Muziek / Toplijsten en favorieten / What You Need: De INXS Top 75 met luigifort & vigil
zoeken in:
1
geplaatst: 28 juni 2018, 14:50 uur
12. Original Sin
vigil 8 / luigifort 22
https://i.ebayimg.com/images/g/ZjEAAOSwZrhaUHoL/s-l300.jpg
We zitten bijna in de Top 10 en daar dus net buiten komen we Original Sin tegen. Dit was destijds de eerste single van het album The Swing. Het was de eerste wereldwijde hit voor de band. De producer van dienst was in de persoon van Nile Rodgers een hele grote en in de refreinen zingt niemand minder dan Daryl Hall mee dus er waren ook wel wat voorzorgsmaatregelen getroffen om dit tot een hit te maken. Knetterende drumaanslagen, een funky saxofoon, een verslavend slaggitaartje en een killer gitaarsolo maken dit tot een retestrak rocknummer met stoere bijbehorende clip waarin Hutchence zijn motorrij skills mag laten zien.
Dream on white boy
Dream on black girl
Then wake up to a brand new day
To find your dreams are washed away
vigil 8 / luigifort 22
https://i.ebayimg.com/images/g/ZjEAAOSwZrhaUHoL/s-l300.jpg
We zitten bijna in de Top 10 en daar dus net buiten komen we Original Sin tegen. Dit was destijds de eerste single van het album The Swing. Het was de eerste wereldwijde hit voor de band. De producer van dienst was in de persoon van Nile Rodgers een hele grote en in de refreinen zingt niemand minder dan Daryl Hall mee dus er waren ook wel wat voorzorgsmaatregelen getroffen om dit tot een hit te maken. Knetterende drumaanslagen, een funky saxofoon, een verslavend slaggitaartje en een killer gitaarsolo maken dit tot een retestrak rocknummer met stoere bijbehorende clip waarin Hutchence zijn motorrij skills mag laten zien.
Dream on white boy
Dream on black girl
Then wake up to a brand new day
To find your dreams are washed away
2
geplaatst: 28 juni 2018, 18:59 uur
? ?
Buiten de top 10 van luigi...asjemenou.
Tja Daryl Hall en Nile Rodgers...muzikale helden zijn het.
Buiten de top 10 van luigi...asjemenou.
Tja Daryl Hall en Nile Rodgers...muzikale helden zijn het.
0
geplaatst: 28 juni 2018, 19:43 uur
Eigenlijk wel hun beste, als Nile Rodgers het niet verknalde met zijn rare geluidjes op het einde, later wist hij dit kunstje wel te beheersen, hier maakte hij een puinhoop van een geweldig nummer. Favoriet van mijn twee dochters, die zingen dat met hun geïmproviseerde kunstmatige Engels helemaal mee
1
geplaatst: 28 juni 2018, 19:48 uur
Disappear is gewoon een prima nummer, maar ook ik heb wat minder met het achtergrondkoor.
Intro is lekker strak, vind deze nu een stuk beter dan toen hij net uit kwam.
Intro is lekker strak, vind deze nu een stuk beter dan toen hij net uit kwam.
1
geplaatst: 29 juni 2018, 23:45 uur
Hoge verdienste voor Disappear.
Uiteraard na de blonde zelfmoord heel moeilijk om een keiharde 2e single te kiezen die dat moet evenaren maar Disappear is in the slipstream van Suicide Blonde toch netjes overeind gebleven.
Dan mag er best ge tududutuduut worden in het begin
Uiteraard na de blonde zelfmoord heel moeilijk om een keiharde 2e single te kiezen die dat moet evenaren maar Disappear is in the slipstream van Suicide Blonde toch netjes overeind gebleven.
Dan mag er best ge tududutuduut worden in het begin

2
geplaatst: 30 juni 2018, 11:41 uur
11. Devil Inside
vigil 6 / luigifort 24
https://img.discogs.com/BFN7Li35iQXihLylqomds24V7zE=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(40)/discogs-images/R-1069767-1189798841.jpeg.jpg
Op een elfde plaats eindigen is voor niemand leuk dus ook niet voor dit nummer maar goed aangezien het om de duivel gaat valt daar wellicht nog mee te leven. Aan mij heeft het overigens niet gelegen dat het overheerlijke Devil inside, The devil inside, Every single one of us The devil inside net niet in de Top 10 staat. Een heerlijke riff en de zwoele en bezwerende zang zijn de hoofdingredienten van deze single van Kick. Het was vooral in Amerika met een 2de plek weer een een knoeperd van een hit. Het heeft ook een enorm Amerikaanse videoclip die overigens onderscheiden is met een MTV video award.
