. De nieuwe, Words I Heard, luisterde ik vanmiddag tijdens de lunchpauze en kwam meteen hard binnen. Hiermee is zij voor mij weer terug op haar niveau van de vorige albums waarmee ik haar ontdekte. Ik ben benieuwd hoe dit hier gaat scoren, als I Shall Love 2 het al zo goed deed.
- Young Galaxy volg ik al jaren en dit is wel een van hun meest dansbare singles tot nu toe. Het doet me nog het meest aan The Knife ten tijde van Silent Shout denken, ook omwille van de wat ijzige sound. Hoe verder het nummer vordert, hoe fijner het wordt. En dan had het eigenlijk nog wel wat langer door mogen gaan... Dit schreeuwt om een paar fijne remixes.
- Roisin Murphy is toe aan haar 4e en laatste 12" van dit jaar. Beetje jazzy, beetje 90s vibe en ook retedansbaar. Jammer dat ze deze niet heeft gespeeld in Tivoli 2 maanden terug.
- Robyn's Honey vond ik lange tijd wat tegenvallen na Missing U, maar na een maandje draaien ben ik hem toch wel gaan waarderen. Er zit wel een mooie onderlaag in die me beetje bij beetje meer grijpt.
- Molly Burch maakt fijne alternatieve rock zoals bv. Courtney Barnett dat ook doet. Dit is een erg fijn dromerig liedje met helder gitaarwerk, waarbij verder vooral de donkere rokerige stem van Burch opvalt, blijkbaar heeft ze 'jazz vocal perfomance' gestudeerd aan de universiteit en zich laten beinvloeden door Nina Simone en Billie Holiday.
1
geplaatst: 22 oktober 2018, 20:23 uur
43. (42) (AW) - Spotify
01. (01) (01w) Robyn - Honey #3
02. (03) (03w) Beach House - Drunk in LA
03. (02) (07w) Dizzy - Backstroke #4
04. (05) (06w) girl in red - girls
05. (04) (01w) The Japanese House - Lilo
06. (08) (05w) Empress Of - When I’m with Him
07. (10) (01w) Sharon Van Etten - Comeback Kid
08. (09) (08w) Tomberlin - I’m Not Scared
09. (06) (01w) SOAK - Everybody Loves You
10. (==) (01w) Julia Jacklin - Body
11. (21) (01w) Agar Agar - Sorry About the Carpet
12. (07) (05w) boygenius - Me & My Dog
13. (12) (06w) boygenius - Stay Down
14. (15) (04w) Dizzy - Pretty Thing
15. (20) (06w) boygenius - Bite the Hand
16. (==) (01w) Pip Blom - Come Home
17. (19) (01w) Black Belt Eagle Scout - Soft Stud
18. (25) (05w) Dizzy - Swim
19. (11) (07w) Mitski - Two Slow Dancers
20. (17) (09w) Alex the Astronaut - Waste of Time #1
21. (22) (01w) Sasha Sloan - The Only
22. (14) (09w) Robyn - Missing U #2
23. (==) (01w) Charli XCX (ft. Troye Sivan) - 1999
24. (23) (05w) Julia Holter - I Shall Love 2
25. (16) (09w) The Beths - Happy Unhappy
26. (26) (09w) Big Red Machine - Gratitude
27. (==) (01w) Claire Laffut - Mojo
28. (==) (01w) Jessie Ware - Overtime
29. (==) (01w) Phosphorescent - C'est La Vie No. 2
30. (13) (10w) Donny Benét - Santorini
31. (31) (07w) Soap&Skin - Heal
32. (27) (01w) Villagers - Again
33. (24) (09w) Billie Eilish - you should see me in a crown
34. (29) (11w) Hatchie - Bad Guy
36. (29) (10w) Charli XCX - Focus
37. (18) (09w) Donny Benét - Konichiwa
38. (30) (11w) Charlotte Lawrence - Sleep Talking
39. (32) (15w) Tomberlin - Seventeen
40. (36) (11w) Black Honey - I Only Hurt the Ones I Love
kaj_666
01. (01) (01w) Robyn - Honey #3
02. (03) (03w) Beach House - Drunk in LA
03. (02) (07w) Dizzy - Backstroke #4
04. (05) (06w) girl in red - girls
05. (04) (01w) The Japanese House - Lilo
06. (08) (05w) Empress Of - When I’m with Him
07. (10) (01w) Sharon Van Etten - Comeback Kid
08. (09) (08w) Tomberlin - I’m Not Scared
09. (06) (01w) SOAK - Everybody Loves You
10. (==) (01w) Julia Jacklin - Body
11. (21) (01w) Agar Agar - Sorry About the Carpet
12. (07) (05w) boygenius - Me & My Dog
