Muziek / Toplijsten en favorieten / MuMeAfrekening 2018 (voor persoonlijke hitlijsten)
zoeken in:
0
geplaatst: 28 december 2018, 14:17 uur
Ik begrijp dat deze lijst op alle punten van alle deelnemers gaat en niet alleen over de punten die in de gezamenlijke weeklijst zijn gehaald.
Hoe zit het dan met lijsten die buiten de inzendtermijn zijn gepost? Als iemand te laat is voor de gezamenlijke maar die nog wel post, telt die dan wel mee?
En komt er ook nog een overzicht die wel op de gezamelijke gebaseerd is?
Hoe zit het dan met lijsten die buiten de inzendtermijn zijn gepost? Als iemand te laat is voor de gezamenlijke maar die nog wel post, telt die dan wel mee?
1
geplaatst: 28 december 2018, 14:37 uur
ranja schreef:
Ik begrijp dat deze lijst op alle punten van alle deelnemers gaat en niet alleen over de punten die in de gezamenlijke weeklijst zijn gehaald.
Dat eerste klopt. Het is in feite de meest eerlijke afrekening. Om de wekelijkse lijst op MusicMeter te halen moeten singles synchroon lopen in verschillende lijsten. Dat is niet altijd het geval: dan is een single uit de lijst van user A, terwijl die bij user B net binnenkomt. Hierdoor hebben sommige singles nooit echt gepiekt in de wekelijkse lijst, maar ondertussen wel veel punten verzameld.
In theorie is het dus mogelijk dat iemand in z'n uppie een nummer in de linkerhelft van de top 100 krijgt, namelijk door een heel jaar hetzelfde nummer op de eerste plek te zetten. Dit is nog nooit voorgekomen trouwens...

Ik ben wel benieuwd of er veel grote verschillen zijn als alleen de punten in de wekelijkse top 30 bij elkaar worden opgeteld. Excelninja kaj_666, kun jij hier iets over roepen?
1
geplaatst: 28 december 2018, 14:54 uur
AstroStart schreef:
66
(afbeelding)
Skeleton Hands - Unwanted
622 punten
2017: geen punten
In de MuMeAfrekening van 7 mei t/m 4 juni (2 weken)
Hoogste positie: 24
Hoogste weekscore: 43 punten
In de lijst bij: DjFrankie Vince vega Glen Hansard Marzipaintree
Nummer 1 geweest bij: DjFrankie Glen Hansard
Verloop: 26 - N - N - N - 24 - uit
Check het verloop. Wie de hele jaar de MuMeAfrekening heeft gevolgd, zou niet verwachten dat Skeleton Hands terug zou komen in de eindlijst. Maar toch... in de schaduw bleven Frankie en Glen punten geven en zij trekken Unwanted nu uit de obscuriteit. Unwanted is voor liefhebbers van minimalistische, elektronische muziek.
66
(afbeelding)
Skeleton Hands - Unwanted
622 punten
In de MuMeAfrekening van 7 mei t/m 4 juni (2 weken)
Hoogste positie: 24
Hoogste weekscore: 43 punten
In de lijst bij: DjFrankie Vince vega Glen Hansard Marzipaintree
Nummer 1 geweest bij: DjFrankie Glen Hansard
Verloop: 26 - N - N - N - 24 - uit
Check het verloop. Wie de hele jaar de MuMeAfrekening heeft gevolgd, zou niet verwachten dat Skeleton Hands terug zou komen in de eindlijst. Maar toch... in de schaduw bleven Frankie en Glen punten geven en zij trekken Unwanted nu uit de obscuriteit. Unwanted is voor liefhebbers van minimalistische, elektronische muziek.

6
geplaatst: 28 december 2018, 15:18 uur
Wie was dit jaar de grootste influencer? Een influencer is iemand die als eerste een single (van de Eindafrekening) opnam in zijn wekelijkse lijst. De gouden plak gaat naar nico1616. Van alle singles in de top 100 begonnen er tien in de wekelijkse lijst van Nico.
DjFrankie en arcade monkeys pakken het zilver en het goud. DjFrankie staat een plek hoger, omdat zijn beste ontdekking hoger staat in de EindAfrekening dan de beste ontdekking van arcade monkeys.
1 nico1616 10x
2 DjFrankie 8x
3 arcade monkeys 8x
4 stardust_be 7x
5 AstroStart 7x
6 blur8 6x
7 cowboyhenkie 5x
8 RadioMad 5x
Maar natuurlijk beïnvloeden we elkaar allemaal. Kijk maar eens naar onderstaande lijst van influencers
johan de witt 3x
Vince vega 4x
ranja 1x
Dance Lover 4x
Titmeister 2x
iamsander 2x
SanderT 2x
Sunderland 1x
musician 1x
Co Jackso 1x
jordidj1 2x
Gretz 1x
curufin 3x
123poetertjes 3x
Magick1 1x
Verweggistan 1x
chartsmaster 1x
riiiiiiiii 2x
Sundance 4x
herman 1x
Marzipaintree 1x
panjoe 1x
Silent_shout 1x
cosmic kid 1x
DjFrankie en arcade monkeys pakken het zilver en het goud. DjFrankie staat een plek hoger, omdat zijn beste ontdekking hoger staat in de EindAfrekening dan de beste ontdekking van arcade monkeys.
1 nico1616 10x
2 DjFrankie 8x
3 arcade monkeys 8x
4 stardust_be 7x
5 AstroStart 7x
6 blur8 6x
7 cowboyhenkie 5x
8 RadioMad 5x
Maar natuurlijk beïnvloeden we elkaar allemaal. Kijk maar eens naar onderstaande lijst van influencers

johan de witt 3x
Vince vega 4x
ranja 1x
Dance Lover 4x
Titmeister 2x
iamsander 2x
SanderT 2x
Sunderland 1x
musician 1x
Co Jackso 1x
jordidj1 2x
Gretz 1x
curufin 3x
123poetertjes 3x
Magick1 1x
Verweggistan 1x
chartsmaster 1x
riiiiiiiii 2x
Sundance 4x
herman 1x
Marzipaintree 1x
panjoe 1x
Silent_shout 1x
cosmic kid 1x
0
geplaatst: 28 december 2018, 15:24 uur
Oei, betekent dat dat Peggy Gou niet meer langskomt? Of was ik niet de eerste met Peggy in de lijst?
Edit: ff opgezocht, was bij lange na niet de eerste, dat was panjoe
Edit: ff opgezocht, was bij lange na niet de eerste, dat was panjoe

0
geplaatst: 28 december 2018, 15:28 uur
1
geplaatst: 28 december 2018, 15:29 uur
0
geplaatst: 28 december 2018, 15:40 uur
Tja, als L&R en Uh Huh al voor m'n neus weggestolen worden dan vind ik drie alsnog best veel. Lameraden: Fangs Out, Backstroke en Into The Dark.
2
geplaatst: 28 december 2018, 15:43 uur
Wat een eer, dat goud 
Met dank aan RateYourMusic die me direct op de hoogte brengen als favorieten als Beach House of Sufjan Stevens een nieuwe single hebben. Ik heb ook wel een heel mainstream smaak hier, ik schat dat de helft van de eindafrekening in mijn lijst heeft gestaan

Met dank aan RateYourMusic die me direct op de hoogte brengen als favorieten als Beach House of Sufjan Stevens een nieuwe single hebben. Ik heb ook wel een heel mainstream smaak hier, ik schat dat de helft van de eindafrekening in mijn lijst heeft gestaan

0
geplaatst: 28 december 2018, 15:52 uur
nico1616 schreef:
Wat een eer, dat goud
Wat een eer, dat goud

Ha dat doet RateYourMusic bij mij ook maar ja ik heb een minder gemiddelde smaak denk ik

Daarnaast gewoon facebook artiesten die ik volg, spotify, similar artists van youtube of spotify, en diverse muzieknieuwssites zoals NPR, Get in Her Ears, Record of the Day en soms pik ik wat op van God's Jukebox.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 28 december 2018, 17:01 uur
nico1616 schreef:
Wat een eer, dat goud
Wat een eer, dat goud

Ik zie het vooral via you tube, waar ik veel nieuwe dingen ontdek. En via tips hier

0
geplaatst: 28 december 2018, 17:05 uur
Zelf gebruik ik Swarm.fm in combinatie met de persoonlijke Release Radar op Spotify. Daarnaast volg ik 20-25 lijstjes met nieuwe muziek (waarvan ik iedere week de nieuwe binnenkomers beluister): van de NipeAfrekening (Niek) en Such Great Singles (Geert) tot algemene lijsten van Kink FM, Pitchfork en All New Indie (Spotify zelf).
0
geplaatst: 28 december 2018, 17:08 uur
Ik haal de meeste van mijn tips van muziekblogs als stereogum en dansende beren en de release radar van Spotify. Leukste is als beginnende of minder bekende artiesten ook door anderen hier worden opgepikt en zo in de weeklijst belanden.