Here come the woman
With the look in her eye
Raised on leather
With flesh on her mind
Words as weapons
Sharper than knives
Makes you wonder how the other half die
How the other half die
Makes you wonder, wonder, wonder
vigil 6 / luigifort 24
https://img.discogs.com/BFN7Li35iQXihLylqomds24V7zE=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(40)/discogs-images/R-1069767-1189798841.jpeg.jpg
Op een elfde plaats eindigen is voor niemand leuk dus ook niet voor dit nummer maar goed aangezien het om de duivel gaat valt daar wellicht nog mee te leven. Aan mij heeft het overigens niet gelegen dat het overheerlijke Devil inside, The devil inside, Every single one of us The devil inside net niet in de Top 10 staat. Een heerlijke riff en de zwoele en bezwerende zang zijn de hoofdingredienten van deze single van Kick. Het was vooral in Amerika met een 2de plek weer een een knoeperd van een hit. Het heeft ook een enorm Amerikaanse videoclip die overigens onderscheiden is met een MTV video award.
Here come the woman
With the look in her eye
Raised on leather
With flesh on her mind
Words as weapons
Sharper than knives
Makes you wonder how the other half die
How the other half die
Makes you wonder, wonder, wonder
1
geplaatst: 30 juni 2018, 12:12 uur
Ja, onderschat nummer hier in NL, en heel Europa denk ik, maar ook een heerlijke single inderdaad.
Had wel in de top 10 gemogen.
Had wel in de top 10 gemogen.
1
geplaatst: 30 juni 2018, 19:23 uur
Heerlijk nummer dit Devil Inside.
Ik had hier de maxi van, maar die voegde weinig toe.
Ik had hier de maxi van, maar die voegde weinig toe.
2
geplaatst: 2 juli 2018, 11:02 uur
10.
vigil 7 / luigifort 20
https://streamd.hitparade.ch/cdimages/inxs-suicide_blonde_s_1.jpg
We knallen de Top 10 in met Suicide Blonde. Dit was in 1990 de eerste single van het X album. Het werd met o.a. een tweede plek in Australie, negende in Amerika, eerste in Canada, elfde in Engeland en een vijfde in Nederland een erg grote hit. In Amerika werden er van deze stampende en dampende single maar liefst meer dan 500000 verkocht. De geruchten gaan dat dit lied over Kylie gaat maar die zijn bij mijn weten nooit bevestigd. De overal doorheen jassende mondharmonica is van Charlie Musselwhite.
Got some revelation
Put into your hands
Save you from your misery like rain across the land
Don't you see the color of deception
Turning your world around again
vigil 7 / luigifort 20
https://streamd.hitparade.ch/cdimages/inxs-suicide_blonde_s_1.jpg
We knallen de Top 10 in met Suicide Blonde. Dit was in 1990 de eerste single van het X album. Het werd met o.a. een tweede plek in Australie, negende in Amerika, eerste in Canada, elfde in Engeland en een vijfde in Nederland een erg grote hit. In Amerika werden er van deze stampende en dampende single maar liefst meer dan 500000 verkocht. De geruchten gaan dat dit lied over Kylie gaat maar die zijn bij mijn weten nooit bevestigd. De overal doorheen jassende mondharmonica is van Charlie Musselwhite.
Got some revelation
Put into your hands
Save you from your misery like rain across the land
Don't you see the color of deception
Turning your world around again
1
geplaatst: 2 juli 2018, 11:58 uur
Heel lang totaal niks met dit nummer gehad, die mondharmonica kon ik niet plaatsen, iets wat ik ook had bij Desire van U2, maar dat nummer vind ik nu nog steeds waardeloos; Suicide Blonde heeft iets opwindends, en de radio gaat gelijk een stuk harder.
Bij mij zou deze op de 3e plek komen.
Bij mij zou deze op de 3e plek komen.
1
geplaatst: 2 juli 2018, 14:45 uur
Ik vind Desire en SB allebei wel goed, maar net geen absolute top van beide bands.
Staat hier wel ongeveer goed dus
Staat hier wel ongeveer goed dus

1
geplaatst: 4 juli 2018, 08:56 uur
Het blondje was een heerlijke comeback na de Kick periode. Als ik een lijst moest maken top 3
0
geplaatst: 4 juli 2018, 09:55 uur
pureshores schreef:
Het blondje was een heerlijke comeback na de Kick periode. Als ik een lijst moest maken top 3
Nou ja moeten is een groot woord, maar...

