Muziek / Toplijsten en favorieten / What You Need: De INXS Top 75 met luigifort & vigil
zoeken in:
1
geplaatst: 15 juni 2018, 22:19 uur
Ik wist niet dat dit een cover was, een van de mindere van Kick.
Maar wel een die verder prima tussen de INXS songs past.
Maar wel een die verder prima tussen de INXS songs past.
0
geplaatst: 17 juni 2018, 10:12 uur
18. The One Thing
vigil 12 / luigifort 35
https://img.discogs.com/UC66YhdosHwWdjdQjaZiCtKUddo=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(40)/discogs-images/R-1260798-1261093333.jpeg.jpg
Niet geheel verrassend gaan we van de nummer 19 naar de 18 toe. Van The Loved One naar het ijzersterke The One Thing, ook eentje die al een tijdje mee gaat. Deze single (wie heeft 'm op 7"?) is afkomstig van het onvolprezen Shabooh Shoobah album uit 1982. Sterker nog het was zelfs de eerste single van dat album. Deze gedreven single was wel erg belangrijk voor de band. Door dat The One Thing een redelijk succes werd in hun thuisland Australie (14de plek in hitlijst) werd de band getekend om ook elders in de wereld plaatjes te kunnen uitbrengen. Dit resulteerde in een mooie 30ste plek in Amerikaanse singlelijsten (hun eerste Top 40 hit aldaar) en dus eigenlijk het begin van het echte succes van de band.
vigil 12 / luigifort 35
https://img.discogs.com/UC66YhdosHwWdjdQjaZiCtKUddo=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(40)/discogs-images/R-1260798-1261093333.jpeg.jpg
Niet geheel verrassend gaan we van de nummer 19 naar de 18 toe. Van The Loved One naar het ijzersterke The One Thing, ook eentje die al een tijdje mee gaat. Deze single (wie heeft 'm op 7"?) is afkomstig van het onvolprezen Shabooh Shoobah album uit 1982. Sterker nog het was zelfs de eerste single van dat album. Deze gedreven single was wel erg belangrijk voor de band. Door dat The One Thing een redelijk succes werd in hun thuisland Australie (14de plek in hitlijst) werd de band getekend om ook elders in de wereld plaatjes te kunnen uitbrengen. Dit resulteerde in een mooie 30ste plek in Amerikaanse singlelijsten (hun eerste Top 40 hit aldaar) en dus eigenlijk het begin van het echte succes van de band.
1
geplaatst: 17 juni 2018, 13:25 uur
Terecht in de Top 20, rockt heerlijk en heeft tevens wat ruimte voor exotische invloeden, elementen waarmee ze ook scoorden bij Original Sin.
0
geplaatst: 18 juni 2018, 11:26 uur
17. Not Enough Time
18 vigil / 30 luigifort
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/c/ca/Not_Enough_Time.jpg/220px-Not_Enough_Time.jpg
Op zeventien vinden we weer zo'n prachtige Harris/Hutchence compositie. Dit was de derde single van het Welcome to Wherever You Are album. Het is een mooie zwoele rockballad met een prachtig refrein. De redelijk opvallende vrouwelijke achtergrondzang is afkomstig van de Australische zangeres Deni Hines welke later met INXS saxofonist/gitarist Kirk Pengilly zou trouwen.
In our fight against the end
Making love we are immortal
We are the last two left on earth
And I was lost for words
In your arms
Attempting to make sense of
My aching heart
If I could just be everything
And everyone to you
18 vigil / 30 luigifort
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/c/ca/Not_Enough_Time.jpg/220px-Not_Enough_Time.jpg
Op zeventien vinden we weer zo'n prachtige Harris/Hutchence compositie. Dit was de derde single van het Welcome to Wherever You Are album. Het is een mooie zwoele rockballad met een prachtig refrein. De redelijk opvallende vrouwelijke achtergrondzang is afkomstig van de Australische zangeres Deni Hines welke later met INXS saxofonist/gitarist Kirk Pengilly zou trouwen.
In our fight against the end
Making love we are immortal
We are the last two left on earth
And I was lost for words
In your arms
Attempting to make sense of
My aching heart
If I could just be everything
And everyone to you
1
geplaatst: 18 juni 2018, 12:24 uur
Grappig, Deni Hines ken ik van het nummer Joy, een rnb popnummer
1
geplaatst: 18 juni 2018, 12:33 uur
Bij deze gaat bij mij geen belletje rinkelen.
Wel een goed nummer, met die zangeres doet het wat Simple Minds achtig aan.
Wel een goed nummer, met die zangeres doet het wat Simple Minds achtig aan.