13. (12) (06w) boygenius - Stay Down
14. (15) (04w) Dizzy - Pretty Thing
15. (20) (06w) boygenius - Bite the Hand
16. (==) (01w) Pip Blom - Come Home
17. (19) (01w) Black Belt Eagle Scout - Soft Stud
18. (25) (05w) Dizzy - Swim
19. (11) (07w) Mitski - Two Slow Dancers
20. (17) (09w) Alex the Astronaut - Waste of Time #1
21. (22) (01w) Sasha Sloan - The Only
22. (14) (09w) Robyn - Missing U #2
23. (==) (01w) Charli XCX (ft. Troye Sivan) - 1999
24. (23) (05w) Julia Holter - I Shall Love 2
25. (16) (09w) The Beths - Happy Unhappy
26. (26) (09w) Big Red Machine - Gratitude
27. (==) (01w) Claire Laffut - Mojo
28. (==) (01w) Jessie Ware - Overtime
29. (==) (01w) Phosphorescent - C'est La Vie No. 2
30. (13) (10w) Donny Benét - Santorini
31. (31) (07w) Soap&Skin - Heal
32. (27) (01w) Villagers - Again
33. (24) (09w) Billie Eilish - you should see me in a crown
34. (29) (11w) Hatchie - Bad Guy
36. (29) (10w) Charli XCX - Focus
37. (18) (09w) Donny Benét - Konichiwa
38. (30) (11w) Charlotte Lawrence - Sleep Talking
39. (32) (15w) Tomberlin - Seventeen
40. (36) (11w) Black Honey - I Only Hurt the Ones I Love
kaj_666
1
geplaatst: 22 oktober 2018, 21:02 uur
AstroStart schreef:
Claire Laffut kwam ik ergens tegen in één van de MuMe-lijsten (Geert of Niek)? Ik werd direct in het nummer gezogen door de bijzondere stem van Laffut. Franstalige pop van de bovenste plank, als je het mij vraagt. De clip is ook erg fraai. Het is geen straf om naar Laffut te kijken
Claire Laffut kwam ik ergens tegen in één van de MuMe-lijsten (Geert of Niek)? Ik werd direct in het nummer gezogen door de bijzondere stem van Laffut. Franstalige pop van de bovenste plank, als je het mij vraagt. De clip is ook erg fraai. Het is geen straf om naar Laffut te kijken
Dat was ik, eindelijk nog iemand die hem in zijn lijst zet.
En inderdaad wel een mooi Frans zuchtmeisje...
0
geplaatst: 22 oktober 2018, 21:21 uur
herman schreef:
En inderdaad wel een mooi Frans zuchtmeisje...
(quote)
En inderdaad wel een mooi Frans zuchtmeisje... Ik had 'm wel beluisterd maar was het toch niet helemaal voor mij.
Overigens begin ik wat allergisch te worden voor de term zuchtmeisje - ik snap wat er mee bedoeld wordt maar het lijkt wel of wordt het door somige voor alles wat frans is gebruikt. Als je die verzamel cd's van Fille Fragiles hebt, staat een hoop op wat volgens mij daar helemaal niks te zoeken heeft. Nom het dan Filles Françaises ofzo

8
geplaatst: 22 oktober 2018, 23:22 uur
MuMeAfrekening - gezamenlijke weeklijst - week 42
01. (01) (5w) Lana Del Rey - Venice Bitch #2 (186,5) (11)
02. (02) (7w) Thom Yorke - Suspirium #1 (125,5) (10)
03. (04) (5w) Lana Del Rey - Mariners Apartment Complex (104) (7)
04. (05) (3w) Robyn - Honey (100) (7)
05. (06) (4w) White Lies - Time To Give (83) (6)
06. (03) (9w) Kurt Vile - Loading Zones #3 (79,5) (7)
07. (08) (4w) Pip Blom - Come Home (77) (5)
08. (14) (3w) Hozier ft. Mavis Staples - Nina Cried Power (70) (5)
09. (07) (10w) Dizzy - Backstroke (67) (7)
10. (15) (2w) Jessie Ware - Overtime (62) (5)
11. (10) (3w) The Smashing Pumpkins - Silvery Sometimes (Ghosts) (58) (5)
12. (11) (2w) Beach House - Drunk In L.A. (58) (4)
13. (09) (7w) Julia Holter - I Shall Love 2 (54) (4)
14. (13) (4w) Bazart ft. Eefje de Visser - Onder Ons (50,5) (5)
15. (24) (2w) Villagers - Again (49) (4)
16. (16) (7w) boygenius - Me And My Dog (44) (3)
17. (RE) (4w) Agar Agar - Sorry About The Carpet (41) (4)
17. (---) (1w) Anderson .Paak ft. Kendrick Lamar - Tints (41) (4)
17. (RE) (2w) Girl In Red - Girls (41) (4)