4
geplaatst: 28 december 2018, 17:19 uur
50
http://i63.tinypic.com/2mwh6l1.jpg
Mitski - Nobody
722 punten
In de MuMeAfrekening van 9 juli t/m 3 september (9 weken)
Hoogste positie: 2
Hoogste weekscore: 102,5 punten
In de lijst bij: nico1616 johan de witt arcade monkeys Marzipaintree AstroStart stardust_be Sunderland luigifort ranja Eigenwijze 30
Nummer 1 geweest bij: nico1616 johan de witt
Verloop: 19 - 16 - 10 - 2 - 3 - 6 - 9 - 12 - 12 - uit
Een hysterische disco-ballad van Mitski met een knotsgekke tekst. Ze speelt in de tweede helft ook even met de toonladder. Wat is het toch een zangeres om te koesteren. Nico en Johan plaatsten deze geniale track op de eerste plek, maar het nummer werd in dit topic breed gedragen door een tiental users.
49
http://i67.tinypic.com/2803yp2.jpg
Agar Agar - Fangs Out
724,5 punten
In de MuMeAfrekening van 23 april t/m 11 juni (8 weken)
Hoogste positie: 3
Hoogste weekscore: 110,5 punten
In de lijst bij: 123poetertjes Sundance Masimo Silent_shout Titmeister Dance Lover panjoe Sander14 SanderT Ataloona stardust_be Arrie cosmic kid
Nummer 1 geweest bij: 123poetertjes Sundance
Verloop: 25 - 15 - 7 - 3 - 3 - 6 - 10 - 13 - uit
Agar Agar bracht dit jaar twee kneiters van hits uit: Fangs Out en Sorry About The Carpet. Twee elektronische popnummers van wereldklasse. Dat zou wel goed moeten komen met het album, toch? Helaas vonden jullie The Dog and the Future een beetje tegenvallen. "Een beetje een allegaartje", concludeert Dance Lover.
48
http://i68.tinypic.com/23muao5.jpg
Coeur De Pirate - Somnambule
726 punten
In de MuMeAfrekening van 30 april t/m 18 juni (8 weken)
Hoogste positie: 5
Hoogste weekscore: 83,5 punten
In de lijst bij: stardust_be Gretz 123poetertjes Verweggistan Silent_shout Sundance Dance Lover Marzipaintree cosmic kid Eigenwijze 30
Nummer 1 geweest bij: Gretz Verweggistan cosmic kid
Verloop: 10 - 5 - 6 - 11 - 12 - 13 - 19 - 30 - uit
Een melancholische pianoballad over de depressie van zangeres Béatrice Martin. De titel van het nummer is slaapwandelaar. Ik versta geen woord Frans, maar in het Engels is het verhaal van Martin goed te volgen. "And I’m a sleepwalker / My dream becomes silence, and I wander around without it / The doubts of an incredulous person are getting lost into the night. And everything’s settled / I only live off ideals and broken words / I try to be complete with love and strangers." Dit nummer is een beetje langs me heengegaan dit jaar, maar fijn dat er weer even extra aandacht voor is in de eindlijst.
47
http://i64.tinypic.com/2yxluvm.jpg
Shame - One Rizla
728,5 punten
In de MuMeAfrekening van 22 januari t/m 12 maart (8 weken)
Hoogste positie: 6
Hoogste weekscore: 92 punten
In de lijst bij: blur8 RadioMad DjFrankie musician AstroStart curufin ArthurDZ Silent_shout Vince vega kaj_666 Glen Hansard Titmeister Eigenwijze 30
Nummer 1 geweest bij: niemand
Verloop: 22 - 6 - 13 - 14 - 10 - 11 - 11 - 27 - uit
Shame werd voor de release van Songs of Praise flink gehypted. De Britten slaagden er in om aan de verwachtingen te voldoen, want het is een interessant debuutalbum geworden. One Rizla is de beste single van dit album (volgens MuMe-leden). Britpop van het betere soort.
46
http://i65.tinypic.com/2mxtuh.jpg
Mitski & Xiu Xiu - Between The Breaths
729 punten
In de MuMeAfrekening van 30 april t/m 2 juli (10 weken)
Hoogste weekscore: 86 punten
In de lijst bij: DjFrankie Silent_shout stardust_be nico1616 Co Jackso arcade monkeys Vince vega Sundance AstroStart cosmic kid Marzipaintree Dance Lover 123poetertjes Eigenwijze 30
Nummer 1 geweest bij: Silent_shout
Verloop: 11 - 10 - 10 - 7 - 10 - 6 - 7 - 9 - 14 - 20 - uit
Mitski heeft het nummer Between The Breaths niet geschreven. Die eer gaat naar frontman Jamie Stewart. Toch steelt Mitski als sessiezangeres de show.Een buitengewoon goede samenwerking.
45
http://i66.tinypic.com/3508ole.jpg
Wolf Alice - Formidable Cool
730,5 punten
In de MuMeAfrekening van 12 maart t/m 30 april (8 weken)
Hoogste weekscore: 113 punten
In de lijst bij: RadioMad AstroStart cosmic kid Dance Lover DjFrankie Glen Hansard Sundance blur8 Marzipaintree Eigenwijze 30 Arrie
Nummer 1 geweest bij: Dance Lover RadioMad
Verloop: 6 - 5 - 5 - 6 - 8 - 15 - 23 - 21 - uit
Een nakomertje van Visions of a Life, dat in 2017 al verscheen. Het album won dit jaar de prestigieuze Mercury Prize. Formidable Cool is een rockend uptempo liedje met die ongekend lekkere zang van Ellie Roswell. Het nummer kwam hoog binnen op 6 en bereikte uiteindelijk de 5e plek.
44
http://i66.tinypic.com/537668.jpg
The Boxer Rebellion - Love Yourself
734 punten
2017: 6 weken in de MuMeAfrekening, 535,5 punten
In de MuMeAfrekening van 8 januari t/m 2 april (12 weken)
Hoogste positie: 12
Hoogste weekscore: 64 punten
In de lijst bij: DjFrankie musician stardust_be blur8 kaj_666 iamsander cosmic kid
Nummer 1 geweest bij: kaj_666 iamsander
Verloop: 12 - 26 - N - 27 - 19 - 19 - 17 - 24 - 27 - 15 - 23 - 18 - 24 - uit
Een klein nummer van The Boxer Rebellion met een sfeervol arrangement. De hoogste weekscore was 'slechts' 64 punten. Toch had Love Yourself een erg lange adem en stond de single maar liefst 12 weken in de lijst der lijsten.
43
http://i67.tinypic.com/14tar2x.jpg
Peggy Gou - It Makes You Forget (Itgehane)
740 punten
In de MuMeAfrekening van 5 maart t/m 16 april (7 weken)
Hoogste weekscore: 100 punten
In de lijst bij: Verweggistan Arrie panjoe Titmeister Dance Lover 123poetertjes Sander14 Gretz nico1616 Sundance
Nummer 1 geweest bij: Titmeister
Verloop: 19 - 25 - 8 - 6 - 10 - 9 - 21 - uit
Geen nood, Titmeister. Je was niet de eerste met Peggy Gou in de lijst, maar Tit's Song van het Jaar 2018 staat gewoon in de eindafrekening. Is deze house-plaat de perfecte zomerhit? Wel in de ogen van Titmeister en andere users, die punten gaven aan Gou. It Makes You Forget (Itgehane) werd tevens haar grootste single van het jaar, want opvolger Han Jan scoorde veel minder punten.
42
http://i68.tinypic.com/2pr75g5.jpg
Kali Uchis - After The Storm
744,5 punten
In de MuMeAfrekening van 19 februari t/m 23 april (9 weken)
Hoogste positie: 11
Hoogste weekscore: 63 punten
In de lijst bij: nico1616 riiiiiiiii panjoe Marzipaintree Sundance AstroStart Titmeister Sander14 cosmic kid Eigenwijze 30
Nummer 1 geweest bij: nico1616 panjoe AstroStart cosmic kid
Verloop: 22 - 27 - 17 - 17 - 15 - 11 - 15 - 15 - N - 21 - uit
Kali Uchis bracht dit jaar haar eerste langspeelplaat uit en die werd goed ontvangen. After The Storm is een vruchtbare samenwerking met Tyler, the Creator en Bootsy Collins. Toch wel één van de beste R&B-singles van het jaar.