2
geplaatst: 18 juni 2018, 12:48 uur
Wat doet Dirk Kuyt op die hoes?
Hmm...die titel zegt me zo niets. Liedje vanavond eens beluisteren.
Hmm...die titel zegt me zo niets. Liedje vanavond eens beluisteren.
1
geplaatst: 19 juni 2018, 17:51 uur
Had dat hoesje nog nooit gezien.
Is dat overal de derde single geweest?
Is dat overal de derde single geweest?
1
geplaatst: 19 juni 2018, 18:28 uur
Inxs wilde nog wel eens schuiven en de volgorde aanpassen dus of hij overal de derde was weet ik niet. Mijn toen gekochte versie had in ieder geval deze hoes.
1
geplaatst: 20 juni 2018, 10:07 uur
16. TASTE IT
vigil 32 / luigifort 13
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/1/12/Tasteit.jpg/220px-Tasteit.jpg
Op 16 vinden we weer een single van Welcome to Wherever You Are en deze keer met de oma van Dirk Kuyt op de hoes. Dit was de vierde single van dat toch wel erg prettige album. De band experimenteert hier met een combi van een recht toe en recht aan rockrefrein met rond de coupletten allerlie spielerei in de vorm van beats, langs scheurende saxofoons, prominente slaggitaar en een vocodor. Ik kan me overigens wel voorstellen dat Michael het goed naar zijn zin had tijdens het maken van de videoclip!
If I agree to what comes next
I would be faking with the best of them
It seems a crime, I would commit
Without the difference of all the world's gifts
vigil 32 / luigifort 13
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/1/12/Tasteit.jpg/220px-Tasteit.jpg
Op 16 vinden we weer een single van Welcome to Wherever You Are en deze keer met de oma van Dirk Kuyt op de hoes. Dit was de vierde single van dat toch wel erg prettige album. De band experimenteert hier met een combi van een recht toe en recht aan rockrefrein met rond de coupletten allerlie spielerei in de vorm van beats, langs scheurende saxofoons, prominente slaggitaar en een vocodor. Ik kan me overigens wel voorstellen dat Michael het goed naar zijn zin had tijdens het maken van de videoclip!
If I agree to what comes next
I would be faking with the best of them
It seems a crime, I would commit
Without the difference of all the world's gifts
1
geplaatst: 20 juni 2018, 11:07 uur
Dank heren Vigil en Luigifort. Door dit topic even een zeer uitgebreide verzamelaar aangeschaft, die net op de mat valt 

0
geplaatst: 20 juni 2018, 11:14 uur
Jupiter schreef:
Dank heren Vigil en Luigifort. Door dit topic even een zeer uitgebreide verzamelaar aangeschaft, die net op de mat valt
en dan moet het beste nog komen

2
geplaatst: 20 juni 2018, 20:28 uur
Ja, zojuist.
Zwoel is inderdaad een prima omschrijving. Is me net te "electronisch" voor INXS-begrippen. Moet hem eerst nog een paar keer beluisteren, maar denk niet dat die in mijn top 30 zou komen. Het nummer op zich is niet verkeerd, maar echt geweldig vind ik het nu weer niet.
Zwoel is inderdaad een prima omschrijving. Is me net te "electronisch" voor INXS-begrippen. Moet hem eerst nog een paar keer beluisteren, maar denk niet dat die in mijn top 30 zou komen. Het nummer op zich is niet verkeerd, maar echt geweldig vind ik het nu weer niet.
1
geplaatst: 21 juni 2018, 00:00 uur
Ah toch hoog Taste it. Dat verklaart gelijk het Not enough time gebeuren want ik dacht dat Taste it dus de derde single was 
De sleazy funkgroove past weer bij de dance kant die eruit moet elke zoveel jaar blijkbaar
terwijl vocaal gewoon een rocksong thema gevolgd wordt en dat doen ze weer heel goed.

De sleazy funkgroove past weer bij de dance kant die eruit moet elke zoveel jaar blijkbaar
terwijl vocaal gewoon een rocksong thema gevolgd wordt en dat doen ze weer heel goed.
1
geplaatst: 21 juni 2018, 09:40 uur
Fijn dat er een beetje leven in de INXS brouwerij is gekomen, de mede topicleider mag hier dan niet meer komen wij kunnen er gewoon een feestje van maken 
Zet u schrap voor de Top 15!

Zet u schrap voor de Top 15!