20. (19) (5w) Kurt Vile - Bassackwards (40) (3)
21. (25) (6w) Dynoro ft. Gigi D'Agostino - In My Mind (39) (2)
22. (12) (6w) Gregory Alan Isakov - Caves (39) (2)
23. (18) (3w) Brockhampton - J'Ouvert (38,5) (4)
24. (---) (1w) Calvin Harris ft. Sam Smith & Jessie Reyez - Promises (38) (2)
24. (---) (1w) Logic ft. Wu-Tang Clan & Scotty Wotty - Wu Tang Forever (38) (2)
26. (17) (3w) Suede - Flytipping (37) (3)
27. (21) (15w) Christine And The Queens - Doesn't Matter (37) (2)
28. (---) (1w) The Sonder Bombs - Twinkle Lights (36) (2)
29. (---) (1w) Julia Jacklin - Body (35) (3)
30. (---) (1w) The Limiñanas ft. Bertrand Berlin - Dimance (Laurent Garnier Remix) (34,5) (2)
Exit:
19. (2w) Matthew Dear - Bunny's Dream
22. (7w) boygenius - Stay Down
23. (11w) Robyn - Missing U #2
25. (1w) The Field - Who Goes There
27. (8w) Jade Bird - Uh Huh
28. (3w) The Twilight Sad - Videograms
29. (3w) Rosalía - Pienso En Tu Mirá
30. (8w) De Staat - KITTY KITTY
Met dank aan lijsten van:
iamsander, AstroStart, Sundance, musician, Eigenwijze 30, SanderT, DjFrankie, blur8, ranboy, ranja, nico1616, SBube, AngeloV, Verweggistan, Vince vega, cowboyhenkie, Glen Hansard, Co Jackso, Magick1, chartsmaster, jordidj1, panjoe, Titmeister, stardust_be, riiiiiiiii, 123poetertjes, arcade monkeys, herman, Arrie, Gretz
En de lijsten van vorige week van:
WhyNotSmile, Dance Lover
De MuMeAfrekening op Spotify:
Lana Del Rey mag Radiohead dan misschien ooit geplagieerd hebben, in deze lijst houdt ze Thom Yorke toch nog steeds van de eerste plaats. Voor het brons lost ze Kurt Vile af, waardoor Del Rey zelfs twee keer op het podium staat deze week.
Als eerste nieuwkomer hebben we twee goudhaantjes. Anderson. Paak en Kendrick Lamar leveren samen een volle, swingende single af waarin me vooral disco-invloeden opvallen. Beide heren moeten niet voor elkaar onderdoen en tekenen voor even goede prestaties op dit nummer. “Tints” zal te vinden zijn op het nieuwe album van Anderson. Paak.
Over goudhaantjes gesproken, de volgende nieuwkomer is van een trio, namelijk Calvin Harris, Sam Smith en Jessie Reyez. Ik ben net genoeg bekend met deze artiesten om te weten dat het hier drie keer om grote namen gaat. Ik had het nummer nog nooit gehoord, wat duidelijk geheel aan mij ligt, want het blijkt hier om een wereldhit te gaan.
De rapper Logic is erin geslaagd om alle leden van de Wu-Tang clan te verzamelen om een bijdrage te leveren aan zijn nummer “Wu-Tang Forever”. Spin Magazine noemde het 'their most desperate attempt at maintaining relevance yet', dit mag je nemen voor wat het waard is, want nu ik er naar zit te luisteren vind ik het zonder meer een vet nummer.
Het verbaasde me om The Sonder Bombs als nieuwkomer te zien, want ik meende de enige te zijn die het nummer opgenomen had. Dat was buiten chartsmaster gerekend die hem ook hoog heeft staan (high-five). Het gaat hier om een energiek en sprankelend indierock nummer met een flinke scheut teenage angst in. Typisch het soort muziek waar ik waarschijnlijk eeuwig een zwak voor zal hebben.
Julia Jacklin zit enigszins in hetzelfde straatje, al gaat het er hier een stuk lomer aan toe. Of “Body” een voorbode is van een nieuw album weet ik niet zeker, maar haar vorig solo-album oogstte veel lof en deze single belooft alvast veel goeds voor wat er nog komen gaat. Tot slot trakteren herman en Dance Lover ons nog op de Laurent Garnier remix van een nummer van The Limiñanas.
Aan allen een fijne week en aan WhyNotSmile in het bijzonder proficiat gewenst met de uitbreiding van je nageslacht!