41
http://i63.tinypic.com/2a5gp4g.jpg
Of Montreal - Paranoiac Intervals / Body Dysmorphia
744,5 punten
In de MuMeAfrekening van 5 februari t/m 2 april (9 weken)
Hoogste weekscore: 102 punten
In de lijst bij: AstroStart Verweggistan cowboyhenkie nico1616 123poetertjes Sundance SanderT DjFrankie Glen Hansard Dance Lover kaj_666 Arrie
Nummer 1 geweest bij: AstroStart Verweggistan cowboyhenkie Sundance
Verloop: 11 - 9 - 7 - 5 - 6 - 9 - 24 - 22 - 16 - uit
Of Montreal heeft meer mooie muziek gemaakt dan alleen The Past Is A Grotesque Animal. Paranoiac Intervals / Body Dysmorphia is een fraai tweeluik. Of Montreal heeft een heerlijke luistertrip gemaakt met een briljante omschakeling van het springerige Paranoiac Intervals (‘You shouldn't try to unpeel my Pavlovian bells / You should be fucking with NO ONE ELSE’) naar het trippende Body Dysmorphia (‘I feel, I feel like it is such a cruelty to be made / Self-aware of actualization inside of a simulation’).
http://i63.tinypic.com/2mwh6l1.jpg
Mitski - Nobody
722 punten
In de MuMeAfrekening van 9 juli t/m 3 september (9 weken)
Hoogste weekscore: 102,5 punten
In de lijst bij: nico1616 johan de witt arcade monkeys Marzipaintree AstroStart stardust_be Sunderland luigifort ranja Eigenwijze 30
Nummer 1 geweest bij: nico1616 johan de witt
Verloop: 19 - 16 - 10 - 2 - 3 - 6 - 9 - 12 - 12 - uit
Een hysterische disco-ballad van Mitski met een knotsgekke tekst. Ze speelt in de tweede helft ook even met de toonladder. Wat is het toch een zangeres om te koesteren. Nico en Johan plaatsten deze geniale track op de eerste plek, maar het nummer werd in dit topic breed gedragen door een tiental users.
49
http://i67.tinypic.com/2803yp2.jpg
Agar Agar - Fangs Out
724,5 punten
In de MuMeAfrekening van 23 april t/m 11 juni (8 weken)
Hoogste weekscore: 110,5 punten
In de lijst bij: 123poetertjes Sundance Masimo Silent_shout Titmeister Dance Lover panjoe Sander14 SanderT Ataloona stardust_be Arrie cosmic kid
Nummer 1 geweest bij: 123poetertjes Sundance
Verloop: 25 - 15 - 7 - 3 - 3 - 6 - 10 - 13 - uit
Agar Agar bracht dit jaar twee kneiters van hits uit: Fangs Out en Sorry About The Carpet. Twee elektronische popnummers van wereldklasse. Dat zou wel goed moeten komen met het album, toch? Helaas vonden jullie The Dog and the Future een beetje tegenvallen. "Een beetje een allegaartje", concludeert Dance Lover.
48
http://i68.tinypic.com/23muao5.jpg
Coeur De Pirate - Somnambule
726 punten
In de MuMeAfrekening van 30 april t/m 18 juni (8 weken)
Hoogste weekscore: 83,5 punten
In de lijst bij: stardust_be Gretz 123poetertjes Verweggistan Silent_shout Sundance Dance Lover Marzipaintree cosmic kid Eigenwijze 30
Nummer 1 geweest bij: Gretz Verweggistan cosmic kid
Verloop: 10 - 5 - 6 - 11 - 12 - 13 - 19 - 30 - uit
Een melancholische pianoballad over de depressie van zangeres Béatrice Martin. De titel van het nummer is slaapwandelaar. Ik versta geen woord Frans, maar in het Engels is het verhaal van Martin goed te volgen. "And I’m a sleepwalker / My dream becomes silence, and I wander around without it / The doubts of an incredulous person are getting lost into the night. And everything’s settled / I only live off ideals and broken words / I try to be complete with love and strangers." Dit nummer is een beetje langs me heengegaan dit jaar, maar fijn dat er weer even extra aandacht voor is in de eindlijst.
47
http://i64.tinypic.com/2yxluvm.jpg
Shame - One Rizla
728,5 punten
In de MuMeAfrekening van 22 januari t/m 12 maart (8 weken)
Hoogste weekscore: 92 punten
In de lijst bij: blur8 RadioMad DjFrankie musician AstroStart curufin ArthurDZ Silent_shout Vince vega kaj_666 Glen Hansard Titmeister Eigenwijze 30
Nummer 1 geweest bij: niemand
Verloop: 22 - 6 - 13 - 14 - 10 - 11 - 11 - 27 - uit
Shame werd voor de release van Songs of Praise flink gehypted. De Britten slaagden er in om aan de verwachtingen te voldoen, want het is een interessant debuutalbum geworden. One Rizla is de beste single van dit album (volgens MuMe-leden). Britpop van het betere soort.
46
http://i65.tinypic.com/2mxtuh.jpg
Mitski & Xiu Xiu - Between The Breaths
729 punten
In de MuMeAfrekening van 30 april t/m 2 juli (10 weken)
Hoogste weekscore: 86 punten
In de lijst bij: DjFrankie Silent_shout stardust_be nico1616 Co Jackso arcade monkeys Vince vega Sundance AstroStart cosmic kid Marzipaintree Dance Lover 123poetertjes Eigenwijze 30
Nummer 1 geweest bij: Silent_shout
Verloop: 11 - 10 - 10 - 7 - 10 - 6 - 7 - 9 - 14 - 20 - uit
Mitski heeft het nummer Between The Breaths niet geschreven. Die eer gaat naar frontman Jamie Stewart. Toch steelt Mitski als sessiezangeres de show.Een buitengewoon goede samenwerking.
45
http://i66.tinypic.com/3508ole.jpg
Wolf Alice - Formidable Cool
730,5 punten
In de MuMeAfrekening van 12 maart t/m 30 april (8 weken)
Hoogste weekscore: 113 punten
In de lijst bij: RadioMad AstroStart cosmic kid Dance Lover DjFrankie Glen Hansard Sundance blur8 Marzipaintree Eigenwijze 30 Arrie
Nummer 1 geweest bij: Dance Lover RadioMad
Verloop: 6 - 5 - 5 - 6 - 8 - 15 - 23 - 21 - uit
Een nakomertje van Visions of a Life, dat in 2017 al verscheen. Het album won dit jaar de prestigieuze Mercury Prize. Formidable Cool is een rockend uptempo liedje met die ongekend lekkere zang van Ellie Roswell. Het nummer kwam hoog binnen op 6 en bereikte uiteindelijk de 5e plek.
44
http://i66.tinypic.com/537668.jpg
734 punten
In de lijst bij: DjFrankie musician stardust_be blur8 kaj_666 iamsander cosmic kid
Een klein nummer van The Boxer Rebellion met een sfeervol arrangement. De hoogste weekscore was 'slechts' 64 punten. Toch had Love Yourself een erg lange adem en stond de single maar liefst 12 weken in de lijst der lijsten.
43
http://i67.tinypic.com/14tar2x.jpg
Peggy Gou - It Makes You Forget (Itgehane)
740 punten
In de MuMeAfrekening van 5 maart t/m 16 april (7 weken)
In de lijst bij: Verweggistan Arrie panjoe Titmeister Dance Lover 123poetertjes Sander14 Gretz nico1616 Sundance
Nummer 1 geweest bij: Titmeister
Verloop: 19 - 25 - 8 - 6 - 10 - 9 - 21 - uit
Geen nood, Titmeister. Je was niet de eerste met Peggy Gou in de lijst, maar Tit's Song van het Jaar 2018 staat gewoon in de eindafrekening. Is deze house-plaat de perfecte zomerhit? Wel in de ogen van Titmeister en andere users, die punten gaven aan Gou. It Makes You Forget (Itgehane) werd tevens haar grootste single van het jaar, want opvolger Han Jan scoorde veel minder punten.
42
http://i68.tinypic.com/2pr75g5.jpg
Kali Uchis - After The Storm
744,5 punten
In de MuMeAfrekening van 19 februari t/m 23 april (9 weken)
Hoogste positie: 11
Hoogste weekscore: 63 punten
In de lijst bij: nico1616 riiiiiiiii panjoe Marzipaintree Sundance AstroStart Titmeister Sander14 cosmic kid Eigenwijze 30
Nummer 1 geweest bij: nico1616 panjoe AstroStart cosmic kid
Verloop: 22 - 27 - 17 - 17 - 15 - 11 - 15 - 15 - N - 21 - uit
Kali Uchis bracht dit jaar haar eerste langspeelplaat uit en die werd goed ontvangen. After The Storm is een vruchtbare samenwerking met Tyler, the Creator en Bootsy Collins. Toch wel één van de beste R&B-singles van het jaar.