0
geplaatst: 21 juni 2018, 09:49 uur
15. Guns in the sky
vigil 27 / luigifort 17
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/d/d2/INXS_kick.jpg/220px-INXS_kick.jpg
Daar is er weer eentje van het zeer succesvolle Kick album. Sterker nog het is zelfs de album aftrapper en bovendien ook nog eens de B kant van New Sensation. Guns in the Sky duurt slechts 2 minuten en 20 seconde maar daar wordt niets van verspilt. De song knalt er bij de eerste seconde direct in om bij de laatste seconde te stoppen zonder dat er tussendoor een seconde rust is genomen. Hakkende (electronische) drumslagen, een korte maar niets aan het toeval overlatende riff en een woord spuwende Hutchence om het rockfeestje compleet te maken. Gewoon erg lekker, ik kan er niets anders van maken.
Could you spare a dime
Well I'm sick of it, it's a load of shit
We could stop the world and let of all the fools
And let them go live with their guns in the sky
vigil 27 / luigifort 17
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/d/d2/INXS_kick.jpg/220px-INXS_kick.jpg
Daar is er weer eentje van het zeer succesvolle Kick album. Sterker nog het is zelfs de album aftrapper en bovendien ook nog eens de B kant van New Sensation. Guns in the Sky duurt slechts 2 minuten en 20 seconde maar daar wordt niets van verspilt. De song knalt er bij de eerste seconde direct in om bij de laatste seconde te stoppen zonder dat er tussendoor een seconde rust is genomen. Hakkende (electronische) drumslagen, een korte maar niets aan het toeval overlatende riff en een woord spuwende Hutchence om het rockfeestje compleet te maken. Gewoon erg lekker, ik kan er niets anders van maken.
Could you spare a dime
Well I'm sick of it, it's a load of shit
We could stop the world and let of all the fools
And let them go live with their guns in the sky
0
geplaatst: 21 juni 2018, 10:06 uur
Los niet zo sterk, maar als kick-off van Kick werkt het uitstekend!
0
geplaatst: 21 juni 2018, 14:23 uur
Mooie clip bij Taste It, kende ik nog niet.
Met het nummer nooit zoveel gehad, de dansbaarheid valt mij nu pas goed op.
Zou nu bij mij in ieder geval een stuk beter scoren.
Met het nummer nooit zoveel gehad, de dansbaarheid valt mij nu pas goed op.
Zou nu bij mij in ieder geval een stuk beter scoren.
1
geplaatst: 21 juni 2018, 14:26 uur
Guns In The Sky
Eigenlijk had ik hier als aanvulling willen vermelden; Kick Ass Remix; die is nog beter, staat trouwens ook op de Never Tear Us Apart cd single.
Bij mij zou deze op plek 8 komen, die remix is echt een aangename aanvulling. ?
Eigenlijk had ik hier als aanvulling willen vermelden; Kick Ass Remix; die is nog beter, staat trouwens ook op de Never Tear Us Apart cd single.
Bij mij zou deze op plek 8 komen, die remix is echt een aangename aanvulling. ?
0
geplaatst: 21 juni 2018, 15:56 uur
Ik vermoed de minste in de top 20. Als ik even bezie welke allemaal nog gaan komen......
1
geplaatst: 21 juni 2018, 17:10 uur
Jupiter schreef:
Ik vermoed de minste in de top 20. Als ik even bezie welke allemaal nog gaan komen......
Volgens ons zijn de komende 14 sowieso beter

1
geplaatst: 21 juni 2018, 17:54 uur
No way!
Wat een aftrap van de top 15 ❤
Hier heb je meteen een persoonlijke top 5 notering (uit de door mij nog op te stellen lijst) te pakken. Wat een kracht straalt dit nummer uit.
Ook als losse track goed, Johan ?
Wat een aftrap van de top 15 ❤
Hier heb je meteen een persoonlijke top 5 notering (uit de door mij nog op te stellen lijst) te pakken. Wat een kracht straalt dit nummer uit.
Ook als losse track goed, Johan ?
1
geplaatst: 21 juni 2018, 18:57 uur
owww, leuk, ik zie dit topic pas voor het eerst. Fijn dat zo n fijne band de nodige aandacht krijgt.
INXS is één van de enkele bands uit de vorige eeuw die ik nu nog graag op zet. Klinkt wmb tijdloos, en dan heb ik het vnl over albums als Kick, X en WTWYA.
Fijn leesvoer hier.
INXS is één van de enkele bands uit de vorige eeuw die ik nu nog graag op zet. Klinkt wmb tijdloos, en dan heb ik het vnl over albums als Kick, X en WTWYA.
Fijn leesvoer hier.