01. (01) (5w) Lana Del Rey - Venice Bitch #2 (186,5) (11)
02. (02) (7w) Thom Yorke - Suspirium #1 (125,5) (10)
03. (04) (5w) Lana Del Rey - Mariners Apartment Complex (104) (7)
04. (05) (3w) Robyn - Honey (100) (7)
05. (06) (4w) White Lies - Time To Give (83) (6)
06. (03) (9w) Kurt Vile - Loading Zones #3 (79,5) (7)
07. (08) (4w) Pip Blom - Come Home (77) (5)
08. (14) (3w) Hozier ft. Mavis Staples - Nina Cried Power (70) (5)
09. (07) (10w) Dizzy - Backstroke (67) (7)
10. (15) (2w) Jessie Ware - Overtime (62) (5)
11. (10) (3w) The Smashing Pumpkins - Silvery Sometimes (Ghosts) (58) (5)
12. (11) (2w) Beach House - Drunk In L.A. (58) (4)
13. (09) (7w) Julia Holter - I Shall Love 2 (54) (4)
14. (13) (4w) Bazart ft. Eefje de Visser - Onder Ons (50,5) (5)
15. (24) (2w) Villagers - Again (49) (4)
16. (16) (7w) boygenius - Me And My Dog (44) (3)
17. (RE) (4w) Agar Agar - Sorry About The Carpet (41) (4)
17. (---) (1w) Anderson .Paak ft. Kendrick Lamar - Tints (41) (4)
17. (RE) (2w) Girl In Red - Girls (41) (4)
20. (19) (5w) Kurt Vile - Bassackwards (40) (3)
21. (25) (6w) Dynoro ft. Gigi D'Agostino - In My Mind (39) (2)
22. (12) (6w) Gregory Alan Isakov - Caves (39) (2)
23. (18) (3w) Brockhampton - J'Ouvert (38,5) (4)
24. (---) (1w) Calvin Harris ft. Sam Smith & Jessie Reyez - Promises (38) (2)
24. (---) (1w) Logic ft. Wu-Tang Clan & Scotty Wotty - Wu Tang Forever (38) (2)
26. (17) (3w) Suede - Flytipping (37) (3)
27. (21) (15w) Christine And The Queens - Doesn't Matter (37) (2)
28. (---) (1w) The Sonder Bombs - Twinkle Lights (36) (2)
29. (---) (1w) Julia Jacklin - Body (35) (3)
30. (---) (1w) The Limiñanas ft. Bertrand Berlin - Dimance (Laurent Garnier Remix) (34,5) (2)
Exit:
19. (2w) Matthew Dear - Bunny's Dream
22. (7w) boygenius - Stay Down
23. (11w) Robyn - Missing U #2
25. (1w) The Field - Who Goes There
27. (8w) Jade Bird - Uh Huh
28. (3w) The Twilight Sad - Videograms
29. (3w) Rosalía - Pienso En Tu Mirá
30. (8w) De Staat - KITTY KITTY
Met dank aan lijsten van:
iamsander, AstroStart, Sundance, musician, Eigenwijze 30, SanderT, DjFrankie, blur8, ranboy, ranja, nico1616, SBube, AngeloV, Verweggistan, Vince vega, cowboyhenkie, Glen Hansard, Co Jackso, Magick1, chartsmaster, jordidj1, panjoe, Titmeister, stardust_be, riiiiiiiii, 123poetertjes, arcade monkeys, herman, Arrie, Gretz
En de lijsten van vorige week van:
WhyNotSmile, Dance Lover
De MuMeAfrekening op Spotify:
Lana Del Rey mag Radiohead dan misschien ooit geplagieerd hebben, in deze lijst houdt ze Thom Yorke toch nog steeds van de eerste plaats. Voor het brons lost ze Kurt Vile af, waardoor Del Rey zelfs twee keer op het podium staat deze week.
Als eerste nieuwkomer hebben we twee goudhaantjes. Anderson. Paak en Kendrick Lamar leveren samen een volle, swingende single af waarin me vooral disco-invloeden opvallen. Beide heren moeten niet voor elkaar onderdoen en tekenen voor even goede prestaties op dit nummer. “Tints” zal te vinden zijn op het nieuwe album van Anderson. Paak.
Over goudhaantjes gesproken, de volgende nieuwkomer is van een trio, namelijk Calvin Harris, Sam Smith en Jessie Reyez. Ik ben net genoeg bekend met deze artiesten om te weten dat het hier drie keer om grote namen gaat. Ik had het nummer nog nooit gehoord, wat duidelijk geheel aan mij ligt, want het blijkt hier om een wereldhit te gaan.
De rapper Logic is erin geslaagd om alle leden van de Wu-Tang clan te verzamelen om een bijdrage te leveren aan zijn nummer “Wu-Tang Forever”. Spin Magazine noemde het 'their most desperate attempt at maintaining relevance yet', dit mag je nemen voor wat het waard is, want nu ik er naar zit te luisteren vind ik het zonder meer een vet nummer.
Het verbaasde me om The Sonder Bombs als nieuwkomer te zien, want ik meende de enige te zijn die het nummer opgenomen had. Dat was buiten chartsmaster gerekend die hem ook hoog heeft staan (high-five). Het gaat hier om een energiek en sprankelend indierock nummer met een flinke scheut teenage angst in. Typisch het soort muziek waar ik waarschijnlijk eeuwig een zwak voor zal hebben.
Julia Jacklin zit enigszins in hetzelfde straatje, al gaat het er hier een stuk lomer aan toe. Of “Body” een voorbode is van een nieuw album weet ik niet zeker, maar haar vorig solo-album oogstte veel lof en deze single belooft alvast veel goeds voor wat er nog komen gaat. Tot slot trakteren herman en Dance Lover ons nog op de Laurent Garnier remix van een nummer van The Limiñanas.
Aan allen een fijne week en aan WhyNotSmile in het bijzonder proficiat gewenst met de uitbreiding van je nageslacht!
1
geplaatst: 22 oktober 2018, 23:30 uur
arcade monkeys schreef:
Tot slot trakteren herman en Dance Lover ons nog op de Laurent Garnier remix van een nummer van The Limiñanas.