41
http://i63.tinypic.com/2a5gp4g.jpg
Of Montreal - Paranoiac Intervals / Body Dysmorphia
744,5 punten
In de MuMeAfrekening van 5 februari t/m 2 april (9 weken)
Hoogste weekscore: 102 punten
In de lijst bij: AstroStart Verweggistan cowboyhenkie nico1616 123poetertjes Sundance SanderT DjFrankie Glen Hansard Dance Lover kaj_666 Arrie
Nummer 1 geweest bij: AstroStart Verweggistan cowboyhenkie Sundance
Verloop: 11 - 9 - 7 - 5 - 6 - 9 - 24 - 22 - 16 - uit
Of Montreal heeft meer mooie muziek gemaakt dan alleen The Past Is A Grotesque Animal. Paranoiac Intervals / Body Dysmorphia is een fraai tweeluik. Of Montreal heeft een heerlijke luistertrip gemaakt met een briljante omschakeling van het springerige Paranoiac Intervals (‘You shouldn't try to unpeel my Pavlovian bells / You should be fucking with NO ONE ELSE’) naar het trippende Body Dysmorphia (‘I feel, I feel like it is such a cruelty to be made / Self-aware of actualization inside of a simulation’).
1
geplaatst: 28 december 2018, 17:28 uur
Mooi, Coeur de pIrate....
De samenweking van Mitski en Xiu Xiu was ik al bijna weer vergeten.
Daar is zo'n weeklijst wel handig voor, onthoud je de nummers die je er zelf in zet toch langer dan wanneer ze in een steeds langer wordende spotify-jaarlijst staan.
De samenweking van Mitski en Xiu Xiu was ik al bijna weer vergeten.
Daar is zo'n weeklijst wel handig voor, onthoud je de nummers die je er zelf in zet toch langer dan wanneer ze in een steeds langer wordende spotify-jaarlijst staan.
0
geplaatst: 28 december 2018, 17:46 uur
123poetertjes schreef:
Tja, als L&R en Uh Huh al voor m'n neus weggestolen worden dan vind ik drie alsnog best veel. Lameraden: Fangs Out, Backstroke en Into The Dark.
Zeker Dizzy en Between Mountains zijn echte ontdekkingen. Tellen eigenlijk dubbel.
0
geplaatst: 28 december 2018, 17:52 uur
AstroStart schreef:
Zeker Dizzy en Between Mountains zijn echte ontdekkingen. Tellen eigenlijk dubbel.
Agar Agar is wel de beste van die drie tho x (al kende ik daar al wel wat nummers van dus niet direct een ontdekking)(quote)
0
geplaatst: 28 december 2018, 18:36 uur
AstroStart schreef:
44
734 punten
44
734 punten
Sterker nog, samen met de 6 weken MuMeAfrekening (en 535,5 punten) uit 2017 was dit eigenlijk een enorme hit! Ruim 4 maanden in de lijst in totaal, er zijn maar weinig nummers die dat halen.
1
geplaatst: 28 december 2018, 19:10 uur
AstroStart schreef:
Twee keer Suede in dit blokje en dat zal geen verrassing zijn. Het rustige The Invisibles en Don't Be Afraid If Nobody Loves You zijn - volgens jullie - de prijsnummers van het laatste album. Het is toch buitengewoon knap hoe de band op hoog niveau platen blijft produceren. Op 1 bij iamsander, één van de vele Suede-fans in dit topic.
Twee keer Suede in dit blokje en dat zal geen verrassing zijn. Het rustige The Invisibles en Don't Be Afraid If Nobody Loves You zijn - volgens jullie - de prijsnummers van het laatste album. Het is toch buitengewoon knap hoe de band op hoog niveau platen blijft produceren. Op 1 bij iamsander, één van de vele Suede-fans in dit topic.
Het viel me trouwens op dat in de Artiesten Top 100 Suede geen eens staat. Dat is eigenlijk wel een schande. Toch?
Ik zag ze momenteel 2 punten tekort komen om in de Top 100 te komen. Staan momenteel op 105 punten. Dus ik zou zeggen doe er iets aan.

1
geplaatst: 29 december 2018, 09:12 uur
kaj_666 schreef:
Sterker nog, samen met de 6 weken MuMeAfrekening (en 535,5 punten) uit 2017 was dit eigenlijk een enorme hit! Ruim 4 maanden in de lijst in totaal, er zijn maar weinig nummers die dat halen.
(quote)
...en wat een heerlijke plaat. Bij mij december 2017 uit de Top 30.
Heel veel moois trouwens: Of Montreal, Agar Agar, Deerhunter. Fijn om allemaal weer voorbij te zien komen!
1
geplaatst: 29 december 2018, 11:08 uur
AstroStart schreef:
68
Between Mountains - Into The Dark
Een nieuwe band uit IJsland en wat... een... single. Lekker opzwepend en een fraaie samenzang. Het doet een beetje denken aan Of Monsters Of Men, een band die - ook niet verrassend - uit IJsland komt. Hopelijk horen we in 2019 meer van dit duo. Op dit moment moeten we het op Spotify naast Into The Dark doen met het flauwe Little Sunny Flower. Hopelijk wordt er ergens in Reykjavik hard gewerkt aan een album en kunnen we genieten van nieuw materiaal in 2019.
68
Between Mountains - Into The Dark
Een nieuwe band uit IJsland en wat... een... single. Lekker opzwepend en een fraaie samenzang. Het doet een beetje denken aan Of Monsters Of Men, een band die - ook niet verrassend - uit IJsland komt. Hopelijk horen we in 2019 meer van dit duo. Op dit moment moeten we het op Spotify naast Into The Dark doen met het flauwe Little Sunny Flower. Hopelijk wordt er ergens in Reykjavik hard gewerkt aan een album en kunnen we genieten van nieuw materiaal in 2019.
Dit is wel een leuke ontdekking uit de lijst... kende het nog niet.
Overigens vind ik die 'flauwe' single helemaal niet zo flauw, ik denk dat ik op meer van hetzelfde zoals die eerste eerder uitgeluisterd zou zijn.
8
geplaatst: 29 december 2018, 13:26 uur
Een nieuwe dag, een nieuwe update! Morgen volgt de grote ontknoping, vandaag brengen we jullie nog tot aan de top 20.
40
http://i63.tinypic.com/2e1t7ap.jpg
The Twilight Sad - I'm Not Here (Missing Face)
747 punten
In de MuMeAfrekening van 30 juli t/m 17 september (8 weken)
In de lijst bij: Vince vega cowboyhenkie blur8 stardust_be Sundance chartsmaster Glen Hansard iamsander musician cosmic kid
Nummer 1 geweest bij: blur8 Sundance
Verloop: 15 - 4 - 2 - 3 - 5 - 7 - 9 - 18 – uit
In augustus was deze op weg naar de top van de lijst, maar toen botste hij op de overmacht van Manchester Orchestra. Een single die brede lagen van de rockliefhebbers uit dit topic wist te bekoren. En terecht ook.
39
http://i65.tinypic.com/123v43o.jpg
Róisín Murphy - Plaything
770,5 punten
In de MuMeAfrekening van 16 juli t/m 10 september (9 weken)
Hoogste weekscore: 94 punten
In de lijst bij: AstroStart panjoe herman Dance Lover nico1616 Titmeister cosmic kid Eigenwijze 30 Sundance
Nummer 1 geweest bij: Dance Lover nico1616 panjoe herman
Verloop: 18 - 5 - 3 - 5 - 5 - 5 - 8 - 16 - 25 – uit
Roisin Murphy mag dan al een tijdje bezig zijn, ze blijft nog steeds a force to be reckoned with. Want ze heeft zeker een mooi jaar gehad in de MuMeAfrekening. Ze haalde met 2 tracks de top 3 van de weeklijst en wist ook met die twee tracks bij verschillende users de bovenste plek te bereiken. In het jaaroverzicht komt ze nu voor het eerst voorbij met “Plaything”. Op die andere gaan we nog even moeten wachten.
38
http://i68.tinypic.com/vfuyyx.jpg
Superorganism - Everybody Wants To Be Famous
786 punten
In de MuMeAfrekening van 22 januari t/m 5 maart (7 weken)
Hoogste weekscore: 124 punten
In de lijst bij: arcade monkeys Gretz AstroStart nico1616 123poetertjes Verweggistan RadioMad Sundance Magick1
Nummer 1 geweest bij: Sundance 123poetertjes
Verloop: 7 - 4 - 3 - 3 - 4 - 12 - 30 - uit
Vorig jaar waren ze er ineens, Superorganism. “Something for Your Mind” viel op door de kleurrijke sound en de muzikale grapjes. “Everybody Wants to Be Famous” was de glitchy single waarmee ze bevestigden. In de weeklijsten kwam het begin dit jaar snel opzetten, tot het op een bepaald moment de houdbaarheidsdatum leek te zijn bereikt.
37
http://i68.tinypic.com/5v2g6p.jpg
Jesse Marchant - Frame For One
788,5 punten
In de MuMeAfrekening van 5 februari t/m 16 april (11 weken)
Hoogste positie: 10
Hoogste weekscore: 82 punten
In de lijst bij: chartsmaster cowboyhenkie WhyNotSmile Vince vega stardust_be AstroStart Sander14 kaj_666 cosmic kid
Nummer 1 geweest bij: chartsmaster WhyNotSmile Vince vega cosmic kid
Verloop: 29 - 11 - 17 - 10 - 10 - 13 - 19 - 23 - 13 - 18 - 24 - uit
In deze fase van de eindafrekening komt het al niet vaak meer voor, maar dit is nog zo’n nummer dat nooit echt hoog in de lijst wist door te dringen. Jesse Marchant hield het in het voorjaar redelijk lang uit, maar wist slechts de rand van de top 10 te bereiken. De stemmen lagen een beetje te gespreid doorheen de tijd voor dit nummer.