1
geplaatst: 24 juni 2018, 07:43 uur
Ik heb onlangs The Years 1979-1997 op de kop getikt, met name omdat ik het prachtige By My Side nog miste op The Greatest Hits en ook benieuwd was naar het vroegere werk. Dit topic is een mooie aanleiding om die nog eens te draaien met de commentaren erbij. Puik werk heren!
0
geplaatst: 25 juni 2018, 11:00 uur
14. Baby Don't Cry
vigil 11 / luigifort 27
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/a/af/Babydon'tcry.jpg/220px-Babydon'tcry.jpg
The wall of sound van INXS vinden we op nummer 14. Het nummer knalt er in met een oerknal om daarna een soort van over de top zo dik vier minuten door te gaan met het hele muzikale circus. Grootste oorzaak van deze muzikale potpourri was de aanwezigheid van een uit 60 man bestaand orkest. Dit was de tweede single van het op dit moment best veel voorbij komende album Welcome to Wherever You Are.
When you're down and confused
Nothing seems right
And it's you who decides
Who's going to make it right
Well life ain't no joke
But it's good when you smile
Steal everything
But you won't get far
vigil 11 / luigifort 27
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/a/af/Babydon'tcry.jpg/220px-Babydon'tcry.jpg
The wall of sound van INXS vinden we op nummer 14. Het nummer knalt er in met een oerknal om daarna een soort van over de top zo dik vier minuten door te gaan met het hele muzikale circus. Grootste oorzaak van deze muzikale potpourri was de aanwezigheid van een uit 60 man bestaand orkest. Dit was de tweede single van het op dit moment best veel voorbij komende album Welcome to Wherever You Are.
When you're down and confused
Nothing seems right
And it's you who decides
Who's going to make it right
Well life ain't no joke
But it's good when you smile
Steal everything
But you won't get far
1
geplaatst: 25 juni 2018, 18:40 uur
Inderdaad, over the top, de tekst doet mij wat aan Let It Be van The Beatles denken.
Misschien iets te vrolijk voor de inhoud van het nummer.
Misschien iets te vrolijk voor de inhoud van het nummer.
2
geplaatst: 27 juni 2018, 09:54 uur
13. Disappear
vigil 13 / luigifort 19
https://img.discogs.com/A-A0DOzGwbrvZzTc33pXCK_l0CA=/fit-in/450x462/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-2385913-1280975713.jpeg.jpg
Op het ongeluksgetal een van de grote hits van het succesalbum X. In Nederland was Disappear goed voor een mooie Top 10 positie. Dit lied is eind jaren 80 geschreven door Jon Farriss en Michael Hutchence in Hong Kong waar beide toen even resideerde. Disappear heeft een mooi intro waar een normaal wat lullig aandoende tutututu mooi en groots klinkt. Het lied heeft een prachtige opbouw vanuit de gedragen en zwoele coupletten naar de krachtige en stevige refreinen. Hutchence zingt weer zo makkelijk, het lijkt hem nooit moeite te kosten. Een mooie plek voor een erg mooi liedje, een nummer zonder solo maar die mis je nergens.
Say if I could
Look into myself and reason
But I could never never see
Or make sense of the dealings
Turn around
Am I looking at salvation
Make me realize all that I am
You put the light inside this man
vigil 13 / luigifort 19
https://img.discogs.com/A-A0DOzGwbrvZzTc33pXCK_l0CA=/fit-in/450x462/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-2385913-1280975713.jpeg.jpg
Op het ongeluksgetal een van de grote hits van het succesalbum X. In Nederland was Disappear goed voor een mooie Top 10 positie. Dit lied is eind jaren 80 geschreven door Jon Farriss en Michael Hutchence in Hong Kong waar beide toen even resideerde. Disappear heeft een mooi intro waar een normaal wat lullig aandoende tutututu mooi en groots klinkt. Het lied heeft een prachtige opbouw vanuit de gedragen en zwoele coupletten naar de krachtige en stevige refreinen. Hutchence zingt weer zo makkelijk, het lijkt hem nooit moeite te kosten. Een mooie plek voor een erg mooi liedje, een nummer zonder solo maar die mis je nergens.
Say if I could
Look into myself and reason
But I could never never see
Or make sense of the dealings
Turn around
Am I looking at salvation
Make me realize all that I am
You put the light inside this man
1
geplaatst: 27 juni 2018, 15:03 uur
Prachtig nummer, die toch wel in mijn top 5 staat. Op het moment dat het overlijden van Hutchence wereldkundig werd gemaakt, ergens eind 1997, stond ik nietsvermoedend te werken in de nachtdienst van een zuivelfabriek te Groningen. Als eerbetoon en toepasselijk draaide de radio-dj dit nummer.......daarna begonnen de speculaties over zijn overlijden.
* denotes required fields.