Tot slot trakteren herman en Dance Lover ons nog op de Laurent Garnier remix van een nummer van The Limiñanas.
Deze staat ook al een tijdje bij Jordi en mij in de lijst, maar dan als Dimanche (zoals ie ook heet
). Briljantje van een nummer.
0
geplaatst: 23 oktober 2018, 00:09 uur
Oh, dan klopt het dus gewoon. 16 punten van mij, 12 van J'boi en 13/2 van Marco 

1
geplaatst: 23 oktober 2018, 09:01 uur
herman schreef:
Misschien iets voor chartsmaster e.a.
Misschien iets voor chartsmaster e.a.
Dank voor de tip! Ik mik 'm in mijn playlist 'might be interesting' (waarin ik wekelijks alle nieuwe MuMeAfrekening-noteringen mik die -zoals de naam al zegt- mij interessant lijken. Alsook de tips uit de FB-groep 'New music, concert & festival land' (vreselijke naam, maar wel een aardige p2p-bron van nieuwe muziekjes))
0
geplaatst: 23 oktober 2018, 13:35 uur
JAAR 20 / NR. 918 / WEEK 43 / 22 OKTOBER 2018 - 28 OKTOBER 2018
Sander's TOP 20
1 3 3 Calvin Harris with Sam Smith - Promises #1
2 1 9 Suede - Life Is Golden #7 B CB
3 2 4 Suede - Flytipping CB
4 4 20 Suede - The Invisibles #2 B CB
5 5 14 Suede - Don't Be Afraid If Nobody Loves You CB
6 6 4 Rick Astley - Try CB
7 7 2 Barbra Streisand - Don't Lie To Me CB
8 11 3 Paul McCartney - Fuh You
9 10 8 Kurt Vile - Loading Zones CB
10 8 4 Ilse DeLange - Lay Your Weapons Down
11 9 8 Henk Westbroek - Dit Moet Liefde Zijn
12 12 2 Death In Vegas ft. Sasha Grey - Honey
13 == 1 Nielson - IJskoud CB
14 14 11 Gabrielle - Shine CB
15 == 1 Jett Rebel - Perfect Lady
16 == 1 Lenny Kravitz - It's Enough
17 13 18 Paul Weller - Aspects #7 B
18 == 1 The Chemical Brothers - Free Yourself
19 18 2 Novastar - Life Is All
20 15 2 Ladytron - The Island
Sander's TIPPARADE
1 == 1 Suede - Wastelands CB Sander's Chart Breaker
2 == 1 Yevgueni - Wat Nu Belangrijk Is
3 6 2 Janet Jackson & Daddy Yankee - Made For Now [Eric Kupper Radio Mix]
4 == 1 Kylie Minogue & Jack Savoretti - Music's Too Sad Without You
5 11 2 Wende - Wat Is Mijn Plan Vandaag? B
6 == 1 Tamino - Persephone B
7 2 2 Laibach - The Sound Of Music
8 12 2 Peter Broderick - Two Balloons, Pt. 4
9 == 1 Isaak Hayes - Theme From Shaft <Nr.11@Top1000-2018>
10 14 4 Lady Gaga & Bradley Cooper - Shallow
11 == 1 Daalman - Geen Nacht Alleen
12 4 2 Jo Marches - Clearing
13 == 1 MK, Jonas Blue & Becky Hill - Back & Forth
14 10 2 Thijs Boontjes Dans- en Showorkest - Ik Ben Je Stok
15 9 3 Lana Del Rey - Mariners Apartment Complex B
16 == 1 LP - Recovery
17 == 1 Echo & the Bunnymen - Bring on the Dancing Horses (Transformed)
18 == 1 Léa Paci - On Prend Des Notes
19 18 2 The Bony King of Nowhere - Silent Days
20 19 2 Holy Holy - Faces
Sander's CHART BREAKER: Suede - Wastelands CB
titans BAMI SCHIJF: Tamino - Persephone B
Sander's TOP 1000 TRACK V/D WEEK: Isaak Hayes - Theme From Shaft <Nr.11@Top1000-2018>
Sander's TOP 20
1 3 3 Calvin Harris with Sam Smith - Promises #1
2 1 9 Suede - Life Is Golden #7 B CB
3 2 4 Suede - Flytipping CB
4 4 20 Suede - The Invisibles #2 B CB
5 5 14 Suede - Don't Be Afraid If Nobody Loves You CB
6 6 4 Rick Astley - Try CB
7 7 2 Barbra Streisand - Don't Lie To Me CB
8 11 3 Paul McCartney - Fuh You
9 10 8 Kurt Vile - Loading Zones CB
10 8 4 Ilse DeLange - Lay Your Weapons Down
11 9 8 Henk Westbroek - Dit Moet Liefde Zijn
12 12 2 Death In Vegas ft. Sasha Grey - Honey
13 == 1 Nielson - IJskoud CB
14 14 11 Gabrielle - Shine CB
15 == 1 Jett Rebel - Perfect Lady
16 == 1 Lenny Kravitz - It's Enough
17 13 18 Paul Weller - Aspects #7 B
18 == 1 The Chemical Brothers - Free Yourself