36
http://i64.tinypic.com/14xjewh.jpg
Björk - Blissing Me
792 punten
2017: 1 week in de MuMeAfrekening, 201,5 punten
In de MuMeAfrekening van 8 januari t/m 19 februari (7 weken)
Hoogste weekscore: 144 punten
In de lijst bij: riiiiiiiii Eigenwijze 30 musician ranboy Arrie Marzipaintree stardust_be arcade monkeys nico1616 cosmic kid herman Dance Lover Magick1 Silent_shout Sundance
Nummer 1 geweest bij: riiiiiiiii Eigenwijze 30 Arrie herman
Verloop: 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 15 - 28 - uit
2017 was het jaar waarin ik grote fan werd van Björk (eindelijk, zou je kunnen zeggen). 2018 was het jaar waarin ik voor het eerst mijn portefeuille uitwrong om ze live te gaan zien. Op het Sint-Pietersplein in Gent, dus min of meer in mijn achtertuin dan nog. Dit nummer speelde ze toen ook. “Blissing Me” kwam eind 2017 uit en kon het jaar dus in de hoogste regionen van de lijst beginnen.
35
http://i68.tinypic.com/k2jxx.jpg
Interpol - The Rover
808 punten
In de MuMeAfrekening van 18 juni t/m 6 augustus (8 weken)
Hoogste weekscore: 108 punten
In de lijst bij: blur8 Vince vega AstroStart ranboy Sundance cowboyhenkie DjFrankie johan de witt WhyNotSmile Magick1 cosmic kid luigifort
Nummer 1 geweest bij: Vince vega johan de witt
Verloop: 21 - 5 - 4 - 3 - 4 - 2 - 9 - 25 - uit
Tijd voor Interpol. Vroeger was ik een heel groot liefhebber van de band en hun ouder werk staat ook nog steeds als een huis. Ik verwachtte het niet direct, maar hun laatste album beviel me best goed. Dat vonden jullie duidelijk ook want “The Rover” heeft een sterk parcours neergezet.
34
http://i65.tinypic.com/2ez7fk3.jpg
CHVRCHES - Get Out
809,5 punten
In de MuMeAfrekening van 12 februari t/m 23 april (10 weken)
Hoogste positie: 4
Hoogste weekscore: 109 punten
In de lijst bij: DjFrankie stardust_be Sander14 AstroStart RadioMad AngeloV 123poetertjes Gretz kaj_666 Sundance Eigenwijze 30 Marzipaintree
Nummer 1 geweest bij: DjFrankie Gretz AngeloV
Verloop: 20 - 8 - 4 - 4 - 4 - 7 - 21 - 11 - 19 - N - 21 - uit
Een van de populairdere jaren ’10 acts hier op de site. Het Schots synthpop trio haalde meermaals de finale van De Witte Trui en ook in de MuMeAfrekening scoren ze volgens mij altijd goed met hun trouwe fanbase. Dat bewijst ook “Get Out”, nog niet eens de hoogste notering van Chvrches in dit jaaroverzicht.
33
http://i63.tinypic.com/676yyp.jpg
First Aid Kit - Fireworks
820 punten
2017: 2 weken in de MuMeAfrekening, 151 punten
In de MuMeAfrekening van 8 januari t/m 26 februari (8 weken)
Hoogste weekscore: 106 punten
In de lijst bij: Sundance RadioMad Glen Hansard stardust_be Gretz kaj_666 ArthurDZ Sander14 cosmic kid Dance Lover Magick1 Eigenwijze 30
Nummer 1 geweest bij: stardust_be
Verloop: 9 - 7 - 6 - 9 - 9 - 6 - 3 - 9 - uit
Over naar een andere finalist in de Witte Trui. First Aid Kit bracht dit nummer nog uit in 2017 en het bleef vlotjes punten krijgen in het nieuwe jaar. Het stond in 2018 uitsluitend in de top 10, iets wat weinigen kunnen zeggen denk ik. Helaas betekent dat wel dat we het blijkbaar opeens collectief beu waren.
32
http://i63.tinypic.com/11sihcm.jpg
Editors - Hallelujah (So Low)
831 punten
In de MuMeAfrekening van 26 februari t/m 23 april (9 weken)
Hoogste weekscore: 119 punten
In de lijst bij: blur8 RadioMad Dance Lover DjFrankie musician Titmeister ranboy Grecio kaj_666 Vince vega SBube Eigenwijze 30 Marzipaintree Magick1
Nummer 1 geweest bij: blur8 musician
Verloop: 22 - 2 - 3 - 4 - 4 - 8 - 11 - 12 - 13 – uit
Daarnet hadden we Interpol, nu is het aan Editors. Twee ‘post-punk-revival’ bands, al is Interpol toch trouwer aan dat geluid gebleven. Editors heeft hun oorspronkelijke sound wat achter zich gelaten en dat bleken jullie te smaken. Dit nummer kon de nr. 1 positie nooit bereiken (met dank aan de dominantie van Beach House), maar zette uiteindelijk toch een heel goed resultaat neer.
31
http://i64.tinypic.com/24bq8pl.jpg
Pip Blom - Come Home
834 punten
In de MuMeAfrekening van 1 oktober t/m nu (13 weken)
Hoogste weekscore: 77 punten
In de lijst bij: arcade monkeys AstroStart ranja Verweggistan Dance Lover Gretz musician johan de witt DjFrankie Glen Hansard
Nummer 1 geweest bij: Verweggistan ranja
Verloop: 16 - 6 - 8 - 7 - 6 - 8 - 18 - 8 - 16 - 13 - 12 - 6 – 9
De trofee voor best scorend nummer van Nederlandse makelij gaat dit jaar naar Pip Blom. In mijn nederige opinie is dat nog eens terecht ook. Ik zag ze live op BKS en daar deed het me vreemd genoeg niet zo veel, maar toen ik dit nummer enkele maanden later hoorde, kwam het wel direct binnen. “Come Home” staat al sinds begin oktober in de lijst en na wat ups en downs houdt het nog steeds een top 10 positie vast. Er had dus nog meer in gezeten, had het jaar nog wat langer geduurd.
40
http://i63.tinypic.com/2e1t7ap.jpg
The Twilight Sad - I'm Not Here (Missing Face)
747 punten
In de MuMeAfrekening van 30 juli t/m 17 september (8 weken)
In de lijst bij: Vince vega cowboyhenkie blur8 stardust_be Sundance chartsmaster Glen Hansard iamsander musician cosmic kid
Nummer 1 geweest bij: blur8 Sundance
Verloop: 15 - 4 - 2 - 3 - 5 - 7 - 9 - 18 – uit
In augustus was deze op weg naar de top van de lijst, maar toen botste hij op de overmacht van Manchester Orchestra. Een single die brede lagen van de rockliefhebbers uit dit topic wist te bekoren. En terecht ook.
39
http://i65.tinypic.com/123v43o.jpg
Róisín Murphy - Plaything
770,5 punten
In de MuMeAfrekening van 16 juli t/m 10 september (9 weken)
Hoogste weekscore: 94 punten
In de lijst bij: AstroStart panjoe herman Dance Lover nico1616 Titmeister cosmic kid Eigenwijze 30 Sundance
Nummer 1 geweest bij: Dance Lover nico1616 panjoe herman
Verloop: 18 - 5 - 3 - 5 - 5 - 5 - 8 - 16 - 25 – uit
Roisin Murphy mag dan al een tijdje bezig zijn, ze blijft nog steeds a force to be reckoned with. Want ze heeft zeker een mooi jaar gehad in de MuMeAfrekening. Ze haalde met 2 tracks de top 3 van de weeklijst en wist ook met die twee tracks bij verschillende users de bovenste plek te bereiken. In het jaaroverzicht komt ze nu voor het eerst voorbij met “Plaything”. Op die andere gaan we nog even moeten wachten.
38
http://i68.tinypic.com/vfuyyx.jpg
Superorganism - Everybody Wants To Be Famous
786 punten
In de MuMeAfrekening van 22 januari t/m 5 maart (7 weken)
Hoogste weekscore: 124 punten
In de lijst bij: arcade monkeys Gretz AstroStart nico1616 123poetertjes Verweggistan RadioMad Sundance Magick1
Nummer 1 geweest bij: Sundance 123poetertjes
Verloop: 7 - 4 - 3 - 3 - 4 - 12 - 30 - uit
Vorig jaar waren ze er ineens, Superorganism. “Something for Your Mind” viel op door de kleurrijke sound en de muzikale grapjes. “Everybody Wants to Be Famous” was de glitchy single waarmee ze bevestigden. In de weeklijsten kwam het begin dit jaar snel opzetten, tot het op een bepaald moment de houdbaarheidsdatum leek te zijn bereikt.