2
geplaatst: 4 juli 2018, 10:54 uur
9. Mystify
vigil 4 / luigifort 23
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ02JAW3hl9N2JBUkTbd-CZvEQT2IJq8KBIWIZlSUH4ltQBC_Ft0w
Het zeer prettige Mistify was maar liefst de vijfde single van het succesalbum Kick. Het is een van de eerste nummers die het duo Andrew Farriss en Michael Hutchence schreef voor Kick. In januari 1987 stond het al op de setlist van de mannen terwijl het bijbehorende album pas drie kwart jaar later uitgebracht werd. Een rustige opbouw waar na een kleine minuut de heldere drums er in knallen. Een heerlijke groovy nummer welke tot mijn grootste favorieten van de band behoort.
De clip is overigens wel een aparte, het begint eerst als een soort demo versie waarna de echte versie er iets later in valt.
normale versie: Inxs - Mystify - YouTube
All veils and misty
Streets of blue
Almond looks
That chill divine
Some silken moment
Goes on forever
And we're leaving
Yeah we're leaving broken hearts behind
vigil 4 / luigifort 23
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ02JAW3hl9N2JBUkTbd-CZvEQT2IJq8KBIWIZlSUH4ltQBC_Ft0w
Het zeer prettige Mistify was maar liefst de vijfde single van het succesalbum Kick. Het is een van de eerste nummers die het duo Andrew Farriss en Michael Hutchence schreef voor Kick. In januari 1987 stond het al op de setlist van de mannen terwijl het bijbehorende album pas drie kwart jaar later uitgebracht werd. Een rustige opbouw waar na een kleine minuut de heldere drums er in knallen. Een heerlijke groovy nummer welke tot mijn grootste favorieten van de band behoort.
De clip is overigens wel een aparte, het begint eerst als een soort demo versie waarna de echte versie er iets later in valt.
normale versie: Inxs - Mystify - YouTube
All veils and misty
Streets of blue
Almond looks
That chill divine
Some silken moment
Goes on forever
And we're leaving
Yeah we're leaving broken hearts behind
1
geplaatst: 4 juli 2018, 12:09 uur
Wat te laag bij mij zie ik...
Ik vind dit echt een albumopener, altijd vreemd om m als track 9 te horen, maarja Guns is ook echt een opener.
Ik vind dit echt een albumopener, altijd vreemd om m als track 9 te horen, maarja Guns is ook echt een opener.
1
geplaatst: 4 juli 2018, 13:46 uur
Toch wel de verrassing van het album Kick, rustige opbouw, om dan volledig los te gaan.
Bij mij zou deze op de 4e plaats eindigen.
Van Kick kende ik alleen de singles voordat ik het album hoorde.
Ik was dan ook verrast dat zo'n sterk nummer pas als 5e single uitgebracht werd na Need You Tonight, New Sensation, Devil Inside en Never Tear Us Apart.
Bij mij zou deze op de 4e plaats eindigen.
Van Kick kende ik alleen de singles voordat ik het album hoorde.
Ik was dan ook verrast dat zo'n sterk nummer pas als 5e single uitgebracht werd na Need You Tonight, New Sensation, Devil Inside en Never Tear Us Apart.
2
geplaatst: 4 juli 2018, 17:18 uur
Ze hadden Guns In The Sky ook nog als single kunnen uitbrengen. ?
0
geplaatst: 4 juli 2018, 17:29 uur
Zou die nog komen?
Ik ben benieuwd.
De enige die ik verder nog zou weten zijn By My Side en Never Tear Us Apart, misschien nog een van mijn favorieten Jan's Song, maar die kans is erg klein.
Ik ben benieuwd.
De enige die ik verder nog zou weten zijn By My Side en Never Tear Us Apart, misschien nog een van mijn favorieten Jan's Song, maar die kans is erg klein.
1
geplaatst: 4 juli 2018, 18:17 uur
Als we het toch over moeten hebben...
Guns in the Sky en Mediate (beiden top 10 materiaal bij mij) hadden sowieso als single uitgebracht moeten worden. Wat mij betreft hadden ze alles op single uit mogen brengen. Beresterk album.
P.S. Is Mediate niet toch als single uitgebracht? Volgens mij heb ik er wel eens een videoclip van voorbij zien komen. In die tijd was het nog zo dat ze alleen van singles videoclips uitbrachten, toch?