19 18 2 Novastar - Life Is All
20 15 2 Ladytron - The Island
Sander's TIPPARADE
1 == 1 Suede - Wastelands CB Sander's Chart Breaker
2 == 1 Yevgueni - Wat Nu Belangrijk Is
3 6 2 Janet Jackson & Daddy Yankee - Made For Now [Eric Kupper Radio Mix]
4 == 1 Kylie Minogue & Jack Savoretti - Music's Too Sad Without You
5 11 2 Wende - Wat Is Mijn Plan Vandaag? B
6 == 1 Tamino - Persephone B
7 2 2 Laibach - The Sound Of Music
8 12 2 Peter Broderick - Two Balloons, Pt. 4
9 == 1 Isaak Hayes - Theme From Shaft <Nr.11@Top1000-2018>
10 14 4 Lady Gaga & Bradley Cooper - Shallow
11 == 1 Daalman - Geen Nacht Alleen
12 4 2 Jo Marches - Clearing
13 == 1 MK, Jonas Blue & Becky Hill - Back & Forth
14 10 2 Thijs Boontjes Dans- en Showorkest - Ik Ben Je Stok
15 9 3 Lana Del Rey - Mariners Apartment Complex B
16 == 1 LP - Recovery
17 == 1 Echo & the Bunnymen - Bring on the Dancing Horses (Transformed)
18 == 1 Léa Paci - On Prend Des Notes
19 18 2 The Bony King of Nowhere - Silent Days
20 19 2 Holy Holy - Faces
Sander's CHART BREAKER: Suede - Wastelands CB
titans BAMI SCHIJF: Tamino - Persephone B
Sander's TOP 1000 TRACK V/D WEEK: Isaak Hayes - Theme From Shaft <Nr.11@Top1000-2018>
0
geplaatst: 23 oktober 2018, 16:37 uur
2
geplaatst: 24 oktober 2018, 20:41 uur
Top 30 24-10-2018 lijst 43
01 (04) Liily - Toro
02 (01) Cloud Nothings - The Echo of the world
http://highlightmagazine.net/wp-content/uploads/2018/10/Screen-Shot-2018-10-07-at-8.40.45-PM.png
03 (----) Can't Swim - My Queen
04 (03) Dreamers - All washed out
05 (02) Suspects - Armageddon and me
06 (11) David Crosby - Glory
07 (07) The Living End - Amsterdam
08 (06) Bring me the Horizon - Mantra
09 (09) Death From Above 1979 - Keep it real dumb
10 (10) Ann Wilson - I am the highway
11 (13) Johnny Marr - Jeopardy
12 (05) Twilight Sad - I'm not here
13 (08) Fews - Business Man
14 (21) Holy Holy - Faces
15 (28) Joe Jackson - Fabulously absolute
16 (15) Northward - While love died
17 (20) Van Morrison - The Prophet speaks
18 (----) Amber Arcades - Alpine town
19 (24) They Might be Giants - The communists have the music
20 (22) Pip Blom - Come home
21 (12) Pineapple Thief - Far below
22 (30) Elvis Costello - Suspect my tears
23 (18) Rival Sons - Do your worst
24 (29) Cloud Nothings - Another way of life
https://www.soultracks.com/files/stories/theojays2018.jpg
25 (----) O'Jays - Above the law
26 (27) Kurt Vile - One trick ponies
27 (----) Liily - Sold
28 (----) Julia Jacklin - Body
29 (----) White Lies - Believe it
30 (----) Boudewijn de Groot en The Dutch Eagles - De Boom
Verdwenen:
Paul McCartney - Back in Brazil
Airways - Alien
Paul Weller - Movin' on
Nothing but Thieves - Forever and ever more
Suede - Fly tipping
Kurt Vile - Loading zones
White Lies - Time to give
Oudjes. Met de O'Jays en Boudewijn de Groot had het ook 1974 kunnen zijn. Toen stonden beiden ook al in de lijst en je mag zelfs ook al terug gaan naar de jaren '60 voor deze artiesten.
Wat een verhaal dat, van The O'Jays. Als je mij zou hebben gezegd dat ze eind jaren '70 "een zachte dood" waren gestorven dan wel toegetreden tot het Gouwe Ouwe circuit, ik had het voor de volledige waarheid geaccepteerd.
Maar niets is minder waar. Donald Trump, dat is een kwaliteit die ik hem zal nageven, werkt bij iedereen als de welbekende rode lap op een stier en wekt zelfs weer belangstelling van de oudjes uit de jaren '70. Die, het zal duidelijk zijn, toch bepaald een andere boodschap predikten dan wat Trump in 2018 in de praktijk durft te brengen.