37
http://i68.tinypic.com/5v2g6p.jpg
Jesse Marchant - Frame For One
788,5 punten
In de MuMeAfrekening van 5 februari t/m 16 april (11 weken)
Hoogste positie: 10
Hoogste weekscore: 82 punten
In de lijst bij: chartsmaster cowboyhenkie WhyNotSmile Vince vega stardust_be AstroStart Sander14 kaj_666 cosmic kid
Nummer 1 geweest bij: chartsmaster WhyNotSmile Vince vega cosmic kid
Verloop: 29 - 11 - 17 - 10 - 10 - 13 - 19 - 23 - 13 - 18 - 24 - uit
In deze fase van de eindafrekening komt het al niet vaak meer voor, maar dit is nog zo’n nummer dat nooit echt hoog in de lijst wist door te dringen. Jesse Marchant hield het in het voorjaar redelijk lang uit, maar wist slechts de rand van de top 10 te bereiken. De stemmen lagen een beetje te gespreid doorheen de tijd voor dit nummer.
36
http://i64.tinypic.com/14xjewh.jpg
Björk - Blissing Me
792 punten
2017: 1 week in de MuMeAfrekening, 201,5 punten
In de MuMeAfrekening van 8 januari t/m 19 februari (7 weken)
Hoogste weekscore: 144 punten
In de lijst bij: riiiiiiiii Eigenwijze 30 musician ranboy Arrie Marzipaintree stardust_be arcade monkeys nico1616 cosmic kid herman Dance Lover Magick1 Silent_shout Sundance
Nummer 1 geweest bij: riiiiiiiii Eigenwijze 30 Arrie herman
Verloop: 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 15 - 28 - uit
2017 was het jaar waarin ik grote fan werd van Björk (eindelijk, zou je kunnen zeggen). 2018 was het jaar waarin ik voor het eerst mijn portefeuille uitwrong om ze live te gaan zien. Op het Sint-Pietersplein in Gent, dus min of meer in mijn achtertuin dan nog. Dit nummer speelde ze toen ook. “Blissing Me” kwam eind 2017 uit en kon het jaar dus in de hoogste regionen van de lijst beginnen.
35
http://i68.tinypic.com/k2jxx.jpg
Interpol - The Rover
808 punten
In de MuMeAfrekening van 18 juni t/m 6 augustus (8 weken)
Hoogste weekscore: 108 punten
In de lijst bij: blur8 Vince vega AstroStart ranboy Sundance cowboyhenkie DjFrankie johan de witt WhyNotSmile Magick1 cosmic kid luigifort
Nummer 1 geweest bij: Vince vega johan de witt
Verloop: 21 - 5 - 4 - 3 - 4 - 2 - 9 - 25 - uit
Tijd voor Interpol. Vroeger was ik een heel groot liefhebber van de band en hun ouder werk staat ook nog steeds als een huis. Ik verwachtte het niet direct, maar hun laatste album beviel me best goed. Dat vonden jullie duidelijk ook want “The Rover” heeft een sterk parcours neergezet.
34
http://i65.tinypic.com/2ez7fk3.jpg
CHVRCHES - Get Out
809,5 punten
In de MuMeAfrekening van 12 februari t/m 23 april (10 weken)
Hoogste weekscore: 109 punten
In de lijst bij: DjFrankie stardust_be Sander14 AstroStart RadioMad AngeloV 123poetertjes Gretz kaj_666 Sundance Eigenwijze 30 Marzipaintree
Nummer 1 geweest bij: DjFrankie Gretz AngeloV
Verloop: 20 - 8 - 4 - 4 - 4 - 7 - 21 - 11 - 19 - N - 21 - uit
Een van de populairdere jaren ’10 acts hier op de site. Het Schots synthpop trio haalde meermaals de finale van De Witte Trui en ook in de MuMeAfrekening scoren ze volgens mij altijd goed met hun trouwe fanbase. Dat bewijst ook “Get Out”, nog niet eens de hoogste notering van Chvrches in dit jaaroverzicht.
33
http://i63.tinypic.com/676yyp.jpg
First Aid Kit - Fireworks
820 punten
2017: 2 weken in de MuMeAfrekening, 151 punten
In de MuMeAfrekening van 8 januari t/m 26 februari (8 weken)
Hoogste weekscore: 106 punten
In de lijst bij: Sundance RadioMad Glen Hansard stardust_be Gretz kaj_666 ArthurDZ Sander14 cosmic kid Dance Lover Magick1 Eigenwijze 30
Nummer 1 geweest bij: stardust_be
Verloop: 9 - 7 - 6 - 9 - 9 - 6 - 3 - 9 - uit
Over naar een andere finalist in de Witte Trui. First Aid Kit bracht dit nummer nog uit in 2017 en het bleef vlotjes punten krijgen in het nieuwe jaar. Het stond in 2018 uitsluitend in de top 10, iets wat weinigen kunnen zeggen denk ik. Helaas betekent dat wel dat we het blijkbaar opeens collectief beu waren.
32
http://i63.tinypic.com/11sihcm.jpg
Editors - Hallelujah (So Low)
831 punten
In de MuMeAfrekening van 26 februari t/m 23 april (9 weken)
Hoogste weekscore: 119 punten
In de lijst bij: blur8 RadioMad Dance Lover DjFrankie musician Titmeister ranboy Grecio kaj_666 Vince vega SBube Eigenwijze 30 Marzipaintree Magick1
Nummer 1 geweest bij: blur8 musician
Verloop: 22 - 2 - 3 - 4 - 4 - 8 - 11 - 12 - 13 – uit
Daarnet hadden we Interpol, nu is het aan Editors. Twee ‘post-punk-revival’ bands, al is Interpol toch trouwer aan dat geluid gebleven. Editors heeft hun oorspronkelijke sound wat achter zich gelaten en dat bleken jullie te smaken. Dit nummer kon de nr. 1 positie nooit bereiken (met dank aan de dominantie van Beach House), maar zette uiteindelijk toch een heel goed resultaat neer.
31
http://i64.tinypic.com/24bq8pl.jpg
Pip Blom - Come Home
834 punten
In de MuMeAfrekening van 1 oktober t/m nu (13 weken)
Hoogste weekscore: 77 punten
In de lijst bij: arcade monkeys AstroStart ranja Verweggistan Dance Lover Gretz musician johan de witt DjFrankie Glen Hansard
Nummer 1 geweest bij: Verweggistan ranja
Verloop: 16 - 6 - 8 - 7 - 6 - 8 - 18 - 8 - 16 - 13 - 12 - 6 – 9
De trofee voor best scorend nummer van Nederlandse makelij gaat dit jaar naar Pip Blom. In mijn nederige opinie is dat nog eens terecht ook. Ik zag ze live op BKS en daar deed het me vreemd genoeg niet zo veel, maar toen ik dit nummer enkele maanden later hoorde, kwam het wel direct binnen. “Come Home” staat al sinds begin oktober in de lijst en na wat ups en downs houdt het nog steeds een top 10 positie vast. Er had dus nog meer in gezeten, had het jaar nog wat langer geduurd.
0
geplaatst: 29 december 2018, 13:32 uur
Weer 2 die hoger hadden gescoord als ik de eerste helft van het jaar had meegedaan, Chvrches en Editors.
En Pip mooi hoog
En Pip mooi hoog

1
geplaatst: 29 december 2018, 14:04 uur
De lijst wordt er niet echt beter op, naar mate we verder omhoog gaan...
0
geplaatst: 29 december 2018, 14:14 uur
Wow, Grab Life zou hier dus gewoon tussen hebben gestaan. Mooie klassering van Superorganism wel.
7
geplaatst: 29 december 2018, 15:07 uur
En we tellen af naar nummer 21. Morgen de ontknoping, dus de eerste voorspellingen mogen geplaatst worden.
30
http://i68.tinypic.com/2mot5bd.jpg
Snail Mail - Pristine
844,5 punten
In de MuMeAfrekening van 2 april t/m 18 juni (12 weken)
Hoogste weekscore: 87 punten
In de lijst bij: stardust_be arcade monkeys nico1616 AstroStart Verweggistan Gretz ranboy Sunderland Silent_shout cowboyhenkie Magick1 johan de witt Marzipaintree Glen Hansard
Nummer 1 geweest bij: stardust_be arcade monkeys
Verloop: 26 - 14 - 8 - 6 - 5 - 4 - 7 - 8 - 14 - 15 - 20 - 27 - uit
Dit jaar bracht Snail Mail het eerste debuutalbum uit. Prettige janglepop. Wat stond dit nummer bij veel users in de lijst. We kunnen beter noteren wie Pristine níet in de lijst had staan. Stardust en arcade monkeys beloonden Snail Mail met een eerste plek. Vreemd genoeg is het nummer nooit in de top 3 van de wekelijkse afrekening gekomen.