Guns in the Sky en Mediate (beiden top 10 materiaal bij mij) hadden sowieso als single uitgebracht moeten worden. Wat mij betreft hadden ze alles op single uit mogen brengen. Beresterk album.
P.S. Is Mediate niet toch als single uitgebracht? Volgens mij heb ik er wel eens een videoclip van voorbij zien komen. In die tijd was het nog zo dat ze alleen van singles videoclips uitbrachten, toch?
1
geplaatst: 4 juli 2018, 18:27 uur
The stairs, beautiful girl, by my side, never tear us apart.......de rest wordt een verrassing 

2
geplaatst: 4 juli 2018, 22:21 uur
8. Heaven Sent (luigi 2, vigil 25)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/1/16/Heaven_Sent_%28INXS_Song%29.jpg/220px-Heaven_Sent_%28INXS_Song%29.jpg
En dan is het nu tijd voor een absolute kraker en een nummer 1 kandidaat voor mij, why for God's sake staat ie op 2 bij mij, maarja. Gelukkig gezamenlijk ook dik in de top 10 hier. De eerste single van het fabuleuze Welcome album is dit. Oorspronkelijk bedoeld als ballad maar uiteindelijk verworden tot een speedrocker eerste klas. Het klinkt nog steeds zo fris als een hoentje, niet per se typisch early nineties. Lekker smijten met die gitaren en drums, en zelfs Hutch's vocals klinken tamelijk grungy, Nirvana eat your heart out
Dit is zo'n song die ik werkelijk 20 keer achter elkaar kan horen. Een song als een soort ode en een heerlijke optimistische feel. Great!
Your eyes are like deep wells of desire
Once in your arms I'm on fire
You were sent girl, so perfectly true
Changing my life
Now I'm a survivor
Heaven sent
That's what I call you
Heaven sent
That's what I call you
Late at night when the evening fire has died
There's a look in your eye
Seductive images fly
Heaven sent
That's what I call you
Heaven sent
That's what I call you
One day you'll see
What angels can see
Dressed in black if she comes back
I think I'll loose my mind
Tuesday she works in the library uptown
Some useful knowledge can always be found
Don't burn the library till you've read all the books
Sometimes in life you get a second look
Heaven sent
That's what I call you
Heaven sent
That's what I call you
Heaven sent
That's what I call you
Heaven sent
That's what I call you
Heaven sent
Heaven sent
Heaven sent
Heaven sent
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/1/16/Heaven_Sent_%28INXS_Song%29.jpg/220px-Heaven_Sent_%28INXS_Song%29.jpg
En dan is het nu tijd voor een absolute kraker en een nummer 1 kandidaat voor mij, why for God's sake staat ie op 2 bij mij, maarja. Gelukkig gezamenlijk ook dik in de top 10 hier. De eerste single van het fabuleuze Welcome album is dit. Oorspronkelijk bedoeld als ballad maar uiteindelijk verworden tot een speedrocker eerste klas. Het klinkt nog steeds zo fris als een hoentje, niet per se typisch early nineties. Lekker smijten met die gitaren en drums, en zelfs Hutch's vocals klinken tamelijk grungy, Nirvana eat your heart out
Dit is zo'n song die ik werkelijk 20 keer achter elkaar kan horen. Een song als een soort ode en een heerlijke optimistische feel. Great!Your eyes are like deep wells of desire
Once in your arms I'm on fire
You were sent girl, so perfectly true
Changing my life
Now I'm a survivor
Heaven sent
That's what I call you
Heaven sent
That's what I call you
Late at night when the evening fire has died
There's a look in your eye
Seductive images fly
Heaven sent
That's what I call you
Heaven sent
That's what I call you
One day you'll see
What angels can see
Dressed in black if she comes back
I think I'll loose my mind
Tuesday she works in the library uptown
Some useful knowledge can always be found
Don't burn the library till you've read all the books
Sometimes in life you get a second look
Heaven sent
That's what I call you
Heaven sent
That's what I call you
Heaven sent
That's what I call you
Heaven sent
That's what I call you
Heaven sent
Heaven sent
Heaven sent
Heaven sent
2
geplaatst: 4 juli 2018, 22:32 uur
Mystify ook een top 5 kandidaat bij mij, de bluesy piano en rust die het begin uitstraalt om dan los te gaan verder in het nummer, lekker gedaan. De video met Michael in de stroboscooplichten vond ik altijd iets mystieks hebben, naast het DIY concept met het zitten naast de piano met pen en papier en fröbelen, het gemak waarmee hij begint te zingen naast de piano
* denotes required fields.