En zo worden de wereldverbeteraars van begin jaren '70, die nog weten hoe het moet (en hoe het hoort) weer tot actieve deelname aan de muziekscene geroepen. En het is nog geweldige muziek ook. Alsof ze nooit zijn weggeweest. En de O'Jays hadden gelijk ook al een mooie hoes voor het nieuwe plaatwerk, waarvoor hulde:
https://www.cantonrep.com/storyimage/OH/20181019/NEWS/181017876/AR/0/AR-181017876.jpg
01 (04) Liily - Toro
02 (01) Cloud Nothings - The Echo of the world
http://highlightmagazine.net/wp-content/uploads/2018/10/Screen-Shot-2018-10-07-at-8.40.45-PM.png
03 (----) Can't Swim - My Queen
04 (03) Dreamers - All washed out
05 (02) Suspects - Armageddon and me
06 (11) David Crosby - Glory
07 (07) The Living End - Amsterdam
08 (06) Bring me the Horizon - Mantra
09 (09) Death From Above 1979 - Keep it real dumb
10 (10) Ann Wilson - I am the highway
11 (13) Johnny Marr - Jeopardy
12 (05) Twilight Sad - I'm not here
13 (08) Fews - Business Man
14 (21) Holy Holy - Faces
15 (28) Joe Jackson - Fabulously absolute
16 (15) Northward - While love died
17 (20) Van Morrison - The Prophet speaks
18 (----) Amber Arcades - Alpine town
19 (24) They Might be Giants - The communists have the music
20 (22) Pip Blom - Come home
21 (12) Pineapple Thief - Far below
22 (30) Elvis Costello - Suspect my tears
23 (18) Rival Sons - Do your worst
24 (29) Cloud Nothings - Another way of life
https://www.soultracks.com/files/stories/theojays2018.jpg
25 (----) O'Jays - Above the law
26 (27) Kurt Vile - One trick ponies
27 (----) Liily - Sold
28 (----) Julia Jacklin - Body
29 (----) White Lies - Believe it
30 (----) Boudewijn de Groot en The Dutch Eagles - De Boom
Verdwenen:
Paul McCartney - Back in Brazil
Airways - Alien
Paul Weller - Movin' on
Nothing but Thieves - Forever and ever more
Suede - Fly tipping
Kurt Vile - Loading zones
White Lies - Time to give
Oudjes. Met de O'Jays en Boudewijn de Groot had het ook 1974 kunnen zijn. Toen stonden beiden ook al in de lijst en je mag zelfs ook al terug gaan naar de jaren '60 voor deze artiesten.
Wat een verhaal dat, van The O'Jays. Als je mij zou hebben gezegd dat ze eind jaren '70 "een zachte dood" waren gestorven dan wel toegetreden tot het Gouwe Ouwe circuit, ik had het voor de volledige waarheid geaccepteerd.
Maar niets is minder waar. Donald Trump, dat is een kwaliteit die ik hem zal nageven, werkt bij iedereen als de welbekende rode lap op een stier en wekt zelfs weer belangstelling van de oudjes uit de jaren '70. Die, het zal duidelijk zijn, toch bepaald een andere boodschap predikten dan wat Trump in 2018 in de praktijk durft te brengen.
En zo worden de wereldverbeteraars van begin jaren '70, die nog weten hoe het moet (en hoe het hoort) weer tot actieve deelname aan de muziekscene geroepen. En het is nog geweldige muziek ook. Alsof ze nooit zijn weggeweest. En de O'Jays hadden gelijk ook al een mooie hoes voor het nieuwe plaatwerk, waarvoor hulde:
https://www.cantonrep.com/storyimage/OH/20181019/NEWS/181017876/AR/0/AR-181017876.jpg
0
geplaatst: 25 oktober 2018, 16:08 uur
Dank voor je tip, ik heb kunnen boeken!
Extra concert, blijkbaar?
Extra concert, blijkbaar?