29
http://i68.tinypic.com/2lp8o7.jpg
Donny Benét - Santorini
854 punten
In de MuMeAfrekening van 13 augustus t/m 8 oktober (9 weken)
Hoogste weekscore: 89 punten
In de lijst bij: herman Dance Lover Marzipaintree Gretz AstroStart Titmeister musician SanderT Vince vega jordidj1 Sundance
Nummer 1 geweest bij: Dance Lover Titmeister jordidj1
Verloop: 20 - 26 - 11 - 4 - 5 - 5 - 4 - 8 - 15 - uit
Onze Donny mag natuurlijk niet ontbreken. In een ideale wereld is hij de gangmaker op ieder feestje. Gelukkig trekt de Australische zanger steeds vaker volle zaken en is er zelfs een fanclub. Wil je hem graag een keer in levende lijve zien? 9 februari treedt hij op in Het Bos in Antwerpen.
28
http://i66.tinypic.com/2qn8d34.jpg
Johnny Marr - Hi Hello
867,5 punten
In de MuMeAfrekening van 11 juni t/m 6 augustus (9 weken)
Hoogste weekscore: 103 punten
In de lijst bij: RadioMad musician iamsander blur8 nico1616 johan de witt jordidj1 Magick1 Dance Lover cosmic kid luigifort Sundance
Nummer 1 geweest bij: musician johan de witt nico1616
Verloop: 17 - 4 - 6 - 5 - 4 - 2 - 4 - 8 - 18 - uit
Marr kennen we natuurlijk vooral als gitarist van The Smiths, maar solo doet hij het de laatste jaren minstens net zo goed als Morrissey. Call The Comet bevat een aantal goede rocksongs, waarvan het uptempo Hi Hello er één is. Het klinkt als een demo van The Smiths. "Alleen dan zonder Morrissey", zegt blur8.
27
http://i64.tinypic.com/bip5s5.jpg
Ben Howard - Nica Libres At Dusk
882,5 punten
In de MuMeAfrekening van 11 juni t/m 27 augustus (12 weken)
Hoogste weekscore: 95 punten
In de lijst bij: Vince vega iamsander RadioMad Verweggistan ranboy Marzipaintree Sundance cosmic kid Sfeermaker Titmeister luigifort chartsmaster
Nummer 1 geweest bij: Verweggistan
Verloop: 24 - 16 - 17 - 12 - 10 - 3 - 3 - 6 - 12 - 26 - 25 - 25 - uit
Singer-songwriter Ben Howard scoorde een grote hit in de Afrekening met albumopener Nuca Libres At Dusk van Noonday Dreams. Een aanstekelijk, episch nummer, dat op de eerste plek van de lijst van Verweggistan stond. In de gezamenlijke lijst bleef Nica Libres At Dusk steken op een derde plek.
26
http://i67.tinypic.com/28b737l.jpg
Beach House - Black Car
890 punten
In de MuMeAfrekening van 14 mei t/m 16 juli (10 weken)
Hoogste weekscore: 110 punten
In de lijst bij: nico1616 stardust_be Dance Lover Glen Hansard Titmeister blur8 WhyNotSmile Gretz johan de witt Magick1 Eigenwijze 30
Nummer 1 geweest bij: Glen Hansard WhyNotSmile
Verloop: 14 - 6 - 5 - 5 - 3 - 6 - 4 - 7 - 14 - 29 - uit
Ook de pulserende track Black Car van Beach House fascineert op alle vlakken. Black Car - en de andere nummers van het album 7 - komen vooral goed uit de verf als ze achter elkaar worden geluisterd op het album. Een album om even weg te dromen van planeet Aarde en de kosmos te verkennen. Benieuwd of de singles van 7 ook dezelfde eeuwigheidswaarde hebben als Myth en Zebra. Wat denken jullie?
25
http://i64.tinypic.com/9jg8ef.jpg
The Boxer Rebellion - Here I Am
902 punten
In de MuMeAfrekening van 26 februari t/m 4 juni (15 weken)
Hoogste weekscore: 88 punten
In de lijst bij: blur8 Sander14 DjFrankie ranboy Co Jackso Sundance RadioMad kaj_666 Eigenwijze 30
Nummer 1 geweest bij: Co Jackso
Verloop: 20 - 13 - 8 - 6 - 9 - 20 - 13 - 18 - 30 - 20 - 18 - 15 - 16 - 13 - 16 - uit
We komen deze indie-rockband nog een keer tegen met Here I Am. De tekst "I lost you once, I won’t lose you again" komt extra hard aan, wetende dat zanger Nathan kort voor de release zijn vader verloor. Here I Am kwam niet hoger dan een zesde plek, maar verzamelde wel een lange tijd punten. Maar liefst 15 weken in de lijst!
24
http://i65.tinypic.com/2ltipo4.jpg
Lucy Dacus - Night Shift
906,5 punten
2017: 0 weken in de MuMeAfrekening, 25 punten
In de MuMeAfrekening van 15 januari t/m 26 maart (11 weken)
Hoogste weekscore: 97 punten
In de lijst bij: arcade monkeys stardust_be Sunderland Sundance AstroStart Sander14 Gretz
Nummer 1 geweest bij: stardust_be AstroStart Sunderland Sander14
Verloop: 24 - 20 - 8 - 7 - 5 - 6 - 8 - 8 - 11 - 14 - 20 - uit
Night Shift was mijn eerste kennismaking met Lucy Dacus. Wat een stem, wat een lied. Het begint als een fraai popliedje, maar mondt uit in een keiharde rocker. Dacus zingt over een ex, die ze probeert te ontlopen door 's nachts te werken. "In five years I hope the songs feel like covers / Dedicated to new lovers."
23
http://i65.tinypic.com/2hhhwyg.jpg
White Lies - Time To Give
909 punten
In de MuMeAfrekening van 1 oktober t/m 17 december (12 weken)
Hoogste weekscore: 99 punten
In de lijst bij: Sundance SanderT WhyNotSmile AstroStart DjFrankie ranboy 123poetertjes Vince vega Eigenwijze 30 Marzipaintree
Nummer 1 geweest bij: SanderT Sundance ranboy
Verloop: 15 - 7 - 6 - 5 - 4 - 3 - 4 - 5 - 5 - 14 - 16 - 24 - uit
Time To Give groeide in korte tijd uit tot een Orinoco-klassieker en staat dit jaar voor het eerst hoog in de Radio 2 Top 2000. In dit topic deed het nummer het overigens aardig met een derde plek. Acht minuten genieten van melodieuze rock.
22
http://i63.tinypic.com/289asjl.jpg
Robyn - Missing U
982 punten
In de MuMeAfrekening van 6 augustus t/m 15 oktober (11 weken)
Hoogste positie: 1 (2x#1)
Hoogste weekscore: 137 punten
In de lijst bij: riiiiiiiii ranja Gretz nico1616 cowboyhenkie Dance Lover herman AstroStart Vince vega Magick1 iamsander
Nummer 1 geweest bij: ranja Gretz nico1616 herman
Verloop: 17 - 7 - 2 - 2 - 1 - 1 - 4 - 8 - 11 - 22 - 23 - uit
Het blijft gelukkig niet bij Honey. Robyns grootste hit in 2018 was natuurlijk Missing U. Twee weken stond Missing U op de allereerste plek in de lijst. Popmuziek met een traan.
21
http://i63.tinypic.com/332732u.jpg
Editors - Magazine
1015,5 punten
In de MuMeAfrekening van 22 januari t/m 26 maart (10 weken)
Hoogste positie: 1 (1x#1)
Hoogste weekscore: 135,5 punten
In de lijst bij: DjFrankie Vince vega RadioMad blur8 musician Sundance iamsander SanderT SBube ranboy kaj_666 Magick1 WhyNotSmile Marzipaintree Eigenwijze 30 Titmeister
Nummer 1 geweest bij: RadioMad Vince vega SBube
Verloop: 29 - 17 - 5 - 2 - 1 - 2 - 2 - 7 - 18 - 16 - uit
We sluiten deze dag af met de grootste hit van één van de bekendste bands van de afgelopen tien jaar: Editors. Het nummer steekt de draak met topmensen die niet erg betrouwbaar overkomen. "You got an image to keep safe / Bitten nails stay clean, yeah."