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 25 oktober 2018, 18:45 uur
01 - 01 Manchester Orchestra - I Know How To Speak
02 - 04 Magon - The Streets
03 - 05 The Blinders - Brave New World
04 - 06 Whispering Sons - Alone
05 - 10 Ron Gallo - Always Elsewhere
06 - 09 The Chills - Complex
07 - 02 The Underground Youth - Fill the Void
08 - 07 Suede - Flytipping
09 - 03 The Limiñanas (feat. Peter Hook) - The Gift
10 - 17 White Lies - - Time To Give
11 - 08 Bragolin - To Hide To Shine To Cross
12 - 11 Bragolin - Into Those Woods
13 - 13 The Ting Tings - Blacklight
14 - 12 The Dreams Never End - Tu Chegas ao Fim
15 (-) Ladytron - The Island
16 (-) Etan Huijs - The River’s Flow
17 - 14 Whispering Sons - Waste
18 - 16 Black Lizard - Black Shadow
19 - 18 Agar Agar - Sorry About the Carpet
20 - 19 Spiritualized - A Perfect Miracle
0
Magick1
geplaatst: 26 oktober 2018, 04:15 uur
01. (04) (2w) 黑龙 — 38度6
02. (01) (3w) Bazart - Grip (Omarm Me)
03. (05) (2w) 莫籽 — 盗将行
04. (==) (1w) Loud Luxury - Body
05. (07) (8w) Paul McCartney - Come On To Me
06. (08) (8w) Snow Patrol - Life On Earth
07. (09) (5w) Florence + The Machine - South London Forever
08. (03) (5w) Christine Welch - 一百万个可能
09. (11) (5w) 蔡健雅 - 越来越不懂
10. (17) (5w) Villagers - A Trick Of The Light
11. (19) (2w) Dean Lewis - Be Alright
12. (RE) (2w) Armin Van Buuren - Blah Blah Blah
13. (06) (3w) Jasper Steverlinck - Broken
14. (13) (4w) Cigarettes After Sex - Crush
15. (02) (6w) Emma Bale - Cut Loose
16. (==) (1w) Ed Sheeran - Eraser
17. (==) (1w) Bring Me The Horizon - Mantra
18. (==) (1w) Arsenal - Stick & Groove
19. (==) (1w) Maroon 5 - What Lovers Do
20. (==) (1w) Mumford & Sons - Guiding Light
02. (01) (3w) Bazart - Grip (Omarm Me)
03. (05) (2w) 莫籽 — 盗将行
04. (==) (1w) Loud Luxury - Body
05. (07) (8w) Paul McCartney - Come On To Me
06. (08) (8w) Snow Patrol - Life On Earth
07. (09) (5w) Florence + The Machine - South London Forever
08. (03) (5w) Christine Welch - 一百万个可能
09. (11) (5w) 蔡健雅 - 越来越不懂
10. (17) (5w) Villagers - A Trick Of The Light
11. (19) (2w) Dean Lewis - Be Alright
12. (RE) (2w) Armin Van Buuren - Blah Blah Blah
13. (06) (3w) Jasper Steverlinck - Broken
14. (13) (4w) Cigarettes After Sex - Crush
15. (02) (6w) Emma Bale - Cut Loose
16. (==) (1w) Ed Sheeran - Eraser
17. (==) (1w) Bring Me The Horizon - Mantra
18. (==) (1w) Arsenal - Stick & Groove
19. (==) (1w) Maroon 5 - What Lovers Do
20. (==) (1w) Mumford & Sons - Guiding Light
1
geplaatst: 26 oktober 2018, 08:00 uur
Stormachtige 20 - week 43
Beide nieuwe singles van Róisín Murphy zijn geniaal, dus een dubbele notering voor haar. Cake ken ik alleen van wat singles (natuurlijk Short Skirt, Long Jacket), maar het nieuwe liedje Sinking Ship klinkt erg goed. De 'Day Version' van Half-Light (met Tracey Thorn) is van hetzelfde niveau als Sister of Dancefloor. Fraai nummer.
Meeluisteren? Beluister mijn favoriete nieuwe tracks op Spotify:
1 Jessie Ware - Overtime #1
2 Little Dragon - Lover Chanting
3 John Grant - Is He Strange #1
4 Lana Del Rey - Venice Bitch
5 Hozier ft. Mavis Staples - Nina Cried Power
6 Westerman - Albatross
7 Claire Laffut - Mojo
8 Jaakko Eino Kalevi - People in the Centre of the City
9 Pip Blom - Come Home
10 Metric - Now or Never Now
11 Little Simz - Offence
12 John Grant - He Got His Mother's Hips #4
13 Thom Yorke - Suspirium
14 Red Ribbon - Your Car
15 Cake - Sinking Ship (ft. Pat Olguin & David Pollock) *NIEUW
16 Róisín Murphy - World's Crazy *NIEUW
17 White Lies - Believe It *NIEUW
18 George FitzGerald - Half-Light - Day Version (ft. Tracey Thorn) *NIEUW
19 Róisín Murphy - The Rumble *NIEUW
20 TOY - Sequence One *NIEUW
Exit:
Sigrid - Sucker Punch
Sharon Van Etten - Comeback Kid
Eefje de Visser ft. Bazart - Onder Ons #1
Christine and the Queens - Goya Soda
Millie Turner - Night Running
Robyn - Honey
Beide nieuwe singles van Róisín Murphy zijn geniaal, dus een dubbele notering voor haar. Cake ken ik alleen van wat singles (natuurlijk Short Skirt, Long Jacket), maar het nieuwe liedje Sinking Ship klinkt erg goed. De 'Day Version' van Half-Light (met Tracey Thorn) is van hetzelfde niveau als Sister of Dancefloor. Fraai nummer.
Meeluisteren? Beluister mijn favoriete nieuwe tracks op Spotify:
1 Jessie Ware - Overtime #1
2 Little Dragon - Lover Chanting
3 John Grant - Is He Strange #1
4 Lana Del Rey - Venice Bitch
5 Hozier ft. Mavis Staples - Nina Cried Power
6 Westerman - Albatross
7 Claire Laffut - Mojo
8 Jaakko Eino Kalevi - People in the Centre of the City
9 Pip Blom - Come Home
10 Metric - Now or Never Now
11 Little Simz - Offence