30
http://i68.tinypic.com/2mot5bd.jpg
Snail Mail - Pristine
844,5 punten
In de MuMeAfrekening van 2 april t/m 18 juni (12 weken)
Hoogste weekscore: 87 punten
In de lijst bij: stardust_be arcade monkeys nico1616 AstroStart Verweggistan Gretz ranboy Sunderland Silent_shout cowboyhenkie Magick1 johan de witt Marzipaintree Glen Hansard
Nummer 1 geweest bij: stardust_be arcade monkeys
Verloop: 26 - 14 - 8 - 6 - 5 - 4 - 7 - 8 - 14 - 15 - 20 - 27 - uit
Dit jaar bracht Snail Mail het eerste debuutalbum uit. Prettige janglepop. Wat stond dit nummer bij veel users in de lijst. We kunnen beter noteren wie Pristine níet in de lijst had staan. Stardust en arcade monkeys beloonden Snail Mail met een eerste plek. Vreemd genoeg is het nummer nooit in de top 3 van de wekelijkse afrekening gekomen.
29
http://i68.tinypic.com/2lp8o7.jpg
Donny Benét - Santorini
854 punten
In de MuMeAfrekening van 13 augustus t/m 8 oktober (9 weken)
Hoogste weekscore: 89 punten
In de lijst bij: herman Dance Lover Marzipaintree Gretz AstroStart Titmeister musician SanderT Vince vega jordidj1 Sundance
Nummer 1 geweest bij: Dance Lover Titmeister jordidj1
Verloop: 20 - 26 - 11 - 4 - 5 - 5 - 4 - 8 - 15 - uit
Onze Donny mag natuurlijk niet ontbreken. In een ideale wereld is hij de gangmaker op ieder feestje. Gelukkig trekt de Australische zanger steeds vaker volle zaken en is er zelfs een fanclub. Wil je hem graag een keer in levende lijve zien? 9 februari treedt hij op in Het Bos in Antwerpen.
28
http://i66.tinypic.com/2qn8d34.jpg
Johnny Marr - Hi Hello
867,5 punten
In de MuMeAfrekening van 11 juni t/m 6 augustus (9 weken)
Hoogste weekscore: 103 punten
In de lijst bij: RadioMad musician iamsander blur8 nico1616 johan de witt jordidj1 Magick1 Dance Lover cosmic kid luigifort Sundance
Nummer 1 geweest bij: musician johan de witt nico1616
Verloop: 17 - 4 - 6 - 5 - 4 - 2 - 4 - 8 - 18 - uit
Marr kennen we natuurlijk vooral als gitarist van The Smiths, maar solo doet hij het de laatste jaren minstens net zo goed als Morrissey. Call The Comet bevat een aantal goede rocksongs, waarvan het uptempo Hi Hello er één is. Het klinkt als een demo van The Smiths. "Alleen dan zonder Morrissey", zegt blur8.
27
http://i64.tinypic.com/bip5s5.jpg
Ben Howard - Nica Libres At Dusk
882,5 punten
In de MuMeAfrekening van 11 juni t/m 27 augustus (12 weken)
Hoogste weekscore: 95 punten
In de lijst bij: Vince vega iamsander RadioMad Verweggistan ranboy Marzipaintree Sundance cosmic kid Sfeermaker Titmeister luigifort chartsmaster
Nummer 1 geweest bij: Verweggistan
Verloop: 24 - 16 - 17 - 12 - 10 - 3 - 3 - 6 - 12 - 26 - 25 - 25 - uit
Singer-songwriter Ben Howard scoorde een grote hit in de Afrekening met albumopener Nuca Libres At Dusk van Noonday Dreams. Een aanstekelijk, episch nummer, dat op de eerste plek van de lijst van Verweggistan stond. In de gezamenlijke lijst bleef Nica Libres At Dusk steken op een derde plek.
26
http://i67.tinypic.com/28b737l.jpg
Beach House - Black Car
890 punten
In de MuMeAfrekening van 14 mei t/m 16 juli (10 weken)
Hoogste weekscore: 110 punten
In de lijst bij: nico1616 stardust_be Dance Lover Glen Hansard Titmeister blur8 WhyNotSmile Gretz johan de witt Magick1 Eigenwijze 30
Nummer 1 geweest bij: Glen Hansard WhyNotSmile
Verloop: 14 - 6 - 5 - 5 - 3 - 6 - 4 - 7 - 14 - 29 - uit
Ook de pulserende track Black Car van Beach House fascineert op alle vlakken. Black Car - en de andere nummers van het album 7 - komen vooral goed uit de verf als ze achter elkaar worden geluisterd op het album. Een album om even weg te dromen van planeet Aarde en de kosmos te verkennen. Benieuwd of de singles van 7 ook dezelfde eeuwigheidswaarde hebben als Myth en Zebra. Wat denken jullie?
25
http://i64.tinypic.com/9jg8ef.jpg
The Boxer Rebellion - Here I Am
902 punten
In de MuMeAfrekening van 26 februari t/m 4 juni (15 weken)
Hoogste weekscore: 88 punten
In de lijst bij: blur8 Sander14 DjFrankie ranboy Co Jackso Sundance RadioMad kaj_666 Eigenwijze 30
Nummer 1 geweest bij: Co Jackso
Verloop: 20 - 13 - 8 - 6 - 9 - 20 - 13 - 18 - 30 - 20 - 18 - 15 - 16 - 13 - 16 - uit
We komen deze indie-rockband nog een keer tegen met Here I Am. De tekst "I lost you once, I won’t lose you again" komt extra hard aan, wetende dat zanger Nathan kort voor de release zijn vader verloor. Here I Am kwam niet hoger dan een zesde plek, maar verzamelde wel een lange tijd punten. Maar liefst 15 weken in de lijst!
24
http://i65.tinypic.com/2ltipo4.jpg
Lucy Dacus - Night Shift
906,5 punten
2017: 0 weken in de MuMeAfrekening, 25 punten
In de MuMeAfrekening van 15 januari t/m 26 maart (11 weken)
Hoogste weekscore: 97 punten
In de lijst bij: arcade monkeys stardust_be Sunderland Sundance AstroStart Sander14 Gretz
Nummer 1 geweest bij: stardust_be AstroStart Sunderland Sander14
Verloop: 24 - 20 - 8 - 7 - 5 - 6 - 8 - 8 - 11 - 14 - 20 - uit
Night Shift was mijn eerste kennismaking met Lucy Dacus. Wat een stem, wat een lied. Het begint als een fraai popliedje, maar mondt uit in een keiharde rocker. Dacus zingt over een ex, die ze probeert te ontlopen door 's nachts te werken. "In five years I hope the songs feel like covers / Dedicated to new lovers."
23
http://i65.tinypic.com/2hhhwyg.jpg
White Lies - Time To Give
909 punten
In de MuMeAfrekening van 1 oktober t/m 17 december (12 weken)
Hoogste weekscore: 99 punten
In de lijst bij: Sundance SanderT WhyNotSmile AstroStart DjFrankie ranboy 123poetertjes Vince vega Eigenwijze 30 Marzipaintree
Nummer 1 geweest bij: SanderT Sundance ranboy
Verloop: 15 - 7 - 6 - 5 - 4 - 3 - 4 - 5 - 5 - 14 - 16 - 24 - uit
Time To Give groeide in korte tijd uit tot een Orinoco-klassieker en staat dit jaar voor het eerst hoog in de Radio 2 Top 2000. In dit topic deed het nummer het overigens aardig met een derde plek. Acht minuten genieten van melodieuze rock.
22
http://i63.tinypic.com/289asjl.jpg
Robyn - Missing U
982 punten
In de MuMeAfrekening van 6 augustus t/m 15 oktober (11 weken)
Hoogste positie: 1 (2x#1)
Hoogste weekscore: 137 punten
In de lijst bij: riiiiiiiii ranja Gretz nico1616 cowboyhenkie Dance Lover herman AstroStart Vince vega Magick1 iamsander
Nummer 1 geweest bij: ranja Gretz nico1616 herman
Verloop: 17 - 7 - 2 - 2 - 1 - 1 - 4 - 8 - 11 - 22 - 23 - uit
Het blijft gelukkig niet bij Honey. Robyns grootste hit in 2018 was natuurlijk Missing U. Twee weken stond Missing U op de allereerste plek in de lijst. Popmuziek met een traan.
21
http://i63.tinypic.com/332732u.jpg
Editors - Magazine
1015,5 punten
In de MuMeAfrekening van 22 januari t/m 26 maart (10 weken)
Hoogste positie: 1 (1x#1)
Hoogste weekscore: 135,5 punten
In de lijst bij: DjFrankie Vince vega RadioMad blur8 musician Sundance iamsander SanderT SBube ranboy kaj_666 Magick1 WhyNotSmile Marzipaintree Eigenwijze 30 Titmeister
Nummer 1 geweest bij: RadioMad Vince vega SBube
Verloop: 29 - 17 - 5 - 2 - 1 - 2 - 2 - 7 - 18 - 16 - uit
We sluiten deze dag af met de grootste hit van één van de bekendste bands van de afgelopen tien jaar: Editors. Het nummer steekt de draak met topmensen die niet erg betrouwbaar overkomen. "You got an image to keep safe / Bitten nails stay clean, yeah."
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 29 december 2018, 15:38 uur
De mooiste single van dit jaar is nog niet geweest.;-)
* denotes required fields.